A jako bonus, když chceš z auta dostat maximální výkon na celých 30 vteřin, tak je to jak startovat raketoplán a to ještě s vědomím, že huntuješ baterku. Vůbec mě nenapadá typický zájemce o takové auto.
Primárně to není určené k závodění ani sprintům, A jestli je běžné zrychlení jen o málo horší než to teoretické maximální tak by to nemělo zásadněji vadit.
Ostatně co bychom chtěli za ty prachy, že ? :-)
Ine auto kolko dava maximalny vykon? Za 30 sekund je to na obmedzovaci a vykon klesne. Mozno pri akceleracii s karavanom hore kopcom by to bolo obmedzujuce. A vie niekto, aky to dava potom vykon, po 30s?
Ve videu je řečeno, že se výkon sníží o pár procent a akcelerace je nepatrně horší. Potom vůbec nechápu, k čemu tam taková funkce je. Jednak se kvůli tomu musí baterka nabít nad doporučovanou hodnotu a pak je to využitelné jen pár kilometrů od nabití, protože pak už je baterie zase moc vybitá nebo je moc teplá nebo studená. Hlava mi nebere, proč něco takového v autě mít nebo to snad za 1,7 milionu dokonce chtít.
To mam aj ja tak, ze plny vykon som videl niekedy v lete pri ceste z nabijacky :-) Ale nejak to nevadi, aj ten nizsi vykon je dostatocny. Mne skor hlava neberie, ze niekto ma 1,7 miliona a kupi spalovacie auto.
Na jednej strane mi príde smiešne ako sa tie elektro naháňajú za zrýchlením, na druhej keď sa s tým výrobca chváli, tak nech to tak aj je. Nielen pocitovo je to dosť rozdiel oproti Ioniqu 5. Takže radšej ID.4 ako lacnejšiu zadokolku. Dalo by sa namietať, že príde človek o pohon všetkých kolies, ale keď nasneží a treba ísť do kopca, sú tieto ťažké elektro so širokými pneu aj tak stratené.
Musím pochváliť video, konečne obsiahlejsie ako obvyklé 3-5 minúty. Aj obsahovo a informačne pomerne bohaté, tiež kvitujem objektívny prístup.
A napokon chválim aj rečový prejav redaktora, plynulý, bez habkania, tu sa Standa od svojich začiatkov podstatne zlepšil. Palec hore.
Esit: len drobná faktografická chybička: GGTi nemá zrýchlenie horšie o sekundu ako GTX, ale o desatinu, to je trosku rozdiel.
10 km je 1/3 cesty z prace, prave toto mi vadilo, ze nemozem hned obiehat. Ked to fakt da maximalny vykon po nastartovani, tak potom v poriadku, mozno len ten Vaculik strasi a zbytocne tie motory zahrievame.
Vaculík zrovna říkal, že dnešní motory jsou stavěné na vytáčení za studena. Na mých trasách prvních 10 km předjíždět nepotřebuji a když je zrovna nějaká krize, tak tam výkon je.
Tohle nemá svůj udávaný výkon dostupný v podstatě nikdy.
To nikdo neví, kolik má skutečně výkonu. Je to prostě podvodné řešení postavené na běžné verzi se softwarem, který občas povolí uzdu elektromotorům. Jakožto premiéra sportovních id.x dost marné.
Pak zjistíš, že reálně máš s EV pod ''plynem'' mnohem víc výkonu.
Jak píše XXC.
Prakticky kdykoli plný výkon (jen v nízkých rychlostech ''pouze'' plný točivý moment...).
Narozdíl od spalováku, který má maximum v úzkém spektru otáček.
Když jedeš ve městě 50 na trojku, jaký máš výkon, když dáš plnej?
A když dáš dvojku? Uvědom si, že na maximum se dostaneš jen v XY otáčkách.
U elektromotoru máš maximální výkon třeba od 7.000 - 18.000 otáček (v nejhorším od zlomu momentové křivky výkon lehce klesá)!!!
Kdykoli když dáš plnej. Jen když nemáš 88% baterky, tak to bude třeba o deset procent míň v tomhle specifickým GTX případě.
Ale o kolik procent máš menší výkon, když jedeš 50km/h na čtyřku a dáš plnej??? O 60%? :D:D:D
A když pojedeš se spalovákem jako bys ho ukrad', tak se budeš pohybovat mezi 70 (jen) -100% maxima?
Když to porovnáme seriózně tak se spalovákem můžeš mít plný výkon třeba ve 30 km/h a naopak u elektra musíš počkat až se roztočí při vyšší rychlosti. Od toho mají spalováky převodovky.
Jo to je pravda. Třeba ve 30. Ale v tom případě ne ve 20 nebo 40. :D
Když to není CVT. ;-)
Akorát nějak neznám EV, kterému by chyběl v nízkých rychlostech výkon. :D:D
Většinou je to daný tím, že je lehce zpřevodovaný a má nízkou vmax.
Protože s EV stejně nikdo (nadsázka) nechce jezdit moc rychle.
A má krouťák vocpoda - vod nuly! :-!
PS Ano, spalovák má na kolech na jedničku možná větší (špičkový) moment, ale EV tam má zase poořád to maximum...
Blbé je že elektromobily mají tak fantastické parametry ale skoro žádný nemůže táhnout trochu těžší přívěsy. A některé ani ty lehké
Čím to je?
(teď to nemyslím ironicky, fakt se ptám)
To BMW má 2.500kg. Tenhle ID.X nevím.
Je to možná tou zatížitelností / zpřevodováním.
Tohle je dobrý argument.
Nicméně si myslím, že je to řešitelný SW.
Spíš pak bude problematický dojezd.
Ideální by byla verze na tahání s lehčím převodem...
Jenže pak v diskuzích zjistíš, že i 200 je nízká vmax.
Což zase s ohledem na výkonový parametry chápu. :-)
Já myslím že mají motory, elektroniku i baterky dimenzované na krátkodobé zatížení. Ostatně i maximálku mají nízkou vzhledem k výkonům. Holt jsou to sprinteři na krátké tratě
Kterej ale všechno zase báječně mechanicky zjednodušuje.
Vždycky to je něco za něco.
Porsche má kvalty dva, vzadu.
To by taky bylo dobrý na tahání...
Vlastně absolutně univerzální. Jenže složitý, drahý a potenciálně nespolehlivý.
Jo tak bych si to taky představoval, stačí omezit a může tahat víc.
Rasto Chvala testoval elektrického Craftera a ten v delším stoupání prý výkon výrazně omezil. I bez přívěsu, a skoro prazdny
Tvl, nezkoušej na mě tohle "nejel jsi v EV, takže tomu nerozumíš", ani to, že jsem neviděl grafy obou typů pohonu. ICE má na rozdíl od EV převodovku, takže je schopné v případě potřeby plný výkon použít vždy (neberme v úvahu pojeby se sníženým výkonem na prvních stupních). Když máš CVT, pochopitelně tam bude prodleva, ale plný výkon budeš schopen využít ještě lépe než EV. Připomínáš lidi, kteří měří pružnost automatu na osmý stupeň.
Řeč byla o tom, že GTX má nějaký výkon, ale ten z něj prakticky nikdy nedostaneš a dokonce se nikde nepíše, jaký výkon je tam běžně. Což je celkem komické.
Ne, plny vykon nemas ve spalovaku vzdy. Ani kdyz podradis.
Prohledni si poradne vykonovou krivku.
Krivku
Krivku
Je na ni spicka.
Ale vsude okolo spicky nebudes mit maximalni vykon.
A neni to podvod. :D
Leckteré turbomotory, hlavně benzín ale i nafta mají pásmo nejvyššího výkonu široké stovky otáček,některé i dost přes tisíc
Tohle ve spojení s mnohastupňovým automatem případně CVT umožňuje využít max.výkon prakticky spojitě v hodně širokém rozsahu rychlostí.
Takže jde to i u spalováků, záleží na konkrétním modelu a samozřejmě neumí to všechny
Ježkovy zraky, myslel jsem si, že když explicitně zmíním CVT, tak je zřejmé, že vím, že manuál málokdy může udržet 100 % výkonu, ale pohybuje se někde kolem nich, nicméně s vhodnou převodovkou těch 100 % dostaneš.
Studený asi tolik nevadí. Ale max výkon ma jen v úzkém spektru otáček? Takže spalovak taky ne. Naopak tohle bude mít častěji blíž k max vykonu než spalovak. To že pr tvrdí že to má tolik a tolik výkonu, I kdyz nemá, to je jiná vec
staci benzin, dnes jeden oprataval nastartovane auto, smrad vsade, dieta zacalo kaslat, ze fuj, co to je a som jej vysvetloval, ze je to maly benzin, idealna volba do mesta :-D
Sorry, ale video je doslova promořené falešnou novinářskou korektností. Opravdu škoda, že nemůžete říct co si skutečně myslíte...
Na Německé dálnici je skutečně možno jet AŽ 180 kmh top speed??? Zajímavé, já myslel že pro 300 koní to je JENOM 180 kmh...
Plasty někteří konkurenti umí přeci jen O TROCHU lépe??? Atd.
Mimochodem, 178 cm hodnotících prostornost není dobré... Bez urážky, ale 178 cm je zkrátka skútr :D:D:-!;-)
Skutečnost zazněla :yes: Ale škoda že jen mezi řádky... :'-( Těžký krám co nejede ani 200 kmh, dojezd reálně v zimě tragický. Max výkon nevyzpytatelný. Interiér na draka. A cena totální výstřel z děla.
Shrnuto podtrženo- typický produkt politiky EU, o který nikdo nezavadí ani pohledem. Produkt postavený jen na dotační politice EU. :no: