Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Ikonický Bobcat představil první kompaktní elektrický pásový nakladač

20 komentářů

traveldrive
Za koľko dá z nuly stovku?
Avatar - kari.laz
kari.laz
V tomto případě by to dávalo smysl. Bude to mít omezení, protože moc nevěřím čtyřem hodinám nepřetržité práce, což by znamenalo že to pak bude mít u sebe generátor, který bude vrčet stejně aby to nabil. Další věc je, jak to budou nabíjet, pokud budou někde v terénu, nebo i ve městě, tak dojde baterka, budou to muset naložit a odvést nabít a nebo opět nažvejknout nějaký generátor a dobíjet. Prostě elektro bude vždy, respektive ještě hodně dlouho problémové.
Na druhou stranu pro práci v uravřených prostorách, nebo tam, kde jim baterie stačí a stejně techniku na noc odvážejí to bude super. Myslím, že na hodně prací, které tyto bobíky zastávají to bude stačit.
Takže za mne to smysl určitě dává.
kesumb
Hele určitě, navíc je to kompaktní nakladač, reálně to nikdy nedělá celej den jako rypadlo. Plus tyhle stroje suplujou funkci ještěrek v areálech stavebních firem, kdy jestli něco nechceš tak dělat v hale s smrdutým naftovým strojem. A pak spotřeba, nezdá se to, ale za měsíc práce vždy jednoho stroje jsem do malýho jeřábu a 2,7t rypadla nalil naftu za skoro 20 tis. Když si vezmu kolik to probublá v prostojích.... Co se mi moc nelíbí je kompletně elektrický příslušenství, hydraulika je v tomhle dlouhá desetiletí zavedenej funkční standart..
Slováci dělají elektrickou variaci na téma UNC a tuším je to 1,5-2 mil. Kč, což s ohledem na to, kolik stojí aktuálně velkej Locust už není zas o tolik.
https😐/www.kovacoelectric.com/cs/konfigurace
Každopádně to má podle všeho příslušenství kompatibilní s UNC a tedy celé hydraulické
Avatar - Mokrous
Mokrous
Na tom Bobika je ale na videu vidět hydraulika, ne? Jak jinak by asi fungovaly ty pístnice k ovládání lopaty a dalšího příslušenství? Pochybuju, že je článek přesný.
kesumb
to slovensky je hydraulicky a mas velmi pravdeodobne pravdu, protoze to tak bude i u bobcatu. Jenom pohon bude elektrickej, naradi pak hydraulicky. Nedovedu si predstavit jakou ranu by dostaly primocary elektropohony vylozniku kdyby byly naprimo...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nevyznám se v konstrukcích tohoto typu, ale neumím si představit něco na principu serva, co by utáhlo takový Nm. Napadl mne i nějaký šnekový pohon v tom pístu, ale to je asi ***ina a bylo by to asi neskutečně pomalý.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
je to jako servo u vrat, u toho vidíš ten elektromotor a bude tam vřeteno s maticí.
IPace
za 20 let jsem jeste nevidel stavbu kde by nebyla moznost nabijet bud z provizornich rozvodu dane stavby nebo z generatoru, i pri stavbe dalnice je na miste co par set metru nejaky dieselovi/benzinovy generator a casto totalne predimenzovanej protoze tam moc veci co by jeli na elektrinu neni

jinak elektricke smykove nakladace se delaj v CR par let, a zajem je o ne obrovskej, mam dojem ze dodaci lhuty jsou ted prez pul roku a firma nestiha ikdys rozsirujou vyrobu co se da, kasumb na ne dal odkaz
Avatar - lyon667
lyon667
Právě v tom je ta potíž. Přes den rádoby ekoprovoz na baterky a přes noc dobíjení naftovou elektrocentrálou. Tedy ve výsledku žádný přinos, jen náklady navíc.
JiVi73
a neni lepsi tu naftu lejt rovnou do stroje, nez z ni, se ztratama, vyrabet elektrinu a pak ji y dalsima ztratama dobijet do stroje?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
zkus v hale čuchat diesla.
Avatar - Dinar
Dinar
U těch strojů to bude ještě zajímavé. Mně se líbilo tohle video z Harry's garage, je tam pohled JCB na budoucnost pohonu pracovních strojů.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
speedfred
:yes: V jednom podniku kde pracujeme tak vymenili viacmenej všetky VZV za e-VZV a v tých halách je to moc poznať. Majú vymeniteľné batérie a ako som sa s nimi bavil tak na 1ks VZV majú 3 batérie.
Keby to aj chcíplo tak pride druhá zdvižka ktorá batériu vymení.
Avatar - lyon667
lyon667
e-Ještěrka není žádná novinka, elektrická Desta se vyrábí snad od druhé světové války. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
To viem že sú tu nejaký piatok, ale aj tak boli v prevádzke stále dízlové zdvižky.Tu sa ale bavim o VZV s nosnostou 5-8t a možno aj viac.
gil54
...proč to na webu o autech je, ať je to jakkoliv zajímavé, novinka, bezemisní. Autu se to už ani nepodobá, kola to už také nemá, tak to patří raději na web stavebních strojů, případně na nějaký ekologický.

To už sem víc patří hnijící T613, startování T138 po letech nebo počátky supersportů.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tenhle nakladač může třeba sypat v hale sůl do sypače, sypač sype silnice a po silnicích jezdí auta. A u té tatry proč nenapsals, že to má kliku uloženou na valivých ložiskách? Jels a pracovals někdy smykovým nakladačem? Ty se nezajímáš o techniku, jenom o obrázky? Driftovals s 613 nebo co máš vůbec proti technice?
gil54
Opravdu zde neočekávám článek o výrobě technické soli, třebaže se používá k posypu vozovek, po kterých jezdí auta.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Já jsem žil v domnění, že sůl se nevyrábí, ale těží v polsku a dováží to v kamionech.
lazar33
Tak toto je hodně zajímavé. Vůbec jsem netušil, že se Bobcaty ještě vyrábí. Když jsme stavěli dům, tak jsem měl také jednoho půjčeného. Nakonec mi ho půjčila tato půjčovna nakladačů https😐/www.isermat.cz/…prace/nakladace/ Byl to ale samozřejmě ten klasický, ne elektrický. Práci ale odvedl skvěle. Zvlášť na tak malém prostoru přišel dost vhod.