Novinky
bude to Hyundai. Překvapivě nebudete věřit, ale mi se líbí Ioniq 5. Minuly tyden jsem ho viděl naživo a designově zvenčí jsem byl nadšen. Krásné hrany, to je moje😄
Jsme v ČR a proto se o vítězi světového auta roku rozhodne na základě názorů v ČR. Až takový vliv máme ve světě. 😄
Hrany su ok... Len skoda ze nema v ponuke aj to nove 1,5tgdi... este len potom by sme videli tie predaje... bohuzial logika opat tu nema narok
Spaľovací motor v Ioniqt alebo EVý je utópia a úplne proti logike. H/K vyvinul pre EV rodinu originálnu platformu, aby využil jej prednosti a potlačil negatíva. Zabudovať spaľovací motor by bola zbytočná komplikácia a vývoj platformy by postavil na hlavu. Chceš benzín s turbom? Máš Tucson, iep či SantaFe.
Víceméně se jedná o elektroauta. Už jste četli studii Ernst & Young že počítají s tím, že Evropa bude mít do roku 2035 na silnicích 130 milionů elektromobilů? Pro tyto vozy bude potřebovat 65 milionů nabíječek, z toho zhruba 85 procent bude instalováno v domácnostech. Vyžádá si to investice do infrastruktury ve výši asi 134 miliard USD (2,8 bilionu Kč). Podle aktuálního průzkumu BloombergNEF je v Evropě nyní přibližně 445.000 veřejných přípojek, jejich výstavba trvala deset let...Generální tajemník Eurelectricu Kristian Ruby tvrdí, že nástup elektromobilů se bude časově shodovat se zvýšením výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, elektrifikací vytápění a růstem extrémního počasí. Všimněte si, že v době odpojování konvenčních el. zdrojů počítá tento pán i s elektrifikací vytápění a samozřejmě na 100% ví o růstu extrémního počasí, ač nevysvětlil, co tím myslí (zda například nebude svítit na soláry slunce i v noci)... Nechť je na každém, co si z uvedených dat vyvodí, já mám z těchto čísel na tváři pouze posmutnělý úsměv...
Amaterasu
Energetika mě nijak moc nezajímá = ale slyšel si někdy o úložištích? už dost let sou i domácí
Jinak přechod na elektromobilitu (na něco co NENI ROPA) probíhá (už skoro) 20 let a tady v EUropě ještě tak 30 (?) probíhat bude. Což mnohým nebrání hysterčit i když... je brod ještě (hodně) daleko 😉
Jinak přechod na elektromobilitu (na něco co NENI ROPA) probíhá (už skoro) 20 let a tady v EUropě ještě tak 30 (?) probíhat bude. Což mnohým nebrání hysterčit i když... je brod ještě (hodně) daleko 😉
Ano, slyšel. Kolik aut umí battery to grid? Významný podíl těchto aut teprve bude. U nás by to znamenalo například nové elektroměry, pokud by se to mělo realizovat doma, inteligentní sítě taky moc nemáme, což znamená další investice . Elektřina takto uložená by byla ve výsledku dost drahá. Je potřeba počítat se ztrátou přeměny AC-DC-AC, opotřebení baterie, nákupní cenou energie, zisk jako motivaci a také s plánováním... Mě by se například moc nelíbilo nabíjet auto celou noc, dopoledne by auto fungovalo jako baterie (třeba pro průmysl, protože zrovna nefouká a nesvítí) a odpoledne, když bych přišel k autu, tak bych měl nabito třeba pouze na 50% a nemohl bych počítat s jízdou např. do vedlejšího města...
Amaterasu
No jo tak nějak = shoda
A ono na to během toho (říkám tomu obměna na celý lidský život = někomu to tu občas přijde TO JE MOC RYCHLE) procesu dojde. Je to prostě běh na dlouhou trať
a samozřejmě je dražší kompletní přeměna světa z fosilních paliv na... než dál zůstat (do poslední chvíle než dojdou) nechat vše při starém
A ono na to během toho (říkám tomu obměna na celý lidský život = někomu to tu občas přijde TO JE MOC RYCHLE) procesu dojde. Je to prostě běh na dlouhou trať
a samozřejmě je dražší kompletní přeměna světa z fosilních paliv na... než dál zůstat (do poslední chvíle než dojdou) nechat vše při starém
Smart elektroměry a energetické gridy jsou realita a co se týče poskytnutí kapacity baterie EV do gridu, nepochybně to bude nastavitelné, jak po stránce poskytnuté energie, tak časově. :-!
https😐/energetika.tzb-info.cz/…derni-energetiky
https😐/energetika.tzb-info.cz/…derni-energetiky
Amaterasu
:yes: :yes: 😉
Elektrospotřebiče nehodnotím. Je to jak vybrat si mezi fénem od Ety a Rowenty. Vzbuzuje to ve mě stejné emoce.
Městské auto: Toyota Yaris
Luxusní auto: Genesis GV70
Sportovní auto: Porsche 911 GT3
Celkový vítěz: ToyoBaru
Městské auto: Toyota Yaris
Luxusní auto: Genesis GV70
Sportovní auto: Porsche 911 GT3
Celkový vítěz: ToyoBaru
Amaterasu
no víš ono je občas i SAKRA EXTRA MEGA VELKÝ ROZDÍL mezi zesíkem https😐/www.hifi-voice.com/…ier-essence-mono a jiným výrobkem který je taky zesilovač (a považuju za HLOPOST a hloupou PŘEDPOJATOST řešit jestli sou ve třídě A nebo AB nebo D nebo je to lampáč)
A až budeš chodit někdy s nějakou holkou = budeš vědět že to samé SAKRA ROZDÍLy platí i pro fény a kulmy 😉
No a to platí i pro auta https😐/fdrive.cz/…t-do-zivota-7836 :yes: :yes:
A dokonce (to teda asi taky doteď nevíš) i pro verze jednoho modelu = já třeba mluvil o LEXUSu NX 350h :yes: :yes: u NX 450h "jen" :yes: (nic proti němu ale JE tam ROZDÍL = stejně jako u těch fénů a lednic😉
TY si dodnes za CELÝ svůj život ŘEŠIL lepší horší motor pohon? JEDNO jestli BENZÍN nebo NAFTA nebo https😐/www.auto.cz/…-luxusport-73514 nebo si (od)vždy měl předvybráno a NEHODNOTIL?
Hele EMOCE jako ten Lucid Air = tohle si myslel?
jinak že je bomba Yaris = shoda
možná i ten Genesis
nic proti Porsche = jen cena
celkový vítěz = taky shoda 😄
A až budeš chodit někdy s nějakou holkou = budeš vědět že to samé SAKRA ROZDÍLy platí i pro fény a kulmy 😉
No a to platí i pro auta https😐/fdrive.cz/…t-do-zivota-7836 :yes: :yes:
A dokonce (to teda asi taky doteď nevíš) i pro verze jednoho modelu = já třeba mluvil o LEXUSu NX 350h :yes: :yes: u NX 450h "jen" :yes: (nic proti němu ale JE tam ROZDÍL = stejně jako u těch fénů a lednic😉
TY si dodnes za CELÝ svůj život ŘEŠIL lepší horší motor pohon? JEDNO jestli BENZÍN nebo NAFTA nebo https😐/www.auto.cz/…-luxusport-73514 nebo si (od)vždy měl předvybráno a NEHODNOTIL?
Hele EMOCE jako ten Lucid Air = tohle si myslel?
jinak že je bomba Yaris = shoda
možná i ten Genesis
nic proti Porsche = jen cena
celkový vítěz = taky shoda 😄
Myslím, že bychom se shodli. Genesis jako jediný mezi lux výrobci fajn, design bych mu dal taky. tam kde se ostatní plácají, tam korejec předvádí kreativitu.
911GT3 pak bez jakékoliv diskuze.
Za BRZ patří T/B obecně :yes:
911GT3 pak bez jakékoliv diskuze.
Za BRZ patří T/B obecně :yes:
Nic víc, nic míň.... :no:
911GT3 zní politicky přijatelně ne? RWD kupé od Toyoty za fajn peníze taky a to jak Genesis umí udělat oproti MB (EQ) nebo BMW (iX) auto je taky na palec. 😉
Vybrat si je čím dál těžší, ale letos jsem s tím ani neměl problém a celkem mi kápli do noty, byť je pravda, že v každé skupině si vyberu tak jedno auto.
Kategorie DESIGN = MB EQS
Kategorie SPORT = Toybaru
Kategorie BEV = MB EQS
Celkově = jsem na vážkách. NERAD SUV ale hodně se mi líbí jak je dotažené NX od LEXUSu, ale vítězhem bude v reálu (nej)spíš Ioniq5 (nebo KIA EV6)
Nic proti CIVICu verze Type R je poslední léta FANTASTIKÝ SKVĚLÝ auto :yes: