Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Slepicím zvětšujeme klícky, ale rodiny budeme cpát do tohoto... Ve jménu náboženství zvaného ekologie...
Novodobý elektromobil tu je již 10 let. A světě div se, ani za těch 10 let nikdo nedokázal vyrobit masově dostupný a atraktivní rodinný elektromobil...
Dacia Spring je další důkaz toho, že toto není cesta. Dacia Spring totiž není levná. Je laciná. Ale na to o jaký vůz se jedná je sakra drahá. Je to další výsledek drahé bídy dnešní doby.
Jak mám Dacii rád, tak tady nacházím jen jediné pozitivum - to auto je taková mizérie že stejně zmizí v propadlišti dějin.
Novodobý elektromobil tu je již 10 let. A světě div se, ani za těch 10 let nikdo nedokázal vyrobit masově dostupný a atraktivní rodinný elektromobil...
Dacia Spring je další důkaz toho, že toto není cesta. Dacia Spring totiž není levná. Je laciná. Ale na to o jaký vůz se jedná je sakra drahá. Je to další výsledek drahé bídy dnešní doby.
Jak mám Dacii rád, tak tady nacházím jen jediné pozitivum - to auto je taková mizérie že stejně zmizí v propadlišti dějin.
DonVito
Nemyslim si, ze tato Dacia je levna.
Nicmene celkove naklady na auto by staly za zminku. A pokud mozno ne ty maximalni s vyuzitim dobijecich stanic Ionity... :D
Cloveka obvykle nezajimaji JEN porizovaci naklady. Ale to bych chtel asi moc.
Treba alespon za kolik (Kc) se jezdilo v testu...
PS Davide, kdy se uz konecne naucis rozlisovat vykon (kW) a kapacitu (kWh)???
Nasel jsem ti tam nejmin tri chyby. :no:
Nicmene celkove naklady na auto by staly za zminku. A pokud mozno ne ty maximalni s vyuzitim dobijecich stanic Ionity... :D
Cloveka obvykle nezajimaji JEN porizovaci naklady. Ale to bych chtel asi moc.
Treba alespon za kolik (Kc) se jezdilo v testu...
PS Davide, kdy se uz konecne naucis rozlisovat vykon (kW) a kapacitu (kWh)???
Nasel jsem ti tam nejmin tri chyby. :no:
Co bys řekl na jednotku kWh/h pro rychlost nabíjení :-D ?
TCO je složitý. Levný provoz je určitě potřeba zohlednit, jenže u městskýho auta s malým nájezdem bude trvat než se to projeví... naopak k vyšší ceně ti přiskočí cena peněz ve formě třeba úrokový sazby leasingu.
To jsou konec konců ty úvahy o carsharingu nebo rozvážce... tam si na sebe to auto vydělá.
TCO je složitý. Levný provoz je určitě potřeba zohlednit, jenže u městskýho auta s malým nájezdem bude trvat než se to projeví... naopak k vyšší ceně ti přiskočí cena peněz ve formě třeba úrokový sazby leasingu.
To jsou konec konců ty úvahy o carsharingu nebo rozvážce... tam si na sebe to auto vydělá.
kWh / h = kW
Pomer počtu palcov hore a dolu charakterizuje mentálnu úroveň diskutérskej obce.
Odhadujem, že podobne by to dopadlo, aj keby si napísal, že 1+1=2
Odhadujem, že podobne by to dopadlo, aj keby si napísal, že 1+1=2
Všichni víme, že z drtivé většiny jsou ty palce dolů od našeho (ne)milého multinickového trolla.
Sám na palce vůbec nekoukám, vypovídací hodnota je nulová.
Redakce by buď měla umožnit, aby po rozkliknutí bylo vidět kdo palce dal. Pokud to nejde, palcování bych zrušil.
Sám na palce vůbec nekoukám, vypovídací hodnota je nulová.
Redakce by buď měla umožnit, aby po rozkliknutí bylo vidět kdo palce dal. Pokud to nejde, palcování bych zrušil.
Dobra jednotka :-)
I Roman to pochopil.
Jinak souhlas. Tohle auto tezko bude vychazet financne lip nez spalovak.
Ale jde mi o to, ze alespon cena provozu by mohla byt uvedena.
Clovek se na to pak kouka jinak...
Kdyz by ti nekdo nabizel auto se spotrebou 2 litry, tak taky necekas, ze bude levnejsi nez to, ktery jezdi za pet - viz treba Toyota hybrid.
Proste porizovaci cena neni vse.
A tohle bude zrejme nejuspornejsi auto vubec!
:-!
Prepoctena spotreba Springa 1,3l/100km :yes: je pro spalovaky z rise snu. Stejne tak jako plneni emisi...
https://ev-database.org/…-Spring-Electric
I Roman to pochopil.
Jinak souhlas. Tohle auto tezko bude vychazet financne lip nez spalovak.
Ale jde mi o to, ze alespon cena provozu by mohla byt uvedena.
Clovek se na to pak kouka jinak...
Kdyz by ti nekdo nabizel auto se spotrebou 2 litry, tak taky necekas, ze bude levnejsi nez to, ktery jezdi za pet - viz treba Toyota hybrid.
Proste porizovaci cena neni vse.
A tohle bude zrejme nejuspornejsi auto vubec!
:-!
Prepoctena spotreba Springa 1,3l/100km :yes: je pro spalovaky z rise snu. Stejne tak jako plneni emisi...
https://ev-database.org/…-Spring-Electric
:-D
Dneska jsou ty ceny energií pro domácnosti tak divoké, závislé na tom, kdo je ještě pod fixací a kdo třeba v režimu DPI... nějaká modelovka by se udělat dala, ale je otázka, jestli by to nebylo spíš matoucí. Spotřeba v testu je a to mi osobně asi stačí.
Dneska jsou ty ceny energií pro domácnosti tak divoké, závislé na tom, kdo je ještě pod fixací a kdo třeba v režimu DPI... nějaká modelovka by se udělat dala, ale je otázka, jestli by to nebylo spíš matoucí. Spotřeba v testu je a to mi osobně asi stačí.
No jo, jenze vetsina odpurcu EV nema a tuseni co to znamena.
Podle NOVEHO ceniku CEZu je AC 4,96Kc/kWh.
To je s dph 6Kc x 15kWh = 90Kc/100km.
Sandero se spotrebou 5l:
5l x 35Kc = 175Kc/100km.
Tzn. i PO zdrazeni energie vychazi palivo pro EV cca na polovinu. :yes:
Jinymi slovy, financne jako kdybys jezdil cca za 2,5litru benzinu. :-O
Podle NOVEHO ceniku CEZu je AC 4,96Kc/kWh.
To je s dph 6Kc x 15kWh = 90Kc/100km.
Sandero se spotrebou 5l:
5l x 35Kc = 175Kc/100km.
Tzn. i PO zdrazeni energie vychazi palivo pro EV cca na polovinu. :yes:
Jinymi slovy, financne jako kdybys jezdil cca za 2,5litru benzinu. :-O
Jo, určitě ten provoz je výrazně levnější, to nic proti... i běžný servis bude levnější.
Ještě bys teda měl vzít v potaz efektivitu nabíjení... to bude nějakých 85% řádově? Tj. na jednu nabitou kWh odebereš třeba 1,18kWh ze sítě?
Ještě bys teda měl vzít v potaz efektivitu nabíjení... to bude nějakých 85% řádově? Tj. na jednu nabitou kWh odebereš třeba 1,18kWh ze sítě?
Tak to určitě ne.
Řekl bych ztráty do 10%, tipoval bych spíš okolo 5%.
''Our long-term 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor test car is currently averaging 95 percent efficiency from a Level 2 Tesla 240-volt wall connector.''
15% bude pro rychlonabíjení.
Řekl bych ztráty do 10%, tipoval bych spíš okolo 5%.
''Our long-term 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor test car is currently averaging 95 percent efficiency from a Level 2 Tesla 240-volt wall connector.''
15% bude pro rychlonabíjení.
Našel jsem tohle https://www.garaz.cz/…ych-aut-21000070 s odkazem na nějakou studii, kde je "Energy lost in charging battery" 16%. Ale je otázka jak se to myslí... jestli to náhodou není brané proti výstupu z elektrárny, tj. vč. rozvodu.
To bude pro rychlonabíjení - pro Spring okrajová záležitost...
''The efficiency depends on the car. I get about 93% :yes: efficiency with my Zoe on a 22kW charger using the data supplied by the MER charger I'm using and the change in charge percentage shown on the dashboard. ''
https://www.speakev.com/…ficiency.162054/#…
''The efficiency depends on the car. I get about 93% :yes: efficiency with my Zoe on a 22kW charger using the data supplied by the MER charger I'm using and the change in charge percentage shown on the dashboard. ''
https://www.speakev.com/…ficiency.162054/#…
No jo, jenže realisté by podotkli
1) Že cena benzínu je z velké části tvořena spotřební daní, konkrétně jde o 15,53 Kč/L včetně DPH. Sandero na LPG, kterí využívá výhod méně zdaněného paliva, jezdí za cca 95 Kč/100 km. Přitom je prostornější, výkonnější, komfortnější a zvládne nejen město, ale i jízdu po dálnici.
2) Co se staně, až bude aut na benzín málo a státu výrazně klesnou příjmy ze spotřební daně z benzínu? Pravděpodobně nějakým způsobem zdaní elektřinu pro nabíjení elektromobilů. A provozní náklady půjdou nahoru.
3) Co lidé, kteří nemají vlastní rodinný dům, kde by mohli nabíjet? Ti budou odkázání na sítě veřejných nabíječek, kde je elektřina už dnes šíleně drahá.
1) Že cena benzínu je z velké části tvořena spotřební daní, konkrétně jde o 15,53 Kč/L včetně DPH. Sandero na LPG, kterí využívá výhod méně zdaněného paliva, jezdí za cca 95 Kč/100 km. Přitom je prostornější, výkonnější, komfortnější a zvládne nejen město, ale i jízdu po dálnici.
2) Co se staně, až bude aut na benzín málo a státu výrazně klesnou příjmy ze spotřební daně z benzínu? Pravděpodobně nějakým způsobem zdaní elektřinu pro nabíjení elektromobilů. A provozní náklady půjdou nahoru.
3) Co lidé, kteří nemají vlastní rodinný dům, kde by mohli nabíjet? Ti budou odkázání na sítě veřejných nabíječek, kde je elektřina už dnes šíleně drahá.
1) Ano jistě. A bude hůř - EU se nijak netají tím, že spalovací motory mají skončit - na benzín i na LPG. Možná přijde uhlíková daň, možná na to budou stačit pokuty za CO2 v kombinaci s Euro 8 třeba... ale EU bude utahovat šrouby tak rychle, jak ji to situace dovolí.
2) Možná, ale to bude v době, kdy provoz auta na benzín už bude milionářská rozmařilost.
3) Nikdo netvrdí, že se lidi budou mít líp. Nebo někdo možná jo, ale to je ten pověstný med kolem huby. Ve jménu ochrany planety (ať už na tu ideologii věříš nebo ne) se budeme chovat ekologičtěji, tj. budeme se omezovat a uskromňovat, méně cestovat, méně spotřebovávat.
2) Možná, ale to bude v době, kdy provoz auta na benzín už bude milionářská rozmařilost.
3) Nikdo netvrdí, že se lidi budou mít líp. Nebo někdo možná jo, ale to je ten pověstný med kolem huby. Ve jménu ochrany planety (ať už na tu ideologii věříš nebo ne) se budeme chovat ekologičtěji, tj. budeme se omezovat a uskromňovat, méně cestovat, méně spotřebovávat.
Souhlasím. Je neuvěřitelné, kolik lidí má v tom rozdílu mezi kW a kWh guláš, a to i takových, kteří by se v tom měli vyznat a píší o tom (jasně, občas se člověk přepíše a je to spíše překlep než neznalost, ale tady je toho včetně technických údajů fakt hodně).
"Za možnost 30kWh rychlonabíjení stejnosměrným proudem si ale musíte připlatit 30.000 korun. Z domácí 2,3kW jednofázové 10A zásuvky Spring dobijete za méně než 14 hodin, ve wallboxu (6,6 kWh, jednofáze, 32A) za zhruba pět hodin"
Jen tady je kW/kWh použito 3krát a to hned 2krát špatně.
"Za možnost 30kWh rychlonabíjení stejnosměrným proudem si ale musíte připlatit 30.000 korun. Z domácí 2,3kW jednofázové 10A zásuvky Spring dobijete za méně než 14 hodin, ve wallboxu (6,6 kWh, jednofáze, 32A) za zhruba pět hodin"
Jen tady je kW/kWh použito 3krát a to hned 2krát špatně.
Já mám pocit že guláš v tom mají akorát redaktoři
Toleroval bych kdyby to napsala baba, ale u chlapa je takový maglajz v elementárních znalostech opravdu donebevolající.
Toleroval bych kdyby to napsala baba, ale u chlapa je takový maglajz v elementárních znalostech opravdu donebevolající.
Roman Horký
Musí být prachaty de*il. A protože taková kombinace není vzácná, bude se pravděpodobně prodávat skvěle.
No to ale neplati v Nemecku s dotaci 9.000Eur.
;-)
Tam je z toho skutecny Volks-wagen...
;-)
Tam je z toho skutecny Volks-wagen...
jen s tím nikam nedojedeš, tj i ten Logan který přišel v době prvního německého šrotovného vyšel na nacelých 6000eur. Tj když si ho někdo koupil jako druhé/třetí auto do rodiny, tak (se skřípěním zubů) s ním dojel na jednu nádrž na druhou stranu Německa ;-)
Spring s miniaturní baterií i slabounkým motorem je opravdu jen a jen do města. S dost vysokou spotřebu na okreskách nebo na dálnici, daleko nedojede... Tj toto je opravdu jen městské přibližovadlo a auto se tomu prostě říkat nedá...
Spring s miniaturní baterií i slabounkým motorem je opravdu jen a jen do města. S dost vysokou spotřebu na okreskách nebo na dálnici, daleko nedojede... Tj toto je opravdu jen městské přibližovadlo a auto se tomu prostě říkat nedá...
Spousta lidi jezdi opravdu jen po okrajich velkych mest, nebo z jednoho mista do druheho 10-20km. S nemeckou dotaci to je za cenu karbonoveho kola :-)
EV fanda ekonom Radovan Vávra psal na Twitteru, že má jednu objednanou a čeká na dodání.
Skúsim Vám ponúknuť "use case", ktorý by možno dával zmysel. Svoj dom plánujem ako (v prípade potreby) "ostrov", t.j. okrem iného s vlastným zdrojom el. energie (solár + generátor na tuhé palivo, napr. drevo). Pri takomto riešení má význam mať k dispozícii jeden elektromobil, ktorý by som dokázal prevádzkovať na "vlastnú" energiu. Ideálne by bolo niečo ako "elektrická Lada Niva", ale pri absencii takéhoto produktu by Spring s (aspoň podľa recenzie) robustným podvozkom nemusel byť zlá náhrada - plasty a design sú mi úplne "ukradnuté".
jirik_kirij
citace ze závěru: " A to na českém trhu, kde se na elektrovozy nevztahují žádné zásadní dotace, zkrátka není. "
A snad bude vítězit rozum a i nadále dotace do elektromobility (tzn. přímá dotace na nákup EV) nebudou. Už tak stačí ty tzv. operační programy do nabíječek, což jsou také dotace, které ale u benzínových pump nebyly a nejsou.
A snad bude vítězit rozum a i nadále dotace do elektromobility (tzn. přímá dotace na nákup EV) nebudou. Už tak stačí ty tzv. operační programy do nabíječek, což jsou také dotace, které ale u benzínových pump nebyly a nejsou.
Ja som tiež proti dotáciám. Ale problém môže nastať ak bude dotovať 80-90% EU. Pridaj si k tomu pokuty za CO2 a ľahko sa môže stať, že automobilky prestanú ponúkať spoľovaký homologované pre EU trh.
Petriso
Spring je největší elektro podvod co si zatím kdo dovolil. První články psaly že bude stát do 10.000 eur. Skutečnost je že je dražší než skvělé Citigo prodávané za 429000
Citigoe byla anomálie dotovaná samotnou Škofovkou
Bohužel jinde v EU se to po odečtení dotací k těm 10k EUR asi přiblíží. Citigo Škodovka dotovala, VW eUp stojí dneska přes 600k CZK, což je cca o polovinu víc než Spring.
Takže cenově to není nějak mimo, místo na trhu vidím. Bohužel ale ne přímo dle požadavků zákazníků, ale regulátorů…
Takže cenově to není nějak mimo, místo na trhu vidím. Bohužel ale ne přímo dle požadavků zákazníků, ale regulátorů…
Škoda Auto eCitiGo nedotovala - viz "Elektrické Citigo nebylo prodělečné" rozhovor Thomase Schafera (bývalého ředitele Škody Auto) pro ČT v červnu 2020 - odkaz třeba https://elektrickevozy.cz/…-elektromobilita . Blábol o dotování vypustil a-web zřejmě pro PR oddělení ŠkodyAuto, kde sedí tzv. aktivní i.d.i.oti, kteří (dle mého) názoru velmi škodí pověsti a Schafer je docela chytrý chlap, který ví že lži nikomu neprospívají.
Jako první to myslím říkal někdo z Renaultu... asi proto, že věděli, za kolik prodávají Zoe.
Ono bude hrozně záležet, jak počítáš emisní odpustky na CO2 a náklady na vývoj. Když za jedno Cígo dostaneš 20.000€ emisních odpustků, tak docela věřím, že prodělečné nebude... tak dlouho, dokud ty odpustky potřebuješ a/nebo dokážeš prodat.
Kdyby to byl super kšeft - proč skončilo?
Ono bude hrozně záležet, jak počítáš emisní odpustky na CO2 a náklady na vývoj. Když za jedno Cígo dostaneš 20.000€ emisních odpustků, tak docela věřím, že prodělečné nebude... tak dlouho, dokud ty odpustky potřebuješ a/nebo dokážeš prodat.
Kdyby to byl super kšeft - proč skončilo?
Super kšef to (asi) nebyl, ale VW plánoval ofenzívu s ID 3. U nových produktů je vždy základem držet co nejvyšší cenu, aby si náhodou lidé (=trh) nezačali myslet, že produkty se dají pořídit levněji. S těma odpustkama - už zase narážíme na můj názor podpořený šéfem českého dovozce VW, že za 2020 se žádné pokuty neplatily.
Tak ofenzivě s ID.3 snad CitiGoE nijak nebránilo, ne?
Umělému držení ceny by měla bránit konkurence. Pokud by někdo - třeba takový Fiat, který malá auta vždycky uměl - uměl vyrobit za půl míče důstojné EV, tak by s ním mohl hezky vypálit rybník všem těm předraženým eUp!ům a Zoe apod. Ale nikdo to nedělá, až teď Spring za cenu brutálních kompromisů. To se ty automobilky domluvily? Spiknutí :-) ?
No nic, tohle jsme tu s Donem už probrali zleva zprava a já si z toho doteď jasný závěr neudělal :-/
Umělému držení ceny by měla bránit konkurence. Pokud by někdo - třeba takový Fiat, který malá auta vždycky uměl - uměl vyrobit za půl míče důstojné EV, tak by s ním mohl hezky vypálit rybník všem těm předraženým eUp!ům a Zoe apod. Ale nikdo to nedělá, až teď Spring za cenu brutálních kompromisů. To se ty automobilky domluvily? Spiknutí :-) ?
No nic, tohle jsme tu s Donem už probrali zleva zprava a já si z toho doteď jasný závěr neudělal :-/
Mohlo brániť, prečo myslíš, že nie? ID s parametrami o 30% lepšími, ale s cenou o 100% vyššou by mohlo mať docela problém.
Ale môžeš mať pravdu, že to nebolo v tom. Mohol to spôsobiť aj "zásah zhora", ktorý smeruje svet iným smerom, ako k prosperite a blahobytu ľudstva.
Ale môžeš mať pravdu, že to nebolo v tom. Mohol to spôsobiť aj "zásah zhora", ktorý smeruje svet iným smerom, ako k prosperite a blahobytu ľudstva.
Othello
....Malá baterie ale zároveň znamená, že ji dobijete rychle, rychlonabíjením stejnosměrným proudem 125 A z 0 na 80 % kapacity do hodiny....
Není to tak jednoznačné. Do baterie se dobíjením vrací jen tolik energie, kolik se z ní jízdou odebralo.
A tady má malá baterka hendikep, nabíjí se malým výkonem a proto to trvá naopak déle
Není to tak jednoznačné. Do baterie se dobíjením vrací jen tolik energie, kolik se z ní jízdou odebralo.
A tady má malá baterka hendikep, nabíjí se malým výkonem a proto to trvá naopak déle
Jj pekna blbost.
Vyhoda male baterie je, ze se dobije mensim vykonem rychleji. :D
To je podobna "vyhoda" jako mit malou penezku. Snadneji budes mit plno penez....
Vyhoda male baterie je, ze se dobije mensim vykonem rychleji. :D
To je podobna "vyhoda" jako mit malou penezku. Snadneji budes mit plno penez....
(Z domácí 2,3kW jednofázové 10A zásuvky Spring dobijete za méně než 14 hodin, ve wallboxu (6,6 kWh, jednofáze, 32A) za zhruba pět hodin.)
Že se tak ptám...kdo má doma jednofázi 32A? Většina odběrných míst je koncipovaná na 3x16A až 3x25A dle odběru. Beru těch 14 hodin při pomalém dobíjení 10A. Asi baterii neškodí ani 16A (čas se o něco zkrátí). Nicméně dobíjení vysokým proudem. No nevím, mám pochybnosti o životnost akumulátoru.
Že se tak ptám...kdo má doma jednofázi 32A? Většina odběrných míst je koncipovaná na 3x16A až 3x25A dle odběru. Beru těch 14 hodin při pomalém dobíjení 10A. Asi baterii neškodí ani 16A (čas se o něco zkrátí). Nicméně dobíjení vysokým proudem. No nevím, mám pochybnosti o životnost akumulátoru.
spring se mus dobíjet malým proudem z důvodu, že nemá žádný chlazení ani vytápění.
Nízký nabíjecí proud akumulátoru prospěje. Ovšem 14hod je dost, fakt dost. V praxi snad bude stačit méně.
No 14 hodin je dost, pokud je potřeba nabít ji celou najednou (tedy majitel přijede s vybitou a příští den potřebuje opět plně nabitou, protože znovu potřebuje ji celou vyjet). To se ale stane jen výjimečně. Prvně, málokdo z cílovky za den vyjezdí tolik, aby tam za noc nenabil většinu (málokdy totiž přijede s vybitou, pokud každý den nebo relativně často odjíždí s plně nebo téměř plně nabitou). A pokud i náhodou přijede s vybitou (což se může stát), jak velká šance je, že příští den bude opět potřebovat vyjezdit celou baterku? Ono i když to nestihne nabít, tak odjet i s nabitými třeba 65 % dá stále nějakých 120-140 km dojezdu. Ve městě to je obvykle i tak na několik dní ježdění.
V (mé) praxi se baterie nabíjí naprosto lineárně (z 230V zásuvky), takže nevím jak by mělo stačit méně. U mého Smarta se dobíjí z 20 % na 100 % něco okolo 14 kWh (podle venkovní teploty) a trvá to něco okolo 7 hodin. Jističe pro barák mám 3x25A, ale používám dobíjení nízkým proudem z důvodu šetrnosti vůči baterii.
rohYpnol
"To všechno bych byl schopen akceptovat, kdyby byl Spring opravdu levný. A to na českém trhu, kde se na elektrovozy nevztahují žádné zásadní dotace, zkrátka není."
Vážený Davide, nechci se chytat slov. Ale tahle věta si prostě komentář zaslouží. Protože zde evidentně ujíždíte na vlnách demagogie.
Dacia Spring není levná a je úplně jedno, jestli dotace jsou, nejsou nebo jsou pro někoho. Uvažovat, že pokud na něco je dotace, tak je to levné, je bohapustá demagogie dnešní doby. Dotace nejsou peníze, které přiletěly z vesmíru. Dotace jsou peníze jako každé jiné a mělo by se tak s nimi i nakládat.
To, že u nás dotační peníze vyhazujeme oknem za nesmysly, protože je přece třeba dotace UTRATIT, to je naprosté nepochopení jejich významu. U nás se přínos a úspěšnost posuzuje především podle toho, kolik % z dotací jsme vyčerpali aniž by se kdokoliv zamýšlel nad tím, zda ty dotace byly investovány, nebo jen UTRACENY...
Dotace na elektromobily jsou přitom z valné většiny právě jen UTRACENÝMI penězi. Zaklínadlem stále je, že masová výroba zlevní výrobu. Jenže tohle zaklínadlo, jak se ukazuje, zkrátka nefunguje a důkazem je 10 let existence Tesly. 10 let parazitování na dotacích, bez kterých by tato automobilka dávno měla zašlý náhrobní kámen.
Výroba totiž jistě zlevnit jde. Suroviny ale levnější nebudou. A na 1EV je třeba o dost víc drahých surovin než na 1 ICE. Naopak platí, že výrazně vyšší poptávka po surovinách na výrobu baterií zvedne cenu vstupních surovin. Takto zkrátka trh funguje. EU v čele s EK může dotacemi pokřivit kde co, ale základní principy se stejně ve výsledku projeví.
Politický pokusný projekt elektromobility tvrdě narazí do zdi, dost možná už v příštím nebo přespříštím roce. Ceny energií půjdou nahoru. Ekonomická nevýhodnost EV bude ještě výraznější. EK začne kopat, začne hon na benzinové a dieselové čarodějnice. Jenže benzin a diesel znamená cenu dopravy na vše! A diesel znamená cenu potravin...
Máme poslední šanci se vzpamatovat.
Vážený Davide, nechci se chytat slov. Ale tahle věta si prostě komentář zaslouží. Protože zde evidentně ujíždíte na vlnách demagogie.
Dacia Spring není levná a je úplně jedno, jestli dotace jsou, nejsou nebo jsou pro někoho. Uvažovat, že pokud na něco je dotace, tak je to levné, je bohapustá demagogie dnešní doby. Dotace nejsou peníze, které přiletěly z vesmíru. Dotace jsou peníze jako každé jiné a mělo by se tak s nimi i nakládat.
To, že u nás dotační peníze vyhazujeme oknem za nesmysly, protože je přece třeba dotace UTRATIT, to je naprosté nepochopení jejich významu. U nás se přínos a úspěšnost posuzuje především podle toho, kolik % z dotací jsme vyčerpali aniž by se kdokoliv zamýšlel nad tím, zda ty dotace byly investovány, nebo jen UTRACENY...
Dotace na elektromobily jsou přitom z valné většiny právě jen UTRACENÝMI penězi. Zaklínadlem stále je, že masová výroba zlevní výrobu. Jenže tohle zaklínadlo, jak se ukazuje, zkrátka nefunguje a důkazem je 10 let existence Tesly. 10 let parazitování na dotacích, bez kterých by tato automobilka dávno měla zašlý náhrobní kámen.
Výroba totiž jistě zlevnit jde. Suroviny ale levnější nebudou. A na 1EV je třeba o dost víc drahých surovin než na 1 ICE. Naopak platí, že výrazně vyšší poptávka po surovinách na výrobu baterií zvedne cenu vstupních surovin. Takto zkrátka trh funguje. EU v čele s EK může dotacemi pokřivit kde co, ale základní principy se stejně ve výsledku projeví.
Politický pokusný projekt elektromobility tvrdě narazí do zdi, dost možná už v příštím nebo přespříštím roce. Ceny energií půjdou nahoru. Ekonomická nevýhodnost EV bude ještě výraznější. EK začne kopat, začne hon na benzinové a dieselové čarodějnice. Jenže benzin a diesel znamená cenu dopravy na vše! A diesel znamená cenu potravin...
Máme poslední šanci se vzpamatovat.
Přiměřená cena Springu by byla 300 tisíc Kč, aby se dalo uvažovat o tom, že to člověk koupí jako levnou tašku do města. Takhle je k smíchu.
Především to prostě není auto naplňující standard evropského vozu.
Je ale pravda, že EU a EK dělá vše proto, aby standard evropského vozu snížila hluboko pod Dacii Spring.
Je ale pravda, že EU a EK dělá vše proto, aby standard evropského vozu snížila hluboko pod Dacii Spring.
Aký štandard máš na mysli? Niečo dané nejakými normami, alebo je to opäť definícia, ktorú si si vymyslel?
Tady souhlasím s Rohypnolem... samozřejmě na to není žádná norma, ale za ty roky se na evropském trhu etablovaly nějaké zvyklosti... plnohodnotná auta začínají na nějaké úrovni bezpečnosti a výbavy, minimálně s nějakým litrem okolo 50kW... ať už je to VW, Hyundai, Toyota, Fiat. A Spring je proti tomu sešup dolů.
Zvyklosť a štandard sú dosť odlišné pojmy. Otázku, čo je plnohodnotné auto a čo už nie, môže každý zodpovedať inak. Áno, Spring má horšie parametre ako väčšina áut na trhu, na druhú stranu na cestách máme jednak hŕbu starších vozidiel s podobnými parametrami, a tiež veľké množstvo vodičov, jazdiacich aj so silnými autami štýlom na úrovni Springu, alebo aj pod ňou. Z tohto pohľadu mi táto malá Dacia aj vzhľadom na určenie nepripadá nijak extrémne poddimenzovaná. Povedal by som, že tvorcovia zvolili kompromis medzi akceptovateľnou cenou a parametrami.
Těch aut s podobnými parametry už na cestách moc není. Všechny ty Fabie, jedničkové Octavie, Corsy... jsou parametry o level výš. Fakt musíš někam do dob Škody 105, abys byl na takovýhle bídě.
Jako proč ne, mě to neuráží a podle mě to smysl dává... jen si je potřeba uvědomit, že pokud to srovnáme třeba s i10 za 250, tak pořád je ta i10 o level lepší auto. Ostatně... stejně by to bylo, pokud by Renault uvedl na evropský trh Kwid, není to o elektru.
Jako proč ne, mě to neuráží a podle mě to smysl dává... jen si je potřeba uvědomit, že pokud to srovnáme třeba s i10 za 250, tak pořád je ta i10 o level lepší auto. Ostatně... stejně by to bylo, pokud by Renault uvedl na evropský trh Kwid, není to o elektru.
No, s i10 je to pravda, aj keď 250 je súčasná akciová cena s bonusom 40 tisíc a za úplný základ - bežná cena je 290. S trochu slušnou výbavou je to o kus vyššie. Plus náklady na palivo, voči elektrine tak 2x vyššie. Ale i10 na tom bude stále asi lepšie, aj keď ten rozdiel už taký markantný nie je.
Mimochodom, na cestách stále stretávam Feldy a Favority a svet div sa, zrovna tento týždeň aj jednu Škodu 100. :-)
Zájdi si niekedy v rámci dovolenky do zapadlejších kútov Čiech, Moravy, alebo Slovenska, tých Feldičiek a Favoritov stretneš dosť. Možno aj nejakú stopäťku a žiguláka. :-[]
Mimochodom, na cestách stále stretávam Feldy a Favority a svet div sa, zrovna tento týždeň aj jednu Škodu 100. :-)
Zájdi si niekedy v rámci dovolenky do zapadlejších kútov Čiech, Moravy, alebo Slovenska, tých Feldičiek a Favoritov stretneš dosť. Možno aj nejakú stopäťku a žiguláka. :-[]
Ano dobře, klidně se bavme o ceně 290, to je v zásadě jedno... jde spíš o to, jaký je tržní standard pro "základní auto"... a že Spring je ještě o kus níž. A i tak v poslední době sledujeme trend, že A segment pomalu zaniká, protože lidi si radši vezmou o pár korun dražší B-segment.
Jasně že potkáváš Felicie... jenže a) i ta Felicie jede líp... a b) takovou Feldu koupíš za 30t.
Jasně že potkáváš Felicie... jenže a) i ta Felicie jede líp... a b) takovou Feldu koupíš za 30t.
Ale vpohode, voči tomu, že i10 je vyššie ako Spring, sa namietať nedá, tak to proste je.
Celkom by ma zaujímalo, či sa za 20 rokov bude dať kúpiť prvý Spring a za koľko. ;-) To už by som mal byť spoľahlivo na dôchodku a možno na nič lepšie nebudem mať. :D
Celkom by ma zaujímalo, či sa za 20 rokov bude dať kúpiť prvý Spring a za koľko. ;-) To už by som mal byť spoľahlivo na dôchodku a možno na nič lepšie nebudem mať. :D
Já ze zapadlejších koutů jsem a Felicie jsou tu vzácný úkaz, jezdí v nich dělníci a důchodci. Nikdo, koho zajímá Spring za půl milionu.
A čo to má spoločné s tým, o čom som písal? Je úplne fuk, kto s tým jazdí, ide o to, že tie autá stále jazdia a hoci sú nevýkonné a s dôchodcami za volantom, tak nejak neprekážajú. Prečo by mal prekážať Spring?
Prosímtě tady není co řešit, se spalovacím pohonem by si to vůbec nedovolili dotáhnout do Evropy. Mizerná ergonomie, mizerná bezpečnost, mizerný výkon, mizerné value for money. Pekáč, proti kterému je Felicie plnohodnotné moderní auto, být trochu vyztužená.
Velmi velmi dobre si to napísal. :yes: :yes: :yes: A to fakt je už Tesla na trhu 10 rokov.Tak zatiaľ nič moc.Pochopím pokiaľ chcú znížiť emisie tak HEV alebo MHEV je cesta ale PHEV a EV je pre bežných ludí totálny predražený nezmysel.EK rieši osobné autá a čo tie dieslové náklaďaky, autobusy alebo dodávky ?Tie sú akože EKO.
Ja žasnem aj nad všelijakými dymiacimi Superbami a Passatmi. Bežne také autá stretávam aj napriek tomu ako sa hovorí o sprísňovaní emisnej kontroly. A potom sú tu 4-ročné autá s nízkym nájazdom, ktoré na prvýkrát nedajú STK.
PHEV až tak drahá resp nedostupná alternatíva nie je. Keď si pozriem zrovna cenník škody, tak phev máš za cenu plus mínus 2l dízlu s automatom. To nie je až také neporovnateľné
Avantime
Porovnať Spring cenovo s Dusterom, tak to si mohol autor odpustiť. Mohlo tam skôr zaznieť, za koľko sa u vás predáva e-Up. Áno, je to lepšie auto, ale až o 170 600 korún / 6 800 eur? Alebo koľko bude stáť nové Aygo s atmo trojvalcom. Okolo 14-tis eur.
Bol som zo Springu trochu sklamaný, ale zmysel rozhodne má a to aj u nás bez dotácií. 32 predaných kusov je na začiatok celkom slušné, Zoe má na konte tento rok zatiaľ 43 ks. Zoberte si koľko stál taký Citroen C-Zero. Skoro 30-tisíc eur, tu sa bavíme o aute za 18 300 eur.
A kto od tohto očakáva rodinné auto, nech sa ide dať rovno vyšetriť.
Bol som zo Springu trochu sklamaný, ale zmysel rozhodne má a to aj u nás bez dotácií. 32 predaných kusov je na začiatok celkom slušné, Zoe má na konte tento rok zatiaľ 43 ks. Zoberte si koľko stál taký Citroen C-Zero. Skoro 30-tisíc eur, tu sa bavíme o aute za 18 300 eur.
A kto od tohto očakáva rodinné auto, nech sa ide dať rovno vyšetriť.
Asi nikdo od Springu nečeká, že to bude rodinné auto. Spíš to, že to jako druhé/třetí auto do rodiny bude i použitelné, když to první máš třeba v servisu. Ale není, nelze ho totiž jako normální auto používat, je to jen a jen do města a nemyslím si, že je tu tolik lidí, co dají za druhé/třetí 500tis Kč s takovými výkony ;-)
Normálne som so Springom fungoval, aj po diaľnici s ním išiel, ale kľudne ma presviedčaj, že sa nedá normálne používať. :) Neviem ako často riešiš spomínaný prípad so servisom, ale to potom asi treba kúpiť spoľahlivejšie to prvé auto. ;-)
Jasně, pokud budeš dojíždět do práce třeba z Berouna do Prahy a zpět, tak OK. Pokud s tím budeš jezdit jen po městě, taky fajn. Nicméně dej s tím alespoň 150km+ v kuse, třeba z Prahy někam na chalupu na Vysočině nebo na Šumavě ;-) Rád bych to viděl... Je to prostě přibližovadlo do města nikoli plnohodnotné druhé auto do rodiny.
Tak pôjdeš na tú chalupu prvým autom, nie? :) Mne je jasné, že Spring nebude každému vyhovovať, ale koľko áut je takých, ktoré sa na 30 km od mesta málokedy vyberú. Rozumiem, že každý chceme asi ideálne auto do všetkých podmienok, ale niečoho sa viem vzdať. Môj kamarát si priplatil 6000 eur za auto so štvorkolkou len preto, aby 2-3x ročne neriskoval, že nevyjde k chate a radšej bude celý rok jazdiť po meste s vyššou spotrebou. Každý máme asi iné priority, ja si viem predstaviť robiť pri elektromobile isté ústupky. Napríklad aj taký, že keď už by som sa z nejakého dôvodu mal vybrať na chatu druhým autom, tak ma raz za čas nezabije neísť po diaľnici alebo si cestou spraviť pauzu na nabíjanie.
Hele vem to tak, že tím druhým autem jezdí i někdo další z rodiny, třeba u nás si ho střídají oba starší synové. Jeden z nich s ním v klidu přijel a zas už odjel z chalupy na Vysočině zpet do Prahy nezávisle na nás. C3 je na to vhodná úplně v pohodě, i s tim 60kW 3hrnkem jede dobře a není brzdou provozu ;-)
Môžeš to mať aj tak, že jedno auto je tvoje a rodinné, a druhým jazdí žena 5 km do práce a na nákup. So Springom no problem. Ako druhé auto v tomto prípade vpohode. Cena je ešte trochu problém, to sa rozporovať nedá.
Blbej nápad… No zkus tohle přibližovadlo dát své ženě (pokud teda nějakou máš) a uvidíš ten hukot :-[]
Hele třeba ne... třeba by byla spokojená s tím, že se nemusí řadit a nevrčí to a skvěle se s tím parkuje - v rámci ježdění okolo komína samozřejmě.
Žena nemusí Daciu ako takú, ale nehľadiac na značku by jej malý EV do mesta vyhovoval. Teraz má ročnú C3, za čo ju po rokoch vymení, je vo hviezdach. Ale počítam, že elektro bude o kus pravdepodobnejšie ako dnes.
Já spíš vymýšlím, jak skloubit auto pro radost, auto do města a rodinný koráb... pokud možno do dvou aut :-) . Už jsem okukoval jeden Swift Sport... ale asi by to byl kompromis na obou frontách.
Vidíš, tiež dva volanty potrebujeme. Takže jedno auto je väčšie (Berlingo), druhé menšie (C3). Najstarší syn si chce robiť vodičák, takže využité sú a budú. Predtým to bolo Kangoo a Yaris. Čo bude potom - to uvidíme. Možno kolobežky. :-[]
Zatiaľ nie som v situácii, aby som si mohol dovoliť auto pre radosť - nemám športové ambície, takže to asi neskĺbim tak ako Ty. Ja myslím skôr smerom k nejakému veteránu alebo youngtimeru. Uvidím, možno niekedy.
Zatiaľ nie som v situácii, aby som si mohol dovoliť auto pre radosť - nemám športové ambície, takže to asi neskĺbim tak ako Ty. Ja myslím skôr smerom k nejakému veteránu alebo youngtimeru. Uvidím, možno niekedy.
To si spíš kup něco pro radost a pak něco pro rodinu/do města ;-) Já přemýšlím, že ty svoje 3 auta doplním ještě o jedno pro radost a to o Imprezu 2.0R (kolem rv 2010) - 2l atmo s manuálem a 4x4, dokud to ještě jde ;-)
Rodinný i městský auto mám. Občas sjíždím inzerci na auta typu BRZ apod., ale zatím ta racionální část vždycky vyhraje :-)
Hele tak to mám stejně, BRZ je super na blbnutí, ale pořád je dost vysoko, když cena spadne pod 500k tak je to zázrak ;-) Proto ta Impreza, bude s ní sranda, ale nepoleze to moc do peněz. Dá se koupit do 200k + počítám 50k na první servis ;-)
Já jsem odkojenej na RWD... a nemusím kabriolety, jinak bych asi koukal na MX-5... navíc dvě nouzový místa se můžou hodit.
O moc dražší nejsou ani Caymany, jízdně (hlavně motoricky) je to o level vejš, akorát... u těch nejlevnějších je otázka co je s tím autem špatně... ty dvě nouzový místa můžou chybět... a servis se asi může prodražit.
O moc dražší nejsou ani Caymany, jízdně (hlavně motoricky) je to o level vejš, akorát... u těch nejlevnějších je otázka co je s tím autem špatně... ty dvě nouzový místa můžou chybět... a servis se asi může prodražit.
Kdyby nezačali ačkoliv mimo evropu vyrábět spring, tak by duster nevydržel ve výrobě do švestek.
Eup stal 17 970 €. Citigo este trochu menej. A mne v pohode plni funkciu rodinneho auta, pokial neberiem vsetky deti. Niekedy nosim aj celu rodinu, na kratke cesty v meste vzadu vydrzia aj traja. Preco toto nemohli urobit ako rodinne auto? Alebo aspon za tych 10 000 €, ked uz je to tak osekane a na inych trhoch presne take iste auta za tu cenu predavaju?
Ako tu už bolo spomínané, stál, ale nebola to dlhodobo udržateľná cena, zatiaľ čo pri tejto Dacii je, teda aspoň tak tvrdia. Už teraz je v podstate v ponuke dlhšie ako bolo u nás elektrické Citigo. :)
3_diamanty
mohlo to byt zaujimave elektro auto skoro pre kazdeho ale to by muselo byt aspon o 15 centi dlhsie a o 10cm sirsie a aj s nejakymi rozumnymi dynamickymi parametrami ... vedla tejto uzkej pomalej skatulky na malych koleckach jak z furika je aj citigo paradna sportovo-rodinna dodavka... za 20 tisic eur za cenu dvoch rodinnych dusterov nekupitelny kauf ... to su pre sukromnika vyhodene prachy... jedine ako rozvoz pizze alebo rozvoz nejakej posty asi ok... tam by to ako firemny povoz na 4 kolesach fungovat mohlo... jedine tam ... skoda premarnenej sance... lebo napr jogger je paradny a cakam tu velky uspech a aj ostatne kusky dacia vie.... ale toto cudo jej viditelne natlacil renault .. z indickeho kwidu..... a este to supli do elektriky... docela prefikany plan ... ale kto im to zozerie.... snad len nejaka lovata firma
rohYpnol
Eurohujeři a zkratomozci neustále vyzdvihují, jak je EV konstrukčně jednoduché. Takže tady vysoká cena nebude důvod...
Elektromotory nejsou naprosto nic nového. Ty vyrábět umíme. Nejde o žádnou převratnou texhnologii. Baterie vyrábět taky umíme, obklopují nás všude a jsou s námi dlouhá desetiletí.
Takže tu máme jen jakési know-how a náklady na zavedení do výroby v podobě aut. Jenže Tesla tu je již desátým rokem. Zatímco u spalováku by to vydalo na 2 generace, v podobě Tesly tu stále jezdí to stejné, jen s vylepšeními v průběhu modelové péče.
Suroviny také nezlevní. Evidentně trend byl, je a bude naopak.
Takže kde je ten prostor pro zlevnění EV zkratomobilů? Jedině cena lidské práce. A ta v eurosocialistické Evropě nedokáže konkurovat Číně nebo Indii.
Takže pokud EK nezařadí hodně rychle zpátečku, tak výsledek je předem znám :-!
Elektromotory nejsou naprosto nic nového. Ty vyrábět umíme. Nejde o žádnou převratnou texhnologii. Baterie vyrábět taky umíme, obklopují nás všude a jsou s námi dlouhá desetiletí.
Takže tu máme jen jakési know-how a náklady na zavedení do výroby v podobě aut. Jenže Tesla tu je již desátým rokem. Zatímco u spalováku by to vydalo na 2 generace, v podobě Tesly tu stále jezdí to stejné, jen s vylepšeními v průběhu modelové péče.
Suroviny také nezlevní. Evidentně trend byl, je a bude naopak.
Takže kde je ten prostor pro zlevnění EV zkratomobilů? Jedině cena lidské práce. A ta v eurosocialistické Evropě nedokáže konkurovat Číně nebo Indii.
Takže pokud EK nezařadí hodně rychle zpátečku, tak výsledek je předem znám :-!
Spring na ceně práce šetří, přesto je to plečka, která nemá ani nastavitelný volant a stojí jako běžný kompakt.
budem štedrejší ako ty, nech stojí 13000€ s DPH. Potom si kľudne toto (alebo podobné elektro auto) auto strčím do firmy a budem ho využívať na behanie okolo komína. K tomu bude stáť na normálne cesty vedľa na parkovisku klasický spalovák :-):-)
Edit: toto patrilo inde
Edit: toto patrilo inde
Vyššie náklady na vývoj voči zavedeným autám so spaľovákom. Často sa veľká časť techniky zdieľa s inými modelmi, v rámci koncernov s mnohými inými. Túto výhodu EV. Naviac tie vyššie náklady musia rozpustiť v oveľa menšom počte áut - ešte zďaleka sa nedajú plánovať také predajné čísla, ako je zvykom u spaľovákov. Takže áno, Ev sú drahé, a ešte nejakú dobu budú.
Možnosti zlacnenia sú - vo vyššej výrobe a nižších vývojových nákladov. Chce to čas. EÚ proste príliš ponáhľa, v tom je problém. Elektromobilita by proste tak či tak prišla, len neskôr.
Možnosti zlacnenia sú - vo vyššej výrobe a nižších vývojových nákladov. Chce to čas. EÚ proste príliš ponáhľa, v tom je problém. Elektromobilita by proste tak či tak prišla, len neskôr.
...a ty jsi ředitel Škodovky, máš vyvinuté CitiGoE, máš dostatečnou výrobní kapacitu v bratislavském závodě na NSF... přesto se rozhodneš další auta nevyrábět a ty již investované vývojové náklady nezúročit? Klidně bys mohl jít s cenou o 50t nahoru a stejně bys prodal co vyrobíš... tak proč to utnout?
Možná nemají dost baterií a ty co mají raději dají do dražších aut? Nevím, je to celý nějaký divný.
Možná nemají dost baterií a ty co mají raději dají do dražších aut? Nevím, je to celý nějaký divný.
Divné to môže byť, ale asi záleží na uhle pohľadu. Citigo v elektrine bolo možno príliš dobré na to, aby sa vo výrobe udržalo. Malo ísť zrejme o "predjedlo" k vyvíjaným elektrickým Volkswagenom. V reálnych kvalitách Citiga a nasadenej cene zrejme videli páni z VW riziko, že nástup elektromobilov VW nebude dosť pompézny a úspešný. Resp. videli, kde sú s nákladmi a za aké ceny reálne ich EV budú, takže je celkom pochopiteľné, že elektrické Citigo sa im nehodilo do krámu. VW je typický tým, že ide na istotu, voči nemu je Renault hazardér. A myslím si, že na istotu bude hrať VW aj v budúcnosti - s modelmi ID a infoteinmentom sa trochu utrhol a profit mu to neprinieslo.
Predsa si nemyslíš, že o ukončení výroby elektrického Citiga rozhodol nejaký bezvýznamný riaditeľ...
Predsa si nemyslíš, že o ukončení výroby elektrického Citiga rozhodol nejaký bezvýznamný riaditeľ...
Jako zase si to CitiGoE neidealizujme, žádnej zázrak moderní techniky to nebyl... až srovnání s autem typu Spring z toho najednou dělá slušný auto :-) . Nicméně klidně by se to mohlo prodávat další tři roky třeba a pokud by hlavním problémem EV měly být náklady na vývoj, no tak hurá, tohle je vyvinutý a stačí na tom rýžovat - a i tak to zařízli (jestli Škodovka nebo koncern je ve finále jedno). Takže... musí v tom být ještě něco (třeba omezená dostupnost baterií).
Kdyby mělo jít o pompézní nástup, tak stažení již prodávaného auta to asi neřeší, ne?
Kdyby mělo jít o pompézní nástup, tak stažení již prodávaného auta to asi neřeší, ne?
Nad tým môžeme len polemizovať. Možno im rozdiel medzi kvalitami tých dvoch áut pripadal príliš malý na rozdiel v cene. Pamätám si, že pred rokmi u nás Ford markantne zdvihol ceny dosluhujúceho modelu, aby mohol spraviť reklamu, že nový model je lacnejší. Zožal za to veľkú vlnu kritiky. Možno sa niečomu podobnému chcel VW vyhnúť, tak radšej Citigo zrušil, akoby ho mal zdražovať, alebo naopak predávať ID pod cenu. Ale ktovie, možno to všetko bolo celkom inak.
To se mi nezdá... mezi ID.3 a eUp! nebo CitiGoE jsou normálně dvě třídy, ID3 je kompakt a eUp! mini... jestli CitiGo něco kanibalizovalo, tak to logicky byl eUp!.
Je možný, že se koncern rozhodl to utnout... a kdo chce, tak ať si koupí za víc peněz eUp!. Pak to ale znamená, že pokud bylo Cígo za 450 výdělečný, tak na těch Zoe a eUp!ech a 500e automobilky nehorázně rýžujou... o eHondě ani nemluvě... a na celém konkurenčním trhu se nenajde nikdo, kdo by do toho šlápnul - což je hypotéza DonVita, o který mě ještě nepřesvědčil... jsme tam kde jsme byli :-)
Je možný, že se koncern rozhodl to utnout... a kdo chce, tak ať si koupí za víc peněz eUp!. Pak to ale znamená, že pokud bylo Cígo za 450 výdělečný, tak na těch Zoe a eUp!ech a 500e automobilky nehorázně rýžujou... o eHondě ani nemluvě... a na celém konkurenčním trhu se nenajde nikdo, kdo by do toho šlápnul - což je hypotéza DonVita, o který mě ještě nepřesvědčil... jsme tam kde jsme byli :-)
Ryža tam možno nejaká bude - aj keď ruku do ohňa by som za to nedal. Náklady na vývoj musíš rozpustiť v cene, a je rozdiel, či napríklad 10 miliónov splatí 10 tisíc predaných kusov, alebo 100 tisíc.
Či na elektrickom Citigu zarábali - ťažko povedať. To by človek musel mať nejaké podklady, takto môžeme len hádať. Pokiaľ na ňom neprerobili, majú moje uznanie a gratuláciu.
Podľa môjho názoru pôjdu ceny EV nižšie až s veľkovýrobou a spoločnou výrobou zhodného modelu pod viacerými značkami, čo najostentatívnejšie vidieť na produkcii Stellantisu. To mne osobne dosť vadí, lebo ako zákazník na tom iba škodujem. Ceny preto nižšie nie sú a naviac strácam možnosti výberu.
Či na elektrickom Citigu zarábali - ťažko povedať. To by človek musel mať nejaké podklady, takto môžeme len hádať. Pokiaľ na ňom neprerobili, majú moje uznanie a gratuláciu.
Podľa môjho názoru pôjdu ceny EV nižšie až s veľkovýrobou a spoločnou výrobou zhodného modelu pod viacerými značkami, čo najostentatívnejšie vidieť na produkcii Stellantisu. To mne osobne dosť vadí, lebo ako zákazník na tom iba škodujem. Ceny preto nižšie nie sú a naviac strácam možnosti výberu.
Ceny EV dolů jdou už 10 let a cena EV je, světě div se, pořád cca stejná!!!
Koncern staví všechny modely na MEB a můj ty světe, cena EV furt stejné!!!
Kolik důkazů potřebuješ, abys pochopil že zlevnění EV je jen zaklínadlo a sen eurohujerů .. :-! :no:
Koncern staví všechny modely na MEB a můj ty světe, cena EV furt stejné!!!
Kolik důkazů potřebuješ, abys pochopil že zlevnění EV je jen zaklínadlo a sen eurohujerů .. :-! :no:
Tak koncern hlavně sprostě lhal o cenách EV.
Jak se lže o cenách? Cena je částka, za kterou můžeš auto koupit... něco mi uniklo?
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/vws-meb-electric-car-platform-full-details-revealed
To mi asi jako vysvětlení nestačí... nějaké vágní prohlášení o ceně ve srovnání s high-end naftovým Golfem... dneska je ID.3 od 32kŁ, Golf GTD je od 34kŁ... v čem je problém?
Mluvit o dieselovém Golfu, dostupnosti pro masy a pak to auto prodávat v ČR od milionu, to je pro mě prostě pojeb. Navíc když je to auto osekané na kost. Bez holedu na to, na kolik se od tě doby vyšponovaly ceny GTD.
V roce 2018 říkali, že bude levnější, než high-end Golf v naftě... Což je... vzhledem k tomu, jak nestaly je trh, to byla vlastně dost dobrá predikce. Mluvili o dojezdu 200km v základu a je to víc...
Pokud si někdo myslel, že to bude za ceny 2015 nebo 2018, no tak je zklamaný, ale je to jeho boj.
Pokud si někdo myslel, že to bude za ceny 2015 nebo 2018, no tak je zklamaný, ale je to jeho boj.
Nesmysl. Nebýt neustálého dotování a křivení tržního prostředí, tak o EV nikdo ani nezavadí pohledem. Vzhledem k dostupným technologiím a ne-dostupnosti surovin je to ještě krátkodobější řešení než ropa.
Ropa tu ještě řadu desítek až stovek let bude. Drahé kovy chybí již dnes. Tohle si uvědomí každý rozumný člověk.
Ropa tu ještě řadu desítek až stovek let bude. Drahé kovy chybí již dnes. Tohle si uvědomí každý rozumný člověk.
Dotácie majú urýchliť nástup elektromobility. Ev sú cenovo nekonkurencieschopné, však to píšem.
Tú krátkodobosť si si vymyslel. Nepíš o veciach, o ktorých nevieš nič.
Ropa tu síce je, ale jej ťažba a spracovanie sú ešte neekologickejšie ako ťažba a spaľovanie uhlia, ktoré sa, vzhľadom na pomerne veľká podiel elektriny z uhlia, tak vehementne kritizuje. Mimochodom, aj tá ťažba a výroba palív potrebuje kvantá energie z toho šinavého uhlia.
Druhá vec je, že palivá nie sú jediným produktom z ropy. Lenže ľudia sú hazardéri a myslia si, že prehnať ropu cez valce a vyhnať ju výfukom do vzduchu je v poriadku. Nie je. Ke´d budeš chcípať na rakovinu pľúc, spomenieš si.
Drahé kovy nechýbajú - prečo by mali? Je dopyt-rastú ceny. Logika. Za 10-20 rokov bude časť dopytu pokrytá recyklátom z vyradených bateriek. Tiež sa predpokladá pokles spotreby ťažkých kovov - vývoj pokračuje a je potenciál využívať dostupnejšie a lacnejšie materiály.
To, čo si podľa teba uvedomí každý rozumný človek, je výmysel, a uvedomuješ si to ty a ľudia podobne naladení proti EV.
Tú krátkodobosť si si vymyslel. Nepíš o veciach, o ktorých nevieš nič.
Ropa tu síce je, ale jej ťažba a spracovanie sú ešte neekologickejšie ako ťažba a spaľovanie uhlia, ktoré sa, vzhľadom na pomerne veľká podiel elektriny z uhlia, tak vehementne kritizuje. Mimochodom, aj tá ťažba a výroba palív potrebuje kvantá energie z toho šinavého uhlia.
Druhá vec je, že palivá nie sú jediným produktom z ropy. Lenže ľudia sú hazardéri a myslia si, že prehnať ropu cez valce a vyhnať ju výfukom do vzduchu je v poriadku. Nie je. Ke´d budeš chcípať na rakovinu pľúc, spomenieš si.
Drahé kovy nechýbajú - prečo by mali? Je dopyt-rastú ceny. Logika. Za 10-20 rokov bude časť dopytu pokrytá recyklátom z vyradených bateriek. Tiež sa predpokladá pokles spotreby ťažkých kovov - vývoj pokračuje a je potenciál využívať dostupnejšie a lacnejšie materiály.
To, čo si podľa teba uvedomí každý rozumný človek, je výmysel, a uvedomuješ si to ty a ľudia podobne naladení proti EV.
Drahé kovy nechybí?? Jeden z nejlepších vtipů tohoto roku :yes: :yes: :yes:
Nechýba nič. Ceny a množstvo tovaru na trhu určujú najvyššie postavení biznismani. Informácie, ktoré sa dostanú k tebe, sú starostlivo vykalkulované a naplánované. Žiješ v ilúzii.
Barrichello
dynamickou to sai tak odpovídá, hrozná veteš tohle, to si dovolit prodávat v roce 2022 je hodně smutný. To je auto ryze do města a nevystrč s tím paty za ceduli Praha hlm. - konec.
Jak vyjedeš 5 metrů za tu ceduli, je to nepoužitelné a nebezpečné vozidlo.
Jak vyjedeš 5 metrů za tu ceduli, je to nepoužitelné a nebezpečné vozidlo.
Mě z celého článku nejvíc pobavilo závěrečné hodnocení. konkrétně "Průměrná dynamika mimo město" :-O :-O :-O
Autor asi nechápe význam slova průměr. Toto auto má tu nejhorší dynamiku mimo město, co automobilový průmysl za poslední roky vyprodukoval, a on ji v klidu označí jako průměrnou a podepíše se pod článek. A to přesto, že on sám v článku tvrdí, že to auto mimo město prakticky vůbec nezrychluje.
Nicméně pokud nám tento případ něco ukázal, pak to, jak funguje v automobilové žurnalistice moderní žargon - pokud automobilový žurnalista označí něco za průměrné, ve skutečnosti je to korektní způsob jak říct, že to je naprostá tragédie.
Autor asi nechápe význam slova průměr. Toto auto má tu nejhorší dynamiku mimo město, co automobilový průmysl za poslední roky vyprodukoval, a on ji v klidu označí jako průměrnou a podepíše se pod článek. A to přesto, že on sám v článku tvrdí, že to auto mimo město prakticky vůbec nezrychluje.
Nicméně pokud nám tento případ něco ukázal, pak to, jak funguje v automobilové žurnalistice moderní žargon - pokud automobilový žurnalista označí něco za průměrné, ve skutečnosti je to korektní způsob jak říct, že to je naprostá tragédie.
Z druhé strany se novinářů musím zastat. Myslet si, že si svobodně můžeš psát čistě podle dojmů by bylo... mimo realitu. Prostě pořád jsi ve vztahu, kdy ti něco bylo zapůjčeno, výrobce chce prodávat, ty chceš i nadále testovat a půjčovat si.
Najít míru, kdy si stále řekneš to své, zatímco automobilka/importér ještě nebude nutně nas*aná, podle mě není vždy snadné. Zvlášť v případě Dacie Spring, kdy chodíš po hodně tenkým ledě :-[]
Najít míru, kdy si stále řekneš to své, zatímco automobilka/importér ještě nebude nutně nas*aná, podle mě není vždy snadné. Zvlášť v případě Dacie Spring, kdy chodíš po hodně tenkým ledě :-[]
Kéž by...
Jenže ta 105 alespoň splní to, že se do toho vlezou 4 lidi a zavazadla!!!
Podle mě to Dacia prostě zkusila. Předělat Kwid na Dacii byly náklady nula nula nic. A úvodu se jak se to vyvine dál. Prodejní úspěchy ale podle mě od Springu nečeká ani Dacia.
Jenže ta 105 alespoň splní to, že se do toho vlezou 4 lidi a zavazadla!!!
Podle mě to Dacia prostě zkusila. Předělat Kwid na Dacii byly náklady nula nula nic. A úvodu se jak se to vyvine dál. Prodejní úspěchy ale podle mě od Springu nečeká ani Dacia.
To máš vlastně pravdu no. :yes:
Prostě to přebrandovali a teď čekají kolik blbů co to koupí se nakonec najde. No a protože eurohujerství a ekofašismus v EU vzkvétá, tak ten potenciál možná dokonce i nějaký je.
Škoda 105 bola koncipovaná a propagovaná ako rodinné auto, nie autíčko do mesta. Dacia štyroch odvezie a 290 l kufor bol donedávna dostačujúci aj pre B-segment.
Skús porovnávať porovnateľné. Čo tak Aixam?
Začína niečo cez 300 tisíc Kč, trošku lepšie výbavy 400 a viac. Výkon 6 kW, 22 Nm, maximálka púhych 45 km/h. Je to pre dvoch a nejakú batožinu - celková nosnosť 250 kg.
Spring stojí 450 - ale je štvormiestny, výkon má viac ako 5-násobný (33 kW/125 Nm), maximálka 125 km/h, s tým sa dá ísť aj po mestských obchvatoch alebo kus po diaľnici.
V tomto kontexte to zďaleka nie je také zlé ako popisuješ.
V porovnaní s i10 a podobnými modelmi pravdaže Spring ťahá za kratší koniec, elektro sa skrátka ešte nevyrába v takých množstvách, aby bol konkurecieschopný aj cenovo a mohol si dovoliť konštrukčné riešenia a prvky výbavy, ktoré nateraz nemá. Ale zďaleka nejde o nezmysel.
Skús porovnávať porovnateľné. Čo tak Aixam?
Začína niečo cez 300 tisíc Kč, trošku lepšie výbavy 400 a viac. Výkon 6 kW, 22 Nm, maximálka púhych 45 km/h. Je to pre dvoch a nejakú batožinu - celková nosnosť 250 kg.
Spring stojí 450 - ale je štvormiestny, výkon má viac ako 5-násobný (33 kW/125 Nm), maximálka 125 km/h, s tým sa dá ísť aj po mestských obchvatoch alebo kus po diaľnici.
V tomto kontexte to zďaleka nie je také zlé ako popisuješ.
V porovnaní s i10 a podobnými modelmi pravdaže Spring ťahá za kratší koniec, elektro sa skrátka ešte nevyrába v takých množstvách, aby bol konkurecieschopný aj cenovo a mohol si dovoliť konštrukčné riešenia a prvky výbavy, ktoré nateraz nemá. Ale zďaleka nejde o nezmysel.
Ano. Jako rodinné auto. Auto na vše. Do města, na dovolenku, na chatu, na víkendy, na výlety,.
Škoda 105 ale měla podobné zrychlení a to je o co mi šlo :-):-)
Podobné rakety byly i Octavia I 1,9 SDI a Fabia 1,9 SDI. To dá v kopci taky i 30 let starej žigulík nebo moskvič :-):-):-)
Podobné rakety byly i Octavia I 1,9 SDI a Fabia 1,9 SDI. To dá v kopci taky i 30 let starej žigulík nebo moskvič :-):-):-)
Aixam je stylovka do města pro ty co chtěj jezdit už od 17, jinak v tom nikdo jiný krom masochistů nejezdí :-):-):-)
Snad nebudeme srovnávat s Aixamem, který existuje jen proto, že na něj není potřeba B řidičák.
Jano- Korňa
ja nechapem co sa niektori tak certia,
nikto im Spring nenuti, ked sa im nepaci, nech tuto ponuku dacie ignoruju.....problem nieje v dacii ale v zelenych uletencoch v Bruseli
-podla mna si to svojich zakaznikov najde, ja to nebudem........mozno az zelektrifikuju 5miestne sandero bude tam aspon 50kW motor, tak to nazvem pouzitelnym autom aj mimo mesto, z dojazdom by som sa vedel vytrapit a akceptovat.
nikto im Spring nenuti, ked sa im nepaci, nech tuto ponuku dacie ignoruju.....problem nieje v dacii ale v zelenych uletencoch v Bruseli
-podla mna si to svojich zakaznikov najde, ja to nebudem........mozno az zelektrifikuju 5miestne sandero bude tam aspon 50kW motor, tak to nazvem pouzitelnym autom aj mimo mesto, z dojazdom by som sa vedel vytrapit a akceptovat.
Hele EU nám nařizuje 30 kmh ve městech v autě musíš mít dnes pomalu i asistenta na drbání koulí aby jsme na silnici ani neodřeli značku natožpak aby někdo zemřel...
A pak tu někdo vesele přijde s rádoby dostupným ekoscheize vehiklem, který bude v provozu takovou brzdou a tak nevhodným elementem, že vytvoří kolem sebe víc nehod než polští řidiči...
A to nehovořím o tom, když tenhle ekoscheize zázrak nebude rozpoznán autopilotem Tesly a ty 2,5t sejme tuhle rakev na 4 kolech co nedostala pomalu ani hvězdu v NCAP...
A pak tu někdo vesele přijde s rádoby dostupným ekoscheize vehiklem, který bude v provozu takovou brzdou a tak nevhodným elementem, že vytvoří kolem sebe víc nehod než polští řidiči...
A to nehovořím o tom, když tenhle ekoscheize zázrak nebude rozpoznán autopilotem Tesly a ty 2,5t sejme tuhle rakev na 4 kolech co nedostala pomalu ani hvězdu v NCAP...
brzdou prevadzky nebude pokial bude jazdit tam kam patri: do mesta, pripadne na primestsku dopravu do 90km/h.
-podla mna nehrozi zeby spring-y zaplavili cesty 1.triedy s dialnicami a boli realnym obmedzenim-ohrozenim ostatnych (arogantnych blbcov na Baworakoch, Audinach bude stale viac)
-preda sa zopar kusov ktore budu jadit po meste a to vsio. ani Skodofka s E-UPpom neurobila dieru do sveta na trhu a auto velkosti fabka nenahradila,......tipujem ze spring bude podobna zalezitost (bez dotacii).
-linka existuje,uz sa to vyraba(s inym logom), kolko sa preda, tolko sa preda, nikoho slabe predaje boliet nebudu........Dacia si vylepsi firemne emisie........ a normalny clovek si aspon bude moct kupit normalne EKO vozitko (do koca aj do voza) Sandero LPG
-zopakujem ze ideologicku prapricinu auta Sprig treba hladat v ekosialenstve Bruselu a nie v Dacii.
-podla mna nehrozi zeby spring-y zaplavili cesty 1.triedy s dialnicami a boli realnym obmedzenim-ohrozenim ostatnych (arogantnych blbcov na Baworakoch, Audinach bude stale viac)
-preda sa zopar kusov ktore budu jadit po meste a to vsio. ani Skodofka s E-UPpom neurobila dieru do sveta na trhu a auto velkosti fabka nenahradila,......tipujem ze spring bude podobna zalezitost (bez dotacii).
-linka existuje,uz sa to vyraba(s inym logom), kolko sa preda, tolko sa preda, nikoho slabe predaje boliet nebudu........Dacia si vylepsi firemne emisie........ a normalny clovek si aspon bude moct kupit normalne EKO vozitko (do koca aj do voza) Sandero LPG
-zopakujem ze ideologicku prapricinu auta Sprig treba hladat v ekosialenstve Bruselu a nie v Dacii.
Ale to víš, že hrozí, když se to dostane do rukou důchodci, který si usmyslí, že nechce, aby mu europošuci zdražili benzín na 100 kč/litr, tak radši dojezdí v elektrickém Springu.
Elektrické Citigo se neprodává proto, že ukončili výrobu.
Elektrické Citigo se neprodává proto, že ukončili výrobu.
Přesně tak. On někdo homologoval Spring jen do města??? Ani omylem. To auto může klidně třeba na autobahn :-! :-!
Ved moze aj na dialnicu, ide o to, aby ked to homologuju do premavky, aby sa na tu dialnicu vobec vedelo pripojit. S Citigom sa da jazdit po dialnici v pohode, len daleko nedojde :-) Nie som si isty, kde je vacsi hluk na dialnici, ci v Citigu, alebo v Scenicu.
Jano- Korňa
-som si isty ze springov na dialnici moc nebude, lebo sa na to nehodia. sem tam neaky sa najde ako nudzove riesenie,...ale bude to malo kedy a ked uz tak sa zaradi do praveho pruhu a pojde si svojich komotnych +- 80-90 max 100 aby to malo neaky pouzitelny dojazd. ale predbehnut ho v lavom pruhu neje ziaden problem (teda pre mna a vacsinu vodicov). na pocet, bude kamionov stale oooooovela viac ako springov (a nielen na dialnici), tak neviem coho sa tu niektori boja, stale si myslim ze klidek na dialnici je viac o medzikuse medzi volantom a sedackou ako o podmotorizovanom springe......skor by som sa ho "obaval" hore Donovalmi :-) ,....prezili sme avie, 1203,105, prezijeme aj springa. :-)
PepeST
tohto auta je vo väčších mestách, tam sa určite uchytí pre firmy na rozvoz rôzneho druhu (jedlo, dokumenty a pod). Oproti spomenutej škode citygo má väčší dojazd a to je podstatné.
Myslím, že ak niekto urobí väčšie elektrické auto v trochu hodnotnejšom vyhotovení do 20.000 EUR, tak až to bude revolúcia.
Myslím, že ak niekto urobí väčšie elektrické auto v trochu hodnotnejšom vyhotovení do 20.000 EUR, tak až to bude revolúcia.
Jak jsi přišel na větší dojezd? Cígo má 37kWh baterku, Spring 27kWh. Normovaný dojezd je 253 Cígo a 230 Spring...
Citroen Ami...
Opel Rocks...
Dacia/Renault Spring...
Šílené popelnice.... :no: :no: :no:
PS: aj veteran 105L skoda ma lepsiu dynamiku a vacsiu maximalku ako tento spring... pritom ma podobnu hmotnost... podobny vykon aj podobne siroke pneu... pokrok skratka nezastavime.... tento spring je ako stroj casu... vrati ta o 40 rokov do minulosti... este aj ta palubka nema daleko od nejakej starej skodule... proste brutal
Na druhou stranu - když mluvíš o dětských autech, kolik stojí Aixam, 300+? To zase ten Spring není tak zlej... jako auto do města si to docela umím představit.