To auto se mohlo stát legendárním jen kuli tomu že v plánovaném hospodářství neexistovalo reálné konkurenční prostředí. Jinak to byl veterán hrozný vehikl už od svého vzniku a v 80. letech totální ukázka úpadku socialistického automobilového průmyslu.
Taky to máš hned v první větě napsané, že to auto se začalo vyrábět v únoru 1952. Nevím proč tam motáš 80.léta, to už se snad vyrábělo i něco jiného. Nějak ve svém okolí nepozoruju žádné skvělé výrobky od producentů ze západní Evropy, které by byly stále schopny provozu. Myslím si, že úpadek automobilového průmyslu můžeme sledovat v přímém přenosu :D
BTW V3S projela to co jiné nákladáky ne a ještě v rámci operace našich jednotek v Iráku z ní byli západní vojáci v šoku, co to všechno projede.
Minulý týden sem dvě potkal kolem Brandýsa, vojenské, obě skříně, jedna klasika, druhá M2, hezky si to drandily po vlastní ose a ještě za sebou vezly na vlečnáku elektrocentrály.
To auto prošlo několikama modernizacemi, M2 dělala Avia letnany (dělal na tom i můj táta) - zvýšení maximálky na 80 Km/h, nové el. stěrače, nová světla v nárazníku, kompletně nová elektroinstalace atd
Další modernizace dělal opravárenský podnik Přelouč a byla to především modernizovaná kabina, nový motor Avia Turbo atd.
Krom toho ještě Avia dělala na podvozku V3S speciály s vlastní kabinou a motorem Avia.
že se tyto 90kové modernizace dělat nemusely, protože od léta roku 1989 byl do výroby připraven BAZ Děvín, coby náhrada V3S je další věc, jenže sériová výroba nebyla nikdy spuštěna, jak v tom 1989 ještě za totáče, tak ani po revoluci....
Železniční vojsko bylo vojsko bez komunistů a tam ty auta dostaly zabrat a vejtřasky vždy ok. Došla tatra 815 cisterna- nešlo tankovat když stála ve svahu, pod trolejí atd. Tak se zaparkovala a jezdila vejtřaska. U železničního vojska byli řidiči elita řidičů, sice byli tam za trest, ale vyměnit km za rozvičku v trenkách?
Préj to mělo dobrý brzdy????? Po brodu brzdils deset tun aji ruční brzdou a bál ses aby nepraskla hadice, jednookruhový brzdy jsou zákeřný. Odhlučnění pomůže deka, mět vše těsnění a zapnutí prošívané koženka. Topení bylo dobré, kdo se o to nestaral, tak mrznul, jsou tam bowdeny, stačí zapojit hlavu.
Mám jeřáb a brzdí to až překvapivě dobře. A ve výsledku se to ani špatně neovládá. Jasně, osobák to není a z dnešní doby také ne, ale kolik práce to za svůj život udělalo..
Na tu dobu co jsem byl na vojně nebylo a já jsem si čerpadlo vzal na stav a trochu jsem si stím pohrál a jednou sem zadřel tachec při 87km/hod(přes deset tun), měsíční nájezd asi 2500km.