No ono Porsche to s Cayenne taky chvíli trvalo, než trefili nějakou rovnováhu tvarů, na kterou se dá koukat.
Myslím, že se Grecale bude prát s tím, s čím se pere i Levante a konec konců i Stelvio - barokní tvary, hodně plechu kolem zadního kola, dojem "tlustýho zadku".
...bývaly doby, kdy automobilové novinky byly vyvíjeny podle toho, co požadoval trh, resp. zákazník. To už ale bohužel několik let neplatí (čest výjímkám). A právě na ignoranci této zcela elementární a základní zásady každého úspěšného podnikání ve zdravé trží ekonomice evropské automobilky dojedou! :-O:-(:no:
P.S. EU v současném složení dávám 5 let, maximálně 6! (jestli ne méně).
Kdo není ekonomický negramota pozná, že EU se více podobá RVHP než EHS. Obrovský příjem peněz z PHM se vkládá do dotací, které likvidují spotřebovatele PHM. V celé historii nikdy žádné velké spolky nevydržely. V současné době je už i západ na sešupu dolů, ekonomická krize přinese rozpor mezi Francií a Německem. Evropa si už nedokáže nasmlouvat čipy ani plyn, ale plánuje na déle než Sovětský Svaz.
Jj v tomhle souhlasím naprosto. Peníze z PHM jsou použity na likvidaci spotřeby phm. Plus to plánování na X desítek let, když nezvládají ani roční rozpočty.
RVHP bych neurážel, protože to co předvádí EU se v RVHP nedělo.....už jenom ten základ! EU tvrdí, že: "TRH URČUJE SPOTŘEBA" což je absolutní nesmysl. RVHP vždy tvrdila, a já jsem v té době vystudoval ekonomii, že: " TRH URČUJÍ ZDROJE" a tohle je správně. Jiná věc už je jak se s nimi nakládá, jejich využití, získávání atd. To, už je pak na jinou debatu.
A jak by si měla nasmlouvat plyn? Proč by to vůbec měla dělat? Je to strategická surovina a o té si rozhoduje každý sám. A někdo to umí (Německo) a dokonce má dost aby posílal jinam (do Polska) a někdo to prostě neumí. EU není od toho, aby ty neschopné vodila za ručičku.
Nejsi pupek světa. To co chceš ty trh už nechce. Není to o tom, ze automobilky nenabízí co chtějí zákazníci, ale naopak nabízejí. Jen ty jsi zastydnul v minulém tisíciletí.
Presne ukazuješ, že své domněnky a názory pokládáš za fakt, který s realitou nemá nic společného.
Hlavni novinkou od BMW jiste nebude M3 touring, o kterem uz vicemene vse vime a resi se jen nuance. Pokud uz BMW ma byt na podobnem sezname, tak jedine s novou 7er, ktera ma byt predstavena v druhe polovine 2022 jako modelovy rok 2023, a ktera tak jako vzdy predurci co muzeme od BMW cekat v pristich generacich i nize v potravnim retezci. Na sedmicce si to BMW prubne / jde do extremu, na masovkach (5er a 3er) pak uz jen cizeluje.
Navic, podle ruznych renderu to muze byt solidni divocina (opet, narozdil od te M3 touring), takze o duvod vic se na tohle "tesit".
M3 touring jsem nikdy nepochopil....souhlasím, protože jsem za svůj život měl pěknou řádku BMW.... BMW 7 ukazuje o jde. Ostatně je to u téhle svaté německé trojice stejné(Audi, MB).
Jak nebylo? Já vídám už asi dvacet let různé BMW kombi, většinou silně ojeté, kde je na zadku napsáno M3 ! Tak jak to je?! :-[]8-s Akorát hodně z těch M3 touring je asi brutlně výkonných a spalují uhlí :D
V prvom rade všetko dobré v novom roku, nech vám to píše.
Mal by som však prosbu, aby sa v diskusiách konečne zrušilo mínuskovanie. Stratilo totiž akúkoľvek výpovednú hodnotu a buď je to nejakou vašou technickou chybou alebo sa sem palcovaním chodí odbavovať zopár narušených jedincov. Nie je totiž normálne, aby všetky príspevky mali vždy viac palcov dole ako hore. Úplne stačí ponechať palce hore. :yes: Vďaka.
Ono by stačilo nechat zobrazovat, kdo dává palce. V systému to být musí, kdyz si to pamatuje kam kdo dal jaký palec. V databázi to nebude nic složitého.
já jsem tady sice novej, ale čtu tenhle server dlouho. Zdá se mně, že se to tady stalo teď nedávno středem zájmu nějaké letky dobro.erů, protože začaly lítat mínusy ve velkým, aby to tady roze.raly....
Dříve jsem to bral tragicky, ale i díky Ozzmanovi (děkuji!) jsem pochopil, že nemá smysl se tím zabývat. Často jsem měl minusy za souhlas s příspěvkem, který měl plusy. Z toho je vidět, že ty minusy generuje ubožák, kterému osobně vadím a který nedokáže argumentovat k věci. Anonymita je pro takového chudáka požehnáním.
Re: Mě zajímají POUZE auta, která se dají používat
Kdyz se to vezme, tak obnovitelných zdrojů to je. Jen tedy musíme snížit spotřebu tak, aby se to stihlo obnovovat. Tedy cca pár stovek barelů ročně odhadem?
Vím, že nad tímto se tady běduje již řadu let, ale hádky tu byly, jsou a budou, jenže problém je, dříve jsme se dohadovali, jestli je lepší ten a ten motor, nafta, benzín, turbobenzín, tříválec, čtyřválec, šestiválec, tamto má lepší podvozek, nebo plasty v interiéru a dnes ?
U aut se skoro nediskutuje, jen se tu do krve hádají obhájci elektromobility a obhájci pouze spalováků, neřeší se už skoro nic jiného, stačí se podívat, pod jakými tématy se diskutuje a proto taky tyto články redakce generuje, žádné srovnávací testy, ty jsou minimálně, ale pouze EV a nic jiného. Na obou stranách jsou šílenci, co nutí jejich názor, diskuze se mění na politické dezinformace, nebo politický hejt, každá snaha rozumné diskze je smetena jednou či druhou stranou a nepřipouští diskuzi, jen z nich padá jejich mnohdy naprosto zcestný názor, který s tématem nesouvisí, třeba pořád neustálé opakování dotované nafty, nebo absence manuální převodovky... ach jo :/ Člověk, který napíše názor, že se mu něco líbí dostane hned "facku" že se mu má líbit něco jiného... to je jako kdž vám vegan tvrdí, že ten steak vám nechutná...
Já se osobně těším na nový Fokus, jak dopadne v testech, taky jak to dopadne s Mondeem, jestli se do EU podívá a jak vůbec bude vypadat a jezdit.
Taky mne zajímají další auta pro mne tradičních segmentů C a D, jestli ještě přežijí v původních podobách.... bude to zajímavý rok.
Myslím, že si dost inteligentní, aby si chápal, co jsem napsal, jak jsem to myslel a proč ti zastánci spalováků jsou z řad o kterých píšeš :) Víc to nebudu komentovat.
Já jsem pro to, aby si každý koupil co chce, to co samozřejmě splní limity, které nám dává zákon (takže nejsem pro otravování vzduchu vykuchanými TDIčky bez filtru o které se majitel nestará a podmázne STK + největší hnuj po městech dělají staré nákladní auta a dodávky), ale kdo má auto v adekvátním stavu a udržované, ať s ním klidně jezdí dokud ho v takovém stavu udrží. Takže problém není v plošném potírání, ale v mnohem ostřeších kontrolách - to k té ekologii, protože z globálu je lepší nechat dojezdit auto, co bude v dobrém stavu, než ho sešrotovat a vyrobit nové, ať už ICE či EV.
A pak je tu možný postupný přechod, opět vidím jako nejekologičtější variantu HEV, kdy lokální emise snížím na minimum a nejsem ničím omezen, navíc výroba menších baterek je ekologičtější, než těch do EV a je to pořád spalovací auto, co nabiju za 2-5minut na benzínce.
Ale tady pointa není, jde o to, že se o ničem jiném už nebavíme a mne chybí to handrkování, jestli má Golf měkčenější palubku, než Fokus, nebo Astra a jestli je Oktávka střední třída a nebo kompakt a bouchá ji zadní náprava...Protože jsme řešili auta jako taková a né politiku a idee.
Do 10 let žádný spalovák nebude jezdit nebo jen u elity, obyčejní lidi si to nebudou moc dovolit. V EU 100%, jestli se tedy ten eurobolšvický spolek dřív nerozpadne.
Vše zakáží nebo brutálně zdaní emisními daněnmi na fosilní paliva, takže si lidi nebudou moci dovolit to provozovat. + ještě myýtné za vjezd do měst nebo umělě vytovřených emisních zon.
Krom toho zakáží i vývoz mimo EU, aby lidi donutili dát ty auta do šrotu.
Mýlíš se, on opravdu není. Mnohokrát jsem se snažil s ním o diskusi, ale to je pořád CHÁPEŠ, ZÁKLADNÍ ŠKOLA, DOJDE ROPA, EV je NUTNOST, STÁTNÍ DLUH. Nejde to. Přitom údajně jezdí v Toyota HSD, což by mi mělo nesmírně imponovat. Důkaz, že HSD si dnes kupují skutečně průměrné české masy :-)
Hamuna je svůj, ale veskrze ma pravdu. Ropa s aktuální spotřebou dojde, a není to zas tak daleko. A to se opravdu učí nab akladni škole. Nevím, jestli je EV nutnost, ale kromě vodíku a syntetických paliv nevidím alternativu. Jo vlastně ještě jak teď nakazala Francie m chodit pěšky :-[]
No a státní dluh bez investic, jen prožírání na sociální dávky je taky cesta do pekel.
A vtipné je, že se okamžitě pod tímhle příspěvkem ozve potrefená husa, za níž se podobný materiál stahuje.
Doporučuji si udělat pomocí HL výběr lidí, se kterými chceš diskutovat. Je to nesmírně osvobozující a jediná chvíle, kdy ti přijde, že diskuze jsou divné je ta, kdy se zapomeneš přihlásit.
P.S.: Věřím, že po FL bude mít standardní Focus lepší řízení než cedník ;-)
Já jsem demokrat a i blbec může mít názor, tak ho umlčovat nebudu :D Ale i když si dám lidi na HL, tak jen uvidím skrytou diskuzi, ale pořád tu bude chybět diskuze o autech :D Podívej, kolik je příspěvků pod Teslou a pak vedle pod testem Mercedesu s motorem z Renaultu :/
Já si budu muset zkusit nějakej ten neST line Fokus, jestli je to fakt rozdíl, nebo ty si moc zmlsanej :-[] a nebo to proste nepoznám :D
Však ať si pindají, jen to není potřeba číst ;-) A to, že si ti pindalové myslí, že pokud ti navěsí pod příspěvek další kopie překroucených cizích mouder, tak vítězí? To jen v jejich mysli, uvažující člověk si to přebere.
To řízení opravdu není žádná láce, jak se to dá řešit u předokolky předvádí nejen MB nebo BMW (až od G generace, F SUV a MPV ještě ne), ale i VAG.
Mimochodem i to NX má líp naladěný posilovač než X1.
Máš pravdu, to tu dělá dost lidí, ale pořád mi to nevrátí ty obsáhlé diskuze opravdu o autech, jejich rozdílech, pozitivech a negativech :) To si tu povíme s tebou a dalších diskutérech, které napočítám na prstech jedné ruky
No já už ti psal, že jsem řídil to, co tu vychvaloval i Woody - 1.0EB 92kw MT STline, ten byl skvělej, lehkej, živej, přesné řízení a převodovka šla krásně, moc se mi to líbilo i s tím, že kulhal na jeden válec :D A pak taky ST line 1.5R3 s HDM kombík, ten byl komfortnější mi přišlo, ale jinak dost podobný a opět bych mu asi i ten válec odpustil.
Trend, Titanium, či Active jsem nezkoušel a je dost možné, že budou jinak nastaveny, už i u starších Fordů se to lišilo ,tak tady asi taky, neumím to posoudit, nemám srovnání :)
Jel jsem určitě Trend nebo Titanium, nikdo mu nevezme skvělý 1,5TDCi, podvozek a převodovku. Řízení prostě Ford vždy uměl líp, tady krutě nepovedené. Jinak zkusím v lednu dorazit a poprosit Mikesuse, aby mě naučil jezdit s hybridem. Pod 9 (a jednou pod 7) se dostane jen při extrémně lehké noze a kombinace město/mimoměsto. Benzínová X1 dnes předpisově za 5,9 Brno ;-)
No určitě doraž a doufám, že se ozvete, taky tě rád uvidím... tebe v Lexusu, to si snad budu muset vyfotit, jako když jsem viděl Woodyho řídit Priuse :-[]:-!
Soused měl pul roku Ravku HEV služebně a říkal, že jezdil jako dobytek a nad 8 to nešlo, to je stejnej pohon, ne ? To je divný, třeba se to zajede :D
Už jsem zkoušel všechno možný a průměr 8 s dálnicí prostě ani náhodou. Je otázka, co si představuje jízdou jako prase. To s tím autem ani nejde. Nejede :D
Nepojede, hnací řetězec 300h je jedna z vůbec nejhorších variant motorizace/pohonu auta, která je akt. na trhu (ve vztahu k ceně aut, ve kterých se prodává), šílený projev, chabá dynamika, spotřeba slušná jen ve městě. U toho NX je to škoda, protože to auto je jízdně jinak velmi příjemné, 300h z něho ale dělá čistě městské poskakovadlo.
Já si to už moc nepamatuji, znám jen tu Ravku, ta nejela zle, mnohem, ale mnohem lépe, než ta předchozí generace, ale jel jsem s tím kousek. Pak jsem měl možnost zkusit PHEV verzi, to je čerstvější zážitek a ta jela dost dobře, jen v zatáčkách ty baterky měly sakra velkou odstředivou sílu :D
Minulé NX 300h mi na spotřebu přijde asi jako nejhorší hybrid. Obecne hybrid z minulé ravky mi přišel jako nejhorsi hybrid od toyoty a Lex k tomu přidává ještě dost velkou váhu. Na druhou stranu v kombinaci 6.5l benzinu není úplná tragédie. Lex si myslím, že bude tak o 0.5-1l víc
No jo, taky jsem překvapenej... ten úpadek je opravdu masivní :(
Dřív jsme si sice vjeli do vlasů, ale bylo to kvůli chybnému výkladu nebo nepochopení, nakonec jsme se shodli na neshodě a jelo se v klidu dál.
Chápu, že někdo může být jaksi exaktně zaměřen na konkrétní technologii, ale nechápu, proč je jiný s odlišným názorem hned "zatracen" i přes vcelku slušnou argumentaci... Blbě jsme ty mladý vychovali asi a někteří starší asi začali míň jezdit a víc chlastat :)
No i když jsme se tu hejtovali, tak to pořád bylo v úrovni sympatií ke značkám, pohonům, nebo rozdílů mezi jednotlivými konkurenty, prostě se mluvilo o autech :)
Nevím co se stalo... spíš se sem navezla náplava, co si myslí, že jejich názor = pravda
Ona i ta Kylie se tu do krve hádala, ale o autech a nepletla sem zdaněnou naftu ;) To je oč jde, klidně budu diskutovat, jestli je lepší Tesla, než adekvátní i-BMW, ale nebudu se učastnit diskuze, že si mam místo Fokuse koupit Teslu.
Ne to nejsou auta, to sou tramvaje na gumových kolech pro blbeč*y jezdící z A do B, plečky bez tradic, charakteru, zvuku, nekvalitně smontované, okradené, s hnusných, šeredným designem a odpornými interiéry na úrovni auta budoucnosti z Autosalonu Frankfurt 1991 :-):-):-)
Vito není zlej, ale občas to diskuzně dost přehání a dost má problém pochopit, že má někdo jinej jiné potřeby a tužby a mne tím leze hodně na nervy (a to se známe i osobně)... no ale z druhé strany barikády je tu i jistý člověk, který ti na dotaz, co si za rodinné nové auto za půl míče máš koupit, odpoví že 15 let starou osmiválcovou ameriku žejo :D
Holt někteří jedinci mají omezené vnímání okolního světa tím, že všichni musí mít stejné potřeby a názory.
V době, kdy do zákazu spalováků zbývá tak 8 let, popř. místo zákazu samotného přijde salámová metoda tj. zákaz vjezdu do měst nebo brutální mýto pro spalováky za vjezd do měst, popř. masivní emisní daně na fosilní paliva je nejlíp si koupit litrovej tříválec.
"A dědečku, čím si jezdil když ještě jezdila ta auta na benzín? Tříválcem pepíčku, tríválcem. Měl úžasných 100 koní a trhal asfalt".
Presne to som chcel napísať, že ten, na koho svoj príspevok Ozzy primárne mieri (amterasu alias Kylie alias neviemeštekto) ako trafená hus zagága. Ale nielenže zagága ako prvý, ale vôbec nepochopí, že to je na neho a nepozrie sa do zrkadla, ale začne robiť presne to, čo Ozzy vytýka.
Preto platí len "nekŕmiť trolla" a už dávnejšie na neho a jeho klony nereagujem. Problém to však nerieši, presne ako píše Ozzy, pribudlo tu stádo fanatických zástancov bateriek, ktorí nevedú vecné diskusie, ale strhávajú to k ideologickým bojom "my vs. oni". ;-\
Tak jsou to veřejné diskuse, s tím je třeba počítat, navíc je tu možnost ignor listu, takže nemyslím, že by nám to mělo nutně bránit v diskusi o tom, co máme rádi. ;-)
Jj doba je zlá, ale ne přece tak, abychom reagovali na Hamunu. Z aut se stal takový guláš, že není přehled. A redaktoři měří zrychlení na 6ku u automatu, jeden 8° a druhý 6°.
Ne, trojkovej Fokus je žhavé téma, tomu se vyhýbám i když si nemyslím, že je to špatné auto ve všem (mne se v něm jezdilo dobře, ale má dost negativ) a ticho, nebo příjde Miromen a vysvětlí nám to :D:D
Nikdy jsem nepochopil, jak u Focusu III. gen. mohl Ford tak idiotsky plýtvat obestavěným protorem - ta metrová palubka a supeširoký středový panel jsou fakt na facku! :-O:-(:no:
Já to nechtěl adresovat a určitě to nepatří jen jednomu člověku, abych tady nevyvolal flame a taky pro úplnost musím říct, že tu jsou i opačné póly na straně fanatických zastánců spalováků s manuálem, ručkou a tachometrem, který má čísla vodorovně ! :D A ti všichni dohromady tvoří tak 80 % diskuzí zde :/ Jen hrstka diskutérů pak mluví o autech, sdílí zkušenosti, názory na ten či onen testovaný kus ... ale jsem rád, že tu jsou alespoň ti..mezi které samozřejmě řadím velkou část lidí, co reagovali na muj příspěvek, včetně tebe.
I já změnil názor, toyotí hybrid dvoulitr v Corolle jsem už uznal a manuál jen do Miaty, BRZ a M2. Ale stejně je to tím, že ten hybrid už není jen ječící chcípák a dnešní automaty fungují skvěle.
Hybridní pohon udělal obrovský pokrok a to právě v tom, že dneska už se takové auto řídí jako spalovák s automatem.
Já jsem k tomu přišel poprvé u Mikesusova Aurise a Yarise HSD, bylo to jiné, musel jsem si zvykat a čím dál tim novější ten hybrid je, tím je příjemější a je to právě tím, že se řídí jako normální auto se vším všudy... Mne se hodně líbilo i Mondeo HEV, ale za to své naftové bych ho asi nevyměnil, snad jen díky pravděpodobně mnohem větší spolehlivosti..
Corolle chybí lepší odhlučnění, zavyje si taky a ráda, jen když se dostaneš k tomu vytí, je tak krátkou dobu, že je to méně než beznej vytočenej motor.
Do jisté míry máš pravdu, ale jsi i trochu vedle. Ano, rypnu si, ale nejak si opomel, ze stejne se tu opiram i do druhe skupiny zastancu manualů a radoby petrollheadu, co jsou absolutne proti pokroku a vsude vidi konspiraci.
A vis proc to delam ? Protoze veskere snahy o rozumnou diskuzi s obema skupinami jsou bezvychodne. Tlaci si jen to svoje, neumi objektivne posoudit nic a presvedcuji mne o tom, ze se mi ma libit to, co jim a nebo kdyz nelibi, jsem bud neridic a nebo zaostalej… tenhle idealogicky vyplach mi pripomina metodu norimberskych trychtyru, jen ja se tu a tam vzepru, ale jestli si vsimas ja to delam obcas…soise mlcim a neucastnim se.
A víš, že tím přispíváš k úpadku té diskuze ještě víc než si myslíš? Jen tím vytváříš extremistické názory z obou stran. Několik jednoduchých lidi se toho chytne a opakuji to dokola jako dotovanou naftu a druzí se neudrží a začnou to EV vnucovat.
Tak si pak nemůžeš stěžovat, že to upadá.
Kdyz by byla věčná diskuze, teď řekněme třeba EV vs ICE nebo focus3 vs zbytek sveta, tak se to rozjede zase samo v klidu.
Pokud tím pokrokem má být EV plečka, tak děkujeme o takový pokrok vážně nestojíme. Že nás sem chodí ještě málo je štěstí těch zelených bolševiků, protže on tnehle názor má 70% společnosti, to bysme Vás tu ugrilovali zaživa :-):-):-):-)
Jinak ne každý petrolhead tvrdí, že auto musí mít klasickou ručku (mimo fwd je to úplně jedno jakou má, rwd ručku na drifty nepotřebuje) , fofrklacek je přežitá věc už 50 let, a budíky sou nejlepší ty co ukazují jak analogově, tak i digi. Mimochodem digi budíky už měly ameriky taky před 35 lety :-)
Vidím to stejně, zrovna jsem o tom reagoval jinde. Mě už nebaví tyhle nekonečné flejmy, to nikam nevedoucí sektářství a vysmívání se druhému názoru. Chci klidně i diskutovat o EV, jak jezdí Mégane, co se ví o id.2, ale ne řešit nesmysly o tom, jestli je nejvíc nejúčinnější EV ta jediná cesta.