Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitel elektrického pick-upu táhne přívěs napříč USA. Dojezd spadl markantně

Jan Zajíc Jan Zajíc 30. 11. 2021 • 18:21
18
44
Zobrazit náhledy (18)
Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T Rivian R1T

Zatím jen několik prvních zákazníků v Americe se dočkalo dodání elektrického pick-upu Rivian R1T. Přesto už stíhají pořádně náročné testy v reálných podmínkách.

Rivian nás na svůj první elektrický pick-up láká již několik let, přičemž od počátku svůj vůz profiloval jako elektromobil, který se neztratí ani v terénu či při náročných úkolech. Zkrátka takových, které jsou denním chlebem pro auta podobného střihu s obrovským spalovacím motorem pod kapotou. Mezi dané disciplíny patří například i tahání přívěsu.

Model R1T může táhnout až pět tun, takže by mu nemělo činit problém zvládnout přívěs, na kterém je naložený Shelby Mustang GT. Majitel však něco takového nezkouší jen pro zajímavost kolem komína, s nákladem vzadu vyrazil rovnou napříč Spojenými státy, konkrétně z Detroitu do Los Angeles.

Při tažení těžkého nákladu dojezd samozřejmě klesá, s čímž počítá i výrobce. Na oficiálních webových stránkách dokonce najdeme informaci, že při tažení se může dojezdová vzdálenost na jedno nabití snížit asi o 50 %. Reálná zkušenost zámořského majitele ukazuje, že je to ještě o něco více, konkrétně o dvaašedesát procent.

video

Dobrodruh, jehož putování můžete sledovat na instagramovém účtu @gideontherivian, má v útrobách akumulátor s kapacitou 135 kWh, jenž má dle tamního měřícího cyklu vystačit na 480 kilometrů. Během tažení přívěsu však musí kalkulovat s reálným dojezdem kolem 180 km na jedno nabití. A to může být rád, že v podlaze nemá nejmenší z dostupných kapacit – 105 kWh, což by při daném poklesu znamenalo dojezd asi 140 km. Naštěstí Rivian nabízí i obrovskou 180kWh baterii s dojezdem (bez tažení) až 640 km. Ta by na tak obrovské vzdálenosti jistě byla vhodnější.

Navzdory častým potřebám nabíjení to alespoň soudě dle příspěvků na sociálních sítích vypadá, že si majitel cestu užívá. Kromě výše zmíněného však musí řešit i další patálie, například parkování s přívěsem u nabíjecích stojanů, s čímž se na celé řadě míst jednoduše nepočítá. Protože ale pick-up umí nabíjet výkonem až 200 kW (a do budoucna prý 300+ kW), u rychlonabíječek naštěstí netráví celou věčnost.

Několik fotografií z dobrodružství přikládáme do fotogalerie. A protože posádka ještě není v cíli, průběh můžete dále sledovat na již zmíněném instagramovém účtu @gideontherivian.

Související články

Témata
3. 12. 2021 10:42
Re: to neni nic desneho
tak pokud je to tahani s nejakym pickupem ktery neni pro dovadeni v terenu, tak proc ne ze? stejne tak nizsi spotrebu bude mit na tahani treba i dodavka nebo silnicni SUV, VelociRaptor se temer 600 preplnovanymy koniky je precijen trosku neco jineho a ja ho zvolil coby ojetinu a naslednou upravu od Roush prave proto, ze nechci mit auto jen na tahani, chci si zablbnout obcas na nedaleke motokrosove trati, zajet si do Bledowske pouste zaradit, no a kdys je potreba tak s moznosti az 3,6 tuny na kouli to utahne i tu lod nebo jine auto tam kam potrebuju

a vesmes je me fuk jestli si zdejsi kovbojove myslej ze kecam se spotrebou nebo ne, oni maj svoje spotreby a ja svoje, kazdej at si jezdi jak chce a s jakou spotrebou je mu libo :yes:
3. 12. 2021 10:07
Re: to neni nic desneho
vidim v clanku Raptora 2017 s 5 litrem, ja mam 2013 s 6,2 s upravou turbo Roush, srovnani tedy zbytecne
2. 12. 2021 14:50
Re: to neni nic desneho
to bych si myslel, 40je nesmysl. K cemu to cely je nevim, 6t soupravu taham s x5 za 11-12l.
Avatar - speedfred
2. 12. 2021 10:18
Re: to neni nic desneho
Na towmode ťahám aj ja a to mám ešte 22 kolá. Okamžitá spotreba občas lieta pekne hore ale po cca 300-500km mám aj tak priemer tých 19L. 5.7 V8
2. 12. 2021 10:07
Re: to neni nic desneho
Raptors aren't easy at the pump and ours was no exception. Its most dismal fuel economy, a mere 6 mpg, came when we were bombing around the sand dunes. And when towing a fully laden 22-foot, 3500-pound snowmobile trailer to northern Michigan, it didn't do much better. With the engine running on heavy boost for much of the trip, the Raptor produced an OPEC-thrilling 8 mpg. Over the course of our loan, it averaged 14 mpg, 2 mpg below its 16-mpg EPA combined rating.

https://www.caranddriver.com/…ity-maintenance/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud