Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda CBR1000RR Fireblade 2008: čerstvě nabroušená čepel (představení)

14 komentářů

podsedlovka je fantazie...jinak se mi to nelíbí ani trošku.... 😒
me se libi velmi, ta banda je jak bobule, a ten vyfuk je zvlastni ale hezkej..je to takova upravena klasika....neco jako gambac mezi pivem, proste nezklame...
Avatar - Roman Daněk (Autofun.cz)
Roman Daněk (Autofun.cz)
Mně se moc líbí křivky masky a kapotáže... Pěkně čisté. Jen světlomety mi vzdáleně připomínají Duc 1098.
Je vidět, že i Fireblade bude hodně použitelnej na okruhu, mrkněte na pohled z boku a zakryjte si stojánek na SPZ (jako, kdyby byl držák spz odmontován) = super, co říkáte? 😉
Avatar - CountachSV
CountachSV
když to srovnám s prvními Firebladey před cca deseti lety, tak tohle už vypadá dobře. Tenkrát vypadala dobře akorát Ducati 916.
Když hodnotí pouze vzhled, tak musím vzpomenout na modelový rok 06/07. Mnohem hezčí. Měla výfuk pod sedle, což nový Fireblade už bohužel nemá 😢 Bohužel zklamání ;-\
Když hodnotí pouze vzhled, tak musím vzpomenout na modelový rok 06/07. Řada CBR byla čistá silnice a teď ji nějak ubírají kapotáž. Předchozí tisícovka byla mnohem hezčí. Měla výfuk pod sedlem, což nový Fireblade už bohužel nemá 😢 Bohužel zklamání ;-\
som trochu smutny stych fotiek spetne zo srnky a vifuk od suzuky uplne sklamanie a svtla z ducaty 1098 dojalomato az k slzam 1000rr bola moja najoblubenejsia motorka roky rokuce ale to to ma absolutne sklamalo skoda asi zmenim znacku fakt extremne sklamanie
Asi mi něco uniklo, ale může mi někdo vysvětlit, co je to "radiální brzdový třmen"? Já znám jen klasický pevný nebo plovoucí.
Díky
Avatar - Roman Daněk (Autofun.cz)
Roman Daněk (Autofun.cz)
Tos zaspal dobu? Už asi 2 roky mají všechny litrové supersporty a už i všechny ostré šestky radiální třmeny 😉
Díky za upozornění. Taky jsem si toho všiml. Ale nikde jsem nenašel, jak to vypadá, event. čím se liší od klasiky. Tak jsem si říkal, že když to tady všichni tak omílají, že mi někdo poradí. Co třeba administrátor?
Avatar - Roman Daněk (Autofun.cz)
Roman Daněk (Autofun.cz)
Pokud vím, tak jde o styl uchycení třmenu na vidlici a na vrtání štoubů... nevím, jak ti to vysvětlit, prostě se mrkni na brzdy na Firebladu a např na Transalpovi a uvidíš to sám 😉 :yes:
Díky za tip. Stačilo se podívat na fotky na konci článku a porovnat přední a zadní brzdu. Je to asi varinta plovoucího třmenu v obráceném gardu: třmen je pevný a kotouč "plave" na středových válečcích. Jmenuje se to asi opravdu podle polohy šroubů, ale myslím, že stejně se dá uchytit i klasický pevný třmen s oboustrannými válečky. Jen ještě nevím, proč se autoři článku domnívají, že by tzv rad. třmen měl brzdit lépe než jiné konstrukce. To ovlivňuje pouze plocha obložení a válečků a použité materiály. Použitá konstrukce ovlivňuje pouze cenu, spolehlivost apod.
matuS
radialny strmen ma vyhodu, ze je pevne uchopeny z oboch stran, zatial co klasicky strmen je uchopeny iba z cca 50% a zvysok je neuchopeny. Kvoli tomuto dochadzalo ku kruteniu strmena a oblozenie nerovnomerne dosadalo.
Tolko teoria. Ako je to v skutocnosti v praxi netusim, ale pochybujem, ze by v motoGP robili nieco zbytocne 😉
Zdar!
Čekal jsem větší pecku. Jsem šťastnej, že jsem koupil poslední kus modelu 2006 v barvě winner red, to je aspoň ztělesnění dokonalosti u civilního supersportu. Design hnus, výkon navíc nic moc a hlavně jsem se těšil na pětiválec z Moto GP a prd 😒
A pro pana neználka: Radiály jsou třmeny uchycené přímo na osu otáčení kola (podívej se prosím pořádně na obrázky novějších strojů, nebo si poposedni) a tím jsou celkově tužší a méně náchylné k deformacím a přenos brzdné síly je efektivnější s lepším dávkováním. Ovšem bez radiální pumpy skoro na nic, ale to ať Ti vysvětlí někdo jiný, mě už bolí ruce.