Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dojezd plug-in Range Roveru překonal očekávání, na elektřinu slibuje až 113 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 28. 1. 2022 • 13:09
37
29
Zobrazit náhledy (37)
Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover

Automobilka zveřejnila parametry vycházející z WLTP testování, které o 13 % předčilo původní odhady.

Když Land Rover v minulém roce představoval novou generaci modelu Range Rover, představili zástupci automobilky také plug-in hybridní motorizace P510e a P440e, které měly mít podle původních odhadů čistě elektrický dojezd cca 100 km a emise CO2 okolo 30 g/km.

Nyní, když automobilka na svém domovském trhu zahajuje příjem objednávek nového Range Roveru, však zveřejnila přesné technické parametry plug-in hybridních motorizací, které dokonce předčily původní očekávání a potvrzují správnost označení „Extended-Range plug-in hybrid“.

Video se připravuje ...

Podle certifikovaných dat, vycházejících z měření dle WLTP, by totiž nové plug-in hybridy měly zvládnout na elektřinu dojezd až 113 km (zlepšení o 13 %), zatímco emise CO2 klesly oproti očekávání na 18 g/km.

Kromě dat vycházejících z WLTP automobilka uvádí také odhad dojezdu v reálném světě, který by se měl pohybovat okolo 88 km. Samotné 13 % zlepšení dojezdu dle WLTP ovšem podle automobilky znamená, že typičtí zákazníci Range Roveru zvládnou až 75 % svých cest v čistě elektrickém režimu.

Častější jízdu na elektřinu navíc podporuje i sofistikovanější systém dobíjení. Při nabíjení střídavým proudem zvládne Range Rover výkon 7,2 kW a z 0 na 100 % se baterie nabije za cca 5 hodin. Novinkou je ale podpora rychlonabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 50 kW, kdy má být nabití z 0 na 80 % otázkou necelé hodiny.

Plug-in hybridní Range Rover přitom vždy nabízí techniku kombinující 3,0litrový šestiválec (P440e 440k/620 Nm, P510e 510k/700 Nm) s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií o kapacitě 38,2 kWh. Výkonnější verze pak nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h dokonce již za 5,6 sekundy.

Související články

Témata
Avatar - kuk
29. 1. 2022 23:27
Re: PHEV s benzínem = nesmysl
Někteří nechápaví jedinci s cihlou místo nohy a místo mozku nic takovýho nedokážou. :D
Avatar - kuk
29. 1. 2022 23:19
Poslední zoufalej pokus…
… jak prodat ještě ňáky spalovací motory. Todle je naprostej přežitek. Přestaňte blbnout, vyhoďtě ten spalovák a dejte tam větší baterku. :-!
29. 1. 2022 09:38
Re: Výborný výkon
viz rasto chvala, v ev rezimu se stejne nastartovala byt mene nez Peugeot nebo Hyundai. GLE/X5 nic takoveho nepotrebuje.
Avatar - Mikesus
28. 1. 2022 22:12
Re: Výborný výkon
Co je za problém s rav4 phev? Měl jsem ji v mrazu a ničeho jsem si nevšiml.
28. 1. 2022 17:21
Re: Výborný výkon
Jel jsi s něčím takovým?
Co se ti na 30kWh nazdá? Jezdí za to reálně BMW iX, Testly X mínus max 10%, Etron plus 10%. Mimochodem 85kW elektromotor v X5 jede líp než Fábie SDI, pokud chceš víc, přidáš plyn a máš 400hp. Celé se to nastartuje, podřadí a rozjede 3x rychlejc než se vzpamatuje DSG. O tom jak že to celý funguje na elektřinu i v mrazu na rozdíl od Rav 4 PHEV a o tom že to má konzistentní chování nabitý i vybitý ani nemluvě.
Na téhle zástavbě od ZF není tragédie nic. Včetně 3,5 tunovýho vleku co má třeba PHEV Tureg... Jaká je konkurence, ono třeba RX tohle umí? Nebo Tesla?...
Články odjinud