Porovnání reklam mě pobavilo, Hondě fandím a považuji ji za jednu z nejlepších automobilek, která dokáže přijít jak s technickým progresem, většinou) až fascinujícím designem tak i s kvalitou. Hybridní Civic je sice úlitba deformovanému americkému myšlení a tím i automobilovému (a nejen to) trhu, ale Hondě opět nutno přičíst ke cti, že její řešení je jednoduché a hlavně ten Civi - je auto. Netváří se tak a nepředstírá, že auto je. Na rozdíl od Priusu. Že Prius je (i na poměry Toyoty) ošklivé rádobyauto (ten sýr mě pobavil...) asi není žádná novinka, nicméně mě fascinuje vymývání mozků, které tato firma se svými hybridními technologiemi předvádí. Vysloveně stupidnímu stánku na letošním Frankfurtu vévodil obludný Prius s údajem, který mě zaujal - spootřeba 4,2 l benzínu na 100 km. Úžasné - u naší Škodovky stál model Fabia Greenline s maloobjemovým přeplňovaným dieselem a spotřebou 3,5 l/100! V další hale Renault - to samé. Honda se zatím vyhýbá přeplňovanému benzínu, ale až so do něj pustí (viz. její diesely), tak se dostane ke čtyřem litrům taky. Toyota přišla s nesmyslně komplikovanou technologií hybridů a nyní je prostřednictvím reklamy, lobbováním, ale i zcela směšnou demagogií snaží protlačit z ryze komerčních důvodů. Rozhodující je množství spotřebovaného paliva a ne rádobyprogresivní technologie, kterou ovšem bohužel některé firmy otrocky následují. Ten skutečný pokrok byl vidět u BMW a jeho vodíkového auta a nebo u těch výrobců, kteří kombinací relativně jednoduchcých a osvědčených řešení (třeba kompresor a přeplňování) dosáhnou stejné spotřeby bez balastu baterií, mraků kabelů a příslušenství, které životní prostředí poškozuje víc, než desetinka litru paliva navíc. Hybridy jsou nejvíc prosazovány přes USA. Možná by bylo lepší, kdyby v téhle zemi svoje dost často obézní těla vytáhli z aut (když se potřebují dostat přes ulici), podívali se do zbytku světa a seznámili se s tím, co je to chodník a na co se používá a místo okázalé podpory podobných omylů začali více propsazovat veřejnou hromadnou dopravu, jak je to obvyklé v ostatních méně i více vyspělých částech světa....
S tou Hondou souhlasim icena je jednoduší... Ale nemůžeš porovnávat Malou Fabii s Priusem(opravdu nehezký předek) s vetší a prostornější karoserií, vetším komfortem, pohodlím, tichostí a v podstatě silnějším pohonem a lepším zrychlením...a taky že je na benzín... ;-)
No, do jisté míry máš pravdu, v Priusu jsem jenom seděl (pohodlí a kufr zase nic moc, ale je to subjektivní), ale co ten Megane? Ten se snad s tím Priusem už srovnat dá, nebo snad ne?
Tak Megane se s Priusem rozhodne srovnat neda a to hlavne z hlediska kvality zpracovani a technologicke vyspelosti. Jinak někdo musí investovat do vývoje nových technologií a jak je vidět dělá to TOYOTA, vždyť Prius je již 10 let komerčně prodáván. A to že Honda, BMW i Mercedes se ji snaží napodobit a okopírovat z hlediska Hybridních pohonů, mluví za vše. Člověk si musí uvědomit, že všechny tyto automobilky jsou 10 let ve vývoji zpátky. A jeste k vodíkovému pohonu/palivovým článkům, ti kdo sledují automobilový průmysl, vědí že Toyota již komerčně uvedla tyto vozy v Japonsku. To je jen reakce pro ty, kteří pořád věří, že jedinou cestou do budoucna, jsou lepší diesely a benzíny. To si myslely před 10 lety všechny automobilky a nyní ve Frankfurtu, se snaží dohnat to kde už TOYOTA dávno je
Tak, tak - navyše treba lenspomenúť, že vodík nie je riešenie závislosti na rope alebo alternatíva ropy. Je veľmi energeticky nákladný na výrobu. Kdesi som čítal, že ak by sa všetky autá v Česku zmenili na vodíkové muselo byť takých atóm. elektrární ako Temelín v Česku 20.
Ty, Priusi, co to meleš? Honda 10 let za Toyotou v hybridech? První prototyp Priusu se objevil v roce 1996, první SÉRIOVÝ Prius přišel v roce 1997 stejně jako o pár měsíců později hybridní HONDA INSIGHT. A zatímco se v Toyotě plácali po zádech, Honda uvedla JAKO PRVNÍ svůj hybrid na americký a evropský trh!!! A podobně jako Toyota i Honda v současnosti vyrábí už druhou generaci hybridního auta (Prius vs. Civic). Takže klídek. ;-) A co se vodíkové technologie týče, Toyota ji má ve srovnání s Hondou v plenkách, současné FCX je připraveno do výroby a jde už o !!2!! generaci vodíkového auta u Hondy. :-) Jsem rád, že jsem tě mohl poučit... :-!
Na tohle mohu snad říci jen "nápodobně". 8-s Skutečně si o tom nejprve něco zjisti. Civic je full hybrid, jen nemá, jako Prius, tlačítko pro elektrický pohon. A více hybridů Honda aktuálně nemá. Ještě by tě něco zajímalo? ;-)
Kingu - Když je ta tvoje Honda tak dobrá , tak nechápu proč to v té Americe prohrává na plné čáře?? Toyota byla minulý rok největším prodejcem aut vůbec a předčila všechny ostatní koncerny! To bude tím, že všichni lidi jsou asi blbí nebo mají rádi sýr, viď?? Nového civika bych nechtěl ani jako auto pro ženu. Při představě, že při sebemenším klepnutí mi budou zasklívat celou *, mě omejvaj. Kterej hondí vynálezce na tohle přišel? A že toyota je dál s hybridy je jednoznačný fakt. Jo, něco jinýho řeknu o pozici hondy ohledně motocyklů. Ano tam má navrch a produkuje zdařilé věcičky a je leadrem vývoje motorek. Ale i tam už taky má co dělat si svou suverénnost uhájit a yamaha nebo taliáni jí dobře zatápí.
Znáš tohle? ŽERTE H * V N A ! MILIARDY MUCH SE NEMOHOU MÝLIT... Pokud vidím, skutečnost, že je Toyota lídr hybridních technologií, jsem nikde nezpochybnil. Ohradil jsem se pouze proti tvrzení, že Toyota 10 let před Hondou. Jestli je Toyota "dál" nevím. Pokud to spočívá v tom, dát do auta větší baterky a větší elektromotor, pak asi jo, jinak si nejsem jistý. Honda podcenila skutečnost, že majitelé hybridů chtějí být vidět (výrazný Prius vs. standardní Civic). Další hybrid (menší než Civic) proto bude mít speciální karoserii. Co meleš s tí mzasklíváním jsem teda asi nějak nepobral... :no:
zdravim. takychto reklam je v usa vela :-) som tam stravil nejaky ten cas a drviva vacsina reklam od vacsiny znaciek je postavena na principe porovnavania a "zakopania" konkurenta pod zem. v niektorych reklamach priamo spominaju (napr. na GMC), ze o kolko maju co lepsie ako napr. Toyota alebo Ford. u nas by sa to asi vysielat nemohlo :-) a co sa tyka hybridov, videl som ich tam dost, finta je vsak v tom, ze americania su dost proti dieselovym autam a je im tazko vysvetlit,ze maju castokrat uz mensie emisie ako benzinove atd. som cital spravu v lete,ze v niektorych statoch dokonca zakazali predaj dieselovych aut (myslim,ze konkretne to zakazali znacke Mercedes, ktora asi s emisiami problemy nema). cize v amerike si aj tak radsej kupia benzina :-) a podla mna lepsie prius ako nejaky ten 5,4 litrovy osemvalec :-)
Máš naprostou pravdu. Pobavilo mě, jak tuším GM přišel se svými hybridy - mají spotřebu "jenom" 11 na sto, bez hybridní technologie měly ovšem 16 a jak píšeš, mají ty obvyklé 5,4l osmiválce. Jinak perlička - před půl rokem nám technolog spolupracující firmy z USA hrdě nejprve sdělil, že jeho žena si koupila Prius, protože je ekologický a hned dodal, že on má ale pětilitrový SUV BMV (tuším je to X5) a to že je prý svezeníčko......
Mohol by si povedať,ktorý diesel má menšie emisie ao benzín - a pozor nemyslím Co2, ale jedovaté emisie. Stačí si pozrieť normy EURO 4 a 5 a uvidíš aké sú limity pre benzín a diesel.
Toyota je na špice co se táče hybridních motorů, v tomto jí nemůže nikdo konkurovat. Vzhled auta je sice odpudiví, ale proč? No protože aby měl co nejmenší odpor vzduchu. A srovnávat tady Fabii nebo Magena, to nejsou konkurenti. Prius má výkon 105KW a rád bych viděl auto, které bude mít spotřebu okolo 5litrů s tím to výkonem. Neznám. Hodna je dobrá značka, ale toyota je vyspělejší.