Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI DSG 120 let Motorsport – Skvělá oktávka, slabší er-eso?
215 komentářů
Manhunt.60
Odlepil bych znak RS a dal tam nějakej "sport-line" a nestyděl bych se za to.
Ovšem do momentu než by mi to začalo pouště zvuk osmiválce do reproduktorů a já se to pokoušel vypnout proklikáváním se v nějakým pátým podmenu na dotykovém infotainmentu :*)
Ovšem do momentu než by mi to začalo pouště zvuk osmiválce do reproduktorů a já se to pokoušel vypnout proklikáváním se v nějakým pátým podmenu na dotykovém infotainmentu :*)
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
chytrak1
No já mám sice zkušenosti s aktuálním infotainmentem jen ve VW, který některé věci řeší jinak než škoda, ale každopádně už jsem mu přišel na chuť. Ono jde totiž i o to, že vůči minulým generacím se toho v autě dá nastavit mnohem víc a to by už tlačítka nepobrala. Např jen klima má dva druhy nastavování (classic a smart), automatické spínanání vyhřívání sedadel dle vnější teploty (které ale musíte mít možnost odmítnout) atd. Při přesednutí do starších aut mi tlačítka infotainmentu vyloženě vadí, protože zabírají plochu pro obrazovku. Nicméně vyhřívání skel a rychlé odmlžení je na samostatném ostrůvku a funguje i bez displeje (u VW). Takže podle mne OK.
MS-sport
Ještě jsem nezaznamenal recenzi na toto auto, která by vyzněla pozitivně. Němci tu českou značku Škoda od určité doby ničí schválně. To je můj názor.
fOE
Za text uprimne dekuji, je potreba aby se preslapy pojmenovavaly a autor to myslim popsal velice pekne a bez okolku. Jakato skoda kdyz si clovek uvedomi, ze vse co je na tom aute zmrsene je zmrsene "marketingstinou". Technika jinak funguje na jednicku (tedy konkretne tak jak by v RS oktavce mela, ani prilis ostre, ani uplne tuctove), ale hapruje vse ostatni, co se jiste resilo na spouste high prio meetincich a kde se vysledky prezentovaly v powerpointech te nejvyssi kvality.
Kazdopadne at ctu ten text jak chci, ctu si o aute za 3 hvezdy.
PS: barva je super!
Kazdopadne at ctu ten text jak chci, ctu si o aute za 3 hvezdy.
PS: barva je super!
Presne môj názor. Recenzia dobrá, pekne pomenúvajúca klady a zápory. Auto ako také pekné, za mňa ORS rozhodne najkrajšia súčasná Škodovka a tiež najkrajšia Octavia v histórii. Sedí mi aj výrazná farba, k hot verzii sa hodí (trochu pripomína bavorácku Sao Paulo yellow). Mechanika opäť výborná, veľký lift nie je ultimatívny hotheč na úzke okresky, ale s 245k a samosvorom ponúkne nadpriemernú dynamiku a trochu tej zábavy za volantom.
Ale to všetko zmarené nedotiahnutým ovládaním a haprujúcim infotainmentom, ktorý sa ani nedá obísť, keďže ide všetko cez neho.
A to pri cenách, ktoré si Škoda za toto ereso žiada, nie je akceptovateľné. Limited-nelimited, 1,1M za Octaviu je proste veľa aj pri funkčnom celku (čo Octavia, ale vlastne žiadny koncernový kompakt, viď nedávny test Golfa R nie je).
Ale to všetko zmarené nedotiahnutým ovládaním a haprujúcim infotainmentom, ktorý sa ani nedá obísť, keďže ide všetko cez neho.
A to pri cenách, ktoré si Škoda za toto ereso žiada, nie je akceptovateľné. Limited-nelimited, 1,1M za Octaviu je proste veľa aj pri funkčnom celku (čo Octavia, ale vlastne žiadny koncernový kompakt, viď nedávny test Golfa R nie je).
MOJE JMÉNO
Nebudu komentovat za mne velmi nepovedený exteriér, ani naprosto nevkusně zakomponovaný tablet do palubky. Co ale za zmínku v souladu s článkem stojí je skutečně ta naprosto tragická ergonomie a mizerná funkčnost IT. Mám osobní zkušenost s tím jednodušším tabletem bez hlasového ovládání a s velmi nepraktickým napojením na AA přes kabel. Něco takhle nedodělaného po více jak dvou letech bych od Škodovky nečekal. Základní ovládací prvky jako ventilátor, topení, klima, cirkulace by měly být naprosto jednoznačně pod mechanickými tlačítky. A ten magor, který prosadil nahrazení perfektního otočného spínače světel čtyřmi hmatem nerozlišitelnými tlačítky před levým kolenem ve spodní části palubky musel být neuvěřitelný trotl. Těch nedostatku a chyb v ovládání je naprosto neskutečné množství a už dlouho tvrdím, že věrní se od Škodovky brzy odvrátí. Mohl bych tu jmenovat jednu funkční nelogičnost za druhou, ale na to jsem moc línej. ;-\
Naprostý souhlas. Jeden z hlavních důvodů pro naši loňskou koupi Karoqu bylo to, že ještě chvála bohu nemá zmršenou ergonomii ovládacích prvků :-O ....
P.S. Ještě bych dodal, že při vyzkoušení Octavie IV jsem byl nepříjemně překvapen, okolik má oproti III. generace méně místa v podélném směru. Přitom rozvor se mezigeneračně nijak nezměnil. Jako by u ní byla přístrojová deska hlubší a více vysunutá do kabiny, což řidiče a spolujezdce nutí odjet více dozadu. Výsledkem je pak samozřejmě méně místa pro nohy zadních cestujících... A subjektivně mi přišlo, jako by ve "čtyřce" bylo i méně místa mezi podlahou a střechou - prostě celkově jsem se v ní citíl výrazně stísněněji, než ve "trojce"...:-(:-(:-(
P.S. Ještě bych dodal, že při vyzkoušení Octavie IV jsem byl nepříjemně překvapen, okolik má oproti III. generace méně místa v podélném směru. Přitom rozvor se mezigeneračně nijak nezměnil. Jako by u ní byla přístrojová deska hlubší a více vysunutá do kabiny, což řidiče a spolujezdce nutí odjet více dozadu. Výsledkem je pak samozřejmě méně místa pro nohy zadních cestujících... A subjektivně mi přišlo, jako by ve "čtyřce" bylo i méně místa mezi podlahou a střechou - prostě celkově jsem se v ní citíl výrazně stísněněji, než ve "trojce"...:-(:-(:-(
Hm, některé automobilky tlačítka zachovaly (Hyundai, Mazda), některé už se odvracejí - např. BMW. Poslední generace už mají dotyková tlačítka okolo iDrive taky. Humus.
Ovladač světel je jedna věc od nechytrého člověka, další jsou stejně řešená tlačítka na volantu u VW Golf mk8. Nevím, jestli Octa je už může mít taky. Šílenost, naprostá. Už na Golfu mk7 se na těch tlačítkách šetřilo proti mk6, ale tady to je ještě totálně jinej level.
Kupujte starší auta, pokud máte kde a můžete, ty jediný nekazí takovýmhle vyloženě nebezpečným způsobem erogonomii.
Ovladač světel je jedna věc od nechytrého člověka, další jsou stejně řešená tlačítka na volantu u VW Golf mk8. Nevím, jestli Octa je už může mít taky. Šílenost, naprostá. Už na Golfu mk7 se na těch tlačítkách šetřilo proti mk6, ale tady to je ještě totálně jinej level.
Kupujte starší auta, pokud máte kde a můžete, ty jediný nekazí takovýmhle vyloženě nebezpečným způsobem erogonomii.
CerVus
Vzhledově se mi to auto v porovnání s předchůdcem teda zrovna moc nelíbí a i to RS bych raději viděl na Fabii nebo Scale. Ale holt dálniční stíhačka je dálniční stíhačka.
Dálniční stíhačka jo? To byla možná tak před 20ti lety.
Nepochybně ano.
U aut s maximálkou 250 je to spíš o morálu řidiče než o tom, jestli mají koní 240 nebo 340.
U aut s maximálkou 250 je to spíš o morálu řidiče než o tom, jestli mají koní 240 nebo 340.
Tak jak jinak mám tu Octavii charakterizovat? Sám mám výkonnější auto a za sportovní ho nepovažuji. Škoda se pyšní bohatou historií v rally a co z toho odkazu nabízí? Prakticky nic. Nejúspěšnější model v její historii fabii s2000 a její nové verze nezastupuje v nabídce jediný sportovní derivát. Zato tu máme mastodonta se stupidně velkým kufrem a hodně pochybným vzhledem.
L Cesarin
Auto fakt pekne to sa musi uznat. Ale nech v skode robia cokolvek - sportovo to nevyzera. Oktavka je az moc elegantna a sarmantna. Infotaiment a sedacky sportovost neurobia - to je len vylepsenie seriovky. Za mna pekny sedan s dobrou dynamikou, taky premievejsi packet oproti serii.
rohYpnol
Chválím za test. Žádné PR papouškování. Žádné strojové naplnění univerzální osnovy. Ale dojmy. Pravé, čisté, bezelstné. Jen samozřejmě očesané o vyhrocené emoce tak, aby se v boleslavi příliš nenas...
Vydařený test :yes:
Vydařený test :yes:
rohYpnol
Škodováci dělali co se dalo. Vlastně všechno udělali správně. jen dostali do vínku protentokrát tristní základ. MQB protentokrát stahuje Octavii dolů. Infotainment je otřesný. Otázkou je, jestli si tento přešlap dokáží u VAG připustit.
Za mě byla Octavia III FL výrazně lepší. Ne že byla. Vlastně stále je :-! :-!
Za mě byla Octavia III FL výrazně lepší. Ne že byla. Vlastně stále je :-! :-!
Souhlas, O3 FL je vlastně dnešní optikou zlaté auto. :-)
V tomhle nesouhlasím. O3, byť po FL mírné zlepšení, bylo laciné auto, jehož přidaná hodnota byla v prostoru a praktičnosti. Jinak podvozek nic moc, odhlučnění nic moc, interiér vyloženě slabota. Jediná výhoda v pohonech VAG - škála TSI, TDI, převodovky, 4x4… - a šlo ji mít od holobytu po rychlou a pěknou RS. Nová Octavia je v tomhle dál.
Vzhledem k tomu, že ti uniká i totální rozdíl lowendu Dacie tento tvůj názor je k smíchu :-!
O3 je sice vše, co píšeš, a podepíšu se pod to po cca 3 letech střídání dvou referentských O3 po Evropě, ale jako celek docela funguje, až na nějaké drobnosti (nám zamrzají třeba velké Navi) což se o O4 říct nedá..
Nemyslel jsem to s tou O3 až tak kriticky, ale spíš že bych to nenazval “zlatým autem”. Neurazí, nenadchne, celkově funguje, to chápu. Spíš v čem jako celek O4 nefunguje? Kvůli infotainmentu? Nemám s ní moc zkušeností, jenom se v ní cítím jako člověk na rozdíl od O3 :D
Já to taky nemyslím špatně, O3 je vlastně dobré auto, dokonce i rychlé( máme 2.0 TDO 110kw MT) ale ty nectnosti co popisuješ, tak za to se musím podepsat . O4 jsem osobně nezkoušel, ale když čtu a poslouchám zkušenosti, tak aby ti O3 nouzově sama zastavila, nefungovalo rádio, či jiné funkce, protože by ti zamrznul displej, či se něco jen nechtělo pustit, to jsem nezažil až na zamrzání navi a falešné hlášení nedostatku chladiící kapaliny, což jsem u služebáku neřešil a vždy dojel :D
Mne zamrzla navigacia v Renaulte len raz, ale vtedy, ked som ju najviac potreboval, cestou na dovolenku. Na to som nikde pri Renaulte kritiku nevidel, s testovacimi autami nejazdi nikto 1000 km vkuse v lete. Inak dost smiesne vyznieva clanok, neviem kto si po nastartovani studeneho auta nastavuje teplotu, ked je to asi jedno, aj tak to hned prve sekundy nekuri. A ci tam nastavi 21, alebo 25, nicomu to nepomoze. Rovnako ako hudba, zachovala si Skoda tu vyhodu, ze po nastartovani pokracuje v prehravani? Je to mozno detail, ale na rozdiel od ostatnych aut velmi prijemny. Jedina kritika je mozno vyhrievanie celneho skla a sedadiel. Je mozne, ze to len autor nevie pouzivat? Niekde na videu som videl, ze sa daju priradit rozne skratky. Ale nikdy som to nepouzival. Rovnako aj v Renaulte sa da infotainment rozne usporiadat, aby vyhovoval.
Dnešní optikou možná ano, ve své době to rozhodně laciné auto nebylo a když se vychytaly drobné nedostatky prvních kusů (třeba mlácení od zadní nápravy) tak to bylo auto zcela na úrovni své třídy. Navíc po letech se ukázalo, že je i slušně spolehlivé a odolné pro větší nájezdy km. Neříkám, že to je nějaký zázrak, určitě mohlo být líp odhlučněné atd. Ale jezdí se v něm docela dobře, nemá žádné závažné nedostatky, je to takový lehký nadprůměr ve všem. To auto mě nikdy nějak zásadně neštvalo. O4 mě naopak dokáže v mnoha věcech naštvat, i když samozřejmě v některých oblastech je dále.
Marybel
Tato Octavia je přesně důkazem toho, co říkám o současných autech koncernu VW (a nejen o nich) už pár let - skvělá auta naprosto zničená zfušovanou elektronikou, ať už jde o infotainment, asistenční systémy nebo naladění fungování elektronického řízení jízdních záležitostí.
Hrozně by mě zajímalo, jak jezdí auta ve vývoji, kde mají testovací jezdci nastavené vše podle sebe, tedy žádné asistenty, vypnuté ESP, neodřazující DSG, atd...
Hrozně by mě zajímalo, jak jezdí auta ve vývoji, kde mají testovací jezdci nastavené vše podle sebe, tedy žádné asistenty, vypnuté ESP, neodřazující DSG, atd...
hugino
Mne osobne sa O IV RS páči ale vo viacerych testoch ju dosť skritizovali takže niečo na tom asi bude.Naopak dosť vychvalujú G VIII GTI / s manuálom od 877 900 kč / alebo GTI Clubsport s DSG a 300 k /od 1 027 900 kč / aj Cupra Leon 245 k stojí okolo 1 mil kč a ešte tu je faceliftovaný Focus RS 280k / manuál 953 900 kč alebo automat 1 013 900 a dokonca aj kombi / takže RS to bude mať v tejto cenovej kategórii dosť ťažké lebo za 1.1 mil Kč pri testovanej RS už sú aj výkonnejšie hot hatche.Ale je ináč pekná a dokonca aj v tej limetke.
Tak Octa RS nikdy neměla být úplně hot hatch který by konkuroval těmto vozům. I když se třeba tak tváří ...
A tak... technicky je to ekvivalent Golfu GTI, jen v trošku jiné podobě... a většina toho, co se píše o Octavii, se dalo napsat i o tom Golfu - i to byl spíš univerzál než nějaké okruhové náčiní. V minulé generaci jsem to měl projeté, tuhle jsem zatím do ruky nedostal.
Trošku Ti budem protirečiť. V Tvojej generácii ORS to tak ešte bolo, ten rozdiel ORS-GTI nebol veľký, v podstate daný len väčšími rozmermi a hmotnosťou Octavie.
Ale v súčasnej generácii sa všetci zhodujú na tom, že GTI sa posunulo smerom k ostrejšiemu jazdnému prejavu, naopak ORS zostala viac utlmená. Takže tie na pohľad rovnaké technické východiská vďaka rozdielnemu naladeniu vedú k iným dojmom a inému výsledku.
Ale v súčasnej generácii sa všetci zhodujú na tom, že GTI sa posunulo smerom k ostrejšiemu jazdnému prejavu, naopak ORS zostala viac utlmená. Takže tie na pohľad rovnaké technické východiská vďaka rozdielnemu naladeniu vedú k iným dojmom a inému výsledku.
Ale jo, v téhle generaci asi jo... to mám zatím jen načtené, tak se nebudu pouštět do větších polemik :-)
Vraj vďaka kratšiemu rázvoru a iným tlmičom jazdí G VIII GTI lepšie ako O IV RS.Vo všeobecnosti pri G VIII GTI tvrdia v testoch že je lepší ako G VII GTI naopak O IV RS je vraj na tom horšie ako O III RS.Samozrejme aj ceny GTI-čok sú úplne inde ako pred 4-mi rokmi , jednoducho sú už velmi drahé.
Emel
Pro mě je tohle pořád ideální mix prostornosti, výbavy, dynamiky a provozních nákladů - jako rodinné auto s troškou výkonu pro radost navíc... i s designem jsem ok... klidně bych do téhle řeky vstoupil znovu.
Jenže jak známo, už to nebude stejná řeka jako minule. Škodovka do toho hodila vidle... hned dvoje.
1) Jednak infotainment - to je velkej přešlap, není možný čekat minutu na náběh systému nebo tak dlouho po premiéře tolerovat záseky... respektive... pořád asi lepši než iCockpit, ale je to prostě velký červený mínus.
2) No a potom cena - eReSo za 600+ bylo pecka, za 1M+ už to holt taková pecka není. Ne že by bylo až tolik z čeho vybírat... ale dokud je tu Insignia GSi a Focus ST Combi za ty ceny co jsou, tak nevidím úplně důvod dát mega za Octavii RS.
PS: zelená celkem dobrá (ale nevybral bych si ji), ty kola jsou fakt divný (a většina ostatních v nabídce RS bohužel taky... ty sériový 19" u tý limitky jsou ok)
Jenže jak známo, už to nebude stejná řeka jako minule. Škodovka do toho hodila vidle... hned dvoje.
1) Jednak infotainment - to je velkej přešlap, není možný čekat minutu na náběh systému nebo tak dlouho po premiéře tolerovat záseky... respektive... pořád asi lepši než iCockpit, ale je to prostě velký červený mínus.
2) No a potom cena - eReSo za 600+ bylo pecka, za 1M+ už to holt taková pecka není. Ne že by bylo až tolik z čeho vybírat... ale dokud je tu Insignia GSi a Focus ST Combi za ty ceny co jsou, tak nevidím úplně důvod dát mega za Octavii RS.
PS: zelená celkem dobrá (ale nevybral bych si ji), ty kola jsou fakt divný (a většina ostatních v nabídce RS bohužel taky... ty sériový 19" u tý limitky jsou ok)
Taky bych si tu barvu nevybral, ale je dobře, že je nově v nabídce, navíc bez příplatku. :yes:
Já mám osm let O3 RS, sice TDI, ale jezdí se s tím fajn. Jen na tachometru už je 230tkm, tak jsem na podzim vybíral následníka. O4 RS byla taky jedna z variant (TSI manuál, 120 let motorsport varianta), ale dvě věci mě odradily - čekačka minimálně rok, spíš víc a pak všude zmiňované problémy s infotainmentem. Nečetl jsem snad žádnou recenzi/uživatelský postřeh, kde by toto nebylo vypíchnuto. Takže bohužel.
Ze zvedavosti, cos nakonec vzal?
Něco úplně jinýho než jsem původně plánoval. Highlander, nějak na mě zapůsobil velmi sympaticky.
Potesils me :yes: , neb tu sam razim ze si konkuruje vse se vsim. I kdyz uznavam ze tenhle tvuj premet je uz docela extremni. :D
Nojo:) Já se rozhoduju většinou dost racionálně, data a podklady, ale na začátku musí být nějaká jiskra. Ze stolu jsem měl ještě ve výběru 440i/430i GC, A6 50, Supru... ale s prvníma dvěma jsem v reálu nějak nesouznil a do Supry se nevešel. HL mi nějak sentimentálně připomněl čas v US, zasnil jsem se, co všechno by se s tím dalo podniknout a pak mi to začalo dávat smysl i fakticky.
Ale doma ještě není, dorazil do CZ před týdnem, čeká v Tsushu na zimní kola - jsem fakt zvědavej jak velká změna to bude a jak moc jsem ujel.
Ale doma ještě není, dorazil do CZ před týdnem, čeká v Tsushu na zimní kola - jsem fakt zvědavej jak velká změna to bude a jak moc jsem ujel.
tak snad nebudeš na kola čekat měsíc a půl :D
Četl jsem nějaký komentáře na toto téma... snad ne:) A je to teda opravdu komplet LA41 interiér, hnědá kůže, černá stropnice, hnědý plasty. Maličko křiklavý, ale zajímavý.
Buď v kľude, tiež to mám s výberom auta podobne. :-)
Teraz vyberám moto a v tom miš-maši mi snáď chýba iba nejaká krosa.😂
Teraz vyberám moto a v tom miš-maši mi snáď chýba iba nejaká krosa.😂
Hezký twist ve výběru, ale tak už to někdy v životě chodí. Jenom jak jsi se popasoval s pohonem vzhledem k celkem dynamickým alternativám v původním výběru? Nebo jsi to prostě neřešil?
Vtipná reakce….Dlouho sem nikdo takhle upřímně a přitom zajímavě nesdílel zkušenosti s nákupem jako xtalker…tak snad zůstane a něco o HL napíše…
Za mě skvělá volba :yes:
Ale ten přerod nějak nechápu. Je to jak jít na týdenní nákup pro domacnost a místo toho přijít za 3 dny z night klubu 8-s tedy vlastně možná naopak :D:D
Ale ten přerod nějak nechápu. Je to jak jít na týdenní nákup pro domacnost a místo toho přijít za 3 dny z night klubu 8-s tedy vlastně možná naopak :D:D
Soudě z tvých komentářů by mě zajímalo jak nakupuješ auto ty. Jestli jsi teda někdy vůbec nějaké kupoval… To tvoje škatulkování aut a lidí mě fascinuje.
Jaké škatulkování?? Tady nejde o vůbec žádné škatulkování. Ale asi nebudu vybírat mezi 4 místným sedanem a 7 mistným SUV např. že...
Myslím že jsi to trefil skvěle, přesně takhle to v životě občas je..:-) Chceš pobavit boha? Tak mu řekni o svých plánech.
Nemám zkušenosti s tímhle super infotainmentem VW, ale myslím, že i-cockpit bude naopak lepší. Jednak má na menu klasická tlačítka, druhak nechali tlačítka pod volantem či nad volantu, a konečně celý ten systém mají nejspíš lépe odladěný.
Podle mě bude současný infotainment PSA lepší než VAG.
Každému dle jeho gusta. Já ten infotainment zase tolik ke štěstí nepotřebuju... ale posaz + volant + sedačky jsou základ. Neseděl jsem teda v 508...
Nevadí mi posaz v žádném Peugeotu.
Já jich zkoušel pár těch menších (208, 2008) a tam je to no-go. Ale slyšel jsem, že 508 je lepší.
Tyto 3 priority jsou v Passatu lepší než v 508. I když volant mi tvarem nevadil ani u 508. Ta je úžasná na oko a pocit. Dřevo, kůže, Alcantara, obšití tunelu, tvary atd. Pocitově min. o třídu vejš. Ale pak sedneš a jezdíš a zuříš. Elektronika nefunguje (to by dalo na román), výhled všemi směry bída, volant ve středu mrtvej, zasekávaly se mi i některý boty zespodu brzdového pedálu, ergonomie začne vytáčet, vše je jen jako na oko a buď je to krkolomné, nebo nedostupné, nebo nefunkční. A krásný sedačky mě nedržely v zatáčkách a bolely mě záda. Jestli to bylo zimou, nebo sedačkama už dnes nezjistím, ale po pár dnech bylo nadšení a představy ta tam. Přesto bylo v některých ohledech o fous lepší jak B8. Třeba brzdy a podvozek a odhlučnění.
Otázkou je, jak moc je zabugovaný jen infotainment... když si přečteš test Golfu variant R, tak že mi přestane hrát rádio, či se rozsype navigace, jsou věci docela za čárou a asi bych hodně přemýšlel, jestli si nezvykat na icockpit (za předpokladu, jestli funguje).
Pokud by to bylo za čárou... což nevím, podle testu asi jo... tak je tu spousta jiné konkurence než Peugeot. Takže ne, nepřemýšlel bych o zvykání si na iCockPit...
Peugeot je poněkud kapitola sama pro sebe.
Třeba ten P508. Pozice za volantem je skvělá. Problém toho auta je ale úplně jinde... hrozně nízké, hrozně málo místa na hlavu i celkové. To auto je supr. Jen nesplňuje nic z toho co čekám od střední třídy.
Třeba ten P508. Pozice za volantem je skvělá. Problém toho auta je ale úplně jinde... hrozně nízké, hrozně málo místa na hlavu i celkové. To auto je supr. Jen nesplňuje nic z toho co čekám od střední třídy.
Splňuje -vypadá reprezentativně, má skvělý podvozek, na Pežot nadstandartní, dobře jezdí a že je malý? No, není to rodinné auto. Tedy, hodnotím liftback, kombík jsem nezkoušel. Naopak mne by na něm vadil jen ten icockpit. Střední třída není jen o tom narvat tam romskou rodinu i se sousedy :D
Ne nesplňuje.
To co píšeš není o střední třídě. Možná tak ta reprezentstivnost trochu. Ale jinak?
Dobře vypadat má každé auto. Skvělé jezdit může u malý vůz.
Střední třída je o tom pohodlně odvézt 4 dospělé i se zavazadly. A to P508 absolutně nedává.
To co píšeš není o střední třídě. Možná tak ta reprezentstivnost trochu. Ale jinak?
Dobře vypadat má každé auto. Skvělé jezdit může u malý vůz.
Střední třída je o tom pohodlně odvézt 4 dospělé i se zavazadly. A to P508 absolutně nedává.
Aha, tak pokud je střední třída o "Střední třída je o tom pohodlně odvézt 4 dospělé i se zavazadly" Pak tam nepatří asi polovina aut, co tam dnes je... jel si někdy v takové "náloži" v nějakých autech té třídy? Já tedy i v největším "obříkovi" co do prostornosti - Superbu jezdil ve 4 lidech a to už pohodlnné fakt není, co pak třeba takové 3er ?
Někdy před pár lety tu byl článek, kde se testovala auta, kam se pohodlnně vejdou 4 dospělí a skončili myslím u předchozí generace Fordu Galaxy, což bylo minimum.
Někdy před pár lety tu byl článek, kde se testovala auta, kam se pohodlnně vejdou 4 dospělí a skončili myslím u předchozí generace Fordu Galaxy, což bylo minimum.
Ale houby. Superb je pro 4 dospělé a 4 běžné cestovní zavazadla naprosto na pohodu.
3er je dnes také na pohodu. Ale záleží jaká generace. Dřív byla pro dva dospělé a zavazadla. Dnes už se celkem dá i ve 4 lidi.
3er je dnes také na pohodu. Ale záleží jaká generace. Dřív byla pro dva dospělé a zavazadla. Dnes už se celkem dá i ve 4 lidi.
Každý máte asi jiný pohled na pohodlné cestování. Do superbu se sice vejdou, ale pohodlná cesta to neni, i když mají hodně prostoru.
Kluci já bych z toho nedělal taková dramata. V rámci svých tříd jsou dnes auta veskrze pohodlná, že se najdou pohodlnější varianty je fakt. ;-)
Ok, pošlu za tebou kolegy, které jsem v tom Superbu vezl párkrát více, než 1000 km, aby si jim to vysvětlil :D Hele, to je subjektivní, střední třída určitě nemusí být vždy komfortní pro 4 cestující, je to dáno rozvorem, rozměry a takové auta mají dost často za úkol vozit jednoho člověka reprezentativně, či i zábavně a dobře vypadat...
Nevidím problém jet v Superbu ve čtyřech dospělých. Jasně, 1000km je trošku otrava v čemkoli... ale v Superbu bych s tím zrovna problém neměl. Brácha má S-Max minulý generace a určitě bych jel 1000km radši v Superbu než v S-Maxu, jako řidič i jako pasažér.
No a to jsme u té otázky, co je to pohodlnně... já v zadu se svou výškou bych v střední třídě měl problém v ledasčem, ideál je snad až Tranzit :D Ale nemyslím si, že střední třída se definuje převozem 4 dospělých mužiků :D
p.s. Smax je Mondeo = Superb, to není pořád asi ideál
p.s. Smax je Mondeo = Superb, to není pořád asi ideál
Já se vejdu i do Insi GS, která je vzadu (ne v zadu... ještě že to nevidí woody) už trošku nižší na hlavu... Superb je v tomhle větší... a kombík od Insi taky. Jestli mám nad hlavou 5 nebo 10 neřeším.
Ty máš ale skladnější postavu, než já :D
Pokud jsi nadrozměr, tak to samozřejmě asi budeš vnímat jinak.
Ale objektivně jsem psal 4 běžní dospělí (muži). A tohle prostě definuje rozdíl mezi nižší střední a střední. V nižší střední je důraz kladen na přední místa. Ve střední se to celkem srovnává. A vyšší střední už třeba i preferuje zadní místa.
Ale objektivně jsem psal 4 běžní dospělí (muži). A tohle prostě definuje rozdíl mezi nižší střední a střední. V nižší střední je důraz kladen na přední místa. Ve střední se to celkem srovnává. A vyšší střední už třeba i preferuje zadní místa.
Zas tu prezentuješ svoje názory jako nějaká všeobecná fakta. Jaká auta máme dnes z “vyšší střední” na trhu a kolik z nich je reálně vzadu prostornější než průměr klasické střední třídy? MB E ani BMW 5 vzadu víc místa nemá. Tahle třída je úplně o něčem jiném a to je komfort na který si stěžuje Ozzy u Superba.
To nerozporuju.
Absolvoval jsem trasu Praha - Lysá hora na zadní sedačce RX-7 FC, tak mě jen tak něco nerozhodí...
Absolvoval jsem trasu Praha - Lysá hora na zadní sedačce RX-7 FC, tak mě jen tak něco nerozhodí...
Ozzy, tvl, " v zadu"..... :-[]
A za trest ti sem zkopíruju svůj příspěvek z macz. ;-) Pro tebe speciálně poslední odstavec.
Já sice aktuálně úplně neprokrastinuju u konfigurátorů sportovních aut, ale občas na mě při práci vyskočí test, který si jen tak pro zajímavost přečtu, aniž by mě to konkrétní auto vlastně zajímalo.
Někteří autoři (nebo možná editoři) se mě snaží nas.rat hned na začátku záměrně bombastickým, provokativním titulkem, nejlépe s otazníkem na konci....no a někteří totéž zvládnou v podstatě nechtěně. Tak třeba Honza Koubek čerstvý test Peugeotu Rifter uvedl následovně:
"Na půl osobák, na půl dodávka" aby vzápětí konstatoval "Už to není osobák, ale ještě to není ani úplně dodávka.".
Když už bych pominul fakt, že slovo NAPŮL se v češtině píše výhradně dohromady, tak druhým titulkem autor zcela změnil vyznění testu, resp. tento je s testem v přímém protikladu. Každému, kdo má alespoň elementární cit pro rodný jazyk, totiž naznačuje, že se Peugeot Rifter v průběhu času mění z osobáku na dodávku, jenom to v této generaci ještě úplně nevyšlo.
Milý Honzo Koubku, za práci s rodným jazykem 4 mínus, a to jsem ještě shovívavý. Možná Vám to v dnešní době nepřipadá tak důležité, ale posuďte sám, jak by to příště mohlo vypadat.
Přestože si ještě na večer na posledy procházel trať a znal ji v podstatě na zpaměť, už ve třetí zatáčce měl na mále. Na vzdory oschlému povrchu bylo na levo jako na schvál trochu štěrku. Na rychlo strhnul volant a ubral plyn, ale to už se auto začalo stáčet na příč a na jednou směřovat do svodidel. Na místo aby se snažil ještě auto vyrovnat, jen si na hlas odříkal Otčenáš a na dobro rezignoval. Vzápětí byl celý předek na dranc. Na zítří se mu na ráz změnil celý život. Od stáje dostal vyhazov a na příště už si zajezdí na nejvýš vesnickou rallye. Všechno jeho snažení přišlo na zmar.
Já sice aktuálně úplně neprokrastinuju u konfigurátorů sportovních aut, ale občas na mě při práci vyskočí test, který si jen tak pro zajímavost přečtu, aniž by mě to konkrétní auto vlastně zajímalo.
Někteří autoři (nebo možná editoři) se mě snaží nas.rat hned na začátku záměrně bombastickým, provokativním titulkem, nejlépe s otazníkem na konci....no a někteří totéž zvládnou v podstatě nechtěně. Tak třeba Honza Koubek čerstvý test Peugeotu Rifter uvedl následovně:
"Na půl osobák, na půl dodávka" aby vzápětí konstatoval "Už to není osobák, ale ještě to není ani úplně dodávka.".
Když už bych pominul fakt, že slovo NAPŮL se v češtině píše výhradně dohromady, tak druhým titulkem autor zcela změnil vyznění testu, resp. tento je s testem v přímém protikladu. Každému, kdo má alespoň elementární cit pro rodný jazyk, totiž naznačuje, že se Peugeot Rifter v průběhu času mění z osobáku na dodávku, jenom to v této generaci ještě úplně nevyšlo.
Milý Honzo Koubku, za práci s rodným jazykem 4 mínus, a to jsem ještě shovívavý. Možná Vám to v dnešní době nepřipadá tak důležité, ale posuďte sám, jak by to příště mohlo vypadat.
Přestože si ještě na večer na posledy procházel trať a znal ji v podstatě na zpaměť, už ve třetí zatáčce měl na mále. Na vzdory oschlému povrchu bylo na levo jako na schvál trochu štěrku. Na rychlo strhnul volant a ubral plyn, ale to už se auto začalo stáčet na příč a na jednou směřovat do svodidel. Na místo aby se snažil ještě auto vyrovnat, jen si na hlas odříkal Otčenáš a na dobro rezignoval. Vzápětí byl celý předek na dranc. Na zítří se mu na ráz změnil celý život. Od stáje dostal vyhazov a na příště už si zajezdí na nejvýš vesnickou rallye. Všechno jeho snažení přišlo na zmar.
Jsem zvedav, jestli pan Koubek mel v dobe psani textu v sobe taky pul lahve rumu, jako ja vcera v zadu :)
Na psat vzápětí do hromady je pro marněná pří ležitost.
http://na***c.ujc.cas.cz/archiv.php?…
A paxeftom vyznej.
EDIT: A sakra, odkaz je asi sprostý, jelikož "naše-řeč" je pro místní filtry neprůchozí, když se z něj vyextrahuje "še-re" a ještě se odstraní diakritika a pomlčka, hned tu máme politicky nekorektní vyměšování...
Úžasná to doba, vskutku úžasná...
Takže místo 3 hvězdiček patří to "še-re" bez háčku.
A paxeftom vyznej.
EDIT: A sakra, odkaz je asi sprostý, jelikož "naše-řeč" je pro místní filtry neprůchozí, když se z něj vyextrahuje "še-re" a ještě se odstraní diakritika a pomlčka, hned tu máme politicky nekorektní vyměšování...
Úžasná to doba, vskutku úžasná...
Takže místo 3 hvězdiček patří to "še-re" bez háčku.
Trochu to připomíná vítězství Pyrrhy. :D
Ale je opravdu smutné, že strašlivá čeština u lidí, kteří se jazykem živí, je už obecným jevem, prostě úpadek.
Ale je opravdu smutné, že strašlivá čeština u lidí, kteří se jazykem živí, je už obecným jevem, prostě úpadek.
Jel jsem na Gardu v S-Maxu I.,3 dospělí a dvě děti a super, s soudobým Supem nesrovnatelné. Lepší podvozek, super přehled přes čelní “boeing” okna, tichá jízda. Nový Sup bude lepší, nemám ho projetý, ale že by se tak dramaticky zlepšil, aby výrazně porazil aktuální S-Max?
Ale jo, kdybych musel mít auto, do kterýho se vejde víc než pět lidí, tak by S-Max byl horkej favorit, protože jezdí skoro jako normální auto... ale jen skoro.
Jel jsem jen tím minulým SMaxem, nějaká klasická konfigurace s 2.0TDCi... přišlo mi to relativně hlučný, při vyšších rychlostech na dálnici i při menších na horších cestách (podvozek dobrý, ale interiér různý pazvuky a tak)... no, ale kupoval to myslím s 80tkm, tak už to nebylo úplně nový.
Jel jsem jen tím minulým SMaxem, nějaká klasická konfigurace s 2.0TDCi... přišlo mi to relativně hlučný, při vyšších rychlostech na dálnici i při menších na horších cestách (podvozek dobrý, ale interiér různý pazvuky a tak)... no, ale kupoval to myslím s 80tkm, tak už to nebylo úplně nový.
S-Max I (2,2 Tdci) a SII 2,0 TDI mám dost najetý a S-Max byl určitě kultivovanější. Měkčí, asi trochu pomalejší, ale komunikativnější a těžící z vyššího posezu a rozhledu. Možná byl S-Max hlučnější tak do 60ti km/h, než hluk od motoru přehlušil takový ten jízdní šum, to je možné.
Tak taky jestli těch 80 tkm nebylo spíše 230 tkm.
Tak taky jestli těch 80 tkm nebylo spíše 230 tkm.
To auto je fakt nízke /140 cm/ a na danú triedu je vo vnútri malé a dosť drahé.Zas na druhú stranu je také extravagantné aj použité materiáli sú top.Za podobnú cenu sa dá kúpiť BMW 3, Arteon alebo Insignia.
Mokrous
... by potřebovali nakopat do pr.delí. Všichni do jednoho.
Lituju každýho, koho vidím projet v novém Golfu 8, Octavii 4, Leonu atd...
U nového Peugeotu 508 jsem si zažil softwarové peklo a doufal jsem, že u koncernu to bude lepší.
Výše jmenované jsem z důvodu nového infotainmentu škrtnul z výběru okamžitě, nechtěl jsem si sám rozmlátit auto baseballovou pálkou. U Passata naštěstí ještě zbylo dost dobrého (režim individual zůstává nastavený trvale i při dalším startu, umělé pazvuky se nekonají, panel klimatizace, byť dotykový, je stále oddělený a funkční bez výhrad, tlačítka na volantu jsou mechanická, ovladač světel je taky mechanický, S&S má svoje tlačítko, režimy také atd.) Přesto systém najíždí pomalu, často se něco sekne, nebo samo vynuluje, reakce obrazovky jsou jako po obrně, bezdrátové nabíjení je nefunkční vtip, občas nelze zesílit BT, resp. AppleCarPlay, občas mi nenajede sedačka do mé polohy, takže příplatek opět k ho.vnu, atd... Totálně mě deptá inteligentní nabíjení, který devastuje baterii a ta věčně nekrmí systémy, které pak odpojuje, dál to že po pár dnech neotevřu dveře rukou, ale musím lovit klíček, což dřív neexistovalo. Furt mě spamuje aplikace We, která taky funguje podle směru větru a po pár hodinách stejně přestane fungovat úplně / už jsem jim psal nas.ranej dopis a jen blbý výmluvy, že o tom vědí a blabla, pak asi 3x mail z Německa, že na mém dopise pracují a po půl roce ***. Štve mě, že nejde trvale vypnout Lane Assist ani S&S, kterej jednou auto vypne po 200m totálně studený a jindy ani za 20 minut nic. A úplně rostu z regenerací DPF, ale ne z principu funkce, ale opět z důvodu imbecilního softwaru. Včera opět regenerace spuštěna při 0 stupních po ujetí 300 metrů a stání přes noc!!! Po městě nejezdím prakticky vůbec, jen delší jízdy.( Ale potřeboval jsem natankovat. Takže regenerace opět přerušena.) Minimum co jinak jezdím je 20-30 km, běžně pak 150, 300 km... Přesto však s oblibou regenerace valí vždy když zaparkuju a potřebuju jít pryč. To nevymyslíš! A kontrolka nikde. Jen hlídat jako de.bil okamžitou spotřebu v "P"
Řezal bych je jako žito, odshora až dolů, bandu idi.otů... jediný co dělají je, že se.rou lidi.
Lituju každýho, koho vidím projet v novém Golfu 8, Octavii 4, Leonu atd...
U nového Peugeotu 508 jsem si zažil softwarové peklo a doufal jsem, že u koncernu to bude lepší.
Výše jmenované jsem z důvodu nového infotainmentu škrtnul z výběru okamžitě, nechtěl jsem si sám rozmlátit auto baseballovou pálkou. U Passata naštěstí ještě zbylo dost dobrého (režim individual zůstává nastavený trvale i při dalším startu, umělé pazvuky se nekonají, panel klimatizace, byť dotykový, je stále oddělený a funkční bez výhrad, tlačítka na volantu jsou mechanická, ovladač světel je taky mechanický, S&S má svoje tlačítko, režimy také atd.) Přesto systém najíždí pomalu, často se něco sekne, nebo samo vynuluje, reakce obrazovky jsou jako po obrně, bezdrátové nabíjení je nefunkční vtip, občas nelze zesílit BT, resp. AppleCarPlay, občas mi nenajede sedačka do mé polohy, takže příplatek opět k ho.vnu, atd... Totálně mě deptá inteligentní nabíjení, který devastuje baterii a ta věčně nekrmí systémy, které pak odpojuje, dál to že po pár dnech neotevřu dveře rukou, ale musím lovit klíček, což dřív neexistovalo. Furt mě spamuje aplikace We, která taky funguje podle směru větru a po pár hodinách stejně přestane fungovat úplně / už jsem jim psal nas.ranej dopis a jen blbý výmluvy, že o tom vědí a blabla, pak asi 3x mail z Německa, že na mém dopise pracují a po půl roce ***. Štve mě, že nejde trvale vypnout Lane Assist ani S&S, kterej jednou auto vypne po 200m totálně studený a jindy ani za 20 minut nic. A úplně rostu z regenerací DPF, ale ne z principu funkce, ale opět z důvodu imbecilního softwaru. Včera opět regenerace spuštěna při 0 stupních po ujetí 300 metrů a stání přes noc!!! Po městě nejezdím prakticky vůbec, jen delší jízdy.( Ale potřeboval jsem natankovat. Takže regenerace opět přerušena.) Minimum co jinak jezdím je 20-30 km, běžně pak 150, 300 km... Přesto však s oblibou regenerace valí vždy když zaparkuju a potřebuju jít pryč. To nevymyslíš! A kontrolka nikde. Jen hlídat jako de.bil okamžitou spotřebu v "P"
Řezal bych je jako žito, odshora až dolů, bandu idi.otů... jediný co dělají je, že se.rou lidi.
Uff, takhle kdyz to napises to je dost krutej vtip co dnes pousti VW do sveta :-O
No a pak ti ho před domem rozbije nějaká ku.nda a další 2 měsíce (ano, 8 týdnů!!!) ti ho prasí v autorizáku tak, že to odřou co se dá, mizerně nalakujou i přes reklamaci, zničí baterku, že místo 700A dává 500A nechají zasmrádnout klimu, začne lehce škubat do té doby hladké DSG, všude prach a špína a tady to máte a od nás je vše v pořádku, závady nejsou a OSVČ nemá oporu v zákoně na ochranu spotřebitele, tak se může max soudit, nebo hádat do krve. A zážitek z útraty ceníkových víc jak 1,5 je dokonán.
Prodej to a kup korekce. Aut je nedostatek, i po t ;-) akovým shitu ti urvou ruce. Navíc díky zdražování možná prodáš dráž než jsi koupil :D
To jo... ale koupit si Optimu (i40 už naštěstí z trhu zmizela)... to bych taky nikomu neradil.
No koukal jsem na Sorento/SantaFe v dehtu a v TOPu :D
Ale asi by to tak dobře nevyšlo a ne ve všem bych si polepšil.
A navíc nehodlám měnit zakázkový auta rychleji, než ty na operák.
Ale asi by to tak dobře nevyšlo a ne ve všem bych si polepšil.
A navíc nehodlám měnit zakázkový auta rychleji, než ty na operák.
Můj názor znáš - dokud je za tyhle prachy Insignia s benzínovýma dvoulitrama, tak bych nekoukal na drobnosti a bral Insi... možná to není nutně nejlepší auto ve třídě, ale value for money je bezkonkurenční.
Insi určitě fajn, to naftové Sorento je taky skvělé /jiným způsobem/, do 180 km/h příjemně živé, dobře se řídí a dobře sedí. Ale pokud si chce Mokrouš zvednout náladu, XC 60 s B5 /NE diesel/ by mu zvedlo náladu. Za mně v oblasti do cca 1,4 mil Kč s DPH černý kůň a znalecká volba.
No to bych chtěl vidět. XC60 jsem si konfiguroval několikrát a pod 2M jsem se nedostal nikdy. Kdyby šla za 1,4 krásně naskládat XC60, tak už mi stojí před domem.
EDIT, tak koukám, že to už po 2M jde, jelikož konfigurátor prodělal čerstvou odtučňovací kůru a 70% věcí už nejde objednat. Tahle umírá prémie.
Nacpe se všem EV, omezí se rychlost, brutálně se oseká konfigurovatelnost a přidá se poruchovost.
A ceny typu "Již od" nepotřebuju. To vyskočí na první straně každému.
Passat je taky již od 852.000 a přesto moje konfigurace stojí dnes už přes 1,55M a tak je to vždy se vším.
EDIT, tak koukám, že to už po 2M jde, jelikož konfigurátor prodělal čerstvou odtučňovací kůru a 70% věcí už nejde objednat. Tahle umírá prémie.
Nacpe se všem EV, omezí se rychlost, brutálně se oseká konfigurovatelnost a přidá se poruchovost.
A ceny typu "Již od" nepotřebuju. To vyskočí na první straně každému.
Passat je taky již od 852.000 a přesto moje konfigurace stojí dnes už přes 1,55M a tak je to vždy se vším.
No, řešil jsem to v prosinci jako rodinné vozidlo primárně pro ženu, byla tam masivní sleva, i pro fyzické osoby. Za 1,4 to bylo v prima výbavě, nechci to sem vysloveně zveřejňovat. Nakonec žena zvolila jinak, ale dojmy super, za mně nyní nejpodhodnocenější auto na trhu. V benzínu, diesel je děsivý.
Tak oproti té XC60 je Insi řádově za půlku :-)
Tohle není úplně můj segment (ani SUV, ani wannabe prémie)... intuitivně za 1.4 už bych koukal po šestiválci, do SUV klidně i v naftě... tj. X3 30d za 1.5 třeba.
PS: s Vmax 180 si ho můžou strčit do zadu už z principu :-)
Tohle není úplně můj segment (ani SUV, ani wannabe prémie)... intuitivně za 1.4 už bych koukal po šestiválci, do SUV klidně i v naftě... tj. X3 30d za 1.5 třeba.
PS: s Vmax 180 si ho můžou strčit do zadu už z principu :-)
Jo nad tou Insi si drbu hlavu. Není to dokonalý auto, ale za ty prachy to není marný. V době kdy jsem objednával se akorát nějak začaly objevovat první info o faceliftu tuším. Když jsem pak četl akční ceníky, tak jsem skoro litoval, že jsem nešel projet něco v benzínu pro srovnání.
Určitě bych měl lepší podvozek, to bez debaty. Možná i světla a možná i sedačky, možná i brzdy a možná i převodovku.
Ale o 30-40% vyšší spotřebu. První servis cca 70 km daleko... a kdoví co ještě...
Určitě bych měl lepší podvozek, to bez debaty. Možná i světla a možná i sedačky, možná i brzdy a možná i převodovku.
Ale o 30-40% vyšší spotřebu. První servis cca 70 km daleko... a kdoví co ještě...
Měl jsem půjčenou i Insi v naftě s obyč podvozkem a byla taky dobrá... ale proti TDI EVO 147kW to úplně konkurence není, to je jasný.
Jo, všechno má svoje a nevíš, jestli by tě u Opelu třeba neštvalo něco v kabině apod... navíc kombík není úplně nejkrásnější :-)
Jo, všechno má svoje a nevíš, jestli by tě u Opelu třeba neštvalo něco v kabině apod... navíc kombík není úplně nejkrásnější :-)
Každý auto má bohužel nějaký slabiny. Nikdo nevíme, jak si 147kW EVO povede za pár let. Zatím prej dost bere olej. Někomu i litr na 10.000 km. Četl jsem. Mě zatím ne. Ale zatím mám najeto ještě moc málo.
Na druhou stranu má fakt páru, není hlučný, nijak silně nevibruje, jezdí mezi 4-6/100, pokud nemluvíme o jízdě po městě a stíhací jízdě na kratší trasy. A byl konstruován s ohledem na vysoké zatížení a nájezdy, má silnější a větší ložiska atd. V Audi A6 už jezdí skoro 3 roky bez závad. Tak se uvidí. Zatímco 110kW byla konstruována na nejnižší spotřebu. Dodnes nevím, zda jsem měl vzít 110kW, nebo 140kW benzín a nebo to co mám. Každý má svoje pro a proti.
Na druhou stranu má fakt páru, není hlučný, nijak silně nevibruje, jezdí mezi 4-6/100, pokud nemluvíme o jízdě po městě a stíhací jízdě na kratší trasy. A byl konstruován s ohledem na vysoké zatížení a nájezdy, má silnější a větší ložiska atd. V Audi A6 už jezdí skoro 3 roky bez závad. Tak se uvidí. Zatímco 110kW byla konstruována na nejnižší spotřebu. Dodnes nevím, zda jsem měl vzít 110kW, nebo 140kW benzín a nebo to co mám. Každý má svoje pro a proti.
Litr na 10tkm nám braly skoro všechny TDI, od Octavie III 2013 až po Passaty (poslední jsme měli myslím 2018)... hlavně při lítání po Německu.
Jo, je fakt, že tempo na to mělo vliv vždy. I 1,4TSI mi při klidné jízdě nebralo a při prasení hodně nad limit na dálnici si vzalo. Poslední TDI jsem jezdil O2FL 1.9 a tam se taky krapet dolejvalo.
X3 3.0d v srovnatelné výbavě tak 1,8 mil.. Nedostaneš do ní dospělé sedačky. Pokud se ti líbí střední SUV, XC60 je fakt dobrá volba.
Insi je jiný svět, píšete tady o ní hezky, vypadá skvěle, je za dobré peníze, za ty prachy asi nejde nic moc lepšího koupit.
Insi je jiný svět, píšete tady o ní hezky, vypadá skvěle, je za dobré peníze, za ty prachy asi nejde nic moc lepšího koupit.
Zlatej zastaralej SYNC co? :D ten sice nevypadá hezky, ale funguje
Hele, jak kdy :-[]
Vám tma něco nefunguje. Toyota možná má grafiku ještě starší než těm sync, ale taky aspoň funguje.
Já jsem nikdy se SYNC 2 ani SYNC3 nezažil zásek, že by s tím nešlo nic dělat, že je něco pomalé, odezva horší, grafika horší, to bezesporu, ale vždy fungoval, vždy mne fungovala navi.... a to ten SYNC2 vyrobil Microsoft :D
Sync2, totalni zasek asi jednou. Ale pomalej nabeh, reakce atd. jsou bezna soucast tohoto klenotu mezi infotainmenty. Proudly powered by Microsoft! :D
Jo Sync byl celkově pomalejši a dotykovka byla docela malo citliva což beru jako lepši variantu než přecitlivělost, ale funkčně 100%. Mi se hodle libila bleskovost naběhu byť až zbytečna. Třeba naběh kamery s prodlevou rovny 0 prostě absolutně žadna prodleva i když jsem se snažil kameru nachytat hned po startu tak to prostě nešlo.
Třeba naběh MIB3 je jasně pomalejši, i když cca po 5s neni problem a než se řidič připouta ovladani zakladnich fci neni problem, ale třeba na naběh navi se musi čekat dele placnu 30s. Ja se třeba musel několikrat hrabat v MIB 2.5, ktery se daval do škodovek knk Kamiq a to se neda moc srovnat, protože neni uzpusobeny čistě dotykovemu ovladani. Navic, i když neni pomaly tak ve srovnani s MIB3 je pomalejši s horši dotykovkou a je meně intuitivni a vlastně nějake přizpusobeni u něj neni. Takže jako celek je MIB 3 značně dal.
Třeba naběh MIB3 je jasně pomalejši, i když cca po 5s neni problem a než se řidič připouta ovladani zakladnich fci neni problem, ale třeba na naběh navi se musi čekat dele placnu 30s. Ja se třeba musel několikrat hrabat v MIB 2.5, ktery se daval do škodovek knk Kamiq a to se neda moc srovnat, protože neni uzpusobeny čistě dotykovemu ovladani. Navic, i když neni pomaly tak ve srovnani s MIB3 je pomalejši s horši dotykovkou a je meně intuitivni a vlastně nějake přizpusobeni u něj neni. Takže jako celek je MIB 3 značně dal.
Dôležité funkcie by mali byť ovládané tlačidlom, pretože tento systém po čase asi aj v sebelepšom aute začne chcípať.
Mám cca 5 mesiacov starý Dodge a je tam fajn funkcia.Keď to naštartuješ v chlade na dialku či normálne tak sa pustí výhrev sedačky a volantu. Dobré to je dovdedy pokial ti nesčerná hlavný displej a ty si 100km nechcene varíš guľky, ohrievaš anál a bruškách prstov máš už pľugiere.
Už sa mi to stalo 2x , no dík.
Čo sa ale píše o VW tak to musí byť asi fakt na guwno.
Mám cca 5 mesiacov starý Dodge a je tam fajn funkcia.Keď to naštartuješ v chlade na dialku či normálne tak sa pustí výhrev sedačky a volantu. Dobré to je dovdedy pokial ti nesčerná hlavný displej a ty si 100km nechcene varíš guľky, ohrievaš anál a bruškách prstov máš už pľugiere.
Už sa mi to stalo 2x , no dík.
Čo sa ale píše o VW tak to musí byť asi fakt na guwno.
Hele já jezdil VAG posledních 20 let a nebylo to vždy 100%, ale nic mě nes.ralo v rámci ovládání a běžné použitelnosti. Sem tam zámek, cívky, EGR a nebo příšerný sedačky v Octáviích. Ale jinak vždycky všechno šlapalo. Nej byl Golf Var. VII s 1,4 110kW Ergo a skoro Full. Nakopal bych se, že jsem ho dal pryč. Netušil jsem, jaká bída jsou nový auta.
Ale furt proti frantíkům bych řek, že v B8FL se žít dá. Stačilo by tak málo. Silnější procesor/y a krapet dotáhnout soft. Jinak koncepčně jsem asi racionálnější auto v této třídě nezažil.
Ovšem vše novější je fakt hodně smutná záležitost. Měl jsem snad radši jít do 3 Touring, nebo MB-C s menší výbavou.
Ale furt proti frantíkům bych řek, že v B8FL se žít dá. Stačilo by tak málo. Silnější procesor/y a krapet dotáhnout soft. Jinak koncepčně jsem asi racionálnější auto v této třídě nezažil.
Ovšem vše novější je fakt hodně smutná záležitost. Měl jsem snad radši jít do 3 Touring, nebo MB-C s menší výbavou.
Chceš naštvat s těmi frantíky? :D
Megane druhé generace, konstrukčně technologie cca začátek milénia, muj kus 2008 r.v. a bezklíčkové vstupy a startování fungují perfektně i v mrazu, kdykoliv, tedy pokud nemáš slabou baterku v kartě, na všech dveří :D
Ne, promin, ale je smutné, že Passat, který tyto technologie měl a fungovaly, tak najednou jsou takové "banální" vymoženosti, které mají auta v mainstreamu už přes 20 let, najednou dojebe...
Megane druhé generace, konstrukčně technologie cca začátek milénia, muj kus 2008 r.v. a bezklíčkové vstupy a startování fungují perfektně i v mrazu, kdykoliv, tedy pokud nemáš slabou baterku v kartě, na všech dveří :D
Ne, promin, ale je smutné, že Passat, který tyto technologie měl a fungovaly, tak najednou jsou takové "banální" vymoženosti, které mají auta v mainstreamu už přes 20 let, najednou dojebe...
Na Golf VI i VII to bylo zcela bezvadné, na nových vozech už ne. Zřejmě další daň za inteligentní vybíjení a další EKO 3,14čovina. A nebo soft bug. Kdo ví? Když jezdím denně, tak není problém. Nechám-li vůz stát pár dní, tak už neotevřu. Tipuju to na záměr.
Já s inteligentním nabíjením mám taky zkušenost na svém druhém autě ... po 4 letech od nova jsem přišel do garáže, auto jelo den předtím. Kontrolky, výstrahy, auto nenaskočilo, nahodil mi ho až kamarád s "doktorem" pro stavební stroje. Takže výměna baterky.
Proto teď v zimě používám toho nespolehlivého frantíka a on funguje. Nikdy nezapomenu v loni, když bylo asi - 18, nastartoval hned, hned se ohřál, sedačky, topení. Dojel jsem k služební O3 a 20 km v ní byla zima, sekala se navi a měla problém naskočit :D Jediný problém, nebo problém, musíš zahřát olej v automatu, takže prvních pár km jednička trochu cuká, ale to už je fakt v mrazech
Proto teď v zimě používám toho nespolehlivého frantíka a on funguje. Nikdy nezapomenu v loni, když bylo asi - 18, nastartoval hned, hned se ohřál, sedačky, topení. Dojel jsem k služební O3 a 20 km v ní byla zima, sekala se navi a měla problém naskočit :D Jediný problém, nebo problém, musíš zahřát olej v automatu, takže prvních pár km jednička trochu cuká, ale to už je fakt v mrazech
Kvalita VW dosáhla vrcholu někdy kolem roku 2004, pak už to šlo strmě dolů a za tu dobu prosvišteli kolem kvality francouzů
Jsem na tom úplně stejně. U svého Leounu ST jsem přes veškerou péči a blbnutí s nabíječkou kvůli tomu debilnímu "inteligentnímu" nabíjení musel už po 5 letech kupovat novou baterku (a není vůbec levná). To u mé 156 mi vydržela 12 let, a to s ní v zimě nejezdím! :-O
Ja měl ve fokalu taky inteligentni nabijeni a za vic než 6 roku s tim nebyl žadny problem. Když si vezmu, že jsem navic jezdil hodně město a vyloženě poskoky tak moc huř jsem se k baterce, už nemohl chovat a tušim to byla 3 zima, kdy jsem jednu nadrž vyjel čistě v městskem provoze a až s rozsvicenym hladovym oknem jsem si to uvědomil takže jsem pro jistotu udělal cca 15km okruh navic. A posledni zimu jsem měl docela obavy, kdy auto stalo 6 dni a bylo -12 a ani to nebyl problem. A co o tom byla diskuze jinde tak třeba majitele co maji mazdy tak s intel. dobijenim taky neměli problem. Takže evidentně to jde když se chce. A jsem zvědav jak to bude mit kolega, ktery ma vlastně na chlup stejneho fokala, ktery ho ma sice kratši dobu, ale zase už ma nalitano dost přes 150tkm a jak ho znam tak jen tak brzo měnit nebude.
Mel ? Uz nemas ? Co si poridil ?
Měl. Už nemaš. Viz avatar.
GTI? Gratuluju :)
Takze z Golfu do Fokusu a zpet do Golfu , to zas bude nejlepsi auto na svete, gratuluju a alespon Fordu nebudes delat ostudu :D
Hm tak zrovna tohle si pamatuješ bezchybně a nepiješ mi tak krev.
No a dale... raději nic. :-!
No a dale... raději nic. :-!
Ano. No sice dik za gratulaci, ale možna by se mi vic hodilo nějake virtualni poplivani ať stoji při mě všichni svati s tim pertinaxem.
S tým G VII si ma trochu potešil.Ja za takmer 4 roky absolútne v poho.A momentálne pri cenách Passata je BMW 3 Touring pri porovnatelnej cene a možno trochu slabšej výbave asi lepšia volba.
No, trojka funguje skvěle, bezchybně, fantasticky jede a poslouchá, všechno v ní funguje, ale je to fakt sportovní sedan, tvrdší, “štíhlejší”, pořád trochu napružený. Musíš to mít rád, není to “kočár” jako Passat.
No, neřekl bych, že Passat je zrovna kočár. Především pak Variant je kvůli nosnosti a koncepci dost tvrdý a umlácený, zejména pak s obyč. podvozkem a 18", nebo 19" koly.
Nová trojka je řekl bych poddajnější na standardním podvozku.
Bohužel trapnomóda obřích kol a M paketů udělá svoje. Pak je to jak prkno.
Já se šel na trojku dívat a prodejce se mi vysmál, když jsem se ptal na 330i Touring bez M paketu na 17". To by se prej nikdy neprodalo a tudíž se to nedá projet.
Ideál českého pozera je 320d v M-paketu a 19" kola. No tak ať si to užijou.
Já vzal 17" kola, k tomu DCC, upustil tlak a po pár tisících to pruží tak nějak snesitelně.
Ale stejně to při náhle zvlněném asfaltu nervózně poskočí a nepůsobí to 100% jistě.
Nová trojka je řekl bych poddajnější na standardním podvozku.
Bohužel trapnomóda obřích kol a M paketů udělá svoje. Pak je to jak prkno.
Já se šel na trojku dívat a prodejce se mi vysmál, když jsem se ptal na 330i Touring bez M paketu na 17". To by se prej nikdy neprodalo a tudíž se to nedá projet.
Ideál českého pozera je 320d v M-paketu a 19" kola. No tak ať si to užijou.
Já vzal 17" kola, k tomu DCC, upustil tlak a po pár tisících to pruží tak nějak snesitelně.
Ale stejně to při náhle zvlněném asfaltu nervózně poskočí a nepůsobí to 100% jistě.
Já měl teď 3 týdny 330i v M paketu v zadokolce na 20’, a fakt jsem se zamiloval, ta tvrdost je vynahrazena jistotou, navíc čím rychleji jedeš, jakoby ta tvrdost mizela a pružení začíná fungovat. Ale to to takhle prostě musíš mít rád.
Mně to nepřijde pozérský, naopak, za vydělané a zdaněné peníze super řidičská volba.
U Passatu bych šel taky do DCC. Jen v diskuzi 3er vs Passat jízdně vždy 3er, pokud nepotřebuji ten prostor, nebo nechci primárně komfort. Nebo Passat Alltrack, pokud potřebuji prostor, komfort a zatáčky mně moc neberou.
Mně to nepřijde pozérský, naopak, za vydělané a zdaněné peníze super řidičská volba.
U Passatu bych šel taky do DCC. Jen v diskuzi 3er vs Passat jízdně vždy 3er, pokud nepotřebuji ten prostor, nebo nechci primárně komfort. Nebo Passat Alltrack, pokud potřebuji prostor, komfort a zatáčky mně moc neberou.
Pro mě za mě, ať si každej koupí za vydělané peníze cokoli, s tím nemám problém.
Jen nechápu k čemu je dobrý pro jízdu na našich tankodromech v tempech okolo 60 km/h mít prkno na 20" kolech a ještě v 2.0 naftě.
3er bude jízdně určitě lepší, jak Passerati, ale zase jsme u toho, kdo s tím jezdí závody do vrchu? Všichni zase smrdíme v kolonách, jezdíme po záplatách a kanálech atd.
Proto považuju 17" kola za volbu rozumu. A nemám pocit, že bych neměl jistotu.
V létě jsem zkoušel co to dá v serpentinách na ContiPremium contact 5 a nedokázal jsem to urvat, rozhodit, ani to nepískalo, ale jelo to jako čert. (Na 1,7 tuny v kombíku a naftě). Ale i když mám zatáčky občas rád, auto mám na přepravu a ne na bláznění, přesto však necítím, že by to zatáčky nezvládalo. B8 vždycky zvládá víc, než je posádce a nákladu příjemné.
To samý, jak všichni furt tvrdí, že bez 4x4 nejde jezdit. Blbost. Na sněhu ve vracečkách, při rozjezdech a v prudkým kopci 3x do roka vyhrává 4x4, ale ve zbytku roku mi nechybí vůbec.
Zaznamenal jsem jen 2x na oslizlý silnici těsně nad nulou na jedničku na plný plyn prohrábnutí, ale jinak žádný problém nikde a nikdy. A to ten motor na brzdě dává přes 420Nm v 1.800 - 3.600 ot.
Stačí nestát na plynu jako na rýči.
Dřív nic takovýho nebylo a lidi si vystačily s 50-100k a 100-150Nm a jednou nápravou.
Dnes je jim 300k málo a bez čtyřkolky, jako by nešlo jet. Přitom dřív se jezdilo svižně a bylo kde. Dnes už není kde...
Na internetu je to všude samej Fittipaldi a pak se to vleče v kolonách. Kamkoli jedu, tak předjíždím v "95%" případů já a jen výjimečně někdo předjíždí mě. Nehoním si triko, jen vidím, jak to je. A když někdo předjíždí mě, tak mu rád uhnu a nezávodím ani neškolím.
Jen nechápu k čemu je dobrý pro jízdu na našich tankodromech v tempech okolo 60 km/h mít prkno na 20" kolech a ještě v 2.0 naftě.
3er bude jízdně určitě lepší, jak Passerati, ale zase jsme u toho, kdo s tím jezdí závody do vrchu? Všichni zase smrdíme v kolonách, jezdíme po záplatách a kanálech atd.
Proto považuju 17" kola za volbu rozumu. A nemám pocit, že bych neměl jistotu.
V létě jsem zkoušel co to dá v serpentinách na ContiPremium contact 5 a nedokázal jsem to urvat, rozhodit, ani to nepískalo, ale jelo to jako čert. (Na 1,7 tuny v kombíku a naftě). Ale i když mám zatáčky občas rád, auto mám na přepravu a ne na bláznění, přesto však necítím, že by to zatáčky nezvládalo. B8 vždycky zvládá víc, než je posádce a nákladu příjemné.
To samý, jak všichni furt tvrdí, že bez 4x4 nejde jezdit. Blbost. Na sněhu ve vracečkách, při rozjezdech a v prudkým kopci 3x do roka vyhrává 4x4, ale ve zbytku roku mi nechybí vůbec.
Zaznamenal jsem jen 2x na oslizlý silnici těsně nad nulou na jedničku na plný plyn prohrábnutí, ale jinak žádný problém nikde a nikdy. A to ten motor na brzdě dává přes 420Nm v 1.800 - 3.600 ot.
Stačí nestát na plynu jako na rýči.
Dřív nic takovýho nebylo a lidi si vystačily s 50-100k a 100-150Nm a jednou nápravou.
Dnes je jim 300k málo a bez čtyřkolky, jako by nešlo jet. Přitom dřív se jezdilo svižně a bylo kde. Dnes už není kde...
Na internetu je to všude samej Fittipaldi a pak se to vleče v kolonách. Kamkoli jedu, tak předjíždím v "95%" případů já a jen výjimečně někdo předjíždí mě. Nehoním si triko, jen vidím, jak to je. A když někdo předjíždí mě, tak mu rád uhnu a nezávodím ani neškolím.
17" na "Passerati" může být volbou rozumu, ale se zavázanýma očima. 18" je opticky výrazně přijatelnější kompromis.
S těmi 100-150Nm logicky všem jedna hnaná náprava bohatě stačila.
S těmi 100-150Nm logicky všem jedna hnaná náprava bohatě stačila.
Jedna věc je onanovat nad velikostí kol a stát před autem a druhá věc je v něm jezdit tisíce km a vozit své blízké. Ale opět volba každého. Nikomu to neberu.
Za další není 17" jako 17". I zde se dají najít kola, která působí harmonicky. Já jezdím SOHO a na zimu Dezent TA Dark a k Pyrit Silver to sedí pěkně a na živo to nepůsobí disproporčně.
100, nebo 150Nm si mohu nadávkovat pravou nohou. Nikde se nepíše, že musím spínat ON/OFF. Narozdíl od vozů tenkrát mám volbu jet plynule, nebo dynamicky.
Kdo má obrnu pravého kotníku, nebo potřebuje kopanec při rozjezdu, aby mohl po 3 sekundách zase brzdit, tak ať si připlatí za vyšší hmotnost, hlučnost, přetáčivost a spotřebu paliva i pneumatik v podobě 4x4. Každý jezdí jinak. Takže mu to opět neberu. Já osobně čtyřkolky ale chápu jen u offroadů a lidí z hor, nebo majitelů lesa, či chalup v odlehlých místech atd. Případně u překoňovaných vozů ve vyšších třídách. Nečtu moc často pláč nad tím, že by se nedalo jezdit s Golfem GTI, Octavií RS, Renaultem Mégane RS Trophy, Leonem Cupra atd... Tak proč by to nešlo s naftovým kombíkem s 200 koňmi a hmotností přes 1,7T v praxi.
Za další není 17" jako 17". I zde se dají najít kola, která působí harmonicky. Já jezdím SOHO a na zimu Dezent TA Dark a k Pyrit Silver to sedí pěkně a na živo to nepůsobí disproporčně.
100, nebo 150Nm si mohu nadávkovat pravou nohou. Nikde se nepíše, že musím spínat ON/OFF. Narozdíl od vozů tenkrát mám volbu jet plynule, nebo dynamicky.
Kdo má obrnu pravého kotníku, nebo potřebuje kopanec při rozjezdu, aby mohl po 3 sekundách zase brzdit, tak ať si připlatí za vyšší hmotnost, hlučnost, přetáčivost a spotřebu paliva i pneumatik v podobě 4x4. Každý jezdí jinak. Takže mu to opět neberu. Já osobně čtyřkolky ale chápu jen u offroadů a lidí z hor, nebo majitelů lesa, či chalup v odlehlých místech atd. Případně u překoňovaných vozů ve vyšších třídách. Nečtu moc často pláč nad tím, že by se nedalo jezdit s Golfem GTI, Octavií RS, Renaultem Mégane RS Trophy, Leonem Cupra atd... Tak proč by to nešlo s naftovým kombíkem s 200 koňmi a hmotností přes 1,7T v praxi.
18" je na Passatu zcela v pohodě i co se týče komfortu.
Na onanování zkus někdy jiné pomůcky...
Některé turbo motory mají 100 Nm jen "na volnoběh".... 😉
Na onanování zkus někdy jiné pomůcky...
Některé turbo motory mají 100 Nm jen "na volnoběh".... 😉
Jak si větší rozměry a zaoblené tvary Insignie nebo Mondea žádají minimálně 18", tak Passat na 17" vypadá důstojně... taky bych s tím asi problém neměl.
4x4 je lepší. Na přetáčivost zapomeň, to možná v drift modu u Golfu R nebo Focusu RS, spíš menší nedotáčivost. Hmotnost a hlučnost nepoznáš. A opotřebení pneumatik by mělo být spíš naopak (u mě se to teda nepotvrzuje). Jestli to člověk potřebuje nebo ne... v mainstreamu a mimo horské oblasti nepotřebuje a něco ušetří na pořizovačce, spotřebě i servisu.
4x4 je lepší. Na přetáčivost zapomeň, to možná v drift modu u Golfu R nebo Focusu RS, spíš menší nedotáčivost. Hmotnost a hlučnost nepoznáš. A opotřebení pneumatik by mělo být spíš naopak (u mě se to teda nepotvrzuje). Jestli to člověk potřebuje nebo ne... v mainstreamu a mimo horské oblasti nepotřebuje a něco ušetří na pořizovačce, spotřebě i servisu.
Tu přetáčivost jsem nemyslel jako driftování, ale jako ustřelení zádě v extrému typu losí test a jiné krizovky, kde se projeví přidaná zátěž vzadu. Ale jde vážně jen o extrémy.
Hmotnost určitě poznáš a to jak na pružném zrychlení, kde 4x4 ztrácí vždy, tak na spotřebě, tak i na brzdách. (i vlivem třecích ztrát a rotujících hmot)
To opotřebení bude asi opět o stylu. Je fakt, že když hodně drtíš předokolku s +/- 400Nm a víc, tak přední gumy mizí a rozložením této síly mizí asi méně, zato však oba páry.
Hmotnost určitě poznáš a to jak na pružném zrychlení, kde 4x4 ztrácí vždy, tak na spotřebě, tak i na brzdách. (i vlivem třecích ztrát a rotujících hmot)
To opotřebení bude asi opět o stylu. Je fakt, že když hodně drtíš předokolku s +/- 400Nm a víc, tak přední gumy mizí a rozložením této síly mizí asi méně, zato však oba páry.
Pořád je to auto těžký na předek. Ten Twinster u Insignie váží myslím do 50kg komplet vč. kardanu, haldex je o něco těžší (u Superbu byl myslím rozdíl cca. 75kg). Jestli 1600 nebo 1650...
Teoreticky přesně tak - u silný předokolky je riziko, že ty gumy prostě odrbeš, u 4x4 ne, resp. by musela mít mnohem větší výkon. U Insi jsou gumy po 30tkm zralý na výměnu... ale 4x4 za to spíš nemůže.
Teoreticky přesně tak - u silný předokolky je riziko, že ty gumy prostě odrbeš, u 4x4 ne, resp. by musela mít mnohem větší výkon. U Insi jsou gumy po 30tkm zralý na výměnu... ale 4x4 za to spíš nemůže.
Je sice pravda, že na předku navážíš víc, ale stačí se podívat jak se chová Sup/B8 PHEV v losím testu a je to zoufalý. Otázka je proč tomu tak je. A taky je otázka, jak se to chová běžně.
Třeba Peugeot 508 v losím testu exceloval, ale v reálu měl tupé řízení u středu a šel ven ze zatáčky po čumáku fakt silně (HDI), zatímco B8 v losím testu žádný zázrak, ale v reálu přesně nastavené řízení a zatáčí pěkně. 508 ale měl mnohem příjemnější podvozek pro běžnou jízdu, komfortnější a pocitově víc stabilní a nenechal se rozhodit. B8 je proti tomu nervózní čipera.
V extrému se zase 508 už moc potápěla a B8 snese víc.
Je to hodně o pružení, řízení, naladění ESP atd. Ne vše je jen 50:50...
Třeba Peugeot 508 v losím testu exceloval, ale v reálu měl tupé řízení u středu a šel ven ze zatáčky po čumáku fakt silně (HDI), zatímco B8 v losím testu žádný zázrak, ale v reálu přesně nastavené řízení a zatáčí pěkně. 508 ale měl mnohem příjemnější podvozek pro běžnou jízdu, komfortnější a pocitově víc stabilní a nenechal se rozhodit. B8 je proti tomu nervózní čipera.
V extrému se zase 508 už moc potápěla a B8 snese víc.
Je to hodně o pružení, řízení, naladění ESP atd. Ne vše je jen 50:50...
Ano, FWD PHEV měl problémy... ale 4x4 ne. Takže? :-)
Nikde jsem nenašel moose test na Passat B8 4x4.
Ty jo?
Ty jo?
km77 mají hodně testů Tiguanu, je tam 2.0TDI 4x4, 2.0TSI 4x4 a 1.5TSI 4x2. Výsledek byl 78, 79 a 77... ale moc bych to nepřeceňoval.
Tiguan není Passat. Každý auto se chová zcela odlišně. Koncepce, pneumatiky, naladění ESP atd.
Čtyřkolka nemusí znamenat obecně problém, ale u Sup/B8 Variant se obávám, že to problém je.
V losím testu jsou tyto vozy opravdu tragické. Nicméně při jízdě v zatáčkách i ve 200 km/h necítím nejistotu.
Čtyřkolka nemusí znamenat obecně problém, ale u Sup/B8 Variant se obávám, že to problém je.
V losím testu jsou tyto vozy opravdu tragické. Nicméně při jízdě v zatáčkách i ve 200 km/h necítím nejistotu.
Emel
Skoro jako tahle :)
https://2p2bboli8d61fqhjiqzb8p1a-wpengine.netdna-ssl.com/…mote.jpg-36.jpeg
Ne všichni tím primárně šetří, někteří prostě jen trochu déle "zamrzli" v bílém období.
Ještě v roce 1999 jsme vybírali novou vyšší střední prémii a třeba na A6ku nebyla bílá vůbec v nabídce. Když jsem se u Audi tehdy ptal na možnost bílé, tak mi řekli, kdo (myšleno "normální") by si to koupil?
A můj švagr v Německu chtěl o dva roky později novou 7er na operák a bílou mu zamítli, protože by byla následně špatně prodejná. A za pár let už to byla nejprodávanější barva v D.
U nás až o poznání později.
Cool myšleno v obecnější rovině i na běžné produkci (nejen na exotické GT3 RS), prostě začátek výrazné "renesance" bílé na autech na starém kontinentu.
Třeba v Japonsku je bílá populární dlouhodobě a stabilně...
A bílá je původní závodní barva pro Německo (později i stříbrná), takže na ryze sportovní GT3 RS to taky nebylo nic převratného/neočekávatelného.
Moje vrozená obliba bílé na určitých autech skončila právě s masivní vlnou bílé, která u nás ještě stále trochu doznívá.
s výraznýma pastelovýma barvama je problém, že se rychle okoukají, to u černé, bílé, šedé, stříbrné apod nehrozí.
např. aktuální sedma je v bílé absolutně famózní. a jestli někdo koupí sedmu a pak šetří a dá si bílou... no stát se může cokoliv ;-)