Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendární Praga V3S dlouhá léta kralovala autoparku čs. i české armády

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjel 18. února 1952 první prototyp legendární "vejtřasky".
Zpět na článek
18. 2. 2022 11:32
18. 2. 2022 11:47
18. 2. 2022 16:31
18. 2. 2022 16:36
18. 2. 2022 19:04
18. 2. 2022 09:57
Legendární šrot
To auto se mohlo stát legendárním jen kuli tomu že v plánovaném hospodářství neexistovalo reálné konkurenční prostředí. Jinak to byl veterán hrozný vehikl už od svého vzniku a v 80. letech totální ukázka úpadku socialistického automobilového průmyslu.
Rozbalit vlákno
5
18. 2. 2022 11:32
Re: Legendární
Taky to máš hned v první větě napsané, že to auto se začalo vyrábět v únoru 1952. Nevím proč tam motáš 80.léta, to už se snad vyrábělo i něco jiného. Nějak ve svém okolí nepozoruju žádné skvělé výrobky od producentů ze západní Evropy, které by byly stále schopny provozu. Myslím si, že úpadek automobilového průmyslu můžeme sledovat v přímém přenosu :D
Avatar - Barrichello
18. 2. 2022 11:42
Re: Legendární
BTW V3S projela to co jiné nákladáky ne a ještě v rámci operace našich jednotek v Iráku z ní byli západní vojáci v šoku, co to všechno projede.

Minulý týden sem dvě potkal kolem Brandýsa, vojenské, obě skříně, jedna klasika, druhá M2, hezky si to drandily po vlastní ose a ještě za sebou vezly na vlečnáku elektrocentrály.
18. 2. 2022 11:47
Re: Legendární
V Kostelci (hned na začátku, když jedeš od Brandýsa po pravé straně) je armádní sklad a tam jich bývalo mraky.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2022 11:52
Re: Legendární
Jj, vím kde to je.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2022 11:38
Re: Legendární šrot
To auto prošlo několikama modernizacemi, M2 dělala Avia letnany (dělal na tom i můj táta) - zvýšení maximálky na 80 Km/h, nové el. stěrače, nová světla v nárazníku, kompletně nová elektroinstalace atd

Další modernizace dělal opravárenský podnik Přelouč a byla to především modernizovaná kabina, nový motor Avia Turbo atd.

Krom toho ještě Avia dělala na podvozku V3S speciály s vlastní kabinou a motorem Avia.

že se tyto 90kové modernizace dělat nemusely, protože od léta roku 1989 byl do výroby připraven BAZ Děvín, coby náhrada V3S je další věc, jenže sériová výroba nebyla nikdy spuštěna, jak v tom 1989 ještě za totáče, tak ani po revoluci....

Stejný příběh jako s Avií AN, ostatně o Děvínu chystám taky článek
https://blog.auto.cz/…romarnena-sance/
Avatar - petr petrumr
18. 2. 2022 16:31
VÚ 1104
Železniční vojsko bylo vojsko bez komunistů a tam ty auta dostaly zabrat a vejtřasky vždy ok. Došla tatra 815 cisterna- nešlo tankovat když stála ve svahu, pod trolejí atd. Tak se zaparkovala a jezdila vejtřaska. U železničního vojska byli řidiči elita řidičů, sice byli tam za trest, ale vyměnit km za rozvičku v trenkách?
Préj to mělo dobrý brzdy????? Po brodu brzdils deset tun aji ruční brzdou a bál ses aby nepraskla hadice, jednookruhový brzdy jsou zákeřný. Odhlučnění pomůže deka, mět vše těsnění a zapnutí prošívané koženka. Topení bylo dobré, kdo se o to nestaral, tak mrznul, jsou tam bowdeny, stačí zapojit hlavu.
Rozbalit vlákno
1
18. 2. 2022 16:36
Re: VÚ 1104
Mám jeřáb a brzdí to až překvapivě dobře. A ve výsledku se to ani špatně neovládá. Jasně, osobák to není a z dnešní doby také ne, ale kolik práce to za svůj život udělalo..
Avatar - Stejsn
18. 2. 2022 19:04
moje.auto
Jednu vejtřasku mám tady na moje.auto.cz, můžete si její příběh přečíst. Podle mě to bylo dobré robustní auto pro armádu, jen bylo podmotorované.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
18. 2. 2022 19:45
Re: moje.auto
Na tu dobu co jsem byl na vojně nebylo a já jsem si čerpadlo vzal na stav a trochu jsem si stím pohrál a jednou sem zadřel tachec při 87km/hod(přes deset tun), měsíční nájezd asi 2500km.