Trojcípé hvězdě se v kompaktní třídě daří, a tak proč to v ní nezkusit i s elektrickým SUV? Dorazil proto Mercedes-Benz EQA, který jsme vyzkoušeli v rámci týdenního redakčního testu.
hele jako na rozvoz děcek po městě to bude fajn.... kompaktní, prostorné, obratné....
Pokud bude dlouhodobá spotřeba 20kWh tak dojezd je prostě 300, což je na příměstský provoz pohodička...
Samozřejmě sranda končí při pohledu do ceníku a při představě že s tím chci jet někam dál.... ale to je snad u každého EV.... Takže jako druhé auto do rodiny pro paničku mi to přijde jako zajímavá volba :-) ale jen pro ty co na to mají.... :-!
Souhlas :yes: a mimochodem se jim v tom mozna bude lip jezdit.... nebo kdyz ti usne dite a ty ho tam chces nechat, nemusis nechavat nastartovany motor kvuli klimatizaci atd. No same vyhody a socialni jistoty ;-)
Ja bych teda s takovym akcnim radiem nevidel ani problem v cestovani, treba po ČR.
A s nabijenim 100kw...
V pripade DC nabijeni ani nemusis lovit kabely v kufru.
S registraci CEZ mas nejsirsi nabijeci sit.
S registraci v Eonu dostanes cip, se kterym muzes nabijet u Cezu, PRE i Ionity (a samozrejme Eonu) bez jakykoli appky.
Jen zapojis kabel a pipnes cipem. Jednodussi nez tankovani.
Nez se vycuras a vypijes kafe, tak muzes mit nabito.
Jestlize je to jednou za cas, tak zdrzeni nestoji za rec.
V dnesni dobe uz je nabijeci sit naprosto dostatecna. :yes:
Obvykle je dokonce uz mozne najit dobijeci stanici v blizkosti cile cesty.
Tak včetně všech těch věcí okolo, 10 minut klidně může být. Než přijdeš od auta, vybereš ten nejlepší pisoár,
vymočíš, umyješ si ruce a vrátíš se. Asi nemyslel konkrétně jen ten akt. Ráno se taky vzbudim do minuty, ale vstávám někdy i půl hodiny.
Srandu stranou - EV nás môže naučiť trochu sa upokojiť. Nehnať sa jak blbec a počítať minúty. Proste si tú pauzičku dáš, keď nepiješ kávu, tak si dáš čaj, alebo niečo iného, pozrieš si správy v mobile alebo prečítaš noviny. A nebudeš musieť doháňať čas strávený nabíjaním, lebo s ním proste budeš počítať. Stále sa sťažujeme, akí sme ulietaní a jak nás zabíja stres, pritom ho berieme ako samozrejmosť a sami si ho vyrábame.
To už je výmysel, argument za každú cenu. Proste s EV si tú pauzu občas dáš a je na tebe ako ju využiješ. Namiesto protestov, že sa nemôžeš stresovať ako si zvyknutý, by si to mal oceniť.
To urcite ne.
Jestli to beres jako ve skole, tak je u nas nejmin dobra. https://www.idnes.cz/…_plzen-zpravy_vb
Treba tady pro Plzensky kraj:
"Kdo měl před několika lety v Plzeňském kraji strach, že nebude mít kde nabíjet elektromobil, toho trh vyvedl z omylu." ;-)
Myslím, že se to bude zlepšovat... ale třeba to pokrytí hlavních tahů je pořád docela bída. Plzeň asi dobrý... ale taky můžeš jet třeba směrem na Orlík a první nabíječku najdeš až v Pelhřimově. No dobře, na trojku bys to možná ukecal, ze známosti :-)
Nie, mozno 190 km bude rano pisat :-) Ale nabijam v noci, ked fuka v nemecku vietor a tecie voda v rieke. Ale milovnici znecistovania nezufajte, mam plno drevotriesky na palenie :-D
Zadne auto neni pro kazdeho, ani dacia v zakladu. ;-) V ramci CR je bohaty kazdy kdo si muze dovolit jakoukoliv funglovku. V ramci sveta je bohaty kazdy kdo si muze dovolit splachovat pitnout vodou. :-)
Jasně a ještě máš na zásuvce takovou krabičku, co ti pouští jen zelenou elektřinu do baterky :-[]
Nechoďte na mě s těma znečišťovatelama, kdyby vám opravdu šlo o životní prostředí, tak chodíte pěšky, maximálně na kole, máte vlastní biotickou zahradu, kde si vše vypěstujete a nejlépe se ano nemnožíte
Mne se líbí jak se tu bijí za životní prostředí, mne tu nadávají za nafťák a benziňák, ale já na rozdíl od nich jezdím tím nejlepším elektrovehiklem, který nemá ani sám Elon (tedy i když on to možná má :D). Má to brutální zrychlení, Prahu přejede i ve špičce +/- za pul hodinky z jednoho konce na druhej, nemusím pokaždé stát někde na nabíječce, jezdí hezky v tunelu, kde nikoho neštve a ročně na něj platím operační leasing cca 3600kč... no hele, kdo z nás je ten ekolog? A taky občas místo toho jdu pár km pěšky.. :D:D
To není tak dobrej elektromobil, více se naklání v zatáčkách, nesedí tak dobře, navíc je tam tristní ta spolehlivost, kdy nikdy nevíš, jestli dojedeš včas :-[]:-!
hele, časově je to 50% :D To jde, ne ? :D A ještě při přestupu se hýbu, takže dělám něco pro své zdraví, to by se mělo dávat za výhodu, jako kávička u Humpolce u EV :D
Vynikající aerodynamika s koeficientem 0,28? To už snad dneska nijak oslnivá hodnota není, ne?
Jinak proč ne, možnost koupit si místo ID.4 za podobný peníze Mercedes s trošku menší baterkou je asi v pořádku.
Souhlasim, jen teda minimalne z fotek ten vnitrek nijak zvlast hodnotne nevypada. Aby ta pridana hodnota nebyla jen ten znacek na kapote. ;-\ Jasne, muzu se na to divat optikou, ze je to u MB teprve zacatek potravniho retezce, to mam pak ale trosicku problem s cenovkou.
Ja neviem, priatelia, čo vás na tom irituje? Dizajn VW ako taký nie je zlý, len jednoduchší. Slabšie je to s materiálmi a povrchmi, to je pravda, sme zvyknutí na niečo iné. Ale že by to bolo až také strašné? V Mercedese to skôr vyzerá ako čínska hračka. Na oko bombasticky, ale v skutočnosti najlacnejší šunt.
MB není úplně můj šálek čaje, třeba ten stříbrnej volant... ale ve srovnání s ID.4 to je super.
Jak říká twisted, Enyaq klidně, ale ta ID.4 je strašná.
Dizajn exteriéru - hrozný
Dizajn interiéru - hrozný
Spotreba - hrozná
Mercedes s predným pohonom - podobne ako u BMW - divné
Cena - šialená
Niet dôvodu sa po ňom obzrieť.
když jsou jejich nákupy v porovnání se spalováky marginální? AŤ si každý koupí, co se mu hodí, ale ať denodenně necpou lidem pod nos něco, co se dá přirovnat k paní Colombové, tu taky nikdo nikdy neviděl! S EV je to bezmála stejné!
ale já neberu vůbec třídy aut, ale pohon, kdy je tady poslední dobou denodenně 1až 2 články o eketroautech a masírka, jak jsou skvělé, tiché, nic nežerou, jsou eko.... zatímco o těch 99,9% spalováků-takové nadšení redakce nevyvolává.
Jo hochu, casy se meni.
Taky trochu ziram, ze se to tu ted seslo.
A ty diskuze zerou neskutecne casu. :D
Ale co kdyz to neni masirka a ta EV jsou skutecne ticha, usporna a eko? :-)
Ja jsem treba stastnej, ze konecne existujou auta, ktera plni emisni limity. Predevsim EV. :yes:
Uzasna doba. Mercedes (EQA), ktery KONECNE nesmrdi. :yes::yes::yes: https://www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Coz nebylo pravidlem, az posledni generace se zda, ze uz normu snad KONECNE plni resp. tolik nesmrdi.
Der saubere Diesel ist (auch ohne Betrug) möglich. Aber der hohe Aufwand bei der Abgasnachbehandlung macht CO2-Sparen mit dem Diesel für immer mehr Fahrzeug-Segmente unrentabel.
U EV totiz stoji (Aufwand) cisteni spalin nulu - nic. A presto bude vzdy plnit ty nejprisnejsi normy, bez podvodu (ohne Betrug). ;-)
Asi tak k te ekologii.
Tichost a uspornost doufam rozvadet nemusim.
Ekvivalent spotreby 2,1l/100km je podle me slusny.
Jen tak mezi řečí, výfukové zplodiny jsou tak max polovina emisí z provozu auta, ten zbytek, částice z brzd a pneumatik zůstavají stejné, s tím, že při průjezdu se ještě zvíří tyto částice z vozovky.
Ale jo, do center měst a obytných zón jezdit jen na elektro by byl ideál.
Podiel z predaja nových áut za rok 2021 bol v ČR myslím 1.29 % pri EV takže je to ako píšeš okrajová záležitosť pre pár nadšencov s plnými vreckami.Pre bežného človeka to určite nie je a keď za pár rokov splasne bublina tak ani nebude.Kde by vybudovali všetky tie nabíjačky a ako by vyrobili toľko elektriny a kolko ľudí si môže reálne kúpiť auto od 35 000 € a viac.SCI-FI na pokračovanie ale je už fakt trápne že automobilový web minimálne raz za deň píše o fascinujúcich elektospotrebičoch.
ked v porovnavacom teste predadli do Eniaku, tak mali v nom lepsi pocit, ako v Mercedese :-) Vsetko im tam vrzgalo, ako keby spolupracovali s Renaultom.
Takže za cenu Enyaqa se dá koupit tenhle Mercedes ? Lépe postavený, komfortnější... Koncern je na tom fakt špatně. Pripadne kdo chce méně prostorné a rychlejší, koupí Model 3.
A jak už tu někdo psal, když lidi z ojetých smrdutých Diesel krabic přesednou do tohoto, bude všem lépe.
Dokázal by to někdo porovnat s GLA? Není to odhlučnění v článku spíš zkreslené elektrickou jízdou po městě? Protože za mě největší mínus GLA/GLB je slabší odhlučnění (jak od kol, tak aerodynamika).
Jinak je zajímavé, že GLB stále nemá žádnou elektrifikovanou verzi (ani PHEV, ani BEV).