Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Kvůli teplu litry navíc

91 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tak stojí za prd.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
příspěvek
PowerHouse
"v dálničních stoupáních podřazuje na čtvrtý z šesti převodů a mstí se i sedmilitrovou spotřebou"

I hybrid Toyota Yaris má na dálnici podobnou spotřebu 6,8 (dle Světa motorů)
Avantime
Aj s novým Jazzom mám takú spotrebu na diaľnici, ale v meste v zime 4,5 l.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To budu muset vyzkoušet, protoze na město v yarisu 4.5 mi to přijde strašně moc.
Avantime
Skús. V lete v pohode za 3,5 l.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nad tym sa naozaj da len smiat, ked vadi 7l na dialnici (do kopca?).
Avatar - Mikesus
Mikesus
S ozzmanem jsme jeli s novým i starým yarisem Zličín-Přeštice, takze prakticky jen dalnice a pár km od sjezdu u Plzně, se spotřebou 5.7 u obou. Ale bylo to v létě, takže v zimě by to tak nějak mohlo být.
Avatar - Anonym
Anonym
Dle mých zkušeností se na dlouhých trasách a zejména na dálnici stírají rozdíly mezi zimou a letem. Ty jsou nejvíc patrné u mých denních 1,5 km tras po městě, kdy se umím na těch cca 6,8 dostat, v zime. Samozřejmě že s těžším Priusem. Takže ten Yaris jistě pojede i v zimě po dálnici pod 6.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V létě jo? Já si pamatuju, že to bylo v loni v lednu :D Ale když říkáš :D
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já se obvykle do těchto debat moc nepouštím. Nízkou konečnou spotřebu považuju spíš za svojí ostudu.... :-[] A ani ta třetí stránka na spritmonitoru není zrovna na pochvalu, ze začátku jsem býval někde na pátý. :yes: :D

Nicméně SSS mě pořád překvapuje. Dálniční známku na něm nemám, ale sem tam jezdívám po neplacených úsecích. A pokud dodržuju zákon (cca těch 135 tacho), tak to jezdí za "hubičku".
lada 2102
Takže proč za to dávat o 200 tis. více než za stejného Ceeda jen se spalovacím motorem? A jako bonus menší kufr a v zimě zima. A o plnění emisí v zimě se takto dá taky pochybovat. A to vše za pouze možná jen o litr menší spotřebu. Svět se zbláznil.
Avantime
Mal som možnosť si túto technológiu vyskúšať v XCeede a nevidím dôvod si to kupovať. Všeobecne mi hybridy od H/K neprídu moc podarené.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
HEV jim funguji docela slusne (cti: ne o moc hur nez Toyote), ale PHEV je uchazejici jen v letnich mesicich, jinak je to dost mizerie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aspon teda v tucsone si plugin hybrid nas tester Michal K. pochvaloval ... aj 4 kolka takto pracuje v terene lepsie ako v klasickom dizli... a aj inde v testoch na tento plugin citam len same chvaly https://www.garaz.cz/…-rodiny-21007333 ... akurat ta odvazna cenovka je samozrejme ina vec ( plus mne celkovo nesedi dizajn tucsonu ) .... ale to teraz neriesime ze

takze ta poopravim.. korejci maju vcelku paradne pluginy... len to chce skusit aj nieco ine ako kompaktne ceedy kde nejaky plugin vzhladom na zameranie a cenu auta ani nedava zmysel
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nemaji. Plugin, ktery vetsinu roku nedokaze jet ani ve meste ciste na elektriku, je na houby.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak samozrejme na eclipse plugin nema narok ( ktory jazdi nielen v meste primarne na elektriku ) ... kral segmentu s genmi z bestselleru phev outlandera je tu proste jasny... https://autobild.pluska.sk/…-univerzalne-suv ... ale inak rozhodne tucson v plugine je velke korejske prekvapko... dal by som ho v mojom pomyselnom plugin rebricku daneho segmentu hned za misaka ... samozrejme s patricnym odstupom...
Avantime
Eclipse Cross PHEV teda nie je žiaden zázrak. Ťažké, drahé, vysoká spotreba, malá nádrž. A áno, mal som na rozdiel od teba tú česť spraviť s tým 700 km.
Avatar - Lieutenant_Columbo
Lieutenant_Columbo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A vlastnis plugin od Hyundai nebo Kia?
Avatar - Lieutenant_Columbo
Lieutenant_Columbo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Odpověz na dotaz poručíku.
Avatar - Lieutenant_Columbo
Lieutenant_Columbo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
adamzprahy
Jestli H/K PHEV topí v EV módu spalovákem, tak je to fakt fail. I když chápu jejich motivaci, protože bez tepelného čerpadla je pak elektrická spotřeba v nesmyslu (zkušenost u Mercedesu). Nejlepší by bylo kdyby si to řidič mohl vybrat. Protože dokud nemám možnost nabíjet doma, tak bych možná za to topení spalovákem byl rád. Ale jakmile nabíjím doma (tzn. klidně víckrát za den), tak už je to zbytečné.
Avatar - Lieutenant_Columbo
Lieutenant_Columbo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - PHEV
PHEV
Oni to zase tak špatně nemají vymyšlený. Jen autoři článku nepochopili princip jak to auto funguje. Používam Niro PHEV tady auto se stejným pohonem a myslím , že to že neumí topit na elektřinu není až takový handicap.
Tyhle PHEV mají obecně slabý elektrický pohon a při zrychlení se spíná dost často spalovák a díky tomu že si auto motor ohřeje na topení se nemusí spínat studený a i jak píšou dobíjí to baterku a prodlužuje dojezd místo 50 Km dá v zimě cca 80 Km na elektřinu. Jiné automobilky topí elektřinou, ale místo 50 Km dají po městě jen 30 Km. Pro cesty do 30 Km za den Ok, ale co pak ? ***jí po městě s vybitou baterkou.
Navíc se dá přece přepnout na hybrida, zatopit si rychleji protože spalovák žene auto a zbytek cesty jetna elektřinu a topit si zbytkovým teplem motoru, ale to by u toho někdo musel přemýšlet ...

A spotřeba 7 litrů na dálnici je z říše snů, to by opravdu museli jet s vybitou baterkou rychlstí nad 150 km/hod kopec nekopec. A vybitá baterka se dá samozřejmě z benzínu nabíjet, stačí dát režim sport.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaká je výhoda vyššího elektrického dojezdu, když není elektrický? Když chci delší dojezd, tak si přece zapnu hybridní pohon.

7 litrů je zcela přiměřená hodnota na kombi s vybitou baterií.
adamzprahy
V režimu kdy očekáváš, že vybiješ baterku a následně něco dojedeš na spalovák. Bez tep. čerpadla totiž máš dojezd třeba místo 60km jen 40. Takže osobně bych radši ať mi jede spalovák na volnoběh celou dobu než na posledních 20km, kdy se za studena spustí a rovnou ho “trápím” v zátěži. Ale jinak pokud vím, že budu mít možnost dobíjet, tak je to samozřejmě blbost.
Avatar - PHEV
PHEV
Je to eletrická jízda, auto opravdu jede na elektřinu, spalovací jednotka jede cca na 1400 otáček a slyšet je pouze když se zastaví. Má to lepší reakce, prostě jede na elektřinu. Spalovací motor je něco jako kogenerační jednotka vyrábí elektřinu a teplo současně.

Redaktoři to zase trochu nafoukli, hybrid se musí brát v kontextu celého roku a všech jízdních režimů a né z toho vybrat jen ten nejhorší jídní režim. Spalovák mě bude na 5 Km s rozmrazením okna taky jezdit za 10 litrů a víc.

V zimě ujedu za den 40 Km v režimu, kdy bych mohl topit elektřinou, když by to šlo. Delší jízdy na benzín nepočítám tam to topí normálně "zadarmo"
Za měsíc to je 800 Km za zimu 5 měsíců 4000 Km max.
Spotřeba v tomto režimu je 2 litry/100 Km Za zimu tedy "zbytečně" spálím 80 litrů benzínu za cca 3000 Kč.
Ale pozor! Plug in hybrid bere v zimě po městě s topením minimálně 20 kWh/100 Km tedy za 4000 Km sežere 800 kWh v ceně 3200 Kč.

Tohle PHEV bude brát v režimu kdy topí benzínem maximálně 10 kWh/100 Km. Tedy za zimu 1600 Kč+3000 benzín=4600 Kč. Rozdíl za zimu je pouhých 1400 Kč.
K tomy vyhoda vždy teplého motoru možnost kdykoli předjíždět+ 2x tak velký dojezd na elekřinu- u tras 80 Km už bude výrazná úspora nákladů oproti PHEV co topí elektřinou.
Oni v H/K umějí myslet - od spalováku se ohřeje i převodovka + jak to topí z benzínu do kabiny, tak se rychleji prohřejou baterky co jsou temperované vzduchem z prostoru pro posádku a tím umožní lepší rekureraci.

V kontextu celého roku je tohle neuspornější Plug-in hybridní pohon vůbec, konkurovat tomu může snad je toyota prius.
adamzprahy
Plugin je dělaný k tomu, že ho nabíjíš. Tohle řešení je určitý kompromis pokud někdo v zimě nemůže dobíjet. Já bych takovou volbu bral když bych musel šetřit baterky. Jak jsem psal, asi lepší jet 60km s motorem na volnoběh, než 40km elektricky a pak 20km trápit studený spalovák. Jenže u toho Ceedu to není volba, ale následek technické nedokonalosti. Když budu dobíjet každý den doma, co je to za blbost abych pálil benzín?

Taky nevím jak fungují bezemisní zóny (v DE modrá nálepka), pro které mají typicky německá auta udržení elektrického dojezdu. Teoreticky tam s tímhle pluginem nemůžeš.
adamzprahy
V tom máš pravdu. Mám podobnou zkušenost. Jenže tohle mě štve do chvíle kdy nenabíjím doma. Jakmile nabíjím doma, tak si to typicky vyhřeju ještě než nasednu, popř. můžu dobíjet víckrát denně. A pak je topení spalovákem nesmysl. Takže když by to šlo zvolit řidičem, bylo by to ideální.

Tu motivaci chápu, ale obzvlášť když řešíme emise, tak by to nemělo standardně topit spalovákem.
Avatar - PHEV
PHEV
Tahle KIA neumí topit eletřinou jako vůbec, takže nejde ani vyhřát na kabelu bohužel. Co máš za auto, že to jde vyhřát předem? Mělo by jít i zvolit topení pomocí spalováku, alespoň tím že přepnu prvních pár km na hybrida.

Pokud tu řešíme emise, tak globálně a za celou životnost vozu v celoročním kontextu. Ve městě jsou tisíce domů co topí spalovacím procesem neustále desítky kilogramů paliva a bude se tu řešit PHEV co si topí benzínem se spotřebou menší než bere skůtr?
adamzprahy
Mercedes CLA 250e. Jinak Superb iV / Passat PHEV to umí myslím taky.

Jasně že to není moc, ale touhle optikou je nejoptimálnější klasický hybrid. Což si mimochodem stále, i přes vlastnictví PHEV, myslím.
Avatar - PHEV
PHEV
Tak to se bavíme o autě za úplně jiný peníze, než je ta KIA je jasný že mercedes je bez kompromisů. Ovšem Chorvastsko za 5,4 litru bez dobíjení s boxem na střeše jízdou na hranici rychlostních limitů+ s tím asi neuděláš?
adamzprahy
Je dražší, to jo. I když v článku je auto za 964, nevím co je v té “základní” verzi za 909k. CLA Shooting Brake stojí od 1.084M.

Nejel jsem s tím zatím nijak daleko tak aby to bylo vypovídající. Ale myslím si, že spotřeba při dodržení rychlostních limitů od toho nebude daleko. A bavíme se o výrazně, ale fakt výrazně, rychlejším autě (maximálka 240).

Mně tahle Kia moc smysl nedává za ty peníze. Ty ji máš?
Avatar - Mikesus
Mikesus
To asi těžko kdyz to nejede v EV, tak to není EV dojezd.
Avatar - PHEV
PHEV
Jsem psal že ujde 80 km na elektřinu, nepsal jsem jestli je elektřina z uhlí, nebo z benzínu. Jen že jede v tichosti a vlastností elektrickýho auta, pohoda na palubě se přece taky počítá..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rozdil je v tom, ze s tím benzínem máš pořád emise ve městě jako kazd emise auto.
Avatar - PHEV
PHEV
Tak to asi težko, když to žere cca 2 litry na 100 Kvůli topení a kolegovi se spalováku v zimě po městě 8 tak mám přímé emise 1/4. Nebo umím špatně počítat? Nebo je lepší si vybít baterku do "hloupého" tepla a následně použít na pohyb pístový motor?
adamzprahy
Pro úplnost zopakuji co jsem ti psal jinde :)

Pointa je, že pokud ti stačí dojezd v baterkách, tak budeš pálit benzín úplně zbytečně. Na západ od nás je mnohem víc dobíječek na běžných parkovištích, takže i když nedobíjíš doma, dá se jezdit na elektřinu mnohem snáz než u nás.
gil54
...ani si to po sobě nepřečtou...
Avatar - hugino
hugino
Tiež som si to všimol.
DonVito
A ze sepnou "odvody" ti nevadi?
traveldrive
To len potvrdzuje, že to po sebe nečítajú. ;-)
Avatar - hugino
hugino
Tak v čom je toto PHEV v spojení s atmo motorom lepšie ako turbobenzín 1.5 T-GDi ?V ničom.A ešte pri 1.5 T-GDi ušetrím min. 400 000 kč mám lepšiu dynamiku,nižšiu hmotnosť o 350 kg tým pádom asi lepšie jazdné vlastnosti,s váhou je spojená aj životnosť gúm aj bŕzd a v neposlednom rade nemusím ako pako hladať stojan a naťahovať kábel.Načo je toto dobré.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak moja rec

pri ceede je jasna volba 1,5 tgdi.. a na to netreba byt ani automobilovy guru s 40 rocnou praxou a 3 000 000 najazdenymi km... staci len kusok triezvy a logicky pohlad a vie to aj automobilovy laik... :yes:
Avatar - hugino
hugino
Tento istý systém 1.6 atmo PHEV momentálne používa aj Megane a tieto autá za milión kč sú jednoducho nepredajné ak v rovnakom modely majú ponuku štvorvalcových turbobenzínov.Za melón sú v ponuke ďaleko lepšie autá.Si predstav že sa ti nechce dobíjať tak jazdiš s autom čo má výkon 100 k a hmotnosť 1.7 tony.To musí byť iná dynamika a ešte keď sa v ňom vezú štyria dospelí a ďáš zaň melón.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslis, ze Megane ma stejny system jako K/H ? Rekl bych, ze tyhle automobilky nesdili sve technologie , Renault ma jine motory a objem bude jen shodny, protoze obe automobilky pouzivaly jednasestky uz v minulosti.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to stejně koncipovaný pohon, atmo a slabý elektromotor, takže proti ostatním PHEV nemá žádnou výhodu než cenu. Která zas tak nízká není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To neni to, na co se ptam, stejnou koncepci ma treba HEV Toyota a Ford , ale neni to stejny motor.
Avatar - hugino
hugino
Ja som myslel ten istý systém 1.6 atmo + PHEV a nie ten istý motor.Však oni testovali aj na ACZ Megane PHEV a ťiež ho moc nevychválili.100 krát radšej Megane s 1.33 tce ako predražený PHEV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to pak ano, ale ja bych chtel Megana s 1.8tce :-[]
kyklop
To že používajú podobný objem motora ešte neznamená, že majú rovnaký sw a správanie sa. Pokiaľ by jeden jazdil po vybití batérie ako hybrid (na to si stačí ponechať v baterke napr 30 percent), tak by to nebolo také čiernobiele ako u tejto kie
Avatar - PHEV
PHEV
Kia jezdí po vybítí jako hybrid nechává si v baterce 19% a mení se to dle jízdy mezi 10-20% a to těch 15% je u baterie 9kWh cca tolik kolik má hybrid celou baterku (1,5 kWh) jenže ten hybid ji má obvykle nabitou na 50-60%. Z vlastní zkušenosti vím, že i vybyté PHEV táhne v delším dálničním kopci víc jak nenabíjecí hybrid.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... je jasná volba.
Avatar - Katikakus
Katikakus
...v takovemto aute je uplne nanic. Ma vyznam maximalne v malych nakupnich taskach, ktere se za mesto nepodivaji. A z nich zase slozite a drahe ustroji dela ekonomicky nesmysl. Takze PHEV jako takovy je jenom vojebavka na tupou emisni legislativu, resp. WLTP cyklus.
Avatar - Emel
Emel
PHEV je super, spojuje výhody EV (levný a lokálně bezemisní provoz na kratší vzdálenosti) a benzínu (neomezený akční rádius) - za cenu nějaké složitosti a hmotnosti a prostoru. Takže naopak, podle mě je to pohon ideální do BMW X5 apod., kde ta hmotnost už tolik neva... hlavně pokud máš dost kratších cest.
Avatar - kaa
kaa
Teď jde o to, jestli si chce BMW X5 někdo koupit na ježdění kolem komína.
kyklop
Ak by tam bol klasický bufík, zožralo by to zlomok toho benzínu. pohyb a poslednú tretinu vyfúkol je Zase pre automobilku je to ďalší komponent "naviac"
Adam Grufík
Ono by stačilo tam mít ty vodou chlazené svody a hned by to vypadalo jinak
kyklop
bufík je pravdepodobne lacnejší a nemusí sa kvôli tomu oklepávať a štartovať motor
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zbytečná specifikace dobrá možná tak na ždímání dotací. V elektrickém režimu netáhne a netopí to. V hybridním režimu se motor ohřívá pomalu a výkon na úrovni 1.5. Řve to jak tur a cena šílená. Jedinou výhodou je na PHEV poměry slušná hmotnost, ale benzínu se to rovnat nemůže. Tudy fakt cesta nevede.
Avatar - Midlosek
Midlosek
A - Výhody elektrické značky: parkování a dálnice zdarma
B - Vysoká spotřeba v zimě a na dálnici
Arese
...této zcela absurdní hybridní verze na českém prodejním mixu motorizací Ceedu! :-[] :-[] :-[]
Mr.Murphy
.... PHEV co si na elektriku neumí v zimě pořádně zatopit a přikuřuje si benzínem je zcela k ničemu....

Mě SUP iV topí v pohodě a NIKDY se kvůli topení nenastartuje, dokud není vybitá baterka.... Pravda, dojezd v mrazu při plném tepelném komfortu mi spadl z 55km někam na 30, ale těch 30km to funguje jako plnohodnotné auto....
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Muzes jako majitel PHEV Supa vyvratit ten 100x opakovany nesmysl, ze kdyz uz nestaci baterka na cisty EV rezim tak naskoci spalovak okamzite to provoznich otacek? Nebo to tak Skoda opravdu ma?
Avatar - PHEV
PHEV
Superba jsem měl půjčenýho má 85 kW elektromotor a na většinu bežný jízdy hlavně po městě výkon elektra dostačuje. Jinak při potřebě plnýho výkonu a studenýho motoru samozřejmě spalovák okamžitě startuje a jde do plných otáček. S tím, že oproti KIE tak je znatelná prodleva asi způsobená že se musí roztočit turbo.
Mají to tak všechny paraelní hybridy a vězšina seriových. I vyzdvyhovaný Outander PHEV při požadavku na plný výkon startuje spalovák, protože baterka neumí dát plný výkon.

Jediné co nestartuje je stařičká Opel Ampera ta umí plný výkon i na baterky
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
RAV4 Prime to pry umi taky, ale osobne to vyzkousene nemam.
Avatar - Mikesus
Mikesus
můžu potvrdit. RAV4 phev v EV režimu nepustí spalovák ani při kickdownu. Musíš přepnout do HEV režimu, aby se pustil spalovák. Ovšem nevím jak v třeskutých mrazech
Mr.Murphy
.... no když baterka nestačí (tzn. buď je prázdná nebo prošlápneš plyn na podlahu) tak spalovák naskočí. No a naskočí do takových otáček, do jakých potřebuješ....tzn. pokud jedeš 50kmh po městě tak naskočí do 1500 otáček, pokud jedeš 130 po dálnici tak třeba do 2600 otáček a pokud to prošlápneš, tak to holt klidně pošle studené do omezovače.... (což je asi dobře, nikdo se nechce při předjíždění zabít, protože auto chtělo šetřit studený motor).
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Aha, tak to je dost smutne. U meho auta se to chova stejne, kdyz proslapnu plyn na podlahu. Ale pokud dojde baterka pri normalni jizde, tak nejdriv naskoci spalovak na volnobeh a cca kilometr az dva se postupne zahriva, nez plne prevezme pohon auta.

Kazdopadne diky za info!
Avatar - PHEV
PHEV
Stejně tak se chová u plug in hybridní H/K. S tím že když už se nastartuje spalovák, tak se nevypne hned, ale až po té co se trochu ohřeje, aby v něm nekondenzovala voda. A dělají to tak i jiné značky. Za mě je tedy lepší když se spalovák v teplotách pod nulou ohřívá rovnou preventivně. Jsou samozřejmě také super krátké trasy po městě kdy mě to štve, že se startuje, ale tomu se dá předejít stažením topení a zapnout si volant a sedačku na výtápění.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
No vidis, a ja kazde rano ujedu nejakych 15-30 km (podle programu), kdy se spalovak ani nehne. Neomezuju se v topeni, protoze si auto predehreju jeste doma na zasuvce.

Tahle neschopnost H/K PHEV fungovat ciste na elektrinu byla silnym duvodem pro to, ze jsem houpil "jen" HEV verzi. Fakt mi vadi, kdyz auto hlasi "EV rezim aktivni" a zepredu slysim bezici spalovak.

Chci tim jen rict, ze kazdy mame jine priority. Dokud jsme oba spokojeni, je vse v poradku :)
adamzprahy
V tomhle s tebou souhlasím. Míjí se pak úplně smysl PHEV. A z toho co se píše v článku i v diskusi mi ten plugin připomíná chování klasické hybridní Toyoty. Ta ale nevozí tolik baterek a elektroniky pro dobíjení, takže tam to smysl dává.
jozinec
Nějak si to nedovedu představit(nemám s tím zkušenost) jedeš třeba do kopce 90 nebo někde na přivadeči 130 nebo předjíždíš a dojde baterka. auto převezme spalovák a jede na volnoběh? To nemůže v těchto nebo některých situacích zvládnout ne?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
130 na privadeci nejezdim na elektriku, na dalnici se u meho PHEV vzdy vyplati zapnout spalovak a zapinam ho chvili predem.

90 do bezneho kopce obvykle neni problem - kdyz to auto zvladne ciste na EV, tak to taky zvladne pohanet elektrikou se spalovakem na volnobeh.

Ono totiz to "dojde baterka" realne znamena neco jako "zbyva poslednich 15% kapacity. system nenecha baterku uplne vybit, pod 15% kapacity baterky funguje me PHEV v hybridnim rezimu, tj. jako ostatni HEV Toyoty. Jen o trochu lepe protoze ma vyssi maximalku pri pohonu ciste na elektriku a silnejsi elektromotor.
jozinec
Ok. Diky
adamzprahy
Bohužel Mercedes 250e to dělá stejně. To mě šokovalo. Auto nebylo ještě ani zajeté, venku 5 stupňů, v 90 km/h v kopci se vybila baterka a skočilo to rovnou na 3 tisíce, z kterých to následně podřadilo. To mě až zabolelo u srdce a málem jsem se rozbrečel :D

Zkoušel jsem to zkoumat v infotainmentu a jestli správně chápu, tak alespoň kapalina je předehřátá, tak to snad není taková bomba, ale to je chabá útěcha…
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Hm, musim napsat, ze me to prekvapuje. Z diskusi se postupne dozvidam, ze to co jsem povazoval u PHEV za bezny standard je spis vysadou Toyoty. Minule to bylo tepelne cerpadlo, ted to vytaceni studeneho motoru. Prestavam se divit, ze sposta lidi je proti PHEV vysazena, protoze je evidentne dost vyrobcu lehce "odflaklo' :/
adamzprahy
Jsou mezi nimi obrovské rozdíly. Jako já celkem chápu konstruktéry v jejich dilematu. Protože jestliže mají zjištěno, že 90% zákazníkům stačí 40 km dojezd, dobíjí doma a v zimě si auto vytopí když je připojené do sítě, tak pak chápu že dávat tam tepelné čerpadlo nebo silnější baterky je zatím prostě zbytečné.

Z mé zkušenosti z HEV Toyoty si myslím, že v tomhle výkonovém/tepelném managementu mají obrovskou výhodu v eCVT převodovce. Když jsem měl CHR HEV, moc se mi líbilo jak za studena držela nízké otáčky spalováku, topení jelo ze spalováku, ale pohon raději vytlačil všechno z baterek aby zajistil ideální podmínky pro spalovák když byl v nejhorším (= nejchladnější). Jenže pokud je elektromotor zapřažený s klasickou převodovkou, ono asi není moc možností jak to udělat jinak. Pak ale to eCVT ve vyšších rychlostech nefunguje ideálně. Obojí má svoje plusy i mínusy.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak se nesměle zeptám, jen prostě aby měly kam skákat minusy: Není opravdu lepší si koupit Prius Prime u mistra hybridů?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč takový pekáč, když si můžeš mít Octavii nebo 308 za zajímavější peníze?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože když chci (plugin)hybrid, tak žádné z těch aut nedává větší smysl, než Prius Prime. U Toyoty jsou s hybridy nejdál, protože mají 20 let náskok.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale nejede to.
adamzprahy
Modely s 1.8 HEV mají udávané stejné parametry jako tato Kia. O 2.0 HEV v Corolle určitě nemůžeš říct že nejede :)
File12
Protože prostě někdo nechce ten vysavač s variátorem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
--------
Arese
Není. :-)
Avatar - MS-sport
MS-sport
K tomu ten nesmyslnej dobíjecí elektromotor a skvělé auto je totálně mimo Planetu.
adamzprahy
Teď budu chválit svou garáž, ale nedá mi to. Přitlačíš dle výbavy 10-20% a máš Mercedes CLA 250e (lze i kombi) s o 60% vyšším výkonem, na stovku rychlejší o víc než 4s s maximálkou o 69km/h vyšší :D A za ty prachy zatopí i elektricky :D
Avatar - MS-sport
MS-sport
:-! :yes: