V nejděsivějším případě může hacker ovládat vaše vozidlo na dálku, například zničehonic prudce zabrzdit. Existuje však spousta dalších ataků, které natropí řadu problémů. Kde hrozí největší riziko? A jak se bránit?
Pretože čítam, vyjadrujem o tom, akým smerom sa to uberá, pochybnosti. Individuálna doprava ako ju poznáme, ide do kytičiek, a už ani nie pomaly. Zakrátko už nebudú najväčším problémom EV, ale niečo celkom iné. Áno, prečo vlastne by malo byť ovládanie auta v sieti? Nič dobrého to neprináša.
Nie všetci rovnakou mierou, vpodstate máš pravdu.
U áut bude konektivita nevyhnutná. Dá sa to prijať, pokiaľ pôjde o informácie pre jazdu alebo informácie o aute pre bezpečnosť či plynulosť premávky. Ale prečo preboha by na sieť malo byť nejakým spôsobom naviazané riadenie alebo ovládanie auta? To už budeme úplne ako bábky na povrázkoch.
Já nezapínám polohu ani na mobilu a nechávám ho spát s vypnutou konektivitou. Infotainment současných aut je něco, co mnoho lidí vůbec nepotřebuje a zbytečně to auta prodražuje. A tak se ve velkém hackují pračky, ledničky a jiná domácí technika připojená k wifi a také auta. Považuji infotainment za berličku pro neschopné řidiče. Co leze z autoškol za neumětely, je na hluboké zamyšlení.
Kouzlo ojetin je v jejich bezpečnosti, pokud si hledíte jejich technického stavu. A moje elektronika je proti nevítaným hostům opatřena neprolomitenými bariérami.