Zatím jen několik prvních zákazníků v Americe se dočkalo dodání elektrického pick-upu Rivian R1T. Přesto už stíhají pořádně náročné testy v reálných podmínkách.
Snížení dojezdu o 50 % představuje dvojnásobnou spotřebu. Snížení dojezdu o 62% pak skoro trojnásobnou.
Přijde mi to příliš, u spalováků přívěs navýší spotřebu o pár desítek procent, ale snad nikdy ne na dvojnásobek. Neznám důvod proč by to u elektromobilů mělo být zásadně jinak
Mám nulové skúsenosti s jazdou s prívesom, ale podľa: https://www.caravan24.cz/…m/viewthread.php?… chalanom narástla spotreba v rozsahu cca niekde 150 - 220%. Shelby na prívese, to bude niečo nad 2.000 kg, na uvedenom webe sú najčastejšie spomínané prívesy medzi 1.300 - 1.800 kg.
ale tady srovnávámte EU auta, které mají povětšinou maximálně 2litrový motor a připojení těžkého přívěsu pro ně zamená, že se dostávají ke svým limitům - je potřeba vyšších otáček apod. V USA se tahá třeba 5litrama a tam ten nárust není zdaleka tak markantní
Viacero ľudí, bežný nárast spotreby niekde k dvojnásobku, pričom bez prívesu jazdia za spotreby okolo 15, zatiaľ som nikde nenašiel príklad, že by z 15 stúpli "iba" na 20.
Praha Plzen vlek 850kg prazdnej dounaprava s celama tempomat 130km/h spotreba 12-13. Zpet 3 palety tasek á 900kg, tempomat 100 a jede to za 11l naturalu 95 bez nabijeni. Praha Mnichov Praha prazdny tam a zpet s audi a6 na plataku 11l, tempomat kolem 100km/h. Jedno nabijeni na cestu. X5 45. Mimochodem sjezd t prudkyho kopce terenem znamena peceni brzd vleku, auto jako by se nechumelilo..
S naloženym vlekom hodne dobrá spotreba. S prázdnym jazdím 130 a občas skladám aj čelo.
Dnes som mal naložené 3,2t / max 95 km/h takže aj tak bolo 19l.
tak ono to nemusí úplně souviset s tažením přívěsu, známou bolestí elektromobilů je vytápění, předpokládám že jestli to táhne teď tak celou cestu běží elektrický topení, u spalováku je teplo prakticky odpad, u elektromobilu je draze vykoupenu dojezdem...
tohle není auto s přívěsem, ale tři stodoly a Mustang navrch
Při ustálené jízdě (a u elektromobilu zvláště) není problém hmotnost, ale odpor vzduchu. A tady je to jedna krabice (pokud na korbě toho pikapu nemá ten zatahovací dekl, tak krabice s permanentní aerodynamickou brzdou), na předku toho přívěsu pak je další krabice a na závěr ještě odpor vzduchu toho Mustangu. Pokud má někdo pocit, že je to všechno v jednom vzduchovém pytli, tak není, je to příliš daleko od sebe (to není jako jet s Teslou S za StudendAgency :-) ). Takže mě ta spotřeba nepřekvapuje, protože hůř už to udělat nešlo. :D:yes:
Navíc ten jejich přívěs, to není jako ty plaťáky, co my známe, na tomhle se v Evropě vozí stavební stroje :D
kdyz to vezmes pres pikes peak, tak verim, ze neco narekuperujes ;-)
od vychodu na zapad USA (a dokonce i obracene) nejedes po rovine, ale musis preje kordillery
absolutne narekuperujes vic, ale taky vic do toho musis vrazit.
u nebrzdeny karky si i dokazu predstavit, ze pomer narekuperovana/vydana energie je vyssi nez u samotnyho auta bez karky, ale u brzdeny karky si to az na nejakou nerealnou situaci predstavit nedovedu
180 km dojezd je super při cestě dlouhé přes 3,5 tis.kiláků ???
Tady je vidět jak nízko musí elektromobilisti mít nastavenou laťku, aby měli z používání EV aspoň trochu radost.
No ten koment spíš trochu vyvažoval nadpis článku.
Jasně že to na 3500km žádná hitparáda není.
Spíš jde o kontext, že nedávno měly EV dojezd 180km bez přívěsu...
na tahni mam Raptora, pri jizde bez privesu s autem mam prumer cca 17-18, a kdys se tahne prives s autem kdys jedem treba na okruh, tak jsme na spotrebe 26-29 litru na 100 (zalezi co za auto tahnem, Mustang je precijen krapet tezsi nez treba GT2 a i rozdil 200-300 kilo dela pak jiz docela hodne), kdys tahnu lod kde s obema motory je to nejakych 2,4 tuny, tak spotreba jde pohodlne az na 38-40 litru na 100, mimochodem nadrz je na 100 litru benzinu, takze dojezd taky zadna slava
na tahani jsou dobre pak spis diesely kde to asi tolik nekolisa ta spotreba, ale kdo by si chtel garaz mazat mastnym dieselem jen proto ze parkrat do roka tahne prives?'
z tahani privesu za necim jako Riia bych asi nedelal vedu, kolikrat asi tak bude neco tahat majitel takoveho auta? a pokud taha casto, tak je to jeho volba
Těm spotřebám nevěřím a to ani náhodou. Chápu, že se snažíš hájit EV, ale 40l spotřeba při tažení vleku je totální nesmysl, viz výše speedfred. A s 3,0 R6 benzínem jsem nikdy s ničím zapřaženým (bagr, UNC, auta, plachťák) neměl ani 13-14l/100km.
hosi, taham vyhradne v TowModu, ano Raptor ma primo mod na tahani privesu a co si tam kde prirazuzje je me celkem fuk, a proste 6,2 litru V8 v benzinu a cca 6 tunova souprava proste ma svoji spotrebu, proste cisilko okolo 6mpg tam proste sviti casto, dokopecka neni problem aby mpg slo pod 5 :yes:
Raptors aren't easy at the pump and ours was no exception. Its most dismal fuel economy, a mere 6 mpg, came when we were bombing around the sand dunes. And when towing a fully laden 22-foot, 3500-pound snowmobile trailer to northern Michigan, it didn't do much better. With the engine running on heavy boost for much of the trip, the Raptor produced an OPEC-thrilling 8 mpg. Over the course of our loan, it averaged 14 mpg, 2 mpg below its 16-mpg EPA combined rating.
tak pokud je to tahani s nejakym pickupem ktery neni pro dovadeni v terenu, tak proc ne ze? stejne tak nizsi spotrebu bude mit na tahani treba i dodavka nebo silnicni SUV, VelociRaptor se temer 600 preplnovanymy koniky je precijen trosku neco jineho a ja ho zvolil coby ojetinu a naslednou upravu od Roush prave proto, ze nechci mit auto jen na tahani, chci si zablbnout obcas na nedaleke motokrosove trati, zajet si do Bledowske pouste zaradit, no a kdys je potreba tak s moznosti az 3,6 tuny na kouli to utahne i tu lod nebo jine auto tam kam potrebuju
a vesmes je me fuk jestli si zdejsi kovbojove myslej ze kecam se spotrebou nebo ne, oni maj svoje spotreby a ja svoje, kazdej at si jezdi jak chce a s jakou spotrebou je mu libo :yes: