Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto skončí se spalovacími motory v roce 2035. Řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. Firma podle něj potřebuje nejméně pět elektrických modelů, lépe pak sedm.
Ono to musí nejdřív dojít soudruhům z Bruselu, aby ten jejich nápad s ukončením spalováků v roce 2035 nějak revidovali. Škodovka v podstatě dělá jen to co musí a volí nejzazší možný termín (možná v naději, že se něco stane a tenhle eko debilismus pomine)
Zadotujem zase z našich peněz a veřejnosti se řekne, že Škoda platí velké daně. Což je kravina, v procentech platí stejně jako ostatní. A těch pobídek co za ta léta dostali.
"cestu zpátky ke klasickým spalovacím motorům už nemáme," řekl Povšík Seznamu Zprávy"
Když jsem to tak před lety tvrdil, že není cesty zpět a kdo na elektřinu nepřejde rychle, ten skončí, tak to bylo mínusů jak jsem blbej a že mudrlanti psali, že stačí pár lety a je po elektrice. Prostě cesta zpět není a už to řekne i na plnou hubu i šéf odborů. Sandy v některém starší videu řekl, že kdo začne pozdě a bude si myslet, že to prostě nějak přejde, že se stane nějaký zázrak a elektrika prostě nebude, tak to pak taková automobilka neutáhne a skončí. A vize se naplňuje. Green Deal jde pomalu přes mrtvoly. A nejvíc ho razí Německo, no a německý VW vlastní Škodárnu. Šíleným požadavkům je třeba čelit a ne bulet, jak to nejde. Německý autoprůmysl z nějakého důvodu věřil, že elektrika nebude. Byť jim uhlíkové desátky dělaly každý rok větší a větší problémy a vláda dál trvala na svém, že prostě spalovací motory skončí, tak automobilky nedělaly nic a pak horkou jehlou ušili něco a nebo nic. V Číně VW shořel s elektrikou jak papír a na německém trhu dokonce vede auto, které so dováží (!!!) z USA/Číny...A z prodejů všech automobilů obecně měl domácí VW pokles 3 % a Škodovka 16 % (Kia + 3 % a Hyundai +5 %).
Třeba já a moje žena. Já protože jsem naftu vyfasoval a moje žena, protože naše rodinné auto se s jiným typem motoru v době koupě ani objednat nedalo. Ale přesto nás považuju za docela normální lidi.
že seto podobá RVHP v roce 87. Amerika je ještě o kousek popředu. Brzo příjde doba Fabky bez turba, zelené nemaka Alžbětka to dotáhnou do krachu. Barik předpokládal krach Fiatu několik let, smáli se mu tady a on nakonec přišel.
VW od roku 2033 zároveň naprosto přestane spalovací vozy nabízet, přičemž pravidlo se zatím nevztahuje na čínský trh. Na něm prý plánují vesele prodávat ještě následující léta :D
Skutečností je že Škoda v Číně končí a VW má velké problémy a velký propad.
Takže VW říká jinými slovy, v Číně vydržíme tak do roku 2033 a potom odsud vypadneme a spalovací motory nebudeme nabízet nikde.
A bude to pravda :-)
A bude to jako za komoušů, auto na přídělové poukázky zasloužilým a rovnějším než jsou ti rovní.
Nejsem nepříznivcem ani jednoho, diesel, benzín, LPG, CNG, HEV, EV atd. Ale nemám rád auta, co se jim valí brikety z výfuku.
Jinak preferuji benzín, i když mám teď 3.0 TDI, ale to je jiná story.
Jenže začínám být už opravdu naštvanej!
Nedávno jsem natankoval Vervu a auto začalo škubat. Dal jsem tam EuroOil a škubání ustalo. To se vám u EV nestane! Elektrika je jen jedna. Navíc mám nové vstřikovače a už jsem je možná tou naftou z*urvil a Orlen možná dostane směšnou pokutu! Kde to sakra jsme? Jediné co jsem udělal, že jsem to podal na ČOI.
A když vidím všechny ty zakarbonované a zničené motory, problémy s AdBlue, EGRy, chrastící dvouhmoty, DSG, DPF atp.
Už mě tato doba "moderních" spalováků, co kolikrát nevydrží ani 50 tisíc, začíná pěkně štvát.
Začínám se tak přiklánět k HEV/EV. Jen zatím na trhu není takové auto, co by se mi líbilo. Ale jakmile bude, asi na všechno kašlu a jdu do toho. Vyměním všechny starosti za jednu jedinou, kde to sakra narvat do nabíječky. Jo vím, občas to hoří....
Můžete si o tom mylset své, na ekologii kašlu, EV rozhodně není o ekologii. Ale když započítám všechny ty starosti s dnešními motory, myslím, že přechod na EV je dobrej deal! A prodejní cena? To mě netrápí, protože jaká bude prodejní cena spalováků, které možná ani nepůjdou přehlásit, nebo jim nepůjde udělat technická, protože se zpřísní normy při měření? To nikdo neví a tak na to taky kašlu.
Nějak je, nějak bude, ale tato doba už spalovákům nepřeje. Asi dojezdit co jde a pokud je štěstí tak i zachovat dokud se to nerozpadne, a nebo se nezmění pravidla testování emisí, ale výměně za EV se už opravdu nebráním.
Áno EV občas horia, ale podľa poslednej vládnej štúdie horia 100x menej často ako spalováky: https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows-gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-fires-than-evs/
Byl bych silným pesimistou co se týče webu "electrek.co". Ale co vím, tak v ČR EV hoří poměrově stejně často jak spalováky. Jen jaksi "trochu" déle. Informace od hasičů ČR z Radiožurnálu ;-) Hledat to nebudu, jen jsem poslouchal rádio a bylo to cca před měsícem.
To je Miloš Jakeš? No, jak je vidět, tak ve jménu socialismu, velice věcný příspěvek typu bojleři. Hlavně že je Zagorová hodná holka a máme splněno na 100%.
A ne že by to jakkoli souviselo s tématem, ale mám automat, který mimochodem taky moc nemusím, jenže v mém autě v kombinaci s 3.0 TDI nebyla jiná volba.
Osobně by se mi líbilo EQE od MB, nebo Porsche Taycan, ale ten dojezd/cena! Jenže když má člověk rodinu a chatu na horách, tak spíš kouká po proaktičtějším autě. Docela se mi líbí Audi Q4 e-tron Quattro, až na ten strašnej volant a že quattro není Quattro. Je to sice jen převlečené id.4, jen do šikovnějšího a praktičtějšího kabátku.
Ale dojezd 350-450 je prostě málo. Až tam bude hodnota 600-800 a příves do 2.5t a ještě trochu litrů kufru navíc, tak to beru.
Takže to taky ještě vidím na pár let, ale začínám doufat, že už to nebude tak dlouho trvat.
Tak to já jsem o něco méně náročný. Mně by stačilo, kdybych s tím dojel do Brna a zpátky bez nutnosti stavět, což u mě znamená tak 450 km spolehlivého dojezdu (tzn. při dálniční rychlosti bez ohledu na vnější podmínky horko/mráz atd.). A i samozřejmě cena by měla odpovídat spalovací alternativě. Připlácet statisíce, abych ušetřil pár desítek haléřů na km, mi nedává smysl.
A až půjde Škoda do kopru, protože zákazníci s vlastními penězi kupují lepší konkurenci za vlastně stejné prachy (Tesla aj.), tak jim zase budeme dávat ze státního ?
Postupně jim totiž ekonomický chcípnou i odběratelé. Moc moderních firem a rozumným výhledem TDI nekupuje.
Ten rozhovor na mě působí tak, že vlastně nikdo ve Škodovce neví, co dělat. Všichni se slepě upnuli k EV, pro které sice nemají zákazníky, ale je jim jasné, že do ničeho jiného vedení investice nepustí a časem by kapacity pro ICE byly zrušeny. Tak zkoušejí, jestli jim povolí elektrický Karoq nebo co, a když povolí, tak jestli to nestáhnou do Německa. Čínský trh, který generoval obrovské zisky, radši pustí, Rusko taky, expandovat nepřichází v úvahu. Kolik lidí vyhodí, neví. Vskutku skvělé vyhlídky.