Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dovětek k dlouhodobějšímu testu: Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic je…

Chtěl jsem do titulku doplnit jedno slovo, které by plug-in hybridní SUV charakterizovalo, ono je ale trošku rozporuplnější osobností.
Zpět na článek
19. 12. 2021 19:41
19. 12. 2021 19:54
19. 12. 2021 19:57
19. 12. 2021 20:08
19. 12. 2021 20:19
19. 12. 2021 20:31
19. 12. 2021 20:35
19. 12. 2021 20:48
19. 12. 2021 20:59
19. 12. 2021 22:33
22. 12. 2021 09:33
28. 1. 2022 08:43
19. 12. 2021 19:41
19. 12. 2021 19:43
19. 12. 2021 20:15
19. 12. 2021 21:21
20. 12. 2021 09:02
20. 12. 2021 09:57
20. 12. 2021 10:47
20. 12. 2021 10:54
20. 12. 2021 11:04
20. 12. 2021 11:41
20. 12. 2021 12:01
20. 12. 2021 17:09
19. 12. 2021 20:17
19. 12. 2021 21:18
19. 12. 2021 22:31
19. 12. 2021 23:40
19. 12. 2021 23:47
19. 12. 2021 22:35
19. 12. 2021 20:29
19. 12. 2021 20:34
19. 12. 2021 21:21
20. 12. 2021 10:51
20. 12. 2021 13:21
20. 12. 2021 17:10
21. 12. 2021 07:05
22. 12. 2021 09:42
22. 12. 2021 10:15
22. 12. 2021 22:24
25. 1. 2022 14:33
19. 12. 2021 20:02
25. 1. 2022 14:34
20. 12. 2021 08:34
19. 12. 2021 19:41
Záhada
Může mi někdo vysvětlit, co znamená tohle: ''Projděme si souboj detailněji. Začínali jsme městem, kde elektrické EQC zapisovalo průměr 26,8 kWh, GLE bylo horší o snesitelných 35,8 kW.''?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 19:54
Re: Záhada
eqc-26,8kW a gle 35,8kw, nevím co ti není jasný.
19. 12. 2021 19:57
Re: Záhada
Není mi jasný, jak může autor udělat dvě chyby v jedné větě..
Stejně jako ty. :D
Máš tam mít kWh.
kW je jednotka výkonu. wtf Je to vážně tak složitý?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Watthodina
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:08
Re: Záhada
ježiši kriste, kdo se zajímá o hybridy, tak si to v hlavě urovná a počítač si přepne podle sebe. Můžeš na kw nebo na kWh. Co tam máš dále za smajlíky?
19. 12. 2021 20:19
Re: Záhada
To je DinVito, nie Ježiš Kristus. Klídek.
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:31
Re: Záhada
to je jedno, stejnak ti co nosí brýle na čtení to h neuvidí a přepnou si to jak na fotce na to kW.
19. 12. 2021 20:35
Re: Záhada
tvl jenže to je, jako by sis pletl litry v nádrži a kW výkonu u spalováku: nádrž má 45kW
:D

Doufám, že se to i lidi jako ty časem naučí.
Natož pak redaktoři...
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:48
Re: Záhada
elektroauto nejde měřit na kW? Co sem pleteš nádrž, tady se bavíme o přepnutí počítače abys věděl, kolik měl kW...nebo ty si myslíš, že když máš výkon tolik a tolik, jezdíš na tu cifru?
19. 12. 2021 20:59
Re: Záhada
kWh je jednotka energie.
Je to jako kolik máš v nádrži (v baterce). A jezdíš za kWh/100km - tento Mercedes za 32,4.
Jen litry si vyměníš za kWh (v baterce).

kW jsou u elektrickýho i spalovacího auta stejný. Ukazujou, (např.) aktuální výkon motoru.

https://www.zsvm.cz/…/09/8-rocnik.pdf
Viz strana 4 - Práce, strana 6 - výkon, strana 9 - energie

PS V baterii (akumulátoru energie) EV je uložená chemická energie, ta se mění na elektrickou a naopak. Kolik energie je uloženo - kWh. Jakým výkonem nabíjíš - kW. ;-)
Když budeš nabíjet jedním kilowatem hodinu, nabiješ do baterky (energii) jednu.. kilowathodinu (při zanedbání ztrát). Tak jednoduchý to je. :-)

PPS V praxi se spíš než kWh udává stav nabití v procentech a především v dojezdu v km. Který je btw. ale dost matoucí. Liší se od automobilky. Tesla udává dojezd (stav nabití) tuším podle nominální spotřeby, zatímco většina ostatních výrobců podle aktuální spotřeby. kWh se používá jen pro velikost baterky a právě pro spotřebu energie na sto, jako v tomto případě...
19. 12. 2021 22:33
Re: Záhada
Hlavne že máš na všetko názor a argument. Si múdry jak rádio.
20. 12. 2021 10:13
Re: Záhada
Opravil jsem...
22. 12. 2021 09:33
Re: Záhada
Diky :yes:

Tak ted uz jen opravit kw v clanku o Nio...
28. 1. 2022 08:43
Re: Záhada
To je tak, když si po sobě autor dílo nepřečte.
19. 12. 2021 19:41
Pekny auto
Nekolikrat se tu psalo, ze to ci ono auto hrozne chces, jen nevis na co bys ho potreboval. Viz dodge ram 1500, jeep wrangler a pod. To ja potrebuju tohle velky ecko, a to ze bych v nem 90 procent casu jezdil sám do práce 45 km, si omlouvam, ze bych aspon jel tech 90km jen na elektrinu. Spatny by bylo, kdyby se na poslednich 5 km nastartoval motor, to by asi nebylo dlouhodobe pro nej ok
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
19. 12. 2021 19:43
GLE
Známej ho má, na firmě má na střeše fotovoltaiku, jezdí dlouhodobě za 3,5l nafty, dává mi to smysl. Co mě ale žere, je politika státu. Díky dotacím ho vyšel na 1,4mil., tedy cca za cenu Kodiaqa.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - speedfred
19. 12. 2021 20:15
Re: GLE
Niečo mi ušlo? Priamo na takéto autá sa dávajú dotácie?
Avatar - _Karel_
19. 12. 2021 21:21
Re: GLE
Myslím, že podmínkou bylo, že to není první takové auto (mají i el Citigo). Taky jsem zíral, hlavně na výši dotace, odhaduju to na 500-700tis. (neptal jsem se na čísla, ale předpokládám ceníkovku aspoň 2,5M)
20. 12. 2021 09:02
Re: GLE
Ono se ti Karle dost blbe veri, kdyz z 2,5 mega sundas nejakych z prstu vycucanych 500-700 tisic, netusim kdes to vzal - a bum je to 1,4 mega.

Ale ja vim, co ja se do tebe navazim … :-!
20. 12. 2021 09:57
Re: GLE
To je jednoduché podnikatelské počítání (2,5 - 0,7)*0,79 = 1,4(22)
20. 12. 2021 10:47
Re: GLE
To me taky napadlo, ja DPH chapu, nicmene potom se nebavime o autu za 2,5 mega, ale o autu za necely 2 mega.

Taky je potreba si rict, ze neni snadny sehnat tak drahy Kodiaq, ze bude za 1.4 mega bez dane.

A hlavne neni jasny, kde se vzalo tech 700 tisic slevy, kolik z toho je podle Karlova tvrzeni nejaka dotace, to by me dost zajimalo. Nejde o to, ze bych tomu neveril, kdepak, ale rad bych tomu porozumel :-!
20. 12. 2021 10:54
Re: GLE
já bych si pro tu dotaci rád došel:)))
20. 12. 2021 11:04
Re: GLE
Oficiálně žádné slevy na pořízení "ekologických" vozidel nejsou. V září se začalo mluvit o dotacích od února 2022, ale trochu to utichlo a uvidíme, kde všude bude současná vláda měnit cosi co nadhodila předchozí vláda. Sleva na takhle drahé auto nebyla problémem před rokem 2020. Otázkou je kdo tu slevu poskytl a může se tomu samozřejmě říkal podpora pořízení ekologického vozidla. O Kodiaq jsem se nikdy nezajímal, takže nevím kolik stojí, ale v roce 1998 jsem měl služebního Pasáta v pořizovačce 1,6 milionu (vč. DPH).
20. 12. 2021 11:41
Re: GLE
tuším že fostek tady zmiňoval, že dokáže dostat německou dotaci na auto a že si ji vzal... bůhví jak to dělal
20. 12. 2021 12:01
Re: GLE
To si pamatuju, ale osobně jsem to co tady psal nebral za "bernou minci". Vím od Němců, že není problém dotaci čerpat na firmu.
Avatar - _Karel_
20. 12. 2021 17:09
Re: GLE
To je jednoduchý. Když napíšu, že odhaduju CENÍKOVKU na 2,5mil., tak předpokládám, že takový auta se neprodávají ani dnes za ceníkový ceny, tedy že dostaneš nějakou slevu. Ovšem pokud jsem tě svým odhadem, u kterýho jsem napsal, že je to jen odhad, nějak naštval, případně ti zkazil den, pak se ti omlouvám. :-!
19. 12. 2021 20:17
Re: GLE
A prečo Ťa to žerie? Veď mu dopraj. Tebe to predsa nijak neublížilo.
Avatar - _Karel_
19. 12. 2021 21:18
Re: GLE
Jemu to nijak za zlý nemám. Ale ten princip - že se dotují luxusní auta bahatým.....
Závidět nezávidím, ale přijde mi to na hlavu.
19. 12. 2021 22:31
Re: GLE
Přijde mi to lepší, než aby jezdil osmiválcem.

Nicméně mohla by tam být nějaká eko-hranice nebo horní limit ceny, jak píšeš. Nastavením přímých CO2 emisí 50g/km toto tak nějak schází.
32,4kWh/100km mi moc eko nepřijde. O dieselu raději pomlčím.
19. 12. 2021 23:40
Re: GLE
Přijde mi skvělý jezdit osmiválcem, Touareg V8 jezdí za cca stejně, netahá sebou 300kg kravin a kurvítek navíc, má větší výkon i krouťák. Na nákupy a dopravu dětí do školky máme benzínový Fiat C500, proč někdo vymýšlí takového prasopsa ? Čtyřválec do 2,5 tuny těžkého SUV je na prd, eko to nikdy nebude. Není lepší si koupit jiný auto na skákání do města ???
19. 12. 2021 23:47
Re: GLE
No zrovna na to skakani ve meste neni lepsi jezdit na elektrinu, nez benzinovym Fiatem? :-)

Pohadkam o tom, ze budou tahle dve auta - Touareg V8 a GLE PHEV jezdit se stejnou spotrebou, veris jen ty. ;-)
Viz Karel 19:43 a spotreba 3,5l
19. 12. 2021 22:35
Re: GLE
Ale ono je to tak v mnohých veciach, nevšimol si si? Hlas ľudu nemá vplyv. Nemysli na to, budeš lepšie spať.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2021 20:29
Re: GLE
...nedotují se náhodou jen plně elektrické, tedy spotřebiče?
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:34
Re: GLE
co když má firmu néé v čr?
Avatar - _Karel_
19. 12. 2021 21:21
Re: GLE
Jak vidíš, tak ne. Má přesně tento PHEV.
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2021 10:51
Re: GLE
Jsi v nemilosti, Karle ... :-O
Avatar - Ozzman
20. 12. 2021 13:21
Re: GLE
Karle, v cem podnika ? Neni to zemedelec / potravinar ? Tam by se s velkou mirou kreativity , kamaradu na kontrolnich mistech, dalo takove auto nacpat.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2021 07:05
Re: GLE
Tak to netuším, no nic :)
22. 12. 2021 09:42
Re: GLE
https://www.du.cz/…s-JAqifk-zOAZMQ/

Karel myslel jiste zrychlene odpisy, ktere jsou (pokud vim) aktualne jedinou "dotaci" (zdravim Hamunu) na EV:

V rámci schvalované novely ZDP může nově podle § 30a ZDP poplatník odepsat hmotný majetek zařazený v odpisové skupině 2 podle přílohy č. 1 k ZDP, tedy i elektromobil, pořízený v období od 1. ledna 2020 do 31. prosince 2021, pokud je jeho prvním odpisovatelem, bez přerušení do 100 % vstupní ceny za 24 měsíců. Přitom za prvních 12 měsíců uplatní odpisy rovnoměrně do výše 60 % vstupní ceny hmotného majetku a za dalších bezprostředně následujících 12 měsíců uplatní odpisy rovnoměrně do výše 40 % vstupní ceny hmotného majetku.
22. 12. 2021 10:15
Re: GLE
Ano, to je pravda. Jenze to se tyka VSECH aut bez ohledu na druh pohonu, takze to nejak nedava smysl. Protoze to neni zadna dotace.
22. 12. 2021 22:24
Re: GLE
Ne, normalni auto se odepisuje pet let.

(PH)EV s emisema pod 50g jen dva roky. ;-)

Jina "dotace" na EV u nas aktualne neni.
Diky tomu usetris na danich za pouhe dva roky celou hodnotu auta!

Je to obdobna "dotace" jako ta na naftu...
Pro zopakovani: presnejsi pojem by byl asi podpora (subvence).
25. 1. 2022 14:33
Re: GLE
Mám ho 15 měsíců. Najeto 30 tis.km. Celkem spotřeba 2,01 l nafty a 17,64 KWh/100 km. Mám také na střeše fve a cca 40% spotřeboaných KWh jsou z fve. Náklady na 1 km jsou pod 1 Kč.
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:02
rekuperace
nedá se přepnout z jednoho pedálu na dva? Jak se píše o té rekuperaci? Neznám mercedesí hybridy, ale mě to nedá spát, že by to bylo blbé. Do testu bych určitě napsal, že na okruhu byla taková spotřeba a kolik kWh se rekuperovalo, možná ten diesel více brzdí a nezdá se mě, že by to nešlo jak u toyoty vypnout.
Rozbalit vlákno
1
25. 1. 2022 14:34
Re: rekuperace
Jde to vypnout, ale pan redaktor to neumí.
19. 12. 2021 20:02
To jako vážně?
''plug-in hybridní GLE se však za svých 32,4 kWh stydět rozhodně nemusí. Spíš jde o překvapivě skvělý výsledek!''

Mně to připadá jako katastrofa, ale všechno je relativní...
Při spojení s dieselem to není úplně kritický parametr.

Já PHEV fandím a jsem rád za každý elektrický kilometr, ale zase tolik bych zrovna tenhle neoslavoval.
Rozbalit vlákno
14
19. 12. 2021 20:11
Re: To jako vážně?
Tak 32 kWh má do ekológie už predsa len trochu ďaleko.
19. 12. 2021 20:14
Re: To jako vážně?
Mě hlavně zaráží to nadšení.
Kdyby se jednalo o konstatování 32,4kWh, tak OK.
Ale už z absolutního pohledu mně to jako skvělá hodnota nepřijde.

V tomto kontextu vypadají čistokrevná EV s tepelnými čerpadly (díky nimž spotřeba v zimě nijak extrémně neroste) SKVĚLE. :D
https://www.auto.cz/…ni-na-pet-141017
Citace o Ioniqu 5:
''Má tradiční cesta do práce složená z 20 km okresek, 60 km dálnice a 20 km popojíždění po Praze si při nějakých pětadvaceti stupních vyžádala 21,5 kWh. Samozřejmě s aktivovanou klimatizací a dalšími komfortními spotřebiči. Jen po okreskách se dá jezdit s průměrem kolem 17 kWh/100 km. Na víkend jsme ve čtyřech lidech s plným kufrem vyrazili na výlet. Jezdili jsme jen po okreskách, neloudali se, ale ani auto nedrtili s akcelerátorem u podlahy. Ani tak jsem se ale nemohl dostat pod odběr 20 kWh. Tady bych asi čekal o něco menší hodnoty, už kvůli tomu, že starší elektrické hyundaie patří k tomu nejúspornějšímu na trhu.''

Tady je vidět, jak je svět relativní. :D
Samozřejmě chápu, že se jedná o trochu jiné třídy, ale stejně.
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:40
Re: To jako vážně?
jestli to nebylo jak jsem psal-průměr 32,4kW-viz fotka jak to měl přepnutý.
19. 12. 2021 20:44
Re: To jako vážně?
Mezi energií a výkonem přepínat nejde.

Myslíš tuhle fotku: https://www.auto.cz/…350-de-4matic-je?… ?
Tam jsou kW aktuální spotřeby - výkonu.

Jinak správně by tam mělo být: spotřeba 32,4kWh/100km.
Avatar - petr petrumr
19. 12. 2021 20:50
Re: To jako vážně?
a proč jim něco přikazuješ, snad si to mohou přepnout na co chtějí.
19. 12. 2021 20:54
Re: To jako vážně?
Nerozumím.
Jako že přikazuji jednotky spotřeby?
Ty jsou dané. To je fyzika.
kW není kWh ;-)

Jako litr není kilowat. :-)
Ale buď svobodný, klidně si udávej výkon v litrech. :D
Nenech si nic přikazovat...

Více viz:
DonVito
Dnes 20:59
Avatar - KANKUNEN
20. 12. 2021 07:11
Re: To jako vážně?
Zřejmě nechápeš, že to nikdy nepochopí, nějaké h přece nebude řešit.
20. 12. 2021 09:00
Re: To jako vážně?
Je to ucivo 8. tridy zakladni skoly.
K diskuzi o elektromobilite je tato znalost nutna.
Verim, ze to zvladnou jak diskuteri, tak redaktori.

Pouzivani (PH)EV a zakladni informace o EV nejsou zadna veda. :-)
19. 12. 2021 20:14
Re: To jako vážně?
Tiež mi to nepríde úžasné, ale neviem s čím to porovnať. S menším elektrickým ID.4 som BA - PP otočil po D1 so spotrebou 22,8 kWh. To mi príde slušné, toto nič extra.
20. 12. 2021 09:49
Re: To jako vážně?
Můžu se zeptat, jakou rychlost máš na dálnici nastavenou na tempomatu? O kolik to bere více ve 140?
20. 12. 2021 10:34
Re: To jako vážně?
Pri 140-ke 28 kWh, pri 130 to vychádza 25,4 kWh a pri 110 km/h 117 kWh. Tých 120 mi vychádza ako fajn kompromis, hlavne aby som dal tých 350 km na jedno nabitie lebo na D1 je to mizéria.
20. 12. 2021 10:36
Re: To jako vážně?
Nič extra, ale toto je aj väčšie a zrejme aj ťažšie. Je to proste malá obludka...
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2021 10:52
Re: To jako vážně?
Ten diesel ti hodně vadí, viď woe?? :-) :-) :-)
25. 1. 2022 14:38
Re: To jako vážně?
Mám za 30 tis. km spotřebu 2,01 l nafty a 17,64 KWh/100 km. Jen na naftu cca 7 l a jen na el.průměr 25 KWh/100 km. Pan redaktor má těžkou nohu. K vlastnímu autu se člověk chová asi jinak, než k půjčenému.
19. 12. 2021 21:05
Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
...automobilové doby, kdy automobilky své produkty šijí na míru šíleným pseudoekologickým normám, místo zákazníkům. Po takovém autě nejen že netoužím, ale prostě ho nechci, protože mě vůbec nepřitahuje. Obrovské, obludně těžké, absurdně složité a přecpané elektronikou, jízdně zcela nezáživné, absurdně drahé... :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
7
19. 12. 2021 22:08
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
Benzinová V8 by z toho udělala auto na okresky ;-)
Avatar - Machýrek
19. 12. 2021 22:49
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
Tvl :-[] :yes:
19. 12. 2021 22:57
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
Nic takového jsem nikdy netvrdil. :-)
Avatar - Mikesus
20. 12. 2021 05:03
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
Jo to jsi vystihl přesně :yes: :yes: :-[] :-[] :-[]
20. 12. 2021 09:23
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
.... ale není povinné si to auto koupit ne? já jen jestli mi něco neuteklo.... že bych to honem běžel napravit a objednal.... Přecejen, nestojím o problémy....
20. 12. 2021 09:46
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
:D :D :D
25. 1. 2022 14:40
Re: Takt toto auto je klasický produkt dnešní úchylné....
A nejkrásnější je na tom to, že mě se líbí a vyhovuje mým potřebám naprosto skvěle. Nejraději mám kririku od těch, kteří v kritizovaném autě pravděpodobně neujeli ani 1 km.
20. 12. 2021 08:34
PHEV je zoufalý
a nesmyslný krok, jak udržet spalovací motory u válu. A tenhle test to potvrzuje. Aktuálně mi dává smysl jedině HEV a pak se uvidí, jak se vyvine situace s elektrikou. Na rovinu, kdo z vás si tu může koupit novou ID.4 s lepší baterkou a tepelným čerpadlem případně nejlevnější Teslu = trojku? Zlomek.
Rozbalit vlákno
14
20. 12. 2021 09:28
Re: PHEV je zoufalý
PHEV je v pohodě, denně jezdíš jak s elektromobilem a když jedeš do Itálie na lyže, dáš plnou a nic neřešíš.... v čem je problém?
20. 12. 2021 09:35
Re: PHEV je zoufalý
tak to vidím. pro někoho z města, kdo potřebuje občas vyjet dál to vnímám jako pěkné gesto směrem k ostatním...
20. 12. 2021 12:02
Re: PHEV je zoufalý
než popojíždět ve městě se studenou R6 naftou.... to je fakt celkem podstatný rozdíl.... :yes:
20. 12. 2021 12:25
Re: PHEV je zoufalý
A máš PHEV? Nebo lépe, kolik znáš lidí, kteří mají PHEV? Ono jich totiž moc není, protože je to absurdní spojení. Auto musí obsahovat drahý motor, drahou převodovku a drahou a rozhodně nemalou baterii a fakt se nikomu nechce valit prachy do kočkopsa, který se nikdy nezaplatí. V Německu je odstřihnou od válu taky, protože se končí s dotacemi na PHEV. Jak se zjistilo, uživatelé prostě nenabíjí a nakonec to používají jako HEV. BEZ dotací se PHEV stane historismem.
20. 12. 2021 15:56
Re: PHEV je zoufalý
já PHEV auto mám.... Supa... a jsem s ním mimořádně spokojený.... :yes: a mimochodem sem pár PHEV majitelů chodí a spokojení jsme všichni (nezávisle na konkrétním modelu)
20. 12. 2021 18:30
Re: PHEV je zoufalý
Niektorým to píšeš zbytočne, majú víziu čistého elektra a tesly do každej rodiny. Len to vzhľadom k našim možnostiam (technologickým, aj finančným)zatiaľ tak nejako nie je veľmi možné
20. 12. 2021 22:34
Re: PHEV je zoufalý
Kdyby jsi uměl číst, tak nemám žádnou vizi elektriky. Píšu, že aktuálně dává smysl HEV.
20. 12. 2021 18:28
Re: PHEV je zoufalý
Tvoja argumentačná schopnosť je limitne blízka nule. Pár phev v okolí mám a je to v súčasnosti auto na normálne používanie bez zásadných kompromisov. To sa o bev zatiaľ povedať nedá. Jo a nepotrebuješ k tomu rýchlonabíjačky, nepotrebuješ k tomu druhé auto s normálnym dojazdom na prácu atď. Každé má svoje pre a proti, ale čisto el vozidlá by mali byť malé prskolety a nie diaľničné koráby alebo suv, ktoré sotva dolezú za hranice kraja. Realita je opačná, aj keď áno, vývoj skôr zaplatia tí čo peniaze majú
20. 12. 2021 22:41
Re: PHEV je zoufalý
:-D no tak určitě. Za rok 2020 se v ČR prodalo 1979 ks PHEV (elektromobilů 2x víc). Ale chápu najednou je tu hromada sousedů a kámošů a známých a někteří mají to PHEV. To je mi ale náhodička... Možná je SK superhyper bohatý stát a kupujete PHEV jak housky na krámě. V tom případě se omlouvám za moji zabedněnost.
21. 12. 2021 01:02
Re: PHEV je zoufalý
Ta čísla jsou sice slabá, ale jednak je to 2020 a letos se nabídka hodně rozšířila a druhak třeba v Praze je jich hodně vidět. Na SK to bude předpokládám podobně koncentrované do Bratislavy.

Já osobně PHEV pořídil, není to moje primární auto, ale jak píše kyklop - sice je PHEV technicky kompromis, v praxi je to ale na rozdíl od BEV auto bez kompromisů kvůli nabíjení.

Na druhou stranu já ve výsledku souhlasím, že HEV je v dnešní době nejlepší řešení, protože není tak komplikované a má prokazatelně nízkou spotřebu. Tím myslím, že by bylo reálné nahradit tím diesely ve městě a mělo by to velký efekt na lokální emise. PHEV už jsou blíž běžným EV, ale musí se neustále nabíjet, takže to není pro každého. Nicméně obejde se bez ropy, o což asi primárně politicky jde...
22. 12. 2021 09:49
Re: PHEV je zoufalý
Full hybrid je skoro stejne komplikovany jako PHEV.
V nekterych pripadech i komplikovanejsi.

PHEV ma predevsim vetsi baterku.

Se zlevnovanim baterek bude skoda nedat hybridu zasuvku. :-)
Avatar - JirkaVejrazka
23. 12. 2021 20:06
Re: PHEV je zoufalý
PHEV mám doma, ostatně recenzi mám na MACZ. Převodovka v něm není a s výjimkou silnějšího jednoho elektromotoru a speciální jednocestné spojky (která je přímo součástí pohonného ústrojí) je to nachlup stejný pohon jako v HEV, které jsem minulý týden prodal.

A je to přesně jak píše Mr. Murphy - přes týden jezdím 95% cest na elektriku, o víkendu a na dovolenou pak na benzín.

Je možné, že někdo dostane PHEV jako služebák a nenabíjí ho, protože nemůže. Ale věř tomu, že kdo si cíleně koupí PHEV tak ho i nabíjí, protože tak dostane levnější i příjemnější pohon.

Jo a kdyby daný výrobce uměl udělat slušný PHEV pohon, tak bych si i druhé auto koupil v PHEV verzi. Takhle mám "jenom" HEV:
25. 1. 2022 14:45
Re: PHEV je zoufalý
A to je ono. Každý přece chceme používat auto jinak a také každý má jiné finanční možnosti. Tak že buďme rádi, že je z čeho vybírat. Pamatuji dobu, kdy byly jen MB, Trabi, Warťas, P126, a Malucha.
20. 12. 2021 10:34
Re: PHEV je zoufalý
Nejdem sa zamýšlať nad zmyslom tohoto PHEV, ale mne to pripadá pri súčasných možnostiach ako najracionálnejšia voľba. Na bežné jazdenie si nabijem doma bez zložitej infraštruktúry a keď vystrčím päty z mesta, mám hybridný pohon. Nepotrebujem 4 metráky bateriek, rýchlonabíjačky,atď
20. 12. 2021 09:26
Za mě dobrý....
.... jako takhle, pominu proč někdo chce takového mastodonta....

ale když už takové auto někdo chce, tahle PHEV motorizace mi přijde fajn. Dlouhý nájezd na elektriku, v případě potřeby dostatečný fosilní motor na běžnou tempomatovou 130-150.... Nečekám že si to někdo koupí na dlouhé dálniční přesuny ve vysokých rychlostech. Když se to bude používat normálně, tedy s denním nabíjením, tak dlouhodobá spotřeba bude fajn a nebude to ve městech smrdět :yes:

Na Spritmonitoru má 13ks těchto aut průměrnou spotřebu 4,63. Dieselové verze mají 8.... (což je mimochodem taky parádní číslo).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ham.
20. 12. 2021 09:43
Re: Za mě dobrý....
Vcelku souhlas, jenom škoda, že to neskombinovali s šestiválcem, na tuto třídu a cenový level je čtyřválcový dehet poněkud dehonestující motorizace.
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2021 10:56
Re: Za mě dobrý....
To by bylo ještě těžší a ještě dražší.
Když se Ti to nelíbí, můžeš si koupit normální naftu V6.

Bravo Mercedesu že dává na výběr !!!!!!!!!
20. 12. 2021 12:01
Re: Za mě dobrý....
jo pravda.... nedostižná asi zůstává 3.0 R6 benzín PHEV od BMW.... sám vím ze Superba že podměrečný fosilní motor do těžkého auta fakt není to pravé.... Ne snad že by to nejelo (ať Sup nebo tento MB), ale prostě ten motor musíš hodně honit a to je u takového kočáru lehce nedůstojné.... Ale zvykl jsem si u Supa, zvykl bych si i tady. Berme to tak že celá Evropa už je přísně sešněrovaná kontrolovanými rychlostními limity, je hustý provoz.... nakonec všichni těch 130 na tempomat jezdit budem a hotovo.... :'-(
Avatar - Roman Horký
20. 12. 2021 12:37
Re: Za mě dobrý....
Správný rybář by podměrečného pustil zpět a netýral by ho :-) :-) :-)
25. 1. 2022 14:51
Re: Za mě dobrý....
Jel jste s ním? I když jedete jen na naftu a sešlápnutím chcete mít větší výkon a kroutíci moment než momentálně máte od dieselu, připojí se elektromotor. Mohu vám z vlastní zkušenosti říci, že 320 ps a 700 Nm bohatě stačí.
20. 12. 2021 10:54
Rekuperační samobrzdění
Mám cca 2 měsíce zkušenost s CLA 250e a je tam ta stejná funkce, která je pro mě nečitelná a v tom souhlasím s článkem, hodně mi to vadí a nenašel jsem způsob jak to vypnout :( Problém je, že ono nejen že to dobržďuje za auty, což je v Praze takřka pořád, ale ono to dělá i bez nich. A nepochopil jsem situace kdy to dělá a kdy ne. Přijde mi že z kopce si to chce udržet rychlost a na rovinkách se mi snad zdá, že když to přečte značku nebo si myslí že je rychlostní limit a jede se víc, tak to rekuperuje směrem k tomu limitu. Nebo nevím, fakt jsem to nepochopil.

Nejsmutnější je, že to má pomáhat spotřebě, ale podle mě ji to spíš zvyšuje, protože místo abych maximálně plachtil, tak auto paranoidně přibrzdí abych kvůli tomu vzápětí musel šlapat na plynový pedál. Nezřídka musím tuto rekuperaci vyloženě přetlačit resp. lechtat plynový pedál abych nebrzdil.

Další mínus této funkce je, že když auta brzdí až zastavují, tak se mi často nepovede brzdovým pedálem navázat na sílu automatickho rekuperačního brzdění a začnu buď brzdit příliš prudce nebo je cítit takové škubnutí při sladění rekuperace a klasických brzd.

Auto včetně elektroniky jinak super. Velká škoda za takový přešlap.

Na druhou stranu, s autem nejezdím primárně já a současný uživatel jezdí pomaleji a klidněji a nemá s tím žádný problém. Já jezdím dost svižně, takže holt dostávám od zelené elektroniky přes prsty :D
Rozbalit vlákno
3
20. 12. 2021 12:08
Re: Rekuperační samobrzdění
.... za mě je ideální řešení nastavit si rekuperaci ručně. Někdo má přepínání "plachtím/brzdím", někdo těch režimů má víc.... U Supa to přepínám prostým ťuknutím do řadící páky, ideální....

bohužel se zase vylepšuje něco, co fungovalo. VW už to taky u některých aut zprasil, u nějakého Seatu (který má jinak stejný pohon jako můj Sup) už je to taky automaticky..... což by mě fakt s*alo, pokud by to fungovalo blbě a nešlo s tím nic dělat.

Druhou stranou mince je to, že X% dnešních uživatelů aut jsou uživatelé (my autíčkáři jim říkáme pitomci, že jo), který si nepřečtou návod a pak to auto nepoužívají správně. A pro ty je fakt lepší jim vecpat blbě fungující, ale zcela automatizovaný systém.... 8-s
20. 12. 2021 14:27
Re: Rekuperační samobrzdění
Mám na to podobný názor, pro spoustu (ne)řidičů je to asi přínos a mají z toho takový poloautonomní způsob ježdění, takový adaptivní tempomat bez tempomatu. Na druhou stranu ale nechápu proč to nejde vypnout a nastavit si to podle sebe. Pokud to i VW mění tímto směrem, tak mě napadá jestli za tím není nějaká nová euro směrnice nebo hvězdičky v EuroNCAP :(
20. 12. 2021 15:58
Re: Rekuperační samobrzdění
přesně.... ať tam ta automatická možnost je, ale ať jde vypnout.... no co už, asi si to nevybrečíme.... :'-( ;-)
Avatar - MS-sport
5. 1. 2022 08:12
Tohle auto jako plug-in hybrid
je totální nesmysl.
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2022 14:58
Re: Tohle auto jako plug-in hybrid
Víte, příště raději napište: Pro mne je toto auto totální nesmysl. Já jsem vám nedal právo mluvit za mne a pro mne je toto auto, vzhledem k mým potřebám, to nejlepší, jaké jsem si mohl pořídit.
Avatar - MS-sport
25. 1. 2022 20:45
Re: Tohle auto jako plug-in hybrid
cože??
25. 1. 2022 13:06
nepoučitelný redaktor
Už jsem to komentoval v minulém příspěvku. Mám toto auto již 15 měsícú. Nejvíce kritiky pan redaktor psal na nemožnost vypnout rekuperaci. Pokud by si prostudoval návod, tak by zjistil, že v el, režimu stačí jednou zmáčknout pravou páčku pod volantem a vůz přestane rekuperovat a přejde do režimu plachtění. Tím se (při využívání kynetické energie 2655 kg) také sníží spotřeba.
Ale jak říká klasik: Je to marný, je to marný, je to marný.
Jinak spotřeba na dálnici při 130 km/hod pouze na naftu okolo 7 litrů.
Rozbalit vlákno
0