Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen masivně investuje do zelené energie, financuje větrné i solární elektrárny

Údajně jde o první automobilku, která takto masivně podporuje rozvoj obnovitelné energetiky v průmyslovém rozsahu.
Zpět na článek
10. 12. 2021 09:08
10. 12. 2021 10:27
10. 12. 2021 12:14
10. 12. 2021 12:35
10. 12. 2021 09:31
10. 12. 2021 09:37
10. 12. 2021 10:04
10. 12. 2021 13:49
10. 12. 2021 18:30
10. 12. 2021 13:14
10. 12. 2021 13:46
10. 12. 2021 13:51
10. 12. 2021 14:08
10. 12. 2021 16:52
10. 12. 2021 16:37
10. 12. 2021 16:50
10. 12. 2021 14:06
10. 12. 2021 14:10
10. 12. 2021 16:16
10. 12. 2021 13:50
10. 12. 2021 09:43
10. 12. 2021 09:43
10. 12. 2021 11:51
10. 12. 2021 14:03
10. 12. 2021 14:27
10. 12. 2021 16:03
10. 12. 2021 12:26
10. 12. 2021 13:18
10. 12. 2021 13:24
10. 12. 2021 13:35
10. 12. 2021 13:40
10. 12. 2021 13:48
10. 12. 2021 13:59
10. 12. 2021 14:54
10. 12. 2021 15:35
10. 12. 2021 16:11
10. 12. 2021 18:39
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 09:08
Fanatismus
Oni jsou prostě potřetí v historii zaslepení fanatici. Tak čísla. Dnes ráno v Německu spotřeba cca 72,3 GW. Soláry vyrábí celých 0 GW, větrníky 12 GW, vodní díla 1,5 GW, biomasa 5 GW. Celkem tedy 18,5GW (vč. sporné biomasy, je skvělé lodí na mazut dopravovat dřevo z jižní Ameriky), to je 25,5% celkové spotřeby. Pokud jde o soláry a větrníky, vyrábí nyní pouze 16,6% spotřebované energie. A to vše při instalovaném výkonu 125 GW!!! A nyní VW chce vložit 40 miliard EURO? Zbláznili se? V podstatě to je odpověď i na to, proč je dnes energie velmi drahá a bude dražší...
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Roman Horký
10. 12. 2021 09:19
Re: Fanatismus
Nesouhlasím v jediném bodě. Není to teprve potřetí. Našlo by se toho víc. Znám jeden případ z roku 1415. Jen pro příklad.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 09:47
Re: Fanatismus
Je to asi po 50, protože Německo může za všešchny prů*ery v Eropě za posledních 200 let, včetně přivedení bolševika Lenina s celou jeho partou k moci v Rusku, nebot mu to vše umožnili a zaplatili oni.

To je třeba si neustále opakovat. Aby se na to nezapomělo, za co je tento tragický národ zoufalců a stádních ovcí, zásadně následujících vůdce a jejich ideologii odpověden!!!
Avatar - Roman Horký
10. 12. 2021 09:56
Re: Fanatismus
Líp bych to nenapsal :yes:
10. 12. 2021 10:27
Re: Fanatismus
coz znamena, ze rusaci jsou vlastne nesvepravni a klice od kremlu by tedy meli udevzdat k braniborske brane nebo do bilyho domu
10. 12. 2021 12:14
Re: Fanatismus
Tak tomu příspěvku nerozumím... :-(
Avatar - Midlosek
10. 12. 2021 12:35
Re: Fanatismus
Je to tak, jen obecně lidem unikají všechny souvislosti a nikdo o podobných, velice podstatných skutečnostech nemluví, tedy spíš mluvit ani nechce. Není na to asi vhodná doba. Jen Poláci stále vystrkují růžky.
10. 12. 2021 09:31
Re: Fanatismus
Ale hezky to vypadá, ne, v těch "ohromujících" 27 000 domácností, ovšem už není dodáno, "které jsou v bytech a používají EE je k provozu běžných spotřebičů " ... jinak, co to je 100GWh? Kolik má roční spotřebu Škoda v Boleslavi? 400, 500GWh ? Možná spíše více, když třetinový Hyundai v Nošovicích má spotřebu 160 GWh.
10. 12. 2021 09:37
Re: Fanatismus
Nad tim fanatismem mistniho obyvatelstrva se taky pozastavuju. Oni jsou jak krysy co jdou za pistalkou.krysare. Myslim, ze vetsina chape potrebu chovat se vice ekologicky, ale musi to davat smysl.
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 10:04
Re: Fanatismus
Helmuti malé chyby nedělají, vždycky to musí být VELKÝ průser.
10. 12. 2021 13:09
Re: Fanatismus
Prečo chyby? Robia to pre seba a vedia prečo. Dôvodom nie je uvedomelosť a zodpovednosť za ekológiu. Chyba to môže byť v cudzích očiach, ale ich zámery môžeš len odhadnúť, oni sami karty na stôl nevyložia.
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:49
Re: Fanatismus
Stáhnou sebou všechny ostatní, to znamená že to nedělají jen pro sebe.
Pokud to budou dělat jen pro sebe a ostatní z toho vynechají, OK.
Velice se mýlíš, příteli.
10. 12. 2021 18:19
Re: Fanatismus
Však som to písal - chyba to môže byť v cudzích očiach, z ich pohľad robia správne. A stiahnu zbytok sveta so sebou, je to chyba systému, nie ich.
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 18:30
Re: Fanatismus
Boha jeho, co to je za obhajobu? Tenhle blábol můžeš aplikovat i na nacismus, aby jsi si uvědomil, co jsi napsal za blbost... Samozřejmě že je to jejich blbost -že se po celé generace chovají jen jako ovce zaslepené nějakým vůdcem... Jejich rozvoj na západě po válce až do devadesátek byl hnán zejména americkým vlivem, to je drželo na uzdě. Od milénia si opět myslí, že jsou vyvolenými Evropany a že mají patent na správný směr ve všem... A takhle to dopadá...
10. 12. 2021 13:14
Re: Fanatismus
Proboha! Jak můžeš celkový odsudek dělat na základě dat jednoho rána??!!!
To vypadá spíš na fantismums v tvý hlavě.

Popravdě nevím jaký jsou celoroční výsledky produkce, ale vím, že je třeba se podívat na trend změny podílu obnovitelných zdrojů na celkové výrobě během několika posledních let, průměrný podíl za poslední rok atd. A teprve pak lze z toho něco odvodit.

Z dnešního rána můžeš analyzovat tak maximálně svoji stolici. :-O
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 13:27
Re: Fanatismus
Takových dnů jako dnešní ráno je půlka zimy a druhá půlka sou mlhy do 11:00 .
A odpoledne tma v 16:00, to fakt FVE hoodně vyrábí :-) :-)
10. 12. 2021 13:46
Re: Fanatismus
Ty jsi právě zjistil, že v zimě zapadá slunce brzo, viď. A myslíš si že stavitelé fotovoltaiky jsou na tom stejně co?
Ne oni to věděli a i když to zohlednili tak zjistili že stavba fotovoltaiky vyplatí. To čumíš co?
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:51
Re: Fanatismus
jsi hlupak1 woe
jsou to jen teoretické výpočty a praxe se obvykle velice liší
ale to ty nikdy nepochopíš
10. 12. 2021 14:08
Re: Fanatismus
No pokud se ti praxe dost liší od teoretického výpočtu tak jsi použil špatný teoretický výpočet. A příště bys měl radši nechat výpočty odborníkům. Němcům to ale asi docela funguje.
https://www.ceskenoviny.cz/…z-z-uhli/2004951
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:13
Re: Fanatismus
Pozdravuje tě Kremlík

"„S předpovídáním klimatických katastrof je to jako s alkoholikem, který po desáté slibuje, že už vážně přestane pít. Kdo chce, ten mu uvěří,“ říká pro iUHLI.cz provozovatel serveru Klimaskeptik.cz Vítězslav Kremlík, který se v roce 2009 sám zúčastnil klimatické konference v Kodani. Připomíná, že například již v roce 1990 měly být USA a Velká Británie kvůli hladomorům a přelidnění rozvrácenými zeměmi a podle Římského klubu měly důležité suroviny ve světě dojít v roce 2000. Byrokraté podle něj nynějším katastrofickým předpovědím s oxidem uhličitým věří, protože jim to dává možnost zakazovat, cokoli je napadne. Emise oxidu uhličitého se totiž dají najít prakticky za vším."

https://iuhli.cz/…-uz-v-roce-2000/
10. 12. 2021 16:52
Re: Fanatismus
Křemík je hlavně populista.
Někdo na to prostě slyší...
10. 12. 2021 16:37
Re: Fanatismus
To je právě ten problém Něměcké říše- že sice vyrobili více EE než v uhlekách, ale nikde v článku se nepíše, že cca 15% to bylo v době, kdy nebyla spotřeba a dokonce v určitých časech byla cena záporná, protože tu vyrobenou EE nikdo nechtěl. Takže jediný důsledek toho byla nerovnováha sítě. Navíc ta nekontrolovatelná výroba EE způsobuje velké náklady na regulaci sátě, takže nejen že není zadarmo, ale ještě se díky nákladům na regulaci sítě dost prodražuje.
10. 12. 2021 16:50
Re: Fanatismus
A proč byla záporná cena? Protože regulavat jaderné a Uhelné zdroje je velice obtížné.
Výroba z OZE není nekontrolovatelna. Jejich výkon lze předpovídat a jeho regulace v případě potřeby snížení výkonu je naopak mnohem lepší než u ostatních zdrojů.
Avatar - Barrichello
11. 12. 2021 14:17
Re: Fanatismus
Výkon OZE je zcela závislý na počasí, které jde poslední leta velmi obtížně předpovídat, už milionkrát se stalo, že předpovědi meterologoů na příští týden vůbec nevyšly :-) :-) :-)

Právě v tom je ta utopie, nahradit fosilní zdroje POUZE OZE. to je typiccký stalinistický utopismus
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 13:58
Re: Fanatismus
Kamarád to má na střeše. Od listopadu do konce únoru ty baterky dobíjí elektrocentrálou na LPG, nebot to nic nedává a baterky to nedokáže dobít.

Takže asi nepočítali, vid utopisto :-) :-)
10. 12. 2021 14:06
Re: Fanatismus
Ty máš teda v hlavě bramboračku. Nahoře se mluví o německé energetice a ty tu argumentuješ soláry tvého kamaráda. Jak to spolu souvisí? Mohlo by jedině tak kdyby se kamarád jmenoval Německá Energetika. :D
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 14:52
Re: Fanatismus
Solární panel na střeš chaty nebo zavátý na poli sněhem je furt solární panel. Prostě to nic nedává v zimě. Smůla, fyziku neočůráš.

A větrníky když je bezvětří taky moc nemakaj :-)
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:25
Re: Fanatismus
Co tam máš dál, utopisto? Nás rohlíkem neopiješ.

https://www.agora-energiewende.de/…0.12.2021/today/

Krásná výroba z FVE ve dnech 3.11; 9-16.11 vid, a dále 21 až 29.11, 5-7.12 a včera dnes. kvalitka vid.to samé větříček, hahaha
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 14:10
Re: Fanatismus
Myslím, že graf z celkového roku 2021 by tě velmi rozesmutnil. Možná i vzal všechny tvoje iluze, možná by tě i dohnal k sebevraždě :-[]
Avatar - twistedTSD
10. 12. 2021 14:47
Re: Fanatismus
Jak kua jednoho rána? O kolik že navýšili výrobu z OZE proti minulému roku?
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 16:16
Re: Fanatismus
Speciálně pro tebe jsem ti vytáhl graf za poslední rok:

https://www.agora-energiewende.de/…0.12.2021/today/

Na analýzu vlastní stolice budeš patrně machr jedině ty...
Avatar - Barrichello
11. 12. 2021 14:07
Re: Fanatismus
Na tohle nemaj odpověd, protože je to usvědčuje z toho jak lžou. Krásný je vypnout vše a dát si do grafu jen solár, to jsou krásný hodnoty :-) :-) :-) Vůči konvenční výrobě https://www.agora-energiewende.de/…1.12.2021/today/

9.12.2021 - 0,537 Gwh solár vs 55,748 Gwh konvenčí fosilní zdroje. To aby helmuti těch solárů postavili ještě tak 200x tolik

HAHAHAHAHA
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 09:43
Smůla č. 1
https://www.autoforum.cz/…auta-jsou-levna/

Nebojte, bude hůř. Rusko je příští rok jasně první :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 09:43
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Rubens-Rubinho-Goncalves-Barrichello
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 09:50
Re: Smůla č. 2
Nejsem Arese, fejku, máš v tom zmatek.

Informace autofora jsou dohledatelné a snadno ověřitelné. Prodeje aut v EU rapidně padaj a o elektroherky je velmi malý zájem. A to ještě díky dotacím a nucení.
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 10:06
Re: Smůla č. 2
Autoforum jim vadí, zkrato-cvokům, protože se na zkrato-mobilizmus nedívá přes růžové brýle :-)
Avatar - replicant
10. 12. 2021 10:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:52
Re: Smůla č. 2
Já bych ji wošukal, je to hezké děvče !!!
10. 12. 2021 13:12
Re: Smůla č. 2
Však to je ten problém. Vzali si čierne a ešte zlé dioptrie.
10. 12. 2021 11:51
Re: Smůla č. 2
:-[] :yes: :yes: :yes:
10. 12. 2021 13:20
Re: Smůla č. 2
Četl jsi to vůbec? To je další blábol plný dojmů a nechuti k elektromobilům, ale reálná čísla pro svoje závěry nemá žádná. Z AF se stal otřesnej bulvár s nulovou infomační hodnotou. Žije z toho že pro sektu odmítačů píše články, které chtějí číst bez ohledu na realitu venku. Asi jako antivaxeři. Ty taky mají okolo sebe spousta jasných čísel, vydí chcípající ekonomiku kůli covidu ale stejně se přesvědčit nenechají aby proti tomu něco minimálního udělali.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 13:51
Re: Smůla č. 2
Otázka zda si to četl ty....

"Nás ale zaujalo jiné číslo - ze 144 tisíc lidí, kteří si dosud ID.3 objednali, je skoro polovina těch, kteří si u VW nikdy nic nekoupili. Jde o tzv. nové zákazníky, u zbylých modelů je to jen asi třetina.

Němci se tím chlubí, neboť „nově získaný zákazník” je za normálních okolností velká výhra. Jejich uvažování ale jen připomíná, jak málo zdravého rozumu je při řinčení zbraněmi okolo elektrických aut používáno. Nový zákazník je skutečně pozitivum, ale jen pokud těm starým máte dále co prodávat. Pak vám zůstávají ti staří a získali jste nějaké nové. Jenže to absolutně není případ VW a některých dalších koncernových značek."

Asi takhle.
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:53
Re: Smůla č. 2
Přesně, přesně :yes:
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 13:56
Re: Smůla č. 2
Pokud Vw získá nové zakzníky z řad institucí a firem, co nakoupit MUSI nebo z řad soukromníků, kteří nemaj na výběr - ala Norsko a Holandsko, je to super.

Pokud ale nemá zároven CO prodat těm stavajícím ve zbytku Evropy , tak je mu to platný jak mrtvýmu cvičky :-)
10. 12. 2021 14:13
Re: Smůla č. 2
Aha tak jsi to četl. Ale evidentně tomu nerozumíš. Jinak bys to nemohl zbaštit i s navijákem. Viz já níže.
Zjednodušeně - to co v článku píšou jako hlavní sdělení prostě není pravda. Pouze smyšlenky autora.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 14:56
Re: Smůla č. 2
Tak určitě, neostalinistický utopisto. Trofim Lysenko byl tvůj dědeček vid, akorát ses přebravil na zeleno.
10. 12. 2021 13:42
Re: Smůla č. 2
Jestli mi něco dokáže hnout žlučí, tak jsou manipulace jakýhokoli rázu. A to od dob, kdy jsem prohlídl jak s námi manipulovali komančové. A tenhle článek je manipulace že by se za ní nemuseli stydět ani oni:

1. Titulek hlásá že vw něco přiznal (malý zájem svých zákazníků o ID3). Vychází ze zprávy VW, ve které o přiznání něčeho takového není ani náznak. Vůbec.
2. článek zprávu VW zdánlivě vysvětlí ale způsobem pro který v té zprávě nejsou vůbec žádná data a ta co tam jsou ještě naprosto mylně překroutí - totiž že VW zákaznící ten vůz nechtějí, protože má velký podíl nových zákazníků. Tyhle dvě informace se vůbec nadají propojit. K nezájmu dosavadních zákazníků tam nemají jediný údaj.
3 následně ještě vysvětlí že i ti co si to koupili si to možná koupit nechtěli. Zase jen domněnka autora.
WTF!

Pokud by někdo chtěl dokázat že stávající zákazníci vw elektroauta nechtějí, tak by se jich totiž musel zeptat!
Následně zjistit zda o koupi neuvažují teď, ve střednědobé budoucnosti a či vůbec a následně zjistit důvody.
Nebo tu informaci ještě rozšířit o data kolik procent majitelů VW o ID 3 uvažovalo ale koupilo spalovák.
Pak může o tom napsat článek. Dobrý novinář to ví. Na autoforu ale ne.To jsou prostě automobilové Halo Noviny a Aeronet v jednom, kde evdentně pracují pologramoti. Fuj!
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:53
Re: Smůla č. 2
Ty jsi plný žluči permanentně, zkrate.
10. 12. 2021 14:03
Re: Smůla č. 2
Tohle zde ale armáda trollu nechce chápat.

Podívej se na to kdo píše pod každým článkem o EV. 5 jmen zamoří vždy diskuzi bez snahy o to diskutovat.
10. 12. 2021 14:18
Re: Smůla č. 2
Já vím. Ale je mi jich trochu líto, že se v problému neumějí zorientovat a sednou na lep manipulátorům. Tak jsem jim chtěl ukázat v čem je problém.
Avatar - toomuch
10. 12. 2021 14:27
Re: Smůla č. 2
Je to POUZE jeden JEDINÝ člověk se svým názorem a několika stovkáma nicku.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 14:58
Re: Smůla č. 2
Ten máš ty fejku.

Já sem chodím 21,5 roku, to si byl ještě na houbách a tahal v louuži dřevenýho kačera vid kašpárku :-)
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:09
Re: Smůla č. 2
Už sis koupil Teslu, eurobolševický olyzovači plakátů a těžký neostalinistický zelený utopisto? :-) :-)
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:19
Re: Smůla č. 2
Zelená církev se všemi svými neomarxistickými odnožemi si tohle uvědomila. Proto vynáší militantní feministické karty, aby stihla postavit ženy proti mužům dřív, než se ženy kvůli enormnímu růstu cen opravdu mohutně začnou zajímat o to, co všechno chtějí tyhle zeleno-rudé partičky změnit a co nám chtějí zakázat. Jako třeba létání na dovolenou. Přešívání starého oblečení podle střihů z Burdy už také mnoho žen lákat nebude. A nedej Bože, kdyby se náhodou ženy začaly opravdu masově zajímat o to, odkud se bude brát v noci elektřina z fotovoltaických panelů, nebo z větrných elektráren, když nefouká. Zelená lobby proto rozjela nové kolo ohlupování, jež se nese v duchu Lenina: Nezískáme-li pro klimafašizmus ženy, nezískáme pro něj masy.

:-) :-) :-) :-)

Na komoru
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:24
Re: Smůla č. 2
tohle mě rozbilo, totálně. Borec co to napsal

Nová německá vláda v tom má úplně stejně jasno, jako mívaly vlády soudruhů v sovětském bloku. Hlavně stanovit procenta růstu! Jestli je to reálné? Kdo by se o to zajímal? Wir schaffen das!

V německém národě je zřejmě někde hluboko skryté přesvědčení o vlastní výjimečnosti. O předurčenosti k tomu dokázat velké, ba největší věci. A nevyléčí jej z toho ani sebehorší průšvihy, ke kterým to v minulosti vedlo. Včetně devastace vlastní země i s celým národem. Dvě takové veliké, vpravdě dějinné německé zkušenosti mají ve svém názvu dokonce slovo světová… Tahle zkušenost bude menší, bude jen evropská. Její dopad však bude také strašný.

Nová německá vláda se totiž dohodla na koaliční smlouvě. Ta se hemží procenty růstu a vytyčenými cíli jako závěry sjezdů komunistických stran neblahé paměti. A protože současně ignoruje zákonitosti přírody i trhu, plnění těchto cílů skončí stejně špatně.

Prohlásit, že za devět let bude mít Německo 80 procent elektřiny z obnovitelných zdrojů je totiž jednoduché (místo stejně nereálných 65). Zejména, když se vůbec nezajímáte o realitu. Ta je totiž nepohodlná. Protože realita neodpovídá přáním zelených. O tom, kolik dodávají OZE do německé sítě v těchto dnech si může udělat každý představu z on-line dat německého Agorameteru. Ta čísla jsou tristní. Ale nemůžou být jiná, protože slunce nesvítí a vítr nefouká. Přitom Německo má v OZE již vyšší instalovaný výkon, než v konvenčních elektrárnách. Při pohledu na Agorameter je však evidentní, že splnění koaličního plánu (při současné úrovni spotřeby) vyžaduje tento instalovaný výkon alespoň zečtyřnásobit. Za devět let. Tomu někdo vážně věří?

Současně ovšem chtějí noví vládcové Německa, aby do devíti let jezdilo po tamních dálnicích nejméně 15 milionů elektromobilů. Což zvýší spotřebu elektřiny velmi výrazně. Podle výpočtů profesora Jana Macka z ČVUT by náhrada současných více než pěti milionů českých aut elektromobily vyžadovala mít k dispozici výkon sedmi temelínských bloků, tedy sedmi gigawatt (zde). To znamená, že Německo by jen pro elektromobily potřebovalo zdroje s výkonem 21 gigawattů. Což je ve všední den zhruba čtvrtina špičkové spotřeby země.

Samozřejmě i elektromobily budou mít elektřinu ze slunce a větru! Protož jádro v Německu skončí příští rok a uhlí si nová koalice předsevzala zlikvidovat do roku 2030. Čímž samozřejmě rozmetala plány německých energetiků na to, jak co nejdéle udržet tamní sítě bezpečně v provozu.

I tohle mají němečtí vůdci nějak v krvi. Ať jsou fakta sebehorší a jejich poradci či generálové je na jejich základě varují, oni si to stejně udělají po svém. Takže i tentokrát, před tváří celého světa (který chce zachránit před globálním oteplováním) dojde i moderní zelené Německo k svému Stalingradu. Tedy k bodu, kde fatálně přecení své síly a neméně fatálně podcení síly protivníka, kterým je tentokrát především sama fyzika a její zákony. Což je na základě kdykoli ověřitelných faktů neporazitelný soupeř.

Strašné je, že nás k tomu Stalingradu Němci táhnou s sebou.
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 16:03
Re: Smůla č. 2
Absolutní souhlas. Agorameter je jeden z mých zdrojů a myslím, že elektrooptimisté by si měli s tímto grafem pořádně pohrát (ovšem bacha na nástup zimních depresí a vystřízlivění ze snů). On je totiž problém s vnímáním souvislostí v osobní rovině a v globální rovině. V osobní rovině ti někdo představí produkt - elektroauto, a nakecá ti, jak je to úžasný. Dále však nedohlédneš... V globální rovině začneš počítat souvislosti viz kolik je potřeba energie, kde se vezme, jak se přepraví, na jaké ploše by měly stát elektrárny (ať větrníky, nebo soláry), jak se budou likvidovat za dvacet let ( nyní se vrtule z kompozitu zahrabávají třeba pod zem), Jak funguje biomasa - vozí se dříví lodí až z Jižní Ameriky? Najednou zjistíte, že je vše pouze zelená utopie a v důsledku za honbou snížení CO2 akorát zničíme neskutečně krajinu, zničíme úrodnou půdu, naskládkujeme nezpracovatelný materiál, vyrobíme uhlíkovou stopu, která se nezapočítává (lodě se dřívím)... Vše je tak najednou iracionální...
Avatar - Midlosek
10. 12. 2021 12:26
Tak schválně,
kdo myslíte že tuhle zbytečnou stupiditu nakonec zaplatí a na úkor čeho se proinvestuje 40 miliard euro?
Rozbalit vlákno
9
10. 12. 2021 13:12
Re: Tak schválně,
Z nášho pohľadu stupidita, z ich pohľadu premyslený krok. Odpovedať na tvoju otázku je ľahké, vždy to platia tí istí.
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 13:33
Re: Tak schválně,
Promyšlený krok? Z pohledu prolobovaného a ideologicky zpracovaného politika ano. Představte si, že promyšleně likvidují stabilní zdroje, aby proivestovali desítky miliard Euro, s mizerným výsledkem - tedy s reálným výkonem cca 15% instalovaného výkonu... A nyní do rovnice započtěte reálnou životnost cca 20 let, poté opět drahá náhrada. Nezvažuji hodnotu potřebných pozemků a nákladů na likvidaci... Toto Vám nyní nikdo nespočítá... Výsledkem této rovnice nemůže být nic jiného, než neskutečná cena energie v budoucnu...Ekonomicky už nebude Evropa nikdy konkurenceschopná - energie bude velmi drahý výrobní vstup. Protože Jsme civilizace, která na energii stojí a bez ní padá, tak mi to vše přijde jako řízená likvidace naší civilizace... Jinak k jejich promyšlení: Němci do roku 2040 plánují, že budou mít mix cca 5% z vodních elektráren, 60% z větru, 30% ze solárů a zbytek z exportu...Osobně si myslím, že zabijí průmysl, uvězní lidi doma, aby necestovali a stanoveného cíle pro svojí dvacetiletku tak dosáhnou....
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 13:54
Re: Tak schválně,
A Čína a Rusko a Afrika se svými uhelkami, plynovkami a jádrem se budou chechat a popadat za břicho :-)
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 14:18
Re: Tak schválně,
V Číně bude taky veselo. Jaderky může stavět víceméně pouze u pobřeží, protože je ve vnitrozemí příliš neuchladí... Zbytek budou uhelky a plyn (s velkou cenou), kdy již nyní má problémy zajistit dostatečné dodávky paliv. Na světe bude ještě srandy kopec :-) Putinovi je to jedno, je překvapivé, jak málo energie v Rusku obstarávají jaderky, i když je jich mnoho. To vypovídá o mizerné průmyslové efektivitě celého Sojuzu. Putin pofrčí strašně dlouho na uhlí a plynu, i kdyby Von Leyno hlavou do říšského sněmu mlátila od rána do noci... Cenu plynu pro Evropu bude šponovat do výšin podle toho, kolik nabídne Číňan pro svoje elektrárny... toliko k nezávislosti na Rusku...
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 14:59
Re: Tak schválně,
Cílem Rosatomu je 25% vyrobené energie z jádra, vodní zdroje jim dávají dalších cca 10%.

To jim bohatě stačí, z těch 65% jim udělaj v klidu 30% OZE a dalších 35% plyn.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:02
Re: Tak schválně,
EU pojede na plyn taky nebližších 25-40 let, bezemisní vodík je do roku 2047-2063 naprostá utopie :-)
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:55
Re: Tak schválně,
Však se tady nehraje o ekologii, hraje se o 40 000 000 000 Euro a ještě víc ..... za vším je třeba hledat, specielně v Německu, velké peníze :-(
10. 12. 2021 18:27
Re: Tak schválně,
A čo iného ako politika by to malo byť?
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 13:18
Gratulace
Gratuluji tímto mínusářům mého příspěvku. Možná jejich přičiněním nakopli výrobu solární energie v Německu na neuvěřitelných 5GW!!! Paráda!!! Sice krátkodobě asi jenom kolem dvanácté, ale to nevadí... Základ do budoucna pro nabíjení milionů elektroaut byl položen :-))) No nic, asi to nebyl vliv mínusařů, ale jenom poledního sluníčka...
Rozbalit vlákno
11
10. 12. 2021 13:24
Re: Gratulace
Sluníčko ti evidentně sežehlo tvůj sluníčkářský mozek! :-[] :no:
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 13:35
Re: Gratulace
Tak si to vše přečti hezky p-o-m-a-l-u a možná dvakrát a třeba pochopíš, že můj mozek má ke sluníčkářům docela daleko :-!
10. 12. 2021 13:40
Re: Gratulace
Omlouvám se, nečetl jsem tvůj starší příspěvek. Takže máš pravdu, moje výše uvedená reakce byl naprostý omyl a jsme na stejné straně barikády! :-) :yes:
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 13:48
Re: Gratulace
V pohodě, pouze jsem nepochopil, že čeho jsi vyvodil svůj závěr... Mě prostě začíná štvát, kam to vše směřuje a že se nic neděje proti tomu. Myslel jsem, že nemůže být nic horšího, než socialismus, ale evidentně jsem se mýlil...
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 13:53
Re: Gratulace
Může, zelený neobolševismus na základě utopistické pavědy ala stalinisti :-)
Avatar - WinDiesel
10. 12. 2021 13:59
Re: Gratulace
Ale chlapci, buďte přece progresivní a progresivnější !!!
Česká Republika se svými nukleáry Helmuty podrží a obyvatelé ČR zaplatí Helmutům jejich zelenou elektrickou energii !!!
Bravo Češi, jste ekologové ani o tom nevíte !
A takový je správný běh života: chudí přispívají na bohaté, aby si mohli hrát na ekologii a vozit *** v elektrozkratech.
Avatar - Midlosek
10. 12. 2021 14:54
Re: Gratulace
Bohužel už je to vlastně realita. Novodobé odpustky, se kterými šmelí novodobí veksláci, se dnes nazývají povolenky a jejich"hodnota" je zelenými mozky (pozor, ne vojáky) šroubována do nesmyslných hodnot tím, že se ohromné množství odpustek jednoduše stáhne z oběhu. Tím potom ceny energií letí vzhůru, krize, nekrize a nebude to mít konce. Green Deal bolševikům je to totiž úplně jedno. Výpalné platíme úplně všichni a to neuvěřitelné zdražení teď, to je vlastně jen začátek.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2021 15:15
Re: Gratulace
Kremlík to dokonale vystihl.

"PSEUDOVĚDA

Čemu má laik věřit, když různé skupiny vědců říkají každá něco jiného? Je třeba zhodnotit důvěryhodnost jednotlivých skupin vědců. Kdo z nich se drží zásad korektní vědy a kdo ne. Lze mluvit o nezávislosti, když jsou finančně závislí na výrobě "strašidelných scénářů"? Porušování etiky a principů slušnosti má devastující dopady i na ekonomiku. Snižování skleníkových plynů je drahé a zaplatí to ti nejchudší."


Prasně jak stalinističtí pavědci Lysenko, Mičurin a sposuta dalších.
10. 12. 2021 15:35
Re: Gratulace
Souhlas Je to zelený socialismus! :-O :no:
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 16:11
Re: Gratulace
To asi není. Cílem není žádná rovnost a mezilidská solidarita. Já bych to viděl spíše na nadnárodní zelenou korporátní diktaturu, kdy je cílem ožebračení obyvatelstva a jakoby laskavé přerozdělování (zadotování) pouze tolika, aby obyvatelé přežili do další platby... Myslím, že to může mít i příčinu a souvislost s neudržitelností stávajícího finančního systému založeném na kumulaci dluhů a jeho možným kolapsem... (ale to je jiná kapitola)
10. 12. 2021 18:29
Re: Gratulace
Vieš si predstaviť svet, v ktorom Tesla prežil a dosiahol svojich cieľov? Niekedy sa mi o tom sníva.
Avatar - Atomas
10. 12. 2021 18:39
Malá naděje
Sakra, k tomuto počinu Poláků by se měl přidat celý Visegrád :-)

https://www.seznamzpravy.cz/…povolenky-183158#…

Pouze dodám, že Polsko vyrábí energii víceméně z uhlí a plynu, takže je plně chápu...
Rozbalit vlákno
1
11. 12. 2021 08:34
Zastírání vlastní neschopnosti
VW sliboval EV ID.3 za cenu turbodieselové Golfa, i když ve VW turbodieselového Golfa 2.0 TDI s rozumnou výbavou vyhnali z ceny 600 - 650 tis Kč na cenu cca 800 tis. Kč, tak ID.3 je stále o 200 tis. U aut se spalovacím motorem řeší jak uspořit každý gram hmotnosti, do EV ID.3 klidně namontují baterie o váze 320 až 500 kg, kde jsou desítky kilogramů drahých kovů, o chemickém složení elektrolytu se raději mlčí, a že ho tam je také velké množství, reálný dojezd je cca 200 až 300 km, ale vůbec jim to nepřichází divné a zcestné. Tak se to holt jeví, že "parta Hic" ve vedení VW se rozhodla zastřít vlastní neschopnost nebo neochotu vyrobit skutečné EV odpovídající 21. století a tuto svoji neschopnost se budou snažit maskovat řečmi o uhlíkové neutralitě a investicemi do tzv. zelené energie, které také nejsou zatím vůbec systémové... A to u ID.3 neřeším takové malichernosti, jako vzhled interiéru a na něj použité materiály a a jeho zpracování.
Rozbalit vlákno
3
11. 12. 2021 09:32
Re: Zastírání vlastní neschopnosti
Můžeš specifikovat ty desítky kilogramů drahých kovů?
11. 12. 2021 21:43
Re: Zastírání vlastní neschopnosti
ID.3 má baterie NMC o kapacitě 45, 58 nebo 77 kWh a váze jak jsem uváděl, z toho plyne, že asi kovy - viz název baterie - v baterii nebudou v pouhých gramech. A pokud víte přesné hmotnosti kovů v baterii, tak je sdělte, rádi se zde v diskusi poučíme....
Avatar - Barrichello
11. 12. 2021 22:40
Re: Zastírání vlastní neschopnosti
NMC má daleko menší počet cyklů než Lifepo :-)