Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Odbyt Škody Auto se v lednu snížil o 18,5 procenta, pokles tak zpomalil

47 komentářů

Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Nejsem ekonom, ale myslím, že je to pravdivé. Vždyť enyaq jak se testoval tak psali, drahý, vysoká spotřeba a poruchovost, někde se ten ubytek musí projevit a třeba toyotě to rostlo.
Xylo
Ekonom jsem, ale při vší úctě ke Škoda Auto (nepřeju jí nic zlého) si myslím, že Enyaq je trochu mimo. Za leden 2022 bylo v ČR registrováno 24 kusů.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Enyaqy jdou na vývoz do zemí, kde Škoda vydělává na dotacích. Přirozená reakce. Dotace zkrátka rozkládá tržní prostředí. Vyrábí se to, o co by jinak nikdo ani neopřel kolo...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
Jemu to nevysvětlíš. 😁 Tady ti napíše že v ČR to není relevantní, ale o pár příspěvků níž je schopen napsat že cituji: "Normální vždy bylo že vítězilo to efektivnější výrobně levnější s lepšíma parametrama". Pokud to teda tak je, tak proč se u nás neprodávají ty elektromobily jako na běžícím páse? Aneb jak popřít sám sebe v jedné diskuzi.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
Ale to já nepopírám že to bude třeba možná i časem levnější. Ale problém vás všech hardcore EV fanoušků je ten, že jsou to zatím jen spíš přání a vize stojící na hliněných nohou podpíraná rameny jiných s nejistým výsledkem. Kdyby ta tvoje představa byla tak evidentní a výhodná, tak přece nebudí takové kontroverze ne? Prostě já říkám nechme EV vývoji prostor, ale nedělejme to na úkor současných technologií. Pokud se EV posune na konkurenceschopnou úroveň, tak se prosadí u lidí samo a nikdo neřekne ani popel. Tvůj příklad s auty pro Monetu a KB je naprosto nic nevypovídajíci protože tyhle firmy to dělají spíš z hlediska PR, marketingu a nějaké současné populární vlny než z ekonomického hlediska. Jo jinak u nás ve firmě máme 2x ID3 2xcitigo-iV a testovací Enyaq .Ty ID3 byly pořízeny opět hlavně jako promo pro firmu jelikož děláme automotiv i pro EV , Enyaq je testovací promo od dealera Škoda pod kterým máme na leasing přes 100aut a jediný skutečně praktický auta jsou tu ty cityga.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
1)OK
2)OK, můžeš to doložit nějakými nezávislými studiemi, analýzami (prosím ne nic z propagátorských webů ale něco skutečně objektivního )
3)Co máš pořád s tím Norskem? Norsko se tu řešilo 1000x a rozhodně to není trh nepodléhající regulaci a subvenci.
4)Ano ale primární účel je pořád spíš to PR a i jakýsi příklad pokud už některé banky nechtějí spolupracovat s pro ně "non enviroment friendly" firmami. asi to není dost cool.
4)Moc na výběr nebylo, jelikož všechna auta jsou přes spolupráci s dealerem koncernu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
On nikdy nepochopí že Norsko které má 98% elektřiny z vodních elektráren je totální anomálie. Zbytečné mu cokoliv vysvětlovat 😁 :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
2a)Opět ses vyhl odpovědi
2b)Opět se odkazuješ na něco co reálně neexistuje a tvrdíš že to bude fungovat za 3-8 let. Škálovat to kapacitou výroby jde jen do určité meze, apropo když už teď jsou ty výrobní procesy velmi efektivní. Možná se protnou, ale nebude to kvůli tomu že by se BEV v tomhle horizontu prosadily jako efektivnější forma mobility, ale jen kvůli pokřivení volné ruky trhu. Jinak pak nechápu co myslíš? Pokud mi uvedeš příklady porovnatelných aut z jedné a druhé kategorie můžeme se bavit.
3)ok děkuji že na to máš stejný názor, který v podstatě udává že ne všude má tohle řešení v současnosti smysl.
4)že je VW pozadu se ví, na toyotu a subaru se taky těším co předvedou za cestu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
2a) OK něco jsi četl , nevíš co, ale asi se ti to líbilo a vycházíš ze svých domněnek. Facts not feelings please.
2b)FYI z extrémních hodnot se vždycky dobře klesá/stoupá, 90% není žádná vypovídající hodnota.Z jakého stavu vycházíš?
Ok nejsem proti. Jsi pro srovnat spotřební dan u benzinu nafty a elektřiny a zrušit VŠECHNY vyjímky????
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
2a)OK jak myslíš 😉
2b)Opět žádná konkrétní odpověď přesně jak jsem od tebe čekal. Já sem ti psal že tě klidně se zrušením zvýhodnění dieselu podpořím. Jsi tedy ty pro srovnání spotřebních daní a zrušení VŠECH vyjímek u benzinu ,dieselu a elektřiny? Děkuji za jasnou a jednoznačnou odpověď.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
2b)Moje odpověď zněla že tě klidně se zrušením zvýhodnění dieselu podpořím. Ale poté se chci zeptat já tebe jestli jsi ty pro srovnání spotřebních daní a zrušení VŠECH vyjímek u benzinu ,dieselu a elektřiny?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kyklop
Dávať racionálne argumenty tetičke Kylie je festival pr€je€baného času
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😁 😁 :yes:
kyklop
"3.. nechat prosadit se BEV samo od sebe = to funguje v Norsku apod. to by taky mohla dojít dřív ropa" - si robíš prd€l, ziapeš tu ako verklík o dotovaní nafty (fakt, som si nevšimol, že by štáty doplácali tým čo ju tankujú) a zároveň napíšeš ***inu vyššie bez toho, že aby si nespomenul pokrivený trh šialeným zdanením spalovákov. Ty si vytretý ako podlaha
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kyklop
Bla bla, , napíš niečo k bodu3. o prirodzenom prechode nórov na elektro, pričom zabudni decentne spomenúť, že tento prechod financujú brutálnymi dotáciami jedného a daňami na druhé a zároveň peniaze na túto srandu majú z predaja ten hnusnej ropy.

Prečítaj si moje príspevky na tému elektro, sú celkom mierne, potrebu väčšej efektivity a zmeny z dlhodobého nespochybňujem.

A ešte jedna, dosť podstatná, keď nám tu dávaš rozumy a kázne, nelietaš stále náhodou na fosilnej toyote? Prípadne si spomeň na storky o C s HDI 😒] 😒] . Tomu sa hovorí farizejstvo
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jemu to ani nevysvětluji. Neztrácím s ním čas, protože za to nestojí. Jen mě opravdu baví jak nechápavý je a stále ty své zelené zkratky píše dál a dál 😁 Když zkrátka ani není schopný pochopit že je na HL a není schopný respektovat že na mě nemá reagovat, tak to je zkrátka vše vypovídající 😁 :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dokud budou upřednostňovat a vyrábět EV místo normálních vozů, které zákazníci chtějí, půjdou prodeje do kytek.

A celé to povede sem😒br />https😐/www.autoforum.cz/…lemu-svetu-lhat/?…

Jediné co je otázkou jak dalece nechá vrcholný management ten průšvih zajít. Zatím to vypadá na hodně černou budoucnost. Moje předpověď je že do pěti let pokud si EU nevytáhne hlavu ze zelené zádele bude VAG, Renault i PSA ve vlastnictví Čínské lidové republiky :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Ten Renault je špatný příklad - v roce 2004 prodal v Evropě 1 679 288, v roce 2013 pak pouze 797 577.
Stejně tak Peugeot - v roce 2002 1 289 702, v roce 2013 jen 736 440.

To byly doby ještě normálních motorizací, tam se chyba stala někde jinde, šaptný vedení, špatný dlouhodobý business plán. EV za vývoj těchto konkrétních značek nemohou, lze na ně možná nahlížet jako na poslední hřebíčky do rakve, tu rakev si ale Renault postavil sám.

No a ještě ta lež o půjčce...chudáčci 😢 😒]
Avatar - kuk
kuk
A Škoda přemejšlí zda se z Čínu úplně nestáhne. Měli by urychlit nástup elektroaut a rošířit nabídku nebo se za chvíli nechytnou ani v Evropě a to by byl průs3r. Jen Rusko, Indie a kus Afriky je se spalovacíma popelnicema neuživí. :no: :no: :no: :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
škoda dělá jednu botu za druhou, ta první byla, že zrušila výrobu aut pro lidi do města a nemá náhradu pro lidi na vesnicích.
Za druhá, že zrušila elektroauto citi go a nahradila ho velkým SUV, dražším, poruchovějším a co má dvakrát větší spotřebu.
Za třetí moc se zaměřila na výrobu pro státní a obchodní fleet.
Arese
Hlavně zrušila už takřka vyvinutou Fabii Combi, na kterou zeména ve střední a východní Evropě čekali desetisíce rodin a firem! 😲 😲 😲 :no: :no: :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
opr. čekaly
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Odkud že má Enyaq Coupe baterie?? Hele, Made in China ... 😒] :no: :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Akoda udělala hlavně jednu zásadní chybu tím že popřela sama sebe.

Škoda byla simoly člověk. Kus auta navíc za rozumnou cenu. Levnější a praktičtější VW. Tohle byl její úspěch.

A co je dnes? Dělá drahá auta za ceny takřka prémiové. Často vychází dráž než VW. U nás určitě, v zahraničí úplně nevím. Takže jediné čím se vlastně dnes odlišuje od VW je design. A ten dávno není nekonfliktní jako dřív. Je mnohem výraznější a ne každému sedne.

Je to přesně ten negativní růst a posun. Velmi podobné je na tom Dacia. Ale té se aspoň zatím daří daří držet vlastní identitu mnohem a mnohem lépe. Zatím.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
To je taková bajka o té Fabii Combi, kterou všichni chtějí, akorát se jí prodá míň, než třikrát dražšího Superbu Combi. Stejně tak ty ceny, u nás Škodovka reálně nikdy nebyla výrazně levnější, než srovnatelný VW.
King of rain
Docela by mne zajímalo proč tihle lidé s poruchou se dají vždycky k zeleným a otravují všem život.