Mercedes-Benz dotáhl svůj první dvanáctiválec do sériové produkce až na jaře 1991. Luxusní sedany série W140 byly těžké a okázalé. Dva roky po svém debutu se oficiálně proměnily v třídu S.
Kolega takto kupoval 12valcove 750ky. Ty auta i po 20 letech nabízely nadstandardní svezení, faktem je, ze proste první rok do toho auta nasypal klidně sto tisíc. Podobnou slabost mel i pro mamuta, což jsem moc nechápal, ta sedmicka vypadá pořád rajcovne, i po letech (Kurýr), tohle už mě za srdce tak moc nebere.
když koupíš do auta nové tlumiče, pár let vydrží. pak vyměníš olejovou náplň v automatu a kupodivu, zase to řadí daleko líp. motor celkem nemá problémy. interiér i po těch letech velmi zachovalý, kůže tehdy používaná byla evidentně daleko kvalitnější než dnes, kdy jsem po třech letech prodával auto a pod zadkem už byly praskliny.... což by se dalo svést na zanedbanou údržbu, ale u těch starých sedmiček to tady nikdo nekrémoval každý měsíc...
co tak koukám na různé hollywoodské filmy, tak tam třeba jezdit s 635CSI nebo nějakou vymazlenou trojkou dvacet let starou - to je koníček pro bohatého a fajnšmekra k tomu...
mal som rozpisany dlhsi prispevok a zmazal to tento super system... u mna by to k spokojnosti a v reale nebolo len o oleji a tlmicoch, take auto si realne vypyta: riesit antikor (mozno strukturalny)+ lak, ramena, capy silenbloky, ulozenia, tlmice aj pruziny mozno, brzdy od strmena repas po trebars kotuce desky, loziska, ulozenia motora a prevodovky, netesnosti, chladiaci system, vyfuk a caty napriklad, nejaka elektrika mozno, je toho moc... zalezi co kto ocakava, pokial staci ze to nejak jazdi pri kludnej jazde a nerusi asi staci vyriesit akut a jazdit kym to neskona, ale mne by to nestacilo
je to vzdy o kus lahsie ak ma niekto zdvihak, alebo pristup ku nemu a cas...
Podvozok Ska s 2tymi lichobeznikmi je s tymi ramenami a ich silentblokmi niekde inde. Zalezi co cakas, ak to ma jazdit ako bolo zamyslane, vsetky tie gumenne casti su na tak starych autach uz davno po zivotnosti...
Treba aj pri 80tkovych autach rozlisovat, nejaka Amerika s nezavislym predkom a zadnymi listovymi perami bude v pohode, pripadne nejaky starsi Francuz, alebo Audi. Nejaky Lexus, S classe a BMW budu omnoho narocnejsie.
Presne. Videl som 10-ročné fára, čo mali zadné gumy v silentblokoch fest popraskané a liezli von z kovových puzdier. Správanie takéhoto podvozku v zákrute bolo potom jasné!
Divné je, že vždy dokáže poskladať obsiahly a zaujímavý článok plný informácií - kdežto parta nemenovaných patlalov sem sype jedno párriadkové nešťastie za druhým
To bola velka trieda na tu dobu . Doba sa meni a dnes mame dobu plastovo elektricku so setrenim na materialoch. To plati pre vsetky automobilky nie len MB. Dnes napr S zatacaju zadne kolesa o 10 stupnov / samozrejme za priplatok ako inak / to je v preplnenych mestach a podzemnych garazach velka vyhoda. Za hviezdu aj clanok :yes:
stredovej konzoly a palubnej dosky bila do oci vtedy a aj dnes. Nechapem ako im toto nevadilo. Inak za mna W140 (C140) najlepsie a najkrajsie auto ake bolo kedy postavene.
Už to bude možná i 10 let dozadu, co jsem se v jedné S 500 W140 ve výborném stavu měl možnost svézt. Díky Martine Vaculíku. A to už to bylo staré auto, ale pořád byl svět v něm někde jinde než za okny. To auto bylo tak neskutečně nad věcí... dodnes pro mne ikona, jak může automobil fungovat.