Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a manuální regenerace filtru pevných částic. Jak funguje a proč si připlatit?
52 komentářů
rohYpnol
Po minulé diskusi jsem se zaměřil na to ráčkování. A opravdu, vada řeči mnohem méně postřehnutelné. Nikdy mě to nevadilo, byť si z toho člověk občas s nadsázkou udělal trochu srandu.
Takže za mě klobouk dolů. Nebylo to vůbec třeba. Ale je to výrazně lepší :yes:
Takže za mě klobouk dolů. Nebylo to vůbec třeba. Ale je to výrazně lepší :yes:
Mokrous
…do pjdele dját není v každým dieselu jako standardní výbava?!?!?
Pro totální lamy a ignoranty by se to prostě po 3 výstrahách a překročení nějakých km spustilo automaticky.
Rozhodně ale nechápu proč by to nemohlo fungovat za jízdy a proč by měl vadit Active info display.
Omezení a přístup VW je v tomto naprosto imbecilní.
Přitom by vše šlo vyřešit softwarově a jak ve “We” tak na displayi by se to mohlo ukazovat a klidně by se to mohlo před delší jízdou povolit a byl by klid.
Místo toho se mi regenerace spustí vždy někde při parkování, bez ohledu na to, zda jsem ujel 50, 80, nebo 200 km. A co hůř, tak i po 1 km v mrazu. Dohrkám zmrzlý auto k benzince a jdu tankovat a Sahara hučí, jak strhaná. No Sorryjako! Za tohle bych střílel. A to nejezdím vůbec šouračky po městě, ale jen střední cesty až štreky.
Hlavně, že budeme denně na displayích odklikávat tuny dementního balastu, ale zásadní věci budeme ignorovat.
Pro totální lamy a ignoranty by se to prostě po 3 výstrahách a překročení nějakých km spustilo automaticky.
Rozhodně ale nechápu proč by to nemohlo fungovat za jízdy a proč by měl vadit Active info display.
Omezení a přístup VW je v tomto naprosto imbecilní.
Přitom by vše šlo vyřešit softwarově a jak ve “We” tak na displayi by se to mohlo ukazovat a klidně by se to mohlo před delší jízdou povolit a byl by klid.
Místo toho se mi regenerace spustí vždy někde při parkování, bez ohledu na to, zda jsem ujel 50, 80, nebo 200 km. A co hůř, tak i po 1 km v mrazu. Dohrkám zmrzlý auto k benzince a jdu tankovat a Sahara hučí, jak strhaná. No Sorryjako! Za tohle bych střílel. A to nejezdím vůbec šouračky po městě, ale jen střední cesty až štreky.
Hlavně, že budeme denně na displayích odklikávat tuny dementního balastu, ale zásadní věci budeme ignorovat.
Protože VW standardně kašle na emise? Těm je to fuk. A životnost taky neřeší. Lidi ty krámy zase budou kupovat pořád dokola, I když už mají dost velký odliv.
Toyota to dává u dieselu standardně už nějakou dobu. Sice nevím, jestli se to dá u ní pozdržet, ale spustit ručně bez problému tlacitkem.
Toyota to dává u dieselu standardně už nějakou dobu. Sice nevím, jestli se to dá u ní pozdržet, ale spustit ručně bez problému tlacitkem.
A kolik že Toyota nabízí dieselových aut v ČR? Já nějak nenašel ani jedno.
Mě by stačilo, kdyby v rámci inkluze nezaměstnávaly automobilky vždy na jednoho šikovného dva ***y.
Mě by stačilo, kdyby v rámci inkluze nezaměstnávaly automobilky vždy na jednoho šikovného dva ***y.
Hilux a landcruiser? Ze by auta, kam diesel patří?
Proace
Užitkáče neřeším a Landcruiser jsem přehlédl, nebo se mi nezobrazil. Jejich stránky se mi pokaždé nečtou jinak. Posledně jsem ho tam neviděl a dnes zase už jo.
Každopádně to není moc běžný osobní vůz a o něm jsem to díky Vaculíkovi už věděl, že má kouzelné tlačítko.
Každopádně to není moc běžný osobní vůz a o něm jsem to díky Vaculíkovi už věděl, že má kouzelné tlačítko.
Protože "totální lamy a ingnoranti" dnes tvoří naprostou většinu řidičů. Takže auta jsou primárně přizpůsobená pro ně. A pro splnění zákoných či nezákonných (například EuroNCAP) standardů. A co je hůř "totální lamy a ignoranti" už pronikli i do vývojových týmů automobilek, jak ukazuje například koncept interiérů novějších Volkswagenů.
Takže příprava na to, abys s autem mohl vyjet, bude čím dál více připomínat přípravu startu raketoplánu, ale dvě jednoduchá tlačítka, která umožní motoru normálně fungovat, tam nebudou.
Takže příprava na to, abys s autem mohl vyjet, bude čím dál více připomínat přípravu startu raketoplánu, ale dvě jednoduchá tlačítka, která umožní motoru normálně fungovat, tam nebudou.
MS-sport
ven! Močovina taky pryč. EGR ventil zaslepit. Restrikce sání odstranit. Turbo napojit na čistej vzduch a ne na spaliny z motoru.
Něco mi uniklo? Dosud jsem myslel, že právě energie výfukových plynů roztáčí turbínu.
Ještě odstranit žhavicí svíčky, vysokotlaký systém vstřikování nafty a spojku s dvouhmotovým setrvačníkem ... a je z toho dobrý základ pro zážehový motor.
freferg
Jako supr funkce. Určitě bych to uvítal, ale 14 274 Kč za dvě tlačítka? To je nesmysl a to ještě není vše, protože poviině musíte přidat minimálně taky položku "Rozhraní pro připojení úpravců IS2" za 13 046 Kč.
Takže za tuhle funkci zaplatíte navíc 27 320 Kč. To si objedná asi málokdo.
Takže za tuhle funkci zaplatíte navíc 27 320 Kč. To si objedná asi málokdo.
U dodávky by to měla být základní výbava. Chtít 27 tisíc za to, aby mohl motor normálně fungovat, to je výsměch.
Tomogo
... VAG DPF.
https://play.google.com/…ore/apps/details?…
Samozřejmě k tomu potřebujete nějaký BT modul. Používám Caristu:
https://play.google.com/…ore/apps/details?…
https://play.google.com/…ore/apps/details?…
Samozřejmě k tomu potřebujete nějaký BT modul. Používám Caristu:
https://play.google.com/…ore/apps/details?…
A jak to funguje v praxi? Co to vše umožní? Ta Carista ale stojí kilo měsíčně.
Caristu si můžeš koupit jen adaptér a tu aplikaci nepoužívat. Tím nemusíš nic pravidelně platit. Používám ho proto, že mi všechny ostatní čínský šunty vždy odešly. Carista adaptér zatím funguje dobře. Ale v té aplikaci, pokud si ji platíte, tak se dá i spustit regenerace, nebo vypnout start/stop systém apod.
Ten VAG DPF má všechny informace o filtru co lze z jednotky vyčíst.
Ten VAG DPF má všechny informace o filtru co lze z jednotky vyčíst.
A kolik to teda celkem vyjde, když bych chtěl jen sledovat stav? Lze to i na iPhone? A musí se něco někam strkat a trčí to pak někde z palubky, nebo jak? Jsem v tomto nepolíben.
V AppStore jsem to nenašel, takže asi Smolík.
V AppStore jsem to nenašel, takže asi Smolík.
Sorry, ale iPhone je pro mě jen hračka, takže je to pro mě out of scope...
Tím nechci urážet iPhone, ale prostě na tom spousta věcí, co jdou na Androidu, nejde. Kodi, emulátory, Shell, plná automatizace, používat jako disk, nebo PC a mnohé další věci co prostě iPhone neumí.
Ale zrovna s tímhle na iPhonu nemám zkušenost a třeba tam jsou jiné možnosti.
Tím nechci urážet iPhone, ale prostě na tom spousta věcí, co jdou na Androidu, nejde. Kodi, emulátory, Shell, plná automatizace, používat jako disk, nebo PC a mnohé další věci co prostě iPhone neumí.
Ale zrovna s tímhle na iPhonu nemám zkušenost a třeba tam jsou jiné možnosti.
Co se dá dělat... Já používám telefon na telefonování a placení, občas mail, messaging, fotka, muzika, kalendář, mapa, počasí, kalkulačka... Stejně na to *** vidím. :-! :-! :-! Takže mi ta hračka stačí.
když má terorista Iphone, volá CIA Izraelcům a prosí je, aby jim ho za miliony dolarů odblokovali.
když má terorista telefon s Androidem, jdou do vedlejší střední školy říct prvnímu studentovi, kterého potkají na chodbě:)
když má terorista telefon s Androidem, jdou do vedlejší střední školy říct prvnímu studentovi, kterého potkají na chodbě:)
Jo, je vidět znalec, Samsung Knox ti nic neříká, co? Tam máš smůlu i s Izraelem. Ale všechno se dá nabořit, je jen otázkou, jestli jste teroristi... :-)
Ale to už je nějaká nadstavba, kterou si zajistim kdekoliv, má telefon s androidem nějakou alternativu k tomu, ze IPhone je jako barák, do kterého se nepodíváš ani za vchodové dveře, když majitel nechce? Ze se iPhone nevyplatí ani krást, protože ho další uživatel stejně nebude moct užívat, že se nemusím bát na servis, aby se v nem někdo nehrabal…
Umozni to sledovat, km a cas od posledni regenerace, zaplnenost sazemi, popilkem, teplotu na vstupu a na povrchu, pred- a po-vstriky... 1EUR za plnou verzi. Ale vecne to nepomuze, jen vidis, ze se po 800km blizis domu a ze to zase zacne 2km pred garazi, takze doma uz mas 600st. a pak to vypnes. Anebo si das jeste dvacetiminutovku navic:)
Anonym
Ale museli jste si do nich přikoupit diagnostický kit eSID 2 za cca 4-5 tis Kč (dle toho, zda šlo o před nebo po facelift model). Pak jste mohli kromě jiných údajů číst na displeji i zaplnění DPF filtru sazemi (v procentech) a vzdálenost (v km), kterou jste ujeli od poslední regenerace.
Takže koncern je jaksi pozadu. Ten údaj totiž v řídící jednotce motoru k dispozici je.
Takže koncern je jaksi pozadu. Ten údaj totiž v řídící jednotce motoru k dispozici je.
V řidicích jednotkách jsou údajů mraky. Jde jen o to, co automobilka chce ukázat řidiči, co mu chce zatajit a v čem ho chce klamat.
moan78
Len tak medzi recou. Mne peugeot spusta rege kazdycj cca 980 km. Tych 350 to je nejak malo.
Protože Eolys. Výhoda i nevýhoda zároveň.
Áno, eolys - 200e výmena náplne v autorizaku.
Ináč PSA auta zapínaju ohrev spätných zrkadiel pri regenerácii DPF (okrem iného), takže niektorí kutilovia si zapájajú ziarovku/ledku ku zrkadlu a tým pádom vidia, keď sa filter regeneruje.
Ináč PSA auta zapínaju ohrev spätných zrkadiel pri regenerácii DPF (okrem iného), takže niektorí kutilovia si zapájajú ziarovku/ledku ku zrkadlu a tým pádom vidia, keď sa filter regeneruje.
Za chvíli ti bude vysvětleno, že vlastně každých pár km regenerace ke výhodnější.
To myslíš ode mě? Mě naopak algoritmy regenerace u mého EVO motoru totálně nasírají.
Ale patří se uvést, že systém PSA regeneruje za nižších teplot a klidně i ve městě díky aditivu, ale zároveň se díky tomu aditivu dříve zaplní. Naopak filtr u koncernu zvládne najet mnohem víc km, ale za předpokladu, že se správně vypaluje.
Proto jsem psal, že je to výhoda i nevýhoda zároveň.
Ale patří se uvést, že systém PSA regeneruje za nižších teplot a klidně i ve městě díky aditivu, ale zároveň se díky tomu aditivu dříve zaplní. Naopak filtr u koncernu zvládne najet mnohem víc km, ale za předpokladu, že se správně vypaluje.
Proto jsem psal, že je to výhoda i nevýhoda zároveň.
Výše moan píše, že to má kolem 980km, což mi častěji nepřijde jako 350km u transportéru
Mám na mysli celkový nájezd před smrtí. PSA cca 180-220 tkm prakticky kdykoli a koncern klidně přes 300 tisíc, ale musí se to dělat správně.
PSA levnější DPF, ale kratčí výdrž + servis skrz aditiva. Co vyjde líp? Nejspíš plichta, pokud koncern netrpí ve městě, což je blbost uživatele.
PSA levnější DPF, ale kratčí výdrž + servis skrz aditiva. Co vyjde líp? Nejspíš plichta, pokud koncern netrpí ve městě, což je blbost uživatele.
Inak u psa sa da, teda aspon mne sa to dari “manualnu” regeneraciu docielit aj jazdou. On totiz sadze vypalije uz od teploty 440 stupnov a ta sa da docielit aj rychlou jazdou 160+. Mam to vyskusane. Trva to potom ca 25-30 min nez spali cely objem sadzi vo filtri. Nerobim to veľmi casto, ale mam odskusane, ze BA-kuty-ba v=170 vycisti filter.
topten
neni lepsi 14tis usetrit, nechat to na aute, ktery ma casto vic rozumu nez ridic, a za 100-200tis km koupit dpf novej?
ceny snad sly dolu
ceny snad sly dolu
Je to o nakladoch. Ked po 100 000 budes menit dpf za 30000, kde je dizlova uspora nakladov? Po 200 000 uz je to mozno akceptovatelnejsie, ale tiez ziadna vyhra.
Kdzy chtějí diesel, ať si s ním jezdi kam patří, mimo město.
Podľa mňa sa to dá manuálne spustiť aj za jazdy, a pri spustení pri stání sa to nepreruší.
A jasné, že na sledovanie zaplnenia a procesu regenerácie je top VAG DPF (ukazuje stav zaplnenia sadzamy, ale aj nespáliteľným popolom, teploty pred/za DPF, krásne je tam vidno, ako sa na diaľnici prirodzene vypaľujem ...).
Nedá sa tam spustiť manuálne regenerácia, ale keď človek vidí, ako má filter plný, tak vie presne, kedy sa to spustí.
btw tuto je vlakno s detailnymi skusenostami s touto funkciou a historiou vypalovania - https://tx-board.de/…gsthread.143657/
Ja jsme ro pochopil, že to jde i za jízdy aktivovat ručně.