Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odborář Povšík: Spalovací motory skončí ve Škoda Auto v roce 2035

ČTK ČTK 13. 1. 2022 • 14:38
25
37
Zobrazit náhledy (25)
Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto skončí se spalovacími motory v roce 2035. Řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. Firma podle něj potřebuje nejméně pět elektrických modelů, lépe pak sedm.

"Potřebujeme minimálně pět produktů elektro, nejlépe ale sedm. Když to budeme mít, bude to dobré. Musíme bojovat. V koncernu dnes o e-mobilitu bojuje každý – cestu zpátky ke klasickým spalovacím motorům už nemáme," řekl Povšík Seznamu Zprávy.

Pokud Škoda nezíská výrobu pěti až sedmi elektromodelů, hrozí podle Povšíka ztráta až 10.000 pracovních míst. Už letos přitom automobilka snížila počet zaměstnanců o 2000, podle Povšíka šlo o přirozenou fluktuaci, agenturní zaměstnance a zastavení náborů. Firma navíc prodloužila vánoční odstávku, zpět se řada zaměstnanců vrátila až 10. ledna.

Letošní rok podle odborového předáka nebude jednoduchý. "Uděláme vše pro to, abychom na maximum vyrobili vozy pro zákazníky. Ale jak víte, už na začátku roku jsme měli první týden totální odstávku, protože jsme neměli čipy. Využili jsme to k dodělání rozdělaných vozů. To se nad míru povedlo a jsme jediná fabrika, která nevyrábí, nemá v práci lidi, ale produkuje vozy. Vyrobili jsme 17.000 vozů tím, že jsme je dodělali," řekl Povšík.

Podle Povšíka produkuje Škoda nyní elektromobil Enyaq iV, připravuje se Enyaq Coupé, bude plně elektrická Octavia. "A máme připravený i další, ale o tom zatím nelze mluvit. Potenciálně máme k dispozici připravené čtyři modely," řekl Povšík.

Škodu čeká na jaře kolektivní vyjednávání o růstu mezd. "Máme sektorově nejlepší průměrné mzdy v České republice. Máme průměr 56.000. Jsme na vrcholu a z toho už se nemusí stoupat výš tak rychle. My se budeme muset podívat na inflaci, jestli ji dorovnáme a k tomu vytvoříme i další strukturu, která pomůže. Už to nebude mzda, která se daní, ale něco, co zaměstnanec dostane jako úlevu," řekl serveru Povšík. Půjde podle něj například o levné stravování či levnou rekreaci.

Škoda Auto loni dodala 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut. Důvodem je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky. Provozuje tři výrobní závody v České republice, kde pracuje přes 30.000 zaměstnanců. Během loňského roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů.

Doporučujeme

Témata
14. 1. 2022 19:49
Re: Já to vezmu z jiné strany.
Tak to já jsem o něco méně náročný. Mně by stačilo, kdybych s tím dojel do Brna a zpátky bez nutnosti stavět, což u mě znamená tak 450 km spolehlivého dojezdu (tzn. při dálniční rychlosti bez ohledu na vnější podmínky horko/mráz atd.). A i samozřejmě cena by měla odpovídat spalovací alternativě. Připlácet statisíce, abych ušetřil pár desítek haléřů na km, mi nedává smysl.
Avatar - Tomogo
14. 1. 2022 15:46
Re: Já to vezmu z jiné strany.
Osobně by se mi líbilo EQE od MB, nebo Porsche Taycan, ale ten dojezd/cena! Jenže když má člověk rodinu a chatu na horách, tak spíš kouká po proaktičtějším autě. Docela se mi líbí Audi Q4 e-tron Quattro, až na ten strašnej volant a že quattro není Quattro. Je to sice jen převlečené id.4, jen do šikovnějšího a praktičtějšího kabátku.
Ale dojezd 350-450 je prostě málo. Až tam bude hodnota 600-800 a příves do 2.5t a ještě trochu litrů kufru navíc, tak to beru.
Takže to taky ještě vidím na pár let, ale začínám doufat, že už to nebude tak dlouho trvat.
14. 1. 2022 13:24
Re: Já to vezmu z jiné strany.
Já to vnímám vcelku podobně, ale pes je zakopán právě v té části "Jen zatím na trhu není takové auto, co by se mi líbilo".

Takže cítím, že na EV mám ještě tak minimálně 10 let čas. Spíš víc.. A to přesto, že se mi to v principu vlastně docela dost líbí...
14. 1. 2022 13:18
Re: Už jsem to tu psal
Třeba já a moje žena. Já protože jsem naftu vyfasoval a moje žena, protože naše rodinné auto se s jiným typem motoru v době koupě ani objednat nedalo. Ale přesto nás považuju za docela normální lidi.
Avatar - Tomogo
14. 1. 2022 12:37
Re: Já to vezmu z jiné strany.
To je Miloš Jakeš? No, jak je vidět, tak ve jménu socialismu, velice věcný příspěvek typu bojleři. Hlavně že je Zagorová hodná holka a máme splněno na 100%.
A ne že by to jakkoli souviselo s tématem, ale mám automat, který mimochodem taky moc nemusím, jenže v mém autě v kombinaci s 3.0 TDI nebyla jiná volba.