Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane E-Tech Electric odhaluje české ceny. Nový crossover se vejde do 900.000 Kč

Nový kompaktní crossover bude dostupný ve dvou výkonových verzích. Ty se zároveň odliší také použitou sadou baterií.
Zpět na článek
17. 12. 2021 10:37
17. 12. 2021 10:41
17. 12. 2021 11:04
17. 12. 2021 10:58
17. 12. 2021 11:19
17. 12. 2021 12:13
17. 12. 2021 12:45
17. 12. 2021 16:20
17. 12. 2021 17:57
17. 12. 2021 19:57
18. 12. 2021 00:49
17. 12. 2021 20:11
17. 12. 2021 20:28
17. 12. 2021 08:19
asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
... Specialitou je asynchronní elektromotor s vinutým rotorem, který poskytuje lepší výkon než v případě použití permanentních magnetů a obejde se bez vzácných kovů....

Za prvé bych se zeptal jestli je takový elektromotor opravdu asynchronní?
A za druhé co znamená pojem "lepší výkon"?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Roman Horký
17. 12. 2021 08:31
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
1. Ano
2. Marketingový/novinářský blábol
17. 12. 2021 08:41
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Ptám se proto že doteď byl "specialitou" renaultu synchronní motor s vinutým rotorem.

A taky. mi tam nesedí to porovnání proti motoru s permanentními magnety protože ty jsou taky typické výhradně pro synchronní stroje

A vůbec mi není jasný přínos vinuteho rotoru v případě asynchronu
17. 12. 2021 09:12
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Jedna se samozrejme o synchronni motor s cizim buzenim, jak je u Renaultu zvykem.

This fully electric model features a brand new wound rotor synchronous motor.

Tvl Davide.
To je jako si plest dieselovy a benzinovy motor. Oprav si to.
Synchronni a asynchronni stroj maji spolecny (krome statoru :-) ) jen to, ze jsou oba od Tesly. Nikoly. :D

PS Asynchronni motor s vinutou kotvou je specialita, ma sve vyhody. Taky existuje... Ale tady se jedna patrne jen o lajdactvi autora, ktery vubec nevi, o cem pise. Jestli se pletu, rad se mu omluvim.
Avatar - xxc
17. 12. 2021 09:37
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
a ten v Renaulte je lepsi motor, alebo horsi, ako ostatne porovnatelne?
17. 12. 2021 10:01
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Nevyhoda je, ze neni 100% bezudrzbovy, protoze jsou tam kluzny kontakty pro to DC buzeni. I kdyz to uz ma zase asi vyreseny Mahle.

Dal nedosahnes takovy otacky s vinutym motorem, jako s krasne poskladanym jinym (pmsm nebo asm).
BMW pry na tomhle zapracovalo, ale maximalni otacky neznam.

Dalsi nevyhodou jsou samozrejme budici ztraty a tudiz ucinnost. Ten budici proud musis nekde vzit (z baterky...).

A pak uz jsou jen sama pozitiva a....

Motor se neprebudi, jelikoz muzes buzeni regulovat a nevzroste ti napeti statoru kam nechces. Resp. buzeni si muzes v celem rozsahu otacek (i podle zatizeni) krasne regulovat.

Kdyz odpojis buzeni, motor bezkonkurencne "plachti", magneticke ztraty jsou nulove. To se mi libi. I kdyz asm "plachti" obdobne.

A v dnesni dobe dodavatelskych problemu - nepotrebujes magnety. :yes:
17. 12. 2021 10:54
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Máš jen dva mínusy, super!
Čekal bych že lidi co netuší o čem vlastně píšeš bude daleko víc
17. 12. 2021 11:02
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Zajímalo by mě, co ty dva mínusy v textu asi rozporují :-)
Avatar - JirkaVejrazka
17. 12. 2021 17:01
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Autora :) Ja obcas pod clankem polozim jednoduchou nekonfliktni otazku a za chvili mam dva minusy :)
17. 12. 2021 09:45
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Díky za upozornění, máte pravdu, jde o synchronní elektormotor. Čerpal jsem z dřívějšího článku kolegy, který to měl bohužel chybně. Už je to v obou případech opraveno.
17. 12. 2021 10:37
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Díky DonVitovi za upřesnění a panu Burešovi za reakci. Jen si myslím že elektromobily tu máme už docela dlouho a nemusely by se proto dělat takové přehmaty v úplně základních udajich
17. 12. 2021 10:52
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
A viz diskuze uplne dole dale:

Chybejici spotreba a dojezd.
A nepresny udaj o AC nabijeni, ktere je v zakladu jen 7,4kW.

Edit: 7,4kW AC se u nás možná nenabízí, ale za zmínku by stálo
17. 12. 2021 08:56
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Jj , popis ako "lepší výkon" je na odbornom webe úplná perla
17. 12. 2021 09:42
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Možno dáva o 5W na meter vinutia viac. ;-)
P.S.: Štyri mínusky za jednu malú pravdu, kámo, tiež asi niekomu ležíš v žalúdku. :D :D :D
17. 12. 2021 09:42
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Nicméně je naprosto skvělé, jak ty EV rychle zlevňují a jsou dostupné pro širokou veřejnost. Úplně dokonalá ukázka toho, že EV je ta levná a ekologická budoucnost. Když jsme si ji tak fantasticky zadotovali z ICE aut. :yes:
17. 12. 2021 10:02
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Ano, vulcane - Mistr Stukatér
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 10:24
Re: asynchronní elektromotor s vinutým rotorem
Ano. zlevňují tak rychle, že za chvíli budou stát to co rodinný nákup. EU a naše vláda to skvěle zvládne díky sofistikovanému vládnímu opatření zvanému inflace.
17. 12. 2021 08:49
nevypadá špatně
ale DC dobíjení 85 kW je na dnešní dobu málo. Na to, že je to zcela nový model, tak jsou Francouzi pozadu. Jinak toto vidím jako budoucí směr vývoje nižší střední - crossover s baterkami v podlaze. Cena od 1M bude asi standard, to dolů zdá se nepůjde, bude se jen zlepšovat dojezd a rychlost nabíjení.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Roman Horký
17. 12. 2021 09:13
Re: nevypadá špatně
Pořád stejná bolest BEV. Malá baterka, tedy malý dojezd. Tím se diskvalifikuje možnost mít toto jako jediné auto v rodině. Takže na delší trasy vždy nějaké jiné, buď Teslu (na ty kratší delší cesty) a nebo hybrid/diesel na ty delší. Celé je to na Leynovou, nedává to smysl. Ani ekonomický, ani ekologický. Smysl mi dává Tesla jako hračka pro bohaté dědky. Běžná současnost patří dieslům a hybridům. Aha vlastně ne, diesel je vynález ďábla, takže ne. Budete chodit holt pěšky.
17. 12. 2021 09:24
Re: nevypadá špatně
Tak ta vetsi baterka je zhruba stejna jako zaklad Tesly (60kWh).
;-)

https://ev-database.org/…55/Tesla-Model-3

Pro me je naprosto dostacujici i zaklad...
Jeste az pujdou s cenou trochu niz. :-)
Ale aspon uz to neni takovy nesmysl, jako mit za tuhle cenu Zoe.

Future is electric
AC nabijeni vsude je zaklad

PS Tradicni vyhoda 22kw AC nabijecka zustala. :yes:
Tam, kde nejsou rychlonabijecky, se Renault nabije nejrychleji. 22kw je obvykle maximum tam, kde neni rychlonabijeni. A behem nakupu muze (treba u Ikea Zlicin) baterku i plne nabit, obzvlast kdyz clovek neprijel s uplne vybitou...
Avatar - xxc
17. 12. 2021 09:42
Re: nevypadá špatně
Tam su zase ine problemy, podla vsetkeho to nema isofix vpredu, cize na rozvoz deti po meste to vhodne nebude. Dalej sa chvalia tym, ze svetlu vysku maju rovnaku ako stary Megane, cize 12 cm pri tomto razvore uz by som sa trosku bal. Ale zase sa to vie rychlo nabit aj doma, myslim aj moja nabijacka zvlada 22kw.
17. 12. 2021 09:43
Re: nevypadá špatně
Myslel jsem, ze mas Cigo, to ma jen 7,2kW 2x16A AC.
https://ev-database.org/…Skoda-CITIGOe-iV

Renault ma 3x32A, cili trojnasobny vykon. :-O

Isofix vpredu je pro me trochu diskutabilni.
Kdyz rozvazis dve deti, mohli by ti stacit dva zadni isofixy. Ale nevim.
Ja predni vyuzil jednou v zivote a nebylo to nutne.

Svetlou vysku neresim, vzdy jsem mel nizka auta. S jednim jsem teda, musim priznat, rozlomil vyfuk o vyssi pricny prah.
Avatar - xxc
17. 12. 2021 12:42
Re: nevypadá špatně
Citigo nabija len 7,4, ale toto by mohlo az 22 kW doma, pokial to nevyhodi poistky na ulici. To je nemala vyhoda, pokial clovek potrebuje rychlo doma nabit. Isofix pri 3 detoch je idealne aj vpredu, nemusia sa vzadu tlacit 3 autosedacky, lepsie sa nastupuje, upinaju pasy, idealne auto pre zenu na rozvoz deti.
17. 12. 2021 18:43
Re: nevypadá špatně
Tak pro 3 děti to chápu :-)
17. 12. 2021 13:03
Re: nevypadá špatně
Těch 60 kWh by bohatě mělo stačit na denní ježdění, když člověk nabíjí doma. Ale, když člověk vyrazí na dovolenou někam dál, nejdůležitější je rychlost dobíjení. Na hlavních trasách po Evropě už jsou běžně dostupné 100+kW nabíječky a bude jich ještě víc.

Když pominu Teslu, pro mě je etalonem Kia EV6. Sice s větší baterkou stojí 1.3 mega, ale dá se s ní jet i Praha-Makarska za 12,5 h včetně 4 zastávek v průměru s 30 minutami nabíjení. To považuji za akceptovatelné. Megane odpovídá eNiru, který je na trhu už několik let a bude nástupce, tam ty nabíjecí časy jsou dvojnásobné.
17. 12. 2021 19:33
Re: nevypadá špatně
60kWh má DC nabíjení 130kW, něco nad 2C, stejně jako 40kWh má něco nad 2C
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2021 20:07
Re: nevypadá špatně
Důležité je obojí, táhnout se stovkou v pravém pruhu opravdu není pro mě. Dobíjení ti pak stejně reálně naplno nejede, protože si software usmyslí, že nejsou splněny veškeré podmínky.
17. 12. 2021 21:24
Re: nevypadá špatně
Já jezdil týden v Koně, jel jsem jako se spalovacím autě, jen výjimečně mě předjelo nějaké extra hovado dvoustovkou a stejně jsem dal Praha Brno s přehledem. Víš, mnozí z vás jsou jen teoretici, veškeré informace čerpají jen z titulků novin, ale aby si zkusili kvalitní EV?
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2021 23:38
Re: nevypadá špatně
To je úžasné, wow, já tu stejnou trasu dal tam i zpátky autem z roku 2004, na některých úsecích jsem jel 150, bylo plně naložené a pořád mi zbyla polovina nádrže. Zkus to třeba s 10letou Konou v zimě a pokecáme si, jak je to strašně super a nemusíš ji nabíjet.
17. 12. 2021 12:10
Re: nevypadá špatně
https://autobible.euro.cz/…-se-slzou-v-oku/?…
Elektrozkrat si nikdy v životě nekoupím. A určitě nás bude v ČR většina! :-)
17. 12. 2021 13:10
Re: nevypadá špatně
no jo, ale až bude benzín stát 100 Kč/l (kvůli daním) a benzinek bude desetina, protože se přemění na dobíječky a nebude se jim rentovat skladovat benzín, tak třeba změníte názor :D
17. 12. 2021 13:13
Re: nevypadá špatně
To už ale dávno nebudeme v EU, takže tak daleko to vůbec nedojde! :-)
Avatar - lamal
17. 12. 2021 14:24
Re: nevypadá špatně
stahujes sa do ruska ?
17. 12. 2021 17:54
Re: nevypadá špatně
Ne, proč? Mluvil jsem o EU, ne o NATO! :-)
Avatar - lamal
17. 12. 2021 18:05
Re: nevypadá špatně
pokial sa necitis ako europan a v EU, tak by som necakal na vystupenie V4 z EU, to ti jedine populisti slubuju ;-)
17. 12. 2021 19:33
Re: nevypadá špatně
Až bude další setrvání v EU kvůli šíleným zelenorudým euromarxistům finančně i politicky neúnosné, lidi se prostě vzbouří. Tak jednoduché to je. :-)
17. 12. 2021 14:31
Re: nevypadá špatně
Benzin bude 50 Kč/l kvuli danim o niekolko rokov, ale stale bude toto a podobne EV ekologicky nezmysel:

- je to o cca. 500000 Kč drahsie ako bol klasicky megane, to sa nikdy nevrati na prevadzke, skor sa na tom aute este viac prerobi ako tato ciastka, lebo:
- servis treba aj na EV platit, takisto STK a pod.
- havarijne pojisteni bude 2x drahsie, lebo to je podla ceny auta.
- zostatkova hodnota bude nizka ako u vsetkych dnesnych EV - prerobis pri kupe, prerobis pri predaji
- ak si to nechas dlhodobo, kapacita baterii je otazna, toyota garantuje 90 percent po 10 rokoch, renault negarantuje nic
- dobijanie je lacne len ak mas vlastny dom a garaz s nocnym prudom, napr. cez take ionity stoji 100 km viac ako pri prevadzke na benzin...
18. 12. 2021 09:15
Re: nevypadá špatně
Ahoj cizince,
Vyprodukoval jsi velkou krasnou hromadu... nesmyslu.
Tak snad jen k tomu, ze Renault negarantuje nic:
"Renault bude na baterie nabízet osmiletou záruku. Jeho příslib zní, že baterie budou měněny zdarma, pokud jejich kapacita klesne v záruční době pod 70 %."

Na ostatni nemam silu...

Doporucuju treba kanal jednoho zdejsiho diskutera. Muzes se od nej dozvedet i treba cenu pojisteni. ;-)
https://youtu.be/D5Pj72T7weA
Myslim ze stealth rikal, ze plati rocne asi 12.000Kc.
Avatar - petr petrumr
17. 12. 2021 16:27
Re: nevypadá špatně
neříkej nikdy. Na 80% je to jistý.
17. 12. 2021 19:33
Re: nevypadá špatně
Mluv laskavě za sebe, ano? :-)
17. 12. 2021 09:44
Každý den pokrok u EV
EV mě fascinují, každý den čtu o jejich pokroku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
17. 12. 2021 10:07
Re: Každý den pokrok u EV
A to počkej až přijde Faxconn :-[] :D
17. 12. 2021 12:11
Re: Každý den pokrok u EV
Jako ironie dobrý. :-) :yes: Jen u toho slova "pokrok" ti chybí uvozovky! :-[]
17. 12. 2021 10:07
Cena AC dobíjení EON
V rámci doplnění předchozí diskuze o cenách veřejného dobíjení, chci doplnit čerstvou zprávu od EON Drive. Cena AC dobíjení bude od 1.2.2022 6Kč včetně DPH (za kWh), volných je 480 minut, další jsou + 2 Kč.
Rozbalit vlákno
9
17. 12. 2021 10:27
Re: Cena AC dobíjení EON
Tak v te predchozi debate udelal Kesumb se svymi 3,60Kc/kWh (za domaci nabijeni teda..) game over. :D

https://www.auto.cz/diskuse/83231/1#…
17. 12. 2021 10:59
Re: Cena AC dobíjení EON
On má hodně vysokou spotřebu - 1 MWh měsíčně. Pan šofér prodejce energií se pořád hádal, že ty ceny půjdou strašně nahoru. Jak mám zprávy tak se to týká hlavně velkých podniků, které ovšem měly ceny někde okolo koruny, pro ně to samozřejmě bude (možná až troj)násobné zdražení, ale až od 2023.
17. 12. 2021 11:26
Re: Cena AC dobíjení EON
Žijte dál svůj sen o levné elektřině, do měsíce přijde vaše vystřizlivění:

https://oenergetice.cz/…ne-zdrazuje-i-cr

V každém případě začněte šetřit na roční vyúčtování.
17. 12. 2021 14:16
Re: Cena AC dobíjení EON
firemny naklad sme mali cca 50€/MWh v 2021. Na 2022 mame zazmluvnene vyse 100 €/Mwh.
Aktualna cena presiahla 200€/MWh.

Zakaz plynu Europskou komisiou a zvysujuci sa pocet EV a dolnenie spotrebnej dane na el. pozenie ceny el. este len v buducnosti do nebies. :-O :-O :-O
17. 12. 2021 14:48
Re: Cena AC dobíjení EON
To je to o čem píšu - na letošek tedy jste měli 1,25 Kč za kWh a na příští rok máte 2,50. To není vůbec špatné. Jakou máte roční spotřebu elektřiny?
17. 12. 2021 15:35
Re: Cena AC dobíjení EON
Ano, cena elektřiny se počítá přesně tak, jak píšeš :) už se nevyjadřuj, ano! Meky píše o SILOVÉ části dodávky, nikoli o REGULOVANÉ- tj. o distribuci, podpoře OZE, platbě za rez. kapacitu ( u NN jistič+ měsíční platba za OM), systémových službách, dani z elektřiny, to už dělá tu druhou část ceny EE, ale ty budeš trollit futr ty své nesmysly do skonání světa!
Avatar - petr petrumr
17. 12. 2021 16:30
Re: Cena AC dobíjení EON
kolik babiček se to na tu elektřinu skládá, tobě se to nezdá blbé, nehryže ti svědomí?
17. 12. 2021 18:46
Re: Cena AC dobíjení EON
Asi jsi se spletl a chtěl jsi napsat Mekimu a jeho firmě.
:D
18. 12. 2021 09:10
Re: Cena AC dobíjení EON
Ty babičky skládaly na Pisaříkovo Ferrari a šoférovu provizi :D
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 10:26
Dokonalé EV, dokonalý nesmysl.
40 kWh za 900 papírů?? Senzační nabídka! Jdu stát frontu aby se na mě dostalo.... :-!
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2021 10:30
Re: Dokonalé EV, dokonalý nesmysl.
Frontu kde, ve tvé oblíbené Mototechně? :-[]
Avatar - wakantanka
17. 12. 2021 10:37
Hmmm,
Kilowatty sem kilowatty tam, taká baterka sem hentaká baterka tam, ale aby sa človek dozvedel akú to má spotrebu energie a teda aký to má predpokladaný dojazd si asi treba nájsť niekde inde ...
Rozbalit vlákno
3
17. 12. 2021 10:41
Re: Hmmm,
Ano :D

Tady:
https://ev-database.org/#…

Jinak tady taky ctu, ze to ma nabijeci vykon 7,4kW AC.
Coz je zakladni AC nabijeni (Standard charge AC7) o kterem se David v clanku nejak nezminuje.. :no:
22kW je tzv Boost charge AC22.
17. 12. 2021 11:04
Re: Hmmm,
Nevím jestli to mají úplně dokonalé - u Smartů (všech 3) tam taky nemají rychlonabíjení (22kW), které je ovšem za příplatek.
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 10:58
Re: Hmmm,
O dojezdu raději mlčí. Není se čemu divit... Shit za 900 papírů co reálně nedojede ani z Brna do Prahy je prostě ... brutál. :-!
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2021 11:19
Chcelo by to
Este aj klasicky megane.... snad sa dockame... vw predsa tiez po boku id3 id4 a id5 golfik neodstavil lebo vieme ze by to nebol dobry krok ( z hladiska objemov predaja by to bola brutalna gilotina ) ... majitelia sucasnych meganov tiez predpokladam vsetci neprejdu na trojnasobne drahsiu el verziu... lebo na nu mat proste uz nebudu a za dalsie ani sa im uz nemusi vyplatit... tak snad si to v renaulte uvedomia a nejaky ten klasicky megane nam este nachystaju.. s tce to bude dozaisto parada :yes:
Rozbalit vlákno
8
17. 12. 2021 12:13
Re: Chcelo by to
Doufejme, že v Renaultu nejsou úplní sebevrazi! :-O
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2021 12:52
Re: Chcelo by to
Ako konkurent pre id4 to bude ok... ale cim chcu za 2 ci 3 roky konkurovat golfu astre leonu mazde 3 corolle a dalsim... ved sami sa takto pripravia o brutalne cisla a statisice zakaznikov... z renaultu sa takto stane razom podstatne mensia automobilka... idu zrejme po vzore coraz exkluzivnejsieho a neviditelnejsieho fiatu...
Avatar - xxc
17. 12. 2021 12:45
Re: Chcelo by to
Klasicke uz su a este udajne niekolko rokov sa budu predavat nadalej. Dokonca aj s tce, najlepsim motorom v triede :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2021 12:50
Re: Chcelo by to
Ten sucasny klasicky uz pomaly vybehovy model kedy dostane nastupcu? Lebo o tom sa bavime
Avatar - xxc
17. 12. 2021 16:20
Re: Chcelo by to
Kdeze vybehovy, ved ho teraz faceliftovali, dostal viacprvok vzadu a chvalia ho. Aj keby prisiel novy model, platforma ostava, zmeni sa len dizajn. Aj novy Golf je skoro to iste, len zmenili infotainment a pridali mozno nejaku vybavu a upravili motory.
17. 12. 2021 17:57
Re: Chcelo by to
Současný Megane dostal v rámci modernizace víceprvek? A jak si na to přišel? :-[]
Avatar - xxc
17. 12. 2021 19:57
Re: Chcelo by to
Autu podstatně více vyhovuje poklidná jízda, během níž vás rozmazluje nesmírně pohodlným a kultivovaným podvozkem. Ostatně plug-in hybridní megane dostal zcela novou zadní nápravu typu multilink.
18. 12. 2021 00:49
Re: Chcelo by to
Hm, i pokud by to byla pravda, tak vzhledem k zanedbatelným prodejům této verze v ČR je to pro drtivou většinu českých potenciálních zákazníků zcela irelevantní informace... :-)
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 11:24
Udávaný dojezd
City - Cold Weather * 240 km
Highway - Cold Weather * 170 km
Combined - Cold Weather * 205 km
City - Mild Weather * 365 km
Highway - Mild Weather * 225 km
Combined - Mild Weather * 280 km


Takže realita? V zimě problém dojet z Brna na Vysošinu a zpět... Za 900 papírů?? No nekup to...
Renault začíná 100% naplňovat budoucnost, jakou si přeje EU. Dacia Spring s úchvatnou dynamikou horší než Š120, Mégane E-Tech s dojezdem vhodným pro Monacké knížectví...

Pánové jako Daimler nebo Benz, Citroën, Renault, Laurim či Klement se musejí obracet v hrobě... :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
15
17. 12. 2021 11:37
Re: Udávaný dojezd
Buď rád za svého passata B5,5 v dehtu a neotravuj tady svou matematikou.
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 12:04
Re: Udávaný dojezd
Ano. Argumenty je třeba neuvádět že. Nedej bože klást racionální otázky.
17. 12. 2021 12:35
Re: Udávaný dojezd
:-[] :-[] :-[] :yes:
17. 12. 2021 12:15
Re: Udávaný dojezd
Aha, takže uvádění těch nejrelevantnějších údajů je "otravování"? Pánovi elektrofašistovi se asi tato data nehodí do (elektro)krámu, proto reaguje tak podrážděně. Klasika! :-[] :-[] :-[]
Avatar - kari.laz
17. 12. 2021 12:07
Re: Udávaný dojezd
nemáš tam u toho ještě hmotnost, zrychlení a maximální rychlost?
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 15:29
Re: Udávaný dojezd
1625 kg
10,0 s
160 kmh

https://ev-database.org/…-Tech-EV40-130hp

Tvl který de-ment ti na normální otázku dá palec dolů...
Avatar - kari.laz
17. 12. 2021 17:37
Re: Udávaný dojezd
Tak 160 je bída, hmotnost s tak malou baterií taky celkem tragická, ale zrychlení jsem popravdě čekal horší. Za deset je to celkem ucházející.

Elektroúderný tým. Znají můj názor na Elektro, tak mínusují i tam, kde to vlastně nedává smysl. .
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2021 09:11
Re: Udávaný dojezd
Hmotnost je na EV v pohodě. Problém je to že ta slušná hmotnost je jen proto že tam je baterky prostě málo... Kdyby to mělo mít akceptovatelný dojezd, tak zam je těch 1800 až 1900 kg je to fikne.

Souhlas, 160 kmh bída...
Avatar - kari.laz
18. 12. 2021 21:32
Re: Udávaný dojezd
Na tak malou baterku mi ta hmotnost nepijde úplně malá, nicméně vzhledem na mastodontní hmotnosti elektromobilů je to pomalu "baletka"
17. 12. 2021 18:00
Re: Udávaný dojezd
No kdo - samozřejmě nějaký fanatický elektropošuk. Protože sis tady dovolil klást "necitlivé"a "politický nekorektní" otázky! :-[]
17. 12. 2021 14:40
Re: Udávaný dojezd
Suhlas ale akurat ta dacia spring so svojimi slabymi parametrami je dnes EV, ktore dava najviac zmysel - napr. v Nemecku to bude po dotacii za 10000 EUR, to uz budu ludia akceptovat ako cisto mestke auto a v takom nastaveni to bude davat zmysel ako druhe auto do rodiny.
Avatar - xxc
17. 12. 2021 14:57
Re: Re: Udávaný dojezd
Druhé auto, v ktorom bude rodina jazdiť 90% jázd a veľké ostane v garáži a bude sa vyberať len na dlhé trasy :-)
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 15:26
Re: Re: Udávaný dojezd
Ano. Vyrobit 2 auta je přece ekologičtější než vyrobit jedno že...
Avatar - xxc
17. 12. 2021 16:22
Re: Re: Udávaný dojezd
ja nie som ten, co kupuje druhe auto do rodiny Daciu len tak :-) len poukazujem na fakt, ze z druheho auta sa casto stane prve auto v rodine
17. 12. 2021 22:15
Re: Udávaný dojezd
Jj je to totální zoufalství, zvlášť se 40kWh baterií. Takže Renault zazdil další model :-(
17. 12. 2021 12:28
Všechno pěkně shrnuto dohromady...
https://www.idnes.cz/…tec_technika_wes#…
Rozbalit vlákno
3
17. 12. 2021 15:48
Re: Všechno pěkně shrnuto dohromady...
no, dávat mínusy je jednodušší, než si přečíst argumenty a fakta... :-( jsou to prostě elektrofanatici!
17. 12. 2021 18:02
Re: Všechno pěkně shrnuto dohromady...
Tak to bys po elektrofanaticích chtěl příliš! :-[]
17. 12. 2021 13:26
Stejné jako včera, že jim není hanba!
Že jím není hanba dát cenu 900 tis. korun na auto, které reálně ujede cca 130 - 40 km, protože při kapacitě baterie 40 kWh, určitě budou taky od Renaultu doporučovat pro delší životnost a rozumný uživatel se tím bude řídit, nevybíjet pod 20 % a nenabíjet nad 80 %, tedy již 16 kWh z kapacity je "nevyužitelných" a zbývá tedy 24 kWh, a při spotřebě 18 kWh/100 km zbyde na ujetí už zmiňovaných 130 - 140 km. Při dálniční rychlosti 130 a v zimě to možná nebude ani na ujetí těch 100 km. Teoreticky, i kdyby šlo E-tech Electric opakovaně vyjet do nula % kapacity baterie a nabíjet do 100 % kapacity, tak reálně stejně nebude dlouhý čas tak hustá síť nabíječek u všech cest. Tedy opět konstatuji, stejně jako včera u ID.4, že jím není hanba vůbec něco takového dát do prodeje a cena "9 kil" za takovéto auto se opět jeví jako ohromná drzost! Ale dát vozidlu s takovými parametry název Mégane E-Tech Electric, mají u Renaultu alespoň smysl pro humor. :yes: Určitě nechtějí u Renaultu honosným názvem auta zakrýt jeho mizerné technické parametry. Věřme, že alespoň pasivní bezpečnost bude v rámci testů Euro NCAP na 3-4 hvězdičky, ať jsou v autě alespoň lidé v nějakém bezpečí, když už to moc nikam daleko bez husté sítě nabíječek nedojede...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
17. 12. 2021 16:23
Re: Stejné jako včera, že jim není hanba!
hanba im nie je, vraj ked prisel scenic 2 v roku 2003, vraj tiez stal 900 000 korun po zapocitani inflacie :-) len toto je uz vraj trosku inde
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 15:34
Euroekohujeři palcují
EV zkratobezmozci evidentně nemůžou rozdýchat fakta... Jen palcujte vy ubožáci :D :D :D
Rozbalit vlákno
2
17. 12. 2021 15:48
Re: Euroekohujeři palcují
Souhlasím, místo aby napsaly do diskuse konstruktivní příspěvek k tématu, jak např. mají doma už jen elektrovozy od Tesel S P100D až po Škody Citigo e iV, jak s nimi najezdily bez problémů statisíce kilometrů napříč Evropou, jak jim dobře jezdí s nízkou spotřebou např. 10-12 kWh na 100 km, nabíjejí el. proudem rychle a zadarmo bez čekání... Palce dolů, ale nic v... :no: :D
17. 12. 2021 18:03
Re: Euroekohujeři palcují
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - hugino
17. 12. 2021 16:55
Megane E-Tech Electric
Pekné len škoda že mu nedopriali aj spalovací motor.Za mňa by to bol ideál s 1.33 Tce 160 k a samozrejme s manuálom za cca. 20 000 €. :yes:
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2021 22:17
Re: Megane E-Tech Electric
Neblbni, ještě by se mohl prodávat líp jak elektro, to by tak hrálo v dnešní sluníčkové době :-[]
Avatar - speedfred
17. 12. 2021 18:13
Celkom zaujímavý pokec
aj keď toho chlapa nemusím.
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
2
17. 12. 2021 18:49
Re: Celkom zaujímavý pokec
https://www.byznysnoviny.cz/…-procenta-vedcu/
''Za globální oteplování může lidstvo a jeho aktivita, tvrdí 99,9 procenta vědců''...

Promiň, stačilo mi prvních pár vteřin videa a ''nesmyslný emise CO2''. :no:

Hele, za takový lidi jako Pepa já se stydím. Je to primitiv. Sorry.
Mimo jiné tvrdí, že Toyota nedělá PHEV... :-O A pak sám zmiňuje Prius PHEV. :D :D :D
https://www.toyota-europe.com/…d/plugin-hybrid/
Argumenty s loděma (to je ale o emisích síry...) atd.
Trump dosadil do čela EPA (United States Environmental Protection Agency) bývalého lobbistu za uhelný průmysl... :-O
https://www.citizen.org/…otection-agency/
Pepovo vyjádření, že Toyota je dobrá, bo nemá EV.
https://www.auto.cz/…tromobilu-141986

No a ten moderátor, to je totál.
wtf

Neskutečná sr*čka pro lidi, co o autech neví nic, tohle video.

PS Alespoň že řekl úplně nakonec o EV to, co řekl. Že jsou super.

PPS Jinak Pepa je vtipnej a jsem vlastně rád co dělá. Jen ten jeho idiotskej názor na ekologii...
Avatar - xxc
17. 12. 2021 20:07
Re: Celkom zaujímavý pokec
Keby takto nejaky amater v krcme rozpraval, tak by som chapal, ale ten clovek testuje auta a zaobera sa nimi, tak nie celkom chapem tie prezentovane myslienkove pochody :-) Ved uz predsa musel niecim jazdit, nieco pouzivat, nieco nabijat, tak snad vie, o com to je. Aj tak realne emisie u nas predanych aut stupaju, ludia kupuju stale vacsie a tazsie auta, tak ziadna ekologicka panika :-)
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2021 20:11
lol
40 kWh za takové prachy? I Zoe má větší kapacitu. A 60kWh za mega jen ukazuje, jak je to s tím mýtickým zlevňováním EV.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
17. 12. 2021 20:28
Re: lol
Ale stale je to lacnejsie, ako id3. Len sa celkom cudujem, ze sa novinari nevedeli opytat na tie rozne vybavy, ked uz dostali informaciu o cenach. Alebo je nieco porovnatelne lacnejsie? Mozno Leaf, ale toto by malo byt novsie, vyspelejsie.
Avatar - kuk
18. 12. 2021 02:13
Ten je pěknej co? :-)
Chtěli by jste ho. Esli si ho koupí dost lidí, tak k vám jednou možná doputuje jako vojetina z bazaru. Akorát ta 40 kWh baterka už je malá. Té dobrá leda tak pro Fiata 500, ale tady to bude málo. ;-\
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2021 09:34
Re: Ten je pěknej co? :-)
Tak je to základ. Na jazdenie po meste prečo nie? Nie každý chce maličké auto na denné presuny do práce a na nákup a radšej si kúpi toto ako napr. elektrickú Corsu.
18. 12. 2021 07:40
Jeden takový maličký detail
Jako chápu, že to ujde lidem v diskuzích, ale že i autorovi článku?

Megane IV hb - délka 4.36m. Tenhle nový Megane vysavač - 4.21m.

Tohle není crossover C segmentu, tohle je B segment. Crossover C segmentu na bázi Meganu je Kadjar.
Je to stejný fór, jako když pojmenujete jistý model Mazdy CX-3, ale celé to vychází (i velikostně) z Mazdy 2, nikoli M3.

Jinými slovy - tady máme za 900 crossover B segmentu, který stěží dojede z Brna do Prahy. Hustý.
A to ještě mají tu drzost pojmenovat to po svém stěžejním modelu, o třídu větším. Jestli je to test na zákazníky-hejly, tak se Renaultu omlouvám.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - xxc
18. 12. 2021 11:42
Re: Jeden takový maličký detail
To nie je o dĺžke, ale o rázvore a ten je dostatočný. Rovnako ako vnútorný priestor, predsa len motor zaberie menej priestoru. Ja by som to celkom vítal, len škoda toho isofixu.
18. 12. 2021 20:29
Re: Jeden takový maličký detail
https://en.media.renault.com/…-7c9b-989c5.html


All-new Mégane E-TECH Electric symbolises the beginning of Renault wining background in the compact vehicle market (C-segment). :-O
19. 12. 2021 08:16
Re: Jeden takový maličký detail
Pro ty, co nechtějí věřit, že dojezd Mégane E-Tech Electric bude dost tristní, zejména v zimě, dávám odkaz na reportáž o pokus dojet v zimě bez nabíjecí zastávky z Prahy do Brna autem za 1,6 mil korun s téměř jednou takovou kapacitou baterie:
https://www.testyojetin.cz/…-z-prahy-do-brna
A kolik z vás, co dáváte "palce dolů" ke konstruktivním příspěvkům k diskusím o EV, má doma elektroauta? A pokud ho někdo má, tak se bude zřejmě jednat téměř výlučně o firemní EV. :D
19. 12. 2021 08:54
Re: Jeden takový maličký detail
No a co ses v tom odkazu dozvedel?

Proc ty idioti proboha nenabili pred cestou do Brna na 100%?
Pro baterku je nejlepsi nabiti jen na 65%.
Mohli si treba rict, ze se 65% to do Brna nedojede, ze pojedou radeji dieselem... :no:
Planovat test dojezdu s baterkou nabitou jen na 90%... WTF

Praha - Brno je 210km
Kdyz bude zacpa na Vysocine, tak na Vysocine muzes nabit...
Topeni mas s pulkou baterky na spoooouuuuuustu hodin. ;-)

Zacpa by byla problem jen tesne pred dojezdem. Ostatne jako s klasickym autem s prazdnou nadrzi.

PS Co je asi tak cilem webu testyojetin.cz :D
Evidentne dokazat ze je lepsi ojety Volvo, nez novy Enyaq...
19. 12. 2021 22:36
Re: Jeden takový maličký detail
Omyl, klasické auto s prázdnou nádrží versus EV nabité na 90 % kapacity - dle doporučení výrobce největší nabití při zachování rozumné životnosti baterie - to jistě nebylo míněno vážně... Jak jsem psal výše Mégane E-Tech Electric bude mít v zimě na dálnici problém ujet v tahu 100 km. A na závěr dávám odkaz na tohle video: https://www.youtube.com/watch?…
20. 12. 2021 00:07
Re: Jeden takový maličký detail
Co presne je omyl?
Ujet 100km problem?
Wtf

Proc mas potrebu se vyjadrovat k tematu o kterem toho moc nevis?
Znas spotrebu Megane a jeho baterku?
https://ev-database.org/…-Tech-EV40-130hp
Real Range Estimation
between 170 - 365 km
City - Cold Weather * 240 km
Highway - Cold Weather * 170 km
Combined - Cold Weather * 205 km

Uvedl jsem odhad profesionalu.
Ten tvuj odhad se znacne lisi.
Vyhodnot si to sam.
Blesku.