... Specialitou je asynchronní elektromotor s vinutým rotorem, který poskytuje lepší výkon než v případě použití permanentních magnetů a obejde se bez vzácných kovů....
Za prvé bych se zeptal jestli je takový elektromotor opravdu asynchronní?
A za druhé co znamená pojem "lepší výkon"?
Jedna se samozrejme o synchronni motor s cizim buzenim, jak je u Renaultu zvykem.
This fully electric model features a brand new wound rotor synchronous motor.
Tvl Davide.
To je jako si plest dieselovy a benzinovy motor. Oprav si to.
Synchronni a asynchronni stroj maji spolecny (krome statoru :-) ) jen to, ze jsou oba od Tesly. Nikoly. :D
PS Asynchronni motor s vinutou kotvou je specialita, ma sve vyhody. Taky existuje... Ale tady se jedna patrne jen o lajdactvi autora, ktery vubec nevi, o cem pise. Jestli se pletu, rad se mu omluvim.
Nevyhoda je, ze neni 100% bezudrzbovy, protoze jsou tam kluzny kontakty pro to DC buzeni. I kdyz to uz ma zase asi vyreseny Mahle.
Dal nedosahnes takovy otacky s vinutym motorem, jako s krasne poskladanym jinym (pmsm nebo asm).
BMW pry na tomhle zapracovalo, ale maximalni otacky neznam.
Dalsi nevyhodou jsou samozrejme budici ztraty a tudiz ucinnost. Ten budici proud musis nekde vzit (z baterky...).
A pak uz jsou jen sama pozitiva a....
Motor se neprebudi, jelikoz muzes buzeni regulovat a nevzroste ti napeti statoru kam nechces. Resp. buzeni si muzes v celem rozsahu otacek (i podle zatizeni) krasne regulovat.
Kdyz odpojis buzeni, motor bezkonkurencne "plachti", magneticke ztraty jsou nulove. To se mi libi. I kdyz asm "plachti" obdobne.
A v dnesni dobe dodavatelskych problemu - nepotrebujes magnety. :yes:
Díky za upozornění, máte pravdu, jde o synchronní elektormotor. Čerpal jsem z dřívějšího článku kolegy, který to měl bohužel chybně. Už je to v obou případech opraveno.
Díky DonVitovi za upřesnění a panu Burešovi za reakci. Jen si myslím že elektromobily tu máme už docela dlouho a nemusely by se proto dělat takové přehmaty v úplně základních udajich
Nicméně je naprosto skvělé, jak ty EV rychle zlevňují a jsou dostupné pro širokou veřejnost. Úplně dokonalá ukázka toho, že EV je ta levná a ekologická budoucnost. Když jsme si ji tak fantasticky zadotovali z ICE aut. :yes:
Ano. zlevňují tak rychle, že za chvíli budou stát to co rodinný nákup. EU a naše vláda to skvěle zvládne díky sofistikovanému vládnímu opatření zvanému inflace.
ale DC dobíjení 85 kW je na dnešní dobu málo. Na to, že je to zcela nový model, tak jsou Francouzi pozadu. Jinak toto vidím jako budoucí směr vývoje nižší střední - crossover s baterkami v podlaze. Cena od 1M bude asi standard, to dolů zdá se nepůjde, bude se jen zlepšovat dojezd a rychlost nabíjení.
Pořád stejná bolest BEV. Malá baterka, tedy malý dojezd. Tím se diskvalifikuje možnost mít toto jako jediné auto v rodině. Takže na delší trasy vždy nějaké jiné, buď Teslu (na ty kratší delší cesty) a nebo hybrid/diesel na ty delší. Celé je to na Leynovou, nedává to smysl. Ani ekonomický, ani ekologický. Smysl mi dává Tesla jako hračka pro bohaté dědky. Běžná současnost patří dieslům a hybridům. Aha vlastně ne, diesel je vynález ďábla, takže ne. Budete chodit holt pěšky.
Pro me je naprosto dostacujici i zaklad...
Jeste az pujdou s cenou trochu niz. :-)
Ale aspon uz to neni takovy nesmysl, jako mit za tuhle cenu Zoe.
Future is electric
AC nabijeni vsude je zaklad
PS Tradicni vyhoda 22kw AC nabijecka zustala. :yes:
Tam, kde nejsou rychlonabijecky, se Renault nabije nejrychleji. 22kw je obvykle maximum tam, kde neni rychlonabijeni. A behem nakupu muze (treba u Ikea Zlicin) baterku i plne nabit, obzvlast kdyz clovek neprijel s uplne vybitou...
Tam su zase ine problemy, podla vsetkeho to nema isofix vpredu, cize na rozvoz deti po meste to vhodne nebude. Dalej sa chvalia tym, ze svetlu vysku maju rovnaku ako stary Megane, cize 12 cm pri tomto razvore uz by som sa trosku bal. Ale zase sa to vie rychlo nabit aj doma, myslim aj moja nabijacka zvlada 22kw.
Isofix vpredu je pro me trochu diskutabilni.
Kdyz rozvazis dve deti, mohli by ti stacit dva zadni isofixy. Ale nevim.
Ja predni vyuzil jednou v zivote a nebylo to nutne.
Svetlou vysku neresim, vzdy jsem mel nizka auta. S jednim jsem teda, musim priznat, rozlomil vyfuk o vyssi pricny prah.
Citigo nabija len 7,4, ale toto by mohlo az 22 kW doma, pokial to nevyhodi poistky na ulici. To je nemala vyhoda, pokial clovek potrebuje rychlo doma nabit. Isofix pri 3 detoch je idealne aj vpredu, nemusia sa vzadu tlacit 3 autosedacky, lepsie sa nastupuje, upinaju pasy, idealne auto pre zenu na rozvoz deti.
Těch 60 kWh by bohatě mělo stačit na denní ježdění, když člověk nabíjí doma. Ale, když člověk vyrazí na dovolenou někam dál, nejdůležitější je rychlost dobíjení. Na hlavních trasách po Evropě už jsou běžně dostupné 100+kW nabíječky a bude jich ještě víc.
Když pominu Teslu, pro mě je etalonem Kia EV6. Sice s větší baterkou stojí 1.3 mega, ale dá se s ní jet i Praha-Makarska za 12,5 h včetně 4 zastávek v průměru s 30 minutami nabíjení. To považuji za akceptovatelné. Megane odpovídá eNiru, který je na trhu už několik let a bude nástupce, tam ty nabíjecí časy jsou dvojnásobné.
Důležité je obojí, táhnout se stovkou v pravém pruhu opravdu není pro mě. Dobíjení ti pak stejně reálně naplno nejede, protože si software usmyslí, že nejsou splněny veškeré podmínky.
Já jezdil týden v Koně, jel jsem jako se spalovacím autě, jen výjimečně mě předjelo nějaké extra hovado dvoustovkou a stejně jsem dal Praha Brno s přehledem. Víš, mnozí z vás jsou jen teoretici, veškeré informace čerpají jen z titulků novin, ale aby si zkusili kvalitní EV?
To je úžasné, wow, já tu stejnou trasu dal tam i zpátky autem z roku 2004, na některých úsecích jsem jel 150, bylo plně naložené a pořád mi zbyla polovina nádrže. Zkus to třeba s 10letou Konou v zimě a pokecáme si, jak je to strašně super a nemusíš ji nabíjet.
no jo, ale až bude benzín stát 100 Kč/l (kvůli daním) a benzinek bude desetina, protože se přemění na dobíječky a nebude se jim rentovat skladovat benzín, tak třeba změníte názor :D
Benzin bude 50 Kč/l kvuli danim o niekolko rokov, ale stale bude toto a podobne EV ekologicky nezmysel:
- je to o cca. 500000 Kč drahsie ako bol klasicky megane, to sa nikdy nevrati na prevadzke, skor sa na tom aute este viac prerobi ako tato ciastka, lebo:
- servis treba aj na EV platit, takisto STK a pod.
- havarijne pojisteni bude 2x drahsie, lebo to je podla ceny auta.
- zostatkova hodnota bude nizka ako u vsetkych dnesnych EV - prerobis pri kupe, prerobis pri predaji
- ak si to nechas dlhodobo, kapacita baterii je otazna, toyota garantuje 90 percent po 10 rokoch, renault negarantuje nic
- dobijanie je lacne len ak mas vlastny dom a garaz s nocnym prudom, napr. cez take ionity stoji 100 km viac ako pri prevadzke na benzin...
Ahoj cizince,
Vyprodukoval jsi velkou krasnou hromadu... nesmyslu.
Tak snad jen k tomu, ze Renault negarantuje nic:
"Renault bude na baterie nabízet osmiletou záruku. Jeho příslib zní, že baterie budou měněny zdarma, pokud jejich kapacita klesne v záruční době pod 70 %."
Na ostatni nemam silu...
Doporucuju treba kanal jednoho zdejsiho diskutera. Muzes se od nej dozvedet i treba cenu pojisteni. ;-)
https://youtu.be/D5Pj72T7weA
Myslim ze stealth rikal, ze plati rocne asi 12.000Kc.
V rámci doplnění předchozí diskuze o cenách veřejného dobíjení, chci doplnit čerstvou zprávu od EON Drive. Cena AC dobíjení bude od 1.2.2022 6Kč včetně DPH (za kWh), volných je 480 minut, další jsou + 2 Kč.
On má hodně vysokou spotřebu - 1 MWh měsíčně. Pan šofér prodejce energií se pořád hádal, že ty ceny půjdou strašně nahoru. Jak mám zprávy tak se to týká hlavně velkých podniků, které ovšem měly ceny někde okolo koruny, pro ně to samozřejmě bude (možná až troj)násobné zdražení, ale až od 2023.
Ano, cena elektřiny se počítá přesně tak, jak píšeš :) už se nevyjadřuj, ano! Meky píše o SILOVÉ části dodávky, nikoli o REGULOVANÉ- tj. o distribuci, podpoře OZE, platbě za rez. kapacitu ( u NN jistič+ měsíční platba za OM), systémových službách, dani z elektřiny, to už dělá tu druhou část ceny EE, ale ty budeš trollit futr ty své nesmysly do skonání světa!
Kilowatty sem kilowatty tam, taká baterka sem hentaká baterka tam, ale aby sa človek dozvedel akú to má spotrebu energie a teda aký to má predpokladaný dojazd si asi treba nájsť niekde inde ...
Jinak tady taky ctu, ze to ma nabijeci vykon 7,4kW AC.
Coz je zakladni AC nabijeni (Standard charge AC7) o kterem se David v clanku nejak nezminuje.. :no:
22kW je tzv Boost charge AC22.
Este aj klasicky megane.... snad sa dockame... vw predsa tiez po boku id3 id4 a id5 golfik neodstavil lebo vieme ze by to nebol dobry krok ( z hladiska objemov predaja by to bola brutalna gilotina ) ... majitelia sucasnych meganov tiez predpokladam vsetci neprejdu na trojnasobne drahsiu el verziu... lebo na nu mat proste uz nebudu a za dalsie ani sa im uz nemusi vyplatit... tak snad si to v renaulte uvedomia a nejaky ten klasicky megane nam este nachystaju.. s tce to bude dozaisto parada :yes:
Ako konkurent pre id4 to bude ok... ale cim chcu za 2 ci 3 roky konkurovat golfu astre leonu mazde 3 corolle a dalsim... ved sami sa takto pripravia o brutalne cisla a statisice zakaznikov... z renaultu sa takto stane razom podstatne mensia automobilka... idu zrejme po vzore coraz exkluzivnejsieho a neviditelnejsieho fiatu...
Kdeze vybehovy, ved ho teraz faceliftovali, dostal viacprvok vzadu a chvalia ho. Aj keby prisiel novy model, platforma ostava, zmeni sa len dizajn. Aj novy Golf je skoro to iste, len zmenili infotainment a pridali mozno nejaku vybavu a upravili motory.
Autu podstatně více vyhovuje poklidná jízda, během níž vás rozmazluje nesmírně pohodlným a kultivovaným podvozkem. Ostatně plug-in hybridní megane dostal zcela novou zadní nápravu typu multilink.
Hm, i pokud by to byla pravda, tak vzhledem k zanedbatelným prodejům této verze v ČR je to pro drtivou většinu českých potenciálních zákazníků zcela irelevantní informace... :-)
City - Cold Weather * 240 km
Highway - Cold Weather * 170 km
Combined - Cold Weather * 205 km
City - Mild Weather * 365 km
Highway - Mild Weather * 225 km
Combined - Mild Weather * 280 km
Takže realita? V zimě problém dojet z Brna na Vysošinu a zpět... Za 900 papírů?? No nekup to...
Renault začíná 100% naplňovat budoucnost, jakou si přeje EU. Dacia Spring s úchvatnou dynamikou horší než Š120, Mégane E-Tech s dojezdem vhodným pro Monacké knížectví...
Pánové jako Daimler nebo Benz, Citroën, Renault, Laurim či Klement se musejí obracet v hrobě... :-!:-!:-!
Aha, takže uvádění těch nejrelevantnějších údajů je "otravování"? Pánovi elektrofašistovi se asi tato data nehodí do (elektro)krámu, proto reaguje tak podrážděně. Klasika! :-[]:-[]:-[]
Hmotnost je na EV v pohodě. Problém je to že ta slušná hmotnost je jen proto že tam je baterky prostě málo... Kdyby to mělo mít akceptovatelný dojezd, tak zam je těch 1800 až 1900 kg je to fikne.
Suhlas ale akurat ta dacia spring so svojimi slabymi parametrami je dnes EV, ktore dava najviac zmysel - napr. v Nemecku to bude po dotacii za 10000 EUR, to uz budu ludia akceptovat ako cisto mestke auto a v takom nastaveni to bude davat zmysel ako druhe auto do rodiny.
Že jím není hanba dát cenu 900 tis. korun na auto, které reálně ujede cca 130 - 40 km, protože při kapacitě baterie 40 kWh, určitě budou taky od Renaultu doporučovat pro delší životnost a rozumný uživatel se tím bude řídit, nevybíjet pod 20 % a nenabíjet nad 80 %, tedy již 16 kWh z kapacity je "nevyužitelných" a zbývá tedy 24 kWh, a při spotřebě 18 kWh/100 km zbyde na ujetí už zmiňovaných 130 - 140 km. Při dálniční rychlosti 130 a v zimě to možná nebude ani na ujetí těch 100 km. Teoreticky, i kdyby šlo E-tech Electric opakovaně vyjet do nula % kapacity baterie a nabíjet do 100 % kapacity, tak reálně stejně nebude dlouhý čas tak hustá síť nabíječek u všech cest. Tedy opět konstatuji, stejně jako včera u ID.4, že jím není hanba vůbec něco takového dát do prodeje a cena "9 kil" za takovéto auto se opět jeví jako ohromná drzost! Ale dát vozidlu s takovými parametry název Mégane E-Tech Electric, mají u Renaultu alespoň smysl pro humor. :yes: Určitě nechtějí u Renaultu honosným názvem auta zakrýt jeho mizerné technické parametry. Věřme, že alespoň pasivní bezpečnost bude v rámci testů Euro NCAP na 3-4 hvězdičky, ať jsou v autě alespoň lidé v nějakém bezpečí, když už to moc nikam daleko bez husté sítě nabíječek nedojede...
Souhlasím, místo aby napsaly do diskuse konstruktivní příspěvek k tématu, jak např. mají doma už jen elektrovozy od Tesel S P100D až po Škody Citigo e iV, jak s nimi najezdily bez problémů statisíce kilometrů napříč Evropou, jak jim dobře jezdí s nízkou spotřebou např. 10-12 kWh na 100 km, nabíjejí el. proudem rychle a zadarmo bez čekání... Palce dolů, ale nic v... :no::D
Keby takto nejaky amater v krcme rozpraval, tak by som chapal, ale ten clovek testuje auta a zaobera sa nimi, tak nie celkom chapem tie prezentovane myslienkove pochody :-) Ved uz predsa musel niecim jazdit, nieco pouzivat, nieco nabijat, tak snad vie, o com to je. Aj tak realne emisie u nas predanych aut stupaju, ludia kupuju stale vacsie a tazsie auta, tak ziadna ekologicka panika :-)
Ale stale je to lacnejsie, ako id3. Len sa celkom cudujem, ze sa novinari nevedeli opytat na tie rozne vybavy, ked uz dostali informaciu o cenach. Alebo je nieco porovnatelne lacnejsie? Mozno Leaf, ale toto by malo byt novsie, vyspelejsie.
Chtěli by jste ho. Esli si ho koupí dost lidí, tak k vám jednou možná doputuje jako vojetina z bazaru. Akorát ta 40 kWh baterka už je malá. Té dobrá leda tak pro Fiata 500, ale tady to bude málo. ;-\
Tak je to základ. Na jazdenie po meste prečo nie? Nie každý chce maličké auto na denné presuny do práce a na nákup a radšej si kúpi toto ako napr. elektrickú Corsu.
Jako chápu, že to ujde lidem v diskuzích, ale že i autorovi článku?
Megane IV hb - délka 4.36m. Tenhle nový Megane vysavač - 4.21m.
Tohle není crossover C segmentu, tohle je B segment. Crossover C segmentu na bázi Meganu je Kadjar.
Je to stejný fór, jako když pojmenujete jistý model Mazdy CX-3, ale celé to vychází (i velikostně) z Mazdy 2, nikoli M3.
Jinými slovy - tady máme za 900 crossover B segmentu, který stěží dojede z Brna do Prahy. Hustý.
A to ještě mají tu drzost pojmenovat to po svém stěžejním modelu, o třídu větším. Jestli je to test na zákazníky-hejly, tak se Renaultu omlouvám.
To nie je o dĺžke, ale o rázvore a ten je dostatočný. Rovnako ako vnútorný priestor, predsa len motor zaberie menej priestoru. Ja by som to celkom vítal, len škoda toho isofixu.
Pro ty, co nechtějí věřit, že dojezd Mégane E-Tech Electric bude dost tristní, zejména v zimě, dávám odkaz na reportáž o pokus dojet v zimě bez nabíjecí zastávky z Prahy do Brna autem za 1,6 mil korun s téměř jednou takovou kapacitou baterie: https://www.testyojetin.cz/…-z-prahy-do-brna
A kolik z vás, co dáváte "palce dolů" ke konstruktivním příspěvkům k diskusím o EV, má doma elektroauta? A pokud ho někdo má, tak se bude zřejmě jednat téměř výlučně o firemní EV. :D
Proc ty idioti proboha nenabili pred cestou do Brna na 100%?
Pro baterku je nejlepsi nabiti jen na 65%.
Mohli si treba rict, ze se 65% to do Brna nedojede, ze pojedou radeji dieselem... :no:
Planovat test dojezdu s baterkou nabitou jen na 90%... WTF
Praha - Brno je 210km
Kdyz bude zacpa na Vysocine, tak na Vysocine muzes nabit...
Topeni mas s pulkou baterky na spoooouuuuuustu hodin. ;-)
Zacpa by byla problem jen tesne pred dojezdem. Ostatne jako s klasickym autem s prazdnou nadrzi.
PS Co je asi tak cilem webu testyojetin.cz:D
Evidentne dokazat ze je lepsi ojety Volvo, nez novy Enyaq...
Omyl, klasické auto s prázdnou nádrží versus EV nabité na 90 % kapacity - dle doporučení výrobce největší nabití při zachování rozumné životnosti baterie - to jistě nebylo míněno vážně... Jak jsem psal výše Mégane E-Tech Electric bude mít v zimě na dálnici problém ujet v tahu 100 km. A na závěr dávám odkaz na tohle video: https://www.youtube.com/watch?…
Proc mas potrebu se vyjadrovat k tematu o kterem toho moc nevis?
Znas spotrebu Megane a jeho baterku? https://ev-database.org/…-Tech-EV40-130hp
Real Range Estimation
between 170 - 365 km
City - Cold Weather * 240 km
Highway - Cold Weather * 170 km
Combined - Cold Weather * 205 km
Uvedl jsem odhad profesionalu.
Ten tvuj odhad se znacne lisi.
Vyhodnot si to sam.
Blesku.