Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Počet aut v ČR stoupl o 163.251 na 6,29 milionu. Máme pátý nejstarší vozový park v EU

43 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
1) řada lidí na nová auta nemá
2) druhá , taky velká skupina nová auta nechce

A k těm statistikám, kde údajně kazí věkový průměr auta v kopřivách a ve stodolách - to jak sem minulý čtvrtek viděl dopoledne 15 Felicí, Peugeot 405, 3 staré Fiesty a 1 Favorita sem tu už psal, stačilo jet kolem 10té mimo hlavní špičku co jezdí lidi do práce; hned den na to sem potkal v provozu Mercedes řady 123 kombi normálně na bílých číslech , Fiat Seicento, VW T3, Alfu 166 a Lanciu Kappa (podlení dvě káry pravda na slovenských RZ).

K tomu běžně potkávám mraky jedničkových Fabií a Oktavií, devadesátkové BMW a Mercedesy atd.

Ale vůbec to nejezdí, všechny ty auta ve věku 15-40 let hnijjou v kopřivách. Vono 18 let stará kára může být i jedničkový 300C, to sem dneska ostatně taky viděl. Ty sou dneska všechny ve věku 12-18 let stáří
😄 😄

O nákladácích vůbec nemluvě, ty vidím denně.

Dneska 2x Praga V3S, jeden Liaz 110 a jiné dny běžně staré Tatry 148; 815, Liazy MTS i 100-300 řada, V3Sky a občas je vidět i stará Avie nebo něco ze západu.
ryccardo
Hlavně za mě je číslo průměrný stáří aut v ČR jen statistický údaj. Co se stane, když vzroste na 17 let nebo spadne na 13 let? Vůbec nic, tak proč to řešit?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Jestli je to počítáno i s autama co mají SPZ v depozitu. Každý den jak jezdím do práce tak přede mnou jede čínský autobus yutong a nezakouří a nezakouří. Karosy 700 už skoro nejezdí, ale tych aut je popravdě řečeno v ulicích už moc, já říkám, že po velikonocích se ztoho o***me. Vesničani vytáhnou staré diesly, které přes zimu nepoužívají.
Rezna
Vážně si myslíte, že my vesničani přes zimu chodíme pěšky a necháváme si své OI v zimě v garáži na špalkách, aby nám ten chrochták vydržel dalších 20 let?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Jo 2,0L a 1,8 turbo a 1.6mpi. Já sem psal o užitkových autech, traktor, kombajn atd. A nechci zase dělat chytrýho, ale mám taky barák na vesnici, ale neznám z vesnice nikoho, kdo má OI v garáži. Na jaké vesnici je garáž a né průjezd? Nemyslíš nějaký satelit?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to tak mám, v garáži mám diesel, který si pěstuji na horší časy, sice to není Škodovka, ale vyvážím ho jen k moři, nebo na hory a delší výlety, v takovémhle počasí s ním ani nechci jezdit ty výlety, aby se neušpinil od sole.... Na ostatní jízdy používám benzinové auto
Avatar - Anonym
Anonym
Zvláštní, já jsem s vesnice a na jaře obvykle vytahuju do provozu Prius.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Prius je na benzín, máš ho v průjezdu nebo ve stodole?
Avatar - Anonym
Anonym
V depozitu maj lidi leda tak veterány a to ještě jen některý. Ono v době, kdy povinné na sedmilitr stojí ročně 2400 kč se to jaksi nevyplatí se tam obtěžovat chodit..., navíc na veterána na vete SPZ to stojí ještě 1/12
Rezna
Pokud počítáte stará aute tak, by bylo vhodné uvést kolik bylo aut nových. Takhle to vypadá že kolem vás nic jiného nejezdí.
Avatar - Anonym
Anonym
je 18,5 roku. Takže někde musí být logicky někdo, kdo má mladší auta 😄 😄 😄
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
A někdo starší.
Avatar - Anonym
Anonym
Není to pravda. Nikdo nemusí mít starší, když průměr všech je 15,6 a průměr můj je 18,5. Ale je pravda, že někdo musí mít mladší. Tak káže matematika.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Teoreticky nemusí mít starší, ale bude mít určitě. Ale jak píšeš, někdo musí mít mladší.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Prakticky by to nevycházelo s prodejem nových aut u nás, ty starší musejí být. Třeba já jsem prodal 8letý- bude jezdit v čr na stejnou RZ, ponechal jsem si jen jedno, ještě nebyla technická, zato brácha má formana, takže 32 let. Takže jsme průměrákovi. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
On samozřejmě bude a podle prodejů musí, to je jasné. Proto říkám teoreticky. Ale to je zase další proměnná, která v původním prispevku Romana nijak nebyla řešena. Takze to co psal on je pravda, ty kdyz zahrneš navíc prodeje, tak je to taky pravda. Je to jen čistá matematika a ta nelže. Jde jen o to s čím počítáš.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam jedno starší auto, takže tím krásně kazím průměr.

Ale znam lidi co maj třeba 2,3 a taky jednoho pána, ten jich má 40 😄 Všechny na bílých SPZ, roky 1937-1982 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ale hlavně potom obliba dieselů v kombinaci s tím stářím. To vytváří opravdu výživný koktejl, kdy v autě leda na vnitřní ventilaci a pěšky radši nechodit vůbec.

Jestli si někdo stěžuje na nastupující elektrofašizmus, tak mě zase neskutečně vytáčí současný dieselkomunismus, kdy můžete zcela legálně rozvážet zboží po Praze 30 let starým Tranzitem... :no: 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
že první Octávky a Fabky jezdí dobře dodnes. Je to odkaz VW, kdy dělal auta na kvalitu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nj. dřív tento problém řešila koroze. Zavedení oboustranného celopozinku nám byl čert dlužen 😁 .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zrovna u těch VW ta koroze bují docela hojně 😊 Motor přežije karoserii
Avatar - Anonym
Anonym
nejvíc reznou 90 a 00 japonci a pak 70-80 italové
Avatar - MS-sport
MS-sport
To VW bych nepřeceňoval. Jako Češi jsme historicky autaři a motořáři.....
Avatar - Anonym
Anonym
Oktávky co měli díry v blatníku, prazích, střeše a pátých dveřích jsou vzácný úkaz, pravda, viděl sem jich už asi jenom 70....na vlastní oči. Ale věřím, že jiné další nejsou 😄 😄

Ted vážně, na bílých RZ tu nejezdí rozhodně jen oktávky a jedničkový Fabie...
Je jich sice nejvíc, ale jsou ti i další auta.
Ginger Kyriakos
jsou nejvíce ve velkých městech, protože lidi nikam nejezdi, zato maj autíčko jen na jednou týdně do Kauflandu. Zpoplatnit tržně parkovací stání na městském pozemku, vozový park je třetinový a průměrný věk poloviční. Kam se totiž kouknu, vidím dvacetiletý šunky...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nízkoemisní zóny i pro rezidenty problém efektivně řeší. Jenže na to ti naši populisti nemají koule. Nicméně hlavní problém nejsou auta jezdící jednou týdně do Kauflandu, ale ta, co jsou v provozu denně a hlavně pak celodenně. Třeba v naší čtvrti nějaký ichtyl rozváží pizzu dieselovým trojkovým Golfem... a elektrokoloběžky sváží Tranzit z devadesátek...
Avatar - Anonym
Anonym
Ta auta byla schválena do provozu s tím, že takto mohou jezdit do konce svého života, pokud splní dobové emisní a technické údaje. A jestli ten konec života auta např. z roku 1977 přijde v roce 1995 nebo v roce 2015 nebo v roce 2065 nemá nikdo právo určovat!!

Když se ti tady nelíbí vzdoušek, odstěhuj se na šumávku nebo do Omjakonu.

Budš mít vzoušek a klid.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
DDT a azbest byly taky schválené ve své době do provozu. A může dnes někdo v Česku v rámci svého podnikání aplikovat staré zásoby DDT a azbestu? Nemyslím si. Je to špatně? Nemyslím si. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
To sou dvě zcela odlišné věci. Máš v tom trošku hokej, vid.

Auto není zásoba azbestu, ale barák.
Ano, ten barák taky nemá právo nikdo nařídit zbourat protože je neekologický.

Zásobám azbestu se rovná zásoba 50 000 karburátorů. Ty jaksi do nového auta zamontovat nejdou, že.
Arese
Tvůj srovnávací příklad je zcela nesmyslný. V současnosti vyráběná auta jsou už emisně zcela jinde. A 20-30 let staré budovy taky nebudeš nařizovat bourat. Nebo snad ano? 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já zase nechápu, co někomu vadí na tom, že soused jezdí do Kauflandu Felicií.
Avatar - pradeda777
pradeda777
"Ke stárnutí vozidel v tuzemsku přispívá nedostatek nových vozů a s tím související dovoz ojetých aut".
Avatar - pradeda777
pradeda777
....jak to tak sleduji podle počtu zaparkovaných aut ve dne a v noci, tak kdyby se do písmene uplatňoval silniční zákon, tak by 1/3 vozů ze silnic zmizela, protože by neměla kde zaparkovat.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a tohle jsem už psal xxté. Kdo nemá svůj pozemek nebo zajištěná parkování, tak by se měl vzdát aut a to platí i pro firmy. Policie není hodna tohle řešit a měli by jim odebírat prémie.
Avatar - MS-sport
MS-sport
skutečné ekonomické situace....prostě realita.
traveldrive
Blbosť. Priemernú mzdu máte vyššiu ako na Slovensku, ale šrotov máme menší podiel. To bude v niečom inom.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Češi jsou zřejmě větší ignoranti. Klidně jezdí ve starém smrdutém střepu a peníze utratí radši za něco jiného, třeba za dovolenou (smyslem života průměrného Čecha je totiž zpravidla dovolená - čím víc, tím líp 😁 😁 )
Avatar - MS-sport
MS-sport
U vás je daleko více lidí co si auto VŮBEC dovolit NEMŮŽOU, takže to co jsem napsal je fakt a ne blbost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Píšeš nesmysl. Slovensko má cca polovinu obyvatel než ČR, ale registrovaných vozidel maji cca 3.3M. Tedy o trochu víc v přepočtu na 1 obyvatele
Avatar - MS-sport
MS-sport
rozklad tohoto údaje cos zmínil určitě vysvětlí tu podstatu....kdo tyto vozy vlastní. Vlastně to co je vypovídající údaj je počet registrovaných vozidel fyzických osob a průměrné stáří těchto vozidel ve vlastnictví fyzických osob.....
Avatar - lordlord
lordlord
když levně dokážete provozovat staré auto, nepotřebujete nové, stejně by vám ho hned na úzkých parkovacích místech omlátili
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tady trh prostě nefunguje, protože nejsou tržně podchycené negativní externality takového počínání...
Arese
Co to proboha je "tržně podchycené"? Zelení fašisté a neomarxisté chtějí jakékoliv tržní pricnipy co nejvíce zlikvidovat, nebo alespoň potlačit regulacemi a zákazy. A podle toho taky bude vypadat životní úrovně v EU! 😲 😲 😲 :no: