Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePočet aut v ČR stoupl o 163.251 na 6,29 milionu. Máme pátý nejstarší vozový park v EU
43 komentářů
Anonym
je 18,5 roku. Takže někde musí být logicky někdo, kdo má mladší auta 😄 😄 😄
A někdo starší.
Není to pravda. Nikdo nemusí mít starší, když průměr všech je 15,6 a průměr můj je 18,5. Ale je pravda, že někdo musí mít mladší. Tak káže matematika.
Teoreticky nemusí mít starší, ale bude mít určitě. Ale jak píšeš, někdo musí mít mladší.
Prakticky by to nevycházelo s prodejem nových aut u nás, ty starší musejí být. Třeba já jsem prodal 8letý- bude jezdit v čr na stejnou RZ, ponechal jsem si jen jedno, ještě nebyla technická, zato brácha má formana, takže 32 let. Takže jsme průměrákovi. :-!
On samozřejmě bude a podle prodejů musí, to je jasné. Proto říkám teoreticky. Ale to je zase další proměnná, která v původním prispevku Romana nijak nebyla řešena. Takze to co psal on je pravda, ty kdyz zahrneš navíc prodeje, tak je to taky pravda. Je to jen čistá matematika a ta nelže. Jde jen o to s čím počítáš.
Já mam jedno starší auto, takže tím krásně kazím průměr.
Ale znam lidi co maj třeba 2,3 a taky jednoho pána, ten jich má 40 😄 Všechny na bílých SPZ, roky 1937-1982 😄
Ale znam lidi co maj třeba 2,3 a taky jednoho pána, ten jich má 40 😄 Všechny na bílých SPZ, roky 1937-1982 😄
Barry Lyndon
ale hlavně potom obliba dieselů v kombinaci s tím stářím. To vytváří opravdu výživný koktejl, kdy v autě leda na vnitřní ventilaci a pěšky radši nechodit vůbec.
Jestli si někdo stěžuje na nastupující elektrofašizmus, tak mě zase neskutečně vytáčí současný dieselkomunismus, kdy můžete zcela legálně rozvážet zboží po Praze 30 let starým Tranzitem... :no: 😒]
Jestli si někdo stěžuje na nastupující elektrofašizmus, tak mě zase neskutečně vytáčí současný dieselkomunismus, kdy můžete zcela legálně rozvážet zboží po Praze 30 let starým Tranzitem... :no: 😒]
KANKUNEN
že první Octávky a Fabky jezdí dobře dodnes. Je to odkaz VW, kdy dělal auta na kvalitu.
Nj. dřív tento problém řešila koroze. Zavedení oboustranného celopozinku nám byl čert dlužen 😁 .
Oktávky co měli díry v blatníku, prazích, střeše a pátých dveřích jsou vzácný úkaz, pravda, viděl sem jich už asi jenom 70....na vlastní oči. Ale věřím, že jiné další nejsou 😄 😄
Ted vážně, na bílých RZ tu nejezdí rozhodně jen oktávky a jedničkový Fabie...
Je jich sice nejvíc, ale jsou ti i další auta.
Ted vážně, na bílých RZ tu nejezdí rozhodně jen oktávky a jedničkový Fabie...
Je jich sice nejvíc, ale jsou ti i další auta.
Ginger Kyriakos
jsou nejvíce ve velkých městech, protože lidi nikam nejezdi, zato maj autíčko jen na jednou týdně do Kauflandu. Zpoplatnit tržně parkovací stání na městském pozemku, vozový park je třetinový a průměrný věk poloviční. Kam se totiž kouknu, vidím dvacetiletý šunky...
Nízkoemisní zóny i pro rezidenty problém efektivně řeší. Jenže na to ti naši populisti nemají koule. Nicméně hlavní problém nejsou auta jezdící jednou týdně do Kauflandu, ale ta, co jsou v provozu denně a hlavně pak celodenně. Třeba v naší čtvrti nějaký ichtyl rozváží pizzu dieselovým trojkovým Golfem... a elektrokoloběžky sváží Tranzit z devadesátek...
Ta auta byla schválena do provozu s tím, že takto mohou jezdit do konce svého života, pokud splní dobové emisní a technické údaje. A jestli ten konec života auta např. z roku 1977 přijde v roce 1995 nebo v roce 2015 nebo v roce 2065 nemá nikdo právo určovat!!
Když se ti tady nelíbí vzdoušek, odstěhuj se na šumávku nebo do Omjakonu.
Budš mít vzoušek a klid.
Když se ti tady nelíbí vzdoušek, odstěhuj se na šumávku nebo do Omjakonu.
Budš mít vzoušek a klid.
DDT a azbest byly taky schválené ve své době do provozu. A může dnes někdo v Česku v rámci svého podnikání aplikovat staré zásoby DDT a azbestu? Nemyslím si. Je to špatně? Nemyslím si. 😉
To sou dvě zcela odlišné věci. Máš v tom trošku hokej, vid.
Auto není zásoba azbestu, ale barák.
Ano, ten barák taky nemá právo nikdo nařídit zbourat protože je neekologický.
Zásobám azbestu se rovná zásoba 50 000 karburátorů. Ty jaksi do nového auta zamontovat nejdou, že.
Auto není zásoba azbestu, ale barák.
Ano, ten barák taky nemá právo nikdo nařídit zbourat protože je neekologický.
Zásobám azbestu se rovná zásoba 50 000 karburátorů. Ty jaksi do nového auta zamontovat nejdou, že.
Tvůj srovnávací příklad je zcela nesmyslný. V současnosti vyráběná auta jsou už emisně zcela jinde. A 20-30 let staré budovy taky nebudeš nařizovat bourat. Nebo snad ano? 😒]
pradeda777
"Ke stárnutí vozidel v tuzemsku přispívá nedostatek nových vozů a s tím související dovoz ojetých aut".
pradeda777
....jak to tak sleduji podle počtu zaparkovaných aut ve dne a v noci, tak kdyby se do písmene uplatňoval silniční zákon, tak by 1/3 vozů ze silnic zmizela, protože by neměla kde zaparkovat.
a tohle jsem už psal xxté. Kdo nemá svůj pozemek nebo zajištěná parkování, tak by se měl vzdát aut a to platí i pro firmy. Policie není hodna tohle řešit a měli by jim odebírat prémie.
MS-sport
skutečné ekonomické situace....prostě realita.
Blbosť. Priemernú mzdu máte vyššiu ako na Slovensku, ale šrotov máme menší podiel. To bude v niečom inom.
Češi jsou zřejmě větší ignoranti. Klidně jezdí ve starém smrdutém střepu a peníze utratí radši za něco jiného, třeba za dovolenou (smyslem života průměrného Čecha je totiž zpravidla dovolená - čím víc, tím líp 😁 😁 )
U vás je daleko více lidí co si auto VŮBEC dovolit NEMŮŽOU, takže to co jsem napsal je fakt a ne blbost.
Píšeš nesmysl. Slovensko má cca polovinu obyvatel než ČR, ale registrovaných vozidel maji cca 3.3M. Tedy o trochu víc v přepočtu na 1 obyvatele
rozklad tohoto údaje cos zmínil určitě vysvětlí tu podstatu....kdo tyto vozy vlastní. Vlastně to co je vypovídající údaj je počet registrovaných vozidel fyzických osob a průměrné stáří těchto vozidel ve vlastnictví fyzických osob.....
lordlord
když levně dokážete provozovat staré auto, nepotřebujete nové, stejně by vám ho hned na úzkých parkovacích místech omlátili
Tady trh prostě nefunguje, protože nejsou tržně podchycené negativní externality takového počínání...
Co to proboha je "tržně podchycené"? Zelení fašisté a neomarxisté chtějí jakékoliv tržní pricnipy co nejvíce zlikvidovat, nebo alespoň potlačit regulacemi a zákazy. A podle toho taky bude vypadat životní úrovně v EU! 😲 😲 😲 :no:
2) druhá , taky velká skupina nová auta nechce
A k těm statistikám, kde údajně kazí věkový průměr auta v kopřivách a ve stodolách - to jak sem minulý čtvrtek viděl dopoledne 15 Felicí, Peugeot 405, 3 staré Fiesty a 1 Favorita sem tu už psal, stačilo jet kolem 10té mimo hlavní špičku co jezdí lidi do práce; hned den na to sem potkal v provozu Mercedes řady 123 kombi normálně na bílých číslech , Fiat Seicento, VW T3, Alfu 166 a Lanciu Kappa (podlení dvě káry pravda na slovenských RZ).
K tomu běžně potkávám mraky jedničkových Fabií a Oktavií, devadesátkové BMW a Mercedesy atd.
Ale vůbec to nejezdí, všechny ty auta ve věku 15-40 let hnijjou v kopřivách. Vono 18 let stará kára může být i jedničkový 300C, to sem dneska ostatně taky viděl. Ty sou dneska všechny ve věku 12-18 let stáří
😄 😄
O nákladácích vůbec nemluvě, ty vidím denně.
Dneska 2x Praga V3S, jeden Liaz 110 a jiné dny běžně staré Tatry 148; 815, Liazy MTS i 100-300 řada, V3Sky a občas je vidět i stará Avie nebo něco ze západu.