nezdá se mi to jako dobrá cesta. V podstatě tím konkurenti pomalu zanikají, protože zanedbali směr vývoje s ohledem na dobu. Ano, můžeme nadávat na zlé zelené progresivisty, ale když jim nedokážeme sebrat moc, tak musíme držet ústa a krok.
Tak toto je hanba roku 2021 :no: KKS Japonská Alfa a preznačkuje si auto??? To je moc, veď Mazda má nádherný dizajn sám o sebe a toto už čo je??? Neverím...Čakám normálne na NISSAN Almera, ako perznačkovanú Corollu ďalšiu a nové Pajero bude RAV4, to je hanbaaaaaa
Jj, je to trochu ostuda, ale taká je doba, vyvíjať malý hybrid sa zrejme tak malej automobilke ako je Mazda neoplatí, súčasne ho však kvôli flotilovým emisiám potrebuje. Ale ak má aj takto Mazda zabezpečiť, že dá na trh avizovanú šestku ako zadokolku so šesťvalcom, tak to beriem všetkými desiatimi.
Jo, ale keďže som zákazník pre 6ku a nie pre 2ku, tak ma oveľa viac zaujíma osud 6ky. A opakujem, ak má byť toto cesta k novej prémiovej 6ke, tak to beriem.
No pozor, že u nás jsou prodeje obou značek nízké, neznamená, že to tak je celosvětově. Honda je minimálně 4krát tak větší než Mazda (nemluvě o tom, že má širší záběr i v dalších odvětvích).
To že má Honda podstatne širší záber je mi jasné. Ale obe značky predávajú na celom svete a európsky trh nie je pre ne ťažiskovým. Takže prečo sa Honde zrejme oplatí vyvíjať a vyrábať malé auto hybridom a Mazde nie? Či si myslíš, že to Honda dotuje z iných oblastí podnikania? To pochybujem.
Mazda všeobecne hybridy nevyrába, išla si svojou cestou (Skyactiv), ale zistili, že bez hybridov sa to asi nedá (flotilové emisie a pokuty), tak si potrebovali narýchlo zohnať nejaký hybrid. Logicky siahli po Toyote ako lídrovi HEV segmentu.
Honda je násobne silnejšia automobilka ako Mazda, v EU sú síce obe malými hráčmi, ale v USA je Honda veľmi silná, predaje za minulý rok mala 1,2M áut, kdežto Mazda len 279t, to je rozdiel svetov. A Honda s hybridmi začínala v podstate podobne skoro ako Toyota, aj v USA hodne predáva hybridy, vrátane takých, čo v EU vôbec nie sú (Accord hybrid, Insight hybrid), takže Honda je v hybridoch úplne inde ako Mazda.
Proste Mazda je oproti Honde malý hráč, ktorý naviac na poli hybridov vôbec nepôsobil, takže pre malú automobilku bez skúseností v segmente HEV nemá absolútne ekonomický zmysel teraz vyvíjať malý hybrid.
Honda je mozna technologicky v hybridech pred Toyotou. Jen jich tolik neprodava. A nesmime zapomenout na cipy. Tech ma Toyota k dispozici vice. Takze muze vyrobit vice aut.
Na tom není nic zvláštního, jako před nějakým rokem ve státech vyšel Yaris a byla to Mazda 2, tak tady to obráceně. A tohle se dělo i ve vzdálenější minulosti u jiných značek.
apropoo toyota - uz si videl lexus, ktory by bol preznackovanym napr. peugeotom?
Mazda nas stale presviedca, ze je uz premia, je ina, jedinecna bla bla bla a potom pride s tymto autom s prelepenym logom. To mi pripomina "uspech" lancie s prelepenymi chryslermi, aj ked tam sa aspon trochu snazili tie auta prisposobit.
Mazda si mala pozicat ten fullhybridny pohon a dat ho do vylepsenej verzie svojho auta. Takto je to akurat ostuda, emisiam to pomoze, prestiz bude v haji...
Vím, že je to tady každému jasné, ale přesto se hloupě zeptám. Kde je dělící čára mezi "prémií" a "neprémií" ? Omlouvám se, ale opravdu mi to není pořád úplně jasné. Jde snad o kůži na sedačkách, nebo o víceprvkovém zavěšení, v prostornosti, nebo v čem to přesně je?
To jsou ty objektivní... spíš na úrovni modelu než na úrovni automobilky.
A pak je tu image - image "něčeho víc než je mainstream". Taková image se získá hlavně tím, že automobilka dlouhodobě vyrábí taková auta... ale taky dalšími věcmi - motorsport, reklama a tak.
Ve finále pak může neprémiová automobilka vyrobit model splňující kritéria prémie (Touareg) a naopak (Citan).
To je obtížné, většina si na prémii jen hraje těží ze svých špičkových sourozenců, kteří třeba opravdu, premiový jsou. Pak si někdo koupí tu nejslabší a málo vybavenou verzi s litrem, ale s představou že je to premie (protože u stejné značky možná i typu) něco vyjmečnějšího je. V praxi může být model neprémiové značky daleko prémiovější než drahé značky co se pohybuje při zemi.
Z podobných motivací (emise) si i Aston půjčoval auto od Toyoty... je fakt, že si ho víc přizpůsobil.
Já souhlasím s iudexem - je to škoda a svým způsobem je to nedůstojné, mohli si tam aspoň dát jinou masku... ale dvojka pro mě u Mazdy není klíčový model a jestli jí to má pomoci vyrábět 3, 6 a MX-5, tak budiž.
Minulá dvojka byla designovaná pro Skyactive, vyvíjet nový model pro pohon od Toyoty by stálo peníze a jestli by o to stála Toyota je taky otázka... prostě tentokrát pragmatismus zvítězil.
Tohle je pokud možno odlišené od originálu ještě míň, než byla tehdy ta 121... tady je to fakt jen ten znáček na kapotě.
PS: na to, že jsou to (asi) prezentační snímky, tak to působí nějak smutně... malý kola, šedivá barva... ten Yaris v červený, s černou střechou a dvoubarevnejma kolama pak vypadá o level líp.
Přesně tak. U Mazdy nic nového.
Mazda Tribute nebo Mazda B-series se od Fordů taky lišily jen velmi málo. A na domácím japoneském trhu je přeznačkovávání specifických japonských aut (kei car, malé náklaďáky) úplně normální.
Pořád se neumíte smířit s tím, že prostě malé automobilky buď zaniknou a nebo dotáhnou spolupráci tak daleko, že některé modely budou přeznačkované. Tyhle malé auta nejsou výdělečné. Malý hybrid je drahý a pokud to někdo nevyrábí jak Baťa cvičky ve velkém, tak to holt bude neprodejné.
Značky, kterým zaniknutí dost možná hrozí s příchodem elektromobility resp tvrdým tažením proti CO2, se teď jasně ukázaly i v Japonsku - Subaru, Suzuki, Mazda. Když chtějí nový model u kterého je prodej nejistý tak to přeznačkují. Když chtějí pokračovat s něčím co vydělává kulové, tak to přeznačkují. Tahle Mazda je typickým příkladem toho, že někdo je prostě věrný značce a Toyotu se nekoupí. A jelikož Mazda asi umí počítat, tak se jí nevyplatilo ani překapotování.
Pred rokom sa hovorilo aj že Mazda 2 úplne skončí, takže toto je asi lepší scenár. Kým sa rebadge deje s okrajovým modelom, tak okej, ale vymeniť Mazdu 3 za Corollu by bolo fakt smutné. Som inak zvedavý, či sa z Vitary nestane Yaris Cross...
Toyota je nakonec sežere všechny. Ani jedna z těch značek nemá elektriku. Toyota bude mít co nevidět a dost pochybuju, že by Subaru s klonem Solterra hrál nějakou zásadní roli ve vývoji. Je to ten samý případ jako Across.
Jsem zvědavý jak tohle ustojí Honda...
Uvidíme, či sa Honda nezdekuje z Európy, ale zatiaľ má predpoklady to ustáť. Zdražovanie áut im hrá do kariet, budúci rok už budú mať všetky autá full-hybridné a príde elektrická verzia HR-V. Podľa mňa to pokašľali len s tou Hondou e. Mohli ju pripraviť aj na lacnejšiu verziu elektra, bez kravín ako kamery miesto zrkadiel, ale asi by zas na tom prerobili, ktovie.
Ekonomicku stranku vsetci chapeme, tu ide o dostojnost. Ved aj napr. leon je vlastne golf, alebo audi A3, technicky je to na 95 percent to iste, ale zakaznik s tym ocividne nema problem, lebo kazde z tych aut ma vlastny charakter, iny dizajn a koncernu sa to podarilo dostatocne odlisit, minimalne predaje im davaju za pravdu.
Prelepit znacku na kapote ako tu je tak max. prejavom bezradnosti. Clovek verny značce bude prave ten kto s tym bude mat najvacsi problem, pretoze fakt zerie tie veci o kodo, zoom-zoom, jedinecnosti atd. a potom zbada toto...
Podla mna je to odsudene na neuspech, ak by si to mal niekto kupit, tak bud sa nevyzna v autach a nevie o yarise, alebo by to muselo byt citelne lacnejsie ako yaris, pretoze ludia si vacsinou radsej kupia original ako kopiu, pokial im ta kopia neponuka nieco naviac.
Nechcem ľudí podceňovať, ale laikovi je jedno čo je originál. Nebavíme sa tu o čínskej napodobenine, ale o tom istom aute predávanom pod inou značkou. Tieto rebadge majú výhodu aj v tom, že keď jedna značka naplní svoje ročné kapacity, stále je možnosť si to auto kúpiť s iným znakom. Dobrý príklad sú všetky tie dodávky odvodené od Berlinga. Že sa u nás skoro vôbec nepredáva nejaký Suzuki Swace, tak to je preto, že majú naň strašne nízke ročné kvóty, vôbec ho marketingovo netlačia a tým pádom ľudia ani nevedia, že také auto existuje. Plus tam asi zaváži aj vyššia cena za Suzuki. Lenže tu príde pani do showroomu Mazdy a dajú jej na výber, či chce doterajšiu dvojku alebo tento Yaris s lepšou výbavou a hybridom. Pokiaľ nechce vyslovene základnú verziu, tak ten cenový rozdiel nie je veľký a je rozdiel, či bude v meste jazdiť za 5,5 alebo za 3,5 litra.
Ale uznávam, že keď si sadne do starej dvojky, tak sa jej interiér zrejme bude viac páčiť, ten Yaris pôsobí vo vnútri určite lacnejším dojmom.
s logem VW. Pravděpodobně si majitel připadal jako větší king. Mě to přišlo spíše divné až trapné. Kromě toho jsem přesvědčen, že Toyotu je nejlépe koupit u Toyoty, stejně tak jako třeba Peugeot je nejlepší koupit u Peugeotu. (Sám jsem kupoval ojetého Priuse u Mazdy sic! A ještě tady drze plácám) :-)
Jestli tě zajímá pravda, tak ti popíšu příběh. V roce 2016 jsem měl jsem 19 let starý Peugeot se spotřebou 8-9 litrů na 100 na dálnici a stál jsem před nutností, jak se 2x měsíčně dopravit do Mannheimu a zpět (cca 1500km). Z toho naštěstí nakonec sešlo, ale auto jsem už stihnul koupit. Druhý příběh začíná v mé celoživotní posedlosti vším, co je elektrické. Mám tuto zálïbu od dětství, můžeš se mi smát, ale nic s tím nejde dělat. Takže když jsem zaregistroval, že už se běžně dají sehnat auta, co jezdí na elektřinu, musel jsem takové mít. Navíc, když slibovalo nízkou spotřebu PHM. Myslím, že Prius byla skvělá volba, nakonec jsem i překousnul, že to není sedan. Škaredé auto to není. Pro mě je jízdně zajímavé velmi. protože jezdí 1/2 času na elektřinu, s vypnutým spalovákem. Má spoustu zajímavých "hejblátek" a digitální přístrojovku. Pro chudého elektro nadšence jako jsem já to je nejskvělejší auto, na kterém mám.
Jinak z praxe, kdykoliv moje auto někdo viděl zblízka, tak uznal, že není až tak škaredé, jak ho předtím vnímal. Ani tak moc nepraktické (kufr atd).
Nepřešlo :-( Ono se řekne vysněný elektromobil. Mohl bych hned mít jetý Ion za 150 nebo jetý Leaf za 200. Ale dnes už beru jenom Teslu :-) Přece jenom, auto musí taky někam dojet.
Tehdy jsem vůbec netušil, že by mohlo spalovací auto jezdit po dálnici za výrazně nižší spotřebu, než ta benzínová 406 co jsem měl. Ani dnes si nejsem jistý, jestli by se v roce 2016 dalo sehnat dieslové auto, které by umělo Mannheim a zpět za 5/100 se 3mi dospelými na palubě. Dalo? To Super béčko by fakt jelo za 5/100?
Záleží jakou rychlostí, já jsem Německem prolétal služebním Supem TDI FWD liftback 125kw kolem 6ti (s pofaceliftovym kombikem 4x4 103kw za 6,5-7), ale nešetřil jsem ho, kde se dalo, jel sem kolem 200, takže nějakým tempem (120-130), kdy Prius jede za 5, by to to TDI na dálnici dalo s prstem v nose taky a možná i za méně.
Myslel jsem tak 130-140 GPS, to Prius jede taky ještě pořád za 5. Ale 5,5/100 s nafty bych asi mohl žít. No bohužel, tím směrem jsem tehdy neuvažoval, dnes bych to možná zvážil.
Pri tomhle tempu komstantne mi k 6 ti pada spotreba i meho tezkeho dieslu, kdyby si vzal Oktavii, ktera je docela lehka a s manualem, tak dalnice je asi jedinej revir, kde diesel na dlouhe trate muze mit smysl.
Můžeme si to poměřit jestli chceš. Na ukazateli okamžité spotřeby mi to ještě při 150 tachometrových osciluje kolem 5/100 asi tak jako na tomto videu, které je ve 130 https://www.youtube.com/watch?…
Na tom videu jede auto indikovanych 131, coz neni 130 GPS ani nahodou, Navic z toho nejsou videt vnejsi podminky, klidne muze jet z mirneho kopce.
Ano, jsem schopen jet dlouhodobe indikovanych 135 za pet litru pri dobrych podminkach. Ale 130 GPS za celou trasu (ne okamzitou rychlost) jsem zkousel opakovane a pod realnych 5,5 se nedostanu.
Tech 5 litru pri indikovanych 150 ti neverim, nezlob se. Na to jezdim s Priusy moc dlouho.
Nepsal jsem že je to 130 GPS. Ok, na jaře si to vyzkouším znovu a pokusím se to natočit a případně zaznamenat i jako OBD 2 data. Jestli náhodou do te doby už nebudu jezdit Teslou :-)
Zkus na nějakou z roku 2021 kouknout a případně se projet. Možná alespoň trošku vezmeš Teslu na milost. Pro mě to byl pozitivní šok, jak to jezdí. Samozřejmě pokud nemáš averzi a priori a pokud tvým standardem není 400kW prémie.
Prečo? Mne to príde naopak ako výhoda, nový Yaris je vydarené autíčko a či tam bude logo Mazdy, alebo Toyoty mi vôbec neprekáža. Práve naopak ak by som oňho mal záujem tak to pre mňa znamená širšie možnosti výberu resp. vyššiu šancu vychytať nejakú výhodnú skladovku. Jedinú teoretickú obavu by mohol mať človek zo servisu lenže.. raz som v Yariske nechal pred garančkou omylom kameru a tak som zistil, že autorizák má spoločný servis s Mazdou :-!8-s
Od mazdy som toto fakt necakal.... podobne ako swace.. len dalsia prelepena toyota ... uz len cakam ze kto dalsi si od toyoty prepozicia chr-ko a yaris cross
Právě od Mazdy to jde čekat nejvíce. Jednak to dělá dlouhodobě a pak je to taky jedna z nejmenších samostatných automobilek, která není součástí nějakého koncernu, od kterého by odebírala platformy, motory apod.
Ford po koupi Mazdy všechny ty její progresivní řady - 121, 323 a připravovanou 626 (i později Xedos) zastavil. Když mu Mazda postavila všechny řady - předpremiérou bylo první Mondeo - , tak ji odkopl a ona vyjela Mazda s prostým názvem 6 - velmi povedená a krásná. Paralelou k ní byla Alfa 156 - stejně koncipovaná a zdařilá.
Dědictví Mazdy je u Fordu stále vidět - zejména zavěšení zadní nápravy - a převzalo ho i Volvo. Mazda se z poroby Fordu už pořádně nevzpamatovala.
... a postavila nový Jazz jako sérový hybrid. Časem určitě pohonný režim ještě zjednoduší a ukáže tak prakticky pravou technickou budoucnost. Tu ukazuje už dnes.