Dovoz ojetých osobních aut vzrostl za 11 měsíců meziročně o 23 procent na 171.234 vozů. Jen v listopadu byl import zhruba o 1300 aut vyšší než prodej nových vozů. Vyplývá to z dnešních informací Svazu dovozců automobilů.
Já bych se držel statistickýho údaje průměrný stáří vozovýho parku. A fakt, že se k nám vozí mladší ojetiny a nahrazují se jima starý šroty vnímám jako pozitivní. Je třeba si uvědomit, že nikdo si nekoupí horší auto než to co má už doma víš? ;-) Takže jestli někdo vyhodí do šrotu 20 letou ojetinu a nahradí to výrazně modernější a bezpečnější 10 letou ojetinou, tak je to supr stav, který bychom měli spíš oslavovat a ne se proti tomu snažit nějak bojovat nebo z toho být vyděšení ;-)
(Záměrně vybírám stejný motorizace a typ auta, ale můžeš si tam dosadit jakýkoliv jiný auto. )
Tak je to obrovský pokrok jak v bezpečnosti, tak čistotě provozu. Jestli to je tobě málo je tvůj problém, ale taková je realita a není to žádná katastrofa. Já bych takovou obměnu vozovýho parku naopak podporoval. Na nový lidi nemají, ale aspoň ty přestárlý starý šroty naházet do hutě a nahradit je novějšíma autama je jednoznačně dobrý. Pro ovzduší to bude jen plus.
Já sem s Rollsem velmi spokojen a jezdí se v něm mnohem líp, než v řadě soudobých pleček. A provedení interiéru je i u toho 37 let starého auta oproti takové Tesle 3 asi 600 milionkrát lepší. Mohli by se jít učit do archivů v Crewe, jak se dělá luxusní interiér.
Smůla co. Tesla je designový hnus, paskvil a kvalita je na úrovni Chevy Spark za 6 000 USD :-):-):-) Proste je to HNUJ nejvyššího kalibru, ODPAD - a stejně na to sou samozřejmě řady dalších pleček z Evropy a koreje, ale ty aspon stojí do půl mega.
Můžeme poděkovat EU, že zarazila produkci levných aut a místo toho tlačí drahé EV a PHEV na které lidi nemají, takže jezdí tím na co mají a to jsou ty 10 letý ojetiny nebo starší.
Čína, Rusko a OPEC, co chtěj vydělat na surovinách a pomstit se EU (zejména Rusko a Čína) + emisní povolenky EU, bez nich by stála megawatka polovinu, protože by jely naplno uhelky.
Vím co je cílem zelených bolševiků - udělat z lidí žebráky a vyvraždit je. Zelená ideolige je ještě horší jak rudá nebo v řadě oblastní naprosto shodná.
Až nebude ne energetické žebrančenky a lidi začnou umrzat a chcícpat hlady, oni jim to předvedou. Se ještě budou divit. V ČR hrozí energetická choda cca 3 milionům lidí.....Kolik to bude v Rumunsku? 5? :-):-)
Ne ani Kalousek ani Soros EURO normy nevymýšlejí, takže může za to EU (EK), takže ano každej trochu inteligentní to chápe. Když nastavím normy tak, aby nic jinýho než HEV nebo EV nevyhovovalo, tak není divu, že se sem buď musí začít vozit nebo se tady vyrábět a tlačit na trh. Vím že je to na tebe asi moc složitý na pochopení.
51 let? První EURO norma je 30 let zpátky a až do doby před 15 lety se jednalo spíš jen o administrativní záležitost, protože nebyl problém normy na škodlivé emise plnit. Takže EU něco vydala a ono už bylo dopředu jasný, že nebude problém na to auta připravit. Chleba se začal lámat od EURO5 a teď už to začíná nabývat naprosto obludných rozměrů jak co se týče škodlivých emisí tak těch neškodlivých jako je právě CO2.
Bohužel stáří a stav jsou dvě takřka zcela nezávislé veličiny.
Takže pokud si někdo koupí mladší, zdaleka nemusí být v lepším technickém stavu. Vasto to je spíš naopak, protože udržet Felicii v technicky dobrém stavu je výrazně levnější než udržet v dobrém technickém stavu třeba Fabii 2.
Re: Njn, na bazaru je kombík s naftovým dvoulitrem
Řešit musíme že:
není toaletní papír, není průmyslový oblaový papír, není horčík, hliník, měd, není plyn, nejsou chipy, nejsou výrobky z číny, nejsou řidiči, firmy nemaj z čeho vyrábět, čína má zastavený továrny protože v nich nemá čím topit nebo nemá kdo v nich dělat (covid) , přetížené přístavy, kontejnerové lodě, nic není a vše zdražuje.
Ale smál ses komunistům že nic nebylo, problém, že ted toho není asi 9 000000 x tolik jak za totáče.
Komunista měl za fabrikou sklad, kde měl 600 tun oceli, 200 tun mědi, 200 tun hliníku a když to neměl ve skladu, leželo to v Poldi ocel nebo v Třinci.
A komunista si uměl vše vyrobit doma.
Nebyl závislý na dovozu z číny a nespoléhal se na debility jako Just-in-time
Re: Njn, na bazaru je kombík s naftovým dvoulitrem
Kylie bude držet vlajku EU i po pás ve vodě. Jediný kdo nepochopil, že svoboda člověka se oklešťuje. Problém je zdegenerování bílých lidí z důvodu blahobytu. Mi by se líbilo EHS, ale kdo by něco takového chtěl bude označovaný jako krajní pravičák a v politice neuspěje.
Re: Njn, na bazaru je kombík s naftovým dvoulitrem
Další ekologii měl komunista tím, že lidi měli JZD a fabriku 2 km nebo někdy i 500 metrů od domu nemuseli denne jezdi 20,30,50,70 km do práce + dalších 20,30, 50 ,70 km zpět domů...
To se ušetřilo MILIARD LITRU NAFTY A BENZINU, vid utopistický noestalinisto. Nebí bolševik jako komunista vid. Smůůůůla.
Re: Njn, na bazaru je kombík s naftovým dvoulitrem
Komunista hlavně plánoval.
Sice plánoval blbě. Sice plán dodržoval jen fixlováním a nízkou kvalitou často. Ale plánoval.
Zatímco dnešní pan koblihář není schopný ani objednat zavčas testy do škol, i když je asi 2 měsíce dopředu jasné vidět jak bude.... Ale Vánoční trhy zakážeme pro jistotu až po jejich zahájení...
Bravurní plánování dnešní doby :yes::yes::yes:
O plánování EU se radši ani zmiňovat nebudu. Plán na zelenou sebevraždu podle mě není plán.