Ve včerejším článku jste si přečetli, že výměna autobaterie nemusí být snadná ani levná. Když ji budete pravidelně dobíjet, prodloužíte její životnost.
Doporučované nabíjení pomocí externích nabíječek řeší pouze následky nežádoucího stavu, navíc jen částačně. Nejlepší obranou bývá ale odstranění příčiny problému ! Což je v tomto případě výrobcema nezvládnutá funkce inteligentního nabíjení.
Příští článek by se proto měl zaměřit na způsoby jak tuto chybnou funkci napravit, a pokud náprava není možná tak úplně vypnout. A rozebrat podrobněji co to obnáší, přínosy i nevýhody i způsoby jak toho dosáhnout.
Kromě zvýšení spolehlivosti aut to může v ekonomickém i ekologickém efektu znamenat obrovské úspory spojené s výrazným prodloužením životnosti akumulátorů a omezení nároků na jejich likvidaci.
No nemáme. Přečetl jsem několikrát a jediná rada na dobíjení co jsem našel je že máme dobíjet. Mno, čekal jsem trochu víc než jen reklamu na nabíječky.
Takže pár postřehů - Díky nové funkci APTO prý nabíječka CTEK CS One pozná sama, s jakým akumulátorem má tu čest.
Fajn, když tohle umí nabíječka za pár tisíc, proč to nezvládne battery management v autě za statisíce a nová baterka se musí pracně kódovat v servisu přes diagnostiku ??
A za druhé - podle p.Vaculíka se má prakticky po každé jízdě ručně změřit napětí baterky a v případě nízkého připojit nabíječku. Dobrý opruz ale vlastnící RD a garáží s proudem to provedou relativně snadno. Lidi ze sídliště to mají trochu složitější takže ti si zakoupí nejlíp nějakou přenosnou elektrocentrálu, postaví ji na chodník a nechají pár hodin vrčet. A bude vše v pořádku tak jak to chce Brusel. Nenapadá mě jiné řešení.
roky nabijim lidlem vsecko od sekacky az po v3s a zatim vsechny baterie zijou. Nejstarsi je 8 let, auto najezdi 30-1200km za rok (100Ah) a porad je ziva. Jestli se vyplati kupovat nabijecku za nesmysl aby se prodlouzila zivotnost baterie z 10let na 11 si musi kazdej zvazit...
Vytažený konektor to vyřešil elegantně, i když asi ne zcela korektně. Nevím třeba jestli ŘJ kvůli tomu nezaznamenává nějaké závady apod. které třeba za čas můžou nějak zlobit. Jezdí mi to takhle minimálně rok bez jakýchkoliv viditelných problémů
Proto navrhuji jestli by změnu nabíjení mohl někdo zpracovat odborněji, s ohledem na různé modely a výrobce aut (alespoň hlavní zástupce) a taky co to obnáší dál:
- jestli je například možné s takto změněným systémem používat "obyčejnější" typy baterií
- jestli je nutné nadále to kódování při výměně
- další výhody nebo nevýhody
Chápu že to není zcela korektní vzhledem k homologaci auta, ale i to patří mezi klady a zápory
Toto je vazne cely clanok ? Ziadne video, ziadny dalsi text ? Pod tento reklamny paskvil s takmer nulovou hodnotou sa Vaculik podpise ?
Ak vam staci 4A, potom bohate staci Lidl nabijacka, ktora ma vsetko potrebne za 15€.
já mám lidlovku a hechtovku, na internetu je rozebraná boschka a lidlovka oboje vyráběná ve stejným podniku v číně a nebylo ve vnitřku nic jinýho. Akorá možná chybu má, že se po vypnutí elektriky v síti znovu nezapojí, třeba když máš motorku odstavenou v garáži a nechodíš tam.
Kdo komu vyhrožuje? Já jsem jen zvědavej. Ale moc rád bych se na to díval. :-)
Pořád přemýšlím jestli jsi opravdu tak dutej, nebo prostě jenom ze sportu trolíš, kde se dá a zkoušíš, koho nas.ereš.
Každopádně moje chyba, že jsem na tebe vůbec kdy reagoval. Nic než ztráta času to nikdy nebude.
Mne sa osvedčilo za cca 20€ kúpiť z AliExpressu bluetooh monitor autobatérie BM2 do každého auta. Ma to fajn dosah, takze si z tepla domova pozriem napätie vo všetkých autách, čo mam na dvore. A hlavne to zmeria naozaj kľudové napätie. Merať priamo multimetrom je ideálne až po cca 5 minútach od otvorenia auta/kapoty. Keďže po odomknutí auta sa rozsvieti vnútorné osvetlenie, nabehnú niektoré riadiace jednotky, u niektorých áut aj palivové čerpadlo atď. A to hneď nameráte blbosti. Nehovoriac o šaškovaní okolo auta v mrazoch.
… jak má nabíjet majitel svoje nové auto na sídlišti, když má 12,4V po každé jízdě?!?
A jak se má bránit servisu, který nechá baterii spadnout pod 11,5V a nechá to tak 2 měsíce bez nabití a pak tvrdí, že baterie je OK?
To už zešíleli opravdu všichni?
Myslel jsem, že tady budou ty nabíječky alá bosch z lidlu, penny, hecht, kelly atd. Ty nabíječky jsou stejný, liší se cenou a komfortem ovládání, červený konektor se zapojí na plus, černý na kostru a vidlice se zapojí do zásuvky a potom zmáčkne čudl. Abych u auta ještě pobíhal s mobilem nebo nedej bože montoval převaděč signálu je opravdu pro ty mladé, ale ti zase potřebují aby se to mohlo zapojit jak chce.
Tuhle chybnou funkci by mohla napravit jedině hromadná žaloba a drsnej právník, kterej by z toho udělal další dieselgate. A pěkně dokázat, že to má naopak obrovský negativní dopad na ŽP.
Aby se z toho ti ignoranti pos.rali.
Tak to tě trochu zklamu. V corolle mi baterka odešla po 2 letech a v Highlanderu už byla 2x vybita, ale to bylo špatně zapojenou palubni kamerou, samozřejmě autorizakem. V novém servisu mi to předělali a od té doby zatím klid. Ale neočekávam dlouhou životnost 2x vybite baterky
Re: Nevím jestli už jsou jako 12V Aku rozšířené Lionky
Já ze sebe? :D:D:D
Kdo sem napsal: "jak chcete a kdy chcete" ???
To poněkud nekoreluje, ne?
Když se podvybije tak už je pozdě, takže "kdy chcete" už neplatí.
Já takovej retard nejsem, abych rval peníze do nefunkčních věcí.
To jen ty si tady nabíháš svými výroky. Tak se neztrapňuj víc než je u tebe standard.
Není a nebude. Jako pád Říma to bude. Už se budou jen vymejšlet 3,14 čoviny, dokud to všechno nepadne na držku. Historie se opakuje a lid je neponaučitelný.
Koupit fakty tu hybridní toyotu a ještě bych si koupil solární dobíječ, je dost druhů, nějaký se položí na přístrojovku, jiný typ se přilepí na zadní okno. Kdybych bydlel na sídlišti, tak bych se auta vzdal nebo bych ho parkoval ve firmě
Nejspíš právě nesprávným dobíjením se mi bohužel povedlo mou starou autobaterii úplně zabít. Na druhou stranu je ale pravda, že už toho měla hodně za sebou, takže bych se stejně dříve nebo později výměně nevyhnul. Novou autobaterii už mám dávno a snažím se o ni starat lépe než o tu starou, ale ta stará mi pořád leží v garáži a moc nevím co s ní. Zkoušel jsem si hledat "Výkup autobaterií v Plzni" a narazil jsem na tuto stránku https://www.kovosrot-suda.cz/…utobaterii-plzen tak tam by se o ni snad mohli postarat.
Ono je asi taky otázka na jak dlouho. Pokud to byla jedna lapálie a přišel jsi na to hned druhej den a napravil to, tak bych tomu věřil. Potíž je v tom, že tyhle moderní ku.rvítka drží baterii podvybitou den co den a přidá-li se "odborník" z autorizáku a jeho 8 týdenní "battery lázně" na 11,3V, po kterých přijde další dennodenní praxe mezi 12,2-12,5 tak už to je horší. No a když i kvůli pandemickým šaškárnám jezdíš o to méně často, tak je to fakt "značka ideál".
Re: Nevím jestli už jsou jako 12V Aku rozšířené Lionky
A jak to poznal tu sulfataci? Já mu sem radil, ať si koupí solár za okno a Roman ještě, že to může pořád dobíjet a on , že je retard. On si koupil dálniční auto a jezdí na sídliště a když jsem mu radil corollu, tak předváděčka byla vybitá, nevím co to je za člověka, ale jak jsem měl golfa, neměl jsem problém. Mu se ta baterka vybije, že mu pořád běží dochlazení turba, kdyby dojížděl domů pozvolna, tak by se mu to nestalo.
Taky ji umím vybít, třeba rozsvícenými světly v non-READY stavu pohonu. To ale dokážu v každém autě. Když nebudu dělat hlouposti, nic se jí nestane. Sám píšeš, že minimálně na jedné události jsi měl vlastní zavinění Edit - aha v autorizáku. To je podivné, nikdy bych neřekl, že v Toyotě... Ale už César se tehdy divil, I ty, Brute?.
c, dokonce ++, Arduino IDE je free ke stažení. Miliony knihoven na všechno možné, tisíce HW periferií. Tutorialy pro úplně blbé - ne že bych je nutně potřeboval ale šetří to čas :-) V kombinaci s Android Studiem a mobilem, to jsou nekonečné možnosti. Škoda, že toto nebylo když jsem byl mladý.
Samotné Arduino veškerých všech klonů pracuje skvěle a nesmirně spolehlivě. Mám ho doma skoro v každé místnosti a skříni a roky to nezakopne. Totéž v autě při 15ti stupňových mrazech. V Peugeotu mám už dvě. Horší je to s některými periferiemi, třeba pohybový infrák se moc nepovedl. U jednoho relátka mi po cca 10000 sepnutích upadla kotva. Ale jinak i periferie jsou celkem dost spolehlivé.
Myslím si, že se na tento "problém" díváš poněkud naivně. Pokud zvolíš pohled výrobce a značkového servisu, pak "chybná" funkce je naopak velmi přínosná funkce :D
Psal jsi, že jsi to už vyřešil vyškubnutím kabelu, to je jedna možnost. Zvláštní je, že se ti nerozsvítila plejáda kontrolek, ale tvoje štěstí. Prodat ho je další možnost. Jestii ten bazmek má svoji adresu na CAN/LIN tak bych si pro sebe dokázal třeba dobastlit kurvítko, které ho vyblokuje. Spíše by se mi však nechtělo se s tím ***, jsou mnohem zajímavější projekty.
Re: Nevím jestli už jsou jako 12V Aku rozšířené Lionky
klídek, zbytečně tu slovíčkaříte.
Já tam vidím napsáno "kdy chcete a jak chcete", tzn. v mém chápání kdykoliv a jakkoliv, ale o stavu baterie to nic neřeká. Když je v pořádku, je to ok, ale už může být zasulfátovaná, jak píše Mokrous.
Normalne riesenie by bolo na kazdom aute port na nabijanie a normalne to strcit do nabijacky, ked je bateria slaba. Spolu s elektrickym ohrevom auta a motora v zime.
podívej se, když parkuješ to německý auto, zůstává na tom sídlišti volných 3 metry pro každý směr jízdy?. Já znám spoustu hasičů i sanitářů a taky chcou pracovat a pro takové jako jseš ty mají svůj názor, ty jsi tak drzý, že si stěžuješ na internetu na všechno.
v auto dopravě a servisu na ironii není místo aji na tvoje smajlíky. Až nějaký manuálně pracující si udělá srandu a ty skončíš na vozíku to bude taky ironie?
Náprava špatné funkčnosti "inteligentního" dobíjení? Velmi snadné, stačí nekupovat takové auto. Nevšimnul jsem si, že by třeba Toyotí hybridy něčím takovým trpěly. A že tam ta 12V baterie dostává těžce zahulit.
Re: Nevím jestli už jsou jako 12V Aku rozšířené Lionky
Zklidni se. Ty nediskutuješ, ale provokuješ. Jestli opravdu nerozumíš tak mi tě je líto ale nevěřím tomu. Kdy chcete a jak chcete znamená, že se nemusíš bát dobíjet klidně pořád. Cílem je pochopitelné to, aby se AKU nevybil a nezůstal vybitý dlouho, případně dokonce na mrazu. Hádám, že odpovís nějakým útočným nesmyslem, jsem vul že se s tebou pouštím do diskuse.
Re: Nevím jestli už jsou jako 12V Aku rozšířené Lionky
Nechápu tvůj dotaz. Jestli bylo cílem udělat ze mě debila tak jsi ho udělal ze sebe . Zasulfatovany AKU si můžeš akorát strčit do ***e tomu už nic nepomůže. Ale můžeš to zkoušet a rvát do toho čas a peníze.
jo ale mrtvou rozjede, dávám sousedu na chatu starý z nákladáků, má to jen na solár, nejdříve to zkusím na vločku, když ne tak 6V, přinejhorším stačí brnknout s jiné baterky a běží.
Nevím jestli už jsou jako 12V Aku rozšířené Lionky
Ale pokud máte olověný AKU tak ho dobijejte jak chcete a kdy chcete, třeba nonstop. Když na něj nevezmete zrovna pendrek tak bude vždy spokojený. I s tím solárním panelem třeba.
ááá pán vyhrožuje, hlavně, že si stěžuje na redakci, že koncern ho podvedl. Nevěděl jsem, že koncernisti jsou sprostí. Někdo tě nutil koupit koncern nebo ti to poradili v té tvojí hospodě? A když tam chodíš, tak ti tam pujčí 220V na dobití.
a proč jako mět více bank, nestačí jedna? Vybereš si tu, co ti nejvíce vyhovuje a lepší dojet na pobočku s papíry a máš to i rychlejší. Třeba moje banka má kancl asi 30 km daleko a jednou tam dojedeš. Povalovat se na pláži s telefonem, když písek má přes 60 stupňů je na pováženou.
máš svářečák? Tam se to vždy vzpomíná, ale jestli jezdíš k baltu, tak si dělej *** stím svým IQ třeba u fotra.
Když na povrchu písku neudržíš ruku, tak je nad 60 stupnů a u acetylenu začne narust teploty.. Nevím co Vás ve škole učili, že jsi chytrejší jak druzí? Hlavně deset kreditek, několik simek a na internetu jsi king.
už jsem to psal mnohokrát, ti co bydlí na sídlišti a nemají svůj pozemek, garáž atd. tak auta by se měli vzdát, stejně za pár roků budou restrikce, možná to začne druhým autem, ale jednou to začne určitě, stačí aby si jeden na sídlišti začal stěžovat, že mu třeba baba nedala přednost jak jel na kole.
Tenhle svět je normální a normální lidé si koupí za okno solární nabíječku a nefnukají, že nemají kde nabíjet. Králíci bydlí taky v králíkárně a mají auto?