Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
lyon667
No vcelku snadno: zrušit dotace a narovnat nesmyslnou legislativu. Mlask není víc, než produktem zelené politiky.
na začátku byl. Teď už se to prodává "samo". Tohle nepomůže. Pokud nemáš na mysli uvolnění limitů emisí. Ale to se taky nestane.
Ještě v loňském roce Tesla generovala zisk pouze z prodeje emisních kreditů ostatním automobilkám koncernu FCJ.
Nemáš na to nějakej odkaz? Rád bych si o tom něco přečetl, abych měl v hlavě ujasněno, proč opovrhuji módou "Tesla" 😁
Tady jsou všechny roční výkazy: https😐/ir.tesla.com/#…
Ty kecy o tom, že Tesla nezbankrotovala díky dotacím, emisním kreditům atd. už jsou poněkud vyčpělé 😄 . Je potřeba sledovat tzv. top line, protože v nákladech jsou (mimo jiné) veřejné nabíječky a jejich odpisy.
Ty kecy o tom, že Tesla nezbankrotovala díky dotacím, emisním kreditům atd. už jsou poněkud vyčpělé 😄 . Je potřeba sledovat tzv. top line, protože v nákladech jsou (mimo jiné) veřejné nabíječky a jejich odpisy.
Tonoucí se stébla chytaj. :-!
V ČR se to Tesle nějak nedaří, v čem asi američtí soudruzi udělali chybu? Nejsou dotace, nejsou prodeje ? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Tady jde vše setrvačností a , že diesel šel do osobáků může většinou generace zlodějů nafty, co garáž tak kanystry na naftu. Začalo to poukázkama na naftu a když už se nafta mohla volně koupit, tak ta setrvačnost a nechutenství co stěma kanystry.
V ČR jsou lidi docela inteligentní, díky osobnímu prožitku se socialismem a také musí více přemýšlet za co utratí svoje prachy. Takže tady se podaří Teslu udat jen pár ***ům ...
V ČR se neprodávaj ani spalováky. 80 % novejch aut kupujou jen firmy a právnický osoby. Plebs včetně mě kupuje volítaný vojetiny. Cos čekal jinýho?
Jistě. Proto sám Musk provařil že to chtěl prodat... bravo :yes: :yes: :yes:
jen hlupák nemění své názory. V tu chvíli, kdy chtěl prodat, tak mu teklo do bot. Zcela přirozená reakce. Kdyby Teslu někdo koupil, dost možná už o ní nečteme. Jenže to nikdo nechtěl, tak se do toho musel obout a výsledek je vidět. Bojí se ho stoleté automobilky.
Samozřejmě že se Tesly obávají. Ale tou prvotní příčinou není Tesla. Tou prvotní příčinou jsou dotace a pokřivené tržní prostředí. Musk se jen svezl na té vlně a je produktem této nerovnováhy.
Faakt? A dotácie sa dávajú iba na Tesly a na EV iných značiek nie? A sakra...
Žádné a sakra se nekoná. Smůla.
:no:
To že dotace jsou na EV tudíž i jiné značky totiž vůbec ale vůbec nic nemění na tom co jsem napsal že... 😁 😁 😁 :-!
:no:
To že dotace jsou na EV tudíž i jiné značky totiž vůbec ale vůbec nic nemění na tom co jsem napsal že... 😁 😁 😁 :-!
Daj si skontrolovať mozgové obvody, produkuješ podivné nelogické myšlienky. Asi tam máš niekde skrat.
100-leté automobilky jsou infikovány mladými "progresivními" manažery.
100-leté automobilky měly pokračovat v tom co dělají dobře a Muska nechat vyrábět elektromobily.
V elektromobilech nikdy nemohou vyhrát, dotace pomáhají i Muskovi.
A nikdy nebudou mít někoho, komu by se zákazníci mohli klanět, nebudou mít svého boha Muska.
Proti Tesle nemohou vyhrát a svojí snahou a vyhazováním peněz se samy oslabí tak, že zbankrotují ještě o něco dříve.
A na konci se bude Musk chechtat, protože on je neporazí, ony se porazí samy. Muska to vyjde levně.
100-leté automobilky měly pokračovat v tom co dělají dobře a Muska nechat vyrábět elektromobily.
V elektromobilech nikdy nemohou vyhrát, dotace pomáhají i Muskovi.
A nikdy nebudou mít někoho, komu by se zákazníci mohli klanět, nebudou mít svého boha Muska.
Proti Tesle nemohou vyhrát a svojí snahou a vyhazováním peněz se samy oslabí tak, že zbankrotují ještě o něco dříve.
A na konci se bude Musk chechtat, protože on je neporazí, ony se porazí samy. Muska to vyjde levně.
Je to tak. Velká část majitelů Tesly jsou jen "sektaři". Takže oni stejně koupí Teslu. Budou prohlašovat jak je skvělá i když v mhoném je naopak zoufale ubohá... Tedy vůbec není pro ně důležité, jestli je konkurence horší nebo lepší než Tesla. Protože vždy víra bude jen v Teslu.
Je to stejné jako s náboženstvím. Z muslima žid nebude 😁 :-!
Je to stejné jako s náboženstvím. Z muslima žid nebude 😁 :-!
přesně, od narození toužím po Tesle a nikdy jinak. Musk je můj vůdce.
OMG. Až mě to auto bude štvát, konkurence bude bouchat lepší káry, poskytovat lepší služby, tak "shut up and take my money". Tak jako to bylo s Volvem. Z mého pohledu mi nabízelo vše, co jsem potřeboval, za zajímavé peníze. Tesla to změnila, změnil jsem značku. That's all
OMG. Až mě to auto bude štvát, konkurence bude bouchat lepší káry, poskytovat lepší služby, tak "shut up and take my money". Tak jako to bylo s Volvem. Z mého pohledu mi nabízelo vše, co jsem potřeboval, za zajímavé peníze. Tesla to změnila, změnil jsem značku. That's all
Přesně!!! Tohle jsem chtěl napsat!
Chtěl si napsat že se musí zrušit daňový zvýhodnění nafty = dotace. To křiví trh. :-!
Zalez do díry a nepodsouvej mi něco co jsem nenapsal :-!
Směšné od člověka, který souhlasí s mnohonásobnými dotacemi elektrozkratů. 😒] 😒] 😒]
Elektrozkraty jsou dotovány😒br />
- na úrovni výzkumu
- na úrovni vývoje
- na úrovni výroby
- na úrovni federální v zemích jako je Německo, USA, Čína
- na úrovni regionální
- na úrovni městských aglomerací
Elektrozkraty jsou dotovány😒br />
- na úrovni výzkumu
- na úrovni vývoje
- na úrovni výroby
- na úrovni federální v zemích jako je Německo, USA, Čína
- na úrovni regionální
- na úrovni městských aglomerací
Tak dotace elektromobilů mají alespoň nějaký (pro někoho pochybný, to nerozporuji) smysl a sice nulové lokální emise smradů a jedů. Oproti tomu dotace dieselových smradláků (prostřednictvím nízkého zdanění nafty) jsou naprosto na hlavu postavené. Jako kdybychom dali daň na topení zemním plynem a tomu, kdo topí uhlím, tu daň dali poloviční (a celé to odůvodnili tím, že na uhlí přece jezdí lokomotivy).
Nízké zdanění nafty (resp. vysoké zdanění benzinu) je prostě zločin proti zdravému rozumu! Kéž by to EU narovnala. Bohužel se to ale zřejmě napodaří, protože dieselmaniaci jsou schopní se pro tu levnou naftu nechat postřílet (jako ti islamističní ichtylové v Kazachstánu kvůli levnému LPG).
Nízké zdanění nafty (resp. vysoké zdanění benzinu) je prostě zločin proti zdravému rozumu! Kéž by to EU narovnala. Bohužel se to ale zřejmě napodaří, protože dieselmaniaci jsou schopní se pro tu levnou naftu nechat postřílet (jako ti islamističní ichtylové v Kazachstánu kvůli levnému LPG).
Elektroauta jsou dotována. Diesel je výrazně zdaněn. To je podstatný rozdíl. Pokud naftu ještě víc zdaníš, tak zdražíš skoro všechno.
Diesel je výrazně méně zdaněn, než by si zasloužil. Je to v podstatě tzv. křížová dotace. Kdo jezdí na benzin dotuje smradláka jezdícího na naftu.
Nižšie zdanenie nie je dotácia. Zločin proti zdravému rozumu je skôr vyššie zdanenie benzínu.
Proč má nafta nižší sazbu daně? Není to proto, že by jinak bylo zemědělství a doprava všeho zboží dražší??? Ha? To je věda co?
Zle položená otázka. Správne to má byť: Prečo má benzín ešte vyššiu sadzbu ako nafta? Zdá sa ti, že platíš málo?
Ne. Ta otázka je položena přesně tak, jak je nastavena logika a důvod nižší sazby. Že to nejsi schopný probrat už je jen tvůj problém :-!
Myslím, že je schopný to pochopiť, ale čo má spoločné osobná doprava s poľnohospodárstvom a ťažkou dopravou? Nič. Daňové zvýhodnenie nafty ju dostalo v do osobákov v takej miere akú sme tu mali kúsok tesne pred dieselgate
Ano, to je přesně ta logika "zdaňme víc plyn než uhlí, protože na uhlí jezdí lokomotivy". Prostě akorát tisíckrát účelově opakovaný nesmysl.
V průběhu let se cena nafty mění klidně o 10 kč nahoru a dolů a žádná doprava a ani zemědělství se z toho nehroutí. Když ale dojde na zdanění, začnou dieselofilové hysterčit kvůli pár korunám (a argumentovat zdražením rohlíku o 300 😖.
Jediný logický důvod pro nižší zdanění nafty je ten, že ve zdanění nafty si státy navzájem konkurují, ve zdanění benzinu téměř nikoliv (a proto zdanění benzinu šponují výrazně více). Kdyby ale EU tuto možnost konkurence odstranila, pak padá i tento jediný logický důvod.
V průběhu let se cena nafty mění klidně o 10 kč nahoru a dolů a žádná doprava a ani zemědělství se z toho nehroutí. Když ale dojde na zdanění, začnou dieselofilové hysterčit kvůli pár korunám (a argumentovat zdražením rohlíku o 300 😖.
Jediný logický důvod pro nižší zdanění nafty je ten, že ve zdanění nafty si státy navzájem konkurují, ve zdanění benzinu téměř nikoliv (a proto zdanění benzinu šponují výrazně více). Kdyby ale EU tuto možnost konkurence odstranila, pak padá i tento jediný logický důvod.
Tak jsem rád že Paroubek nepodškráb ty miliardový dotace na výrobu spalováků Nošovicích. Jsem rád že Sobotka nepodškráb ty miliardový dotace pro rozšiřování výroby spalováků Škodovky v Kvasinách, jsem úplně nadšen že žebráci z BMW nedostali půlmiliardovou dotaci na stavbu polygonu v ČR. ….Eeee počkat počkat! Oni všichni ti “chudáci” ty dotace na výrobu těch rakovinometů co nám zasíraj vzduch dostali. Jak to?!? 😒]
Ty naivko, dotace mají všechny automobilky stejné. Co tam máš dalšího? 😁 :-!
Rozhodně bych zrušil dotace na naftu, která má daňový zvýhodnění. To křiví trh. 😒] :no:
Rozhodně bych zrušil dotace na naftu, která má daňový zvýhodnění. To křiví trh. 😒] :no:
Německo nabízí od loňského května dotaci 4 000 eur na koupi elektromobilu. Rakousko se nechalo Německem inspirovat a od 1. března tohoto roku nabízí stejnou podporu. Ve Francii nabízejí od roku 2013 ještě vyšší dotaci 6 300 eur. V Holandsku jsou auta s nulovými emisemi CO2 od roku 2016 osvobozena od registrační daně. Ostatní auta jsou zdaněna podle emisí CO2 ve výši 86 eur za gram CO2 na kilometr. V Norsku jsou majitelé elektromobilů vyloučeni z povinnosti hradit daň z koupě automobilu (je extrémně vysoká a je odvozena od hmotnosti vozu a jeho emisí), a ušetří tak až tři sta tisíc korun. Jsou také osvobozeni od DPH, která je u aut ve výši 25 %. V Portugalsku jsou elektromobily vyňaty z povinnosti hradit registrační daň a tzv. cirkulační daň, při sešrotování stávajícího auta a nákupu elektromobilu dostane kupující dotaci 4 500 eur. Ve Švédsku dostávají auta s emisemi pod 50 g CO2 /km rabat ve výši 4 000 eur. Ve Velké Británii dostává kupující dotaci pro nákup elektromobilu ve výši 4 500 liber.
Kolik je dotace na auta s benzinovými nebo dieselovými motory???
JSI JEN LHÁŘ :no: :no: :no:
Kolik je dotace na auta s benzinovými nebo dieselovými motory???
JSI JEN LHÁŘ :no: :no: :no:
Ta dotace v Německu je 9 tisíc Eur. "Vláda oznámila, že v roce 2022 bude nákup čistě elektrického vozu nadále dotován, a to až do výše 9 000 eur. U plug-in hybridních vozů by se pomoc mohla zvýšit až na 6 750 eur." Zdroj: https😐/www.euronews.com/…to-buy-subsidies . Překlad DeepL
Tady je přehled na jaké EV auta se to čerpá (leden- listopad 2021)😒br />
Tesla Model 3 - 29,166 YTD
Volkswagen e-up! - 25,454 YTD
Volkswagen ID.3 - 25,201 YTD
Renault ZOE - 20,165 YTD
Hyundai Kona Electric - 16,069 YTD
smart fortwo EQ - 15,762 YTD
Skoda Enyaq iV - 11,878 YTD
Volkswagen ID.4 - 11,384 YTD
Tady je přehled na jaké EV auta se to čerpá (leden- listopad 2021)😒br />
Tesla Model 3 - 29,166 YTD
Volkswagen e-up! - 25,454 YTD
Volkswagen ID.3 - 25,201 YTD
Renault ZOE - 20,165 YTD
Hyundai Kona Electric - 16,069 YTD
smart fortwo EQ - 15,762 YTD
Skoda Enyaq iV - 11,878 YTD
Volkswagen ID.4 - 11,384 YTD
Tak ještě jednou, dotace na elektromobily mají všechny automobilky stejné. Žádnou spešl výhodu Tesla nemá. Akorát v Německu má spešl výhodu, že se ty dotace snažili nastavit tak, aby ně ta zlá cizácká Tesla nedosáhla. Ha ha ha. :-! 😁 😁 😁
Dotaci na spalováky z Nošovic podškráb Paroubek je to v řádech miliard. Dotaci pro Škoda spalováky z Kvasin podškráb Sobotka. Dotaci pro BMW polygon podškráb nevím kdo. To všechno jsou miliardový výhody pro obří výrobce spalováků čili dotace. Vše to slouží pro spalováky. Dále tu jsou dotace fosilních paliv a externalit z nich. Tam litaj miliardy každou minutou. Další dotace je vojenskýho hlídání těžiště ropy a ropných cest. Ty letadlový lodě s kovojema, tisícema vojáků a denní lety stihaček nejsou zadarmo. To se všechno cáluje z daní občan a ne ze vzduchu. Ani ty války o ropu nejsou zadarmo. Bez dotací se nebude težit ropa z břidlic a ropnejch písků v USA a v Kanadě, okamžitě by to zavřeli.
Jak zaplatit energetickou revoluci: stačila by desetina peněz, jimiž státy dotují fosilní zdroje
https😐/www.euro.cz/…revoluci-1461275
Fosilní zdroje dostávají globálně od vlád ročně podporu ve výši 370 miliard dolarů. Obnovitelné zdroje energií téměř čtyřikrát méně, 100 miliard dolarů. Kdyby se i malá část prostředků ze špinavých zdrojů přesunula na zelené, svět by výrazně pokročil v energetické revoluci, tvrdí zpráva kanadského institutu IISD.
Velká Británie je evropský šampion v dotaci fosilních paliv.
UK revealed as EU champion of fossil fuel subsidies
https😐/www.euractiv.com/…-fuel-subsidies/
The Hidden Subsidy of Fossil Fuels
A new report says that the world subsidized fossil fuels by $5.2 trillion in just one year. But that calculation is less tidy than it seems.
https😐/www.theatlantic.com/…-and-gas/589000/
https😐/www.euro.cz/…revoluci-1461275
Fosilní zdroje dostávají globálně od vlád ročně podporu ve výši 370 miliard dolarů. Obnovitelné zdroje energií téměř čtyřikrát méně, 100 miliard dolarů. Kdyby se i malá část prostředků ze špinavých zdrojů přesunula na zelené, svět by výrazně pokročil v energetické revoluci, tvrdí zpráva kanadského institutu IISD.
Velká Británie je evropský šampion v dotaci fosilních paliv.
UK revealed as EU champion of fossil fuel subsidies
https😐/www.euractiv.com/…-fuel-subsidies/
The Hidden Subsidy of Fossil Fuels
A new report says that the world subsidized fossil fuels by $5.2 trillion in just one year. But that calculation is less tidy than it seems.
https😐/www.theatlantic.com/…-and-gas/589000/
Trochu logického uvažování do toho. To by pohořeli evropští výrobci totiž taky. Mají snad elektromobily tak levné, že se nemusí dotovat?
Jenže to je propojené. Musk lobbuje u vlád ve světě za své výrobky a daří se mu.
Teda pěkně naivní představa. Opět instantní ekonomika selského rozumu.... Zelená dohoda pro Evropu tu je a nikdo ji rušit nebude. Stejně jako nikdo nezrušil minulá ekologická rozhodnutí i přes nátlaky části politického spektra a významný lobbing silných firem. Takže pokud nebudou dotace, tak to kromě automobilek odnesou i zákazníci. Nakonec by lidi překousli ještě stále ne ideální kvalitu čínských aut a začali by nakupovat čínský auta. Pokud dotace padnou, padnou i evropské automobilky.
Já si myslím, že Muska se tak trošku zastaví sám. Zatím je elektromobilita pořád vnímána jako nové odvětví a Tesla je zde vnímána jako lídr. Dodnes někteří kopírce říkají Xerox, klasickému vysavači Lux a robotickému Roomba, i když mají úplně jinou značku. Osobně si myslím, že ostatní značky Testlu rychleji dohánějí v elektropohonu, než Tesla zaběhnuté značky ve kvalitě zpracování a podobně.
Navíc Musk je tak trošku tvrdohlavý osel. Někde to je super, že dokáže jít tvrdě za svým hlava nehlava a dotáhnout věci k cíli. Jindy to je ale na škodu. Třeba ten legrační hranatý volat v nejvýkonnějších Teslach. Hodně zákazníků ho nechce, tak proč jim ho nutí? Já tam nevidím žádný rozumný důvod. Jen se prostě rozhodl.
Navíc Musk je tak trošku tvrdohlavý osel. Někde to je super, že dokáže jít tvrdě za svým hlava nehlava a dotáhnout věci k cíli. Jindy to je ale na škodu. Třeba ten legrační hranatý volat v nejvýkonnějších Teslach. Hodně zákazníků ho nechce, tak proč jim ho nutí? Já tam nevidím žádný rozumný důvod. Jen se prostě rozhodl.
Ales Chocholousek
Smrt si velké automobily způsobily sami, měli dost času a prostředků udělat funkční elektromobil před ním. Místo toho na to kašlaly a pak se mu smály a dnes se probudily a zjistily jak moc je napřed (ano ne zrovna kvalitou) ale koncepcí, upgrady, daty, možnostmi, dojezdem, funkčností apod. Má náskok který sotva doženou a když se přiblíží tak zjistí že má svojí siť satelitů co zajistí bez jakékoliv pomoci mít vše on-line, autonomní řízení apod. Každý svého štěstí strůjce a velké automobilky si hrob vykapaly sami.
No nevím, nevím, jak přes ten satelit opraví třeba mechanické části? A do budování servisní sítě Tesla nedává snad ani dolar, na reklamace kašle.
na reklamace kašle? No já nevím, kamarádovi po 420t km kleknul jeden z motorů a bez problémů dostal nový.
Nový? Nebo "nový"??? 😁 😁 😁
Hned? Nebo "hned"??? 😒] 😒] 😒]
bez problémů nebo "bez problémů"??? 😁 😁 😁
😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
je možné, že repas. Tak jako dostaneš repas polomotor u všech automobilek.
Neznám jediný případ u jiných automobilek, kdy došlo k náhradě za repasovaný díl v rámci záruky.
třeba ve Volvu standard. Nikdy nedostaneš novou převodovku, ani motor. Vždycky je to repasovaný starý. Leda ze začátku výroby, kdy se servisní centrum naplní novými komponenty z výroby.
btw - všechny automobily účtují "core" poplatek za díly. Zkus hádat co s těmi starými díly dělají ...
btw - všechny automobily účtují "core" poplatek za díly. Zkus hádat co s těmi starými díly dělají ...
Rozhodně je nedávají na záruční opravy. Ale buď přeprodají nebo nechají na mimozáruční opravy.
tak si tyhle sny nech zdát. Nemají důvod dávat nové. Zákazníka to stejně nezajímá, ten chce mít auto v záruce opravené.
Ne. Je to zcela opačně. Nemají důvod dávat repas, protože záruční i opravy nejdou z peněz konkrétního dealera, ale z peněz výrobce.
Nebo si myslíš že automobilka to blbě vyrobí a náklady na opravu nesou dealeři???
Nebo si myslíš že automobilka to blbě vyrobí a náklady na opravu nesou dealeři???
proč by automobilka měla na opravu např. potkaného motoru posílat nový motor, když ten zákazníkovo měl nalítáno přes kilo? Dostane taky olítaný, ale plně repasovaný.
Tesla má, pokud vím, mobilní servis, takže s některými věcmi nemusíš do servisu, ale servis přijede za tebou. A lidé ta auta servisují, takže nějakou formu servisu to mít asi bude. Co se týče reklamací, tak spousta Tesel, které mají opravdu vysoké nájezdy přes 400 tisíc km, má baterku vyměněnou v záruce. Ano, bylo tu pár případů, kdy Tesla reklamace neuznala, a dle mého názoru by uznat asi měla, ale kolik to bylo? 100 % asi ne. U jiných značek s reklamace neuznávají občas taky, není to nic, v čem by Tesla byla výjimečná. Procento neuznaných reklamací neznáme, takže je těžko hodnotit, zda je v tomto horší nebo lepší než jiné značky.
Reklamace rozhodně nepodceňuje. Jsou nějaké excesy, jenže to často rozmáznou média. Ale Tesla se obecně lepší ve všech směrech. Nestagnuje. Zlepšuje jak kvalitu, tak přístup k zákazníkovi, tak výkon, dojezd apod.
To musel byť silne zaujatý snaživec, čo ti nasúkal toľko palcov dolu. Retardov sem síce chodí dosť, ale až toľko ich nebude... 😁
The-National-Aeronautics-and-Space-Administration
Elona nikdo a nic nemůže zastavít :yes😒br />
Go Elon Go!!!
Go Elon Go!!!
PowerHouse
Spíše by měly uvažovat, jak zastaví Foxconn. Tesla je jedna drahá automobilka, ale Foxconn je mnoho automobilek. S tímto fenoménem nemají automobilky zkušenost.
¨
Foxconn spolupracuje s kýmkoliv (i ten Stellantis 50 :50) a chce budovat továrny na auta všude. V USA již staví auta pro Fisker, dále plánuje výrobu aut na Taiwanu, Indii a EU. Potom i jinde.
Za všechny automobilky jmenujme VInfast, který spolupracuje také s Foxconnem a i díky tomu představil na CESu hodně novinek.
A Vinfast také půjde do Evropy. Nyní plánuje továrnu v USA.
¨
Foxconn spolupracuje s kýmkoliv (i ten Stellantis 50 :50) a chce budovat továrny na auta všude. V USA již staví auta pro Fisker, dále plánuje výrobu aut na Taiwanu, Indii a EU. Potom i jinde.
Za všechny automobilky jmenujme VInfast, který spolupracuje také s Foxconnem a i díky tomu představil na CESu hodně novinek.
A Vinfast také půjde do Evropy. Nyní plánuje továrnu v USA.
Já bych z toho Vinfast nedělal nějaké předčasné závěry. Spalovací auta skládal na koupených platformách a elektriky se snad ještě ani nevyrábí. Nicméně zajímavý je fakt, že nechce jen e😜ortovat z Vietnamu, ale přímo vyrábět v USA nebo EU. Minimálně pro USA to bude přínos s vývojem a výroby LFP baterek přímo u nich doma. Navíc na nich maká s nějakou americkou firmou.
Stejsn
Nokie a Apply se strkají do stejné zásuvky, spotřebitel to nijak nepocítil, dostal jen lepší ovládání a funkce.
Zákazník to pocítil tím, že dostal do ruky něco, co úplně změnilo hru. A to píšu jako tehdejší majitel dohromady asi tří Nokií řady Lumia se systémem Windows.
Já osobně proti elektromobilům vůbec nic nemám. Když dám pryč zelené šílenství, tak co mi zbyde? Auto s asi stokrát jednodušším pohonným ústrojím, kde se nemusím štvát s olejovým servisem, řešit vstřiky, turbo, řemen, egr, dfp a já nevím, co ještě. Těžké baterky s omezeným dojezdem? Otázka pár let. První iphone taky neuměl MMS a kde jsou dneska..
Já osobně proti elektromobilům vůbec nic nemám. Když dám pryč zelené šílenství, tak co mi zbyde? Auto s asi stokrát jednodušším pohonným ústrojím, kde se nemusím štvát s olejovým servisem, řešit vstřiky, turbo, řemen, egr, dfp a já nevím, co ještě. Těžké baterky s omezeným dojezdem? Otázka pár let. První iphone taky neuměl MMS a kde jsou dneska..
Jenže vůbec nejde o to auto jako takové, ale o to kolem. Tedy nabíjení, skladování a výroba energie, dostupnost nabíjecí soustavy, její závislost na okolnostech. To není jen lepší nokia s jiným ovládáním, to je úplná změna koncepce používání výrobku. Tu nokii jsi prostě pokaždé zapíchl do stejného zdroje energie, jako ten apple. Do zdroje, který je běžně dostupný úplně všude, oba výrobky se nabíjely stejně, měly stejný "dojezd", stejná pravidla likvidace, materiálové náklady, bezpečnost používání. Spalovací auto je ve všem kromě toho ovládání jiné než elektrické. Jako kdybys nokii nabíjel elektřinou a iphone třeba plynem.
tak jako iPhone vs Nokia byla o změně koncepce používání výrobku, stejně tak je změnou koncepce používání výrobku "spalovák" vs EV.
A docela fabuluješ - Nokia vs. iPhone rozhodně neměly stejný dojezd. Dokonce ani tu bezpečnost používání. Nokia fungovala převážně na NiMH bateriích, iPhone od počátku na "nebezpečných" lithiových. Z toho vyplývá, že i materiálové náklady a pravidla likvidace byla jiná (jestli opravdu byla a bylo vyžadováno je otázka druhá).
To, že se Nokia vs iPhone strkalo obé do zásuvky ... to má stejný spojovací faktor jako že spalovák vs EV, jezdí po stejné silnici.
A docela fabuluješ - Nokia vs. iPhone rozhodně neměly stejný dojezd. Dokonce ani tu bezpečnost používání. Nokia fungovala převážně na NiMH bateriích, iPhone od počátku na "nebezpečných" lithiových. Z toho vyplývá, že i materiálové náklady a pravidla likvidace byla jiná (jestli opravdu byla a bylo vyžadováno je otázka druhá).
To, že se Nokia vs iPhone strkalo obé do zásuvky ... to má stejný spojovací faktor jako že spalovák vs EV, jezdí po stejné silnici.
Anonym
Například Toyotu opravdu ohrozí jen moc těžko.
Jo a zapoměl jsem, nakonec se zastaví sám, nebo ho zastaví nedostatek surovin na baterie a nebo nedostatek elektrické energie. Nic z toho nemá ani zdaleka schopnost pokrýt potřeby růstu jeho EV byznysu. On totil EV byznys je pro něj jen taková okrajovka, koníček, PR.
Jo a zapoměl jsem, nakonec se zastaví sám, nebo ho zastaví nedostatek surovin na baterie a nebo nedostatek elektrické energie. Nic z toho nemá ani zdaleka schopnost pokrýt potřeby růstu jeho EV byznysu. On totil EV byznys je pro něj jen taková okrajovka, koníček, PR.
energetiku pomalu začíná také řešit. On prostě není z těch, co to hodí za hlavu a řekne "to není moje starost". On v tom vidí příležitost k zisku.
A surovinovou nákladnost/nedostupnost také řeší - aktuálně používáním různých druhů baterií.
A surovinovou nákladnost/nedostupnost také řeší - aktuálně používáním různých druhů baterií.
Tak to dřív zastaví spalováky nedostatek ropy, než nedostatek surovin pro výrobu baterek. Baterie zatím nikdo nerecykluje, protože "ojetých" není dost. Jenže recyklace li-ion je levná a pravděpodobně bud lepší brát suroviny z recyklátu než z prvovýroby.
Každopádně suroviny pro LFP baterie jsou všude a stojí pakatel a bude jich vždycky dost. A to jsme jen na začátku. LFP postupně nahradí stávající NMC a NCA a jak se zdá, tak samotné LFP bude časem nahrazeno technologií LiS a možná LMO. Toyota si pohrává s myšlenkou LiS a asi nejsou hloupí. Jen to chce čas. LFP se zdokonalovala skoro 15 let, takže LiS tu nebude dřív jak za 5 let.
Každopádně suroviny pro LFP baterie jsou všude a stojí pakatel a bude jich vždycky dost. A to jsme jen na začátku. LFP postupně nahradí stávající NMC a NCA a jak se zdá, tak samotné LFP bude časem nahrazeno technologií LiS a možná LMO. Toyota si pohrává s myšlenkou LiS a asi nejsou hloupí. Jen to chce čas. LFP se zdokonalovala skoro 15 let, takže LiS tu nebude dřív jak za 5 let.
rohYpnol
Jediný důvod proč dávno není pohřben v zapomnění jsou DOTACE a EMISNÍ POVOLENKY.
Stačí JEN narovnat tržní prostředí. Nic víc.
Stačí JEN narovnat tržní prostředí. Nic víc.
pozdě, to už stačit nebude
Stále by to v pohodě stačilo. Bez dotací by se prodalo jen zlomek Tesel.
Tým sa utešuješ?
To tak je chlapečku.
A jak si na to prišiel?
Jak? Třeba tak že Tesla tu je 10 let. Dokud nebyly dotace, nebyly ani prodeje.
Třeba tak, že pokud někde omezili dotace, okamžitě padaly i prodeje. To je věda co???
Třeba tak, že pokud někde omezili dotace, okamžitě padaly i prodeje. To je věda co???
Jediné, čoho dotácie dosiahli a dosahujú, je urýchlenie procesu. Nič viac a nič menej. Bez dotácií by bol výsledok rovnaký - akurát by si nadával o pár rokov dlhšie, prípadne ešte na niečo iné ako na Teslu. Ty by si si určite niečo našiel.
Jistě. Proto když někde zrušili nebo omezili dotace na EV tak prodeje šly total do kopru že... Jasně :yes: :yes: :yes:
Proč se vůbec s takovým tupcem jako ty bavím že... Nejspíš půjdeš na HL :-!
Proč se vůbec s takovým tupcem jako ty bavím že... Nejspíš půjdeš na HL :-!
Nebude, protože se to nestane. Ale kdyby se pokřivené prostředí narovnalo, Tesla by to opravdu nedala.
Naštěstí pro Muska budou jiné dotace, opravdu hezky se nalepil na NASA a americkou vládu.
A klidně ve svých raketách spaluje diesel. A pouští do atmosféry neskutečné množství CO2 a NOx.
Naštěstí pro Muska budou jiné dotace, opravdu hezky se nalepil na NASA a americkou vládu.
A klidně ve svých raketách spaluje diesel. A pouští do atmosféry neskutečné množství CO2 a NOx.
Ty si dobrý fantasta. Mal by si začať písať rozprávky a zmeniť si nick na WinGrimm... 😒]
Muskovi nejde o prachy. Prodal skoro veškeré majetky a teď zcela prokazatelně žije už rok v tom jeho instantním domku z kontejneru a nebo chrní v kanclu. Na to jak pohádkově je bohatý si moc neužívá. Nejezdí ani na dovolené. Dřív málo a poté, co mu bouchl Falcon, když si právě užíval, nejezdí skoro vůbec. To je rozdíl mezi například tvrdým podnikatelem, který zajímají prachy - Bezosem.
A vadí mu, že jeho kosmický program vypouští CO2 do atmosféry. Když s tím začal, tak to neřešil, ale jak se SpaceX nafoukl, tak ho to se..re a už to i několikrát zmínil. Těsně před Vánocemi oznámil, že jeho raketové palivo bude vyráběno pomocí technologie CC.
A vadí mu, že jeho kosmický program vypouští CO2 do atmosféry. Když s tím začal, tak to neřešil, ale jak se SpaceX nafoukl, tak ho to se..re a už to i několikrát zmínil. Těsně před Vánocemi oznámil, že jeho raketové palivo bude vyráběno pomocí technologie CC.
kuk
Vždyť přeci ty jeho nedodělaný elektropekáče nikam nedojedou, maj strašný spáry, v zatáčkách jim upadávaj kolečka, jsou předražený, uvnitř je to holobyt a vůbec elektromobily nikdo nekupuje. 😁 😁 😁 :-! Když budou dinosauři chtít tak do auta narvou tisíc tužkovek a elektromor, rozjedou výrobní linky a vytřou nějaký trapný Tesle zrak. Tak proč proboha musej zastvovat nějakýho amatéra z garáže??? To mi hlava nebere. 😁 :-!
Leda že by byli neschopný líný dinosauři co jsou 20 let pozadu a cejtili by že skončej stejně potupně jak Nokie. He he he. Ten pohřeb spalováků je taková švanda. 😁 :-! :yes:
Leda že by byli neschopný líný dinosauři co jsou 20 let pozadu a cejtili by že skončej stejně potupně jak Nokie. He he he. Ten pohřeb spalováků je taková švanda. 😁 :-! :yes:
Tobě hlava nebere nic. Tvůj standard.
Vy elektroprdi vidíte pohřeb spalováků už 20 let 😄 😄 😄
Ale nějak k němu nedochází 😄 😄 😄
Zatím vidím jen záplavu dotací pro elektrozkraty a záplavu zákazů namířených proti spalovákům. :no: :no: :no: :no: :no:
V ČR se v ten samý moment koná pohřeb elektrozkratů 😒] 😒] 😒] . A Škoda Auto brečí a fňuká, žádá o dotace. A nejen ona.
A stát odolává protože je to vyhazování peněz z okna.
To je poprvé kdy Š Auto neuspěla se svým lobbingem.
Ale nějak k němu nedochází 😄 😄 😄
Zatím vidím jen záplavu dotací pro elektrozkraty a záplavu zákazů namířených proti spalovákům. :no: :no: :no: :no: :no:
V ČR se v ten samý moment koná pohřeb elektrozkratů 😒] 😒] 😒] . A Škoda Auto brečí a fňuká, žádá o dotace. A nejen ona.
A stát odolává protože je to vyhazování peněz z okna.
To je poprvé kdy Š Auto neuspěla se svým lobbingem.
pred 20 lety jsi tahal mozna elektrickyho kacera, o EV tady nikdo ani nesnil
byli takovi, co v ty dobe snili o tdi. vloni jejich prodeje spadly nekam ke ctvrtine vsech prodeju a padaji dal, takze zastupy tech co a nich sni ridnou
jen VW na pokute prisly chrochty skoro na 1 bln korun na nase a porad to VW tahne ke dnu
davam 3 roky, kdy se prodeje EV a chrochtu v EU protnou
byli takovi, co v ty dobe snili o tdi. vloni jejich prodeje spadly nekam ke ctvrtine vsech prodeju a padaji dal, takze zastupy tech co a nich sni ridnou
jen VW na pokute prisly chrochty skoro na 1 bln korun na nase a porad to VW tahne ke dnu
davam 3 roky, kdy se prodeje EV a chrochtu v EU protnou
O EV sme viedli diskusie ešte na ZŠ v 90-tom roku. Úžasná zelená energia, na ktorú sme nemali dostatok zdrojov a ani o 32 rokov neskôr nie sme o nič bližšie tomu, zapojiť do siete 3mld EV
DonVito
Velke automobilky zvazuji, jak zastavit Muska... 😲
Pritom podle zdejsich diskuzi uz mela Tesla davno zkrachovat. A ze tomu tak neni, tak to pry ceka Teslu kazdou chvili. 😁 😁 😁
Pritom podle zdejsich diskuzi uz mela Tesla davno zkrachovat. A ze tomu tak neni, tak to pry ceka Teslu kazdou chvili. 😁 😁 😁
Najlepšie je, že o tom, čo hlása titulok, nie je v texte ani zmienka. Článok je o snahe nevypadnúť z hry, nie ako odstaviť Teslu.
topten
jestli EU automobilky brzo nenabidnou rozumny EV zezacatku aspon pro stredni tridu, tak ten spalovaci skansen, jeste nedavno postavenej hlavne na dyzlech, budou moct brzo zavrit.
misto skutecnych inovaci stovky miliard do vyvoje dyslu, ktery se odmenily bilionovou pokutou za dieselgate jen pro VW, tak neni divu, ze koukaj jak jim ujizdi vlak, ani mu nestihaj mavat
misto skutecnych inovaci stovky miliard do vyvoje dyslu, ktery se odmenily bilionovou pokutou za dieselgate jen pro VW, tak neni divu, ze koukaj jak jim ujizdi vlak, ani mu nestihaj mavat
Nehul tolik, nádhero! Tys v mládí nějak hulil diesel, že jsi tak postižený?
kuk
a Apple a Google a vůbec celý Silikon Valej. Ti pitomci z autoprůmyslu vůbec nechápou, která bije. Rozhodí je závislost na baterkách a na prastarejch čipech. Vůbec nepochopili źe potřebujou tisíce programátorů. Viz VW jeho desetitisíce mrtvejch iD3 vyskládanech rok na letištích…To byla pro Vlkohrad hodně studená sprcha. :-! 😁
Tisíce programátorů lepší auto neudělají. To je co??? Tisíce programátorů udělají možná leda tak lepší infotainment.
Čo by za to Volkswagen dal...
Právě že udělají. Tvůj mozek evidentně žije v hlubokým pravěku a snaží se vyrobit pěstní klín. VW neměl pragramátory a musel na rok odstavit svoje plechovky po 10 tisicích než ty lidi sehnali a auto doprogramovali aspoň tak, že ho mohli začit bezpečně prodávat. Postihlo to i jejich spalováky jako golfy, ochcávky apod. protože nebyly schopný po bouračce přivolat záchranu. Jedna pichovina v softu co zastavila prodeje aut napříč koncernem. Dinosauŕi pořád vykřikujou že ty EV jsou jen počíače na kolech a že na tom nic není, ale vůbec jim nedochází že počítače se musí naplnit kódem jinak jsou mrtví a to se ukázalo v plné nahotě. Jenom Apple na rozpočet na vývoj a výzkum svých hraček tak velký jako má 14 největších automobilek na vývoj všech svejch pekáčů a podle toho to taky vypadá. :-!
kesumb
...pokud nedokaze VW za dva roky opravit zrnej infotaimet v golfu. Porad jenom vymluvy, ceny leti nahoru a reseni problemu v nedohlednu. A pak prestat vyrabet v8diesel, se zaplacenym vyvojem, je stejny jako kdyz Nokia neredstavila nastupce komunikatoru nebo drahejch luxusnich mobilu (8850 nebo jak se to jmenovalo...)
Ten problém teraz je, že nie spaľováky dotujú elektromobily, ale elektromobily budú musieť zaplatiť vlastný vývoj, aj nevývoj spaľovákov.
Tak V8 diesel daval smysl mozna pro stary tatrovky. 😁
BMW to resilo turbama navic...
Kazdopadne je videt, ze 6 valcu je pro diesel az az...
Bylo jasny predem, ze pocty prodanych kusu V8 v dieselu budou nizky.
BMW to resilo turbama navic...
Kazdopadne je videt, ze 6 valcu je pro diesel az az...
Bylo jasny predem, ze pocty prodanych kusu V8 v dieselu budou nizky.
KANKUNEN
Svět se řídí politikou, vědci vyvíjejí zařízení horší než jsou teď, protože jsou z toho politické výhody a ekonomové počítají se započtením politických konstant. Malá automobilka nemůže mít reálně větší hodnotu než gigant. I ten nejzarytější teslař by raději vlastnil celou Toyotu než Teslu.
zapominas na hownow
kdyz nebudes mit vubec nic, ale budes vedet jak na to, tak je tvoje hodnota vyssi, nez kdyz mas podnik, ale zadnej program ani napad
kdyz nebudes mit vubec nic, ale budes vedet jak na to, tak je tvoje hodnota vyssi, nez kdyz mas podnik, ale zadnej program ani napad
😁 😁 😁
To asi tezko.
I kdyz zrovna Toyotu bych kvuli SSB taky bral...
Teslu nazyvas malou automobilkou?
Myslis tu firmu s nejrozsahlejsi siti nabijecich stanic sveta?
Tu firmicku, ktera si sama vyrabi komponenty od sedacek, pres bateriove clanky, solarni panely az po polovodicove cipy pro autonomni rizeni?
Ktera bude vyrabet brzy elektricky tahac?
Pobavils.
To asi tezko.
I kdyz zrovna Toyotu bych kvuli SSB taky bral...
Teslu nazyvas malou automobilkou?
Myslis tu firmu s nejrozsahlejsi siti nabijecich stanic sveta?
Tu firmicku, ktera si sama vyrabi komponenty od sedacek, pres bateriove clanky, solarni panely az po polovodicove cipy pro autonomni rizeni?
Ktera bude vyrabet brzy elektricky tahac?
Pobavils.
Tom Pro
Hele Lounova na Dakaru, Musk milovnik vesmiru a ufo v autobranži. Jenom se z toho neposerte. Normalne si kup peugeot, vw nebo škodu oktavku se 100tis km na tachaci za 300tis kč a klidně jezdi dál. Je to jako si myslet, že když “ tančí, hvězdy” v tv, že ty musíš se naučit taky. V klidku ju
a proč bychom kupovali něco od výrobce co zkurvil a zdražil vše na co se podíváš? Copak tesla ojebávala a musíme všichni podle koncernu stát se podvodníkama a zlodějama?
JosefBrofsky
Stačí tomu dát čas, krachne to samo ...
tak jasně každý business potká ekonomický jev zvaný "narušitel trhu". Trh obuvníků narušil rozmach koní a koňských spřežení. Trh koní narušil rozmach spalovacích motorů, trh spalovacích motorů naruší trh elektromobilů (jsme na počátku této éry) a zcela jistě přijde něco, co naruší trh elektromobilů. A pokud to Musk dostatečně včas nezachytí, dost možná proto, že už tu nebude, tak Tesla krachne. Tak jako krachnou některé tradiční automobilky nyní.
Jojo Tesla už krachuje 10 let a furt ne a ne krachnout. Dneska už je větší než Škodovka, který to trvalo 100 let. :-! 😁
cudzinec111
a toyotu, ale pre audi a lexus. Je to ako iPhone proti Samsung Galaxy, iPhone nie je priamy konkurent xiaomi ani LG, resp. xiaomi oslovuje inych zakaznikov...
VW bojuje na nespravnom fronte - ID3 a ID4 nijako neohrozia teslu, snazia sa nanutenim elektromobility vysachovat mainstreamovu konkurenciu v EU, ta ich vsak nijako vyrazne neohrozuje a namiesto toho sa nechavaju prevalcovat teslou.
Toyota je ina kava - lexus ma byt plne elektricky, mozno zopar plug-inov/nieEV modelov, lebo tam sa rozdavaju karty... a toyota ma mat EV ako cast sortimentu.
A hlavne tie ich EV koncepty nevyzeraju ako MPV s 30-palcovymi kolesami ako VW, ked vidim tie "sendvicove" EVcka od VW, tak neviem, ci sa smiat ci plakat...
VW bojuje na nespravnom fronte - ID3 a ID4 nijako neohrozia teslu, snazia sa nanutenim elektromobility vysachovat mainstreamovu konkurenciu v EU, ta ich vsak nijako vyrazne neohrozuje a namiesto toho sa nechavaju prevalcovat teslou.
Toyota je ina kava - lexus ma byt plne elektricky, mozno zopar plug-inov/nieEV modelov, lebo tam sa rozdavaju karty... a toyota ma mat EV ako cast sortimentu.
A hlavne tie ich EV koncepty nevyzeraju ako MPV s 30-palcovymi kolesami ako VW, ked vidim tie "sendvicove" EVcka od VW, tak neviem, ci sa smiat ci plakat...
A kde si sa dočítal, že VW bojuje proti Tesle (alebo vôbec proti komukoľvek)? Ja som na nič také v článku nenarazil. Dočítal som sa len čosi o tom, že VW bojuje za vlastnú existenciu. Teda za niečo, nie proti niečomu. Dosť rozdiel, nie?
Souhlas. VW napínal nesmyslnými kecy o novém brouku a výsledkem je otylé cosi s viditelně napěchovanou baterií v podlaze. A ještě machruje se sportovní verzí, která nemá změněný HW, takže zaostává i za Fordem.
Tom Radon
Tak pokud je Tesla nový výrobce satelitních telefonu, tak jsou ostatní automobilky výrobci Android telefonu. Jistě, dokud bude nový výrobce vyrábět 100.000 satelitních telefonu ročně, najdou se kupci a budou vychvalovat, že se dovolaji i uprostřed Atlantiku. Fakt je logické, aby se vyděsili výrobci 100 milionů Android telefonu, že jim ujede vlak a celý svět bude chtít místo mobilu za 10.000 Kč mobily za 25.000 Kč? S výdrží 3 hodiny a nabíjením 3 dny?
ondrasm
Tak jsem to dočetl až sem a je mi nějak smutno...
Kde jsou ty časy, kdy jsme se hádali, zda-li je lepší benzín či nafta...za kolik se dá jezdit...jak který auto jezdí na mokru, v zatáčce...
A teď je tady politicko-ekonomicko-filozofická diskuze...
Doba se holt mění a mi staromilci stojíme opodál. Abych jen nenaříkal, podařilo se mi sehnat v dnešní době již "youngtimera", 265koníkové Legacy GT a kdykoli jen nastartuju,poslechnu sound motoru, je mi zas o něco lépe a těším se na cestu do práce 😄
Kde jsou ty časy, kdy jsme se hádali, zda-li je lepší benzín či nafta...za kolik se dá jezdit...jak který auto jezdí na mokru, v zatáčce...
A teď je tady politicko-ekonomicko-filozofická diskuze...
Doba se holt mění a mi staromilci stojíme opodál. Abych jen nenaříkal, podařilo se mi sehnat v dnešní době již "youngtimera", 265koníkové Legacy GT a kdykoli jen nastartuju,poslechnu sound motoru, je mi zas o něco lépe a těším se na cestu do práce 😄
:yes: grstuluji.
Nemůžeš sw divit. Když výroba aut dávo není o nás, řídících, ale o plnění politických šílených plánu na záchranu světa... 😒 😒
Nemůžeš sw divit. Když výroba aut dávo není o nás, řídících, ale o plnění politických šílených plánu na záchranu světa... 😒 😒
L Cesarin
Ak chcu prezit nemôzu viest boj v elektro svete kde ma Tesla uz velky naskok. A navyse tesla nemusi bojovat o patenty. Naopak naskok napr. Toyoty je technika a spolahlivost. Staci ak vytvoria special standard zaruku ( napr. ak toyota vytvori zaruku na podvozok povedme 15 rokov - odlahcia vozidlo a postrazia si spolahlivost motora kde nastavia zaruku na 8 rokov pre spalovaci motor a prevodovku). Tesla ma zivotnost iba 10 rokov potom zosrotovat a na kratky zivotny cyklus stavil Musk. Toyote staci zaviest hybrid standard s vymenielnou malou Li-Ion bateriou. Optimalizovat cenu servisnych prehliadok ktore mnohokrat iba tahaju peniaze od zakaznika, to vsetko bude viest k vyhode kde im tesla nemôze konkurovat.
Minule jsem ti postoval inzeraty cca desetiletych EV.
Prestan mlivit o deseti letech. Je to lez. :no:
https😐/www.notateslaapp.com/…lifetime-mileage
Since we know that newer Tesla batteries have a lifespan of about 1,500 charge cycles, we can use that to estimate the battery's lifetime mileage.
Taking charge cycles and the car's EPA mileage into account, we estimate that the lower range Model 3's battery will last about 400,000 miles.
While at the higher end, the Model S has a 375 mile range according to the EPA, bringing the battery's lifetime mileage up to 560,000 miles.
In 2019, Elon Musk commented on the Model 3's battery longevity, saying that the Model 3 has a battery that should last 300,000 to 500,000 miles.
Prestan mlivit o deseti letech. Je to lez. :no:
https😐/www.notateslaapp.com/…lifetime-mileage
Since we know that newer Tesla batteries have a lifespan of about 1,500 charge cycles, we can use that to estimate the battery's lifetime mileage.
Taking charge cycles and the car's EPA mileage into account, we estimate that the lower range Model 3's battery will last about 400,000 miles.
While at the higher end, the Model S has a 375 mile range according to the EPA, bringing the battery's lifetime mileage up to 560,000 miles.
In 2019, Elon Musk commented on the Model 3's battery longevity, saying that the Model 3 has a battery that should last 300,000 to 500,000 miles.
prvy leaf ma sucasny dojazd 30 km...
su dva problemy😒br /> - ako dlho to bude bezporuchovo sluzit - kto opravi mierne poskodenu tesla baterku a nebude ta oprava drahsia ako ojazdena tesla?
- aky bude dojazd v nasich podmienkach pri nasom pouzivani po napr. 10 rokoch...
su dva problemy😒br /> - ako dlho to bude bezporuchovo sluzit - kto opravi mierne poskodenu tesla baterku a nebude ta oprava drahsia ako ojazdena tesla?
- aky bude dojazd v nasich podmienkach pri nasom pouzivani po napr. 10 rokoch...
Znam par majitelu prvniho Leafa a ten duvod dojezdu 30km je naprosto zrejmy.
Spatny termomanagement prvni generace Leafu. Jestli se o tema zajimas, tak to vis.
To je, jako kdybys o spalovaku tvrdil, ze vydrzi 80tkm a pak se potka motor (coz byl OBDOBNY pripad nepovedenych HTP).
Kdo se o svou baterku stara (nepretezuje ji a nenechava na 100%, nedela hluboke cykly atd.), tomu baterka vydrzi i u Leafa klidne deset let se ztratou 20%. U novych EV se toto uz jen zlepsuje, bo novejsi technologie clanku i dokonalejsi termomanagement. :yes:
Spatny termomanagement prvni generace Leafu. Jestli se o tema zajimas, tak to vis.
To je, jako kdybys o spalovaku tvrdil, ze vydrzi 80tkm a pak se potka motor (coz byl OBDOBNY pripad nepovedenych HTP).
Kdo se o svou baterku stara (nepretezuje ji a nenechava na 100%, nedela hluboke cykly atd.), tomu baterka vydrzi i u Leafa klidne deset let se ztratou 20%. U novych EV se toto uz jen zlepsuje, bo novejsi technologie clanku i dokonalejsi termomanagement. :yes:
L Cesarin
Ale kdeze, ja fandim EV. Akurat nie je fer ak sa pri EV ukazuju iba vyhody a rizika ci problemy s elektro mobilitou sa bagatelizuju. Ja osobne vidim racionalnu buducnost v kombinacii rychlovlakov a pozicovni elektro aut. Si predstav napr. zo Ziliny - do Zadaru rychlovlakom co si to vali 250km/h a tam si pozicias elektrokaru na 14dni a môzes prejst celu dalmaciu. Mal byt to byt EU standard v oblasti dopravy na väcsie vzdialenosti. A rovnako doprava do prace by mala byt realizovana EV o velkosti ZOE a mozno aj mensich mini vozidiel. No skôr ci neskôr vozidla skoncia. Quadrokoptera so stabilizacnym algoritmom a softom na prehľadnu a lahku ovladatelnost volantom su predzvest konca automobilov. Viac menej nase deti budu skôr ako nove auto riesit nakup tohoto dopravneho prostriedku. Ten progres je obrovsky a poptavka este väcsia. Svet cakaju zmeny a automobili ktore kralovali 20storociu uz vela ponuknut nemôzu. EV su ich posledne stadium ktore dlho nepotrva. Ludia ako Musk sa tesly zbavia do 2 hodin ak zacitia prilezitost v niecom novom...
FilipEess
Ale Čína ano.
Všichni si musí uvědomit, že čínské automobilky mají přístup ke strategickým levným surovinam a levné energii prostřednictvím svého státu. Veškerá těžba a zpracování surovin v čínských rukách jsou kontrolované čínským státem. Čínští výrobci dosáhnou na ceny surovin a energii o kterých se může zregulovane Evropě jen zdát. Kdyby měl Číňan dělat auta tak jak jsou nuceny Evropské automobilky, tak by prostě nepřežili. Všimněte si, že problém s chipy mají hlavně evropské automobilky, protože Asie a USA to mají osefovane , problém s dostupností levné oceli, hořčíku, mědi, lithia, kobaltu, manganu, opět jen evropské automobilky a to díky tomu, že ceny surovin jsou pro trh mimo Čínu manipulovany čínským státem. Mají nás na lopatě a je to zcela nevratny a proces. Jediné co by Evropským automobilkam zachránilo kejhak by byl technologický průlom v ukládání elektrické energie který by nepotřeboval žádné suroviny z Čínou kontrolovaných zdrojů a zároveň by byl k dispozici jen v Evropě aby ho ostatní části světa neměli k dispozici. Ale to se nestane, protože evropský vyzkum na tomhle poli je ve srovnání s ostatní konkurenci bídně. Více peněz se strká do gendrovych studií.
Všichni si musí uvědomit, že čínské automobilky mají přístup ke strategickým levným surovinam a levné energii prostřednictvím svého státu. Veškerá těžba a zpracování surovin v čínských rukách jsou kontrolované čínským státem. Čínští výrobci dosáhnou na ceny surovin a energii o kterých se může zregulovane Evropě jen zdát. Kdyby měl Číňan dělat auta tak jak jsou nuceny Evropské automobilky, tak by prostě nepřežili. Všimněte si, že problém s chipy mají hlavně evropské automobilky, protože Asie a USA to mají osefovane , problém s dostupností levné oceli, hořčíku, mědi, lithia, kobaltu, manganu, opět jen evropské automobilky a to díky tomu, že ceny surovin jsou pro trh mimo Čínu manipulovany čínským státem. Mají nás na lopatě a je to zcela nevratny a proces. Jediné co by Evropským automobilkam zachránilo kejhak by byl technologický průlom v ukládání elektrické energie který by nepotřeboval žádné suroviny z Čínou kontrolovaných zdrojů a zároveň by byl k dispozici jen v Evropě aby ho ostatní části světa neměli k dispozici. Ale to se nestane, protože evropský vyzkum na tomhle poli je ve srovnání s ostatní konkurenci bídně. Více peněz se strká do gendrovych studií.
displacement
Mrzneme a furt nabijime...Kdyz uz mluvime o tech EV, tito dva panove maji take zkusenost.
"Číňanem (prostorné SUV) jsem jezdil hlavně po okreskách a dálnicích. Výhradně na úsporný (eko) režim auta v tempu ecorally, na okreskách maximálně osmdesát, spíš kolem šedesáti, po dálnicích jsem se rozdováděl nejvýš na sto dvacet, ale většinou se držel kolem stovky. A i když bylo minus sedm, skoro jsem netopil. Dojet s baterkou nabitou na 70 procent (230 kilometrů dojezdu) od středočeských Říčan nad jizerskohorský Tanvald a pak dolů k nabíječce do Jablonce nad Nisou byla e😜edice na tři hodiny (tak o hodinu víc než normálně – jel jsem elektromobilně přívětivější, pomalejší trasou). A bylo to „naknap“ – v cíli 9 procent baterky, dojezd 18 kilometrů. Na upřesněnou: trasa měří asi 150 kilometrů."
"Ano, když jsem jel dál, řídil jsem občas v rukavicích, vytápěl auto, jen když už mi zimou slézaly nehty na nohou, a to hlavně při nabíjení. Jezdit v bundě se nemá, protože vás bezpečnostní pás dostatečně pevně nepřimkne k sedačce, ale když vám jde pára od pusy, vidíte svou bezpečnost přeci jen z trochu jiného úhlu."
https😐/uloz.t👋tam/6c80b3cb-7347-4794-add1-47342cc9a6a3
"Číňanem (prostorné SUV) jsem jezdil hlavně po okreskách a dálnicích. Výhradně na úsporný (eko) režim auta v tempu ecorally, na okreskách maximálně osmdesát, spíš kolem šedesáti, po dálnicích jsem se rozdováděl nejvýš na sto dvacet, ale většinou se držel kolem stovky. A i když bylo minus sedm, skoro jsem netopil. Dojet s baterkou nabitou na 70 procent (230 kilometrů dojezdu) od středočeských Říčan nad jizerskohorský Tanvald a pak dolů k nabíječce do Jablonce nad Nisou byla e😜edice na tři hodiny (tak o hodinu víc než normálně – jel jsem elektromobilně přívětivější, pomalejší trasou). A bylo to „naknap“ – v cíli 9 procent baterky, dojezd 18 kilometrů. Na upřesněnou: trasa měří asi 150 kilometrů."
"Ano, když jsem jel dál, řídil jsem občas v rukavicích, vytápěl auto, jen když už mi zimou slézaly nehty na nohou, a to hlavně při nabíjení. Jezdit v bundě se nemá, protože vás bezpečnostní pás dostatečně pevně nepřimkne k sedačce, ale když vám jde pára od pusy, vidíte svou bezpečnost přeci jen z trochu jiného úhlu."
https😐/uloz.t👋tam/6c80b3cb-7347-4794-add1-47342cc9a6a3
Solik1
Pokud nebude infrastruktura a nebudou rozumné ceny energií, je masová elektromobilita cesta do pekla. Ne každý může nabíjet doma a jezdí kolem komína.
2. vývoj EV bez zatížení znalostmi ze spalováků - velmi obtížné zahodit znalosti získané leckdy 100 let výroby spalováků a začít na čisto. Je to vidět např. na "revoluční VW MEB" platformě, která si nese hromadu blbostí ze spalováků - skoro jako kdyby pořád počítali s tím, že tam nějaký ten maloválec nacpou.
3. pochopit zákazníky, co chtějí - oprostit se od toho, že "vyrobili jsme auto, takže hotovo". Nemyslet si, že kupující EV jsou striktně "green brain" nebo "bezpečnost nade vše". Nemyslet si, že je možné prodávat EV bez výhodné služby nabíjení v celé Evropě zajištěné po celou dobu provozu auta.
4. zapomenout na nutnost 1-2 letých povinných prohlídek aut
5. zapomenout na snahu "být jako Tesla", ale udělat reálně lepší auto než Tesla a zároveň nabídnout lepší služby než Tesla. Je to jak v těch mobilech, kdy se taky každý snažil "být jako Apple" a někteří na to doplatili, jiní se v tom plácají na pomezí ziskovosti. Ano, někteří umí vyrobit lepší, vybavenější výrobek, ale když k tomu nedodají služby a celý ten ekosystém, tak prostě Apple nepředeženou
naopak mají velkou výhodu v tom, že Tesla opravdu není dokonalá.
2. dinosaurské myšlení a život ve zlatý kleci
3. my víme co zákazník chce a i když to nechce tak mu to natlačíme pomocí kartelů a podvodů
4. auto se musí furt rozbíjet, aby jsme mohli vydělávat na servise a na náhradních dílech
5. neschopnost být tam kde bude míč v příštím okamžiku a ne tam kde je teď, takhle jsou odsouzení k věčnýmu dohánění lídrů a konkurence
A nerozbíjí. 185t km a ze závad jen mrtvá baterka. Na jaře předpokládám spodní rameno na straně spolujezdce, lehounce ťuká, nicméně to není vina auta, je tam i ohlý disk, takže předchozí majitel byl šikovný.
Jinak je to auto jako každé jiné. Akorát může jezdit skoro zadarmo :-!
A přesně jak píšeš. Pochopení resp nepochopení, co zákazníci chtějí, je pro Němce typické. Je to prostě "my nejlíp víme, co potřebujete a tak nám do toho nekecejte". Není to tak pouze v segmentu výroby aut...
Všechny zavedené automobilky mají problém v tom ohledu, že nemají vizionáře. Nemají ani nikoho, kdo by vystupoval jako ten, kdo je pán Tesla. Jsou to anonymní manažeři, které nikdo neviděl a ani šéfa VW 99% populace nepozná a velká většina ani neví, kdo šéfuje VW. Kvůli tomu utrácí těžké prachy za reklamu. To Tesla vypustí ven Muska a média se o momenty, kdy mluví mohou porvat. A sociální sítě jsou pro něj největší reklama. Kdyby takhle VW postavil novou fabriku v Německu a vylezl na nějaké pódium Ralf, tak tam budou leda zaměstnanci a nějaké lokální média a všem to bude buřt.
Dalším problémem je Čína. Koncern je na ní existenčně závislý a Čína se chce takových automobilek postupně zbavit. Chce vlastní automobilky a vlastní značky a ne ty zkažené kapitalistické demokratické výtvory. Osobně jsem ani nečekal tak tvrdý a rychlý pád Škodovky.
A minimálně výrobcům v EU hrozí přesně to, co se stalo zdejším výrobcům mobilních telefonů. Když jsem byl malej, tak měl každý buď Nokii, Ericsson, Siemens a nebo Alcatel případně Motorolu. Všechno je prodaný a nebo zrušený. Ta paralela z toho přímo čiší. Fakt, že koncern nebude největší automobilkou je dnes už jasný neodvratitelný fakt. ID.4 měl být pro VW gamechenger, ale přišlo velké zklamání. V případě Škodovky je to horší, ta se pravděpodobně z Číny stáhne úplně. A kdo nebude prodávat v Číně a USA, tak ten je pouze koule na noze, kterou je třeba odříznout. To teď hrozí Škodě.
Perfektní vystoupení měl Sandy, který má podobné obavy o tradiční automobilky. Chlapík toho hodně zažil díky svému věku, ale zároveň je velice moderní a v elektromobilitě se vyzná a má t v hlavě srovnaný a není hloupý.
Tu obhajobu "systému Tesla" používal už Henry Ford s tím, že vlastní vše od dolů po hutě a zákazník tak platí jen marži z koncového prodeje auta. Jako reklama dobré, ale reálně je to samozřejmě nesmysl. Naopak ten dodavatel bude prostě logicky efektivnější, je to jeho džob a umí ho líp. Koneckonců je na tomto systému založená celá globální ekonomika a díky tomu kupujeme všechny ty neuvěřitelně levné věci (včetně aut).
Mimochodom, aby sme si rozumeli, celú tú globálnu ekonomiku, globálne pravidlá a globálne dobro považujem za jedno veľké a absolútne svinstvo páchané na ľuďoch.
Podobně je to i s čipy. V nouzi dokázal pružně řešit nedostatky záměnou. A když už nestačí ani to, tak se rozhodl, že bude mít vlastní čipy. Taky bude cena za kus asi dražší, jenže ve výsledku ušetří.
Stejně tak to udělal s bateriemi. OEM mu nebyli schopni nabídnout přesně co chtěl, tak si bude baterky vyrábět sám. Nicméně pokud dosáhne mety TWh za rok (z čím počítá a nemá v plánu tím končit), tak se stane jedním z největších výrobců baterií na světě a pro Teslu bude pak i náklad na výrobu levnější než v případě OEM. Ostatně staví první Terafactory, kdy pouze jedna vyrobí ročně TWh.
S rostoucí výrobou si bude vyrábět čím dál tím víc věcí sám.
A kdyby bylo nejhůř, kdyby došlo na katastrofální scénář, tak se holt stáhne z Číny, bude to stát strašné prachy, ale zbyde jí USA, kde dominuje a Evropa, kde dominovat bude. Jeho prodeje tu rostou a s Berlínem bude za vodou úplně. Nebude muset platit šílený prachy za clo a dopravu z USA nebo z Číny.
Pokud nejsi troll, tak ti vysvětlím jak to v Číně chodí. Čína je mistr propagandy. Když jakýsi Vystrčil kdesi z Evropy dorazil na Taiwan, tak to bylo všem ukradený. Vláda udělala haló a někoho zaujala, našlo se pár (pár v Číně = stovky tisíc až miliony) lidí, kteří prskali na sociálních sítích a pak na nějakého Vystrčila a politika, který přijel odkudsi z Evropy z jakési země, která má tolik obyvatel, kolik má každé druhé velkoměsto, velmi rychle zapomněli. Rovnítko mezi Vystrčilem a Škodovkou nikdy ani pořádně nevzniklo. Ujišťuji tě, že nejsme pupek světa, byť si to někteří brouci pytlíci myslí. Úpadek prodejů v Číně je dlouhodobý a začal dávno před Vystrčilem.