Už teraz asi normálne, keď to bude hybrid. Ale aj tak sa čudujem, že tam dávajú retro spaľovacie motory a niektorí ľudia to považujú za normálne. V roku 2022.
bude to Hyundai. Překvapivě nebudete věřit, ale mi se líbí Ioniq 5. Minuly tyden jsem ho viděl naživo a designově zvenčí jsem byl nadšen. Krásné hrany, to je moje:-)
Spaľovací motor v Ioniqt alebo EVý je utópia a úplne proti logike. H/K vyvinul pre EV rodinu originálnu platformu, aby využil jej prednosti a potlačil negatíva. Zabudovať spaľovací motor by bola zbytočná komplikácia a vývoj platformy by postavil na hlavu. Chceš benzín s turbom? Máš Tucson, iep či SantaFe.
Víceméně se jedná o elektroauta. Už jste četli studii Ernst & Young že počítají s tím, že Evropa bude mít do roku 2035 na silnicích 130 milionů elektromobilů? Pro tyto vozy bude potřebovat 65 milionů nabíječek, z toho zhruba 85 procent bude instalováno v domácnostech. Vyžádá si to investice do infrastruktury ve výši asi 134 miliard USD (2,8 bilionu Kč). Podle aktuálního průzkumu BloombergNEF je v Evropě nyní přibližně 445.000 veřejných přípojek, jejich výstavba trvala deset let...Generální tajemník Eurelectricu Kristian Ruby tvrdí, že nástup elektromobilů se bude časově shodovat se zvýšením výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, elektrifikací vytápění a růstem extrémního počasí. Všimněte si, že v době odpojování konvenčních el. zdrojů počítá tento pán i s elektrifikací vytápění a samozřejmě na 100% ví o růstu extrémního počasí, ač nevysvětlil, co tím myslí (zda například nebude svítit na soláry slunce i v noci)... Nechť je na každém, co si z uvedených dat vyvodí, já mám z těchto čísel na tváři pouze posmutnělý úsměv...
Ano, slyšel. Kolik aut umí battery to grid? Významný podíl těchto aut teprve bude. U nás by to znamenalo například nové elektroměry, pokud by se to mělo realizovat doma, inteligentní sítě taky moc nemáme, což znamená další investice . Elektřina takto uložená by byla ve výsledku dost drahá. Je potřeba počítat se ztrátou přeměny AC-DC-AC, opotřebení baterie, nákupní cenou energie, zisk jako motivaci a také s plánováním... Mě by se například moc nelíbilo nabíjet auto celou noc, dopoledne by auto fungovalo jako baterie (třeba pro průmysl, protože zrovna nefouká a nesvítí) a odpoledne, když bych přišel k autu, tak bych měl nabito třeba pouze na 50% a nemohl bych počítat s jízdou např. do vedlejšího města...
Smart elektroměry a energetické gridy jsou realita a co se týče poskytnutí kapacity baterie EV do gridu, nepochybně to bude nastavitelné, jak po stránce poskytnuté energie, tak časově. :-! https://energetika.tzb-info.cz/…derni-energetiky
Myslím, že bychom se shodli. Genesis jako jediný mezi lux výrobci fajn, design bych mu dal taky. tam kde se ostatní plácají, tam korejec předvádí kreativitu.
911GT3 zní politicky přijatelně ne? RWD kupé od Toyoty za fajn peníze taky a to jak Genesis umí udělat oproti MB (EQ) nebo BMW (iX) auto je taky na palec. ;-)
Vybrat si je čím dál těžší, ale letos jsem s tím ani neměl problém a celkem mi kápli do noty, byť je pravda, že v každé skupině si vyberu tak jedno auto.
...byť 911 už není součástí mojí stodoly, tak ano... GT3 je vlastně povinnost zařadit mezi nejlepší auta planety. Ten bavor taky dobrý a ten Genesis je hozená rukavice... Z tohoto pohledu souhlasím. Jen mi tam je příliš přeeletrifikováno....