Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součástek
je důsledek zaměstnávání naprosto neschopných managerů. Ono vyfotit svůj xicht na xichtoknížku jde samo. Uvědomit si, že polovodiče z Číny jsou za účelem řízení nezbytných systémů automobilu nahraditelné klidně čipy Tesla Rožnov z 80. let minulého století, to už chce fištróna.
Re: Pokles výroby aut kvůli nedostatků polovodičových součás
Niečo som počul že čipy sú ale nejaké nové, a automotive by chcelo údajne tie pôvodné a tie im už nechcú dodávať. Kde je ale pravda snáď iba najvyšší vie.
malé mrčky, které z důvodu pokut budou na vymření a jedině Tucson je auto. Tak komanči to tušili, zahnívající kapitalismus je tady. Ale už to není kapitalismus, teď je to: pracující ostrouhat daněmi a na hloupé projekty to rozházet.
Nedělal bych z toho nějaké extra velké závěry. Ten žebříček je celkem klasika, převaha B-segmentu v top 10 byla vždycky... akorát vypadlo pár modelů zrovna teď v tom jednom měsíci kvůli čipům, ale z toho těžko usuzovat na krizi kapitalismu :-)
Ta cisla ukazuji akorat kolik se kterych aut dostalo na trh.
Proc ma 500 tolik prodeju?
Protoze se Panda v podstate nevyrabela.
De facto stejne mnozstvi komponent a materialu, vyssi cena.
To je jen priklad - funguje to tak napric znackami.
Trochu mi neštimuje poměrně dobrý prodej výběhových Smartů (čeká je transfer výroby z Francie do Číny). V Německu je Smart ForTwo (EQ) šesté registračně nejúspěšnější elektroauto (před Enyaqem a ID4). Podobně e-upu je více registrací než ID 3.
Registrace elektrických aut dle výsledků za 11 měsíců v Německu:
Tesla Model 3 - 3,825 (29,166 YTD)
Volkswagen e-up! - 2,477 (25,454 YTD)
Volkswagen ID.3 - 1,517 (25,201 YTD)
Renault ZOE - 4,200 (20,165 YTD)
Hyundai Kona Electric - 1,381 (16,069 YTD)
smart fortwo EQ - 1,809 (15,762 YTD)
Skoda Enyaq iV - 1,417 (11,878 YTD)
Volkswagen ID.4 - 1,151 (11,384 YTD)
Zdroj: https://insideevs.com/…es-november2021/
To je těžký.
Na jednu stranu - malý městský EV dává ze všeho největší smysl. A v evropských prodejích dlouhodobě vládnou subkompakty, s výjimkou Golfa.
Na druhou stranu - cenově je mnohem větší šílenství Zoe než TM3 nebo Enyaq... a předpokládám, že eUp! ani Smart na tom nejsou o moc lépe než ten Zoe.
V čem myslíš, že UP a Smart na tom nejsou lépe? Cenově to asi nebude špatné, jelikož píšou na německém Renautu - "Jetzt ab 79,-€ mtl.¹ inkl. 10.000 € Elektrobonus²" Základ je za 30 tisíc Euro, takže v hotovosti to asi bude něco okolo půl milionů kaček. Na českém VW mají skladové Upy za 625 500 což je o dost lepší nabídka než ForTwo v ČR od 600 tisíc. Jinak Zoe by měla být taky výběhovka, tak uvidíme co bude :-) .
Myslel jsem to tak, že si proti spalovací konkurenci snáze obhájí cenu Enyaq za 1,2M než Zoe za 800t... protože Kodiaq bude přes mega snadno taky, zatímco Clio koupíš za půlku toho Zoe. Ale máš pravdu, že jakmile se do toho vloží dotace, tak se ten obrázek mění.
Dle prodejních čísel je jasné, ze většina lidí nemá prachy ani na střední třídu. Téměř vše v prvních10 položkách tvoří segment B. Kecy o čipech uz začínají být trapná vymluva určitých automobilek, aby si mohly dal držet nesmyslné ceny, které v krizi nastavily. Taky proč nedržet auta pod pokličkou, když jim to vlastně zvedá uměle zisky o kterých se jim do nedávna mohlo jen zdát. A kdo má prachy a nechce čekat, jestli mu prodají normální rodinné auto, tak mu vychcane nacpou elektriku. Za tuhle blamáž určitě u VW rozdávají krásné Vánoční odměny. Jen aby jim to ale nakonec nezlomilo vaz.
Lék na tu tvou konspirační teorii je jednoduchý - konkurence.
Žádná automobilka, ani koncern, ani dva koncerny si nemůžou dovolit schválně nevyrábět... protože by prostě jejich pozice přebrala konkurence. Jedině že ta konkurence taky nemá čipy.
konkurence je na volnom trhu. Automobilka radsej nevyrobi, nez by mala zaplatit pokutu za emisie a byt v minuse pri predaji auta, automobilka si vie vyrobne kapacity zmensit postupne aj na polovicu, ovela horsie su na tom subdodavatelia.
Přesně, a dodavatelé automotive se už pomalu začínají strachovat nad příštím rokem. A to v zrcadle toho, jak dopadly jejich plány s automobilkami na letošní rok, kdy jediný Hyundai, BMW a MB plní to, co dodavatelům slíbil a ostatní krátí odběry . Na příští rok jim negarantují odběry více méně vůbec. Takže se to odráží i na nákupu energií, kdy ceny EE a ZP jsou na šílených hodnotách a oni neví, zda to vůbec ustojí( to, že koncerny VW a Stelantis nechtějí o navýšení cen dodávek slyšet je evergreen). Příští rok bude pro automobilový průmysl zlomový.
Automobilku prichadza nevyroba drahsie ako vyroba. Preto sa vyrabaju aj auta aj vtedy, ked nie je na ne odbyt, lebo zastavit linku je sakra drahe. A automobilka nema problem preniest emisnu pokutu na zakaznika. Dopyt je, ponuka je slaba a v dosledku tak trivialnych veci ako je suhra uz dookola omielanych faktorov, ktore niekomu pridu az prilis obycajne, tak si vymysli nejaku alternativnu verziu aby mu "davala zmysel".
Konkurence je i na regulovaném trhu.
Ty pokuty za emise nejsou zase tak strašnej strašák, loni koncern platil nějaké drobné... no tak holt zaplatil, no big deal, holt musí prodávat auta za ceny, aby na tom neprodělal.
Jako víš co... taková Octavia 2.0TDI má normované emise 108g... a při hmotnosti okolo 1500kg bude mít limit okolo 100g, takže reálně i kdybys to nekompenzoval EV, tak za takový auto zaplatíš pokutu třeba 20.000Kč, to se dá. Horší je to třeba pro tu Fabii. Ale celkem asi není problém udržet si podíl EV aut na úrovni minulýho roku...
Tak určitě :D A přesně proto třeba koncern VW schválně odmítá vyrábět Škodu Fabia combi, což rozhodně není kvůli tomu, že by se pak prodávala jak housky na krámě. Trh s novými vozy je shnilý jako nikdy předtím.
Neprodávala by se jako housky na krámě. Škodovka ji má v nabídce pořád a žádnej prodejní hit to není - třetina prodejů Fabie, která sama o sobě není bestseller (jak Octavia a Superb patří k třídním premiantům, tak Fabia hraje ve třídě druhé housle).
No já nevím, ale kdzy už tka typické rodinné auto byl vždy C segment, ne D segment, ted nižší střední třída.
A to taky bývalo nejprodavanejsi/vyhledavanejsi poslední dobou. Předtím to byl právě B segment, ke kterému se zase lidi, především kvůli ceně, vrací
To je tak, když píšu příspěvky při práci... :-) Máš pravdu, samozřejmě jsem myslel nižší střední. Lidi nekupují Béčko proto, že by jim to působilo radost, ale proto, že na víc nemají prachy. Ostatně toto potvrzuje i článek https://www.auto.cz/…-milionu-142061. Kvůli čipům klesla výroba aut o pouhá 3 %, ale celkový propad třídy C je mnohonásobně vyšší.
To záleží... v Německém prostoru bylo typické auto pro rodinu kompakt, to platí i pro ČR... ale zase Francie, Itálie, Španělsko... tam vždycky byla převaha subkompaktů.
Kompakty vs. subkompakty - nemyslím si, že by to v celoročních číslech vyšlo nějak skvěle pro B segment.
To je kouzelné:
"a to včetně Škody Octavia. Ta měla na svém kontě za listopad 10.164 registrovaných kusů, což bylo o 31 % méně než před rokem. Lepší byl i Ford Focus s 8.702 kusy, a to přestože se meziročně propadl o 42 %."
Ne že by redakce nedělala chyby, ale tady se jí musím zastat. Asi jsi četl moc rychle. V kontextu to smysl dává. Totiž že lepší než Golf byl kromě Octavie i Focus, i přes meziroční propad 42%.
"Odbyt Golfu byl v listopadu tak slabý, že někdejší nejprodávanější auto Evropy překonali i někteří konkurenti, a to včetně Škody Octavia. Ta měla na svém kontě za listopad 10.164 registrovaných kusů, což bylo o 31 % méně než před rokem. Lepší byl i Ford Focus s 8.702 kusy, a to přestože se meziročně propadl o 42 %."