Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla svolává statisíce vozů kvůli problému s upozorněním na nezapnutý pás
20 komentářů
Freddka
Takova svolavacka, ktera se udela bez svolavani neni uplne svolavacka, zejo.
Mozna bychom tomu mohli dat nejaky novy vyraz, treba "nesvolavacka".
Potom by byl nadpis "Tesla nesvolává statisíce vozů, opravi je vsechny v jeden okamzik na dalku"
BTW i muj 2019 Mercedes E dostal over-the-air update. Je to dobra vec, nemusim nic delat a to je presne to, co mi vyhovuje.
Mozna bychom tomu mohli dat nejaky novy vyraz, treba "nesvolavacka".
Potom by byl nadpis "Tesla nesvolává statisíce vozů, opravi je vsechny v jeden okamzik na dalku"
BTW i muj 2019 Mercedes E dostal over-the-air update. Je to dobra vec, nemusim nic delat a to je presne to, co mi vyhovuje.
Me informace jsou odlisne - dochazi k OTA (over the air) update.
https😐/www.teslarati.com/…-recall-details/
Tesla is rolling out an over-the-air software update to fix a seat belt chime issue that may result in drivers not being aware that they are not buckled in. The recall covers a total of 817,143 vehicles, comprised of 2021-2022 Tesla Model S, 2021-2022 Tesla Model X, 2017-2022 Tesla Model 3, and 2020-2022 Tesla Model Y.
Prosim redakci o opravu😒br /> "Americký výrobce elektromobilů Tesla svolává ve Spojených státech do servisů" :no😒br /> OTA by stalo za zminku... 😉
PS Ano, pro tradicni automobilky, ktere jeste nepouzivaji OTA by to byl problem. Pro Teslu je to vyresene v radu dni a s minimalnimi naklady. :yes:
Pro výrobce i uživatele výrazná výhoda. Pro někoho ovšem s jistým strachem, že leckterý zakomplexovaný uhrovitý spratek teoreticky může ze svého pokojíčku hejbat volantem a šlapat na pedály jeho auta.
Jsem konzervativní, raději si případně dojedu do servisu před pohodlím on-line připojení. Aut bez on-line ale v nabídce stále ubývá.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ono už jen nazývat majitele elektromobilů ''věřícím'' o něčem vypovídá...
Skutečně si myslíš, že majitelé Tesly nemají svobodnou vůli?
Obvykle mají (už díky tomu, že si můžou Teslu dovolit) mnohem více svobody (nechci psát než ty) než průměrný, dejme tomu, Čech.
Můžeš mi vysvětlit, co se skrývá za takovými výroky? Závist? Nepochopení? Strach z nového?
Nebo jen neznalost jako v případě OTA?
https😐/electrek.c👋2020/02/14/tesla-force-software-updates-owners-resisting-them/
Mimochodem, zkušenosti pod uvedeným článkem jsou taky vtipné. Aby ti výrobce na dálku znepojízdnil auto, to vážně chceš.
Kontrolu, kdy a za jakých podmínek, MÁŠ.
O tom ''ZDA'' - to je otázka. Myslím, že to bude obdobný u ostatních automobilek...
Jestli Tesla někoho do něčeho nutí, o tom nepolemizuju.
Tvůj odkaz jen vyvrací tvé hloupé komenty o ''věřících''.
Koukal sem, že Váš guru, fanatik a zelený bolševik Staněk alisas Elektroděda leze už i do DVTV. Ten taky neví, kam se se svými utopistickými žvásty ještě nacpat 😄 😄 😄
Seděls aspoň někdy v Tesle?
btw - mobilní přístup je dokonce u nového auta defaultně zakázán
Ono by se to nemělo stát ani s povoleným mobilním přístupem, onen "hacker" totiž nehackl Teslu jako takovou, ale 3rd party aplikaci, která je připojená přes Tesla účet, kde uživatel nejspíše podcenil zabezpečení 2FA.
Jaký je tedy správný postup? Každé ráno se před jízdou připojit a zjistit jestli nejsou nějaké nové aktualizace, ty případně nechat zrealizovat a potom opět zakázat přístup a vyjet? Lákavá představa takového rituálu.
Nebo nějak jinak? Poraď.
Případně i používám 3rd aplikace, které používají Tesla loginu/tokenu k vyčítání dat z auta, případně k jeho ovládání.
2. nedůvěřuji mobilní aplikaci (potencionálně infikovaný android telefon), nedůvěřuji 3rd party aplikacím, ale chápu, že Tesla to bude mít dobře zabezpečené. Nechám v autě Teslí SIM, ale vypnu mobilní přístup. Auto nemohu ovládat přes mobilní aplikaci, nemůžu sledovat nasbíraná data 3rd party aplikacemi. Nicméně v autě mi bude fungovat update check, Netflix, Spotify, letecké mapy atp. Tesla může vynutit stažení a instalaci updatu.
3. nedůvěřuji nikomu - vyndám SIM. Auto funguje, navigace funguje jen v režimu uliční síť (ne letecká). Nelze ovládat nijak zvenčí.
A teď jak dostanu do auta update? Obvykle jen přes Wifi. Přes data se dělá jen kontrola dostupnosti updatu. Ale i tu je možné provést přes wifi.
Ano, Tesla má i nástroj na vynucené stažení aktualizace přes SIM a instalaci s klasickým plánovačem "aktualizace vyžádána, stanov čas kdy proběhne".
Když si někdo takovou techniku koupí, má smysl asi využít variantu 1., která poskytuje největší komfort. Možná i s nějakým tím hypotetickým rizikem. Můj osobní názor.