Dojezd plug-in Range Roveru překonal očekávání, na elektřinu slibuje až 113 km
Automobilka zveřejnila parametry vycházející z WLTP testování, které o 13 % předčilo původní odhady.
Když Land Rover v minulém roce představoval novou generaci modelu Range Rover, představili zástupci automobilky také plug-in hybridní motorizace P510e a P440e, které měly mít podle původních odhadů čistě elektrický dojezd cca 100 km a emise CO2 okolo 30 g/km.
Nyní, když automobilka na svém domovském trhu zahajuje příjem objednávek nového Range Roveru, však zveřejnila přesné technické parametry plug-in hybridních motorizací, které dokonce předčily původní očekávání a potvrzují správnost označení „Extended-Range plug-in hybrid“.
Podle certifikovaných dat, vycházejících z měření dle WLTP, by totiž nové plug-in hybridy měly zvládnout na elektřinu dojezd až 113 km (zlepšení o 13 %), zatímco emise CO2 klesly oproti očekávání na 18 g/km.
Kromě dat vycházejících z WLTP automobilka uvádí také odhad dojezdu v reálném světě, který by se měl pohybovat okolo 88 km. Samotné 13 % zlepšení dojezdu dle WLTP ovšem podle automobilky znamená, že typičtí zákazníci Range Roveru zvládnou až 75 % svých cest v čistě elektrickém režimu.
Častější jízdu na elektřinu navíc podporuje i sofistikovanější systém dobíjení. Při nabíjení střídavým proudem zvládne Range Rover výkon 7,2 kW a z 0 na 100 % se baterie nabije za cca 5 hodin. Novinkou je ale podpora rychlonabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 50 kW, kdy má být nabití z 0 na 80 % otázkou necelé hodiny.
Plug-in hybridní Range Rover přitom vždy nabízí techniku kombinující 3,0litrový šestiválec (P440e 440k/620 Nm, P510e 510k/700 Nm) s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií o kapacitě 38,2 kWh. Výkonnější verze pak nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h dokonce již za 5,6 sekundy.