Vyrazit na silnice za volantem Toyoty Land Cruiser je vždycky zážitek, generace J300 ho však opět posouvá na zcela novou úroveň. Pomyslných šest hvězd a výběr na konci roku je bez debat.
Chybí mně výrok o tom jak se chová díky turbu v momentě sundání nohy z plynu.... :-! odkazuji na fyzikální zákony.....atmosferický V8 je určitě proto vhodnější a o to více, čím je vůz těžší a objemnější. :-!:yes:
Zákon o zachování energie. :-! a od teď už opatrně, nerad bych se s Tebou rozloučil, protože doteď na mě působils jako inteligentní člověk. Jedna z mých vlastností je, že nemám s blbci absolutně slitování.....tím neříkám, že seš. Bohužel tahle Tvoje otázka v rámci reakce na moje konstatování jasného faktu u mě vyvolala pozvednuté obočí.....
So mnou sa kludne mozes rozlucit,lebo mne je fyzika uplne cudzia a tak budem velmi rad,ked mi to podrobnejsie vysvetlis,ze co si tym vlastne myslel.Ako vies aka velka energia sa hromadi pri sundani nohy medzi fukanym motorom a klasickou V8?Som z toho nejaky zmateni,tak mi to dufam vysvetlis nech som do buducna hoden s tebou komunikovat.Dakujem
hlásím se mezi blbce, taky netuším proč bych měl u V6T vs. V8 řešit chování po sundání nohy z plynu :-[] mám čekat nějaké zásadní rozdíly, snad teda kromě toho že větší motor silněji "brzdí motorem"?
A důvod? Proč brzdí přeplňovaný víc? Vsadil bych si spis na větší vnitřní odpory většího motoru, ale je to jen domněnka:)
Edit - špatně pochopeno. Potom tedy vyvstala otázka, jestli někdo brzdění motorem považuje za výhodu, nebo nevýhodu
Kdybych jel do terenu a mel si vybrat jestli mam v offroadu atmosfericky V8 nebo turbo V6, rozhodne to bude atmosfera. Proste mas mnohem snazsi davkovani plynu a nemas problem s nejakym privalem tociveho momentu.
Nicmene je rok 2022 a jsem si celkem jisty, ze zrovna Land Cruiser to bude mit vychytane i s turbem.
A ted neco, co vetsina zdejsich vykuku podle me vubec nepobere: Vite co je do terenu nejlepsi? Elektro.
Protoze popojizdis, nic to v te rychlosti nezere, kroutaku mas kolik si reknes, oproti jakemukoliv spalovaku je to do terenu vyrazne lepsi reseni, presnejsi davkovani. A jeste je u toho hrobove ticho.
Jen se mrknete jak Sandy Munro jezdi v plugin Jeepu Rubicon 4xe https://www.youtube.com/watch?…
Je to tak, elektro je opravdu do terénu nejlepší. Druhá uživatelsky nejpříjemnější je atmosféra, přesně, jak píšeš. Ale ta nová V6 turba už jsou taky dobrá hned u několika výrobců (Ecoboost, Toyota). Lidi tady v poušti mají trošku obavy, že turba budou v jemném písku víc trpět než atmosféry - možná je to jen takový lidový mýtus, žádná data na to nemám. Ale zrovna u Toyoty věřím, že i to bude zvládnuté dobře.
V opravdu těžkých pasážích jezdis pod 1500 otáček, ve kterých zabere turbo. Nevšimnul jsem si, ze by turbodiesel off-roady měly nějaký problem v terénu…
Turbo samozřejmě má nějaké setrvačné síly, které na jedné straně při přidání plynu způsobují turbolag, na druhé straně při sundání nohy z plynu turbo tlačí zbytečně. Nicméně ta druhá situace je dávno vyřešená. Myslím, že chování motoru (tj. jak moc auto brzdí motorem atd.) je dneska dané mnohem víc elektronikou než "fyzikou", obzvlášť s automatem.
"Jedna z mých vlastností je, že nemám s blbci absolutně slitování..."
Hustěkrutopřísné!
Štěstí pro tebe, že my tu naopak máme nějaké to pochopení i pro blbce.
Už si někdy slyšel, že pro hlupáka je každý hloupý... ;-)
Sice dle údajů 3.5T disponuje max. výkonem v 5200 otáčkách, ale v praxi to může být již v 4500 ot. (305 kW x 9549 / 650 Nm = 4480 ot.) ;-) ... Holt díky 650 Nm a desetikvaltu jede působivě už odspoda, navzdory váze přes 2,5 tuny :-)
Ty vole, uz tady zase siris ty svoje bludy? Jeste jsi mi neodpovedel, jak jezdi ten tvuj ctyrvalcovy TURBO diesel, to musi byt hotove utrpeni :-[]:-[]:-[]
Ja bych to chtel. Sice to je velky, tezky a drahy, ale chtel bych to vic nez treba starej barak do kterycho budu sypat prachy s myslenkou ze je to investice. Tohle je po bydleni totiz ta druhá nejvetsi financni zatez a proto bych chtel komplexni vec na vsechno. Pokud travis ve svem aute denne aspon dve hodiny, tak mi to dava smysl. Tri miliony bych si ospravedlnil tim, ze jeden mega za pohodli, druhej mega za charakter a kus auta s motorem a treti za bezpecnost pro sebe a rodinu. A uz to nezni tak nelogicky 😂 Jenomze co bude za 4 roky?
.... je to takové bychařské auto.... všichni to pochválí, ale potkáš to 1x za rok.... přidanou hodnotu vidím v sedmi místech a prostupnosti terénem, pokud takové vlastnosti potřebuju, budiž.... Jinak je to ale jen velká věc s chromem, která mi vůbec nic neříká.... sto lidí, sto chutí.... ;-) Jestli někdo sní o tom jezdit s tak velkou pixlou denně do práce, budiž....
Ja jezdil tim predfaceliftem (nebo starsi generaci ?:D vypada skoro stejne), co mel jeste cca 130kw a na dalnici nad 80 uz to do kopce bylo dost line. Ale o tom to auto neni
na dálnici jsem tam nestrávil ani minutu, byl to model 2019 tuším. ale celkově to je prostě auto na rámu, pořád musíš korigovat /to ti asi nemusím říkat, když jsi v tom jel/, prostě víc než 150 je v tom celkem nepříjemných...
No tak jasne, ze se to chova jinak, ale v malych rychlostech se to ovlada prijeme a mne se tam moc libily ty kamery kolem auta i na kola, aby si videl v terenu, kam jedes. Ja moc offroadu neridil, treba to maj i jina auta, ale tady jsem to videl poprve :)
Krom toho má pověst robustního auta (jestli to bude platit i v téhle generaci se uvidí)... můžeš za to hodit třeba velkej karavan nebo loď.
Designově se mi tyhle velký LC docela líbí... je to takový rollsovský majestát... trošku těžkopádný z některých úhlů, ale to k tomu tak nějak patří. Rozhodně lepší než ty menší Prada apod., tam jsou přední světla občas hodně abstraktní umění. https://media.istockphoto.com/…ure-id1223936340
Někde což znamená skoro nikde. Aktuálně na prodej jeden v Rakousku, pět let stary za cenu nového…
Jako velkou výhodu bych zmínil brutální ne-pokles ceny, tříleté stoji milion a pětileté 800 tisíc, teď se objevily dvě predvadecky nového modelu a za dva dny byly pryč…
Teraz som si nakonfiguroval na českom webe GLS 450 4MATIC a ukázalo mi cenovku okolo 2 700 000 kč.Myslím že by to bola lepšia volba.Táto Toyota LC má zase isté kompromisi ako zastaralá prístrojovka / dokonca zas len v angličtine / stále s tými červenými kolískovými prepínačmi na centrálne uzamknutie zvnútra a zo zadu aj zboku vyzerá voči predku dosť obstarožne.Nehovoriac o tom že treba na ňu čakať 4 roky.Kvalita tam môže byť ale vždy je to za mňa pri Toyote s istými kompromisami takže ako celok za 3 mil za mňa nič moc.Ďalej sú za rovnakú cenu v ponuke X 7 alebo LR Defender a na ňe sa 4 roky určite nečaká.
To jsou úplně jiná auta. Žiju na Blízkém východě, takže lanďák je tu něco jako v ČR fabie - prakticky každá místní domácnost má aspoň jeden. LC zdaleka není tak luxusní jako GLS či X7 a na silnici jede hůř. Ale v terénu je rozdíl nepopsatelný, samozřejmě ve prospěch lanďáku. Nejde jen o to, že LC samozřejmě projede víc. Ještě důležitější je opakovatelnost. Drsný terén s valchou, která rozklepe každé auto, projede lanďák třeba stokrát a furt bude v perfektní kondici. Když to samé zkusíte s běžným SUV jako GLS či X7, tak ono to tu trasu taky jednou projede - o to se postará elektronika, ta už dnes zvládne hodně. Ale projeďte to stokrát a to GLS či X7 se úplně rozlezou - bude vám rachotit palubka a celé to bude jak roznýtované. Tohle je důvod, proč domorodci berou do terénu výhradně land cruisery, popř. starší patroly nebo některé pickupy. A ti lidi fakt vědí, co dělají.
Do podmínek ČR je X7 či GLS nepochybně vhodnější, tady do pouště nemá cenu s X7 či GLS vůbec jezdit, ta auta nemají šanci. Věci jako X5 jsem už z písku vytahoval xkrát (nemám land cruiser, ale vím, že s ním by to šlo taky). Jet s běžným SUV na pláž, kde je mokrý těžký písek - jasná smrt.
Defender je trošku jiné kafe, to je dobrý vůz i do terénu, otázkou ještě bude spolehlivost. Ta je u lanďáku jasná.
Ani Highlander nemá české menu v prístrojovke a dokonca auto za 50 000 € má vzadu v blinkroch žiarovky naopak Yaris alebo C-HR ich má LED a to sú tie kompromisy.Ale ja si myslím že to bude hlavne preto že Highlander aj Land Cruiser neboli primárne vyvíjané pre Europu ale pre Aziu alebo Ameriku a tam si asi na takéto " prkotiny " nepotrpia.
Je to proto, ze to byl puvodne ciste US model a v US neni zakonem povoleno sekvencni zobrazovani na smerovkach. Resp. zakon uvadi, kolik musi svetlo vyzarovat pri bliknuti. A je to takove mnozstvi, ze to sekvencne pri takovem malem rozmeru udelat nelze. Tak se Toyota rozhodla jit cestou mensiho odporu a dala tam levnejsi reseni. Mohla mit Full LED, ale proste se takhle rozhodla.
C-HR je globalni model, ale v US nema LED, ale taky jenom klasicke zarovky.
Palec nahoru pro Toyotu že se rozhodla do evropy tuto horu železa nedovážet. Sami dobře vědí proč. A to při veškerém respektu k tomu co to auto umí. Ale prodávat tu v roce 2022 auto se spotřebou 13-15 l/ 100 km je úlet. A to nemluvím o nesmyslených rozměrech a designu nas...ný krabice.
Palec dolu pro redakci ze stejných důvodů. Dát pět hvězd a mluvit o šesti u takovýho aut v dnešní době je totální úlet a to není poprvé co se redakci něco takového stalo. Právě kvůli koncepci, která do evropy nemá v podstatě žádný důvod lézt. Ať si to nechají arabové v poušti, křováci a americe atd ale proč by nám to mělo zacpávat ulice evropských měst, těsná parkovací místa u hobymarketů, překážet ve výhledu v kolonách? Šest hvězd tomuto? WTF?!!!