Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Placza
Kéž by rozjeli také výrobu benzínové verze aspoň s motorem 1.4 MPI.
brk77
Jak jsou na tom v těchto autech baterky? Co jsem někde četl, tak Nisan Leaf v první generaci údajně moc neřešil termomanagement a na ojetinách je to prý znát. Tohle byla podle mě taky spíš taková koncernová z nouze ctnost, kdy potřebovali něco levného v omezeném počtu, aby splnili flotilové emise a asi si nedělám přehnané iluze, že to není jeden velký kompromis.
Nešlo ani tak o flotilové emise. Šlo o to naučit se pracovat s EV technologiemi. Kompromis ano. Z druhé strany za mě vlastně to že to je kompromis přináší i výhody proti současným EV zázrakůn.
Třeba už jen to, že baterie není pod podlahou znamená že prostornost kabiny je stejná jako u běžného UP!
K bateriím - ano máš pravdu. Ale má to opět dvě strany mince. Neumí nějak rychlé dobíjení, takže tyhle baterie prostě neodrovnáš na superchargerech.
A hlavně - i když budeš mít třeba jen 75% původní kapacity, tak prostě dojezd 150 km místo 200 km u městského auta sice zhorší užívání, ale stále to bude snesitelné. Zatímco -25% u běžného EV bude znamenat, že to budeš chtít hodit ze skály...
Třeba už jen to, že baterie není pod podlahou znamená že prostornost kabiny je stejná jako u běžného UP!
K bateriím - ano máš pravdu. Ale má to opět dvě strany mince. Neumí nějak rychlé dobíjení, takže tyhle baterie prostě neodrovnáš na superchargerech.
A hlavně - i když budeš mít třeba jen 75% původní kapacity, tak prostě dojezd 150 km místo 200 km u městského auta sice zhorší užívání, ale stále to bude snesitelné. Zatímco -25% u běžného EV bude znamenat, že to budeš chtít hodit ze skály...
nema to ziadny termomanazment, nieje ho tam kam dat. ked das dole zadne koleso, vidis hlinikovy kryt baterie, ktory mi museli vymenit po 3/4 pouzivania, kedze bol pravdepodobne poskodeny z vyroby
lordlord
to nebyly spekulace, bylo to dotováno nejméně 250 tisíci, pořád lepší než pokuty EU, proto výroba byla omezená
Zdroj? Jedna pani povidala. :no:
CEO Skody toto primo poprel.
Dotovat auto v cene 400.000Kc sumou 250.000Kc?
Kolik by proboha byla cena baterky??? :D
Benzinovy Up stal 310.000Kc, to je bez dane 250.000Kc.
Vyrobni naklady odhadneme na 200.000Kc.
Ted vyrobni naklady e-Upu bez baterky odhadneme na stejnou sumu jako cely benzinovy e-Up.
Od 650.000Kc proklamovanych (patrne lzive) odecteme marzi 20%, t.j. 540.000.
540.000 celkem minus naklady na EV Up bez baterky 200.000Kc = 340.000Kc za baterku.
E-Up ma baterku 37kWh.
340.000/37=9.000Kc za kWh baterky. :-O :-O :-O
Tohle je v dnesni dobe absolutni nesmysl.
To by bylo 400$/kWh. :no: :no: To si mozna mysli pan Macek, kdyz cerpa z materialu z roku 2014, ze tolik stoji baterka dnes.
https://electrek.co/2021/11/30/electric-vehicle-battery-cost-falls-132-per-kwh-might-go-up/
132$x22=2.904Kc
Tohle pry stoji baterie dnes.
Proc pri dotovani 250.000Kc vychazi cena baterie na trojnasobek?
A naopak, kdyz k odhadovane vyrobni cene e-Upu bez baterie pripoctu aktualni cenu baterie 2.904Kc/kWhx37kWh=107.448Kc.
Takze vyrobni naklady e-Upu vyjdou takto na mirne optimistickych (rekl bych ze realna vyrobni cena baterky pro Up bude nekde mezi 132$ a 200$ za kWh) 307.448Kc. :-O
Kazdopadne doufam, ze je z tohoto JEDNOZNACNE videt, ze dotovani E-Upu 250.000Kc je absolutni NON-SENSE.
CEO Skody toto primo poprel.
Dotovat auto v cene 400.000Kc sumou 250.000Kc?
Kolik by proboha byla cena baterky??? :D
Benzinovy Up stal 310.000Kc, to je bez dane 250.000Kc.
Vyrobni naklady odhadneme na 200.000Kc.
Ted vyrobni naklady e-Upu bez baterky odhadneme na stejnou sumu jako cely benzinovy e-Up.
Od 650.000Kc proklamovanych (patrne lzive) odecteme marzi 20%, t.j. 540.000.
540.000 celkem minus naklady na EV Up bez baterky 200.000Kc = 340.000Kc za baterku.
E-Up ma baterku 37kWh.
340.000/37=9.000Kc za kWh baterky. :-O :-O :-O
Tohle je v dnesni dobe absolutni nesmysl.
To by bylo 400$/kWh. :no: :no: To si mozna mysli pan Macek, kdyz cerpa z materialu z roku 2014, ze tolik stoji baterka dnes.
https://electrek.co/2021/11/30/electric-vehicle-battery-cost-falls-132-per-kwh-might-go-up/
132$x22=2.904Kc
Tohle pry stoji baterie dnes.
Proc pri dotovani 250.000Kc vychazi cena baterie na trojnasobek?
A naopak, kdyz k odhadovane vyrobni cene e-Upu bez baterie pripoctu aktualni cenu baterie 2.904Kc/kWhx37kWh=107.448Kc.
Takze vyrobni naklady e-Upu vyjdou takto na mirne optimistickych (rekl bych ze realna vyrobni cena baterky pro Up bude nekde mezi 132$ a 200$ za kWh) 307.448Kc. :-O
Kazdopadne doufam, ze je z tohoto JEDNOZNACNE videt, ze dotovani E-Upu 250.000Kc je absolutni NON-SENSE.
Ty jsi don Elektropičus :-[] Takové snášky blábolů co zde předvádíš se už vidí jen na proruském Sputniku :-)
A teď opačně...
Když od ceny Citigo-e IV odečteš 200 000 Kč, máš 230 000 Kč na baterii (i marži). To je asi 288 $ za kWh. Jsi si jistý, že za takovou cenu byl koncern schopen koupit kompletní baterii, kterých byl nedostatek, od externího dodavatele odněkud z Číny a vydělat? Možná to nebylo 250 000 Kč, ale bez flotilových emisí by se jim to těžko vyplácelo.
Když od ceny Citigo-e IV odečteš 200 000 Kč, máš 230 000 Kč na baterii (i marži). To je asi 288 $ za kWh. Jsi si jistý, že za takovou cenu byl koncern schopen koupit kompletní baterii, kterých byl nedostatek, od externího dodavatele odněkud z Číny a vydělat? Možná to nebylo 250 000 Kč, ale bez flotilových emisí by se jim to těžko vyplácelo.
Nerobia sa tie batérie v Poľsku?
Koncern se nedávno chlubil tím, že nakupuje baterie blízko 100 USD za kWh.
Pokud má tak super levného dodavatele, tak je zvláštní, že nebyl ochoten dodat baterií víc. Pokud mám převis poptávky, tak přece neprodávám s minimální marží, ne?
Nemam rad spiklenecky teorie.
Castecne za tim byl nejspis nedostatek baterii.
Ale za timhle je pravdepodobne i politika / marketing. VW chce vydelat na velkych drahych EV, ne na techto mini, ktera jsou (mohla by byt) zbytecne levna.
Castecne za tim byl nejspis nedostatek baterii.
Ale za timhle je pravdepodobne i politika / marketing. VW chce vydelat na velkych drahych EV, ne na techto mini, ktera jsou (mohla by byt) zbytecne levna.
Ty si opravdu myslíš, že auto, kde je roky zaplacený vývoj, vyráběl se jeho klon od škody a měl malou baterií, že by to VW prodával s prodělkem, nebo minimální marži? Nemají prostě dost baterek. To, že se škodovka údajně prodávala Citigo IV se ztrátou 200k je jen blábol, který tady šířilo autoforum. I kdyby se na 100 USD nabalilo dlasich 100 USD na bms, obaly, atd., tak na 38kWh baterii by to dělalo nějakých 170tis Kč, což je jasný nesmysl, že by zbytek auta bez baterie stál půl milionu.
Tuhle spekulaci vyvrátil sám Thomas Schafer při svém rozhovoru na ČT24 - je tady z toho výtah, kde se uvádí: "Elektromobil Citigo skončil. Nástupce je ale v plánu. „Nikdy bychom nevěřili, že bude tak úspěšný. Je v podstatě vyprodaný.“ řekl Schäfer a zároveň popřel spekulace o jeho dotacích, hovořilo se o částce 220 tisíc korun za každý vůz. „Potřebujeme větší baterie pro Enyaq a hybridy, na Citigo zkrátka už nejsme schopni přijímat nové objednávky.“"
Zdroj: https://www.auto.cz/…yhnutelne-136711
Zdroj: https://www.auto.cz/…yhnutelne-136711
Tak klame alebo prinajmensom trochu zavadza, ja si pamatam vtedajsiu tlac a jasne to bolo vsade prezentovane, ze up a citigo sa predavaju so stratou, presnu sumu si napamatam, mari sa mi az do 8000 EUR na aute, preto to bolo aj tak limitovane, ale stale s tym boli spokojni, lebo strata bola mensia ako pokuty a zaroven vyvíjali a testovali EV.
Píšeš, že ředitel Škody Auto a nynější ředitel VW lže? :D
nasiel som, ze na e-up a e-golf sa v roku 2020 prerabalo az 5000 EUR:
https://efahrer.chip.de/…s-aendern_102464
Co si pamatam tak pri spusteni predaja to bolo do 8000 EUR. Nechce sa mi to hladat, dnes si kazdy hovori co chce...
https://efahrer.chip.de/…s-aendern_102464
Co si pamatam tak pri spusteni predaja to bolo do 8000 EUR. Nechce sa mi to hladat, dnes si kazdy hovori co chce...
U nás tuhle blbost (o CitiGo iV) pustil do éteru a promoval auto.web.cz a právě proto se redaktorka v České televizi ptala ředitele Škody Auto, jestli je pravda, že výrobu dotovali a on řekl: "Ne".
kari.laz
Je jasné, že VW potřebuje prodávat elektro, aby vyrovnal flotilové emise a ty jejich, ruku na srdce, že to je pravda, hnusný iD s cenou totálně mimo mísu, tolik nefrčí, aby jim to stačilo. Vemou tak "starou" techniku a vytvoří "levné" elektro, které jim v tom pomůže. I kdbyy to měli prodávat bez zisku.
Co se týče "frčení", tak prodají všechny EV, které vyrobí, nemají problém s odbytem, ale s nízkou produktivitou, a proto ta panika z elektromobilní ofenzivy Tesly a zejména velkovýroby z GigaBerlin :-!
Ze nemaju problem s odbytom moze znamenat aj to, ze dokopy toho nevedia vela vyrobit. Oni tie I.D. chcu predavat v buducnosti na miliony a to je podla mna sci-fi.
Navíc to chtějí prodávat za miliony, ale zapomněli, že jde o Volkswagen - lidové auto. Což řada iD s cenou 1-2miliony opravdu není. Bez dotací i bez šance v ČR - 2021 iD3 93vozů a iD4 145ks, tipnu si že minimálně polovina jsou dealeři, jelikož musí mít obě jako testovací. Navíc zdražují i spalováky, aby si zaplatili vývoj elektra. Soukromí zákazníci už VW nekupují, jelikož i slušně vybavené POLO Style 1.0 81kW s DGS se motá kolem 550tis Kč :no:
Stále jsme ve vodách naprostého ekonomického nesmyslu. Stále jsme ve vodách kdy ekologický přínos obecně není žádný a pouze ve vybraných případech kdy výroba elektřiny je z OZE můžeme hovořit o nějakém ekologickém přínosu.
Ale aspoň u těchto vozů není malý dojezd zásadní překážkou, protože s tímhle nikdo daleko ani jezdit nechce. Aspoň tady není nutné mít velké těžké a drahé baterie. Aspoň tady můžeme hovořit o přínosu snížení lokálních emisí ve městech.
A přesně to jsou přece důvody, proč právě tohle VAG vyškrtal z výrobního programu a místo toho tlačí do výroby dvoutunové nesmysly za 2M s dojezdem plážového vozíku... Logické že??? Podle EU ano, protože malé vozy jsou emisně znevýhodňovány.
Ekonomicka stranka veci musi zahrnovat celkove naklady na PROVOZ. Ne jen na porizeni.
Vetsina lidi bere spotrebu 6l/100km x 30kc = 180Kc/100km jako normalni.
Elektromobil jezdi, dejme tomu za 20kWh/100km a kWh stoji 4Kc = 80Kc/100km.
EV tedy ujede 100km za cenu odpovidajici 2,7l benzinu.
Pro jednoduchost bych bral naklady na "palivo" pro EV polovicni oproti benzinu.
PS Za 20kWh dokaze za idealnich podminek jet i BMW iX, resp. je to jeho WLTP (tudiz realne dosazitelna) spotreba.
Spocti mi, kolik bude stat nakup vozidla a PALIVO benzinoveho Upu a pak elektrickeho na 400.000km. ;-)
Porizovaci cena benzinoveho Upu byla 310.000Kc.
Cena elektricke verze je v tomto clanku 426.000Kc.
Benzin na 100.000km stoji 180.000Kc
Elektrika na 100.000km stoji 80.000Kc.
Pri rozdilu v porizovacich cenach okolo 100.000Kc ja tam tu navratnost (srovnani celkovych nakladu se spalovakem) vidim zhruba po 120.000km? Ale klidne me oprav.
A se spalovakem platis dalnicni znamku a parkovny.
Ale ja bych to pro jednoduchost zuzil klidne jen na cenu auta plus palivo.
Akorat si myslim, ze twister uz se radeji neozve, nez aby napsal, ze EV se vyplati...
Nechci EV zvyhodnovat.
Spis chci pesimisticky vypocet, proto 20kWh.
A nabijeni zdarma u Kauface, Lidlu nebo Penny taky nezapocitavam...
Kolik platis za kwh?
Nemecka cena e-Upu s dotaci byla 13.000Eur.
https://www.auto-motor-und-sport.de/…auto-kleinwagen/
Ab November 2019 dann die Wende: VW überarbeitete den elektrischen Kleinstwagen, erhöhte die Reichweite auf 260 Kilometer (WLTP) und senkte zudem den Preis um 1.600 auf 21.975 Euro. Dank Umwelt-Förderung zahlten Kunden nur noch rund 13.000 Euro – ein Sensationspreis für ein Elektroauto.
Klidne si spocti cenu Upu s 250.000Kc.
Ale cena e-Upu bude 426.000Kc.
I kdyz vlastne po 400.000km, by to bylo stejne jedno.
Kdyz pred dvema lety stal 21.000Eur.
Mea culpa
Fakt jsem nevedel, ze se dnes prodava skutecne pres 600. Vic k tomu a dotacim nize.
Da se sehnat novy (jen prihlaseny, takze na nej Nemci nedostanou dotaci) za 18.000€.
Dotace 9.000€ samozrejme s cenou auta za 18.000€ udela divy...
Je jasny, ze elektricky auto ve vysledku s dotaci jen za 9.000€ by chtel skoro kazdy.
Dokonce se tu holedbal fostek, ze si ho v Nemecku na dotaci koupil.
Drzis ho 6 mesicu a pak ho muzes prodat...
Btw. v tomhle kontextu se nedivim, ze je nutny rozsirit dezinformaci, ze na tom prodelavam 250.000Kc. Aby zdrazeni o 200.000Kc nevypadalo, ze je jen kvuli nemecky dotaci.
Takže realita.
Cena Citiga 5D v podobné výbavě v roce 2018-2019
Spalovák - 269tis
IV - 430tis
Rozdíl v ceně cca 160 tis
Vše dohledatelné v ceníkách na netu během 20s.
EDIT:
Ještě jsme zapoměl započíst další 2 výbavové pakety po 9500kč. Takže rozdíl bude kolem 140 tis
E-UP lze taky dohledat, rozdil v ceně je větší( 320 vs 534), ale nejde rozhodně o 400. A orientovat se podle ceny na českém trhu u VW Up není směrodatné.
Ok ať je to fér, nabušený up! stojí 400 000 Kč, nabušený e-up! 650 000 Kč. Návratnost je 250 000 km.
EDIT: raději jsem si přečet i český článek a tam našel tu cenu. Nenapadlo mě, že smícháš všechno dohromady. Psát si o tom co bylo a co možná bude i když nic z toho není. Jediné co z toho plyne, že se uvažuje o dotaci 9.000 éček stejně, jako ve 2019.
Každopádně tenkrát stálo okolo 550 tisíc a dnes plná cena skoro 650 tisíc.
Benzín stál v základu těsně nad 200 tisíc. Takže reálný rozdíl v nedotovaných cenách by byl skutečně okolo těch 400.000,- Kč.
E-Up se skutečně prodává za 650.000Kč, což jsem nevěděl a to je dost nehorázný.
Takže abychom porovnávali jabka s jabkama:
Nejlevnější Up skladovka 341.000Kč
Nejlevnější e-Up skladovka 625.000Kč
https://skladovevozy.volkswagen.cz/
Rozdíl 284.000Kč.
Návratnost v nejhorším po 300.000km.
Což uznávám, že je zlý. :-)
Elektrický Up přes 600k je úlet.
A sám bych asi raději volil benzín a spíš jezdil vlakem. :D
PS Jen mně to potvrzuje, že kvůli dotacím, jsou ceny (obzvlášť takovýchto aut) vysoký a v zemích bez dotace nedávají smysl. Cena 650.000Kč je nastavena německou dotací, ne realitou běžných marží a výrobních nákladů. :-|
Až budou dotace menší, cena půjde dolů. Teď k tomu není žádný důvod, protože i podle mých výpočtů výše v případě ceny okolo 400.000Kč za EV se peníze investované navíc vrátí poměrně brzy.
Největší chybou (možná ještě větší, než brát v tomto případě v potaz cenu s dotací...) je podle těchto cen (bez dotace) dělat nějaké úvahy k budoucnosti (elektromobility).
https://m.mobile.de/…auto/search.html?…
Podivej se tam. Mas tam spoustu e-Up (najeto 100km) prihlasenych, na ktery neni dotace.. za 18.000€. :-!
Protoze za 28.000€ je to samozrejme neprodejny.
Naopak za 18.000€ ty chces dva kusy. :-)
Pritom staci trochu zapatrat na netu.
A nekoukat na cesky skladovky.
https://m.mobile.de/…n/338140918.html?…
Ja tam vidim hned tri s najezdem 100km (ne tisic...) za 18.390€.
Myslim, ze muzes mit vic nez dva. ;-)
Malé EV sa ale do toho mesta hodí asi najviac a má opodstatnenie aj keby malo dojazd 150km.
Ale ojetiny se dají koupit za relativně dobré ceny.
Často s baterkou v záruce...
Lidé jim nedůvěřují. Zbytečně.
Kromě Nissana Leaf, pokud vím, není problém s nadměrnou degradací baterky.
Jinak 150km by stačilo, ale čím větší kapacita, tím je to auto víc použitelné univerzálně.
Budes spokojeny, urcite.
Obzvlast kdyz mas kde nabijet a mas fixovane (nizke) ceny energie.
Prozradis co?
Klidne SZ
Mimochodem, před frontálním útokem na diesely, což zavinil VAG svými podvody, byly nejziskovějšími vozy diesely.
VAG přichází sníženým prodejem dieselů o velké peníze a někdo to konečně ve Wlkohradu spočítal :-[] :-[] :-[]