Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čínský Ford Mondeo do Evropy nedorazí. Další plány ve střední třídě značka pořád tají

50 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Můj sen, kdybych vyhrál sportku, by bylo koupit si teď Mustanga, jezdit s ním jen v hezké slunečné dni, opečovávat a zachovat ho pro svá vnoučata (která třeba někdy budu mít 😁), kteří ho jednou najdou v garáži a řeknou si WOW! To je raritka, to je cool auto po dědovi, které už se dnes nevyrábí. No a jak to vidím, tak to spíš udělám s Mondeem, protože Mustang pokračuje ve výrobě 😁
Mino 1
Kedze vkus novych generacii sa meni, tak aby tie vnucata namiesto tebou vytuzeneho WOW skor nepovedali: "Boze, to je ale zaostaly krap. Ako na tom dedo vobec mohol jazdit" 😉.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a až nahodí ten turbodiesel, tak jim zaklepe na dveře zásahovka 😒]

Tak v případě Mustangu by to ale věřím byla wow kára i teď... snažím se předávat lásku k autům dalším generacím 😁
Arese
Hlavně za poslední větu: :yes: :yes: :yes: 😄
topten
asi vetsina aut po nasich dedech byly pro nase taty stary zaostaly krapy, ale pro nas to jsou casto krasny nostalgicky kousky ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak které, já třeba dodnes moc nechápu nostalgii po takových masovkách, jako jsou Škodovky. Ještě kolem milénia jich tu byly mraky, kolikrát se daly sehnat za flašku rumu, protože to nikdo nechtěl, naprosto podprůměrné a tuctové auto a dnes ? Ceny jsou naprosto ujeté...

Naopak auta západního typu, jako třeba ameriky, nebo nějaké německé prméiovky, ale pro mne třeba i 70-80s japonci, ale i francouzi-taloši, především ty na tu dobu zajímavější verze a motorizace, tak to mne bralo tenkrát a bere pořád.

Takže věřím, že Mustang V8 by byl i pro má vnoučata zajímavým vozem...
Avatar - Anonym
Anonym
Průměrné? Kdyby komunisti dělali aspoň průměrná auta tak by vládli doteď.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Píši podprůměrné, přečti si to ještě jednou 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Pravda, teď už to vidím.
Xylo
Možná pro tyhle poklady dorazí nějací překupníci z (nevím odkud). Stejně jsme to po 89 dělali i my, kupovali vraky za pár peněz vytažené z hromady slámy 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To spíš až dnes ne ? Kdy se za tyhle vraky, které stály pár korun dnes žádají částky naprosto šílené...
Xylo
Ono se to pořád vrací v kruzích - dneska (prý) stojí majlant a za chvíli je to za pár šupů. Vždycky když vyleze nějaká článek jako včera o staré dieslové (super zachovalé) trojce vzpomenu si, jak se to tahalo (přes hranice a i celnici) ve štrůdlech - jelo třeba 10-15 aut za sebou. Občas se dolévaly vodou chladiče, sem tam byla i větší závada, což nebylo divu protože ty stroje (v nákupu) byly za stovky marek 😄 Nejlevnější byla tenkrát Volva, ale to nikdo nechtěl, protože byla hnusná (a dost jich byla i v kombíku - tedy superhnusná).
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jo, jenže ta E30, byť tedy naftová nevím nevím, ale jako model je mnohem zajímavější a byl jím i před těmi 40ti lety, než podprumerna 120tka, takže tam nějaké fanouškovství určitě chápu více.

Já zrovna k E30 a E34 měl léta odpor, protože jsem z generace, kdy právě tyhle vraky kupovali typičtí vesničtí frajírci, machrovali před diskotékami a taky jich pak polovina skončila omotaných ve stromech. Pak doba postoupila a dneska mi E30tky příjdou krásné, pokud jsou v origo stavu 😊 Protože prostě mají řidičsky co nabídnout.
Avatar - xxc
xxc
V podstate kazde auto bude raz rarita, ktora sa nebude vyrabat, ked zacnu vnucata jazdit 😄 Dnes mozno pojdem prevetrat Scenic, ked po 2 tyzdnoch vobec nastartuje. Ten tiez ktovie, ci sa este vyraba a spalovaci motor ma svoje caro.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to je chytré, když víš ,že máš špatnou baterku, to auto 14 dní v zimě nechat stát 😁 Tak to sem pak nezapomen napsat, jak je to krám nespolehlivej 😁

Ale jinak souhlas, spalovák bude rarita a možná už i moje děti si ho v době, kdy budou mít řidičák, nebudou moct koupit spalovák
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak já včera pár set km po státovkách i dálnicích. Bylo v tom i 190 - 200 km/h, opravdu jsem tomu dával. No a baterie po vychladnutí cca 3 hodiny po dojezdu hlásí "špičkových" 12,1V
Takže opravdu ať žije "inteligentní" nabíjení. Tohle je skutečně na žalobu na výrobce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, takhle blbě to funguje... je fuk, jak s tím pojedeš dlouho, nemusí se nabíjet vubec.
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, pred odstavenim auto nabehalo 180 km vylet, jedine Renault dojde s vybitou baterkou. Citroen jazdi len mesto, ma o rok starsiu baterku, sem tam dobijem a zatial startuje 😄 Scenic samozrejme nenastartoval ani s boosterom, baterka nejakych 7 V. A stojim tak, ze to ani odtahovka nenalozi, baterka samozrejme zakrytovana niekde pod motorom.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mam Renault bez inteligentniho nabijeni, startuje kdykoliv i po tydnu v mrazu. Mame Fordy a v okoli dalsi auta, treba koncernovky, vse s int. Nabijenim a vsichni uz vice ci mene zazili problemy tohoto typu… takze asi to nebude o aute
Avatar - xxc
xxc
Ja nemám až taký problém s inteligentným nabíjaním, ale nech je inteligentné a nech sa to dobije. Citroen tiež drží nízke napätie, štart stop je vždy vypnutý, ale taký problém nemá. Zatiaľ. A tiež auto stálo vonku kľudne aj týždeň, hlavne teraz v pandémii.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže to inteligentní dobíjení znamená, že právě nedobije a pak brzy umře, je to špatně vymyšlené, tedy dobře, jen né pro tebe ,ale pro výrobce - musíš ji častěji menit 😁
Avatar - xxc
xxc
ved uvidime, vyrobca slubuje 5 rokov mobility, zavolam odtahovku na jeho ucet a ze pre koho to bude dobre 😄 prevodovku uz menili, fakt biznis ako ma byt
Avatar - Ozzman
Ozzman
Záruka mobility neznamená, že ti to auto bude jezdit 😁 Jen, že tě odtáhnout a poskytnou náhradu, dle tedy smlouvy jakou máš.
Avatar - xxc
xxc
Viem, ale odtiahnu ma. Možno skočím pozrieť do servisu, auto naštartovalo po nabití s boosterom, ale po 20 km na benzínke zase nechcelo naštartovať. Asi to také inteligentné nie je. Ešte len to bude plánovanie ciest, taký elektromobil je proti tomu úplná pohoda.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechci přivolávat neštěstí, ale jediné auto v rodině se neinteligentním nedobíjením už 4 roky startuje jak nové navzdory coming home a kratším trasám. Moje letitá Varta po týdnu zmrzlá nastartuje pokaždé.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Strašný. Všechny předchozí VW roky bez problémů a napětí bylo 12,7 vždy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak tak koukám kolem sebe, tak tyhle problémy jsem zaznamenal u většiny výrobců, které tento systém mají, ty a další jiní co znám u VW, já mam zkušenost z Fordů, vím i o francouzích a podobně..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, jde o systémový problém, který se netýká jen jednoho výrobce, natož pak jednoho typu vozu. Jak říkám, tohle by si zasloužilo nějakej monstr proces ve jménu ekologie, když je to teď tak IN.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To sice jo, jenže, mne osobně se to stalo po 4. letech životnosti baterky a ta je vlastně po záruce = smůla s tím mne pošlou... Tátovi se to stalo v záruce u ročního auta, tam mu ji vyměnili na kulanci, dnes už auto nemá. Ale vím, že se to stává náhodně a je jedno, jak je auto staré 😐 Obávám se tedy, že by z toho vybrusilili elegantně. Autobaterie má 2 roky záruku bez ohledu na záruku auta.
Avatar - xxc
xxc
Nie len pol roka je záruka? 2 roky je ešte dobré, mne ju núkali vymeniť už dávno, pri prehliadke a ja ekológ, že načo, veď štartuje. Aj štartovalo ešte asi rok. Možno aj 2 už.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, když kupuješ novou autobaterii, tak k ní dostáváš i "certifikát" a záruku 2 roky, pul roka je podle mne na baterie v mobilech a tak.

Píšou, že životnost takových baterií je 3-4 roky, ta reálná.
Avatar - Mikesus
Mikesus
V novém aute je záruka půl roku. Na vymenenou baterku novou je 2 roky.
Avatar - Anonym
Anonym
Začínám chápat, proč jsi tak vzteklý. Koupil sis křáp, který nedobíjí baterku. Taky bych byl vzteklý. Taky jsem v životě udělal boty.
Avatar - xxc
xxc
Ale ved mohlo auto napisat, ze pozor, baterka je slaba, datum a polohu ma, tak vie, ze budu mrazy v januari.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to prave nenapise, kdyby byla slaba , tak si ji auto dobije 😁 V tom je jadro pudla toho inteligentniho dobijeni
Avatar - xxc
xxc
Tak keby už muselo, tak nech si naštartuje a dobije. Ale ono to nechá tak vybiť, že ani nabíjačka ju nedeteguje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, protože je už před smrtí
Avatar - Mikesus
Mikesus
To napětí meris obyc merakem?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Definuj obyčejný měřák. Prostě normálním voltmetrem, kdysi koupeným v prodejně s elektroinstalačním materiálem a nářadím. Pod 1000 Kč. Měří přesně všechno, co jsem zkoušel. Přesně a stabilně. Co chceš říct?
Avatar - fOE
fOE
No to mi pripomelo, ze bych mozna mohl jit po mesici natocit mondeo...
...kdyz uz mam na zitra domluvenou tu vymenu celniho skla (poctvrte), tak abych tam vubec dojel. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No to jdi, protože já ho takhle jednou nenatočil 😁 A garantuji ti, že vyndat tam autobaterii není uplně snadný 😁 Musí ven sání a ještě něco, navíc nevim, jak u manualu (máš manual žejo?), ale mne s tím autem nešlo ani hnout, protože ho zabrzdila parkovačka a neměl sem štávu ji odbrzdit 😁
Avatar - fOE
fOE
😁 😁 Doufam ze jsi pri tom objevu stal v garazi, cumakem ke zdi a bez moznosti nastartovat kabelem... ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak jinak…. Nastesti prijel kamarad s “doktorem” pro stavebni stroje, 4 x jsme vyrazili pojistky, ale pak to chytlo a hura vem z garaze 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pro mladé je špatné všechno, co jim předali jejich otcové.
Ale najednou je pro ně dobré všechno, co jejich otcům předali jejich dědové.
Po nějaké době všichni zjistí že skoro všechno, co bylo považováno za staré křápy, je nyní krásné a za veterány se utrácejí velké peníze, starý nábytek stojí miliony, staré baráky se beze změny renovují atd. atd.
S těmi starými křápy bych byl opatrný, kouknu na Ameriky z 50 až 80. let a ..... chtěl bych je mít všechny doma. A Kubáncům skoro závidím.
Za Trabanty už se dnes taky nikdo nestydí a přitom byly označovány za "bakelitové" křápy 😒] 😒] 😒]
I mladí jednou zestárnou a změní se jim hodnoty a priority. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže já si dovolím trochu subjektivního pohledu. Stará amerika byla kus techniky, mne 50. léta tak neberou, ale 60-70 a 80 ano, auta měla obrovské motory a to je to, co je na nich tak sexy, tráboš je taky asi kult i když já ho mám v té škatulce - krám, protože po revoluci to byl krám 😁

Ale co má Škodovka 105,120 ? Motor slabý a malý, rezne, není hezká, co na ní je zajímavého z objektivního hlediska ? Nostalgii nikomu neberu, ale dobrá auta a zajímavá taky nejsou.. stejně jako většina aut východního bloku.... ještě tak nějakej silnější Žigul možná, nevim... asi ne 😁
Avatar - honzaHK
honzaHK
Souhlas. V branži se to obecně ví, že cena škodovek je na českém trhu šroubovaná do nesmyslných výšin a motivací je často pouze nostalgie. Veterány z Evropy pro nás nejsou moc zajímavý, jsou to malá auta s malými motory, nic extra. Až ty zajímavý kousky (výkonná Itálie, Německo nebo UK) jsou dnes s cenama už daleko za hranicí 1 milionu. S amerikama je to jiný, ceny jsou příznivý, je to kus auta s pořádným motorem, opulentní, přesto nenáročná a dostupná technika často sdílená napříč značkami, mnohdy ještě dnes k sehnání z prvovýroby. Před dvěma lety jsem si udělal radost cé trojkou 1974, je to zcela nenáročná mechanika v nádherným kabátě, to byl můj dětskej sen, stopětka byla dětská noční můra.
ikoptak
jenže u oldtimerů nejde o špičkovou techniku byť v dobovém kontextu a už vůbec ne o výkon. nejvíce se cení původnost.

Třeba takový Opel Calibra v původním stavu, nezbastlený tuningem je už nyní cenné zboží za 15-20.000€, zatímco nepůvodní je za 5.000€ (v super stavu).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já měl 120 rád, prostě protože ji rodiče měli. 😁
Avatar - hugino
hugino
Lebo Mondeo malo svoj kredit.Ako konkurencia Passatu,Insi,508 alebo Superbu by si určite našiel svojich zákaznikov aj keby sa vyrábal v Číne.Celkovo preorientovanie Fordu na Crossovery alebo SUV podľa mňa nie je správna volba a predaje Fordu to len ukazujú.Však kedysi Fiesta,Focus alebo Mondeo patrili v Europe k najpredávanejším autám vo svojich triedach ale postupne opúšťajú získané pozície.
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste: http😐/www.fordauto.sk/