Mladoboleslavská automobilka chce letos vyrobit 90.000 elektrických SUV Enyaq. Další čísla přitom prozrazují, že čerstvě představené SUV-kupé nemá být jen okrajovou záležitostí.
Jedna vec je, koľko môžu vyrobiť, druhá, koľko dokžu predať. pretože nasadené ceny rozhodne nie sú ľudové a pomer cena/hodnota je stále veľmi nepomerný.
Evropské prodeje za 9-11/21 jsou 6-7-6t, což by čistě lineárně vycházelo na 6x12=72 až 7x12 = 84t... takže těch 90t není až tak super ambiciózní číslo.
Ale mozna i prodaji.
Letos.
Mimo CR.
Tahle "domaci" znacka uz ma domaci trh uplne na haku.
Chteli byste Fabii kombi, za akceptovatelnou cenu?
Moc byste chteli?
Ale mate smulu.
Trhnete si nohou.
Horší je pokud je její zákazníci mají na háku. Za leden je 88,15 % Škodovek registrováno jako firemní. Dneska jsem viděl přehled aut, která budou volit zaměstnanci jedné z velkých nadnárodních firem a žádná Škoda tam není. Pro rok 2022 ještě je povoleno jedno naftové vozidlo z cca 12 typů, zbytek jsou hybridy od Toyoty, VW, BMW, Mercedesu (nenabíjecí, nejsou tam žádné plug-in) a bateriová elektroauta od VW, Audi a BMW.
Firmy brzy zjistí, že se elektrozkraty nedají jako ojetiny dobře prodat, páč se bude každý ptát na stav baterie.
Možná se potom složení fleetů změní.
Nefiremní zákazníci v ČR v tom mají jasno.
Mimochodem, Ssangyong dodal v lednu na trh v ČR 321 vozidel. Je na 12. místě.
Zřejmě nabídl něco, co nefiremní zákazníky zaujalo. Božínku možná je to nižší cena a jinak dobrá výbava.
SsangYong je ukázka toho, že když někdo nabídne opravdu dobrý produkt za rozumné peníze, tak si zákazníky najde i bez vzletných keců a násilného tlačení toho, po čem reálně neexistuje jiná než politická poptávka.