Paleta elektromobilů Škoda se počínaje dneškem rozrůstá o nového člena. Enyaq Coupé láká na atraktivnější balení se svažující se střechou, sportovně střižené RS i chytřejší software.
až 180 km/h ovšem POUZE když je baterie nabitá na 88%, když je teplota baterie mezi 25-40 stupni C a na dobu maximálně 30 s. tolik k tomu "svištění" pane Kolmane! Ale nepochybuji, že Vy tu informaci máte, jen nám ji z nějakých nepochopitelných důvodů (marketingových?) nechcete sdělit ;-\
Počkej, ale v tom je ten pokrok, už můžeš jezdit s Elelektrem chviličku i 180kmh ;-) To co umí každá turbo litrová Fabie za 400k, teď můžeš i s elektrem za 1.5mio. Jen zapoměň na velmi teoretický dojezd 500km :yes:
informace, kterou píšete, se týká maximálního výkonu, ne max. rychlosti. Mimochodem v testech vozů s touto technikou zazněla několikrát, naposledy zde: https://www.auto.cz/…eta-verzi-142464
Počet trollov sa povážlivo zvyšuje. Je na zamyslenie, že aj inak normálne pôsobiaci ľudia píšu neskutočné kraviny, jakmile ide o EV a vedome zo seba robia hlupákov ukazujúc bez rozmyslu na iných.
Cemu?
Muzes uvest cisla se kterymi mas problem?
Kdyz se bavis o fyzice...
Chapes doufam, ze vmax je obycejne u EV omezena maximalnimi otackami? Neco jako kdybys mohl ve svym spalovaku zaradit maximalne (jen) trojku.
Jakmile neakcelerujes, nepotrebujes maximalni vykon... ;-)
Myslím, že 220 kW by to v 230-250 km/h mělo leda v případě, že by tam dali CVT nebo dva převody. Nemluvě o tom, že nikdo nevíme, kolik kW to auto po 30 s plynu na podlaze má.
Aha, takže další šofér, co o autech a jejich fungování zřejmě prakticky nic neví. Ale nejvtipnější na těchto diskuzích je, že čím větší kravinu někdo napíše, tím víc palců nahoru dostane. :no::-[]:D
mne to proporciami skor pripomina ssangyong actyon ... tym ake to je na dlzku "stlacene" a "hrbate"...... klasicky eňak je jasne krajsi aj praktickejsi.... hoc tiez je to len dalsia prekerna zehlicka.... nevidim jediny dovod kupovat taketo nieco ked za to mozem mat superbecko s 2.0tsi
Přesně ani mě se tahle obluda nelíbí ,navíc nedávno zde na auto.cz byl zveřejněn článek o digitalizaci interiérû automobilových značek ,a v něm se většina Tzv. Expertû mimochodem najdou se i novináři na auto.cz kteří s článkem souhlasí ,shodla že míra digitalizace už přesáhla ûnosnou mez ,ale zde se vše neustále jen vychvaluje jak je vše skvělé a intuitivní při řízení.Ten obří hnus který trčí z palubní desky už má rozměry malé přenosné televize a nechápu jak se tohle mûže někomu při řízení auta zamlouvat. Už by s tím měl někdo začít něco dělat a né jen vychvalovat protože za chvíli už bude jeden velký ovládací panel celé čelní sklo. Na takové věci by se měla EU zaměřit místo nesmyslného znižování emisí CO. Bezpečnost by snad měla být na prvním místě. No hnus tahle Škodovka. Škoda peněz.
Traveldrive: Já přece netvrdím že to není skica ,ale vycházet to bude už z toho co jezdí jen tomu trochu změní zadní proporce ,ale jinak to bude z venku i zevnitř pořád stejná obluda 👎👎👎.
Tak měl jsem možnost v Eniaqu sedět podotýkám jen sedět neměl jsem možnost se svézt a máte pravdu v tom že něco na mě dýchalo ,ale nevím jestli to bylo zrovna charisma. Možná tam někde spíš potichu funěla Laura 😀😀😀.
Premejslim co misto x4 poridit a takovou žlababu už znova nechci. Vic by me ale stvalo prodat 300 koni v benzinu s dojezdem 750 km a dovalit domu tohle.
Pro mě je tenhle typ aut jehož módu započalo jedno z nejošklivějších aut všech dob Pontiak Aztek a rozšířila ho zrůdnost BMW X6 etalon nevkusu a nejhloupější a nejošklivější karosářské varianty co může být :-D:-D Ale co lidi nemají vkus a klidně si takové hrůzy koupí, budiž jim přáno já už jsem se naučil výskyt těchto zrůd na silnicích přetrpět.
Mam pocit,ze jeden druh auta este predci etalon nevkusu a najhlupejsej karosarskej varianty akymi su suv kupe.A tym je karosarska varianta suv kabriolet.To je Olymp nevkusu.
suhlas... proporciami je to nieco ako aztek alebo kyron ...... proste ziadny krasavec.... voci tomuto autu je aj fabia dizajnovy diamant na kolesach... prakticke to pritom tiez nebude s tou kupolovitou oblou strechou... a na dialnici si ho poda aj lacny space star v stvrtinovej cenovke
S těmi panely by se to mohlo fakt dobře dobíjet a taky parádně přehřívat, načež by se získaná energie musela použít na chlazení ... :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Máš nějaký zkušenosti, vždyť ty nemůžeš mět ani šíbr, neboť vše z výfuku by se vrátilo do kabiny.
Ta elektrárna by mohla za klidu větrat i když toyota uvádí třeba u priusu, kolik km za rok to přidá na dojezdu, to vlastně i je jenom třeba ta klima.
když jde o zdraví, tak jen vážně.Auto vytváří vzduchový pytel a když jedeš ropákem s otevřeným šíbrem, tak si zkus dát na zadní sedačky indikátor CO2. A co je když v krvi je CO2? Ze všeho si děláš srandu a raději smajlíky. Máš doma karmu nebo kotel?
a nejsou?, pujčím ti motorku a budeš jezdit za 148, bude ti housnot krev, budeš se potit, ruce brnět, svaly odmítnou spolupráci a v jedné zatáčce prostě nenakloníš.
Me se to libi, docela hodne. Ma to peknou siluetu, peknou zad i vnitrek. Cim si nejsem jistej je trosicku predek, ale jinak bych tomu dal klidne hodnoceni velice peknou dvojku, mozna dokonce jedna minus. :yes:
Tohle vyprodukovala ta firma, co jí z dání dáváme na zaměstnance ? Alespoň děkovný billboard u Boleslavově nám mohli postavit.
Jsem zvědav na cenovku. Tipuji za cenu Tesly, ale mnohem menší dojezd, horší dobíjení a předpotopní technika. Sledovat auto před do 90kmh...wow, to žijete v roce 2010 ?
šak fialka ušetří někde jinde, vždyť šlo jen o 1,3 miliardy, i ekonom Kovanda byl proti tomu podporovat nezdravou firmu, která žije ze dne na den a neuznává podnikatelský riziko a hlavně, že zisk odvedla do německa a nemá rezervy pro tyhle případy.
Nech už boli príčiny akékoľvek, neverím, že bolo nutné predať to celé. Ostatne netýka sa to len Škody ale mnohých ďalších firiem v Čechách aj na Slovensku. Lenže naši politici boli jak hladné vši, za balík do vrecka by to predali aj vlastnú matku.
Netrep hlúposti. Nič jej nedávaš. Dáva vláda a tú niekto zvolil, tak sa nesťažuj. Beztak nemáš šajn, kam všade, na čo a do čích vrecák tvoje peniaze prúdia. To ti neprekáža?
Hlavně, že vy šajn máte. Fakt, že se krádeže a nepravosti dějí jinde neznamená, že mi tato jedná konkrétní nesmí vadit. Samozřejmě mi to překáží, ale to nijak neospravedlňuje pachuť kterou cítím, když ze svého platím zaměstnance, zatímco jiný dostane od státu 1.3 miliardy. A to nejsou zdaleka jediné pobídky.
Možná je čas se zamyslet, jestli tento podnik postupně nenechat nahradit dalšími, který jej na trhu nahradí. Jako stát bychom na tom jenom vydělali, neboť by tu třeba i řádně danili, a neutíkali se zisky do zahraničí.
V čem dělám chybu ? Mám držet hubu, krok a dívat se na to ? Dřív jsem několik škodovek vlastnil. Dneska by mě hanba fackovala je koupí podpořit.
Jediná chyba je v tom, že sa tieto veci vyťahujú prakticky až teraz pri EV. Pri Octavii I to bolo samé hurá, a nikomu nejak štátne príspevky do nemeckej firmy nevadili. Tieto kecy o "našich daniach" tu zrazu čítam každú chvíľu. Sorry ako.
Nebo za svoje vlastní daně?
2020 už byl špatnej rok, Škoda Auto zaplatila na dani z příjmu asi 2 miliardy. Rok předtím to bylo 3,6 miliardy, 2017 8,3. K tomu samozřejmě sociální a zdravotní, daně z příjmu všech zaměstnanců, DPH. A totéž u subdodavatelů.
Nemáš vůbec představu o tom, jaké peníze taková automobilka do ekonomiky přináší.
Vláda stanovila podmínky pro náhrady, Škoda je splnila a náhrady dostala, krádež je to jen z tvého pokřiveného úhlu pohledu.
Chtěl jsem napsat, že děláš chybu, že nezaložíš ten další podnik, který by přinášel příjmy do rozpočtu... ale jak o tom přemýšlím, tak by to asi byly spíš náklady na sociální dávky :-)
Takže jim byla odpuštěna polovina toho, co zaplatili na dani z příjmů. My ostatní platíme daně procentuálně, úměrně své velikosti. Procentuálně platíme naprosto to samé. Odvody za zaměstnance, daň z příjmu, silniční daň...jen nám nikdo nevrátí část zpět.
Myslet si, že kdyby tu nebyla Škoda tak ty peníze do rozpočtu nepritecou, jinými slovy Škodu auto nikdo jiný na trhu nenahradí, je další známkou Vaší neznalosti. Ve skutečnosti by stačilo pár menších firem s vyšší přidanou hodnotou, a stát by vybral více. A nemuseli bychom poslouchat kecy odborářů.
Promiňte mi ten výraz, ale jste ekonomický analfabet.
Vy ostatní můžete čerpat podporu z programu antivirus taky... a taky čerpáte, z vyplacených cca. 50 miliard šla půlka do firem do 50 lidí.
Škodovka nijak nebrání tomu, aby tu vznikaly jiné firmy. Důležité je mít ten produkt, který se prosadí i v zahraničí... produkt s vysokou přidanou hodnotou, v dostatečném objemu. Kdyby teď Škodovka skončila, tak jsme prostě o pár miliard ročně chudší.
marnost nad marnost... ale že mu nevadí dotace kasina, které může fungovat on-line... :) V poslední době je to tady fakt samej yntelechtuál a erkonom :)
Ale uznávám, máš velkou trpělivost Em Ele. :)
To je absolutně trapná představa. Zaměstnanec se pozná. Jednak, jak uvádím v odkazu výše, toto je důsledek jejich nákupní politiky, ne covidu. Druhak, nám fakt nikdo nic nedá, ani za covid a už vůbec ne mimo něj.
Jaká statistika ? Myslíte spíše data, ne ? Omlouvám se, že to vyznívá tak hrubě, mým cílem není Vás urazit, ale zkuste si nejdříve srovnat pojmy. Mícháte dotace na anticovid, který čerpala jak ta kasina tak Škoda, s extra dotacemi které dostala JEN Škoda. Proto jsem vám řekl, se tomu nerozumíte, protože díky tomu že toto zamícháte dohromady je jasné, že ve struktuře oněch peněz máte spíše okrajovou představu.
Ne že by to hrálo roli, ale například moje malinkatá firma nedostala nic. Neměla nárok a ani nechce. Museli jsme prostě šetřit. A díky tomu jsme na tom dnes vlastně i lépe. Jediné, co nám pravidelně chodí z FÚ co dva roky je daňová kontrola. A takových malých je ale málo. A dohromady tvoříme mnohem více, než celý autoprůmysl v ČR, natož Škoda auto. Proč nás tedy diskriminují? Protože nejsme jeden subjekt ? Takový argument pokulhává. Navíc málo českých Automotive firem dodává jen Škodě. Jejich místo by rychle vzaly jiné firmy, kterým nalévat peníze nemusíme.
No ale předtím jinde píšete o 1,3mld, což jsou peníze z Antiviru za celý rok, nejen za čipovou krizi. Stejně tak ta statistika (nebo data :-)) o čerpaných dotacích jsou za celý program antivirus.
Ty "čipové podpory" nedostala jen Škoda, dostaly ji firmy podnikající v automotive, zasažené problémy s nedostatkem čipů... ale k tomu tedy čísla nemám.
Jestli to bylo správně nebo ne... já tomu taky úplně moc nefandím, Škodovka měla za pololetí rekordní zisk a v principu by se mohla postarat sama. Ale zodpovídá za to vláda.
Když to říkáte vy, tak to musí být pravda. Můj názor je totožný s celou řadou renomovaných ekonomů. A co jsem se naposledy díval, tak jejich předpovědi vycházejí stále čím dál tím víc. Říkejte si co chcete, ale skutečnost je taková, že Škoda Auto je prominentní podnik a praktikuje nerovnou soutěž. Mírně řečeno. A my ostatní už na to jsme naštváni. Taky už od nové vlády nedostanete vůbec nic, ať se odboráři třeba vzteknou. Časy rýžování skončily. Je to dost vidět na těch Boleslavských úspěších.
Víte, daně - tedy vybrané peníze do společné kasy - mimo jiné slouží právě k tomu, aby v případě krize krizi eliminovaly nebo alespoň zmírnily.
Škodovka není jen Mladá Boleslav. Je to významný klient různých dodavatelů a subdodavatelů. Jen v CZ je takových dodavatelů a subdodavatelů něco přes 700 (tím nemyslím subjekty, ale počet míst v CZ, kde se vyrábí - nejen pro Škodu, ale pro celý VW) Jsou to desetitisíce dalších zamců, kteří tak nemusí sedět doma s hlavou v dlaních a přemýšlet, za co nakrmit rodinu. Pak je tu logistika s tím spjatá - další tisíce zamců, kteří vydělávají a mohou opět přispívat prostřednictvím přímých i nepřímých daní do pokladny. A v tom spočívá ta dotace. Aby se nezastavila výroba, aby lidé nestáli frontu před pracákem... problém ekonomů je, že vidí jen čísla, nikoliv lidi... a v žádném jiném oboru, než je ekonomie či ekonomika, se negeneruje tolik chybných predikcí - no, možná ještě meteorologie ;-)
Prominentnost Škodovky... ano, z výše uvedených důvodů. A já, jakožto přispěvatel do státní kasy, říkám, že s tím nemám absolutně žádný problém, ačkoliv v automobilovém průmyslu nejsem ani přímo, ani nepřímo zainteresován. Upřímně, dotace do hospod či do kasín mi dělají větší starosti.
O to tady asi nejde. Pokud se zastavila výroba, měl by to zaplatit ten kdo to způsobil - tedy (nejspíše) ti zlí dodavatelé čipů, kteří selektivně nedodávají do Škody. Žádná omezení ze strany státu ohledně výroby aut v roce 2021 myslím nebyla, ne ?
Ti to reálně nezaplatí.
Škodovku by omezení výroby nepoložilo, ale nejspíš by propustila pár lidí, co by nepotřebovala. Vznikla dohoda... jestli jsem to správně pochopil tak primárně mezi odbory a vládou, že vláda podpoří finančně automobilky zasažené nedostatkem čipů výměnou za to, že se nebude propouštět a lidi budou brát mzdu doma.
V těch penězích za loňský rok se to pak sčítá - první kvartál to byl klasický Antivirus, salony byly zavřené někdy do konce dubna... a pak na podzim se Antivirus "zneužil" na tuhle podporu.
Jenže to je velmi omezený a krátkozraký pohled na věc Ty desetitisíce ale doma stejně skončí, dříve nebo později. Nenutíme je cokoliv měnit, pouze je léta učíme, že stát zařídí a stát dá. Za každého takto zachráněného škodováka jen narůstá dluh, který někdo bude muset s horšími následky zaplatit. A čím více se celá ta struna napíná, tím bolestivější bude až praskne. Ale třeba pro někoho jiného. Až se zvednou daně, nebude to pro VW, který zisk vyvádí do Německa. Bude to pro ty ostatní.
Samozřejmě souhlasím, že dotovat kasína je ještě větší zhovadilost, ale v principu je to stejné. Zachránili spoustu krupiérů před nutností hledat si novou práci. Což Vám nevadí (mě také ne), protože pro Vás osobně je to něco méně než zaměstnanec škody. Je to tedy tak trochu míchání dvou věcí dohromady, protože kasina byla anticovid, který Škoda čerpala také. Toto je extra pomoc mimo anticovid, který dostala jen škoda. Nicméně princip je stejný, obojí je důsledek mafiánského propojení na stát a tahání za nitky. A obojí je špatně.
A ještě takový nápad: není lepší propustit lidí teď, když je téměř nulová nezaměstnanost a schopní si najdou práci hned ?
Ono je třeba rozlišovat. Krupiér samozřejmě není o nic méně člověk než zaměstnanec Škody. Ale dle mého zaměstnanec Škody nese hodnotnější know-how, než krupiér. Vydělá víc zdanitelných peněz. Nicméně legislativně je i kasino i hospoda oprávněným příjemcem dotací a sic s tím mám problém, v rámci nastavených pravidel je to paradoxně spravedlivé. Druhá věc je samozřejmě to, kdo ta pravidla nastavoval...
Ano, z dlouhodobého hlediska nejsou všechna ta místa udržitelná, už jen v rámci elektromobility bude z dodavatelského řetězce vyloučeno mnoho dodavatelů - jejich výrobky nebudou třeba. Ovšem je třeba vytvořit "rekvalifikační prostor", čili čas. Proto je třeba zabránit náhlé vlně a rozmělnit ji na vlny menší. A je tu ještě jedna věc - vlastně organizace. Odbory.
Podle mě to šlo prostě do firmy - na základě stanovených podmínek firma nahlásila, kolik zaměstnanců bylo doma a nepracovalo... a na ně pak dostala podporu. Zaměstnanci dostali mzdu jako obvykle.
Ono ideální by bylo, kdyby nedostal nikdo. Každý zásah státu to jenom zhoršil. Také není hospoda, jako hospoda...kde nakreslit tu hranici je vždycky otázka.
Rozmělnit je fajn, ale pro koho vlastně ? Pro politika, aby nepřišel o body. Třeba by se lidé naučili, že ať je firma jaká chce, když jde do tuhého, zaměstnanec může letět. Navíc ŠA už dneska zase tak moc nepřeplácí, odbory tam dělají téměř nulovou práci. Hodně zaměstnanců jsou agenturní, na linkách samý Ukrajinec a Moldavec přes agenturu. Hodně z nich platí daně na ukrajině, protože agentura je ukrajinská. Mediálně budovaná image o poctivém zaměstnavateli se rozplyne ihned, co uslyšíte mluvit lidi u píchaček.
Já oproti ŠA zaměstnávám pár lidí, ale všechno Češi, všichni zaměstnanci s řádnými odvody. A nikdo mi nic nevrátí. Ani to nechci, jen nemám rád mafiány a výhodičky. Ať už točí ruletou, nebo montují auta. Proto za sebe prohlašuji, že koupit Škodovku už nikdy, byl bych sám proti sobě a musel bych se hanbou propadnout.
ŠA zaměstnává v ČR 34.000 lidí. K tomu mívala pod 10% agenturních... ale to už je třeba pět let staré číslo... každopádně v tomhle objemu v tom úplně problém nevidím.
Při zaměstnání zahraničního agenturního pracovníka má právo danit výkon práce ten stát, kde je zdroj příjmů, což je v tomto případě ČR. Je kolem toho poměrně dost právních předpisů... máte nějaké info o tom, že by se práce např. ukrajinského agenturního pracovníka nedanila v ČR?
Ale tahle škodovka je spolu s Ioniq 5, Kia EV6 na tom skutečně dobře.
Enyaq Coupé se mi právě díky coupé (tomu správnému tvaru pro EV) proporcím líbí fakt hodně. :yes:
Pokiaľ viem, pre tento typ karosérie bol zaužívaný názov buď liftback, alebo, so športovejším lookom fastback, a je jedno, či je to auto klasickej koncepcie, alebo SUV. Octavia sa už tradične nazýva liftbackom, naproti tomu k A7 sa lepšie hodí označenie fastback. Takzvane populárne názvy niekedy zavádzajú ľudia, ktorí buď nepoznajú, alebo kašlú na zaužívané pravidlá. Pojem "štvordverové kupé" je absolútna blbosť, pretože tie dva pojmy, hoci zlúčené do jedného názvu, si navzájom odporujú. V automobilovej histórii šlo v prípade kupé výhradne o dvojdverovú karosériu, neviem, či nejaká výnimka (ak nepočítam túto novodobú históriu) existuje.
No, hele je to divný, ale zase se shodneme, Etron GT je z té záplavy divnoEV aut fakt parádní, mne se tedy líbí i Taycan, těmhle autum by slušelo nějaké to šestiválcové TSI :-!:-[]
zvenku i uvnitř, jenom by do toho měli dávat také spalovací motory, takhle to bude prodejně jen okrajová záležitost. Btw. k čemu výkon 220 kW když se to dokáže plazit maximálně 180? Koupit si auto za 1,5 mega a pak se nechat vyblikávat kdejakou Dacií Duster z levého pruhu to nepotěší.
Nejspíš he neproblikávají, ale ve 150k verzi klidně můžou ;-) Narozdíl od Enyaqu. Potkal jsem jednoho v pátek, použil se 120kmh v levém pruhu… No musel uhnout… :-[]
No tak ani tu Teslu jsem takhle rychle jet nikdy neviděl, většinou se táhnou 90-100kmh za kamionem, aby dojeli na 90km - Humpolec, kde je Supercharger ;-) Stačí když pojedou 140-150kmh a nebudou brzdil provoz na dálnici :yes:
Tak neviem, kam pozeráš. Ja nejazdím po diaľnici denne, ale tých pár Tesiel, čo som videl, jazdilo bežných 130-140 km/h, a bol medzi nimi aj jeden rýchlik, čo si z limitu hlavu nerobil. Tých 90-100 za kamiónom je rozprávka od antifans, čo už nemajú iný argument. Ak ide niečo elektrické stovkou v pravom pruhu, tak je to možno Leaf alebo eGolf na obchvate.
Kolega vyššie má pravdu, ako hodne jazdím po D1 tak som za ten čas videl snáď jednu Teslu čo išla viac ako 130. S vozíkom na hrbe som ich pár predbehol :-!
A to proti EV ništ nemám bo jedno je doma ;-)
Jezdím po dalnicích tak 3-4x týdně a elektromobilů ani moc nejezdí a pokud ano,.jedou v limitu. Teď v pátek cestou směr Humpolec, jsem potkal 4 - Enyaq ve 120kmh vyklízel levý pruh, Teslu S jedoucí v pravém za kamionem, no a pak 2 u Benziny na 90km na nabíječce. když jsem sjížděl, Leaf a T3. Tam se vyskytnu tak 1-2 týdně a pořád tam někdo stojí ;-)
Snad jen jednou za poslední rok mě předjížděla Tesla S víc jak 160kmh směrem od Prahy a pak jsem jí po 20km v klidu míjel ve 150kmh a on v pravém pěkně kilíčkem, pak už jsem ho neviděl ;-)
V limite a 90-100 km/h z akamiónom je predsa len trochu rozdiel, nemyslíš? ;-)
V BA a okolí teda Tesly občas vítam, ale ani jediná týmto spôsobom nejazdila. Menšie EV niekedy áno.
A 90-100. kmh není v limitu? Hmmm :-[] No nevím jak je to u vás na Slovenku, ale u nás na dálnici je minimálka 80kmh, 90 kmh jezdí kamiony a elektroauto v závěsu, když šetří nebo mu dochází baterka ;-) Pokud se odvážou tak třeba i 120, ale to pak brzdí levý pruh, protože v něm se frčí o 10-20 na limit…
Já mam tedy podobnou zkušenost, nejen z ČR, ale i z Německa, kdy i takové nadupané Tesly S jezdí za kamiony kolem stovky. Málokdy vidím EV na dálnici v levém pruhu ukazovat ten brutální výkon, který tady všichni fanoušci opěvují.... většinou tam lítají 150-200 dieslové rakovinomety, protože nepotřebují jet jen do Humpolce :D
1x jsem zažil, kdy mi v Praze ujížděla EV Kona, cca někde kolem 80-90km/h na 70tce, prostě demonstroval to zrychlení, ale bylo to chvilkové
Spíš ve smyslu spotřeby jsou konečně takové, že s nimi někam dojedeš za tim kamionem :D Nedostižná ve spotřebě za kamionem bude nějaká Ofce s co největší nádrží a ideálně rotačkou TDI :-[] Nebo Pašík, ti mívaly 70litrů
50% je výsledek nějakýho posledního prototypu od Bosche, primárně pro nákladní dopravu... když budeš chtít, něco ti k tomu najdu... beru to jako nějakou limitní hodnotu, na kterou by se třeba ještě dalo s naftou dostat.
Podle údajů za 1-11 není Tesla Model Y v Evropě ani první desítce, takže se prodává hůř než Enyaq a ten se prodává blbě. https://insideevs.com/…es-november2021/
Tak si ten priestupok zaplatím zo svojeho. Keď budem chcieť ísť 180 tak pôjdem 180 a kľudne aj po prehľadnej okreske.
Fakt by ma zaujímalo ako všetci jazdíte predpisovo.
Jedna vec je jezdit predpisove a druha prekracovat limit o 90km/h.
Taky jsem tak nekdy jel.
Ale stejne mi pripada 180km/h dostatecny.
Obzvlast na okresce, kde je tato rychlost (nejen) pro nezkuseneho ridice velmi nebezpecna.
A brzdna draha nezvykle dlouha.
Fakt mě baví, jak často se argumenty elektromobilistů točí kolem toho, co by komu mělo stačit. Jestli je jezdit přes 130 km/h elektromobilem nesmysl z podstaty, jestli si při nabíjení nestačí vypít kafe nebo jestli nestačí si dát pauzu na oběd. Prostě si přiznejte, že v tomto konkrétním parametru má daný elektromobil nevýhodu, tečka. Vše ostatní je subjektivní.
Ano, i neoblíbená německá dálnice po které jednou týdně pravidelně jezdím, ale i jakákoliv jiná dálnice, kde mohu jet >180km/h a tobě je do toho kytička, protože případné pokuty si platím sám.
Vykon se mi vzdy hodil hlavne pri zrychleni, at uz predbihani, nebo napajeni se atd., takze to ze ho je vic nez kolik by si zaslouzila 180kmph Vmax jen kvituju.
PS: tu vyblikavajici dacii bych s pisni na dusi a usmevem na rtech klidne pustil a vubec bych se necitil jak luzr. ;-)
No já výkon využiji jak pro zrychlení, tak pro slušnou rychlost, což sice neznamená, že neustále drtím auto na omezovači 250, ale kolem 200 se minimálně jednou týdně na trase Pha-Mnichov-Pha svezu poměrně dlouhé km. Takže Vmax pro nějaká městská tulítka fajn, ale pak nepotřebuji ani těch 220kW.
A proc ne? Do DE je to z cech na skok. DE je pro CR nejvetsi obchodni partner, mas dobrou sanci, ze i v cr delas pro nemce, a ze te tam sluzebka jednou za cas proste zavede. Muzes tam jezdit pravidelne na nakupy (a nemusi to byt prvni aldi za carou). Nebo pro tebe muze byt DE jen tranzit dal na zapad/jih behem dovolene...
Nakonec by ta tva nadsazka s polovinou cech nemusela byt ani uplne mimo realitu. ;)
Jmenuj jediný důvod, proč by si měl člověk, který jezdí přes 200 km/h, zvykat na 180 km/h + každou chvíli půlhodina pauzy. Jak přesně mu to zlepší život?
Za me to jsou dva zcela nezavisle jevy, maximalka a vykon. Takze jestli ma 220kw smysl porad odpovidam ano, i kdyby byla Vmax 150.
No a k te maximalce 180 je to za me na dostatecnou. Neni to ani dobre (EV s Vmax 200+), a uz vubec ne chvalitebne nebo vyborne (spalovaky), ale ani v tom nemecku by to pro me asi nebyla stopka. S temi 180kmph se da zit proste dostatecne a byt porad v top 10% toho co se na Autobahnu hejbe.
PS: Pokud jde o Autobahn tak mam s EV mnohem zasadnejsi problemy s dojezdem, casem na nabiti a mistama na nabiti. Max 180 vedle toho snad ani nestoji za zminku. ;-)
Já tam nějakou závislost vidím, prostě u auta omezeného dlouhým časem tankování energie a omezenou V max vidím hlavní využití v městském a příměstském provozu a tam je mi výkon 220 kW celkem k ničemu. Jinak souhlas, ještě větší problém EV je doba nabíjení, ale to jsem nezmínil, protože to není problém jenom Enyaqu, ale všech EV a nějaký razantní posun směrem dolů tam v dohledné době nevidím, protože fyzika nepustí a diskutovat o tom nemá valný smysl.
Jaka fyzika?
Fyzika prave v posledni dobe umoznila pri pouziti 800V dvojnasobnou (zrovna oproti zminenemu Enyaqu) rychlost dobijeni. A jeste nejsme u konce.
Napeti se muze dal zvedat k 1000V a baterie budou cim dal robustnejsi.
Hyundai může claimovat co chce, realita je asi taková, že jeho dojezd na dálnici je v dnešních podmínkách nějakých 270 km, při nabíjení 10-80 je to tedy reálně 190 km a to při dodržování 130, při využívání maxima, které je 185 by to auto v dnešních podmínkách dalo s bídou 100km (při vybíjení na 10% a nabíjení na 80%) tedy na míle daleko od nějakého ICE dálničního dostavníku, který naláduje 70 litrovou nádrž za čtvrtinu času a bude upalovat násobky km. Měl jsem půjčeného Taycana, který je podle EV-databáze nejlepší v parametru reálné rychlosti nabíjení a na mé obvyklé trase to byla to jednoduše otrava, při jízdě jako s ICE (myšleno rychlostí a dynamikou) jsem každých 100-150 km stál a nabíjel nebo jsem na zpáteční cestě jel jako bavorský důchodce k doktorovi, nabíjel jsem cca po 300 km, ale tím pádem jsem stejně stál u nabíječky jako onan a ztrácel čas na dálnici i u "pumpy". Prostě pro toho, kdo nejezdí jen kolem komína je EV dosud velmi nepraktické (netvrdím, že nepoužitelné). EV dávají smysl jako mama cary do města a okolí s nájezdem v dosahu domácího nabíjení a to se ještě dlouho nezmění. Takže pro manželku pro takovéto domácí popojíždění fajn, nemám problém, pro toho kdo reálně cestuje delší trasy stále opruz, který pindy o kafíčkách na pumpě neodstraní.
Heled, ja ti tohle samozrejme vyvracet nebudu.
Spalovak ma vyhodu v rychlejsim tankovani, to je proste fakt.
Hyundai tu nevyhodu dela jen o neco mensi.
Jen bych upravil tve zaverecne tvrzeni. Na delsi trasy to vubec nemusi byt "opruz". "Opruz" by to byl kazdopadne na CASTE delsi trasy.
A neda mne to si nerypnout, sorry. Doufam, ze se neurazis.
Ale pro me je "vopruz" CASTE delsi trasy s jakymkoli autem. Tim ti to nechci kazit a nepopiram, ze tebe to treba bavi.
V Nemecku jsem se driv nacestoval pomerne hodne a i s rychlymi auty nakonec (po nekolika letech) nejcasteji jezdil (kdyz provoz dovolil) "jen" 160-180km/h.
A dnes jsem rad, ze uz takhle jezdit nemusim, protoze to byl pro me po case "opruz". ;-)
To nesouhlasím, opruz je to vždy, když si nadcházející čtvrtek vymyslím na víkend lyžovačku v Alpách a přitom budu celý půlrok jezdit minimálně, tak je i taková ojedinělá cesta daleko pohodlnější pro řidiče i pro rodinu v autě se spalovacím motorem než v EV. Možná je pro někoho super zážitek zastavit na německé nebo rakouské pumpě a dávat si tam v noci v současném počasí kafe i s celou rodinou, pro mě je to opruz. A vsadím se, že kdybych dal se znalostí věci hlasovat v rodině, tak EV nezvolí pro takovou cestu ani manželka ani 8 letý vnuk. Naopak klidně věřím, že na pojížďky do práce, z práce, do školy, odvozy na trénink nebo na cesty ke kadeřníkovi by EV celkem jasně vyhrálo.
Jedna věc je, že samozřejmě v rychlosti tankování je spalovák nedostižný.
Takže těžko někdo může při možnosti výběru (a prioritě rychlosti cesty) volit EV na cestování. :-)
Druhá věc je, co rozporuju, že to je opruz. Rozdíl na cestě do Alp pár minut nestojí podle mě za řeč.
Zadal jsem si cestu z Liberce do Zillertallu s TM3 long range a nabíjení je na sedmihodinové cestě 2x 15 minut! :-O:-O:yes: https://www.tesla.com/cs_CZ/trips
OK, fér je uvést, že s TM3 standard range dělá nabíjení v Plzni 55minut a pak ještě jedno 10min.
Přesto na osmihodinové cestě 2x nabíjet dohromady 65 minut.
S nejhorší Teslou...
Život je otázkou priorit. :D
Hyu může claimovat co chce, v zimě to stejně bude 25 minut se štěstím a stejně by to bylo o 10 minut více, než za kolik to zvládne ICE i s vymočením.
S dvojnásobnou rychlostí píšeš zase nesmysly, protože reálně se jí takové Hyu jen dotkne. Přičemž 800V není nutně podmínkou pro nabíjení nad 200 kW. Enyaq Coupe už dost možná má 170. Každopádně je fyzikálně nereálné dosáhnout takového přenosu energie, jaký umí ICE.
Pro velky uspech jeste jednou:
"Spalovak ma vyhodu v rychlejsim tankovani, to je proste fakt." DonVito 0:07
Do spekulaci o nabijeni se prosim te radeji nepoustej. A kdyz uz si beres do huby fyziku, tak si za tou dvojnasobnou rychlosti stojim!
Dnes je "fyzikalne" mozne nabijet 300kW. https://www.hybrid.cz/…konem-az-300-kw/
Konektor umoznuje 350kW resp. 500A.
Není to na spalováky stavěné, ta platforma je dělaná specificky pro EV a spalovák by se tam asi pořádně ani nevešel (a naopak by ti zbyla díra v podlaze ;-) ).
Osobně mi přijde, že tohle v ceně 1,5 není taková darda - prostor, výbava, dynamika... vedle máš 147kW Tiguana za 1,6. Jasně, s vyšší maximálkou a delším dojezdem... zase s vyššími provozními náklady. Víc bych se kroutil dát za nějaké Zoe 750 než 1,5 za tohle (samozřejmě problém s dojezdem trvá).
180 je škoda, nejspíš je to jen umělé omezení...
PS: k čemu 220kW je typická "benzínová" úvaha, kde se za výkon draze platí. U EV se draze platí za dojezd, naopak přidat 50kW je hračka. Takže možná je odpověď prostě "a proč ne"...
Je to vec vkusu a auto nerobí iba dizajn. Render je niečo iné ako reálna fotka a reálne auto zase niečo iné ako fotka. Bežný Enyaq sa mi na fotkách nepáčil, naživo by som ho s výnimkou pár detailov vzal na milosť, nebyť osobného zážitku na parkovisku - to auto pri parkovaní (teda posúvaní sa pár metrov dopredu a dozadu) tak odporne kvílilo, že sa mi sprotivilo úplne.
Viděl bych to naopak. Teslu poznám horko těžko podle bachratosti a podle toho, jak je baterky nemilosrdně tisknou k zemi.
Tuto Škodovku snadno poznám podle zmačkaného v-zadku.
Takže v souboji příšer 1:0 pro Škodu.
nechápu to pohoršení, je to prostě elektrická Octavia
a protože koncernové baterie asi nejsou zrovna nízké, vyšla jim poněkud vyšší (možná ale lepší řešení než po zemi břicho tahající Tesla, kde mají cestující na zadních sedadlech stejně kolena u brady). A protože je to v pontonu trochu vyšší, tak to holt musí mít i větší kola, aby to nevypadalo úplně blbě. Reálně to tedy není ani SUV a ani kupé, ale normální Škodovka liftback, jakou známe už bambilion let, posazená na elektrickou koncernovou platformu. Že z toho marketingem dělají kupé a suv je spíš jejich problém než bonus, protože většina lidí je na toto spojení od do blbě vypadající první generace X6 jaksi alergická...
Tohle je bezpochyby ten nejdražší Hot Wheels všech časů ... Odporný hračkoidní design, který ještě podtrhují ta "velikostně přiměřená" kola! Ještě jedna generace a Schadewagen doženě jiného "krasavce", Lamborghini Urus ... Tohle si fakt někdo bude kupovat? :-[]
....toužebně očekávanou novou Škodu Fabia Combi Škodovka nemilosrdně zařízla, je představení arogantního Enyaqu Coupé pro pár zbohatlíků arogantním výsměchem běžným škodováckým zákazníkům.... :-(:no::no::no:
Souhlas. Výsměch tradičním zákazníkům. Ekonomicky pochopitelné. Díky dotacím si můžou mastit kapsu. Navíc se vyhnou nesmyslnému ekovýpalnému Evropského unie.
Ale z pozice výrobce automobilů, který má víc než 100 letou historii a tradici, a chce pěstovat něco jako hodnotu značky, je to na levej hák a direkt přímo do ciferníku :-!
Lze chválit někoho, kdo dělá špatné věci skvěle?!? Za mě ne :-! Navíc se nelze zbavit dojmu, že tohle celé je jen Octavia 2022, které zežrala půl tuny baterií a celkově to je jen zoufalý pokus o obelhání fyziky. Jen další zelený čípek evropské komise :-!:no::no:
Sluneční roleta ve střeše zoufale chybí. Za tohle mají jednoznačně :no::no::no::no::no:
PR kecy o tom že není třeba je k smíchu. Proto se pak dokupuje ručně instalovaný nesmysl pochybné konstrukce a kvality že...
Navíc ve Škodě to asi taky neví - ono sklo nemá termoizolační vlastnost. Takže v zimě od skla nad hlavou táhne nepříjemný chlad. Když je roleta tak se tento vliv eliminuje. Bez ní asi bude v nabídce ruská beranice. Možná už počítají s tím že Rusko-Ukrajinský front se zastaví opět na čáře... :D:-!
Ta prosklená střecha ale snad není povinná ne? Tyhle kraviny jsou efektní, ale reálně úplně na howno. Máme podobnou střechu v Toyotě, kde byla pro VIP paket bohužel povinně a má roletu a je i otevíratelná, ale stejně je to nesmysl naprosto k ničemu, je to permanentně zavřené a zatažené. Je to akorát drahé a přináší to víc škody než užitku (připlatil bych si, aby to v autě nebylo :D )
Tahkle to ale nejspíš nemyslel, první odkaz nelze brát ani vážně, to auto není. Spíš parodie, eUp se už dá i použít, ale tak pro jednotlivce, max ve dvou. On měl na mysli třeba nástupce Punta - pokud nějaký bude ;-)
Tezko rict, jak to myslel.
Dacia Spring kazdopadne mala, lehka a usporna je.
Jinak tenhle clanek pise o tom, co byste asi radi:
https://electrek.co/2022/01/17/next-fiat-panda-aims-for-most-affordable-ev-title-will-slot-below-500e/
No tak já určitě EV ne, tohle není aktuálně cesta. Nový auto až tak za 2-3 roky a zatím bych to viděl na nějaký full hybrid, např Corolla Cross vypadá skvěle ;-)
Úplně k ničemu to není, pro spoustu požadavků na pohyb pro městě to stačí. Jen bychom si za takovýho chudáčka představovali ještě asi o dost nižší cenu.
No, je vidět že VAG je jedna z nejvíc prodejné děvf-ky z evropských automobilek... :-!
Je opravdu jen otázkou času, než nás Čína zavalí těmito EV zvěrstvy. Navíc cena bude poloviční proti evropským značkám, tedy na ceně jak bývaly spalováky.
Ale Evripa bude mít to co si řekla. Dostane takový elektroškok že evropské automotive už se z toho neprobere.
Kdyz uvazuji nad dalsim autem jestli to bude kompaktni SUV, tak ten Enyaq uz cenove neni tak daleko…nabijeni doma pres noc, v praci mam taky moznost. Na delai trasu obcas holt nekde nabiju…
Jak jsem čekal, že to bude vítězství na body pro původní Enyaq, tak si teď nejsem úplně jistý... nakonec to udělali docela hezky, i když z profilu v tom taky trošku tu Teslu vidím... ale líbí se mi ten poměrně výrazný spoiler... i to, že to jinak nepřeplácali.
PS: 0,234 je slušná hodnota (zdravíme EQA a jeho vynikajících 0,28 o test vedle ;-) ).
Taky se mi to úplně nezdá... a i když s designem jsem na vážkách, tak praktičnost klasiky by převážila.
Trošku mě s tím smiřuje ta aerodynamika... není to jen jakože stylovka, je to optimalizace aerodynamiky, která je u EV potřeba.
Enyaq má 0,257, tohle 0,234... to jsi řádově -10%. Ve vyšších rychlostech je aerodynamika hlavní "žrout" kWh z baterky, takže bys mohl být na dálnici třeba na nějakých... +8% dojezdu, ve městě míň... dle normy 10-15km.
Není to bůhvíco, ale není to ani úplně zanedbatelný.
Jo, a teď si vem, že tahle honba za odporem, když to je hodnota "blbé" Oktávie :D Ale jako jinak rozumím, nicméně na rozdíl od Enyaqu už to nebude to rodinné auto. To se mi na něm líbí, že když už EV, tak ho Škodovka udělala použitelné a né jen stylové.
Ale EQA od MB, který si na to jinak potrpí, má 0,28.
Proč by nebylo "rodinné"? Bude to jako u Octavie, liftback vs. kombík... tj. pro rodinu s kočárkem asi lepší kombík, ale jinak se i s liftbackem dá žít ;-) , 570l je ok https://img.auto.cz/…aW1n/7469546.jpg?…
''Blbá'', poměrně vyladěná, s (téměř) optimálním tvarem - liftback - a ještě s tou ''správnou'' výškou... Octavia na tom bude v reálu líp.
Neporovnáváš totiž cx? Octavia 0,24?
Jen poměrem výšek Enyaq Coupé 1622 / Oct 1470 = 1,1
Takže s poměrem výšky k Oct by bylo odpovídajicí číslo u Enyaq Coupé při nejlepším cca 0,26.
Přičemž Enyaq je (zanedbatelně) i širší..
Samozřejmě správné by bylo vynásobit plochou.
Každopádně je vidět, že Enyaq Coupé bude minimálněv o 10% HORŠÍ než Oct.
PS Taky nechápu, proč by liftback nebo třeba SUV Coupé nemohlo být rodinným autem...
Protože když naložíš kočárek, kam dáš další věci? :D Zkus si to, kočárek ti klidně pujčim :D Je to jak píše Emel, zavazdla ok, jinak horší, nebo rakev na střechu
Ale Emel s tím liftbackem nějak žije, dokonce s rodinou 2+3 a kočárkem... a jasně, je to trošku slim-fit, na dovolenou s rakví na střeše... což bych v zimě musel stejně, protože lyže/snowboardy se ani do kombíka obsazeného pěti osobami nevejdou. Letní dovolenou bych možná s kombíkem bez rake dal.
PS: Ad Enyaq - liftback se mi nelíbí víc než klasika (určitě ne o moc, ještě si počkám naživo) a víc bych ocenil ty litry navíc než tu aerodynamiku... takže bych bral klasiku - spokojený :-) ?
Jo, já vím, že žiješ, žít se dá i s 3dv autem, ale od toho vznikly kombíky a pak ty klasické SUV, aby si tam dal s přehledem věci, tohle je ústupek prostoru, zde tedy s lepší aerodynamikou. Ale nikdo mi nevymluví, že klasickej liftback je kdyz už mnohem rozumější volba, prostor stejný, ne-li lepší (pokud je toto opravdu Enyaq liftback a ne coupé) a ještě lepší aerodynamika :)
edit - spokojený :D Ale však každého věc, já se jen snažím upozornit na ten zvláštní trend, že převažuje pro mnohé vzhled rádoby sportovní, před užitou hodnotou u takového typu auta.. . Dvoutunové SUV coupé, které má to horší z obou karoserií, váhu a monstroznost SUV a menší prostor coupé :) To je celé
Tak ideální je udělat to takhle - vyrobit obě varianty. Kdo ten prostor využije, tak si vezme klasiku, komu stačí prostor v liftu a třeba se mu víc líbí, vybere si lifta.
Když už jsem si myslel, že kočárek potřebovat nebudu, taky jsem sáhl po liftbacku... :-D
Já vozil kočár a vše i v HB. :D
Nepotřebuju od tebe nic půjčovat. ;-)
S tebou je to jako s Hamem výš.
Ano, kombík je praktičtější (cesta spalovákem bude rychlejší).
To ale neznamená, že liftback (EV) je opruz.
Jen to není tak dobrý (lift v prostoru), ale zase to častečně kompenzuje tím cx a jak píšeš, atraktivnějším vzhledem.
Kdybys chtěl jít do extrému, tak pro tvou rodinu bude jistě praktičtější Highlander... Protože tám dáš ke kočáru i dětskou motorku, bazének a oranžovou tatru a ještě jeden kočárek na hraní. A když si pořídíš pořádný MPV, tak ten kočár ani nemusíš skládat. :D
Bude praktičtější, to já vím, a ještě praktičtější dodávka. Ale zatímco kombi a to i nižší střední třídy je dostatečné, SUV coupé už je kompromisní, tam je ta hranice.
Tahle věc je oxymoron. Obrovská plechová příšera snažící se být "sportovním vozem". Je to velké, těžké, rychle jet může, ale jen po splnění x velice konkrétních podmínek a to jen na krátkou dobu. S tím si nikdo ani na pořádnou vyjížďku vyrazit nemůže, pokud by nehodlal přespat v hotelu, kde mu vyhodí z dílny kabel na nabíjení. Tohle není auto pro radost, ale spíš k vzteku.
Jednoznačně to není auto pro radost, stejně jako Kodiaq RS není auto pro radost (radost ze sportovní jízdy... jinak lze mít radost z každýho novýho auta).
Design nebudu hodnotit, dokud neuvidím Live, protože některé Škodovky dokážou překvapit... ve smyslu toho, jak nejsou fotogenická...a v reálu nakonec poměrně hezká auta (některá)...
Ovšem stále BYCH při elektroúlitbě bohům šel pro ioniq 5 nebo (když už zábava) pro Cupra Born. Nicméně si myslím, že tahle Škodovka si zákazníky najde, hlavně korporátní fleety, které nám ji pěkně vyzkouší a zbaví much...
Hodnotím tedy neutrálně.