Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dojezd plug-in Range Roveru překonal očekávání, na elektřinu slibuje až 113 km

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Automobilka zveřejnila parametry vycházející z WLTP testování, které o 13 % předčilo původní odhady.

Když Land Rover v minulém roce představoval novou generaci modelu Range Rover, představili zástupci automobilky také plug-in hybridní motorizace P510e a P440e, které měly mít podle původních odhadů čistě elektrický dojezd cca 100 km a emise CO2 okolo 30 g/km.

Nyní, když automobilka na svém domovském trhu zahajuje příjem objednávek nového Range Roveru, však zveřejnila přesné technické parametry plug-in hybridních motorizací, které dokonce předčily původní očekávání a potvrzují správnost označení „Extended-Range plug-in hybrid“.

Video se připravuje ...

Podle certifikovaných dat, vycházejících z měření dle WLTP, by totiž nové plug-in hybridy měly zvládnout na elektřinu dojezd až 113 km (zlepšení o 13 %), zatímco emise CO2 klesly oproti očekávání na 18 g/km.

Kromě dat vycházejících z WLTP automobilka uvádí také odhad dojezdu v reálném světě, který by se měl pohybovat okolo 88 km. Samotné 13 % zlepšení dojezdu dle WLTP ovšem podle automobilky znamená, že typičtí zákazníci Range Roveru zvládnou až 75 % svých cest v čistě elektrickém režimu.

Častější jízdu na elektřinu navíc podporuje i sofistikovanější systém dobíjení. Při nabíjení střídavým proudem zvládne Range Rover výkon 7,2 kW a z 0 na 100 % se baterie nabije za cca 5 hodin. Novinkou je ale podpora rychlonabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 50 kW, kdy má být nabití z 0 na 80 % otázkou necelé hodiny.

Plug-in hybridní Range Rover přitom vždy nabízí techniku kombinující 3,0litrový šestiválec (P440e 440k/620 Nm, P510e 510k/700 Nm) s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií o kapacitě 38,2 kWh. Výkonnější verze pak nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h dokonce již za 5,6 sekundy.

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - kuk
29. 1. 2022 23:27
Re: PHEV s benzínem = nesmysl
Někteří nechápaví jedinci s cihlou místo nohy a místo mozku nic takovýho nedokážou. :D
Avatar - kuk
29. 1. 2022 23:19
Poslední zoufalej pokus…
… jak prodat ještě ňáky spalovací motory. Todle je naprostej přežitek. Přestaňte blbnout, vyhoďtě ten spalovák a dejte tam větší baterku. :-!
29. 1. 2022 09:38
Re: Výborný výkon
viz rasto chvala, v ev rezimu se stejne nastartovala byt mene nez Peugeot nebo Hyundai. GLE/X5 nic takoveho nepotrebuje.
Avatar - Mikesus
28. 1. 2022 22:12
Re: Výborný výkon
Co je za problém s rav4 phev? Měl jsem ji v mrazu a ničeho jsem si nevšiml.
28. 1. 2022 17:21
Re: Výborný výkon
Jel jsi s něčím takovým?
Co se ti na 30kWh nazdá? Jezdí za to reálně BMW iX, Testly X mínus max 10%, Etron plus 10%. Mimochodem 85kW elektromotor v X5 jede líp než Fábie SDI, pokud chceš víc, přidáš plyn a máš 400hp. Celé se to nastartuje, podřadí a rozjede 3x rychlejc než se vzpamatuje DSG. O tom jak že to celý funguje na elektřinu i v mrazu na rozdíl od Rav 4 PHEV a o tom že to má konzistentní chování nabitý i vybitý ani nemluvě.
Na téhle zástavbě od ZF není tragédie nic. Včetně 3,5 tunovýho vleku co má třeba PHEV Tureg... Jaká je konkurence, ono třeba RX tohle umí? Nebo Tesla?...