BMW iX M60 je první „M“ verze automobilu od základu navrženého jako elektromobil. Láká nejen na jízdní schopnosti, ale také na jedinečný zvukový doprovod.
Naštěstí není, protože kdyby byl tak bych ho nemohl vystát. Tohle znovu vyzdvihuje jen ubohost dnešní doby, kdy na oltář ekologického Boha jsou nesmyslně drancovány zdroje a znečišťována planeta. Na co někdo potrebuje tank se 105kWh baterkou? Aha, aby se predváděl že na to má před nýmandy, kteří mu to žerou.
S tým súhlasím, elektropohon, ktorý je ideálny do mesta a teda logicky do malých a kompaktných áut, sa najčastejšie dáva do ozrutných SUV a crossoverov vážiacich ako slon. Ale to je dané cenou tej techniky, ktorá je drahá a skôr sa roztopí v cene luxusného SUV, ako v cene supermini.
Bylo by fajn srovnavat "ekologii" s obdobnymi spalovacimi silenostmi se zrychlenim okolo 4s na sto...
https://www.auto.cz/…le-skvele-136184
"Na dálnici si v rámci povolených limitů auto říká o 11,5 l/100 km, pohyb ve městě znamená nějakých 13 l/100 km. Když pak za to vezmete, spotřeba okamžitě roste k dvacetilitrové :no: hranici. A to když se rozhodnete cestovat po dálnicích „německým“ tempem, ostrá jízda na okresce pak rázem znamená, že se dokonce přiblížíte k hranici 30 l/100 km."
PS ''Zachranime planetu elektroautama" je blabol pro primitivy, ktery nechapou, ze se jedna jen o stripek v mozaice. A ze kazdy obor je takovym stripkem. S timhle primitivnim myslenim by bylo nejlepsi nedelat nic.
Protoze kdyz si nekdo takto (dementne) vyzobe jakykoli samostatny obor, tak dojde ke stejnymu (pitomymu) zaveru jako JaPrvni_1.
Nikto elektroautami planétu neachraňuje. Je to najskôr výmysel odporcov elektromobility.
O svoju štvorvalcovú 1.2 (ktorou mimochodom donedávna všetci "správni" kovboji opovrhovali) neprišiel kvôli elektromobilom nikto. Je to len ďalšia teória vyvarená z vody.
Jinak me fascinujou petrolheadi, kteri si neustale stezujou, ze je zakaznik "nucen" kupovat auta s nizsi spotrebou.
Normalni spotrebitel je za nizsi spotrebu svyho auta, treba trivalcovyho, rad!
Ne pro kazdyho je prioritou razeni, zvuk a rucni brzda.
Existujou lidi (pravdepodobne pragmaticka vetsina), ktery oceni nizsi naklady na palivo.
Zacalo to down-sizingem.
A konci to plnou elektrifikaci... :yes:
Nižší náklady na palivo řeší LPG, CNG, ethanol atd.
Tříválce si strč za klobouk, zvuk vysavače, zrychlení z 0-100 za 95 let a spolehlivost že to nedá ani 150 tis, viz slavné Ecobosty 1,0, to byla veteš, vid utopistický zelený eurosoudruhu
Pre mna jednoznacne najskaredsie BMW od druhej svetovej vojny. Na predok domontovat 100mm kanon a moze ist iX na stec pri Stalingrade. Nemozem pochopit ako sa tak vizualne strasne auto moze dostat do vyroby. Hamba BMW! 👎
helmutům už totálně šíbe, někdo by tam měl zavřít milion lidí do blázince aby byl od těch šílenců, co mohou za všechny prů*ery v Evropě už konečně pokoj.
Neforemná, neúčelná bedna kitu, která bude maximálně schopna ujet většině normálních aut někde na semaforu, za zvuku vymyšlených fanfár. Ne, tohle nikdy nebude můj šálek kávy.
Hodně starých jednotech se už dávno nepoužívá. Vypadalo to že s nástupem elektriky v autech HP zmizí a výkon bude jednotně v kW, ale ze záhadného důvodu se nestalo a koně se furt drží.
Ještě čekám kdy začnou kapacity baterie udávat v HPh :-)
Niet väčšej blbosti ako uvádzanie výkonu len v koňoch. Lebo sú kone britské aj francúzske, HP, PS, každé samozrejme iné a potom nevieš, o čom sa vlastne bavíš a musíš prepočítavať. Jednotkou výkonu je Watt, teda údaj v kilowattoch bude platiť na celom svete e nemusíš rozmýšľať, či tá informácia pochádza z amerického, francúzskeho či britského zdroja. Ak za kW uvedieš údaj v PS, v poriadku, ale len pre dokreslenie, nie ako primárna či jediná informácia.
Tak základní chyba je už v nesmyslném sčítání momentů dvou motorů
Když pominu že moment motoru je u elektroauta celkem nadbytečný nicneříkající údaj, tak stejně pro jejich kombinaci platí poněkud složitější pravidla než jen sečíst hrušky s jablkama
Silně pochybuju že tohle PR výrobců a novináři vůbec tuší, natož aby pravidla respektovali
Taky moment udava jen dinosaurus BMW. :-)
Je to prezitek.
Na druhou stranu petrolhead snad pochopi, ze nejrychlejsi uz byval. :D
To ze je obvykle ruzne zprevodovani vpredu a vzadu tento (jednotny) udaj cini jeste bezcennejsi...
Ale tohle jiste vypustila automobilka a acz to prevzalo zrejme v poradku.
Kazdopadne ti to rekne, ze to auto je STRAAAAASNE silny. A to je pravda. O pul sekundy min na sto oproti V8 X5....
Citace z testu X5 M50:
"Vytecny osmivalec
Je jednoduše skvělý. Síly má na rozdávání, což ostatně už na papíře dokazují jeho parametry. Dosahuje výkonu 390 kW (mezi 5500 a 6000 otáčkami) a točivého momentu 750 N.m, které jsou dostupné v širokém pásmu 1800 až 4600 otáček."
A pro srovnani (pripomenuti):
"BMW iX M60 je totiž naladěno na výkon 455 kW a točivý moment 1.015 N.m" :-O:-O:-O
To jsou naprosto fantasticky parametry, ktery jsou spis srovnatelny (treba otackovym rozsahem) s motory F1... :yes:
U iX jsem otacky nenasel, ale u i4 M50 je maximalni vykon v rozsahu 8.000-17.000!!! otacek. Jinymi slovy game-over pro spalovaky. :-! https://www.evspecifications.com/…en/model/df90142
Nikola Tesla by mel radost, kam BMW (nebo kdo vlastne, dodavatele neznam, takze skutecne BMW?) dotahlo jeho synchronni stroj. :yes:
PS "Siroke pasmo otacek 1.800-4.600" zni v kontextu EV neskutecne smesne. :D
EV ma maximalni moment zhruba 0-8.000 a potom jede 8.000-17.000 na maximalnim vykonu. :-!:-!:-!
:yes: Proto taky prirovnavam elektromotory k F1...
Ale oni jsou ve skutecnosti mnohem lepsi.
Jasne, BMW pouziva synchronni stroj s vinutim na rotoru - s cizim buzenim ("elektrickym")...
Pouziva to (pokud vim) jen Renault a BMW predevsim kvuli obave z nedostatku surovin pro permanentni magnety a kvuli jednodussi regulaci nez PMSM.
Pro tento stroj je 17.000 uzasna hodnota.
Tyhle motory (generatory) vyrabi proud do tvy zasuvky, jestlize jsi pripojen k uhelnym nebo jadernym elektrarnam (coz jsme v podstate vsichni). Tam toci 3.000ot./min.
A v Temeline jsou dva. Kazdy ma vykon cca 1.000MW. :-!:-!:-!:-!:-!
PMSM (permanent magnet synchronous motor) Tesly je samozrejme jinde. :-)
Mne slo spis o srovnani motoru u jedne automobilky.
A srovnani technologii.
v tom případě beru. Ono je to docela hardcore, protože ty starý Tesly používaly asynchronní motory (ty, co patentoval Nikola Tesla). Ty taky točí o chlup více, 18000RPM.
U těch extrémních PMSM už Tesla musela použít dokonce karbonovou bandáž rotoru, aby se nerozletěl na 1000 kousků
on je ale pak docela rozdíl v tom, jak spalovák vs. elektromobil onen krouťák přenese na silnici. S výkonnými spalováky, byť všehraby mám tu zkušenost, že to ... hrabe, případně ESP/ASR omezí výkon. Na silnici dostaneš zlomek. A to nemluvě o té dostupnosti výkonu/kroutícího momentu. Dobré leda na 1/4 míli, kde máš spešl povrch a zahřáté gumy.
Elektromobil má mnohem citlivější řízení výkonu, krouťák dostupný hned. V běžném provozu jsou pak agilnější než o něco silnější spalováky.
O přenos výkonu a trakci se staraj u automobilu pneumatiky.
On má elektromobil nějaké jiné pneumatiky než spalovák? Odkdy?
Dej si na Teslu čínské šlupky, uvidíš jak se budou krásně protáčet kola a pojedeš hezky bokem i když to nebudeš chtít.
Stejně tak spalovák jede jinak na Gripmax za 1800 a Michelin za 5300 :-):-):-)
Jediný rozdíl je, že Elektormobil nemá převodovku, resp. ne takovou jako známe ze spalováku.
Taky mi připadá, že výrobci elektrospotřebičů se předhánějí, kdo udělá hnusnější design. BMW zatím jasně vede, ono tam z BMW vlastně už nic není… jen značka ;-)
Marně přemýšlím, co vede BMW k tomu, aby své elektrodovednosti prezentovalo na obludném SUV s čelní plochou autobusu a odpovídajícím dojezdem. Kdo si při pohledu na tuhle krásku řekne "to musím mít"?
no pro všechny ty paničky, co jezdí s SUVčkem po městě je tohle prakticky vysvobození, resp. pro jejich manžely, protože spalovací motor a hlavně dieselový v tomto režimu dost trpí...
Principiálne áno, EV je do mesta vhodnejšie ako trojlitrová nafta (čo typicky poháňa takéto SUV dnes). Ale už vidím paničku, ako jej bude chcieť ťahať z kufra nejaké káble a maturovať s nimi, a to ešte každú chvíľu. A ak áno, to len potom budú boje o miesto pri nabíjačke, ako včera pred Lidlom, kde panička na 7er v Longu (!) ohrozila pol parkoviska, lebo sa chcela prvá dostať na parkovacie miesto pre postihnutých.
známý přesně tohle řeší, manželka RR Sport s třílitrovou naftou ujede denně 6 km (děti ze školky a do školky) a někdy i deset. a nabíjet bude jednou za týden...
btw. žádné kabely netaháš probůh:)
https://www.bmw.co.uk/content/dam/bmw/marketGB/bmw_co_uk/discover/electric-and-phev/charging/charging-station-ms-public-charging.jpg/jcr:content/renditions/cq5dam.resized.img.585.low.time1605616363240.jpg
No upřímně tuhle módu, jezdit po městě s mastodontem (v tomto případě i hnusným), nechápu ;-) Děti se dají do školy odvézt i třeba X2. Alespoň to vypadá jako BMW, ve městě se s tím bude jezdit daleko líp a do Špidlu s tím dojede taky :-[]
Dobré to je. Uvidím na živo, ale tak se mi to lbí. Kupovat to nebudu, nechci se otravovat se špagátem, ale být to v použitelné motorizaci, tak nemám problém.
Re: Když se nedaří, co se dařit má aneb Tesla v ČR padá
Bariku znam te už dlouho a tuhle v noci jsem nemohl spát a v nějaké diskusi na FB na me vyskočil znamy slovosled “neobolsevicky gretenismus” a podobne perly. A když jsem v avataru videl Rollse tak mi bylo jasne, s kým mám tu čest:) tak teď už si k těm výrokům umím vybavit i hlavu :-)
Re: Když se nedaří, co se dařit má aneb Tesla v ČR padá
Vidíš, tak si to můžeš užít.
A že na tom FB, kam chodí 9999999999999999999999999999 x víc lidí jak sem mam tyhle názory jenom já vid. Vůbec nás tam nejsou stovky a tisíce dalších, vid že sis toho vůbec nevšiml že jo.
A taky skupin o amerikách, objem ničím nenahradíš, a sposuty dalších petroheadských skupiny co maji desetitisíce členů, že si je tam neviděl vid :-):-):-)
Ani ty fotky těch aut, co lidi vlastní a postují je tam.
A když budeš mít štěstí najdeš moje komenty i na youtube :-)