Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh v prosinci 2021: Tesla Model 3 opět nejprodávanější, Octavia skoro dostihla Golf

75 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Jestli je ta kategorizace JATO stejná jako SDA, tak není divu, že jsou kompaktní SUV nejprodávanější... když se tam vejde všechno od Kamiqu po Kodiaq.
DonVito
Tak nam ty predpovedi odpurcu Tesly zase jednou nevysly.
:-!
Takoveto clanky si uzivam.
"Tesla Model 3 opět nejprodávanější" :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To máš radost každý kvartál.
DonVito
I častěji. 😁

Raduji se i z jiných věcí. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Houwno častěji, svědku Elonův.
Avatar - kuk
kuk
Ať ti neprdne žilka hulváte. :-!
Audi
Ty si uzivas taketo clanky a ja si zas uzivam taketo videa o Muskovi

https😐/youtu.be/o7oZ-AQszEI

Hlavne je,ze sme sa obidvaja potesili po svojom 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo už o let to slibuje .... nebo ještě déle?
DonVito
Autonomnímu řízení tolik nevěřím.
Ale držím Tesle palce. A Musk je v tomto oboru poměrně daleko.
Tak daleko, že se to rozhodl využít třeba pro humanoidní roboty...

https😐/electrek.c👋2022/01/26/tesla-ai-director-bot-on-track-powerful-ai-development-platform/
Renoo
Těch mínusů teda... Jak zmíníš něco pozitivního o Tesle, tak jsi prostě vyvrhel 😁
evocolt
Done,len tak zo zaujimavosti a nechce sa mi to hladat,tak sa chcem opytat.
Su to este dozvuky tych prvotnych preobjednavok,ci 3 tak slape dalej?
Ako si stoji Y oproti 3 v predajnosti?
Dik
DonVito
Ne, to nejsou dozvuky.
Model 3 se bude prodávat z principu, protože je efektivně (navržen a) vyroben.
A jeho parametry jsou za danou cenu bezkonkurenční (konkurovat můžou snad Číňani).
To že nebudou prodeje se nestane, protože by stačilo jít s marží dolů.
Pravděpodobně bude TM3 vyprodaná ještě léta.
Model Y bude brzy nejprodávanější auto planety a Model 3 předčí, bo SUV.

Důvod prodejů je jednoduchý a nerozumí mu jen nezasvěcený petrolhead, který ostatně nemůže pochopit úspěch Tesly obecně, protože jediný co vidí je, že v interiéru nic nevidí. 😄
Zkus si nakonfigurovat auto obdobných kvalit s obdobnou sítí nabíječek s obdobnou cenou u konkurence...
evocolt
Y sa uz nejaky ten piatok predava,tak preto ma zaujimalo ako boduje proti 3. (USA,CINA)
Je mi jasne,ze v EU sa to ukaze az ked otvoria Berlin.

Niekde v starsej teme som zachytil info o i4 M50 vs TM3 performance a pokial ma pamat neklame, tak cena bola plus minus rovnaka a aj ty musíš uznat, ze interier je o mile daleko vpredu co sa tyka materialov,vybavy,kvality oproti interieru TM3.Takze za rovnaku cenu mas urcite lepsie spracovane auto ako v exterieri,tak v interieri.

A este dostala Tesla aj na frak na sprintoch :-!
DonVito
Ja vidim tedy cenu 59.000€ vs 69.000€.
Ale OK. Uvidime.
Mne se interier BMW taky libi vic. Radeji bych interier modelu S, nez 3. 😄
Na druhou stranu spoustu BMW mivalo jeste nedavno kvalitou jedny z nejhorsich interieru.
Tvrde plasty a vrzaly. Made in Germany...

Jde o to, ze kdyz bude mit TM3 problem s prodejem, tak zlevni.
Ale to ji zatim nehrozi.
A myslim, ze uzky misto i4 bude kapacita vyroby.

Ty sprinty byla +- plichta. Mozna kdyby Tesla byla bez tuningu, tak by vyhrala.
Ale to je jedno. Obe auta jsou pekelne rychly.
evocolt
To tak skoro asi nebude a ratam,ze ked pride ta doba,tak to bude len preto,ze sa Tesla navzajom bude pozierat a ludia daju prednost Y pred TM3.Tesla fans vzdy budu vyberat medzi Teslami,tak ako to robia aj oddany fans Applu.

Tomu verim,ze bude mat BMW problem nie s predajnostou modelu i4,ale s dodanim suciastok do i4. (bateriek,cipov)

Ze tebe sa lubi ten "volant" s S-ka,vsak? 😉
DonVito
volant ne

Jinak Teslu bych k Apple uplne neprirovnaval.
Protoze cenove je to opacne nez ve smart-phone branzi.

Tesla je spis levnejsi a navic nabizi vic. Tudiz oslovuje vetsinu potencialnich zajemcu (kteri uz si zjisti neco vic, nez jak vypada interier...) o EV.
Image Apple by rado prave BMW. Jenze na to nema. A se svoji priorizaci spalovaku ani mit nebude.
Tomu se muze priblizit Audi, az se bude koncentrovat treba s tou dalsi A4 uz jen na elektrinu. Ale ne BMW, jako nejaky derivat spalovaku.

Predstav si i-Phone levnejsi nez Samsung. To je Tesla.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
😁 Jsi zase trochu popustil uzdu fantazii, koukám. Až bude Tesla prodávat každý měsíc, tak si pokecáme o tom, co je nejprodávanější auto v Evropě.
DonVito
Prijde ti Giga-Berlin jako fantazie?
😁
Avatar - Atomas
Atomas
že se jedná opět o kouzlení s čísly a kvartálními dodávkami vozidel Tesla... Tedy v říjnu málo, v listopadu skoro nic a v prosinci BUM...
Mino 1
Co nemeni nic na tom, ze uz 2x bola najpredavanejsia za jeden mesiac, ze?
DonVito
:yes:

Ano. Nebo takto😒br />https😐/www.focus2move.com/…g-mid-size-cars/

Tesla Model 3 -up 2 spots- with 572k units (6.8% share) :-!
BMW 3 Series which rose 1 spot with 406k sales (4.8% share)

Za Toyotou Camry světově druhé nejprodávanější auto SVĚTA své třídy.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Z toho že Teslu v ČR za rok 2021 porazilo fosilní duo Dodge/RAM se raduješ taky? Jo bez dotací a zákazů to nikdo nechce vid 😄 😄 😄
Arese
😒] 😒] 😒] :yes:
Freddka
Tak ale zase CR je vzdy o 5-10 let pozadu… :-!
Freddka
Tak ale zase CR je vzdy o 5-10 let pozadu… :-!
To na tech trendech nic nemeni.

Mimochodem kdyz to vydelim trema (mesicema) stale je to 15 tisic Model 3 mesicne, kolikaty je to auto? Nekdy sesty sedmy?
Avatar - Emel
Emel
Co vydělíš? TM3 má za prosinec 27t rezervací, děleno třema to nebude 15, ne?
Myslíš když sečteš ta čísla z Carsalesbase s prosincem tady a zprůměruješ?
Avatar - Anonym
Anonym
Budme rádi že sme pozadu a kéž budeme co nejdéle, v tomto 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já myslím že soudruzi z EURVHP jsou vyděšeni když vidí jak špatně se elektrozkraty prodávají bez dotací ....
Já navrhuji ať Němci dotují nákupy elektrozkratů i našim občanům, když sají z ČR obrovské peníze.
Arese
Přesně! 😄 :yes:
Renoo
Tesla nemůže za to, že tu nemáme euro. V Německu stojí trojka tak trochu jiné peníze, je téměř o 200 000 levnější. Dotace jsou v Německu běžné. Byly dotace na nafťáky, teď jsou dotace na elektriku. U nás se Tesly prodávají dokonce bez dotací a ještě k tomu za vyšší cenu než v Německu.
Avatar - Emel
Emel
Proč by to mělo být nějak ovlivněné Eurem? Pokud se bavíme o autu z USA...
Renoo
Z nějakého důvodu je politika Tesly taková, že tam, kde je euro, tak tam mají jiné ceny. U nás v okolí je to Rakousko a nebo Německo. Slovensko nepočítám, protože tam Tesla zatím není. No a Polsko euro nemá a proto je tam Tesla dražší. Sice ne 200 000 Kč, ale "jen" o 100 000 Kč.
Avatar - Anonym
Anonym
A kdy byly dotace na benzíny? O žádných nevím 😄
Hendly
Stále jsem nepochopil jak dotace 200 tis někoho přinutí si koupit auto za 1mil i když ho nechce..
traveldrive
Opýtaj sa tunajšíxh petrolheadov a dieselfans, tí to vedia najlepšie. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No Helmuti na to rozhodně slyší.
Hendly
Tak nevím jak pro tebe, ale normální mi přijde neurazet. Jsou to Němci.
A podle tebe má teda logiku, že si někdo koupil za 1mil auto které nechtěl, protože na to dostal 200 tis slevu?
cudzinec111
U e-up to plati - z nepredajneho auta robi zaujimavu ponuku.
U tesly3 nejde len o tu dotaciu, kupili ju ludia, ktori ju chceli minimalne vyskusat, ale keby bola o 200000 drahsia a neboli znevyhodnovane diesle, tak mnohi by do toho nesli.
Balsam
Asi tak. Dotácia má pomôcť rozšíreniu a popularizácii EV, Nie je len na to, aby na EV presvedčila ľudí, ktorí ho nechceli, ale aj na to, aby ho sprístupnila tým, ktorí ho chcú, ale nemôžu si ho dovoliť. eUp! je výnimka, pri jeho cene dotácia znamenala novú skupinu zákazníkov, ktorá by o EV inak ani neuvažovala. U drahších áut získa ľudí, ktorí EV chcú, ale sú pre nich pridrahé. Takže v oboch prípadoch dotácia úlohu splnila.
Avatar - Emel
Emel
Většina lidí kupuje takový auto, který mu nabídne nejlepší value for money. A 200t je ekvivalent slevy 20%... to jestli bych dostal na auto za mega dodatečnou slevu 200t nebo ne by asi moje kupní rozhodnutí ovlivnilo. Navíc... pokud tu dotaci může dostat jen někdo, tak to pak z toho auta dělá zajímavou koupi i z hlediska ztráty hodnoty (pokud bys koupil TM3 v Německu s dotací a přeprodal ji do Čech, tak na tom slušně vyděláš - to ti předpokládám podmínky té dotace neumožní, ale i když to uděláš po dvou letech provozu, tak tam ta výhoda zůstane).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak on každý, kdo někdy viděl graf nabídky a poptávky, musí chápat, že zboží má nějakou cenu a když ji snížím pod náklady, tak se ho prodá víc, na tom není nic absurdního.
Hendly
Tak jestli znáš tento graf tak víš, že v situaci kdy se prodají všechna vyrobena ev za aktuální cenu tak není důvod snižovat ceny.
Co si ale myslím, že nevíš, jsou výrobní náklady na ev.
Hendly
Jak prodas ojetinu auta které nikdo nechce? 😄
Sorry, ale já to furt nechápu. A nebo spíš diskutuje s tím kdo napsal jak ev nikdo nechce. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ne nejsou to němci, je to národ pomatenců, který následuje vždy zcestné myšlenky politků a vůdců, at sou to sebevětší nesmysly a ničí všechny okolní státy Evropy, a to už posledních 200 let 😄
Avatar - fOE
fOE
Mam kolem sebe nekolik "helmutu" v EV nebo hybridech a do jednoho je maj protoze je chteli. Sleva / dotace byla jen prijemny bonus navic.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Helmuti dělali bordel v Evropě celou dobu.
Hendly
..... .
gutex
Téměř 71% nárůst prodejů Tesly je impozantní a to se letos ještě přidá Gigafactory Berlín :yes: :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
a aby to Helmuti utáhli, dále zvýší výrobu elektrické energie z uhlí .... 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Matej Mato
Kedze tesla udava pocet registracii za kvartal, tak pocet registracii za posledny mesiac ma 9119 a s tym sa nedostane ani do prvej dvadsiatky.
Ale hlavne ze v mesacnych rebrickoch je 4 krat v roku prva a 8 razi posledna s 0 registraciami.

Preco sa nepise tych 8 mesiacov ze ma 0 registracii?
Mino 1
"Tesla Europe Sales Figures" https😐/carsalesbase.com/europe-tesla/
Matej Mato
vdaka za doplnenie, z toho sa da vyratat mesacny priemer za cely rok 11700, alebo len z posledneho kvartalu 13700, to by bola 12. alebo 7. pozicia,
Rezna
Jak je možné, že do žebříčků automobilu, se dostane něco co automobil není? 😲
traveldrive
Ja sa divím, jak je možné, že sa do diskusie o Tesle dostane jedinec, čo dokáže vypotiť takú koninu. Z ktorej čerešne si spadol?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zamysli se woe nad sebou, bereš věci a sám sebe moc vážně
Já jsem rád že se mezi vámi Slováky našel jeden další s humorem a nadhledem :yes: :yes: :yes:
traveldrive
To mi píše ten pravý. 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ha ha ha ha ha
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Koukám, že Golf (ten především) a Octavia opět dopaly jako sedláci u Chlumce. Všichni čipy tak nějak mají, jenom koncern zase ne a ne...
Avatar - Emel
Emel
Tak jasně, ty komponenty jsou problém a v různou dobu dopadají na různé značky.
Když se podíváš na 2021 jako celek, tak to takové fiasko není. Jo, Clio předběhlo Golf, to je nevídané... ale VW má pořád tři auta v top 5 (Golf 2., Polo 3., Tiguan 5.).
https😐/www.focus2move.com/…st-selling-cars/
Ještě nějaká čísla
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/

Mimochodem - ten JATO žebříček je zajímavý spíš tím, co v něm není. V kompaktní třídě - Peugeot, Opel, Fiat, Renault, Hyundai, Kia - mimo top 50 modelů.
Renoo
V tý tabulce je teda zdrcující prodej Renault Group, který tratí 11 % a to může být rád za Daciu, protože samotný Renault je teda fail... A zajímavé je sledovat asijskou sílu - HMC + 21 % a Toyota Group + 10 %.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No vsadili na elektro a benzínové PHEV, vše předražené, a ještě k tomu přidávají ne úplně nejlepší pověst firmy Rendlík a syn (Ádo 😒] )
Takhle to MUSELO dopadnout.
Arese
Přesně. Kdo chce kam... 😒 :no:
Avatar - xxc
xxc
Nie je dolezity objem, ale zisk. Tie Clia za 8990 € mu asi vela zisku nepriniesli. Rovnako ako prispevok k ekologii, cim menej sa preda, tym menej sa vyrobi a je to ekologickejsie.
cudzinec111
Ako pre koho.

Dealer potrebuje predat servis, doplnky, financovanie, predlzenu zaruku, poistenie, opravy skodovych udalosti atd. Automobilke ide asi hlavne o ten zisk z predaja, ale dealer potrebuje točiť autá.
A automobilka aj tak tie auta sklada z dielov, ktore nakupi - a cim vyssi objem, tym vacsie mnostevne zlavy od dodavatelov, aj preto to maju male automobilky take tazke.
Renoo
Už to tu zdejší odborníci slibovali tak od roku 2015, že to ten další rok přijde a že to je jasný a nikdo to nekoupí. Mohli by mi tito odborníci napsat, kdy teda? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si Teslu pořídil, ale když má krachovat, tak si nejsem jistej...
Avatar - Emel
Emel
Kup si 3, ale od BMW. Krachovat nebude, ale s tou R6 už to bude jen horší a horší.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kup to ať Tesla nezkrachuje 😄
Musk je ale dobře přisátej na Kalifornii a NASA. Nemám obavy že by zkrachoval.
Navíc Svědci Elonovi jsou věrní až za hrob. :yes: :yes: :yes: 😒]
PS - na Helmuty už se taky dobře přisál a obdržel megadotace ne tu svojí fabriku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Stala se z toho v podstatě MEME akcie. Hejlové (buy the dip) to kupují stejně jako Dogecoiny a podobné shity.
Tím neříkám, že je Tesla bezcenná, ale její tržní kapitalizace naprosto absurdní a o reality odtržená...
Avatar - Emel
Emel
Pokud na to koukáš z té stránky, že je tu poměrně velká šance, že už za třeba 10-15let budou muset být všechna prodaná auta EV... a že Tesla má nějaký náskok v technologiích... a že každá tradiční automobilka by po těch technologiích skočila... tak už to tak absurdní není.
Nebo si představ následující - automobilky zaostávající ve vývoji EV by se složily na 60% akcií Tesly a pak prostě zavřely krám. Myslíš, že by to nebylo pro mnohé zajímavé? 😄
Avatar - MS-sport
MS-sport
Místo nejprodávanější má být správně NEJROZDÁVANĚJŠÍ.
traveldrive
Netrep koniny, nie si kôň. Alebo sa mýlim?
Avatar - kuk
kuk
V Norsku jejich prodej klesne v dubnu k nule. 😁
Makovnik
Sa ti divne veci snivaju.
V Norsku by bol predaj elektrosrotu zufaly, keby to nedotovali. No a nekup si elektroodpad, ked mas parkovanie, cesty, dane, poplatky, vsetko 0.
***i v parlamente = odpad na cestach.
Avatar - kuk
kuk
To musí ty výrobce dokonalejch německejch vozů s dokonalejma spárama ale nesmírně sr@t. 😁
Avatar - kuk
kuk
... a Covidu, zastavujou výrobu, odstavujou nedodělaný auta na letiště, extrémně se jim prodlužujou termíny a brutálně klesají prodeje, tak Tesla chrlí auta i továrny a prodeje jí skokově narůstaj rok od roku, krize nekrize. :-!

Akorát Hjundaje se čipová krize moc nedotkla protože má vlastní továrnu na čipy. Zato koncern a jiný dinosauři cedí krev. Toyota je až tak v pdeli, že vám v Japonsku dodá Land Cruisera až za 4 roky!!!! :-!
https😐/www.bloomberg.com/…ruisers-in-japan