Naši stále novotou vonící toyotu jste už možná zahlédli ve videu se Standou, zmínil jsem ji také v našem silvestrovském výběru, kde se highlander probojoval do mých top modelů. Nyní k velkému SUV od Toyoty o něco podrobněji.
Jo, prej euroúředník rozhodl ze své vůle a automobilky to nechtějí... kde jste vy všichni, co mi to tady říkali, jak jsou škodné automobilky a ejhle už je ta dotace i tady, prodeje se rozhýbou, všechno bude zelenější :D
Som nevedel, že na Superb sa nedá uplatniť odpočet DPH.
A inak ma vždy strašne pobavia podobné reči o tom ako je podnikateľom dobre, lebo nákup bez DPH. Tá DPH je proste skvelý vynález. Štát z nej má príjem. Podnikateľia z nej majú príjem. A nikto ju neplatí.
Co to meleš nikdo ji neplatí? Platím ji já, obyčejný nýmand ze střední vrstvy. Platím ji dokonce z již jednou zdaněných peněz. Ale máš pravdu, je to super vynález.
Asi som mal priamo napísať, že ide o iróniu.
A komu platíš tu DPH? Neplatíš ju priamo štátu, ale tomu podnikateľovi, ktorý si kúpi auto s odpočtom DPH, ale nakoniec aj tak zaplatí DPH štátu. Ak by nebol platcom DPH, tak by síce dal za auto viac, ale štátu by zaplatil oveľa menej.
Auto za 100 tisíc bude vždy 2x drahšie ako auto za 50 tisíc. Či s DPH, alebo bez.
Nekúpim si Porsche 911, len preto aby som štátu nezaplatil DPH. Pokiaľ mi auto nezarába, tak je to len náklad a ten musím pokryť zo zisku inde a to posledné čo pri jeho kúpe riešim je to o koľko menej zaplatím DPH.
Před Vánoci jsem obmenoval televizi a kolega zrovna řešil, ze mu to tento měsíc nějak hapruje a bude muset odvádět. Doklad se převedl na nej a 20 tis bylo doma. Nemám nic proti DPH u bagru. U Tesly model S s dotací pro realitního agenta už problem trochu vnímám ;-)
Ja mám z DPH principiálny problém, lebo komplikuje daňoví systém a umožňuje zaujímave podvody s vrátkami naprieč EU. A v princípe sa zhodneme aj na tom, že by mala byť pri luxusnom tvare obmedzená možnosť odpočtu DPH. Niektoré štáty majú napríklad pri aute obmedzenie maximálnej uznanej DPH. Takže pri aute za 100 neodpíšeš viac ako pri aute za 50.
Mám problem s tím, že multimiliardar Babiš si jde pro dotaci na toastovy chleba. Mám problem s vracenim DPH na Ferrari. A s tím, ze chtějí dotovat elektromobily podnikatelům, kteří s najezdem proste nevystaci, a ne soukromým osobám, které najedou velmi málo km.
Ano je to tak. Podmínkou je ale dosáhnout na příspěvek státu, díky přesně definovanému hendikepu a auto se tak stává pomůckou. Rozhodně to není vůbec jednoduché a spousta dealerů v tomhle ohledu například nabízí pomoc, například i včetně překlenutí DPH.
pri debatach o odpocte DPH normalnych podnikatelov je problem v tom, ze vacsina ludi vobec nevie, ako odpocty DPH funguju a myslia si, ze ked si poziadas o vratku DPH tak vlastne oproti inym a kupujes auto o 20 % ( 21 % ) lacnejsie bez "nasledkov". skutocnost, ze na druhej strane z kazdej vystavenej faktury odvedies 20 % DPH statu vobec netusia. cize ano, platca DPH usetri na kupe auta 20 %, ale zaroven odvadza zo vsetkych svojich trzieb 20 % DPH statu. neplatca DPH ma celu vysku faktrury "pre seba" a DPH statu z prijmov neodvaza. v mnohych pripadoch nie je vobec vyhodne byt platca DPH
A tak... realitní agent potřebuje k výkonu své práce auto, proč by to neměla být Tesla S... to je náhodou celkem smysluplná kombinace.
Odpočet DPH teoreticky počítá s tím, že pokud používáš auto ve sdíleném režimu soukromé / služební, tak vedeš knihu jízd a odečíst DPH můžeš jen na tu služební část... resp. na začátku se to nějak nastaví a pak se to musí kontrolovat. Tohle už se ale v praxi těžko kontroluje, spíš nekontroluje.
Televize na kolegu je taky čistý daňový podvod... taky s minimálním rizikem že to praskne :-)
Já ho nespáchal:)
Když realiťák tu Teslu po směně zaparkuje před kanceláří a sedne si do soukromého vozidla, tak s tím nemám problém. Přesně jak píšeš, nikdo to neřeší. Bral jsem auto od jednoho Rakušáka a tvrdil mi, že se u nich nedá koupit luxusní auto na firmu s odpočtem - netuším, jestli je to pravda nebo ne. Oč mi kráčí, že si půjde pro dotaci někdo, kdo ji nepotřebuje a zaplatí mu ji - přesně jak se tady periodicky vztekají odpůrci elektromobilů - chudáček ve Felicii.
A nám, mírně sympatizujícím ubyde jeden argument - kde se u nás platí dotace při pořízení elektromobilu? ;-\
S tím DPH... v principu je jedno, jestli je to Tesla nebo Octavie.
Chudáček bude muset Felicii prodat, boháč si koupí Teslu místo Superba... z pohledu ekologie win-win ;-)
Dobře je ale nejen podnikatelům. I prostý lid často může nakupovat bez DPH. Alespoň tak to stojí na akčních letácích nejmenovaných obchodních řetězců. Dnes Den bez DPH. Na finančáku padaj smíchy pod stůl. ;-)
Nějak nedokážu nahlédnout, s kterým že neekologickym autem budou porovnávat TM3 aby vypocitali ten rozdíl? Vidím Fialky, to je výkvět. Co dokážou vymyslet stran koronaviru už naplno předvádějí. Pokračujte kluci odeesacky, bavím se. Na vás Babiš prostě nemá a nikdy mít nebude.
Problém je, že u EV jsou relativně levný kW výkonu, naopak jsou drahý km dojezdu, který u spalováku nemají žádný ekvivalent.
Jinak je Tesla Model 3 konkurence prémiových sedanů (MB-C, BMW 3... i přesto, že třeba interiér sotva snese srovnání s mainstreamem).
Jestli se dobře dívám tak cena BMW3 může začínat pod milionem. TM3 stojí nejlevnější nad milion. Z toho by mi vyplunula dotace 0 (dokonce by člověk měl doplácet). Divné ne?
Ne, to ne. Dotace přece počítá s tím, že je EV dražší.
TM3 je 1,2M, BMW 3 je od 834 (318i 115kW)... takže teoreticky u téhle dvojice je EV o 400t dražší a mohla by na to být dotace 400*0,4=160.000Kč pro velké firmy a 400*06=240.000Kč pro menší.
Samozřejmě BMW 3 se 115kW není dynamicky srovnatelné s TM3 za 1,2M, zase nemá omezený dojezd... a pak bys měl jít do detailu a zkoumat výbavu... mohl bys vzít jako referenci Passat místo BMW 3... no bude to magie, protože ta přímá porovnatelnost tam prostě není, ani na té technické úrovni.
Pochopitelně, omlouvám se, jsem de**l. Takže reálně, šlo by mít novou teslu 3 s touto dotací za cenu kolem 1,0 mio. Pro mě pořád moc peněz :-)
Babiš (sobě) a důchodcům. Fiala (sobě) a soudruhům podnikatelům. Na střední třídu se kašle vždycky :-):-):-):-)
I kdybychom se shodli, že ten benchmark pro Teslu má být BMW a ne VW... jak vybereš z ceníku tu správnou referenční variantu?
TM3 SR+ má 208kW, tomu by odpovídala minimálně 330i AT za 1,1M... a nebo spíš naftová 330d AT za 1,25?
Nevím jak to chtějí udělat... jestli dají do prováděcí vyhlášky nějaké modelové konfigurace typu RWD prémiový sedan s výkonem 200kW stojí 1,2M, 250kW AWD stojí 1,7M... a proti tomu se to pak bude počítat?
Kdyby třeba na ministerstvu nevěděli, tak já bych měl návrh. Spokojení by byli zájemci o elektro , i zájemci o fosil.
Navrhuji uměle snížit ceny benzínových a naftových aut, dejme tomu, ať nežeru o 75%. Tím se ještě dramaticky prohloubí (anebo alespoň dosáhne) cenový rozdíl mezi fosilem a elektrem. Zájemci o elektro tak dostanou ještě daleko vyšší dotace......a já si konečně koupím M340i nebo tak něco. :-[]:-[]
Jo, určitě, a není to třeba jen normální fungování kapitalismu v praxi? Prosadili společně s automobilkami lepší a zelenější svět, co občané chtějí ;) Všichni jsou spokojeni, EU svazáci uspokojí voliče po čerstvém vzduchu a automobilky budou mít odbyt = peníze.. :-!
Nene, takhle to opravdu funguje, myslis ze by automobilky byly tratne, kdyz v Bruselu lobbuji ? A ze dost z nas se to EV libi a vidi v tom ekologii je snad z diskuze ocividne ;)
Takže už aj teba dostali.Ty "bývalí" zastanca dieselu a benzinu / petrolhead / si dezertoval.No pekne začíname tento rok.Tak sa priznaj aké bude tvoje ďalšie auto. :-)
To jsou služební auta.
Chtěli bychom něco, co funguje a je pohodlné.
Je těžko hodnotit, ale když si člověk zvykne na příjemné plynulé zrychlovani, vadí mu cukani při řazení. Ale to kdyz by člověk neznal HSD, tak by mu to asi nevadilo. Těžko hodnotit, ale po zkušenostech s poruchovosti VW co jsme měli, tak by se asi hledalo v žebříčku spolehlivosti.
Ono by to možná dopadlo, že z každého segmentu by byla jiná značka. Jak z tech fotek můžeš vidět, máme od B po D, kompaktní i velká SUV, teď je ještě objednanej yaris Cross a pokud otevřou dostatek cerpacek, na vyzkoušení vezmeme i mirai
Podobně se chova Ford a jeho HEV, ale v žebříčcích se pohybuje relativně nízko. Pak už mne napadají nějaké výkonnější phev nebo benziny s lepším HDM. Diesely už do baráku nesmi, kdyz každou chvíli mají stále problémy s emisemi v provozu. A i přes SCR mají vyšší NOx v provozu než benziny ( obecne, asi ne všichni)
Protoze v texh statisitkach je HEV fordu zatim pramalo vuci vsem jinejm motorum a verzim, Toyota prodava hybridy mnohem dele a peocenticky budou mit mnohem vetsi zastoupeni v ojetinach Ale mne to dava nadeji, protoze fordi emach na tom byl prikladne .
OK takže Ford.Ešte jednu vec sa chcem spýtať ty budeš vedieť.Čítal som recenziu na Hondu C-RV 2.0 e:hev a ten pán písal že pokiaľ nemá dobitú baterku tak to auto nemá výkon ako s plne nabitou baterkou to znamená že pred nejakým tiahlym stúpaním si musí dobiť baterku aby mohol na plný výkon dať ten kopec.To znamená že pokial nemáš dobytú baterku tak máš menší výkon.Alebo ako to je ? Toyota to má tak isto ?
Ano, kdyz vybijes baterku, ztrácíš část výkonu. Jak velkého nevím a obecně při běžné jízdě to ani nenastava. To dřív se snaží nabíjet motorem při nižší zátěži. Takze se dá říct, že baterku vybíješ jen při rychlých dalnicnich přesuneme a je to znát na power metrů, že místo maxima se to sníží na cca 6 sedmin ( odhadem )
To je na me ? Ja auto neplanuji, Mondeo ma 110 najeto , je mu teprve cerstvych 6 a nove nevyrobi a nemam ho realne cim nahradit, aby to byl vyrazny posun a nebo sem dal tak 1.5-2 m a to po kapsach zrovna nenosim a Megana mame rok a ma 70najeto, tam to taky nema smysl a jako druhe auto slouzi bezvadne
Aj minule si písal že v podstate keď je človek spokojný v dnešnej dobe ani nie je dôvod vymienať auto lebo fakticky ani nie je isté že či si polepšíš a ešte by si naň čakal rok.A keď má Mondeo len 110 tak to máš naozaj ešte čas a takisto Megane pri 2.0 atmo so 70 tak to máš obidve po takom lepšom zábehu.
Passat i Sup jsou stejne, Insi o dva roky mladsi. 508 jo, ale icockpit a navic absence motorizaci mimo hybrid. Jinak mne nenapada v mainstreamu konkurent, kde bych si vyrazne polepsil, snad mimo 2.0 TSI, ale porad v kabate z roku 2015.
Mas tip ? Ja nerikam, ze to jsou stejna auta, klidne i lepsi, ale jsou to vrstevnici a zadnej progress tam moc nevidim a nebo bych musel vysolit pak za D3 a to je mimo muj rozpocet. Ja mam auto soukrome a 6 let stary s tim najezdem vymenit treba za novej starej Passat s podobnym motorem (2.0 tdi) a tak, dat za to 1.2 m , to by mi nedavalo smysl
No, vlastně jo, ale i ne, Fusion je klon Mondea, ale né až takový pod kapotou, jako se zdá navenek, třeba motorizace a převodovky má Mondeo jiné a shodoval se akorát HEV a slabší Ecoboosty, to je fuk, pro EU to bylo až od 2015, tak to beru podle toho, ale jinak souhlas, neřeš co funguje a i kdybych chtěl nové auto, tak moc racionálních důvodů pro výměnu zatím nemám, buď by to stálo hooodně peněz, abych si polepšil, nebo by to stálo hoodně peněz, a dostal bych prakticky auto stejné generace (+/-) s podobným výkonem, třeba o trochu rychlejší a novější. Nebo je tu varianta B - vybrat uplně jiný typ auta, tam už by se dalo řešit více věcí, ale já ten kombík reálně pořád potřebuji.
Jasně, beru, že auta za posledních pár let žádnej velkej pokrok neudělala, leckdy spíš naopak.
Pod kapotou je to zase jiná věc, tam konkurenti tou generační proměnou prošli docela nedávno, třeba TDI -> TDI Evo... my mluvíme o stáří auta jako takovýho, ne?
No stáří auta je 6 let, beru to tak, že mám malo najeto, není to staré a je to vlastně pořád dosluhující model, ale aktuální, tedy teď po přelomu roku už bude napořád aktuální :D . Mondeo přeci taky vyměnilo motory za Ecoblue, ale parametrově je to +/- stejné. Jasně, že TDI EVO ma stovku rychlejš, ale vesměs 140kw TDI vs mé 132KW TDCi (140kw ECOBLUE) v podobném autě nepojede nějak výrzaně lépe (jasně, váha a 0-100 má Passat lepší a to měl i v době uvedení), to když už, tak pak jsou tu 2.0TSI a ano, tam už bych si upgrade představit uměl.
Hele dobrý, nemusíme tu hamunovat :-) ... reaguju čistě na větu "konkurence nemá nové generace v mainstreamu", což je pravda tak napůl - úplně nové nemá (VW bude mít letos), ale novější než Ford vesměs ano, obzvlášť pokud na to koukáme optikou toho, kdy to auto vzniklo a ne kdy se začalo prodávat tady.
To nerozporuji, a až bude nový Passat, tak třeba to pro mne bude ten pomyslnný nástupce, pokud mu nebude stávkovat infotainment :D Uvidíme,, třeba se sem nakonec podívá i to Mondeo, ale zatim pro mne nema moc nic menit smysl a nejvice by se mi libila asi jen Insi GSi
Tak to je pecka. Nedivím se že je nutné zrušit zvýhodněné jízdné a zdražit hromadnou dopravu. Kde jinde na ty důležité projekty mají stále brát? Navíc nám za ta auta už teď schází peníze za parkování a dálniční známky. Tak snad ještě platy učitelů a důchody, tam je třeba hledat úspory. Policajtům dáme dost, někdo nás musí přece chránit až někdo začne prskat nahlas.
Však musíme přece hodně šetřit a ti co málo křičí, těm to dáme sežrat nejvíc.
Nikde nečtu omlouvání nutnosti tankování a skvělé kávě na nabíječce u Humpolce, myslím, že pochvalu si Highlander docela zaslouží, dojedeš s ním na krátké i dlouhé trasy a kafe si dáš až kde budeš chtít a nemusíš zkoušet dobrotu lidu, když je budeš žádat o prodlužku ve 2 ráno :-!
Zkusil jsem a ta utrápenost do kopců tam stále je. Do takto velkého a hlavně těžkého auta patří šestiválec (ať už čistý nebo hybridní). Auto se čtyřválcem, které má prázdné přes dvě tuny a naložené přes 2,5 tuny nikdy nebude mít suverénní zátah jako mají dieselové nebo benzínové přeplňované šestiválce. V této třídě dnes běžný dieselový šestiválec v dlouhém táhlém tohle vypráší rozdílem dvou tříd.
Protože v určitém okamžiku můžu tvrdit, že cokoliv nezrychluje jako moje M5 Competition je k uzoufání líné a utrápené (nadsázka) anebo že do auta patří aspoň dvanáctiválec a nic menšího nedává smysl.
A že by měla karoserie souznít s výkony automobilu a překoňovaná stodola bude pořád stodola.
Jistěže dosáhne, to dosáhne i Dacia Logan. Otázka jenom je jak rychle. A nejsou kopce jenom na okreskách, jsou i kopce na dálnicích a i na dálnicích s neomezenou rychlostí.
Rozumím nedostatečné dynamice u sportovního kupé. I když i tam jsou jedinci, co ti vysvětlí, že Miata nepotřebuje víc koní, protože se bavíš i tak. Ale u rodinného SUV? Opravdu je to potřeba? Nejvíc se toho prodá v Americe, kde to beztak neřeší vůbec...
Včera jsem narazil na informaci o tom, že nejprodávanější kombík v USA je s přehledem Subaru Outback... což je auto úplně k ničemu podle většiny zdejších...
edit: nedávno jsem se svezl s kolegovým Rubiconem. přemýšlel jsem, na co je komu do toho auta HEMI, když už ve 140 byl problém to auto udržet na cestě...
Požadavky na dynamiku auta jsou u různých lidí různé, napsal jsem jenom svůj pohled. A různé jsou ty požadavky i v různých částech světa. Kolik se daného auta prodá v USA je mi celkem putička, v USA se prodává zdaleka nejvíc pickupů, což je typ auta který jde zcela mimo můj záběr bez ohledu na značku. Prostě jiný trh, jiné požadavky to je tak jediné co k tomu z pohledu Evropana mohu říci. Rubikon je asi jedno z nejlepších terénních aut, takže nerozumím Evropanovi, proč si to koupí (terény pro toto auto zde prakticky nejsou a pokud jsou, tak se do nich nesmí), naopak Američanovi možná trochu rozumím, on má jednak ty terény, kde to využije, má potřebu vláčet za autem slušnou nálož nákladu, má benal za hubana, tak proč by toužil po Dusteru s tříválcem.
parametry toho hybridu jsou podobné jako u šestiválců z časů před pár lety, třeba Touareg 3.0 TDI měl stovku někde kolem devíti sekund a nepřišlo mi to pomalé. časem se parametry zlepšily, ale že bych je považoval za slabé? ne pro tenhle typ karoserie.
jen pro info, legálních off-road areálů je spousta. jen mi přijde nuda brousit jedno místo pořád dokola, daleko větší zábava je v terénu cestovat... a to musí člověk mimo ČR. ale stejně legální je jezdit víc než 50/90/130, jen za vjezd do lesa se myslík řidičák nebere?
Stovka zrovna asi není ten parametr o který jde. On ten hybrid asi zatáhnout umí, ale holt potřebuje otáčky - taky má jen 270Nm, i ten základní Touareg z roku 2010 měl 400.
Jestli jsem pochopil čísla, tak kombinovaný výkon je 182kW a kombinovaný točivý moment 270Nm... ne? Samotný spalovák má 239Nm?
Těch 270 jsem našel na autoweek, ale tam je asi nějaká starší verze spalováku... najít něco na Toyotě je nadlidský úkol.
Já našel tohle... ale bohužel autoweek má údaje ke všemu, ale není to 100% spolehlivý zdroj.
https://www.autoweek.nl/auto/102166/toyota-highlander-25-hybrid-awd-premium/
Nojo, tak asi to bude víc :-)
Vůbec bych neměl problém věřit, že Highlander pojede líp, ale kdybych si měl vybrat, za čím budu tahat vlek, či co budu nakládat po střechu nákladem, budu koukat na ten kroutící moment dieslu a jeho velký objem, mimochodem 400NM má dnes i R4 dvoulitr.
Ale třeba je to jen pocitové a ve skutečnosti bude lepší i ten hybrid, kolik má HL kombinovaný ten krouťák ? A je dostupný vždy ?
Měl by sis zopakovat autoskolu, jestli narážíš na limit 3.5t
Pokud máte řidičák skupiny B, můžete řídit automobil s přívěsem s maximální hmotností 750 kg (resp. i o něco vyšší, ale celkem přívěs + auto nesmí vážit víc než 3,5 tuny). Jestliže tedy chcete za vozidlo připojit něco většího, je potřeba si řidičské oprávnění rozšířit. Varianty jsou hned 2: skupina „BE“ a „B96“.
Skupina „B96":
Řidičské oprávnění skupiny „B96“ je ideální pro ty, kterým stačí řídit auto s přívěsem o celkové hmotnosti (tj. včetně automobilu) do 4250 kg.
Zásadní výhodou tohoto řidičského oprávnění je, že nemusíte psát žádné testy a podle zákona ani nemusíte absolvovat kurz. Stačí složit tzv. „doplňovací zkoušku“ z jízdy. Samozřejmostí jsou 2 výcvikové jízdy pro vaši přípravu na zkoušku.
Skupina „BE“
S řidičským oprávněním skupiny „BE“ můžete k autu připojit přívěs o hmotnosti až 3 500 kg, vyplatí se tedy pokud nechcete přemýšlet nad tím, jak těžký přívěs táhnete.
Narozdíl od skupiny „B96“, tady už se bez absolvování kurzu neobejdete. Rozsah výcviku skupiny B+E je následující:
Já ji našel za tebe.
Takže 12 let staré auto, o dost těžší, s nižším výkonem a permanentní čtyřkolkou je stejně rychlejší než moderní auto z roku 2021.
Tím nechci říct, že ta Toyota jede špatně, pro rodinné auto dostačující, ale 250koní si představuju jiné parametry. https://zeperfs.com/…tch8838-9186.htm
Nejsme "před pár lety", jsme v roce 2022 a nacházíme se v Evropě. No a když jsi zmínil Touarega 3.0 TDI, což je v Evropě základní motorizace nad kterou je x dalších výkonnějších, tak i ten současný základ je dynamikou a suverenitou zátahu někde úplně jinde než ten atmosférický čtyřválec. A nejen dynamikou, ale třeba i užitečností, protože ten Touareg utáhne 3,5 tuny, ta atmoška jen 2, což je hodnota, kterou překonávají i SUV o dvě třídy menší. Takže když se vrátím ke své původní odpovědi Kankunenovi, pokud je někdo zvyklý v této třídě SUV na X5 30d, Touarega, GLE, Q8, RRS byť jen v nejběžnějších motorizacích se základním šestiválcovým dieselem, tak po přesednutí do Highlanderu si nemůže nevšimnout při požadavku na dynamiku vytočeného motoru do maxima s nijak libozvučným projevem doprovázeného navíc nijak uspokojující dynamikou (s bídou na úrovni tebou zmiňovaného starého Touarega). Že to někomu může stačit to nerozporuji, Dacii Duster to bezpečně ujede.
Začína ich čoraz viacej jazdiť a u nás na ulici stáva sivá metalíza a tá sa mi páči viac ako tento bledomodro/ocelový.Je to kus autu a pre viacčlennú rodinu to bude asi fakt ideál.Na to že bol vyvíjaný pre Ameriku je design aj pre Európana prijatelný čo dokazujú aj predaje.Toyota v posledných modeloch urobila čo sa designu týka aspoň za mňa velký pokrok :yes: .Po Mazde je to druhá japonská automobilka ktorá sa mi začína páčiť.Škoda že nemá v ponuke aj trochu silnejší turbobenzín.
Po přečtení si říkám, jestli nemám jiné auto.
Budu muset s Machim si Highlander na chvíli vyměnit.
Bouchání jsem si nevšiml, je dost komfortní i na rozbitých cestách, naopak v zatáčkách se hodně naklání a reakce na volant jsou dost vlažné a pri přejetí větších nerovnosti se ještě několikrát dohoupne a člověk ma pocit jak když sedí na vzduchové sedačce. Byl to i důvod, proč jsem i na zimu nakonec vzal 20" kola, protoze i přes ně to tlumí nerovnosti dobře bez bouchani. A nebo to nejsem schopen poznat. :-!
Taky mám pocit, že mám jiné auto, kdykoli se zde napíše něco o Priusu 3. A je jedno jestli se to napíše "nahoře" nebo "dole" :-):-):-) Tak konečně jsi to zažil :-).
Nebyť toho archaického infotainmentu a divne nízko vedeného výfuku vzadu (je tak na ranu), tak tomu autu ani nemám čo vytknúť. Ešte som nepochopil prečo predná kamera nevie ukázať normálny záber, ale má tam tú tmavú časť obrazu v strede hore.
S tou prendi kamerou, to dělá i u ravky a je to tam nějak SW schválně. Nevím proč také.
Infotainment člověk nepoužívá, kdyz ma AA/carPlay. A i radši starej, ale funkční.
No a výfuk, osobně mi to nepřijde, není to nejnižší část a navic je to silniční stodola, ne terénní výletník
https://youtu.be/cFYXQJs8Hxg
Pre mna jedno z tych aut ktore mam na zozname dokonalych uzasnych a idealnych aut.... za mna ako som uz spominal jedno z naj aut ktore prislo na trh v r 2021... spolu s kaskajom ... mokkou ... a ... ale to uz odbocujem...
Chcem vidiet porovnanie s rextonom .... prosim.. prosim.... moj tip pre acz :yes: