Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video s VW ID.4 GTX: Sportování? Hlavně v přímce a jen když se chce

Volkswagen ID.4 GTX je prvním samostatným elektromobilem značky se sportovními ambicemi. Daří se papírové předpoklady přetavit v realitu?
Zpět na článek
20. 1. 2022 18:40
20. 1. 2022 19:11
20. 1. 2022 20:10
20. 1. 2022 20:35
20. 1. 2022 20:41
20. 1. 2022 20:53
20. 1. 2022 21:11
20. 1. 2022 22:01
20. 1. 2022 22:24
20. 1. 2022 23:01
20. 1. 2022 23:12
20. 1. 2022 23:25
20. 1. 2022 23:26
20. 1. 2022 23:33
20. 1. 2022 23:34
20. 1. 2022 23:37
20. 1. 2022 23:39
20. 1. 2022 23:42
20. 1. 2022 23:47
20. 1. 2022 23:49
21. 1. 2022 07:51
21. 1. 2022 08:55
21. 1. 2022 18:03
21. 1. 2022 00:10
21. 1. 2022 07:53
21. 1. 2022 17:15
21. 1. 2022 20:05
21. 1. 2022 20:43
21. 1. 2022 07:54
21. 1. 2022 08:16
21. 1. 2022 10:05
21. 1. 2022 10:27
21. 1. 2022 17:17
21. 1. 2022 19:58
21. 1. 2022 10:39
21. 1. 2022 17:22
21. 1. 2022 17:58
21. 1. 2022 18:05
21. 1. 2022 07:48
21. 1. 2022 07:54
21. 1. 2022 09:07
21. 1. 2022 09:34
21. 1. 2022 10:54
21. 1. 2022 13:10
Avatar - Roland Von Wagen
20. 1. 2022 18:24
Vskutku kouzelný vůz.
Asi nejvíc mě pobavila nepodsvícená lišta klimatizace vs. ambientní osvětlení ve všech barvách duhy.
Rozbalit vlákno
9
20. 1. 2022 18:59
Re: Vskutku kouzelný vůz.
Tak zas tam máš ty proužky ve světlometech, a ty jsou cool :-)
Avatar - Roland Von Wagen
20. 1. 2022 19:21
Re: Vskutku kouzelný vůz.
A jako bonus, když chceš z auta dostat maximální výkon na celých 30 vteřin, tak je to jak startovat raketoplán a to ještě s vědomím, že huntuješ baterku. Vůbec mě nenapadá typický zájemce o takové auto.
20. 1. 2022 20:02
Re: Vskutku kouzelný vůz.
Primárně to není určené k závodění ani sprintům, A jestli je běžné zrychlení jen o málo horší než to teoretické maximální tak by to nemělo zásadněji vadit.
Ostatně co bychom chtěli za ty prachy, že ? :-)
Avatar - xxc
20. 1. 2022 20:08
Re: Vskutku kouzelný vůz.
Ine auto kolko dava maximalny vykon? Za 30 sekund je to na obmedzovaci a vykon klesne. Mozno pri akceleracii s karavanom hore kopcom by to bolo obmedzujuce. A vie niekto, aky to dava potom vykon, po 30s?
Avatar - Roland Von Wagen
20. 1. 2022 21:05
Re: Vskutku kouzelný vůz.
Ve videu je řečeno, že se výkon sníží o pár procent a akcelerace je nepatrně horší. Potom vůbec nechápu, k čemu tam taková funkce je. Jednak se kvůli tomu musí baterka nabít nad doporučovanou hodnotu a pak je to využitelné jen pár kilometrů od nabití, protože pak už je baterie zase moc vybitá nebo je moc teplá nebo studená. Hlava mi nebere, proč něco takového v autě mít nebo to snad za 1,7 milionu dokonce chtít.
Avatar - xxc
20. 1. 2022 21:15
Re: Vskutku kouzelný vůz.
To mam aj ja tak, ze plny vykon som videl niekedy v lete pri ceste z nabijacky :-) Ale nejak to nevadi, aj ten nizsi vykon je dostatocny. Mne skor hlava neberie, ze niekto ma 1,7 miliona a kupi spalovacie auto.
Avatar - Ji/Ri
21. 1. 2022 08:09
Re: Vskutku kouzelný vůz.
Tady jsi na auto webu, to není Žena a život... nebo Nevěsta... ;-)
Avatar - lyon667
22. 1. 2022 11:54
Re: Vskutku kouzelný vůz.
Jasný, ono je totiž lepší těch 1.7M vyhodit z okna pořízením ID.4... :D
Avatar - MS-sport
20. 1. 2022 19:42
Re: Vskutku kouzelný vůz.
auto pro bukvice :-! :yes:
20. 1. 2022 18:40
Čajové
Na jednej strane mi príde smiešne ako sa tie elektro naháňajú za zrýchlením, na druhej keď sa s tým výrobca chváli, tak nech to tak aj je. Nielen pocitovo je to dosť rozdiel oproti Ioniqu 5. Takže radšej ID.4 ako lacnejšiu zadokolku. Dalo by sa namietať, že príde človek o pohon všetkých kolies, ale keď nasneží a treba ísť do kopca, sú tieto ťažké elektro so širokými pneu aj tak stratené.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
20. 1. 2022 18:40
Pochvala redaktorovi
Musím pochváliť video, konečne obsiahlejsie ako obvyklé 3-5 minúty. Aj obsahovo a informačne pomerne bohaté, tiež kvitujem objektívny prístup.
A napokon chválim aj rečový prejav redaktora, plynulý, bez habkania, tu sa Standa od svojich začiatkov podstatne zlepšil. Palec hore.
Esit: len drobná faktografická chybička: GGTi nemá zrýchlenie horšie o sekundu ako GTX, ale o desatinu, to je trosku rozdiel.
Rozbalit vlákno
5
20. 1. 2022 18:58
Re: Pochvala redaktorovi
Přidávám se, taky se mi to líbilo :yes:
20. 1. 2022 19:23
Re: Pochvala redaktorovi
To je jediná nevýhoda videotvorby, že se faktická chyba nedá prostě přepsat.

Jinak moc díky za komentář, vážím si toho! :-!
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:53
Re: Pochvala redaktorovi
Niet za čo. Keď je to zaslúžené, treba dať aj pozitívny feedback, nielen negatívny (ktorý tak ľahko dávame).
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 11:27
Re: Pochvala redaktorovi
Ano podepisují. Projev i video ok.

Bohužel, novinářská korektnost to zabila... Ale chápu proč. Nejste svobodné medium. Musíte šlapat brázdu.
20. 1. 2022 19:39
Re: Pochvala redaktorovi
Taky se pridam ke chvale.

Video super, krome tech vsuvek s vytacenim motoru a razenim kvaltu... :D
Avatar - lordlord
20. 1. 2022 19:11
kup
ten výkon asi nikdy nemáte v praxi k dispozici
Rozbalit vlákno
36
Avatar - xxc
20. 1. 2022 20:10
Re: kup
co take spalovacie auto, pusti to hned na plny vykon pri studenom motore?
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2022 20:35
Re: kup
1) Ano.
2) Po 10 km jízdy si ho můžeš bez obav užívat třeba do vyčerpání nádrže.
Avatar - xxc
20. 1. 2022 20:41
Re: kup
10 km je 1/3 cesty z prace, prave toto mi vadilo, ze nemozem hned obiehat. Ked to fakt da maximalny vykon po nastartovani, tak potom v poriadku, mozno len ten Vaculik strasi a zbytocne tie motory zahrievame.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2022 20:53
Re: kup
Vaculík zrovna říkal, že dnešní motory jsou stavěné na vytáčení za studena. Na mých trasách prvních 10 km předjíždět nepotřebuji a když je zrovna nějaká krize, tak tam výkon je.

Tohle nemá svůj udávaný výkon dostupný v podstatě nikdy.
Avatar - xxc
20. 1. 2022 21:11
Re: kup
Ale ma blizky maximu v podstate vzdy. Spalovaci, aj ked studeny ide na plny vykon, trosku trva, kym sa roztoci. A zivot je o okamihoch :-)
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2022 22:01
Re: kup
To nikdo neví, kolik má skutečně výkonu. Je to prostě podvodné řešení postavené na běžné verzi se softwarem, který občas povolí uzdu elektromotorům. Jakožto premiéra sportovních id.x dost marné.
20. 1. 2022 22:24
Re: kup
Doporučuji někdy vyzkoušet jízdu v EV.

Pak zjistíš, že reálně máš s EV pod ''plynem'' mnohem víc výkonu.
Jak píše XXC.
Prakticky kdykoli plný výkon (jen v nízkých rychlostech ''pouze'' plný točivý moment...).
Narozdíl od spalováku, který má maximum v úzkém spektru otáček.
Když jedeš ve městě 50 na trojku, jaký máš výkon, když dáš plnej?
A když dáš dvojku? Uvědom si, že na maximum se dostaneš jen v XY otáčkách.
U elektromotoru máš maximální výkon třeba od 7.000 - 18.000 otáček (v nejhorším od zlomu momentové křivky výkon lehce klesá)!!!
Kdykoli když dáš plnej. Jen když nemáš 88% baterky, tak to bude třeba o deset procent míň v tomhle specifickým GTX případě.
Ale o kolik procent máš menší výkon, když jedeš 50km/h na čtyřku a dáš plnej??? O 60%?
:D :D :D
A když pojedeš se spalovákem jako bys ho ukrad', tak se budeš pohybovat mezi 70 (jen) -100% maxima?

Spalováky:
http://services.edmunds-media.com/…e/media-ed/ximm/?…

https://www.tfltruck.com/…5-dyno-chart.jpg
Všimni si, že tenhle F150 má maximum asi 600k, ale při 3.000rpm jen asi 300k.
Hnusnej podvod. :D :D :D

EV:
https://insideevs.com/…e-gallery-video/

Když pochopíš ten rozdíl mezi výkonovými grafy, tak máš vyhráno. ;-)
20. 1. 2022 23:01
Re: kup
Když to porovnáme seriózně tak se spalovákem můžeš mít plný výkon třeba ve 30 km/h a naopak u elektra musíš počkat až se roztočí při vyšší rychlosti. Od toho mají spalováky převodovky.
20. 1. 2022 23:12
Re: kup
Jo to je pravda. Třeba ve 30. Ale v tom případě ne ve 20 nebo 40. :D
Když to není CVT. ;-)

Akorát nějak neznám EV, kterému by chyběl v nízkých rychlostech výkon. :D :D
Většinou je to daný tím, že je lehce zpřevodovaný a má nízkou vmax.
Protože s EV stejně nikdo (nadsázka) nechce jezdit moc rychle.

A má krouťák vocpoda - vod nuly! :-!

PS Ano, spalovák má na kolech na jedničku možná větší (špičkový) moment, ale EV tam má zase poořád to maximum...
20. 1. 2022 23:25
Re: kup
Blbé je že elektromobily mají tak fantastické parametry ale skoro žádný nemůže táhnout trochu těžší přívěsy. A některé ani ty lehké
Čím to je?
(teď to nemyslím ironicky, fakt se ptám)
20. 1. 2022 23:26
Re: kup
To BMW má 2.500kg. Tenhle ID.X nevím.
Je to možná tou zatížitelností / zpřevodováním.

Tohle je dobrý argument.
Nicméně si myslím, že je to řešitelný SW.
Spíš pak bude problematický dojezd.

Ideální by byla verze na tahání s lehčím převodem...
Jenže pak v diskuzích zjistíš, že i 200 je nízká vmax.
Což zase s ohledem na výkonový parametry chápu. :-)
20. 1. 2022 23:33
Re: kup
Já myslím že mají motory, elektroniku i baterky dimenzované na krátkodobé zatížení. Ostatně i maximálku mají nízkou vzhledem k výkonům. Holt jsou to sprinteři na krátké tratě
20. 1. 2022 23:34
Re: kup
No je to vše daný tím jedním převodem.

Kterej ale všechno zase báječně mechanicky zjednodušuje.

Vždycky to je něco za něco.
Porsche má kvalty dva, vzadu.
To by taky bylo dobrý na tahání...
Vlastně absolutně univerzální. Jenže složitý, drahý a potenciálně nespolehlivý.
20. 1. 2022 23:37
Re: kup
Jen v převodu to nebude. Sám přece říkáš že jim výkon (resp. síla) nechybí ani v malých rychlostech
20. 1. 2022 23:39
Re: kup
S přívěsem může chybět.
Je to nadimenzovaný, že nechybí při normálním zatížení.

Spalovák má na jedničku sílu. :-)

Ty krátkodobý maxima jsou řešitelný SW. Není problém omezit a táhnout dál. V nejhorším pomaleji.
20. 1. 2022 23:42
Re: kup
Jo tak bych si to taky představoval, stačí omezit a může tahat víc.
Rasto Chvala testoval elektrického Craftera a ten v delším stoupání prý výkon výrazně omezil. I bez přívěsu, a skoro prazdny

Podle mě je to kvůli přehřátí a baterce
20. 1. 2022 23:47
Re: kup
jj to jsou dvě věci - teplotní (elektrický) omezení a to mechanický (převod).

Ale který z nich je kritičtější pro tahání nevím.
21. 1. 2022 07:51
Re: kup
Plnej výkon ve 30km/h? Co je to za auto?
21. 1. 2022 08:55
Re: kup
ty s turbomotorem, a spíše diesely
záleží na zpřevodování jedničky ale při 30 km/h tam u mnohých už otáčky plného výkonu budou.
21. 1. 2022 18:03
Re: kup
30 na jedničku max výkon? To je tak autobus ne?
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 00:10
Re: kup
Tvl, nezkoušej na mě tohle "nejel jsi v EV, takže tomu nerozumíš", ani to, že jsem neviděl grafy obou typů pohonu. ICE má na rozdíl od EV převodovku, takže je schopné v případě potřeby plný výkon použít vždy (neberme v úvahu pojeby se sníženým výkonem na prvních stupních). Když máš CVT, pochopitelně tam bude prodleva, ale plný výkon budeš schopen využít ještě lépe než EV. Připomínáš lidi, kteří měří pružnost automatu na osmý stupeň.
21. 1. 2022 07:53
Re: kup
Můžeš to nějak popsat? Spalovaku má svůj max výkon jen v určitých otáčkách. Využít ho je dost velké umění.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:15
Re: kup
Tak znova. Když máš CVT, jediné co potřebuješ udělat, je dupnout na plyn a používáš 100 % výkonu (mínus nějaké ztráty).
21. 1. 2022 20:05
Re: kup
Tak jsme pod článkem jestli je ID sportovní a hodíš sem CVT?
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 20:43
Re: kup
Řeč byla o tom, že GTX má nějaký výkon, ale ten z něj prakticky nikdy nedostaneš a dokonce se nikde nepíše, jaký výkon je tam běžně. Což je celkem komické.
21. 1. 2022 07:54
Re: kup
Ne, plny vykon nemas ve spalovaku vzdy. Ani kdyz podradis.
Prohledni si poradne vykonovou krivku.
Krivku
Krivku
Je na ni spicka.
Ale vsude okolo spicky nebudes mit maximalni vykon.
A neni to podvod. :D
21. 1. 2022 08:16
Re: kup
Leckteré turbomotory, hlavně benzín ale i nafta mají pásmo nejvyššího výkonu široké stovky otáček,některé i dost přes tisíc
Tohle ve spojení s mnohastupňovým automatem případně CVT umožňuje využít max.výkon prakticky spojitě v hodně širokém rozsahu rychlostí.
Takže jde to i u spalováků, záleží na konkrétním modelu a samozřejmě neumí to všechny
21. 1. 2022 10:05
Re: kup
Myslíš ty reklamní obrázky z katalogu s plochou křivku?
21. 1. 2022 10:27
Re: kup
Ano. Idealizované ploché křivky se kreslí u spalováků i u elektromobilů
V praxi samozřejmě tak přesné nejsou ale pro hrubé porovnání asi stačí
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:17
Re: kup
Ježkovy zraky, myslel jsem si, že když explicitně zmíním CVT, tak je zřejmé, že vím, že manuál málokdy může udržet 100 % výkonu, ale pohybuje se někde kolem nich, nicméně s vhodnou převodovkou těch 100 % dostaneš.
21. 1. 2022 19:58
Re: kup
:yes:

S (e)CVT se dokazes drzet na maximu vykonu.
Ale krome hybridu to neni zrovna moc rozsireny. :-)
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 10:39
Re: kup
Studený asi tolik nevadí. Ale max výkon ma jen v úzkém spektru otáček? Takže spalovak taky ne. Naopak tohle bude mít častěji blíž k max vykonu než spalovak. To že pr tvrdí že to má tolik a tolik výkonu, I kdyz nemá, to je jiná vec
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:22
Re: kup
To není pravda, v nízkých rychlostech výkon snadněji využije spalovák a ve vysokých také. A záleží na převodovce, jak efektivně.

Především to nejde srovnávat s tímto konkrétním autem, které má při doporučeném režimu vždy snížený výkon.
Avatar - lordlord
21. 1. 2022 17:58
Re: kup
služební se točí od kdy chceš a dá ti plný výkon i s poloprázdnou nádrží
21. 1. 2022 18:05
Re: kup
Plný vykoná plný "plyn" jsou dvě různé věci.
Avatar - VDC
21. 1. 2022 07:48
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
21. 1. 2022 07:54
Re: ...
Podle mě většího výkonu plic lze dosahnout při kouření u výfuku zahrivajiciho se nastartovaneho dieslu.
Avatar - xxc
21. 1. 2022 09:07
Re: ...
staci benzin, dnes jeden oprataval nastartovane auto, smrad vsade, dieta zacalo kaslat, ze fuj, co to je a som jej vysvetloval, ze je to maly benzin, idealna volba do mesta :-D
21. 1. 2022 09:34
Re: ...
No, v Novákach mají zase ten váš výfuk z elektroauta :)
21. 1. 2022 10:54
Re: ...
Spolu s vyfukem tvyho mixeru a vysavace...

Luxovat elektrickym vysavacem je stejny pokrytectvi, jako jezdit elektromobilem. :D
Avatar - xxc
21. 1. 2022 13:10
Re: ...
V Nemecku fukalo, tak snad isla elektrika odtial :-)
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 11:24
Falešná novinářská korektnost až za hrob
Sorry, ale video je doslova promořené falešnou novinářskou korektností. Opravdu škoda, že nemůžete říct co si skutečně myslíte...

Na Německé dálnici je skutečně možno jet AŽ 180 kmh top speed??? Zajímavé, já myslel že pro 300 koní to je JENOM 180 kmh...

Plasty někteří konkurenti umí přeci jen O TROCHU lépe??? Atd.

Mimochodem, 178 cm hodnotících prostornost není dobré... Bez urážky, ale 178 cm je zkrátka skútr :D :D :-! ;-)

Skutečnost zazněla :yes: Ale škoda že jen mezi řádky... :'-( Těžký krám co nejede ani 200 kmh, dojezd reálně v zimě tragický. Max výkon nevyzpytatelný. Interiér na draka. A cena totální výstřel z děla.

Shrnuto podtrženo- typický produkt politiky EU, o který nikdo nezavadí ani pohledem. Produkt postavený jen na dotační politice EU. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lyon667
22. 1. 2022 12:07
Re: Falešná novinářská korektnost až za hrob
Si to takhle s třemi sty koňmi letíš po autobahnu s pedálem na podlaze a v zápětí tě předjede litrová Fábie.

Nemůžu si pomoct, ale nazývat tohle sporťákem je jako nazývat eunucha gigoIem.
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 14:42
Re: Falešná novinářská korektnost až za hrob
Je to tak. Kdejaký 20 let starý pekáč tenhle dvoutunový zázrak na autobahnu setře jak stěrač mouchy na čelním skle... Smutné...

Ale politicky nám tu určitě někdo opět vysvětlí že 130+ kmh je no-go zone :D :D :-!