Design
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAudi A4 Avant vykresleno dle špionáží: Půjde o rozlučku se spalovacími motory?
124 komentářů
KANKUNEN
Mohl by mi tady nějaký ten EVečkář načrtnout vizi, jak to asi bude vypadat v roce 2030? Jak a z čeho budeme vyrábět dostatek el. energie, jak to bude na sídlištích, aby si po šichtě mohli všichni nabít auto. Já furt možná hloupě žiju v tom, že to znamená rekonstrukci infrastruktury. A jak se bude řešit ztráta příjmu ze spotřební daně? Zatím je realita taková, že na ostravsko vozí uhlí z Austrálie.
Průměrný věk aut u nás je 15 let a i v roce 2030 to bude pořád 15 let (+-).
Vozový park čítá 6M aut.
Ročně se prodá cca. 200t nových aut a v době elektrické to bude míň, třeba 150t.
Čistě orientačně by tímhle tempem trvala náhrada spalováků 40 let... ale samozřejmě tu budou dovozy EV z Německa a tak... a já doufám, že nějaké vraky z toho spodního konce vypadnou a bude třeba 5M aut... ale to už je spíš přání než predikce.
Vozový park čítá 6M aut.
Ročně se prodá cca. 200t nových aut a v době elektrické to bude míň, třeba 150t.
Čistě orientačně by tímhle tempem trvala náhrada spalováků 40 let... ale samozřejmě tu budou dovozy EV z Německa a tak... a já doufám, že nějaké vraky z toho spodního konce vypadnou a bude třeba 5M aut... ale to už je spíš přání než predikce.
To je pravda, to by musel následovat nějaký zákaz pro spalováky. Ale pravda je taky, že větší kilometry najedou auta nová, ty 20 let staré už jezdí spíše kousky.
Čekám, že něco takového přijde... asi ne přímo zákaz, ale zpřísnění kontrol, možná uhlíková daň na palivo... cukr není dost sladký, bude muset přijít i bič.
Nic není černobílý. Jo, nejvíc najezdí ta nová auta (a s koronou šly asi firemní nájezdy obecně dost dolů). Na jednu stranu by mi nevadilo, kdyby začaly normálně fungovat STK a třeba pár set tisíc aut zmizelo... ale zase na vesnicích je spousta aut, co sice jezdí málo, ale vyřadit se nedají, místo nezabírají (protože ho tam je dost) a jejich náhrada za nový je vzhledem k nájezdu zbytečná (i neekologická).
Nic není černobílý. Jo, nejvíc najezdí ta nová auta (a s koronou šly asi firemní nájezdy obecně dost dolů). Na jednu stranu by mi nevadilo, kdyby začaly normálně fungovat STK a třeba pár set tisíc aut zmizelo... ale zase na vesnicích je spousta aut, co sice jezdí málo, ale vyřadit se nedají, místo nezabírají (protože ho tam je dost) a jejich náhrada za nový je vzhledem k nájezdu zbytečná (i neekologická).
Uhlikova dan na palivo je napr. v Nemecku uz zavedena v praxi - aktualne 8,5 centa za liter (kazdy rok o nieco stupne). Toto urcite pride aj do ostatnych krajin EU. Takze zakaz spalovakov zrejme nebude, len casom sa paliva zdrazia natolko, ze ludia sa ich zacnu zbavovat v prospech elektroalternativ.
Pro klid sve duse se radeji neptej kolik je spotrebni dan u nas.
:-)
:-)
Nevím ale, kde tu elektřinu pro všechny lidské činnosti budeme brát? Zatím se -celá EU řídíme do deficitu a stále se to nemění, zatímco nároky na spotřebu rok od roku rostou... navíc. ani za zelená elektřina už není tak moc levná, jak se o ni tradovalo donedávna. V Německu chtějí za výrobu 1 MWh ve VtE garantovaných 100 EUR, výkupu.......
https://oenergetice.cz/…ku-nad-100-e-mwh
...... EU se, dá se říci, slepě, žene jedním směrem aniž má v záloze alternativu. Pak to dopadá jako s tou lodí plnou australského uhlí pro hutě. To prostě nevymyslíš! Ekologie na (prvním?) místě!
https://oenergetice.cz/…ku-nad-100-e-mwh
...... EU se, dá se říci, slepě, žene jedním směrem aniž má v záloze alternativu. Pak to dopadá jako s tou lodí plnou australského uhlí pro hutě. To prostě nevymyslíš! Ekologie na (prvním?) místě!
Nejhorší je, že v představách správného ekoteroristy je transportní lo'd plná baterií nabitých v Indii z uhelných elektráren ekologičtější, než benzínoelektrický samonabíjecí hybrid.
A s ropou pro auta v deficitu nejsme? ;-)
Energetika se vyvíjí.
Nevycházej ze dvojce článků kde se vytrhují jednotlivosti z kontextu. Tím nelze získat nadhled.
Energetika se vyvíjí.
Nevycházej ze dvojce článků kde se vytrhují jednotlivosti z kontextu. Tím nelze získat nadhled.
člověče, zkus používat hlavu- ropa, plyn, uhlí jádro, vše diverzifikuje elektřinu a u všeho chce EU útlum. A bude ti jen EE z OZE(občasných zdrojů elektřiny) tomu se nedá říct logika, ale fanatismus!
Tohle je zas trochu širší a velice složité téma. Možná právě pro tu složitost je to téma které vyvolává takové spory a tím rozdělení společnosti. Jednoduché odpovědi totiž nejsou.
První a a zásadní věc je, ovlivňuje spalování fosilu klima a je spalování fosilu, u kterého víme, že je ho konečné množství dlouhodobé řešení?
První a a zásadní věc je, ovlivňuje spalování fosilu klima a je spalování fosilu, u kterého víme, že je ho konečné množství dlouhodobé řešení?
Určitě není cesta zákazu starých aut, takovéhle zásahy do soukromého vlastnictví si EU nedovolí (navíc je to i na státech samostatně), i když si mnozí pořád myslí, že je to komunismus, není, tohle je kapitalismus v jeho nejnovější "mutaci".
Eko se podpoří penezi daňových poplatníků, bude se dělat "bububu", ale realita bude mnohem pozvolnější a všechny tyhle výkřiky se budou přizpůsobovat pomalu a postupně. I ten Green Deal není vůbec takový, jak se s ním straší a uvidíme v nejbližších letech, jak se to třeba aplikuje do souhrnné zemědělské politiky :D Já už info mám a nic moc s enezmění :D A přitom tam Green Deal má obrovské dopady.... tedy, teoreticky :D A vůbec by to nebylo špatné pro nás jako pro spotřebitele.. ale pro jisté zájmové skupiny, kteří žijí z prodeje chemie...ty to zasáhne no :D
V první řadě je to dotování EKO, ale myslím, že správná cesta bude přísná kontrola STK, nejde o ty stará auta na vesnicích, ale třeba dodávky a nákladní auta, lehká i těžká, v městech. Včera jsem diskutoval s kamarádem, co je profesionální řidič a tu praxi dopravců zná dobře - koupí se ojetý náklaďák, na popojíždky kolem Prahy, třeba s 700 tisíci na hrbu, to stačí, podmázne se kámoš na STK, protože každej dopravce tam má kamarády, jinak by neexistoval a jezdí se vesele dál, že z auta lítaj saze a bordel, to je vedlejší. A takhle to chodí i u spousty osobáků. Chceš provozovat starý auto ? Měj ho v pořádku ... vyplatí se ti do něj investovat ? To si rozhodni sám...
Tady vidím cestu, né postih pepy z venkova a jeho starou Feldu, protože platí věta, co si napsal na posledy - nahradit tahle auta je zbytečné jak ekonomicky, tak i ekologicky.
Eko se podpoří penezi daňových poplatníků, bude se dělat "bububu", ale realita bude mnohem pozvolnější a všechny tyhle výkřiky se budou přizpůsobovat pomalu a postupně. I ten Green Deal není vůbec takový, jak se s ním straší a uvidíme v nejbližších letech, jak se to třeba aplikuje do souhrnné zemědělské politiky :D Já už info mám a nic moc s enezmění :D A přitom tam Green Deal má obrovské dopady.... tedy, teoreticky :D A vůbec by to nebylo špatné pro nás jako pro spotřebitele.. ale pro jisté zájmové skupiny, kteří žijí z prodeje chemie...ty to zasáhne no :D
V první řadě je to dotování EKO, ale myslím, že správná cesta bude přísná kontrola STK, nejde o ty stará auta na vesnicích, ale třeba dodávky a nákladní auta, lehká i těžká, v městech. Včera jsem diskutoval s kamarádem, co je profesionální řidič a tu praxi dopravců zná dobře - koupí se ojetý náklaďák, na popojíždky kolem Prahy, třeba s 700 tisíci na hrbu, to stačí, podmázne se kámoš na STK, protože každej dopravce tam má kamarády, jinak by neexistoval a jezdí se vesele dál, že z auta lítaj saze a bordel, to je vedlejší. A takhle to chodí i u spousty osobáků. Chceš provozovat starý auto ? Měj ho v pořádku ... vyplatí se ti do něj investovat ? To si rozhodni sám...
Tady vidím cestu, né postih pepy z venkova a jeho starou Feldu, protože platí věta, co si napsal na posledy - nahradit tahle auta je zbytečné jak ekonomicky, tak i ekologicky.
Jenže jak na STK rozlišíš případ "Pepova Felda z vesnice" od "Felda, se kterou jezdí dělnící na stavby denně po celý republice"? A mělo by se to vůbec rozlišovat?
STK hlavně fungují dneska na principu "náš zákazník, náš pán". Pokud budeš testovat pečlivě a auta vyhazovat, tak k tobě přestanou lidi jezdit. Tohle je zvrácený, asi by to měl být normálně úřad.
Jak vidíš, tak německá města klidně zakážou vjezd homologovaným a technicky způsobilým autům. Pokud to postavíš tak, že proti soukromému vlastnictví stojí zdraví a životy obyvatel, dá se vyargumentovat lecos.
STK hlavně fungují dneska na principu "náš zákazník, náš pán". Pokud budeš testovat pečlivě a auta vyhazovat, tak k tobě přestanou lidi jezdit. Tohle je zvrácený, asi by to měl být normálně úřad.
Jak vidíš, tak německá města klidně zakážou vjezd homologovaným a technicky způsobilým autům. Pokud to postavíš tak, že proti soukromému vlastnictví stojí zdraví a životy obyvatel, dá se vyargumentovat lecos.
No pokud ta dělnická Felda bude ve stavu vyhovujícím a to i emisně hlavně, tak pak ji přeci nebudu nikomu zakazovat. Pokud bude v žalostném stavu, pak nemá co dělat na silnici a to hlavně i emisně.
Samozřejmě, že prakticky jsou ta STK taková, jak píšeš a asi jedině nějaké sjednocení - úřad by bylo řešením, ale podle mne je to cesta na rozdíl od zákazu té Felicie.
Zakážou, ale zase velmi obezřetně a to síto aut, které smí vjet, má obrovská "oka" a propadne ledasco a omezení se pak týká jen těch opravdu malých center měst... to je takové to "bububu", ale v praxi to moc lidí neomezí.
Samozřejmě, že prakticky jsou ta STK taková, jak píšeš a asi jedině nějaké sjednocení - úřad by bylo řešením, ale podle mne je to cesta na rozdíl od zákazu té Felicie.
Zakážou, ale zase velmi obezřetně a to síto aut, které smí vjet, má obrovská "oka" a propadne ledasco a omezení se pak týká jen těch opravdu malých center měst... to je takové to "bububu", ale v praxi to moc lidí neomezí.
No pak ale budeš muset zakázat i Pepovi z vesnice tu jeho, pokud nebude úplně košer... teda ne zakázat, ale nenechat projít technickou.
No a to je snad v pořádku, ne ? Ať si Pepa rozhodne, jestli se mu vyplatí do té Feldy něco nasypat a nebo ji vyhodí a koupí třeba Feldu v lepším stavu. Pořád je to mnohem ekonomičtější řešení pro Pepu, kterému nedávám na výběr - koupi předraženého EV X nebo chodit pěšky. A taky tím přispěju k zlepšení ekologické situace, on koupí již vyrobené auto a to bude splnovat emise, jinak zase neprojde.
Tomu nevěřím, že Pepa, který ušmudlal 50 litrů na olítanou Feldu, si prostě jen tak půjde koupit nové auto za půl mega.
A proč nové ? To je právě to, co říkám, nemusí být nové, může být staré, klidně naftové, ale musí projít legálně STK...
Taky bych rád viděl, že ME+STK budou procházet jen auta, která skutečně plní normy. Letos jsem měl Peugeota na podruhé, protože přece jenom jsem se nepodíval dobře na spodek a byl tam prohnilý práh. Celkem jsem do něj narval asi 10 tisíc plus několik odpolední šaškování před panelákem. Takhle by to mělo být a ne že projde každý čmoudící diesel.
Ano a tím se ze silnic dostanou největší vraky a vlastně tím nikoho nedostaneš do situace - nové eko auto VS MHD
V principu proto, že kdybys začal dělat důsledně technické, tak do dvou let zmizí z trhu... kolik? 500.000 aut třeba? A pro spoustu lidí za ně nebude na trhu náhrada, protože takovýhle "zásek" bude znát i na trhu ojetin... tedy těch schopných projít STK :-)
Ale aby nedošlo k omylu - já jsem pro. STK může přimhouřit očko nad nějakou drobností, ale jinak má dělat svou práci... nemůžeme skočit z divokého východu rovnou do civilizace, ale postupně... postupně by to jít mělo ;-)
Ale aby nedošlo k omylu - já jsem pro. STK může přimhouřit očko nad nějakou drobností, ale jinak má dělat svou práci... nemůžeme skočit z divokého východu rovnou do civilizace, ale postupně... postupně by to jít mělo ;-)
Jenže tímto zásahem zařídíme přirozenou obměnu, která se nedotkne zdaleka tolik lidí, jako by tomu bylo zákazy spalováků a nebo jízd aut od určitého r.v. a podobně.
Navíc z těch 0,5m se nemusí nutně všechny skokově vyřadit, ale je tu přeci i ta možnost - dát do stavu, který STK projde. Postupně by se podle mne vysekeltovala ta nejškodlivější auta emisně, ale i ty pojízdné vraky (což si myslím, že snad už na STK řeší mnohem více i teď, než ty emisně nevyhovující). Budou spokojeny obě skupiny.
Já totiž nejsem pro to, aby většina doplácela na nedbalost menšiny tím, že se sáhne na auta, která jsou technicky v pořádku, ale dle nějakého řezu, který se bude dříve či později udělat v tom, jestli je auto ještě ekologické a nebo ne a tudíž by se mělo zakázat či omezit.
Navíc z těch 0,5m se nemusí nutně všechny skokově vyřadit, ale je tu přeci i ta možnost - dát do stavu, který STK projde. Postupně by se podle mne vysekeltovala ta nejškodlivější auta emisně, ale i ty pojízdné vraky (což si myslím, že snad už na STK řeší mnohem více i teď, než ty emisně nevyhovující). Budou spokojeny obě skupiny.
Já totiž nejsem pro to, aby většina doplácela na nedbalost menšiny tím, že se sáhne na auta, která jsou technicky v pořádku, ale dle nějakého řezu, který se bude dříve či později udělat v tom, jestli je auto ještě ekologické a nebo ne a tudíž by se mělo zakázat či omezit.
Vidím to podobne s nasledovnými dovetkami:
- na cestách bude do 5 % EV
- postavia ďalšie nabíjacie stanice, takže u Humpolce už nebude povinná zastávka na kávu
- vzrastú registrácie jazdených áut
- bude sa hovoriť o zákaze spaľovákov niekedy v období 2040-50, pretože tradičné automobilky nedokážu do pôvodne predpokladaného roku 2035 plne prejsť na výrobu čistých EV (nezvládnutý prechod výroby, nedostatok surovín pre batérie a pod. dôvody)
- na trhu budú dostupné EV s batériou okolo 35-45 kWh a cenou pod 500.000 CZK / 20.000 EUR
- výpadky zo spotrebnej dane sa budú riešiť tak, že všetky autá budú mať povinne palubné jednotky a bude sa spoplatňovať prejdený kilometer - najskôr to zavedú len pre diaľnice, neskôr aj pre nižšie kategórie ciest
Tak snáď sa sem za 8 rokov niekto vráti a budeme sa baviť, kto sa trafil a kto nie :-)
- na cestách bude do 5 % EV
- postavia ďalšie nabíjacie stanice, takže u Humpolce už nebude povinná zastávka na kávu
- vzrastú registrácie jazdených áut
- bude sa hovoriť o zákaze spaľovákov niekedy v období 2040-50, pretože tradičné automobilky nedokážu do pôvodne predpokladaného roku 2035 plne prejsť na výrobu čistých EV (nezvládnutý prechod výroby, nedostatok surovín pre batérie a pod. dôvody)
- na trhu budú dostupné EV s batériou okolo 35-45 kWh a cenou pod 500.000 CZK / 20.000 EUR
- výpadky zo spotrebnej dane sa budú riešiť tak, že všetky autá budú mať povinne palubné jednotky a bude sa spoplatňovať prejdený kilometer - najskôr to zavedú len pre diaľnice, neskôr aj pre nižšie kategórie ciest
Tak snáď sa sem za 8 rokov niekto vráti a budeme sa baviť, kto sa trafil a kto nie :-)
Jak si prišiel na to spoplatnenie kilometrov?
Ako spomenul KANKUNEN, dá sa predpokladať pokles príjmu zo spotrebnej dane. Elektrinu obdobne zdaniť nemôžeš (ok môžeš, ale iba na nabíjacích staniciach), tak ako druhá najjednoduchšia alternatíva mi prišlo logické využiť niečo, čo už v podstate existuje - zatiaľ pre nákladné vozidlá, ale hovorí sa o spoplatňovaní cez satelity. Stačí zadefinovať cesty a k nim zodpovedajúce poplatky, prikázať palubné jednotky a majú vymaľované.
Alebo zavedú cestnú daň plošne - budeš platiť niečo ako diaľničnú aj na cesty mimo diaľnic. na to by nemuseli dávať do áut žiadne čierne skrinky ani nič podobné. Síce by si to každý asi zaplatil, ale zas by bol chaos a podvody - vieš ako to s počítačovými systémami na Slovensku chodí...
Ak počítame daň na naftu 0,368 / liter, pri priemernej spotrebe 7 litrov to vychádza 2,576 € / 100 km. Zoberme si priemerný ročný nájazd 15.000 km, teda človek, ktorý jazdí takto málo zaplatí štátu cca 400 euro ročne len cez spotrebnú daň z minerálnych olejov.
Keď to počuješ takto na plnú hubu, tak ľudia by sa zbláznili, keby si im povedal, že toľkoto majú platiť raz ročne ako cestnú daň. Keď im ale povieš, že budú platiť 0,025 € / kilometer (čo spraví pre tých málo jazdiacich cca 35 € mesačne), tak budú brblať, ale zvyknú si. Klasická metóda pomalého varenia žaby :-) Ale uvidíme, môj tip je takýto, snáď ma tu žiadny politik nečíta a úprimne dúfam, že táto predpoveď mi nevyjde :-)
EDIT: Len oprava, vypadlo mi jedno slovíčko v mojom príspevku vyššie:
- bude sa hovoriť o zákaze PREDAJA spaľovákov niekedy v období 2040-50
t.j. nemyslím si, že by prišiel zákaz spaľovákov a podľa mňa ich nechajú "dožiť" v rámci prirodzenej výmeny. Samozrejme pár obmedzení napr. na vjazd do centier miest nám tu pribudne.
Keď to počuješ takto na plnú hubu, tak ľudia by sa zbláznili, keby si im povedal, že toľkoto majú platiť raz ročne ako cestnú daň. Keď im ale povieš, že budú platiť 0,025 € / kilometer (čo spraví pre tých málo jazdiacich cca 35 € mesačne), tak budú brblať, ale zvyknú si. Klasická metóda pomalého varenia žaby :-) Ale uvidíme, môj tip je takýto, snáď ma tu žiadny politik nečíta a úprimne dúfam, že táto predpoveď mi nevyjde :-)
EDIT: Len oprava, vypadlo mi jedno slovíčko v mojom príspevku vyššie:
- bude sa hovoriť o zákaze PREDAJA spaľovákov niekedy v období 2040-50
t.j. nemyslím si, že by prišiel zákaz spaľovákov a podľa mňa ich nechajú "dožiť" v rámci prirodzenej výmeny. Samozrejme pár obmedzení napr. na vjazd do centier miest nám tu pribudne.
Bohužel máš pravdu, jiná cesta není, od určitého % EL zavedou státy daň z kilometru jako náhradu za výpadek spotřebních daní z PHM. DonaVita s Hamunou klepne, až zjistí, že tady dělali “užitečné ***y”.
Uhlí těžili na Ostravsku komunisti, takže to muselo být jako špatné zlikvidováno. Co na tom, že se tam těžilo dávno před Leninem... Ale takové hezky na mazut dovezené australské uhlí, to je ekologické pošušňání, to je přímo ekožrádlo. Konečně je planeta, ba co planeta, ale celá Galaxie zachráněna.
To máš jednoduché, bude to jako na sídlišti za socíku, na parkovištích si budou, tak jako my, čutat kluci s balonem, jezdit na skejtu, či v době hokeje utíkat za tenisákem s hokejkou, auta budou mít jen ti hodně bohatí a místy ještě budou stát staré benziňáky které jejich majitelé budou o víkendech udržovat vlastními silami. No a sídlištní národ se bude -opět vozit do práce sockou, což bude mít pozitivní vliv na seznamování- viz první díl Kameňáku. " holky, asi jsem těhotná... nekecej, a s kým?.... nevím nemůžu se otočit" :D
:yes: :yes: :yes: Zatiaľ tý EV vizionári sú ticho.A čo s tými naftovými kamiónmi,autobusmi,dodávkami,traktormi....kde tie sa budú nabíjať na D 1 ?
Já mám vizi, ač nejsem pravověrný. EVčkář.
V roce 2030 již nebudou větrníky a soláry zařazeny do kategorie zelené energie. Tam budou zatím jen vodní (ovšem se stop stavem výstavby nových přehradních děl), přílivové a fúze, která ale zatím nebude plně funkční.
Lidé budou rozděleni do dvou kategorií. Do první budou patřit nebílí 40, 52, 63 a v Anglii 71 pohlavní jedinci a ostatní LGBT, očkovaní pravidelně 3x ročně, jezdící jen v EV, ostatní do druhé - druhořadé - skupiny, s omezenými právy života.
Individuální doprava bude programově upozaďována a nadšenci do EV budou řešit věčné dilema Sofiiny volby, jestli využít rychlé, drahé nabíjení a 100% deklarované kapacity a vědomě si kurvit baterii s jednou výbornou kávičkou u Humpolce nebo použít doporučovaných 60% kapacity a pomalé levnější, šetrnější nabíjení a strávit na kávičkách u Humpolců půl života.
Ovšem ani druhořadá skupina s vnitřním spalovaním nevyhraje. Omezení vjezdů, poplatky, daně, cena paliva a chátrání jejich veteránů je dostane stejně.
Tak trochu Orwell 1984.
V roce 2030 již nebudou větrníky a soláry zařazeny do kategorie zelené energie. Tam budou zatím jen vodní (ovšem se stop stavem výstavby nových přehradních děl), přílivové a fúze, která ale zatím nebude plně funkční.
Lidé budou rozděleni do dvou kategorií. Do první budou patřit nebílí 40, 52, 63 a v Anglii 71 pohlavní jedinci a ostatní LGBT, očkovaní pravidelně 3x ročně, jezdící jen v EV, ostatní do druhé - druhořadé - skupiny, s omezenými právy života.
Individuální doprava bude programově upozaďována a nadšenci do EV budou řešit věčné dilema Sofiiny volby, jestli využít rychlé, drahé nabíjení a 100% deklarované kapacity a vědomě si kurvit baterii s jednou výbornou kávičkou u Humpolce nebo použít doporučovaných 60% kapacity a pomalé levnější, šetrnější nabíjení a strávit na kávičkách u Humpolců půl života.
Ovšem ani druhořadá skupina s vnitřním spalovaním nevyhraje. Omezení vjezdů, poplatky, daně, cena paliva a chátrání jejich veteránů je dostane stejně.
Tak trochu Orwell 1984.
A k této vizi jsi došel jak?
Myslím, že načerpal zkušenost právě z románu 1984, také jsme ho četl a vidím to podobě.
Obávám se, že román 1984 je trochu o něčem jiném.
Teda ono to spojitost má, ale jinou než asi Gil uvažuje. Jde právě o to jak k tomuhle názoru Gil došel, co ho přesvědčilo o tom, že si myslí o budoucnosti právě tohle.
Teda ono to spojitost má, ale jinou než asi Gil uvažuje. Jde právě o to jak k tomuhle názoru Gil došel, co ho přesvědčilo o tom, že si myslí o budoucnosti právě tohle.
Má to spojitost v tom, že se opět direktivně rozhodne, kdo je prolét a kdo zastupuje Stranu.. bude chybět zdravý rozum, Strana nic takového nedovolí a bude chybět svoboda( i volby) bude nalinkované co je "správné" -72 pohlaví, LGBT, doupblethink, newspeak. A nad tím vším bude o bdít Ideopolicie, což lidé už dnes pomalu přejímají -cancel kulturou.... nebo si ti z vás, kteří si pamatují rok 1989 dovedl představit, že se bude za Západě za názor vyhazovat z práce, autoři knih budou tabuizování (Rowlingová) ? Já tedy nikoliv.
Upínáš se možná k jednotlivostem v tom románu, ale vzpomeň si na ty části jak byl tvořen ten názor lidí. "Minuty nenávisti", nepřipomíná ti to něco? Jak někdo stále podstrkuje informace koho máš nenávidět?
Nejsi sám v situace kdy ti někdo říká jaký máš mít názor třeba na EV?
Nejsi sám v situace kdy ti někdo říká jaký máš mít názor třeba na EV?
a nemyslíš že to vštěpování nenávisti je právě to neustále vnucování "pocitu viny" že chceš žít jinak, že chce Strana(EU-Green deal)?
Tohle už je spíše filozofická úvaha a už jsem daleko od tématu, ale vždyť právě třeba to LGBT není o tom, že by někdo něco někomu vnucoval, ale o tom, že jsou to taky lidi a není důvod je za to odsuzovat, že nemusejí mít pocit viny.
Třeba ta Rowlingová, to je uměle vyvolaná věc "clickbait", ale ta informace se k tobě nějakým způsobem dostala a ty jí používáš jako důkaz proti EU.
Mysíš že je složité vnutit na internetu přísunem "správných" informací nějaký názor?
Třeba ta Rowlingová, to je uměle vyvolaná věc "clickbait", ale ta informace se k tobě nějakým způsobem dostala a ty jí používáš jako důkaz proti EU.
Mysíš že je složité vnutit na internetu přísunem "správných" informací nějaký názor?
Můžeš psát (evidentně) co chceš. I Rowlingová může psát co chce.
Tabuizována... co to v praxi znamená? Ona napíše svůj názor, někomu se nelíbí... tak třeba její knížky nekupuje, nebo dokonce vyzývá k jejich bojkotu... ale tohle všechno je ta svoboda. Ona může dál vydávat, může dál psát svoje názory - pokud nejsou protizákonné, ale ten "zákon" je poměrně volný.
Rozdíl jsou ty technologie a sociální sítě - dřív by řekla svůj názor někde na večírku, někdo by s ní třebas nesouhlasil, maximálně by to prošumělo bulvárem a byl by klid. Dneska je to černé na facebooku a může to komentovat každej s telefonem (takže každej) dalšího půl roku.
LGBT... víš co - jak se třeba právo homosexuálů na svatbu dotýká tvojí svobody? Jo, já beru, že se menšinám dostává v poslední době víc pozornosti, než by si asi zasloužily... a občas z toho je diskriminace na druhou stranu. Ale myslím, že si to nějak sedne.
Tabuizována... co to v praxi znamená? Ona napíše svůj názor, někomu se nelíbí... tak třeba její knížky nekupuje, nebo dokonce vyzývá k jejich bojkotu... ale tohle všechno je ta svoboda. Ona může dál vydávat, může dál psát svoje názory - pokud nejsou protizákonné, ale ten "zákon" je poměrně volný.
Rozdíl jsou ty technologie a sociální sítě - dřív by řekla svůj názor někde na večírku, někdo by s ní třebas nesouhlasil, maximálně by to prošumělo bulvárem a byl by klid. Dneska je to černé na facebooku a může to komentovat každej s telefonem (takže každej) dalšího půl roku.
LGBT... víš co - jak se třeba právo homosexuálů na svatbu dotýká tvojí svobody? Jo, já beru, že se menšinám dostává v poslední době víc pozornosti, než by si asi zasloužily... a občas z toho je diskriminace na druhou stranu. Ale myslím, že si to nějak sedne.
Elektřina pro EV nebude tvořit na celkové spotřebě elektřiny víc jak jednotky procent. EV naopak umožní využívat přetoky OZE.
Nabíjení na sídlišti - budou vyhrazená místa. Rezervace a bude přes aplikaci automaticky podle stavu auta. S dalším rozvojem autonomního řízení si auto zajede při nečinosti samo nabít.
Spotřební daň je z jedné strany kompenzována zdaněním elektřiny, z druhé strany je pozitivní dopad omezení nákupu ropných paliv. A jak zde bylo uvedeno, i při teoretickém 100% přechodu prodejů pouze na EV bude výměna vozového parku v desítkách let.
Uhlí z Astrálie je věc stará min 8 let, proč o tom píšeš teď nevím, ale je to další příklad co se může stát s automotiv v evropě.
EV prostě nastoupí to už je jasné. Jde o to, jestli je budou vyrábět současné automobilky a nebo příjde někdo uplně jiný. Svět aut se mění, nezavírej před tím oči.
Nabíjení na sídlišti - budou vyhrazená místa. Rezervace a bude přes aplikaci automaticky podle stavu auta. S dalším rozvojem autonomního řízení si auto zajede při nečinosti samo nabít.
Spotřební daň je z jedné strany kompenzována zdaněním elektřiny, z druhé strany je pozitivní dopad omezení nákupu ropných paliv. A jak zde bylo uvedeno, i při teoretickém 100% přechodu prodejů pouze na EV bude výměna vozového parku v desítkách let.
Uhlí z Astrálie je věc stará min 8 let, proč o tom píšeš teď nevím, ale je to další příklad co se může stát s automotiv v evropě.
EV prostě nastoupí to už je jasné. Jde o to, jestli je budou vyrábět současné automobilky a nebo příjde někdo uplně jiný. Svět aut se mění, nezavírej před tím oči.
Mě se v noci zdát tohle, tak se probudím zpocenej, a to přinejmenším. Realita je zatím taková, že před panelákem můžu zaparkovat cca na 1 ze 3 pokusů. Aha zapoměl jsem, nemám asi ten elektromobil, takže na mě nečeká to vyhrazené místo.
Tohle si fakt myslis?
:-)
A byl ses nekdy podivat na sidlisti?
Autonomni auta.
Zajedou si k nabijecce sama...
:D
:-)
A byl ses nekdy podivat na sidlisti?
Autonomni auta.
Zajedou si k nabijecce sama...
:D
SMS: Nebyla volná nabíječka, tak jsem to vzalo přes Humpolec. Mají tady dobrý kafe. Tvoje elektroauto, právě v pohybu, 120km/h, dálnice.
Elektřina jen na provoz osobních vozidel bude tvořit 10-20% současné produkce. Letní přebytky OK, ale co v zimě?
Já nejsem EVčkář, ale vizi mám zcela jasnou. Většinu nových aut kupují firmy a jedna se o pracovní náčiní. Pokud v jistý moment budou na trhu pouze drahá auta, která ujedou 300 km, ale já potřebuju, aby mi zaměstnanec najezdil víc, nezbyde mi než zastavit obnovu vozového parku. Nebo budu muset kalkulovat s tím, že mi zaměstnanci denně stráví 1-2 hodiny u nabíječky a logicky toho stihnou méně a já budu muset nabírat další lidi a jim kupovat další předražené elektromobily, to je prostě ekonomická sebevražda..
To samé pokud mi zaměstnanci potvrdí, že nemají kde nabíjet (paneláky) nebo že odmítají pro nabíjení používat vlastní nabíječky u svých rodinných domů.
Zastavením obnovy vozového parku peníze šetřím a management mě pochválí. A ani zaměstnanci si stěžovat nebudou, protože nebudou muset řešit nabíjení.. takže win-win situace..
A až se jednou na trhu objeví auta, která budou stát rozumné peníze, budou mít dostatečný dojezd a nebude problém s nabíjením, nebudu mít nejmenší problém obnovu vozového parku obnovit.
Tak bych to řešil já. Je zřejmé, že dobu přechodu na EV si určí trh sám a je úplně jedno, jaký rok si do kalendáře zapsala EU, tím se nikdo řídit nebude, začátek EV éry nastane tehdy, až bude svět připravený.
To samé pokud mi zaměstnanci potvrdí, že nemají kde nabíjet (paneláky) nebo že odmítají pro nabíjení používat vlastní nabíječky u svých rodinných domů.
Zastavením obnovy vozového parku peníze šetřím a management mě pochválí. A ani zaměstnanci si stěžovat nebudou, protože nebudou muset řešit nabíjení.. takže win-win situace..
A až se jednou na trhu objeví auta, která budou stát rozumné peníze, budou mít dostatečný dojezd a nebude problém s nabíjením, nebudu mít nejmenší problém obnovu vozového parku obnovit.
Tak bych to řešil já. Je zřejmé, že dobu přechodu na EV si určí trh sám a je úplně jedno, jaký rok si do kalendáře zapsala EU, tím se nikdo řídit nebude, začátek EV éry nastane tehdy, až bude svět připravený.
denni prumer kdys jedu zahranici mam nejakych 800km za den, a za tech 800km stravim u nabijecky 2x cca 15 minut, takze nejakych 7-8 hodin za volantem a mezi tim 2x pauza po 15-20 minutach, no strasny to ti povim, proc by mel nekdo travit u nabijecek 1-2 hodiny kvuli necemu jako vic nez 300km? to platilo mozna tak pred 5-6 lety, ale dnes to fakt neplati
lidi vytahnete si konecne hlavu z ***e a prestante sledovat nesmysly o tom jak se na nabijeckach travej hodiny, nicemu tim nepomuzete ani tim nic neoddalite, nestane se nic ani kvuli diskuterum v diskuzich ani nic kvuli pislakum na webech
lidi vytahnete si konecne hlavu z ***e a prestante sledovat nesmysly o tom jak se na nabijeckach travej hodiny, nicemu tim nepomuzete ani tim nic neoddalite, nestane se nic ani kvuli diskuterum v diskuzich ani nic kvuli pislakum na webech
Můžeš to nějak blíže rozepsat? 2x15 minut na 800 km zní podezřele dobře-
No jasně, v ČR máme přece na každým rohu supercharger že..a většina EV umí tímto vysokým výkonem dobíjet že.. Za 15 minut většina nabíječek v ČR nenabije nic. Ale ok, když si koupím třeba nový Enyaq 80 a budu dobíjet jen třeba na rychlých Ionity, 80 % nabiju za půl hodiny. A budu mít k dispozici 60 kwh, takže podle reálných zkušeností uživatelů to na dálnici v ideálních podmínkách vystačí tak na 250 km. Takže minimálně každé dvě hodiny jízdy potřebuju půl hodiny pauzu na dobíjení. Při horších podmínkách např. v chladu samozřejmě mnohem častěji. Takže nevím, ale představa, že jedu na služebku z Prahy do Ostravy a už po cestě tam musím stavět a nabíjet, pak tam dojedu, vyřídím si práci, jedu zpět, nabíjím znovu a pak se modlím, abych dojel do Prahy, ale pravděpodobně to neklapne, tak dobíjím potřetí kousek před Prahou, protože nechci riskovat.. jako jo, někdo má rád stres a někdo si rád kvůli nabíjení přivstane, ale já si radši den před cestou natankuju a vím, že dojedu do Ostravy a zpět a pořád mám přes 200 km rezervu. A to je prostě pohodlí, kterého se fakt těžko budu vzdávat.
Hele vy buďte spíš rádi, že to nikdo nechce, protože takhle máte alespoň vždycky místo u nabíječky. Až se to rozšíří, budete čekat hodinu ne u nabíječky, ale ve frontě na nabíječku.. A to už tak nadšeně mluvit nebudete..
Hele vy buďte spíš rádi, že to nikdo nechce, protože takhle máte alespoň vždycky místo u nabíječky. Až se to rozšíří, budete čekat hodinu ne u nabíječky, ale ve frontě na nabíječku.. A to už tak nadšeně mluvit nebudete..
Chápu tenhle názor. Jen dvě věci.
Když to s ev zkusíš rozhodně to není tak hrozné jak popisuješ.
A pro naprostou většinu lidí je cesta např Praha - Ostrava a zpět v jeden den výjimečná. Při naprosté většině ostatních cest je EV lepší auto.
Když to s ev zkusíš rozhodně to není tak hrozné jak popisuješ.
A pro naprostou většinu lidí je cesta např Praha - Ostrava a zpět v jeden den výjimečná. Při naprosté většině ostatních cest je EV lepší auto.
Já myslím, že jsem ve svých úvahách docela objektivní, protože jsem v příkladu uváděl Enyaq 80 tzn. auto za bratru 1,3 mil. Realita ale je, že většina lidí fasuje auta podstatně levnější. Běžní oktávkáři mají auto za třeba 600-700 tis. a v této cenové hladině se bude vybírat alternativa. Tak nevím, co si vyberou a jak daleko to dojede.,
Ale i když jsem jim pomohl Enyaqem, prostě zůstává faktem, že to auto (podle zkušeností uživatelů) na dálnici žere 25 kwh při dobrých podmínkách. Takže i když zrovna nepojedu na otočku do Ostravy, Stejně ujedu 200 km a jdu hledat nabíječku. To prostě není moc..
A všichni počítáte s tím, že ráno vyjíždím s baterií na 100 %. Tak nezapomeňte na to, kolik lidí v ČR bydlí v paneláku. Ti těžko budou ráno vyjíždět s nabitou baterií. Ti prostě budou muset na nabíječku večer den předem nebo si ráno přivstat. Ale ten čas na té nabíječce stejně stráví.
Já doma nabíjet můžu, takže se tomu až tak moc nebráním, ale stejně základní podmínka pro mě je, aby to ujelo alespoň těch 500 km bez nabíjení, abych cestu na Moravu a zpátky mohl jezdit s jednou nabíjecí přestávkou, to jsem ochoten akceptovat, protože to opravdu nejezdím každý den. Jenže pořád mě trápí ta představa čekání ve frontě na nabíjení, až se to rozšíří. V ČR máme pumpy na každém rohu a stejně člověk někdy čeká, až před ním auta natankují. Naštěstí tankování je rychlé, ale nějak si neumím představit, že přijedu k nabíječce a přede mnou stojí ve frontě dvě auta a každé bude půl hodiny nabíjet..
Ale i když jsem jim pomohl Enyaqem, prostě zůstává faktem, že to auto (podle zkušeností uživatelů) na dálnici žere 25 kwh při dobrých podmínkách. Takže i když zrovna nepojedu na otočku do Ostravy, Stejně ujedu 200 km a jdu hledat nabíječku. To prostě není moc..
A všichni počítáte s tím, že ráno vyjíždím s baterií na 100 %. Tak nezapomeňte na to, kolik lidí v ČR bydlí v paneláku. Ti těžko budou ráno vyjíždět s nabitou baterií. Ti prostě budou muset na nabíječku večer den předem nebo si ráno přivstat. Ale ten čas na té nabíječce stejně stráví.
Já doma nabíjet můžu, takže se tomu až tak moc nebráním, ale stejně základní podmínka pro mě je, aby to ujelo alespoň těch 500 km bez nabíjení, abych cestu na Moravu a zpátky mohl jezdit s jednou nabíjecí přestávkou, to jsem ochoten akceptovat, protože to opravdu nejezdím každý den. Jenže pořád mě trápí ta představa čekání ve frontě na nabíjení, až se to rozšíří. V ČR máme pumpy na každém rohu a stejně člověk někdy čeká, až před ním auta natankují. Naštěstí tankování je rychlé, ale nějak si neumím představit, že přijedu k nabíječce a přede mnou stojí ve frontě dvě auta a každé bude půl hodiny nabíjet..
K těm benzinkam. Dnes všechna auta tankuji na benzince. Ev budou naopak tankovat na "benzince" jen výjimečně. Naprostá většina tankování se odehraje při nečinnosti auta doma.
Tak jestli se spolu s EV budou fasovat i rodinné domy s nabíječkou, tak je problém samozřejmě vyřešen. V opačném případě to bude dost problém, protože většina mých kolegů bydlí v Praze v bytě a ti budou dobíjet jen a pouze na veřejné nabíječce.
A nezapomeň, bavíme se o služebních autech. I když budu bydlet v RD, nikdo nemá právo mě nutit doma nabíjet firemní auto. Jedině, že by zaměstnavatel zafinancoval a zařídil nabíječku a hradil mi elektřinu s nějakým rozumným ziskem. A to nejsem úplně proti EV, minulý rok jsem stavěl venkovní stání na auta a věř tomu nebo ne, dotáhl jsem tam nabíjecí kabel v rámci přípravy, protože vím, že jednou se to bude hodit. Ale kolik lidí to tak má? Kolik lidí si nechá rozmlátit barák či fasádu nebo rozkopat zahradu, aby tam ten kabel táhli.. já to mám taky zatím smotané vedle domu a budu letos dodělávat tepelné čerpadlo a fotovoltaiku, tak stejně budu elektroinstalaci předělávat, tak to dodělám a dotáhnu domů a rovnou to zapojím do rozvaděče, ať je to připravené, ale jen kvůli nabíječce pro auto bych se do toho teda fakt nepouštěl..
A nezapomeň, bavíme se o služebních autech. I když budu bydlet v RD, nikdo nemá právo mě nutit doma nabíjet firemní auto. Jedině, že by zaměstnavatel zafinancoval a zařídil nabíječku a hradil mi elektřinu s nějakým rozumným ziskem. A to nejsem úplně proti EV, minulý rok jsem stavěl venkovní stání na auta a věř tomu nebo ne, dotáhl jsem tam nabíjecí kabel v rámci přípravy, protože vím, že jednou se to bude hodit. Ale kolik lidí to tak má? Kolik lidí si nechá rozmlátit barák či fasádu nebo rozkopat zahradu, aby tam ten kabel táhli.. já to mám taky zatím smotané vedle domu a budu letos dodělávat tepelné čerpadlo a fotovoltaiku, tak stejně budu elektroinstalaci předělávat, tak to dodělám a dotáhnu domů a rovnou to zapojím do rozvaděče, ať je to připravené, ale jen kvůli nabíječce pro auto bych se do toho teda fakt nepouštěl..
Ono nemusíš nutně ani do Ostravy, stačí obyč lyžovačka... třeba Praha - Černá hora. 170km přes D11... dáš to s tím Enyaqem na otočku? Nebo tam někde nabiješ?
To dáš bez problémů.
V zimě, s topením, po dálnici a pak do kopce, celkem 340km? Kdybych měl ten Enyaq se 77kWh využitelné kapacity plně nabitý, pak bych se potřeboval vejít do 22kWh/100 průměrné spotřeby... to mi teda moc na jistotu nepřijde (je to tak na hraně, bez rezervy na neočekávané). Nebo v tom mám někde chybu?
Nemáš v tom chybu, já jsem v tom měl chybu. Jo po D11 to by bylo na hraně. Po D10 je to kratší a stejně časově a to jde.
Byl to jen příklad... můžeš si tam dát Beroun místo Prahy apod.
Tak zase jet lyžovat z Berouna na Černou Horu na otočku to není moc častá věc, ne?.) To už je 6 hodin cesty a přes 400km a to budeš možná i tankovat spalovák.
PS: To už bych jel radši na Klínovec a tam to Enyaq dá v pohodě a bude to i lepší lyžování:)
PS: To už bych jel radši na Klínovec a tam to Enyaq dá v pohodě a bude to i lepší lyžování:)
Opět můžeš jet vrchem přes D10 a budeš na 180km... za dobrých okolností to za 2h dáš. Můžeš jet na Klínovec, ale o moc blíž to není (150km) a mně se víc líbí ta Černá hora.
Spalovák možná tankovat budeš... jenže tě to bude stát 5 minut, protože nemusíš nikam zajíždět a bude volno a samotný tankování je na 2 minuty třeba.
Spalovák možná tankovat budeš... jenže tě to bude stát 5 minut, protože nemusíš nikam zajíždět a bude volno a samotný tankování je na 2 minuty třeba.
Beroun - Černá Hora - 180km, 2:40. Za 2 hodiny to nedáš ani náhodou.
Beroun - Klínovec - 148km - 1:47
Jako netvrdím, že někdo nepojede na otočku 3 hodiny lyžovat na Černou horu, ale kolik takových lidí je a jak často jedou? Tankování zvládneš za 3-5minut, ale na nabíječce se zdržíš třeba o 20 minut déle. Je to takový rozdíl na výletě který neděláš asi každý týden.
Beroun - Klínovec - 148km - 1:47
Jako netvrdím, že někdo nepojede na otočku 3 hodiny lyžovat na Černou horu, ale kolik takových lidí je a jak často jedou? Tankování zvládneš za 3-5minut, ale na nabíječce se zdržíš třeba o 20 minut déle. Je to takový rozdíl na výletě který neděláš asi každý týden.
Mně google říká 2:17 a za 2h by to jít mohlo (v nějakou vhodnou dobu).
Přes D10 teda 10 minut a o 20km míň... s EV docela dilema :-)
Kde budeš dobíjet?
Přes D10 teda 10 minut a o 20km míň... s EV docela dilema :-)
Kde budeš dobíjet?
Tak záleží přesně odkud jedeš, podle toho asi vychází čas.
O tom se dohodavat nebudu.)
Ze zkušenosti vím, že dojezd není zas takový problém. Dokonce ani čas nabíjení není takový problém.
Co je problém je, že na to není pořádně připraveno to podhoubí. Není stále pořádná aplikace kde by bylo vidět nabíječky, obsazenost, možnost rezervace a tak. Přijedeš někam kde má být nabíječka ahledáš to tam v podzemních garážích protože nikde není cedulka atd.
To jsou ty špatné zkušenosti.
O tom se dohodavat nebudu.)
Ze zkušenosti vím, že dojezd není zas takový problém. Dokonce ani čas nabíjení není takový problém.
Co je problém je, že na to není pořádně připraveno to podhoubí. Není stále pořádná aplikace kde by bylo vidět nabíječky, obsazenost, možnost rezervace a tak. Přijedeš někam kde má být nabíječka ahledáš to tam v podzemních garážích protože nikde není cedulka atd.
To jsou ty špatné zkušenosti.
Jasně, nebylo cílem najít nějakou konkrétní trasu, jen říct, že ty problémy s dojezdem se zdaleka netýkají jen té klasiky Pha-Ova, ale můžeš na tu hranici "cinknout" i na kratších trasách v rámci ČR.
Rezervace - jde to vůbec rezervovat? Pokud bych vyjížděl... z toho Berouna :-)... a viděl, že třebas i jsou v Jánkách tři volný stojany... dokážu si ho bloknout tak, že tam nikdo jinej auto nedá než přijedu?
Rezervace - jde to vůbec rezervovat? Pokud bych vyjížděl... z toho Berouna :-)... a viděl, že třebas i jsou v Jánkách tři volný stojany... dokážu si ho bloknout tak, že tam nikdo jinej auto nedá než přijedu?
Jasné, sám ale vidíš, že se jedná spíš o extrém. Jet 3 hodiny tam a 3 hodiny zpět si zalyžovat je dost i z mého pohledu a to mám lyžování fakt rád.)
Rezervovat to nejde. Tohle jsou věci co se teprve budou muset řešit. A myslím si, že to nebude na úrovni aktivní rezervace, ale že auto si to "dohodne" samo podle cesty kam jedu .)
Rezervovat to nejde. Tohle jsou věci co se teprve budou muset řešit. A myslím si, že to nebude na úrovni aktivní rezervace, ale že auto si to "dohodne" samo podle cesty kam jedu .)
Kdybys hnul zadkem, tak jsou to 2h a 2h... ale nemůžeš, protože bys nedojel :-D ;-)
Obecně ta hranice je u cesty na otočku cca. těch 180km+, tam se dostaneš na hranu bezpečnýho dojezdu... a to mi jako extrém nepřijde.
Obecně ta hranice je u cesty na otočku cca. těch 180km+, tam se dostaneš na hranu bezpečnýho dojezdu... a to mi jako extrém nepřijde.
myslim ze nemohl, protoze to jiz bylo napsano tolikrat, a je zbytecne to psat po milionte znovu
uhli z Australie se do CR dovazi z duvodu ze se to vyplati (podilime se na logistice techto zasilek), vyhrevnosti se to dovezene uhli nejen vyrovna, ale dokonce predci koksovane uhli z CR, takze kdys si ty firmy co to uhli potrebuji spocitaji vsechny naklady spojene s uhlim ktere ma lepsi vyhrevnost, nizsi slozku nespalitelnych slozek a tedy naslednou sanaci toho co z toho zbude po spaleni, tak je to Australske uhli vyjde o cca 15% levneji nez to ceske koksovane uhli
tady bych nehledal zadnou zaludnost, proste v CR neni kvalitni uhli, a to nejvalitnejsi cerne co se u nas da tezit nebo tezilo je proste na cca 2/3 toho z Australie ktere se ted dovazi, a aby se alespon priblizilo na uroven tak je potreba ho zkoksovat, coz jsou dnes velke naklady navic, a jen pro zajimavost uhli se koksuje pri teplotach okolo 1 az 1.3 tisic stupnu, takze pri dnesnich cenach enrgii dost draha sranda
uhli z Australie se do CR dovazi z duvodu ze se to vyplati (podilime se na logistice techto zasilek), vyhrevnosti se to dovezene uhli nejen vyrovna, ale dokonce predci koksovane uhli z CR, takze kdys si ty firmy co to uhli potrebuji spocitaji vsechny naklady spojene s uhlim ktere ma lepsi vyhrevnost, nizsi slozku nespalitelnych slozek a tedy naslednou sanaci toho co z toho zbude po spaleni, tak je to Australske uhli vyjde o cca 15% levneji nez to ceske koksovane uhli
tady bych nehledal zadnou zaludnost, proste v CR neni kvalitni uhli, a to nejvalitnejsi cerne co se u nas da tezit nebo tezilo je proste na cca 2/3 toho z Australie ktere se ted dovazi, a aby se alespon priblizilo na uroven tak je potreba ho zkoksovat, coz jsou dnes velke naklady navic, a jen pro zajimavost uhli se koksuje pri teplotach okolo 1 az 1.3 tisic stupnu, takze pri dnesnich cenach enrgii dost draha sranda
O prvních dvou odstavcích moc nevím, tak nerozporuji.
K třetímu odstavci: To uhlí se koksuje tak, že se samo zapálí pod tlakem, žádná relevantní spotřeba energie u toho není, navíc vytvoříš a jímáš svítiplyn. Ekologické to moc není, to ale loď z Austrálie taky ne.
K třetímu odstavci: To uhlí se koksuje tak, že se samo zapálí pod tlakem, žádná relevantní spotřeba energie u toho není, navíc vytvoříš a jímáš svítiplyn. Ekologické to moc není, to ale loď z Austrálie taky ne.
cjoctavian
Neviem, ci si u Audi uvedomuju, ze drtivu vacsinu ich predajov tvoria naftove hltace kilmetrov... Asi im nejaky bruselsky excelovy mag povedal, ze od 2030 bude kazdy potrebovat len Etrony za 100 - 150 000 € :-[]
JFK
Já vidím, že patnáctiletý grafik samouk upravil dvě fotky audi A6 podle svého uvážení a to ještě dost odfláknutě. Například výkroje a velikost kol. Kdyby jste sem dali odkaz na fotky zamaskovaného auta, bylo by to lepší
https://www.motor1.com/…i-a4-spy-photos/
https://www.motor1.com/…i-a4-spy-photos/
Já Prvni_1
Dav utluce ekoteroristy cepicema po te, co na ne dopady toho "dylu" mezi autory studii a jejich zadavateli skutecne dopadnou.
No, a pak snad svet znormalni, zacne se opravdu starat o planetu, coz v praxi znamena mensi, pomalejsi auta, s nizkymi vykony, patrne hybridni, ale bez potreby dobijet, tedy porad automobil, samohyb.
:-)
No, a pak snad svet znormalni, zacne se opravdu starat o planetu, coz v praxi znamena mensi, pomalejsi auta, s nizkymi vykony, patrne hybridni, ale bez potreby dobijet, tedy porad automobil, samohyb.
:-)
Zjevně nemáte tušení, jaký je růstový trend elektromobility ve vyspělých evropských státech :yes: A že chudý východní pepík naštěstí nemá na tomto trendu šanci cokoli zvrátit :-!
Asi nemam.
Ale mam dost jasne tuseni, kolik pobizecich nastroju to stoji.
Dokud je z ceho tak to staty plati.
Taky neuniklo me pozornosti, co udelalo s prodeji ev snizeni tech dotaci.
Vybirani vypalneho jde jen do te doby, nez se dost majitelu tech stavajicich aut nastve.
Ale mam dost jasne tuseni, kolik pobizecich nastroju to stoji.
Dokud je z ceho tak to staty plati.
Taky neuniklo me pozornosti, co udelalo s prodeji ev snizeni tech dotaci.
Vybirani vypalneho jde jen do te doby, nez se dost majitelu tech stavajicich aut nastve.
Snížení prodejů EV při snížení dotací - myslíš, že by to u jiného produktu bylo jiné? Co třeba počet uzavřených hypoték na poslední chvíli před zvýšením úrokových sazeb?
Na druhou stranu, ještě větší štěstí je, že ekoteroristi nemají šanci tomu Pepíkovi ten EV narvat. :-):-):-) Na tak velikou dotaci totiž nemají ani oni.
MS-sport
Kolik toho ještě EUsoudruzi stihnou napáchat a zničit a poškodit než to všechny ekonomicky zničí jako ty starší soudruhy před rokem 1989?
×
Sdílení komentáře
×
Ale prijde mi to jako stejna trida.
Ze si asi maloktery majitel Audi pujde koupit Toyotu je neco jineho.
A s tim naskokem diky technice uz je treba pracovat opatrne.
Pristi A4 bude hybrid, tedy to, co je Camry uz ted.
Ano, Audi je zejmena vevnitr, lepe zpracovane.
Toyota je zase spolehlivejsi.
Za me je Toyota proste lepsi na "vlastneni" .
Audi odpovida modelu "3 roky operation leasing a pak dal" .
Jakkoliv se mi Toyoty posledni dobou na pohled nelibi.
Ale to je muj subjektivni postoj.
Příští A4 bude možná hybrid... nejspíš tedy "také hybrid"... v kombíku, ve čtyřkolce, s maximálkou až 250... a tak, prostě klasika.
To asi jo.
Jen mi prijde, ze se rozdil techto trid ztraci.
Audi si fandi, Lexuse jsem nikdy nevlastnil, ale kdyz jsem v nem byl vezen, tak mi prisel zase jeste o level vys.
Ostatne internet je ted plnej srovnavani Mercedesa C se Superbem.
Tak asi nejsem jedinej, komu se ty rozdily ztraci.
:-)
https://www.auto.cz/…zstvi-pro-113573
https://www.auto.cz/diskuse/56635/1#…
https://www.auto.cz/diskuse/56635/1#…
Snad nejpitomnejsi test acz.
Lex vs Audi limuziny na okruhu bych prirovnal k testu Ferrari a Lamba. Kde se rozhoduje podle velikosti kufru.
Uz jen diesel v luxusnim aute je nesmysl.
Dolevani chcanek, start-stop, atd.
Tomu rozhodne nerikam luxus.
Jak já ten test četl, tak klíčový problém je akustická nepohoda, ne to, že na okruhu nebo v pružnosti je TDI rychlejší.
"Pane Machala, příště, než půjdete testovat podobně vybavená vozidla, nastudujte si raději o nich něco víc. Jinak byste nemohl napsat ten nesmysl o hlučném motoru v LS. Zkuste pohledat na netu výraz Active Sound Control. Ano, i tento model je tímto systémem vybaven a i mně to připadá jako naprosto nesmyslná (i když vypínatelná) funkce. V testu by to ale zmíněno být mělo."
Ale ja o tom nic nevim. Treba se ten diskuter plete.
Akusticka nepohoda diesel vs hybrid?
:-)
Pak uz cekam jen akustickou nepohodu EV.
Prilis mnoho ticha. :D
https://youtu.be/H6_eqxh-Qok
Hele mně to je celkem fuk, tahle třída jde mimo mě... když Audi, tak třeba toho allroada... na letišti se taky předvedl v docela dobrém světle :-) . Limuzíny a SUV nezájem.
Audi jsem taky projel a nejak me nenadchlo.
"Sháním nějaký elektromobil".
"Rozumím, oddělení vysavačů je úplně vzadu vpravo vedle kuchyňských spotřebičů".
nadruhou stranu, kdys pomineme trhy jako je CR kde takovym autum neni dvakrat prano v prodejich ani tak, tak v tech vetsich Evropskych trzich je tato trida vesmes nizsi management firem, a tam si ty lidi casto auta nevybiraj a vybira to flotilovej nakupci, a takoveho nakupciho zajima vesmes TCO, a hodne bude zalezet na tom kolik bude ochotna dat Toyota na dany model slevu, pokud se nepriblizej nejakym 30% tak neprodaj