Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Sony představilo koncept elektrického SUV a zvažuje vstup do EV segmentu

39 komentářů

Avatar - hugino
hugino
Presne ako som nedávno písal EV to už nie sú autá ale elektrospotrebiče však ich aj predstavujú na veľtrhu elektrospotrebičov v Las Vegas.Takže mali by ich prestať testovať na Auto weboch ale presunúť ich testy pre nadšencov elektroniky čiže na Elektro weby. :😉
Avatar - xxc
xxc
ked utesnia auto, aby mohlo prebrodit/preplavat nejaku rieku, budu ich moct testovat len weby o lodiach a jachtach? 😄 alebo co tie lietajuce auta?
Hendly
Tak o tom mluví i šéfredaktor Světa motorů. Nová generace kupců aut už je jiná. Nezajímá je motor a údržba, ale užitek. Sám říká, že ze Světa motorů se stane magazín o ojetinách, veteránech a sportovních autech pro fanoušky. Něco jako magazín pro fanoušky koní, parních lokomotiv atd.

Fanouškům benzínu je to jistě líto a je to nostalgické, ale svět se mění. Někdo se přizpůsobí, někdo zahořkne a někdo bude mít rád dál to co rád má a bude o tom diskutovat místo neustáleho nadávání jak je ten nový svět špatný, kdo za to může a jak bylo dřív lépe.
Avatar - xxc
xxc
Stale existuju ludia, co chovaju kone a jazdia na nich, ale bezne na presuny ich asi nepouzivaju. Rovnako ako parna lokomotiva, tiez sa u nas jednou deti raz za cas vozia, ale svet uz je dalej. Ale auto bude vzdy auto, ci uz malo taky motor, alebo iny, podla mna to taka prekazka nie je.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a kolik jich uspělo? Mimo tradiční automobilky jen Tesla. Čína prý zrušila dotace na EV, tak to už jsou méně východní než západ.
Freddka
Cina je malinkato napred, ted jdou konsolidovat a udelat v tom trochu poradek.
Ze soucasnych 600 (!!!) EV firem a startupu to chteji alvizicemi dostat na “pouhych” 100-150 EV firem… :-!
Z toho tech velkych by melo byt asi 10.
Renoo
Čína dotace zrušili protože dle prohlášení ministerstva financí to odvětví roste rychle a další dotace nepotřebuje. Bodejť by dotace potřebovali, když tam mají elektriky levné už teď. O tom si může VW nechat leda zdát...Taky proto se tam jeho ID neprodávají ani s dotacemi.
topten
vyrobci EV rostou jako houby po desti.
postavit EV z nakoupenych komponentu je jednodussi nez auto se spalovacim motorem.
urcite vziknou zajimavy technicky reseni, urcite prijde mnoho slepych ulicek.
mnozi vyrobci zkrachuji, nekteri budou jen lokalni vyrobci, jen vyvolenej se stane globalni automobilkou.
kazdopadne pro nas spotrebitele to prinese rozmanitost a pokles cen.
L Cesarin
Presne tak a bude to mat fatalne nasledky pre automobilky. Dnom ako integrujes elektromotor ktory uz nie je chraneny patentom do napravy a vyhodis tu kopu tociaceho sa zelezo-hlinikoveho srotu. Zmontovat Aku vrtacku zvladne kde kdo a tieto auta su vlastne iba take aku vrtacky s kapotou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A na takú hlúposť si prišiel sám? Za socíku zvládol auto so spaľovacím motorom postaviť kdejaký šikovnejší mechanik a nezvládla by to firma so značným rozpočtom a kapitálom?
Renoo
A taky to přinese zchudnutí. Bohatství EU stojí z dost velké části na výrobě automobilů. Čína vstupuje na evropský trh pomalu ale jistě...A prodeje koncernu v Číně jdou do ha..lu. Pracuji ve společnosti, která má výrobní sídlo ve velkém komplexu výrobních továren. Dvě nejbližší zaměstnávají dohromady tak odhaduji možná i 500 lidí a je to nějaký automotive
Hendly
A je řešením trvat na něčem co není budoucnost místo podpory nového?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jediný, kdo na něčem "trvá" jsou dutiny zelené. Není to žádný přirozený vývoj ani výběr trhu. Je to befel a když to nejde násilím, pomohou tomu nesmyslnými dotacemi a na druhé straně pokutami. Opravdu je tak těžké pro vás zelené makovice pochopit, že tohle je výběr pár jedinců, kteří tohle donutí všem, ať tím způsobí škody jaké chtějí?
topten
cina starne
pocet lidi v produktivnim veku se uz nekolik let po sobe snizuje
pocet starsich a starych lidi odkazanych na ty v produktivnim veku se zvysuje a ti budou mit cim dal vetsi problem je uzivit
tenhle trend sili a obrat neprijde
cina bude mit brzo problemy sama se sebou
L Cesarin
S nazvom elektrospotrebič plne suhlasim. Pompezny nazov electro vehicle EV by som upravil na VERA, teda Vehicle as a Electro Recuperator Appliance.
gutex
Vypadá po designové stránce dobře, jen od konceptu k výrobě zřejmě uplyne ještě dost času. Každopádně každá další konkurence na trhu EV je pro zákazniky přínosná :yes: :-!
L Cesarin
Pripravme sa, ze do 15 rokov skrachuje, alebo zanikne viac ako 1/3 automobiliek. V principe si elektro auto viete poskladat sami ako lego. Elektro stavebnice aut budu najblizsi trend a zaroven umieracik pre automobilky. Co budeme robit s tolkymi nezamestnanymi by sa mali urychlene staty zaoberat, lebo trh sa rozbieha.
gutex
Domníváte se snad, že EV budou vznikat samovolně?
Avatar - Ham.
Ham.
Ha, ha, bývávalo před mnoha a mnoha lety, dnes je to gigant třetí kategorie, který na firmy jako Apple, Samsung, LG, Xiaomi a mnoho dalších jenom kouká z velké dálky.
Avatar - Pac-Man
Pac-Man
Xylo
Tady se opět v článku řeší nějaký výkon elektromotoru a zrychlení, které pro uživatele EV není (většinou) vůbec zásadní. Co tam schází je : "Sony Mobility Inc's business model would e😜loit artificial intelligence and robotics technologies with a view to realising "a world where everyone can live in harmony with robots on a daily basis", the company said. "
Zdroj: https😐/www.businessgreen.com/…car-manufacturer
Překla😜 Obchodní model společnosti Sony Mobility Inc by měl využívat technologie umělé inteligence a robotiky s cílem vytvořit "svět, ve kterém může každý člověk žít v každodenní harmonii s roboty", uvedla společnost. "
Avatar - Ham.
Ham.
Bezcenný žebříček, ve světě kde money talks je důležitá tržní kapitalizace a tam Sony nedosahuje ani zlomku těch nejlepších.
https😐/finance.yahoo.com/quote/AAPL/?…
https😐/finance.yahoo.com/quote/SONY/?…
Avatar - MS-sport
MS-sport
Doufám, že se nenechá ETA a XEROX zahanbit. :-! :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ETA 😒] :yes: . To je poznámka, jak by to řekl sám Jeremy C. Ano, v diskuzích chybí humor a nadsázka.
Avatar - Fauda
Fauda
No, tak jelikož ETA je dnes v podstatě dovozce rebrandované čínské elektroniky, tak bych elektromobil značky ETA neviděl jako úplné sci-fi. A možná to nebude ani tak dlouho trvat
Avatar - Anonym
Anonym
Myslím ta česká komunistická respektive to co z ní vzniklo. Tuším někde v Číně. Potom bude Tesla a TESLA, která je která?
Avatar - MS-sport
MS-sport
Jako bacha......dělali kdysi telefonni automaty do budek na ulici :yes: kdyz vidíš videa jak ryze českej komunistickej výrobek Tatra 148 nastartuje po 5 letým odstavení na vrakovišti... :-!
DonVito
TESLA a Tesla uzavreli smlouvu o pouziti znacky minimalne u nas (a v Evrope?).

Tohle je tam jiste osetrene. 😉

https😐/cs.wikipedia.org/…sla_%28podnik%29

''Spor s Tesla Motors
Dne 6. 10. 2010 byla po řadě žalob ze strany TESLA a.s. 😲 :yes: na Tesla Motors Inc. podepsána smlouva o koexistenci obchodních značek Tesla, která upravuje vztahy mezi společnostmi.[12]
Znění úvodní preambule smlouvy o koexistenci značek TESLA: (A) Tesla Motors vlastní řadu ochranných známek na aplikace a registrace, které se skládají nebo obsahují název TESLA. (B) Tesla Holding vlastní řadu ochranných známek na aplikace a registrace, které se skládají nebo obsahují název TESLA. (C) Tesla Holding a Tesla Motors si přejí uzavřít smlouvu o koexistenci vztahující se k ochranné známce TESLA.''
Avatar - kari.laz
kari.laz
Všimli jste si, co se rojí EV ze všech možných míst? Apple, Xiaomi, Sony, kdejaký garážista....
Elektromotory i baterky jsou tu hodně dlouho, ale až v době, kdy je jasné, že se to natlačí násilím a povinně s tím každý vyjde na povrch, protože do té doby věděli, že by to byla naprostá okrajovka.
Jediný kdo s tím vyšel masově byla Tesla, ostatní až víceméně v době, kdy se vědělo, že to bude natlačeno povinně.
Hendly
A není to spíš tím, že např cena baterií klesla za posledních 10 let na desetinu?
Avatar - Anonym
Anonym
Kde? Nevšim jsem si. Pořád za každou baterku chtějí majlanty, ať už je to ta 12V nebo nějaký LiON do vrtačky, případně do auta. Ani tužkové baterie do ovladačů nějak nezlevnily. Ani články 18650 do Priusu. Nová baterka do Priusu jako ND má pořád stejnou cenu. Kde se to zlevňuje? Víš to nebo meleš nesmysly?
Hendly
Opravdu chceš cenu baterií odvozovat od ceny náhradních dílů?
Avatar - Anonym
Anonym
Chci vidět to zlevnění, když si jdu někam koupit nějakou baterku. Nemáš šanci mi dát příklad tak mlč.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Není
PowerHouse
Jako mobily zastřešuje Android, tak někdo musí zastřešovat i tu hromadu nových automobilek.
Je to nejsilnější výrobce elektroniky a u nás i serverů.

Ale ty se zmůžeš pouze na tu politiku. Ale zde by se neměla hodnotit jenom politika.
PowerHouse
Jako TV?
Sony a Panasonic si nedokáží vyrobit ani TV, vyrábí jim je dodavatelé, tak proč ne ta auta.

Jasně auto je elektrospotřebič, ale tam vítězí Foxconn.

Někdo tu hromadu nových automobilek musí zastřešovat. Všichni nemají na vývoj co VW.
A Foxconn je včele, Již i ze známé spolupráce s Stellantis 50:50.
Makovnik
Preco kazdy vyrobca spotrebky, ktory chce doplnit policku vysavacov a fenov aj EVozidlom kopiruje prave uz tak vzhladovo hnusnu Teslu?
Snad to nebude trend a nebudu casom jazdit len tieto hnusne zabokrabice, len aby usetrili 0.01cx.
S normalnymi autami sa cx velmi neriesilo, teraz sa k hnusu priblizil aj MB EQXX.

Podobny trend postihol kdeco, napr. monitory a teraz je kazdy jeden s nezmyselnym filmovym formatom 16:9.
Avatar - Anonym
Anonym
Máš pravdu, že Tesla není taková krasavice, jako Prius. Ale hnus to ne, to opravdu není. I ta žabí tlama má cosi do sebe.
Tarsinion
Interiér je dost inspirovaný Ioniqem 5