Videa
Asi jsem divnej, ale já tempomat pouštím "2x do roka", když si vzpomenu a nebo si chci odpočnout pravé noze cestou do Chorvatska, nebo Rakouska. A když už, tak ten adaptiv, abych nemusel hamtat na brzdu a pak zase aktivovat tempomat manuálně a furt dokola.
Jinak všechno vypínám a jedu podle sebe. Mám v autě všechny systémy a 90% mě jich jen se.re.
Jinak všechno vypínám a jedu podle sebe. Mám v autě všechny systémy a 90% mě jich jen se.re.
já s výjimkou dodávky, která má maximálku 150 a aby jela dálničních 140 musíš mít nohu až na podlaze, nepoužívám prakticky nikdy. usnul bych.
a se systémy souhlas, nic z toho nefunguje tak, abych to musel mít.
a třeba při průjezdu Zlínem, kdy se vyplatí držet se zelené vlny, tam se mi to nechce hlídat, abych jel pade.
a se systémy souhlas, nic z toho nefunguje tak, abych to musel mít.
a třeba při průjezdu Zlínem, kdy se vyplatí držet se zelené vlny, tam se mi to nechce hlídat, abych jel pade.
průjezdem zlín-otrokovice jsem zkusil jednou adaptivní tempomat a kupodivu to fungovalo, začal jsem u mrakodrapu a vypnul ho až na dálnici. Na omezovač mám menší spotřebu.
Omezovac myslis teda max rychlost? Tomu jsem nikdy neporozumel. Prece vim kolik jedu nebo nastavim kolik jedu. K cemu omezovac? Nicmene auta to maji, takze to asi nekdo pouziva. Nechapu proc.
Omezovač mi k srdci nikdy neprirostl. Kdyz chci držet rychlost, nastavím si tempomat. Jednou jsem ho zkusil a tom že ho pretlacim až plynem na podlaze je dost nebezpečné, kdyz potrebuju někoho objet. Prostě to samo přestane zrychlovat najednou
omezovač používám ve městě a v dědinách, naučil se v citroenu, nebot tam to velký sklo zkresluje rychlost a u toyoty to zase šetří palivo-nastavím 57km a šlápnu, jak to dosáhne, tak watmetr spadne a někdy se stane, že i do kopce to jede na elektriku, bez omezovače to s nohou tak nezvládnu a třeba ve zlíně jsou usekovky.
No k čemu. Když mas auto s neadaptativnim tempomatem, nemusíš cumet na tacho a auto jede a nemusíš brzdit, nemusíš zrušit funkci tempomatu, proste sundas nohu z plynu
Já tempomat používám hodně, protože mne to nenutí šlapat na plyn a šetřím 😁 Ale jen obyčejný, ten adaptiv jsem si zkusil krátce a nechci to odsuzovat plošně, ale mne neseděl... neříkám, že bych si nezvykl.
Ano, tempomat šetří a v hybridu to platí dvojnásob. Kromě toho mě velice baví, že můžu auto (ten hybrid) řídit jen rukama, tedy volantem a páčkou tempomatu.
To můžeš řídit jakékoliv auto s automatem a tempomatem, bez ohledu na pohon 😉 😁
to jakékoliv auto si samo zhasne spalovák?
Jak to souvisi s tim, ze tempomatem a volantem ridis auto ?
Jinak ano, pokud ma Start stop 😁
Jinak ano, pokud ma Start stop 😁
jooo a potom ti to samo nastartuje po 500m a zrychlí.. 😁 Ty se připravuješ na vánoční besídku do mateřinky?
No a ty do pomocne skoly ? Precti si radsi o cem pisu a neztrapnuj se. Mluvim o jizde a ne popojizdeni a tam jsem si jisty , ze nektera moderni auta to umi taky i bez elektromotoru…
nejhorší je na tom to, že ty si myslíš, že toyota neumí vypnout spalovák za jízdy, já píši něco o poskakování.?...ano i na to poskakování je ten adaptivmí tempomat. Dochází ti frajeření? Jaký moderní auta to zvládnou bez elektromotoru? To nahodí spinakr, nebo jak se budou pohybovat, když zastaví spalovák? Beru nazpět tu mateřinku, tam to dětcka co neznáš vědí, jdi do jeslí.
To si nejsem jistý. U Peugeotu 307 to tehdy nešlo. V tvém autě tempomat umí brzdit (=aktivně snižovat rychlost vozidla)?
V mem aute neumi, ale psal si, ze auto ovladas tempomatem a volantem, takze pridavam a ubiram rychlost ja jako ridic, stejne jako ty a da se s tim jet i desitky kilometru v kuse… je to stejne, ty take nemas ACC
A on navíc tempomatem (páčkou tempomatu ) brzdi. To klasika neumi.
Takze ano, ovládat se dá oboje, jen klasika je v reálném provozu nepoužitelná.
Jezdil jsem současně s oběma, tedy diesel s obyč tempomatem a hybrid s obyč tempomatem. A rozhodně v porovozu to s hybridem šlo a využíval jsem, s klasikou by to teoreticky šlo taky, ale tím že nebrzdí tempomatem ( hybrid rekuperuje ), tak v reálu to nešlo použít. A tam kde by to šlo použít ( dálnice, několikakilometrové plachtění před obcí a zdržování provozu ), tak bylo pohodlnější a bezpečnější ten tempomat prostě vypnout.
Takze ano, ovládat se dá oboje, jen klasika je v reálném provozu nepoužitelná.
Jezdil jsem současně s oběma, tedy diesel s obyč tempomatem a hybrid s obyč tempomatem. A rozhodně v porovozu to s hybridem šlo a využíval jsem, s klasikou by to teoreticky šlo taky, ale tím že nebrzdí tempomatem ( hybrid rekuperuje ), tak v reálu to nešlo použít. A tam kde by to šlo použít ( dálnice, několikakilometrové plachtění před obcí a zdržování provozu ), tak bylo pohodlnější a bezpečnější ten tempomat prostě vypnout.
Podle mých zkušeností v hybridu naopak mi tempomat zvyšuje spotřebu, ten adaptivní tedy. Protoze normálně začnu zpomalovat dřív než on, vím kdy začíná obec atd. Takze min brzdim a vic rekuperuju
Ja mam zkusenost, ze nohou mam o desetinku litru mensi spotrebu nez na tempomat. Ale jezdim na tempomat, protoze nemusim furt jen hlidat abych jel presne.
Duvod proc mi tempomat zere o malinko vic je, ze chytreji reaguju na kopecky nez tempomat - ten nejdriv o 1km/h do kopecka zpomali aby to hned dohnal a z kopecka o 1km/h prestreli aby to hned ubral a pod kopeckem zase o 1km/h vic zpomali aby to zas dohnal. A stale dokola. Nohou udrzim rychlost celou dobu presne, takze to pak zere o chlup min.
Podle me ale vetsina lidi vubec nedokaze nohou drzet rychlost presne +-1km/h. To trva par set tisic km nez se to opravdu naucis. Takze vetsine lidi proste rychlost kolisa +/- 3km/h a to je potom tempomat uspornejsi.
Duvod proc mi tempomat zere o malinko vic je, ze chytreji reaguju na kopecky nez tempomat - ten nejdriv o 1km/h do kopecka zpomali aby to hned dohnal a z kopecka o 1km/h prestreli aby to hned ubral a pod kopeckem zase o 1km/h vic zpomali aby to zas dohnal. A stale dokola. Nohou udrzim rychlost celou dobu presne, takze to pak zere o chlup min.
Podle me ale vetsina lidi vubec nedokaze nohou drzet rychlost presne +-1km/h. To trva par set tisic km nez se to opravdu naucis. Takze vetsine lidi proste rychlost kolisa +/- 3km/h a to je potom tempomat uspornejsi.
Já řídím kombinací obojího. Nechám ho ať si dělá co chce, ale když vidím, že bude potřeba výrazně zpomalit, tak ho včas vypnu (typicky zpomalení z 90 na 50 na začátku obce).
Jsem si v Priusu zvyknul za 5 minut tak v Tesle mi nestačil ani týden zvyknout si na ten adaptivní. Pořád jsem měl pocit jako že auto dela to co nechci. Nezkoumal jsem, jestli se dá přepnout na obyčejný. A v Priusu zase nemám ten adaptivní. Tedy na adaptivní tempomat si možná budu zvykat někdy později. Zatím mě nestačil nadchnout.
Jedná se o možnost přepnutí adaptivního tempomatu na klasický.
Takže něco, co známe a používáme denně v nových i starých Toyotách s adaptivním tempomatem.
Může mi sem prosím napsat kdokoliv, kdo to má a v jakém autě a která auto to nemají? Mně to přijde, že to snad zas tak nenormální není.
Nový Tucson NX4 a SantaFé TM trochu složitější, ale taky se dá přepínat.
Naopak auta VW group a Mercedes ne, tam kdyz mas adaptivni tempomat, tak nejde zmenit na klasicky.
Co me se tyka mam adaptivni tempomat rad.
Ale obcas udelaji botu, klasicky dalnice prudsi levotociva zatacka, ty jsi tesne pred ni, nakladak uz je v zacatku zatacky a pocitac si mysli, ze to jdes naprat do toho nakladaku (protoze zatacka je / zatacet budes az za 20 metru). To se ti pak nahodne ve 130 postavi z niceho nic na brzdu… trapas. Predevsim poprve to umi docela vystrasit.
Samozrejme se to s casem vyrazne zlepsuje a 2019 Mercedes s distronicem mi to zatim nikdy neudelal, protoze podle me velmi dobre vidi / chape pruhy. Obecne mi prijde, ze distronic od mercedesu je celej takovej trochu napred a ze je prijemnejsi a privetivejsi k ridici a plynulosti jizdy.