Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto skončí se spalovacími motory v roce 2035. Řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. Firma podle něj potřebuje nejméně pět elektrických modelů, lépe pak sedm.
Ono to musí nejdřív dojít soudruhům z Bruselu, aby ten jejich nápad s ukončením spalováků v roce 2035 nějak revidovali. Škodovka v podstatě dělá jen to co musí a volí nejzazší možný termín (možná v naději, že se něco stane a tenhle eko debilismus pomine)
že seto podobá RVHP v roce 87. Amerika je ještě o kousek popředu. Brzo příjde doba Fabky bez turba, zelené nemaka Alžbětka to dotáhnou do krachu. Barik předpokládal krach Fiatu několik let, smáli se mu tady a on nakonec přišel.
Ten rozhovor na mě působí tak, že vlastně nikdo ve Škodovce neví, co dělat. Všichni se slepě upnuli k EV, pro které sice nemají zákazníky, ale je jim jasné, že do ničeho jiného vedení investice nepustí a časem by kapacity pro ICE byly zrušeny. Tak zkoušejí, jestli jim povolí elektrický Karoq nebo co, a když povolí, tak jestli to nestáhnou do Německa. Čínský trh, který generoval obrovské zisky, radši pustí, Rusko taky, expandovat nepřichází v úvahu. Kolik lidí vyhodí, neví. Vskutku skvělé vyhlídky.
"cestu zpátky ke klasickým spalovacím motorům už nemáme," řekl Povšík Seznamu Zprávy"
Když jsem to tak před lety tvrdil, že není cesty zpět a kdo na elektřinu nepřejde rychle, ten skončí, tak to bylo mínusů jak jsem blbej a že mudrlanti psali, že stačí pár lety a je po elektrice. Prostě cesta zpět není a už to řekne i na plnou hubu i šéf odborů. Sandy v některém starší videu řekl, že kdo začne pozdě a bude si myslet, že to prostě nějak přejde, že se stane nějaký zázrak a elektrika prostě nebude, tak to pak taková automobilka neutáhne a skončí. A vize se naplňuje. Green Deal jde pomalu přes mrtvoly. A nejvíc ho razí Německo, no a německý VW vlastní Škodárnu. Šíleným požadavkům je třeba čelit a ne bulet, jak to nejde. Německý autoprůmysl z nějakého důvodu věřil, že elektrika nebude. Byť jim uhlíkové desátky dělaly každý rok větší a větší problémy a vláda dál trvala na svém, že prostě spalovací motory skončí, tak automobilky nedělaly nic a pak horkou jehlou ušili něco a nebo nic. V Číně VW shořel s elektrikou jak papír a na německém trhu dokonce vede auto, které so dováží (!!!) z USA/Číny...A z prodejů všech automobilů obecně měl domácí VW pokles 3 % a Škodovka 16 % (Kia + 3 % a Hyundai +5 %).
Skutečností je že Škoda v Číně končí a VW má velké problémy a velký propad.
Takže VW říká jinými slovy, v Číně vydržíme tak do roku 2033 a potom odsud vypadneme a spalovací motory nebudeme nabízet nikde.
A bude to pravda :-)
A bude to jako za komoušů, auto na přídělové poukázky zasloužilým a rovnějším než jsou ti rovní.
VW od roku 2033 zároveň naprosto přestane spalovací vozy nabízet, přičemž pravidlo se zatím nevztahuje na čínský trh. Na něm prý plánují vesele prodávat ještě následující léta :D
Byl bych silným pesimistou co se týče webu "electrek.co". Ale co vím, tak v ČR EV hoří poměrově stejně často jak spalováky. Jen jaksi "trochu" déle. Informace od hasičů ČR z Radiožurnálu ;-) Hledat to nebudu, jen jsem poslouchal rádio a bylo to cca před měsícem.
Nejsem nepříznivcem ani jednoho, diesel, benzín, LPG, CNG, HEV, EV atd. Ale nemám rád auta, co se jim valí brikety z výfuku.
Jinak preferuji benzín, i když mám teď 3.0 TDI, ale to je jiná story.
Jenže začínám být už opravdu naštvanej!
Nedávno jsem natankoval Vervu a auto začalo škubat. Dal jsem tam EuroOil a škubání ustalo. To se vám u EV nestane! Elektrika je jen jedna. Navíc mám nové vstřikovače a už jsem je možná tou naftou z*urvil a Orlen možná dostane směšnou pokutu! Kde to sakra jsme? Jediné co jsem udělal, že jsem to podal na ČOI.
A když vidím všechny ty zakarbonované a zničené motory, problémy s AdBlue, EGRy, chrastící dvouhmoty, DSG, DPF atp.
Už mě tato doba "moderních" spalováků, co kolikrát nevydrží ani 50 tisíc, začíná pěkně štvát.
Začínám se tak přiklánět k HEV/EV. Jen zatím na trhu není takové auto, co by se mi líbilo. Ale jakmile bude, asi na všechno kašlu a jdu do toho. Vyměním všechny starosti za jednu jedinou, kde to sakra narvat do nabíječky. Jo vím, občas to hoří....
Můžete si o tom mylset své, na ekologii kašlu, EV rozhodně není o ekologii. Ale když započítám všechny ty starosti s dnešními motory, myslím, že přechod na EV je dobrej deal! A prodejní cena? To mě netrápí, protože jaká bude prodejní cena spalováků, které možná ani nepůjdou přehlásit, nebo jim nepůjde udělat technická, protože se zpřísní normy při měření? To nikdo neví a tak na to taky kašlu.
Nějak je, nějak bude, ale tato doba už spalovákům nepřeje. Asi dojezdit co jde a pokud je štěstí tak i zachovat dokud se to nerozpadne, a nebo se nezmění pravidla testování emisí, ale výměně za EV se už opravdu nebráním.
Třeba já a moje žena. Já protože jsem naftu vyfasoval a moje žena, protože naše rodinné auto se s jiným typem motoru v době koupě ani objednat nedalo. Ale přesto nás považuju za docela normální lidi.
To je Miloš Jakeš? No, jak je vidět, tak ve jménu socialismu, velice věcný příspěvek typu bojleři. Hlavně že je Zagorová hodná holka a máme splněno na 100%.
A ne že by to jakkoli souviselo s tématem, ale mám automat, který mimochodem taky moc nemusím, jenže v mém autě v kombinaci s 3.0 TDI nebyla jiná volba.
Tak to já jsem o něco méně náročný. Mně by stačilo, kdybych s tím dojel do Brna a zpátky bez nutnosti stavět, což u mě znamená tak 450 km spolehlivého dojezdu (tzn. při dálniční rychlosti bez ohledu na vnější podmínky horko/mráz atd.). A i samozřejmě cena by měla odpovídat spalovací alternativě. Připlácet statisíce, abych ušetřil pár desítek haléřů na km, mi nedává smysl.
Zadotujem zase z našich peněz a veřejnosti se řekne, že Škoda platí velké daně. Což je kravina, v procentech platí stejně jako ostatní. A těch pobídek co za ta léta dostali.
Osobně by se mi líbilo EQE od MB, nebo Porsche Taycan, ale ten dojezd/cena! Jenže když má člověk rodinu a chatu na horách, tak spíš kouká po proaktičtějším autě. Docela se mi líbí Audi Q4 e-tron Quattro, až na ten strašnej volant a že quattro není Quattro. Je to sice jen převlečené id.4, jen do šikovnějšího a praktičtějšího kabátku.
Ale dojezd 350-450 je prostě málo. Až tam bude hodnota 600-800 a příves do 2.5t a ještě trochu litrů kufru navíc, tak to beru.
Takže to taky ještě vidím na pár let, ale začínám doufat, že už to nebude tak dlouho trvat.
A až půjde Škoda do kopru, protože zákazníci s vlastními penězi kupují lepší konkurenci za vlastně stejné prachy (Tesla aj.), tak jim zase budeme dávat ze státního ?
Postupně jim totiž ekonomický chcípnou i odběratelé. Moc moderních firem a rozumným výhledem TDI nekupuje.
Áno EV občas horia, ale podľa poslednej vládnej štúdie horia 100x menej často ako spalováky: https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows-gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-fires-than-evs/