Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Mercedes Vision EQXX: Studie nezvykle aerodynamického elektromobilu láká na dojezd přes 1000 km

36 komentářů

Avatar - Atomas
Atomas
Chtěl bych vidět praktikou ukázku toho, jak se dospělý člověk souká na zadní sedačky, pokud je studie dlouhá jako Octavia...
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Sedačky sice vypadají luxusně, ale už z těch renderů je vidět, že se tam vejde max. dítě v sedačce nebo ve vajíčku. Malé okna taky nebudou žádný zázrak, co do příjemných pocitů z jízdy. Zatím je to použitelné max. pro dva štíhlé lidi na předních sedačkách. Takže znovuvynalezli VW XL1.
traveldrive
Čo riešiš? Je to štúdia, nie sériové auto.
Arese
...hnus, Velebnosti! Elektrohnus, navíc s mizerným využitím prostoru kvůli extrémní aerodinamice, která je zase potřeba kvůli energetické chudobě, která na palubě tohoto výtvoru panuje jako nevyhnutelný následek použití nesmyslného elektrického pohonu. Prostě neřešitelný začarovaný kruh, a to se ještě nebavíme o ceně nového vozu a jeho zůstatkové hodnotě po zestárnutí drahých baterek...:no:
Mig_35
tvojemu hlasu by dopřálo sluchu více lidí, kdybys nepsal primitivní hrubky typu "aerodinamika" 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Klid hnidopYchu !!!!!!!!!!!!!!!!!! 😒] 😒] 😒] K věci, k věci !
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Opr. aerodynamice
Mig_35
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :yes:
díky, trochu jsem v tom tápal, ale teď už vím jak je to správně
PowerHouse
Tak ta aerodynamika by mohla být lepší, jsou tam zbytečné efekty.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Má to vraj 0,17. Ty letmým pohľadom na fotky nájdeš rezervy? Kokso teba je tu škoda...
Avatar - Emel
Emel
No tak třeba na konceptu na téhle úrovni překvapí klasický zrcátka (i když malý). Možná mají dobrej součinitel, ale určitě je tam prostor pro zmenšení odporu vzduchu (díky zmenšení plochy).
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Ty se fixuješ na to 0,17, jenže odpor je plocha x součinitel... a plochu samozřejmě zmenšit lze poměrně snadno.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
traveldrive se ptá, jestli "letmým pohledem vidím rezervy" - tak říkám že jo.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
No hele, VW 1 litre concept měl 0,159 v roce 2002, včetně toho, že neměl zrcátka. A XL1 pak nebyl koncept, ale auto, které se dalo normálně koupit, opět s kamerama, v roce 2013. Takže z toho pohledu nejsem v němém úžasu nad 0,17 u konceptu od Mercedesu (ani nad zrcátkama u Lexusu, které tak vehementně připomínáš).
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
No jasně, nestačí to napsat jednou s odkazem, ale je nutné to hned v dalším příspěvku připomenout, kdyby si toho Lexusu někdo náhodou nevšiml. Ale nic si z toho nedělej, miromen by zase napsal něco o Focusu... je to předvídatelné.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak rezervy jsou tam určitě, ale tohle je právě takový milý kompromis, protože😒br /> 1. relativně málo skloněné čelní sklo s klasickými Asloupky znamená dobrý výhled (a menší náročnost na klimatizaci, což může být u elektromobilu důležitější než 0,00x Cx)
2. klasická zrcátka (jestli si majitelé nových cool elektromobilů na něco stěžují, tak jsou to právě digitální zrcátka)
3. nemá to ani zakrytá zadní kola (to je asi největší aerodynamická "chyba", ale zase to prospívá designu
Co by se imho ještě dalo😒br /> a) teoreticky by šla zakrýt i přední kola, ale nevím jak by se na to tvářila legislativa (nějaké jakože natáčecí kryty)
b) POZOR REVOLUČNÍ MYŠLENKA 😁 😁 😁 : každé auto má středový tunel a pokud v něm elektromobil nemá baterii (má plochou baterii v podlaze), dal by se tím středovým tunelem hnát vzduch skrze auto (na přídi by byla díra větší než ten postupně se zužující tunel (proudění v tunelu by tedy mělo vyšší rychlost než by byla rychlost auta) a na konci by bylo nějaké vhodné vyústění usměrňující proudění za autem... Obětovat by bylo potřeba přední zavazadlový prostor, který ale mnohé elektromobily stejně nemají. (možná je to ale úplná blbost, to by nám měl potvrdit nějaký odborník na proudění tekutin 😄 )
Avatar - Emel
Emel
Každé auto nemá středový tunel. Středový tunel je primárně místo pro kardan... pokud tam kardan není, nemusí tam být ani středový tunel.
Postupně zužující se tunel by byl facka aerodynamice. Podobná řešení jsou u některých supersportů... ale ne s cílem zlepšit aerodynamiku, ale naopak generovat přítlak.
Malé Cx neznamená nutně hodně skloněné sklo... nejaerodynamičtější tvar není hodně ostrý šíp, ale kapka (ono teda závisí kde a při jaké rychlosti).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
OK, každé auto nemá středový tunel, ale má (prakticky nevyužitelný) prostor pro středový tunel a dál jsme se asi taky moc nepochopili (pravda "postupně se zužující" znělo zavádějícně...) 😉 😄
Avatar - Emel
Emel
Hlavně... aerodynamické tvary jsou jednoduché, eliminující turbulence apod. Přidat do auta nějaký tunel skrz by určitě aerodynamice nepomohlo, i když zapomeneme na "postupně se zužující", což teda asi pořád nevím jak jsi myslel.

Na co jsem narážel s těmi supersporty je něco takového:
https😐/cleantechnica.com/…agram-scaled.jpg
Tady máš ten tunel, sice ne zepředu, ale zespoda... a ventilátor+aktivní spoiler jsou schopný generovat buď přítlak, nebo naopak optimalizovat auto pro Vmax...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Myšlenka je taková, že než hnát všechen vzduch kolem auta, dala by se ho část (třeba 10% ?) hnát skrze auto. A protože zase nechceme mít v autě středový tunel o průměru půl metru, tak by ta "díra v čumáku" měla o něco větší průměr než ten tunel potom dál (což by logicky mělo znamenat, že by rychlost proudění vzduchu v tomu tunelu byla vyšší než rychlost proudění okolo auta. Toho by se pak kreativně využilo na zádi, kde by tento o něco rychlejší proud vzduchu sloužil k optimalizaci proudění v rámci úplavu. Jestli je to blbost nebo ne, netuším, je to jen takový brainstormingovitý nápad. Třeba to blbost je, protože turbulence v tom tunelu by všechno jen zhošily, co já vím... Jo a napadlo mě to právě při pohledu na T.50.
Taková odbočka - uctívači Tatry 77 (87?) tvrdí, že ventilátor motoru při jízdě výrazně snižuje Cx. Proto prý má ta Tatra výrazně lepší koeficient odporu vzduchu když jede než když stojí. Já sice nějakému výraznějšímu efektu moc nevěřím, ale jak jsem koupil, tak prodávám.
Othello
To by se dalo snadno zjistit při jízdě na neutrál vyšší rychlostí z kopce. Po přidání plynu a zvýšení otáček (bez kvaltu) by se musely citelně snížit jízdní odpory, naopak po vypnutí motoru by ho vzduch více brzdil
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Za 100 miliónů nic moc tedy. Tolik studie u Mercedesu obvykle stojí.
V reálném životě zcela nepoužitelné.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
clippyRS4
A prečo to má čumák ako “ľudová” Kia EV6? Kedysi produkoval Mercedes elegantné stroje. Teraz vidím samé cirkusové interiéry plné LED pásov a lesklých displejov. Ten ich “banánový” profil so zadkom smutnej veľryby posledných modelov určených pre čínsky trh sa ešte dal s privretím oka skusnúť. Ale recyklácia kórejského pseudo dizajnu je už trošku pod úroveň aj pre Nemca 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tom Pro
Oficialne koncept? Pucovina ne?
Othello
.....A zajímavý je i údaj o efektivitě pohonného ústrojí: na zadní kola prý doputuje 95 procent energie.....

95% z které energie ? Odebrané z nabíječky, nebo odebrané z akumulátoru, nebo mechanické energie z výstupu elektromotoru ? Pokaždé to bude úplně jinak
Mig_35
a ani v jednom případě 95%😊
https😐/www.garaz.cz/…ych-aut-21000070
Avatar - chalan66
chalan66
Absolútne nesúrodý dizajn. Nič, ale nič, nenasvedčuje , že je to Mercedes. Tak ako v predu, aj v zadu skôr KIA !

Strašne nepekný zadok, príšerne predĺžený a bočná línia je ako keby predná časť nepatrila k autu ! Keď zavrel dvere, tak to buchlo ako na Dacii a miesto madla na dverách dedov opasok, Tak to je hrúza ! Techniku nekomentujem.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Nic víc ani míň. Prostě taková je dneska doba. Všechno jenom naoko.