Domácí autosalon bere Lexus velmi vážně.V Detroitu poprvé představil koncept LF-A, pro Tokio si ale přichystal další světovou premiéru: koncept hybridního SUV se jménem LF-Xh.
Další kvalitní a luxusní kousek od japonské prémiovky. Jen mi nějak uniká smysl hybridních technologií montovaných do velkých, těžkých a drahých aut, která i tak spolykají nemálo PHM... Už by mne ani nepřekvapil Hummer H2 Hybrid (spotřeba pouhých 15/100) nebo hybridní Touareg...
Tuhle techniku bych se spíš asi snažil nacpat do nejprodávanějších malých aut a do nižší střední nebo střední třídy, která se na produkci emisí a spotřebě podílí nejvíce... 8-s (na druhou stranu je fakt, že hybridní pohon auto patřičně prodražuje a tím znesnadňuje pozici na trhu. Asi těžko by někdo investoval půl míle do Fabie HybHTP nebo Clia...)
Lexus totiž šel jinou cestou. Oni vzali hybridní ústrojí jako doplněk ke klasickému motoru, kde hlavním přínosem není úspora paliva a emisí, ale jako zvýšení požitku z jizdy. To, že se zmenší spotřeba už je jen třešnička na dortu.
Jelikož to cpou do luxusních aut, můžou si za toto vzít takové peníze, kdy jim to vrací hodně peněz do vývoje a proto jsou dneska s mateřskou Toyotou nejdále ze všech automobilek.
Aneb zkráceně, rozmařilí boháči zaplatí svými penězmi vývoj hybridu pro plebs, pro který bude hybrid znamenat hlavně úspory na nákladech. :-)
Těch důvodů je víc. Peníze jsou nejdůležitější, další jsou váha a prostor. Hybridní technologie se spíše vejde do velkého auta, nejlépe SUV se zvýšenou podlahou. Podívejte se na velikost kufru u lexusních limuzín. S penězi souvisí zase to, že pro optimální využití hybridu je vhodná automatická převodovka CVT. Věřím, ale že všechno časem zlevní a zdokonalí se a časem se dočkáme hybridních pohonů v menších a levnějších vozech.
Zatím je nejlevnější hybrid Honda Civic za 650000,-, Prius se dá pořídit už za 750000,-, a moc vočesaný výbavy to nejsou :-) Představoval bych si za pár let Hybrid nižší střední tak za 500000,-, protože vybavenej Diesel stojí obdobně... ;-)
Prius je už za 739 kolíků ve výbavě SOL a je cenově postavenej proti Octavii TDI včetně výhodného financování... :-! Ale to je zbytečné říkat,tady je hlavní brzdou rozvoje ekologického myšlení a konání stát... :no: v jiných státech jsou tato auta zvýhodněna odpočtem DPH,mohou jezdit a parkovat vyhodně v centrech měst jen u nás :no::no::no: Od čeho je tam ten Buzík,pardon Bursík ? Začínaj se objevovat i jako Tága např. v Paříži ale i jinde,jde přece o vzduch nás všech nebo ne? Jeho výhoda je právě v městkým provozu a to někteří zdejší odpůrci ,hlavně Germanofilní zastánci nebo zaostalci nepochopí... Oproti klasickému benzínovému 1,8-2.0 je to ušetřených 1,4 tuny exhalací/20 000km v ovzduší a to nemluvím o klasických TDí na našich TAXI štaflech :no:
Zdravím japonského přisluhovače ;-) No kdyby s priusem začali jezdit i pražští taxikáři, to bych jim snad i uvěřil tu jejich historku, že za 100 Kč za kilák se nedá vyžít >:D Museli by totiž asi tak 3x vyměnit baterky... Ideální auto pro ně je třeba právě ta oktávka v tdi, která se prosazuje nejen v evropských městech, ale třeba i v Izraeli.
Dále nevím proč by měl stát jakýmkoliv způsobem zvýhodňovat natož odpouštět dph autu se spotřebou 6 litrů, navíc zahraničního výrobce. Pochybuju, že by to třeba v tokiu místní vláda udělala. Ať se toyota snaží a udělá auto s výrazně lepší ekonomikou a nespoléhá se na různý podpory. To se pak bude prodávat samo.
lol za 700tisic uz mam poradne auto a ne tu prestrasnou dodavku z vysokou spotrebou 6l!!z max 160kmh,bez kufru a na neekologicke baterky, ktere se musi kazdych 100tisic mil menit za "pouhych" 5tisic dolaru. Vozeni tech baterek pres celou zemekouli spotrebuje tuny co2 a tim dela hybrid min ekologicky jak hummer!Udelali nato peknou studii v kalifornii :-) stejne super neekologicke je ethanol a vodik.
Lide jako Coulin zvelke casti jezdi na starych corolach a neresi problem koupi auta za 700tisic prip. rozhodnout se mezi playmobilem a uzitecnym autem pro celou rodinu. Posli fotky z tvojeho hybridu kdyz tu tak kecas :-)
Jezdim RXem a toto je HNUS !! Urcite to takto v realu vypadat nebude. Staci se jen podivat na vsechny koncepty ktere LEXUS udelal, ani jeden nerealizoval. VIZ koncept RX pred 12 let, byl to 6 metrovy zralok a zbyla z nej jen maska. Ale kdyby to vyjelo na cesty pred tema 12 roky, byl bylo by to jasne nejvetsi prvni SUV.