Novinky
Xylo
5
Baterka 38,2 kWh a dojezd okolo 100 km to je opravdu úctyhodný výkon 😄
Přejít do diskuze
Jel jsi s něčím takovým?
Co se ti na 30kWh nazdá? Jezdí za to reálně BMW iX, Testly X mínus max 10%, Etron plus 10%. Mimochodem 85kW elektromotor v X5 jede líp než Fábie SDI, pokud chceš víc, přidáš plyn a máš 400hp. Celé se to nastartuje, podřadí a rozjede 3x rychlejc než se vzpamatuje DSG. O tom jak že to celý funguje na elektřinu i v mrazu na rozdíl od Rav 4 PHEV a o tom že to má konzistentní chování nabitý i vybitý ani nemluvě.
Na téhle zástavbě od ZF není tragédie nic. Včetně 3,5 tunovýho vleku co má třeba PHEV Tureg... Jaká je konkurence, ono třeba RX tohle umí? Nebo Tesla?...
Co se ti na 30kWh nazdá? Jezdí za to reálně BMW iX, Testly X mínus max 10%, Etron plus 10%. Mimochodem 85kW elektromotor v X5 jede líp než Fábie SDI, pokud chceš víc, přidáš plyn a máš 400hp. Celé se to nastartuje, podřadí a rozjede 3x rychlejc než se vzpamatuje DSG. O tom jak že to celý funguje na elektřinu i v mrazu na rozdíl od Rav 4 PHEV a o tom že to má konzistentní chování nabitý i vybitý ani nemluvě.
Na téhle zástavbě od ZF není tragédie nic. Včetně 3,5 tunovýho vleku co má třeba PHEV Tureg... Jaká je konkurence, ono třeba RX tohle umí? Nebo Tesla?...
Suchá hmotnost 2,7t, EU norma 2,8t. V8 je o cca 250kg lehčí. Nicméně mě by takhle varianta vyhovovala, Z práce a do práce to zvládne jako EV, delší cesty mít tenhle R6 s podporou baterek problém taky nebude. 😉
Provozuju podobnou kombinaci, za 40tkm jsem nikdy neměl větší spotřebu než by měla slabší nafta a to včetně započtení elektřiny.
Bez externího dobíjení určitě ne. Ten princip je u všech plug-inů stejný - jedeš na elektřinu dokud nějakou máš a pak už na benzín/naftu. Doma dobiješ a zase máš na 80-110 km elektrovůz. Takzvanou rekuperací (z brzdění) dostaneš do baterky malinko proudu a z alternátoru dobíjíš 12V (malou) baterku. Blbé je, že spotřeba elektřiny ukazuje, jak jsou takové stodoly náročné na provoz.
… jak prodat ještě ňáky spalovací motory. Todle je naprostej přežitek. Přestaňte blbnout, vyhoďtě ten spalovák a dejte tam větší baterku. :-!
viz rasto chvala, v ev rezimu se stejne nastartovala byt mene nez Peugeot nebo Hyundai. GLE/X5 nic takoveho nepotrebuje.
Nejsem v tomhle žádný odborník, takže se můžu mýlit. Klasické hybridy ala Prius mají tuhle kombinaci, ale na elektřinu ujedou pár kilometrů. U téhle stodoly, aby to jelo jel na elektriku, by musel (asi) jít celý výkon spalovacího motoru jet na dobíjení trakční baterky, což by (asi) nedávalo smysl. V takovém vozidle je silnější diesel asi jedinou (ekonomicky) rozumnou volbou.
To umí asi každé PHEV. Ale je to dost zvěrstvo a dává to smysl jen při specifických situacích.
prius plug-in má 8,8kWh baterku a ujede asi 60km, stojí o dva Mkč méně. Full hybrid ujede na elektřinu třeba 1KM neb třeba 100metrů, ale v žádným případě nemají hybridní toyoty alternátor 12V se dobíjí z velké baterky a taky nemají nějakéj klínák třeba na kompresor klimy, ta je na elektřinu.
Protože se počítá jen 75%. Takze 30g je za 25km. Z toho se dá odhadnout spotřeba v HEV režimu.
Tedy pokud ten výpočet zase nezměnili
Tedy pokud ten výpočet zase nezměnili
Ale tady nevidim odpovedi n 3 zakladni otazky😒br />
- kolik to cele vazi?
- dokaze s elektrikou hospodarit tak, aby byl schopen trvaleho provozu bez externiho dobijeni? Myslim provozu porad s podporou elektromotoru.
- a mozna jen recnicka: proc sakra potrebuje auto tohoto typu zrychleni z nuly na sto za 5,6 sekundy?!!
- kolik to cele vazi?
- dokaze s elektrikou hospodarit tak, aby byl schopen trvaleho provozu bez externiho dobijeni? Myslim provozu porad s podporou elektromotoru.
- a mozna jen recnicka: proc sakra potrebuje auto tohoto typu zrychleni z nuly na sto za 5,6 sekundy?!!
když jedeš na elektřinu a počítač vyhodnotí, že ti dochází EL., tak motor startuje aby se zahřál kat, aby to nemělo potom záhul na emise. Prozto aji když by to ujelo 100km, se uvádí spotřeba a CO2
u takového tanku
je to marné jeto marné je to marné
skutečné emise v reálu vyšší než u dieselu
je to marné jeto marné je to marné
skutečné emise v reálu vyšší než u dieselu
Jeep to umi.
Ma 4xe, kde je jedna z voleb rezimu dobijeni "porad s podporou" , a baterky pak dobiji normalne alternator.
Libi se mi ta moznost.
Tak se ptam, jestli nekdo vi, jestli je tady taky.
Taky je to off-road.
Ma 4xe, kde je jedna z voleb rezimu dobijeni "porad s podporou" , a baterky pak dobiji normalne alternator.
Libi se mi ta moznost.
Tak se ptam, jestli nekdo vi, jestli je tady taky.
Taky je to off-road.
praktik se zkušenostmi s takovýmto systémem i teoretický vzdělaný člověk ve fyzice se jen pousměje a kavka to opět sežere i s navijákem. :-! :yes: