Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW by mohl oživit výrobu elektrického e-Up!

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Někteří němečtí prodejci už prý dokonce začali přijímat objednávky.

Popularita malých a dostupných elektromobilů je na vzestupu, automobilka Volkswagen však zákazníkům zatím nemá co nabídnout, neboť příchod modelu ID.2 je naplánován až na rok 2025. Podle německých médií ale existuje šance, že by se znovu mohla rozběhnout výroba malého elektrického modelu e-Up!.

Jeho produkci, která probíhala v bratislavském závodě automobilky společně s výrobou sesterských modelů Citigoe iV a Seat Mii Electric, přitom automobilka ukončila již během roku 2020, tedy zhruba pouze rok po představení modernizované verze s větší baterií, která slibovala dojezd až 260 km.

Video se připravuje ...

Automobilka však údajně nikdy neměla v plánu žádnou masovější výrobu malých elektrických modelů, tedy minimálně v době jejich uvádění. Ceny vozu navíc neměly přinášet dostatečné zisky, podle některých spekulací byla výroba dokonce prodělečná.

Lidé však měli o e-Up! i jeho technické sourozence zájem, což se podepsalo na poměrně dlouhých dodacích dobách i po oficiálním ukončení příjmu nových objednávek. Aktuální situace, kdy popularita podobných vozů roste, by ale automobilku údajně mohl přimět výrobu obnovit.

Podle informací německého magazínu Automobilwoche už dokonce někteří němečtí dealeři opět začali přijímat objednávky. Cena za výbavu Stylu Plus by se po započtení státního příspěvku měla pohybovat okolo 17.500 eur (cca 426.200 Kč), což je sice více než v minulosti, stále je to ale lepší než plná ceníková cena, která by se měla pohybovat okolo 26.500 eur (cca 645.00 Kč).

Cenovka pod půl milionu by přitom mohla být dostatečná, aby oslovila řadu evropských kupujících, které může v současnosti na trhu oslovit například Fiat 500, Smart EQ Fortwo nebo Dacia Spring. Výroba by pak mohla vydržet do doby, než automobilka rozjede výrobu modelu ID.2, postaveného na elektrické platformě MEB, který bude vycházet z konceptu ID.Life. Naopak co se týče odvozeného Citigoe iV, dala mladoboleslavská automobilka najevo, že se do výroby nevrátí.

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Doporučujeme

24. 1. 2022 18:27
Re: Spekulace
U nás tuhle blbost (o CitiGo iV) pustil do éteru a promoval auto.web.cz a právě proto se redaktorka v České televizi ptala ředitele Škody Auto, jestli je pravda, že výrobu dotovali a on řekl: "Ne".
24. 1. 2022 18:11
Re: Spekulace
nasiel som, ze na e-up a e-golf sa v roku 2020 prerabalo az 5000 EUR:
https://efahrer.chip.de/…s-aendern_102464

Co si pamatam tak pri spusteni predaja to bolo do 8000 EUR. Nechce sa mi to hladat, dnes si kazdy hovori co chce...
24. 1. 2022 17:11
Re: emise
Navíc to chtějí prodávat za miliony, ale zapomněli, že jde o Volkswagen - lidové auto. Což řada iD s cenou 1-2miliony opravdu není. Bez dotací i bez šance v ČR - 2021 iD3 93vozů a iD4 145ks, tipnu si že minimálně polovina jsou dealeři, jelikož musí mít obě jako testovací. Navíc zdražují i spalováky, aby si zaplatili vývoj elektra. Soukromí zákazníci už VW nekupují, jelikož i slušně vybavené POLO Style 1.0 81kW s DGS se motá kolem 550tis Kč :no:
24. 1. 2022 16:32
Re: kup
Ty si opravdu myslíš, že auto, kde je roky zaplacený vývoj, vyráběl se jeho klon od škody a měl malou baterií, že by to VW prodával s prodělkem, nebo minimální marži? Nemají prostě dost baterek. To, že se škodovka údajně prodávala Citigo IV se ztrátou 200k je jen blábol, který tady šířilo autoforum. I kdyby se na 100 USD nabalilo dlasich 100 USD na bms, obaly, atd., tak na 38kWh baterii by to dělalo nějakých 170tis Kč, což je jasný nesmysl, že by zbytek auta bez baterie stál půl milionu.
24. 1. 2022 15:23
Re: Spekulace
Píšeš, že ředitel Škody Auto a nynější ředitel VW lže? :D