Ekonomika
Dokud budou upřednostňovat a vyrábět EV místo normálních vozů, které zákazníci chtějí, půjdou prodeje do kytek.
A celé to povede sem😒br />https😐/www.autoforum.cz/…lemu-svetu-lhat/?…
Jediné co je otázkou jak dalece nechá vrcholný management ten průšvih zajít. Zatím to vypadá na hodně černou budoucnost. Moje předpověď je že do pěti let pokud si EU nevytáhne hlavu ze zelené zádele bude VAG, Renault i PSA ve vlastnictví Čínské lidové republiky :-!
A celé to povede sem😒br />https😐/www.autoforum.cz/…lemu-svetu-lhat/?…
Jediné co je otázkou jak dalece nechá vrcholný management ten průšvih zajít. Zatím to vypadá na hodně černou budoucnost. Moje předpověď je že do pěti let pokud si EU nevytáhne hlavu ze zelené zádele bude VAG, Renault i PSA ve vlastnictví Čínské lidové republiky :-!
Amaterasu
takže zatím FURT JEŠTĚ NEPOCHOPIL co proč to svět dělá = nojo a je vás docela dost 😐
Ten odkaz nemá NIC s přechodem na EFEKTIVNĚJŠÍ pohon na něco co NEMUSÍME kupovat v zahraničí a co ses i ty učil ve škole ŽE DOJE = ale to všechno VÍŠ žejo?
no tak zkus nebojovat proti světu jak sou všichni proti tobě blbí = a zkus to promyslel co proč se to děje. A když budeš v tom myšlení = zkus
1. na kolik tak let má svět ještě ropu
2. co všechno se z ní vyrábí
3. kolik let tak může trvat celo světová obměna asi 2 miliard aut na NE na ropu
Normální vždy bylo že vítězilo to efektivnější výrobně levnější s lepšíma parametrama = TO bylo a je normální
Ten odkaz nemá NIC s přechodem na EFEKTIVNĚJŠÍ pohon na něco co NEMUSÍME kupovat v zahraničí a co ses i ty učil ve škole ŽE DOJE = ale to všechno VÍŠ žejo?
no tak zkus nebojovat proti světu jak sou všichni proti tobě blbí = a zkus to promyslel co proč se to děje. A když budeš v tom myšlení = zkus
1. na kolik tak let má svět ještě ropu
2. co všechno se z ní vyrábí
3. kolik let tak může trvat celo světová obměna asi 2 miliard aut na NE na ropu
Normální vždy bylo že vítězilo to efektivnější výrobně levnější s lepšíma parametrama = TO bylo a je normální
Amaterasu
no a CO potřebuješ (do)vysvětlit tady?
auto jede (jen s mírnou nadsázkou) na elektřinu NEBO na (tutéž!) elektřinu PLUS ropu co musíš koupit a přepravit a zpracovat
takže např. velký zvýšení ceny elektřin = uvidíš v ceně benzínu nafty 😉
s bonusem že tam to zvýší i ta sama ropa = co NEmáme 😄
Někdo (úrovně chápání Vávra apod.) dojde k tomu že radši auto s vyšším výkonem vyšší efektivitou a z principu vyšší spolehlivostí pohonu.
a NIKDO NIKDO NIKDO z vás co tvrdíte SVĚT od Muska po Vávru je PROTI MĚ TUPEJ A NECHÁPE CO JÁ (ta 2 část věty ta je asi pravdivá😉 přitom NIKDY NIKDY nezvládl udělat ty body 1 až 3)
proč ne? 😉
auto jede (jen s mírnou nadsázkou) na elektřinu NEBO na (tutéž!) elektřinu PLUS ropu co musíš koupit a přepravit a zpracovat
takže např. velký zvýšení ceny elektřin = uvidíš v ceně benzínu nafty 😉
s bonusem že tam to zvýší i ta sama ropa = co NEmáme 😄
Někdo (úrovně chápání Vávra apod.) dojde k tomu že radši auto s vyšším výkonem vyšší efektivitou a z principu vyšší spolehlivostí pohonu.
a NIKDO NIKDO NIKDO z vás co tvrdíte SVĚT od Muska po Vávru je PROTI MĚ TUPEJ A NECHÁPE CO JÁ (ta 2 část věty ta je asi pravdivá😉 přitom NIKDY NIKDY nezvládl udělat ty body 1 až 3)
proč ne? 😉
Ten Renault je špatný příklad - v roce 2004 prodal v Evropě 1 679 288, v roce 2013 pak pouze 797 577.
Stejně tak Peugeot - v roce 2002 1 289 702, v roce 2013 jen 736 440.
To byly doby ještě normálních motorizací, tam se chyba stala někde jinde, šaptný vedení, špatný dlouhodobý business plán. EV za vývoj těchto konkrétních značek nemohou, lze na ně možná nahlížet jako na poslední hřebíčky do rakve, tu rakev si ale Renault postavil sám.
No a ještě ta lež o půjčce...chudáčci 😢 😒]
Stejně tak Peugeot - v roce 2002 1 289 702, v roce 2013 jen 736 440.
To byly doby ještě normálních motorizací, tam se chyba stala někde jinde, šaptný vedení, špatný dlouhodobý business plán. EV za vývoj těchto konkrétních značek nemohou, lze na ně možná nahlížet jako na poslední hřebíčky do rakve, tu rakev si ale Renault postavil sám.
No a ještě ta lež o půjčce...chudáčci 😢 😒]
A Škoda přemejšlí zda se z Čínu úplně nestáhne. Měli by urychlit nástup elektroaut a rošířit nabídku nebo se za chvíli nechytnou ani v Evropě a to by byl průs3r. Jen Rusko, Indie a kus Afriky je se spalovacíma popelnicema neuživí. :no: :no: :no: :-!
škoda dělá jednu botu za druhou, ta první byla, že zrušila výrobu aut pro lidi do města a nemá náhradu pro lidi na vesnicích.
Za druhá, že zrušila elektroauto citi go a nahradila ho velkým SUV, dražším, poruchovějším a co má dvakrát větší spotřebu.
Za třetí moc se zaměřila na výrobu pro státní a obchodní fleet.
Za druhá, že zrušila elektroauto citi go a nahradila ho velkým SUV, dražším, poruchovějším a co má dvakrát větší spotřebu.
Za třetí moc se zaměřila na výrobu pro státní a obchodní fleet.
Odkud že má Enyaq Coupe baterie?? Hele, Made in China ... 😒] :no: :-!
Amaterasu
všechny ostatní škodoVWky maj palivo odkud? Made in RUSko :😉
někdo je RÁD že jsme na chvostu https😐/www.idnes.cz/…2415_domaci_albe?… někdo chápe co tím Vávra (a před ním Neruda) myslel = kdo chvíli stál stojí opodál (ve Vávrově verzi ještě chvíli budeme takhle zaostávat JAK SE LÍBÍ rohYpnolovi aspol. a EUropské automobilky ZMIZÍ vv prachu dějin
tak nějak PŘESNĚ NAOPAK než tu ti rohYpnolové hlásají. a teď KDO je in a chápe a KDO out?
HLASUJTE
Vávra :yes:
rohYpno :no:
tak HLASUJTE 😉
někdo je RÁD že jsme na chvostu https😐/www.idnes.cz/…2415_domaci_albe?… někdo chápe co tím Vávra (a před ním Neruda) myslel = kdo chvíli stál stojí opodál (ve Vávrově verzi ještě chvíli budeme takhle zaostávat JAK SE LÍBÍ rohYpnolovi aspol. a EUropské automobilky ZMIZÍ vv prachu dějin
tak nějak PŘESNĚ NAOPAK než tu ti rohYpnolové hlásají. a teď KDO je in a chápe a KDO out?
HLASUJTE
Vávra :yes:
rohYpno :no:
tak HLASUJTE 😉
Akoda udělala hlavně jednu zásadní chybu tím že popřela sama sebe.
Škoda byla simoly člověk. Kus auta navíc za rozumnou cenu. Levnější a praktičtější VW. Tohle byl její úspěch.
A co je dnes? Dělá drahá auta za ceny takřka prémiové. Často vychází dráž než VW. U nás určitě, v zahraničí úplně nevím. Takže jediné čím se vlastně dnes odlišuje od VW je design. A ten dávno není nekonfliktní jako dřív. Je mnohem výraznější a ne každému sedne.
Je to přesně ten negativní růst a posun. Velmi podobné je na tom Dacia. Ale té se aspoň zatím daří daří držet vlastní identitu mnohem a mnohem lépe. Zatím.
Škoda byla simoly člověk. Kus auta navíc za rozumnou cenu. Levnější a praktičtější VW. Tohle byl její úspěch.
A co je dnes? Dělá drahá auta za ceny takřka prémiové. Často vychází dráž než VW. U nás určitě, v zahraničí úplně nevím. Takže jediné čím se vlastně dnes odlišuje od VW je design. A ten dávno není nekonfliktní jako dřív. Je mnohem výraznější a ne každému sedne.
Je to přesně ten negativní růst a posun. Velmi podobné je na tom Dacia. Ale té se aspoň zatím daří daří držet vlastní identitu mnohem a mnohem lépe. Zatím.
Amaterasu
CO to je popřela sama sebe? co a jak je posledních 30 let škodoVWka (ta česká vlastně zkrachovala koncem socialismu = neměla na splacení dluhu) je JEN a POUZE to co jí přikáže majitel
jak JEMU se to hodí = musí to zapadat do koncernoVWých potřeb. Povšík dostal od Zemana medaili JAK MOC navýšil platy 33 tisíc zaměstnanců = no tak holt už nejsme leVWná motnoVWna ale začínáme být drahá. což se holt na ceně výrobků projeVWuje
asi by to chtělo (třeba) 20 tisíc vyhodit a nahradit robotizací (Průmysl 4.0). Nedostanou covid neflákaj se nechybujou a vyjdou (nakonec) UŽ DNES LEVNĚJi
ROZDÍL v efektivitě výroby (dřív) Toyota vs VW je znám dnes to samé Tesla vs VW
jak JEMU se to hodí = musí to zapadat do koncernoVWých potřeb. Povšík dostal od Zemana medaili JAK MOC navýšil platy 33 tisíc zaměstnanců = no tak holt už nejsme leVWná motnoVWna ale začínáme být drahá. což se holt na ceně výrobků projeVWuje
asi by to chtělo (třeba) 20 tisíc vyhodit a nahradit robotizací (Průmysl 4.0). Nedostanou covid neflákaj se nechybujou a vyjdou (nakonec) UŽ DNES LEVNĚJi
ROZDÍL v efektivitě výroby (dřív) Toyota vs VW je znám dnes to samé Tesla vs VW
Docela by mne zajímalo proč tihle lidé s poruchou se dají vždycky k zeleným a otravují všem život.
a od chvíle kdy jde o TOTÉŽ pro auta BEZ emisí = všichni se z toho můžou... 😲 :😉 😁 :-!
tak znovu TOBĚ nikdy nevadily multi-miliardy na zvýhodnění DIESLOVÝCH osobních aut https😐/www.diesel-gate.cz/prubeh-skandalu to samý (v menším měřítku) pro auta BEZ emisí BEZ ruský ropy = to od první chvíle EXTRÉMNĚ VADÍ 😁 :-!
tak si to nějak přeber :😉
Ono možná bude stačit až se na plný výkon dostane https😐/www.e15.cz/…i-vyroby-1387590
a proč se u nás (léta) neprodávají nový auta = to ví každej
Leda firmy si tu kupují auta = a až se protnou ceny spalováků a baterkáčů asi se budou prodávat i u nás. Třeba Moneta je používá dávno https😐/www.e15.cz/…y-moneta-1379405 teď jich pár set kupuje KB a jako přespříští auto možná i naše firmička
1. já nejsem fanoušek EV
2. absolutně nejde o přání a už vůbec ne hliněný nohy = to je jen znalost (možná ne tvoje ale jinak pro nás asi tak 99% jistota
3.. nechat prosadit se BEV samo od sebe = to funguje v Norsku apod. to by taky mohla dojít dřív ropa
4. Moneta z toho že léta zkouší BEV nic nemá = jen ty nižší náklady, co časem budou mít a ocení všichni. prostě vyšší efektivita elektromotoru je daná
5. kdo to vybíral že ste sáhli po https😐/www.autoforum.cz/…ie-za-pouhy-rok/
2)OK, můžeš to doložit nějakými nezávislými studiemi, analýzami (prosím ne nic z propagátorských webů ale něco skutečně objektivního )
3)Co máš pořád s tím Norskem? Norsko se tu řešilo 1000x a rozhodně to není trh nepodléhající regulaci a subvenci.
4)Ano ale primární účel je pořád spíš to PR a i jakýsi příklad pokud už některé banky nechtějí spolupracovat s pro ně "non enviroment friendly" firmami. asi to není dost cool.
4)Moc na výběr nebylo, jelikož všechna auta jsou přes spolupráci s dealerem koncernu.
viz ty dnes 9:29 https😐/www.auto.cz/diskuse/83922/1#… 😁 :-!
hele SOUSTŘEĎ SE (!) koukej CO sem napsal vo tom Norsku = že to JINDE NEJDE!!!!!!! ty fakt pomotáš všechno a nepochopíš (správně) NIC 😲 :😉 😁 😒]
UŽ ti to DOŠLO? už ti došlo jak SES zase ZTRAPNIL
2) b) jak za ta léta SPADLA cena baterií VÍŠ
jak se současně ty baterie ZLEPŠILY asi taky možná VÍŠ
že https😐/www.hybrid.cz/…z-vzacnych-kovu/ je jednodušší menší pracuje s násobnou efektivitou a přitom je levnější asi taky VÍŠ
že celkově výroba elektroauta je levnější https😐/www.hybrid.cz/…sla-jsou-36-000/ (tady připomenu výkony) a se zvyšujícím se počtem ks se budou nůžky rozvírat = možná nevíš ale logiku ti to možná dává
no a sám si vygoogli najdi jakýkoliv OBJEKTIVNÍ SOLIDNÍ ekonomický zdroj = že se protnou ceny spalováků a elektro někdy v letech 2025-30 se ví (předpokládá) ocela dáávno
Co přesně s tím udělal covid a změny které přines včetně čipů to těžko odhadnout ale žádné ZÁSADNÍ změny bych nečekal
prostě levnější auta s vyšším výkonem vyšší efektivitou + BEZ NUTNOSTi ruský ROPY = logicky budou dominovat
ŽE (ne úplně malá) část lidí je typu rohYpnol a nedojde jim = nojo no. Pro ně platí = do konce života budou moct jezdit ČÍM CHTĚJÍ
Mladší (vzdělanější) ročníky = tam už je pohled zcela jiný
4) blbý ROZŠÍŘENÝ pVWoblém že vše musí být..
No zrovna iD3 mělo (a má) problémy nejen se SW ale i baterkama = jsem zvědavej na letošní Subaru Toyotu Lexus model(y) a jejich baterie = se zárukou 10 let
3) že TOTÉŽ co v Norsku = jinde prostě NEprobíhá (a hned tak probíhat nebude = no trochu v Holandsku :😉
2b)Opět se odkazuješ na něco co reálně neexistuje a tvrdíš že to bude fungovat za 3-8 let. Škálovat to kapacitou výroby jde jen do určité meze, apropo když už teď jsou ty výrobní procesy velmi efektivní. Možná se protnou, ale nebude to kvůli tomu že by se BEV v tomhle horizontu prosadily jako efektivnější forma mobility, ale jen kvůli pokřivení volné ruky trhu. Jinak pak nechápu co myslíš? Pokud mi uvedeš příklady porovnatelných aut z jedné a druhé kategorie můžeme se bavit.
3)ok děkuji že na to máš stejný názor, který v podstatě udává že ne všude má tohle řešení v současnosti smysl.
4)že je VW pozadu se ví, na toyotu a subaru se taky těším co předvedou za cestu.
běžný ekonomický tisk = už rokY
jako že bys chtěl kde KONKRÉTNĚ jsem to já (už před lety) četl? :😉
Myslím že to bylo VLEVO DOLE https😐/www.idnes.cz/…brno-zpravy_krut :-!
2b) TY fakt NEvíš nic z toho co sem (o vývoji cen baterií = už to spadlo myslím o 90😖 napsal?
VOLNÁ ruka tu nikdy nebyla = viz multi MILIARDOVÝ zvýhodňování dieslu = jak to že ti (a nikomu) to nikdy nevadilo (a to samý pro auta BEZ emisí = šíííííleně vadí 😄
proč bych JÁ TI měl něco shánět = sežeň si vlastní info = jako my ostatní co víme. požadovat JÁ NEVÍM a tak se hádám že to to tak není = je sice prča ale.. :-!
3) za o děkuješ? prostě tak to je = opět celkem všeobecná znalost. a jo za pár let to bude (na 99😖 zas trochu jinak. a protože to HODNĚ lidí NEVÍ = tak tu už léééta bojují... :😉
4) Toybaru předvede něco jako ioniq = spíš stabilní výdrž neklesající kapacity. Souhlasím s Toyotou že elektromibilita ANO ale až přijde další generace baterek. Teda ono je to výměnný proces (elektro za spalováky) na SAKRA dloouhou dobu = takže žádnej problém že se začalo. Jen ten VW to zdá se trochu uspěchal (no neměl moc na výběr = šíleně zaostali s vývojem pohonů éru hybridů téměř vypustili a tak nějak MUSELI vrhnout bilion rovnou do baterkáčů...
jinak URČITĚ se protnou a bude to protože efektivnější LEVNĚJŠÍ = úplně stačí udělat to co chtěl CEO VW už před lety https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
ale argumentovat na desetiletí VELMI POKŘIVENÉM trhu https😐/csve.cz/…ionu-usd-mmf/509 o VOLNÉ RUCE to je trochu https😐/cs.wikipedia.org/…ki/Oxym%C3%B3ron 😉
2b)FYI z extrémních hodnot se vždycky dobře klesá/stoupá, 90% není žádná vypovídající hodnota.Z jakého stavu vycházíš?
Ok nejsem proti. Jsi pro srovnat spotřební dan u benzinu nafty a elektřiny a zrušit VŠECHNY vyjímky????
takže JAK TO že TY to (dodnes) nevíš?? a takhle trapně se (díky tomu) chováš?
takže JAK TO když TY něco NEVÍŠ = zkoušíš na znalejší machrovat?? prostě TY NEVÍŠ a TY si línej si dohledat = snazší je machrovat. No asi je ale TRAPNĚJŠÍ
takže UMÍŠ googlit?? tak pak napiš sorry JÁ UNGALABUNGA JSEM to PODĚLAL a OMLOUVÁM se = již VÍM že SI měl pravdu a JÁ se jako občan co neví nezná choval (zcela) NEVHODNĚ
2b) z jakého ASI se tak dá vycházet???? logika ti jde stejně jako viz 2a)
ať si (mi) k něčemu NIKDO z vás co operují (a jsou proti) zvýhodňování aut co nepotřebují (ruskou) ropu a mají milý bonus LEPŠÍ DYNAMIKU + NULA emise to zatím nikdy nevysvětlil: PROČ vám zvýhodnění nafty nevadilo a tohle vadí
2b)Opět žádná konkrétní odpověď přesně jak jsem od tebe čekal. Já sem ti psal že tě klidně se zrušením zvýhodnění dieselu podpořím. Jsi tedy ty pro srovnání spotřebních daní a zrušení VŠECH vyjímek u benzinu ,dieselu a elektřiny? Děkuji za jasnou a jednoznačnou odpověď.
2b) i tady fatální NEZNALOST + místo dohledat si, dál snaha urážet (když TY NEVÍŠ)
takže LOGIKA = od kdy se to asi počítá??
fakt po tom co si předvedl a NA NIC NEodpověděl chceš odpověď ode mne? takaže JAK TO že dalekově větší zvýhoňování nafty nevadilo a totéž pro auta bez emisí vadí?
DOHLEDEJ SI co nevíš (a absurdně na základě SVÉ NEZNALOSTi zpochybňuješ) + OMLUV SE pak za SVÉ chování
zatím stále píšeš JÁ NEVÍM (takže) JÁ ZPOCHYBŇUJI
no a já (nato) DOHLEDEJ SI = ať SE neztrapňuješ (a mě neurážíš)
JÁ se ptal proč je problém zvýhodnění aut BEZ ruský ropy a BEZ emisí = a totéž léta nevadilo u dieslu
NEJDŘÍV dohledej PAK se omluv PAK odpověz a vysvětli a až PAK se mě případně ptej
(kdyby se všechno nechalo na lidech jako si TY) to by OPRAVDU MOHLA DŘÍV dojít ropa :😉
tak NA JAK DLOUHO odhaduješ zásoby ropy?
tak a VÍŠ CO VŠECHNO se z ní dělá? není nutný jí jízdou proměňovat na UHLOVODÍKY a svinské mikro PEVNÉ ČÁSTEČKY a OXIDY DUSÍKU a OXID UHELNATÝ = můžeš jet efektivnějším pohonem = pro kterej nemusíš kupovat paliv v RUSku. VÍŠ? 😉
tak a nakonec NA JAK DLOUHO odhaduješ obměnu těch ca 2 miliard aut na planetě na NE na ropu? :😉
víš NENÍ NÁHODA že žvatlové JEN URÁŽÍ = když věcem nerozumíš = tak holt asi moc jiných možností NENÍ NEMÁŠ
buď RESPEKTovat ty nad sebou NEBO (a to je asi příjemnější😉 BRBLAT že sou vlastně blbější než ty (NEJSOU ale říkat si to můžeš :😉 😁 :-!
Prečítaj si moje príspevky na tému elektro, sú celkom mierne, potrebu väčšej efektivity a zmeny z dlhodobého nespochybňujem.
A ešte jedna, dosť podstatná, keď nám tu dávaš rozumy a kázne, nelietaš stále náhodou na fosilnej toyote? Prípadne si spomeň na storky o C s HDI 😒] 😒] . Tomu sa hovorí farizejstvo
JÁ se učil na benzínu Subaru a byl spoluvlastník našeho prvního služebáku = ojetého Berlinga V NAFTĚ 😄
a kolega ještě před 5ti lety jezdil C5 2.2 HDi = dnes oba spokojeně v hybridech a holt NEbojujeme PROTI (logické) budoucnosti PRYČ OD ruský ROPY do aut BEZ emisí
Storky o netety C5 V6 (nafta i benzín) sou PRAVDA = stejně jako že tuhle migala z domova v Německu do domova v Rakusku malou Z4 po sněhu celou dobu 240 km/h = JÁ NElžu (i když je to tady HODNĚ ROZŠÍŘENÝ ZLOzvyk😉