Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v listopadu 2021: Octavia prodávanější než Golf

Volkswagen patří mezi nejvíce zasažené automobilky globálním nedostatkem výrobních komponentů. Patrné je to i na výsledcích jeho modelu Golf.
Zpět na článek
21. 12. 2021 10:25
21. 12. 2021 11:40
21. 12. 2021 11:54
21. 12. 2021 15:55
21. 12. 2021 17:48
21. 12. 2021 18:01
21. 12. 2021 19:40
21. 12. 2021 15:24
21. 12. 2021 17:51
21. 12. 2021 15:13
21. 12. 2021 17:43
21. 12. 2021 12:32
21. 12. 2021 12:48
21. 12. 2021 14:41
Avatar - Roman Horký
21. 12. 2021 08:17
Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součástek
je důsledek zaměstnávání naprosto neschopných managerů. Ono vyfotit svůj xicht na xichtoknížku jde samo. Uvědomit si, že polovodiče z Číny jsou za účelem řízení nezbytných systémů automobilu nahraditelné klidně čipy Tesla Rožnov z 80. let minulého století, to už chce fištróna.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
21. 12. 2021 08:49
Re: Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součás
lenze z ciny to bolo za par centov a z roznova by to bolo drahsie, keby na to stavali linky. preto to nikto nechcel.
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2021 08:58
Re: Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součás
Pánové, vy nečtete Toptena? Ty čipy Čína nevyrábí.
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2021 11:05
Re: Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součás
Vyrábí je trpaslíci, ty mrchy vlezou všude.
Avatar - speedfred
21. 12. 2021 18:45
Re: Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součás
Niečo som počul že čipy sú ale nejaké nové, a automotive by chcelo údajne tie pôvodné a tie im už nechcú dodávať. Kde je ale pravda snáď iba najvyšší vie.
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2021 09:07
Podívej se do desítky,
malé mrčky, které z důvodu pokut budou na vymření a jedině Tucson je auto. Tak komanči to tušili, zahnívající kapitalismus je tady. Ale už to není kapitalismus, teď je to: pracující ostrouhat daněmi a na hloupé projekty to rozházet.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lyon667
21. 12. 2021 10:12
Re: Podívej se do desítky,
Kapitalismus tu byl sotva chvíli, v devadesátkách. Teď už se jen velkým obloukem vracíme do toho, čeho jsme se tak pracně zbavili.
21. 12. 2021 10:54
Re: Podívej se do desítky,
Kapitalizmus tu nikdy nebol, len niečo ešte horšie, čo kapitalizmom nazývali.
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2021 14:29
Re: Podívej se do desítky,
Kapitalismus fungoval za EHS, u nas byl po revoluci šílený stav, jak privatizovat nikdo nevěděl.
Avatar - Roman Horký
21. 12. 2021 15:16
Re: Podívej se do desítky,
Jak nevěděl? Soudruh Ukradpéro to věděl vělmi dobře. Zhasnout a počkat.
Avatar - Emel
21. 12. 2021 12:00
Re: Podívej se do desítky,
Nedělal bych z toho nějaké extra velké závěry. Ten žebříček je celkem klasika, převaha B-segmentu v top 10 byla vždycky... akorát vypadlo pár modelů zrovna teď v tom jednom měsíci kvůli čipům, ale z toho těžko usuzovat na krizi kapitalismu :-)
21. 12. 2021 09:53
Hmm, davno to neni o zajmu kupujicich
Ta cisla ukazuji akorat kolik se kterych aut dostalo na trh.
Proc ma 500 tolik prodeju?
Protoze se Panda v podstate nevyrabela.
De facto stejne mnozstvi komponent a materialu, vyssi cena.
To je jen priklad - funguje to tak napric znackami.
Rozbalit vlákno
5
21. 12. 2021 10:25
... davno to neni
Trochu mi neštimuje poměrně dobrý prodej výběhových Smartů (čeká je transfer výroby z Francie do Číny). V Německu je Smart ForTwo (EQ) šesté registračně nejúspěšnější elektroauto (před Enyaqem a ID4). Podobně e-upu je více registrací než ID 3.
Registrace elektrických aut dle výsledků za 11 měsíců v Německu:

Tesla Model 3 - 3,825 (29,166 YTD)
Volkswagen e-up! - 2,477 (25,454 YTD)
Volkswagen ID.3 - 1,517 (25,201 YTD)
Renault ZOE - 4,200 (20,165 YTD)
Hyundai Kona Electric - 1,381 (16,069 YTD)
smart fortwo EQ - 1,809 (15,762 YTD)
Skoda Enyaq iV - 1,417 (11,878 YTD)
Volkswagen ID.4 - 1,151 (11,384 YTD)
Zdroj: https://insideevs.com/…es-november2021/
Avatar - Emel
21. 12. 2021 11:57
Re: ... davno to neni
To je těžký.
Na jednu stranu - malý městský EV dává ze všeho největší smysl. A v evropských prodejích dlouhodobě vládnou subkompakty, s výjimkou Golfa.
Na druhou stranu - cenově je mnohem větší šílenství Zoe než TM3 nebo Enyaq... a předpokládám, že eUp! ani Smart na tom nejsou o moc lépe než ten Zoe.
21. 12. 2021 12:08
Re: ... davno to neni
V čem myslíš, že UP a Smart na tom nejsou lépe? Cenově to asi nebude špatné, jelikož píšou na německém Renautu - "Jetzt ab 79,-€ mtl.¹ inkl. 10.000 € Elektrobonus²" Základ je za 30 tisíc Euro, takže v hotovosti to asi bude něco okolo půl milionů kaček. Na českém VW mají skladové Upy za 625 500 což je o dost lepší nabídka než ForTwo v ČR od 600 tisíc. Jinak Zoe by měla být taky výběhovka, tak uvidíme co bude :-) .
Avatar - Emel
21. 12. 2021 17:46
Re: ... davno to neni
Myslel jsem to tak, že si proti spalovací konkurenci snáze obhájí cenu Enyaq za 1,2M než Zoe za 800t... protože Kodiaq bude přes mega snadno taky, zatímco Clio koupíš za půlku toho Zoe. Ale máš pravdu, že jakmile se do toho vloží dotace, tak se ten obrázek mění.
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2021 17:53
Re: ... davno to neni
Tak to je úplně jiná věc, že se v Německu pronajímají Smarty za 12 € na měsíc, protože dotace. Tuším že Zoe bylo zadarmo.
21. 12. 2021 11:40
Nejsou prachy
Dle prodejních čísel je jasné, ze většina lidí nemá prachy ani na střední třídu. Téměř vše v prvních10 položkách tvoří segment B. Kecy o čipech uz začínají být trapná vymluva určitých automobilek, aby si mohly dal držet nesmyslné ceny, které v krizi nastavily. Taky proč nedržet auta pod pokličkou, když jim to vlastně zvedá uměle zisky o kterých se jim do nedávna mohlo jen zdát. A kdo má prachy a nechce čekat, jestli mu prodají normální rodinné auto, tak mu vychcane nacpou elektriku. Za tuhle blamáž určitě u VW rozdávají krásné Vánoční odměny. Jen aby jim to ale nakonec nezlomilo vaz.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
21. 12. 2021 11:54
Re: Nejsou prachy
Lék na tu tvou konspirační teorii je jednoduchý - konkurence.
Žádná automobilka, ani koncern, ani dva koncerny si nemůžou dovolit schválně nevyrábět... protože by prostě jejich pozice přebrala konkurence. Jedině že ta konkurence taky nemá čipy.
21. 12. 2021 12:03
Re: Nejsou prachy
konkurence je na volnom trhu. Automobilka radsej nevyrobi, nez by mala zaplatit pokutu za emisie a byt v minuse pri predaji auta, automobilka si vie vyrobne kapacity zmensit postupne aj na polovicu, ovela horsie su na tom subdodavatelia.
21. 12. 2021 14:48
Re: Nejsou prachy
Přesně, a dodavatelé automotive se už pomalu začínají strachovat nad příštím rokem. A to v zrcadle toho, jak dopadly jejich plány s automobilkami na letošní rok, kdy jediný Hyundai, BMW a MB plní to, co dodavatelům slíbil a ostatní krátí odběry . Na příští rok jim negarantují odběry více méně vůbec. Takže se to odráží i na nákupu energií, kdy ceny EE a ZP jsou na šílených hodnotách a oni neví, zda to vůbec ustojí( to, že koncerny VW a Stelantis nechtějí o navýšení cen dodávek slyšet je evergreen). Příští rok bude pro automobilový průmysl zlomový.
21. 12. 2021 15:55
Re: Nejsou prachy
Automobilku prichadza nevyroba drahsie ako vyroba. Preto sa vyrabaju aj auta aj vtedy, ked nie je na ne odbyt, lebo zastavit linku je sakra drahe. A automobilka nema problem preniest emisnu pokutu na zakaznika. Dopyt je, ponuka je slaba a v dosledku tak trivialnych veci ako je suhra uz dookola omielanych faktorov, ktore niekomu pridu az prilis obycajne, tak si vymysli nejaku alternativnu verziu aby mu "davala zmysel".
Avatar - Emel
21. 12. 2021 17:48
Re: Nejsou prachy
Konkurence je i na regulovaném trhu.
Ty pokuty za emise nejsou zase tak strašnej strašák, loni koncern platil nějaké drobné... no tak holt zaplatil, no big deal, holt musí prodávat auta za ceny, aby na tom neprodělal.
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2021 17:55
Re: Nejsou prachy
Koncern musel zaregistrovat desítky tisíc eletromobilů, aby platil jen ty drobné.
Avatar - Emel
21. 12. 2021 18:01
Re: Nejsou prachy
Jako víš co... taková Octavia 2.0TDI má normované emise 108g... a při hmotnosti okolo 1500kg bude mít limit okolo 100g, takže reálně i kdybys to nekompenzoval EV, tak za takový auto zaplatíš pokutu třeba 20.000Kč, to se dá. Horší je to třeba pro tu Fabii. Ale celkem asi není problém udržet si podíl EV aut na úrovni minulýho roku...
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2021 18:21
Re: Nejsou prachy
Jak vidíš, v Evropě celkem letí malá auta. A tam je to velká část ceny. Přičemž ty podmínky se každý rok zpřísňují.
Avatar - Emel
21. 12. 2021 19:40
Re: Nejsou prachy
Jo, tam je to horší... přísnější limit kvůli váze, menší marže... no, ale pokud se Polo prodá za těch 600+ jako vedle v testu, tak houby zle.
21. 12. 2021 15:24
Re: Nejsou prachy
Tak určitě :D A přesně proto třeba koncern VW schválně odmítá vyrábět Škodu Fabia combi, což rozhodně není kvůli tomu, že by se pak prodávala jak housky na krámě. Trh s novými vozy je shnilý jako nikdy předtím.
Avatar - Emel
21. 12. 2021 17:51
Re: Nejsou prachy
Neprodávala by se jako housky na krámě. Škodovka ji má v nabídce pořád a žádnej prodejní hit to není - třetina prodejů Fabie, která sama o sobě není bestseller (jak Octavia a Superb patří k třídním premiantům, tak Fabia hraje ve třídě druhé housle).
Avatar - Mikesus
21. 12. 2021 12:47
Re: Nejsou prachy
No já nevím, ale kdzy už tka typické rodinné auto byl vždy C segment, ne D segment, ted nižší střední třída.
A to taky bývalo nejprodavanejsi/vyhledavanejsi poslední dobou. Předtím to byl právě B segment, ke kterému se zase lidi, především kvůli ceně, vrací
21. 12. 2021 15:13
Re: Nejsou prachy
To je tak, když píšu příspěvky při práci... :-) Máš pravdu, samozřejmě jsem myslel nižší střední. Lidi nekupují Béčko proto, že by jim to působilo radost, ale proto, že na víc nemají prachy. Ostatně toto potvrzuje i článek https://www.auto.cz/…-milionu-142061. Kvůli čipům klesla výroba aut o pouhá 3 %, ale celkový propad třídy C je mnohonásobně vyšší.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2021 15:33
Re: Nejsou prachy
Presne to samé si myslím. B segment lidi koupi jako hlavní auto, protoze cena, nebo naopak jako druhé/třetí auto do rodiny, protože na další mají.
Avatar - Emel
21. 12. 2021 17:43
Re: Nejsou prachy
To záleží... v Německém prostoru bylo typické auto pro rodinu kompakt, to platí i pro ČR... ale zase Francie, Itálie, Španělsko... tam vždycky byla převaha subkompaktů.
Kompakty vs. subkompakty - nemyslím si, že by to v celoročních číslech vyšlo nějak skvěle pro B segment.
21. 12. 2021 12:32
Kdo to psal?
To je kouzelné:
"a to včetně Škody Octavia. Ta měla na svém kontě za listopad 10.164 registrovaných kusů, což bylo o 31 % méně než před rokem. Lepší byl i Ford Focus s 8.702 kusy, a to přestože se meziročně propadl o 42 %."

Tedy 10.164 je méně než 8.702. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - replicant
21. 12. 2021 12:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2021 12:48
Re: Kdo to psal?
Před rokem měla 8tis octavia?
Avatar - woody-alien
21. 12. 2021 17:16
Re: Kdo to psal?
Ne že by redakce nedělala chyby, ale tady se jí musím zastat. Asi jsi četl moc rychle. V kontextu to smysl dává. Totiž že lepší než Golf byl kromě Octavie i Focus, i přes meziroční propad 42%.

"Odbyt Golfu byl v listopadu tak slabý, že někdejší nejprodávanější auto Evropy překonali i někteří konkurenti, a to včetně Škody Octavia. Ta měla na svém kontě za listopad 10.164 registrovaných kusů, což bylo o 31 % méně než před rokem. Lepší byl i Ford Focus s 8.702 kusy, a to přestože se meziročně propadl o 42 %."
21. 12. 2021 14:41
To by ma zaujímalo
To by ma zaujímalo ako by si viedol Golf, ak by to bolo očistené od čipového nedostatku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - trapid
21. 12. 2021 21:07
Re: To by ma zaujímalo
Myslím, že by si vedl podobně jako teď. Z Das Auta udělal VW designovou stylovku, kterou Golf nikdy nebyl. A to zákazníci umí "ocenit".