Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Ford Kuga boduje jednoduchou funkcí, na kterou většina značek zanevřela

44 komentářů

Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Misto videa radeji pockam, az to nekdo zmini v diskusi. Jiste to bude neco objevneho...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Něco co tě "děsně" překvapí. Strašně dlouho to neviděl, má to tak prý jednotky automobilek, a světe div se....
Jedná se o možnost přepnutí adaptivního tempomatu na klasický.

Takže něco, co známe a používáme denně v nových i starých Toyotách s adaptivním tempomatem.

Může mi sem prosím napsat kdokoliv, kdo to má a v jakém autě a která auto to nemají? Mně to přijde, že to snad zas tak nenormální není.
Avatar - Stephen
Stephen
Hyundai i30 - jednoduché přepínání mezi adaptivním a normálním tempomatem přidržením 1 tlačítka na volantu.
Nový Tucson NX4 a SantaFé TM trochu složitější, ale taky se dá přepínat.
kozakm
Jak se to dá v Tucsonu přepnout? IMHO to totiž nejde...
Avatar - Stephen
Stephen
Vypnutím HDA v příslušném menu PP se z adaptivního tempomatu stane klasický. Aspoň dle informací uživatelů na značkovém fóru.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já se hlásím, že v toyotě to mám a v citroenu to nemám, mám tam jen tempomat a omezovač.
Freddka
Co ja vim, ale nevim to teda na 100%, tak ve Fordu, Volvu a BMW to jde prepinat adaptivni / normalni tempomat.

Naopak auta VW group a Mercedes ne, tam kdyz mas adaptivni tempomat, tak nejde zmenit na klasicky.

Co me se tyka mam adaptivni tempomat rad.

Ale obcas udelaji botu, klasicky dalnice prudsi levotociva zatacka, ty jsi tesne pred ni, nakladak uz je v zacatku zatacky a pocitac si mysli, ze to jdes naprat do toho nakladaku (protoze zatacka je / zatacet budes az za 20 metru). To se ti pak nahodne ve 130 postavi z niceho nic na brzdu… trapas. Predevsim poprve to umi docela vystrasit.

Samozrejme se to s casem vyrazne zlepsuje a 2019 Mercedes s distronicem mi to zatim nikdy neudelal, protoze podle me velmi dobre vidi / chape pruhy. Obecne mi prijde, ze distronic od mercedesu je celej takovej trochu napred a ze je prijemnejsi a privetivejsi k ridici a plynulosti jizdy.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
všechny ty fičurky mají mínus i ty silnice nejsou v pořádku a to jsem si třeba myslel, že na dálnici se značky ruší konec omezení, kdežto u hulína křižovatkou, která na dálnici není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
I mimoúrovňové křížení je křižovatka. Mimoúrovňová, ale je. Tedy omezení končí nájezdem/sjezdem
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ale u c-hr to nezruší omezení rychlosti-viz připojení D1- D55-hulín-otrokovice, ale to by nezrušilo ani ve městě, ale na dálnici by člověk čekal značku konec omezení.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak záleží jestli tam máš priplacenou navigaci. S navigací to pozná křižovatky a zruší bez ní jen podle značek. Tedy u Corolly a Highlanderu to tak je.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
navigaci tam mám, ale nepoužívám ji a tedy nevím jestli se tam něco nemusí stáhnout asi přečtu si návod. Byl jsem pro kapra a schválně jsem ty značky zapnul a fungovalo to mimo město dobře, ale ta dálnice ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je možné, že V chr ještě nebere RSA podle navigace
Avatar - Mikesus
Mikesus
občas mi to adaptiv tohle udělá taky, ale že by to brzdilo prudce to ne. Zpomalí plynule třeba ze 135 na 120 a pak se zase rozjede. Ale už to hlídám, protože to je otrava.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Podle všeho (já to nemám, ale kdybych měl ACC přepínání na CC je jen tlačítkem) to má taky většina Fordů i staršího data výroby. Ale to je fuk 😁
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste>http😐/www.fordauto.sk/
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi jsem divnej, ale já tempomat pouštím "2x do roka", když si vzpomenu a nebo si chci odpočnout pravé noze cestou do Chorvatska, nebo Rakouska. A když už, tak ten adaptiv, abych nemusel hamtat na brzdu a pak zase aktivovat tempomat manuálně a furt dokola.
Jinak všechno vypínám a jedu podle sebe. Mám v autě všechny systémy a 90% mě jich jen se.re.
Mig_35
já s výjimkou dodávky, která má maximálku 150 a aby jela dálničních 140 musíš mít nohu až na podlaze, nepoužívám prakticky nikdy. usnul bych.
a se systémy souhlas, nic z toho nefunguje tak, abych to musel mít.
a třeba při průjezdu Zlínem, kdy se vyplatí držet se zelené vlny, tam se mi to nechce hlídat, abych jel pade.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
průjezdem zlín-otrokovice jsem zkusil jednou adaptivní tempomat a kupodivu to fungovalo, začal jsem u mrakodrapu a vypnul ho až na dálnici. Na omezovač mám menší spotřebu.
Freddka
Omezovac myslis teda max rychlost? Tomu jsem nikdy neporozumel. Prece vim kolik jedu nebo nastavim kolik jedu. K cemu omezovac? Nicmene auta to maji, takze to asi nekdo pouziva. Nechapu proc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Omezovač mi k srdci nikdy neprirostl. Kdyz chci držet rychlost, nastavím si tempomat. Jednou jsem ho zkusil a tom že ho pretlacim až plynem na podlaze je dost nebezpečné, kdyz potrebuju někoho objet. Prostě to samo přestane zrychlovat najednou
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
omezovač používám ve městě a v dědinách, naučil se v citroenu, nebot tam to velký sklo zkresluje rychlost a u toyoty to zase šetří palivo-nastavím 57km a šlápnu, jak to dosáhne, tak watmetr spadne a někdy se stane, že i do kopce to jede na elektriku, bez omezovače to s nohou tak nezvládnu a třeba ve zlíně jsou usekovky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naštěstí teď omezovač nemám, takže zbytečně tlačítko nepřekáží na volantu.
Mig_35
No k čemu. Když mas auto s neadaptativnim tempomatem, nemusíš cumet na tacho a auto jede a nemusíš brzdit, nemusíš zrušit funkci tempomatu, proste sundas nohu z plynu
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já si radši nastavím ten tempomat a v případe potreby vypnu. Nez se pak divit, že mi to nezrychluje při objiždění auta
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tempomat používám hodně, protože mne to nenutí šlapat na plyn a šetřím 😁 Ale jen obyčejný, ten adaptiv jsem si zkusil krátce a nechci to odsuzovat plošně, ale mne neseděl... neříkám, že bych si nezvykl.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, tempomat šetří a v hybridu to platí dvojnásob. Kromě toho mě velice baví, že můžu auto (ten hybrid) řídit jen rukama, tedy volantem a páčkou tempomatu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To můžeš řídit jakékoliv auto s automatem a tempomatem, bez ohledu na pohon 😉 😁
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
to jakékoliv auto si samo zhasne spalovák?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak to souvisi s tim, ze tempomatem a volantem ridis auto ?


Jinak ano, pokud ma Start stop 😁
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jooo a potom ti to samo nastartuje po 500m a zrychlí.. 😁 Ty se připravuješ na vánoční besídku do mateřinky?
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a ty do pomocne skoly ? Precti si radsi o cem pisu a neztrapnuj se. Mluvim o jizde a ne popojizdeni a tam jsem si jisty , ze nektera moderni auta to umi taky i bez elektromotoru…
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nejhorší je na tom to, že ty si myslíš, že toyota neumí vypnout spalovák za jízdy, já píši něco o poskakování.?...ano i na to poskakování je ten adaptivmí tempomat. Dochází ti frajeření? Jaký moderní auta to zvládnou bez elektromotoru? To nahodí spinakr, nebo jak se budou pohybovat, když zastaví spalovák? Beru nazpět tu mateřinku, tam to dětcka co neznáš vědí, jdi do jeslí.
Avatar - Anonym
Anonym
To si nejsem jistý. U Peugeotu 307 to tehdy nešlo. V tvém autě tempomat umí brzdit (=aktivně snižovat rychlost vozidla)?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
neumí, jen to plácl, motor mu zhasne a z horka jak se zastaví klima tak zkolabuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V mem aute neumi, ale psal si, ze auto ovladas tempomatem a volantem, takze pridavam a ubiram rychlost ja jako ridic, stejne jako ty a da se s tim jet i desitky kilometru v kuse… je to stejne, ty take nemas ACC
Avatar - Mikesus
Mikesus
A on navíc tempomatem (páčkou tempomatu ) brzdi. To klasika neumi.
Takze ano, ovládat se dá oboje, jen klasika je v reálném provozu nepoužitelná.
Jezdil jsem současně s oběma, tedy diesel s obyč tempomatem a hybrid s obyč tempomatem. A rozhodně v porovozu to s hybridem šlo a využíval jsem, s klasikou by to teoreticky šlo taky, ale tím že nebrzdí tempomatem ( hybrid rekuperuje ), tak v reálu to nešlo použít. A tam kde by to šlo použít ( dálnice, několikakilometrové plachtění před obcí a zdržování provozu ), tak bylo pohodlnější a bezpečnější ten tempomat prostě vypnout.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle mých zkušeností v hybridu naopak mi tempomat zvyšuje spotřebu, ten adaptivní tedy. Protoze normálně začnu zpomalovat dřív než on, vím kdy začíná obec atd. Takze min brzdim a vic rekuperuju
Avatar - Anonym
Anonym
Adaptivní asi principiálně spotřebu zvýší, to se dá pochopit. Ten obyčejný ji sníží, protože počítač vždy rychleji než člověk vyhodnotí aktuální potřebu výkonu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. A hlavně můžeš zpomalovat ručně obyčejným tempomatem a on jen rekuperuje, nebrzdi. To jsem u Aurisu hodně využíval.
Freddka
Ja mam zkusenost, ze nohou mam o desetinku litru mensi spotrebu nez na tempomat. Ale jezdim na tempomat, protoze nemusim furt jen hlidat abych jel presne.

Duvod proc mi tempomat zere o malinko vic je, ze chytreji reaguju na kopecky nez tempomat - ten nejdriv o 1km/h do kopecka zpomali aby to hned dohnal a z kopecka o 1km/h prestreli aby to hned ubral a pod kopeckem zase o 1km/h vic zpomali aby to zas dohnal. A stale dokola. Nohou udrzim rychlost celou dobu presne, takze to pak zere o chlup min.

Podle me ale vetsina lidi vubec nedokaze nohou drzet rychlost presne +-1km/h. To trva par set tisic km nez se to opravdu naucis. Takze vetsine lidi proste rychlost kolisa +/- 3km/h a to je potom tempomat uspornejsi.
Avatar - Anonym
Anonym
Já řídím kombinací obojího. Nechám ho ať si dělá co chce, ale když vidím, že bude potřeba výrazně zpomalit, tak ho včas vypnu (typicky zpomalení z 90 na 50 na začátku obce).
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
to já zase jak vidím cedulu obce, tak vhodím omezovač a dojíždím rekuperací, jak emblém přestane blikat, tak jdu na plyn a co jsem naruperoval, tak obcí projedu na elektřinu.Vyzkoušej to.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem si v Priusu zvyknul za 5 minut tak v Tesle mi nestačil ani týden zvyknout si na ten adaptivní. Pořád jsem měl pocit jako že auto dela to co nechci. Nezkoumal jsem, jestli se dá přepnout na obyčejný. A v Priusu zase nemám ten adaptivní. Tedy na adaptivní tempomat si možná budu zvykat někdy později. Zatím mě nestačil nadchnout.