Dlouhodobější test Fordu Kuga je u konce, ještě před finálním rozloučením tu máme videopohled na multimediální systém a jednu kouzelně jednoduchou maličkost.
Podle mých zkušeností v hybridu naopak mi tempomat zvyšuje spotřebu, ten adaptivní tedy. Protoze normálně začnu zpomalovat dřív než on, vím kdy začíná obec atd. Takze min brzdim a vic rekuperuju
No a ty do pomocne skoly ? Precti si radsi o cem pisu a neztrapnuj se. Mluvim o jizde a ne popojizdeni a tam jsem si jisty , ze nektera moderni auta to umi taky i bez elektromotoru…
Omezovač mi k srdci nikdy neprirostl. Kdyz chci držet rychlost, nastavím si tempomat. Jednou jsem ho zkusil a tom že ho pretlacim až plynem na podlaze je dost nebezpečné, kdyz potrebuju někoho objet. Prostě to samo přestane zrychlovat najednou
Ja mam zkusenost, ze nohou mam o desetinku litru mensi spotrebu nez na tempomat. Ale jezdim na tempomat, protoze nemusim furt jen hlidat abych jel presne.
Duvod proc mi tempomat zere o malinko vic je, ze chytreji reaguju na kopecky nez tempomat - ten nejdriv o 1km/h do kopecka zpomali aby to hned dohnal a z kopecka o 1km/h prestreli aby to hned ubral a pod kopeckem zase o 1km/h vic zpomali aby to zas dohnal. A stale dokola. Nohou udrzim rychlost celou dobu presne, takze to pak zere o chlup min.
Podle me ale vetsina lidi vubec nedokaze nohou drzet rychlost presne +-1km/h. To trva par set tisic km nez se to opravdu naucis. Takze vetsine lidi proste rychlost kolisa +/- 3km/h a to je potom tempomat uspornejsi.
Omezovac myslis teda max rychlost? Tomu jsem nikdy neporozumel. Prece vim kolik jedu nebo nastavim kolik jedu. K cemu omezovac? Nicmene auta to maji, takze to asi nekdo pouziva. Nechapu proc.
Asi jsem divnej, ale já tempomat pouštím "2x do roka", když si vzpomenu a nebo si chci odpočnout pravé noze cestou do Chorvatska, nebo Rakouska. A když už, tak ten adaptiv, abych nemusel hamtat na brzdu a pak zase aktivovat tempomat manuálně a furt dokola.
Jinak všechno vypínám a jedu podle sebe. Mám v autě všechny systémy a 90% mě jich jen se.re.
Hyundai i30 - jednoduché přepínání mezi adaptivním a normálním tempomatem přidržením 1 tlačítka na volantu.
Nový Tucson NX4 a SantaFé TM trochu složitější, ale taky se dá přepínat.
Něco co tě "děsně" překvapí. Strašně dlouho to neviděl, má to tak prý jednotky automobilek, a světe div se....
Jedná se o možnost přepnutí adaptivního tempomatu na klasický.
Takže něco, co známe a používáme denně v nových i starých Toyotách s adaptivním tempomatem.
Může mi sem prosím napsat kdokoliv, kdo to má a v jakém autě a která auto to nemají? Mně to přijde, že to snad zas tak nenormální není.
já s výjimkou dodávky, která má maximálku 150 a aby jela dálničních 140 musíš mít nohu až na podlaze, nepoužívám prakticky nikdy. usnul bych.
a se systémy souhlas, nic z toho nefunguje tak, abych to musel mít.
a třeba při průjezdu Zlínem, kdy se vyplatí držet se zelené vlny, tam se mi to nechce hlídat, abych jel pade.
V mem aute neumi, ale psal si, ze auto ovladas tempomatem a volantem, takze pridavam a ubiram rychlost ja jako ridic, stejne jako ty a da se s tim jet i desitky kilometru v kuse… je to stejne, ty take nemas ACC
No k čemu. Když mas auto s neadaptativnim tempomatem, nemusíš cumet na tacho a auto jede a nemusíš brzdit, nemusíš zrušit funkci tempomatu, proste sundas nohu z plynu
nejhorší je na tom to, že ty si myslíš, že toyota neumí vypnout spalovák za jízdy, já píši něco o poskakování.?...ano i na to poskakování je ten adaptivmí tempomat. Dochází ti frajeření? Jaký moderní auta to zvládnou bez elektromotoru? To nahodí spinakr, nebo jak se budou pohybovat, když zastaví spalovák? Beru nazpět tu mateřinku, tam to dětcka co neznáš vědí, jdi do jeslí.
A on navíc tempomatem (páčkou tempomatu ) brzdi. To klasika neumi.
Takze ano, ovládat se dá oboje, jen klasika je v reálném provozu nepoužitelná.
Jezdil jsem současně s oběma, tedy diesel s obyč tempomatem a hybrid s obyč tempomatem. A rozhodně v porovozu to s hybridem šlo a využíval jsem, s klasikou by to teoreticky šlo taky, ale tím že nebrzdí tempomatem ( hybrid rekuperuje ), tak v reálu to nešlo použít. A tam kde by to šlo použít ( dálnice, několikakilometrové plachtění před obcí a zdržování provozu ), tak bylo pohodlnější a bezpečnější ten tempomat prostě vypnout.
omezovač používám ve městě a v dědinách, naučil se v citroenu, nebot tam to velký sklo zkresluje rychlost a u toyoty to zase šetří palivo-nastavím 57km a šlápnu, jak to dosáhne, tak watmetr spadne a někdy se stane, že i do kopce to jede na elektriku, bez omezovače to s nohou tak nezvládnu a třeba ve zlíně jsou usekovky.
navigaci tam mám, ale nepoužívám ji a tedy nevím jestli se tam něco nemusí stáhnout asi přečtu si návod. Byl jsem pro kapra a schválně jsem ty značky zapnul a fungovalo to mimo město dobře, ale ta dálnice ne.
Tak záleží jestli tam máš priplacenou navigaci. S navigací to pozná křižovatky a zruší bez ní jen podle značek. Tedy u Corolly a Highlanderu to tak je.
to já zase jak vidím cedulu obce, tak vhodím omezovač a dojíždím rekuperací, jak emblém přestane blikat, tak jdu na plyn a co jsem naruperoval, tak obcí projedu na elektřinu.Vyzkoušej to.
Já řídím kombinací obojího. Nechám ho ať si dělá co chce, ale když vidím, že bude potřeba výrazně zpomalit, tak ho včas vypnu (typicky zpomalení z 90 na 50 na začátku obce).
Já tempomat používám hodně, protože mne to nenutí šlapat na plyn a šetřím :D Ale jen obyčejný, ten adaptiv jsem si zkusil krátce a nechci to odsuzovat plošně, ale mne neseděl... neříkám, že bych si nezvykl.
ale u c-hr to nezruší omezení rychlosti-viz připojení D1- D55-hulín-otrokovice, ale to by nezrušilo ani ve městě, ale na dálnici by člověk čekal značku konec omezení.
občas mi to adaptiv tohle udělá taky, ale že by to brzdilo prudce to ne. Zpomalí plynule třeba ze 135 na 120 a pak se zase rozjede. Ale už to hlídám, protože to je otrava.
všechny ty fičurky mají mínus i ty silnice nejsou v pořádku a to jsem si třeba myslel, že na dálnici se značky ruší konec omezení, kdežto u hulína křižovatkou, která na dálnici není.
Co ja vim, ale nevim to teda na 100%, tak ve Fordu, Volvu a BMW to jde prepinat adaptivni / normalni tempomat.
Naopak auta VW group a Mercedes ne, tam kdyz mas adaptivni tempomat, tak nejde zmenit na klasicky.
Co me se tyka mam adaptivni tempomat rad.
Ale obcas udelaji botu, klasicky dalnice prudsi levotociva zatacka, ty jsi tesne pred ni, nakladak uz je v zacatku zatacky a pocitac si mysli, ze to jdes naprat do toho nakladaku (protoze zatacka je / zatacet budes az za 20 metru). To se ti pak nahodne ve 130 postavi z niceho nic na brzdu… trapas. Predevsim poprve to umi docela vystrasit.
Samozrejme se to s casem vyrazne zlepsuje a 2019 Mercedes s distronicem mi to zatim nikdy neudelal, protoze podle me velmi dobre vidi / chape pruhy. Obecne mi prijde, ze distronic od mercedesu je celej takovej trochu napred a ze je prijemnejsi a privetivejsi k ridici a plynulosti jizdy.
průjezdem zlín-otrokovice jsem zkusil jednou adaptivní tempomat a kupodivu to fungovalo, začal jsem u mrakodrapu a vypnul ho až na dálnici. Na omezovač mám menší spotřebu.
Ano, tempomat šetří a v hybridu to platí dvojnásob. Kromě toho mě velice baví, že můžu auto (ten hybrid) řídit jen rukama, tedy volantem a páčkou tempomatu.
Adaptivní asi principiálně spotřebu zvýší, to se dá pochopit. Ten obyčejný ji sníží, protože počítač vždy rychleji než člověk vyhodnotí aktuální potřebu výkonu.
Jsem si v Priusu zvyknul za 5 minut tak v Tesle mi nestačil ani týden zvyknout si na ten adaptivní. Pořád jsem měl pocit jako že auto dela to co nechci. Nezkoumal jsem, jestli se dá přepnout na obyčejný. A v Priusu zase nemám ten adaptivní. Tedy na adaptivní tempomat si možná budu zvykat někdy později. Zatím mě nestačil nadchnout.