Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Macan T oficiálně: První čtyřdveřové téčko odkazuje na ikonickou 911

Stuttgarstská automobilka představuje vůbec první Macan T a zároveň první čtyřdveřový model, který se tohoto označení dočkal.
Zpět na článek
17. 2. 2022 10:20
17. 2. 2022 10:20
Ty brdo...
Cim tahle 1203 s cumakem odkazuje na 911?

Ma 4 kola?

:-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
17. 2. 2022 13:08
Re: Ty brdo...
Odpověděl sis sám, právě tím čumákem... :-O :D ;-)
Avatar - iudex
17. 2. 2022 11:12
Prémiové SUV so štvorvalcom
Ja neviem, ale myšlienka vyčačkaného SUV, už v základe pomerne drahého, ktorého cenu ešte zvýšime "exkluzívnou" (rozumej drahou) verziou T, ale súčasne tam necháme základný dvojliter, mne osobne nedáva moc zmysel.
SUV od Porsche by malo mať viacvalec, nielen aby to nevyzeralo ako chudobný príbuzný, ale hlavne ten V6 posúva Macan do úplne iných dimenzií a dáva jasný odstup od mainstreamu, proste vieš, za čo platíš tie ťažké prachy. A argument o väčšej agilite... pri Caymane to beriem, pri ťažkom SUV to už nehrá rolu. Macan so štvorvalcom bude proste stáť proti bežným Tiguanom 2,0TSI. A drahá výbava len jeho nevýhodnosť zvýrazní. Chápem, že aj X3 a spol. majú bežne všetky tie 20d a 20i, ale Porsche vnímam stále ako niečo viac.
EDIT: Macan T stojí v Nemecku takmer 70t eur (69462 eur); Macan S je za 73t. Teda len za 3 tisícky navyše dostanem 380k šesťvalec, ktorý posunie Macan úplne inde ako základný 2,0t s 265k.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Dinar
17. 2. 2022 12:43
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Vidím to stejně, téčko má být u porsche sport verze s trochu ubraným purismem, víc user friendly při každodenním použití auto, o podměrečném motoru se tam ale nikde "nepíše".
Macan T je čisté šméčko, prostě nejlevnější varianta macanu za víc peněz.
Avatar - white label
17. 2. 2022 13:59
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Samozřejmě souhlas!
Původně Macan neměl vůbec R4 mít, pak se R4 dostal do nabídky (pro méně movité zákazníky) v Číně a Brazílii a nakonec bohužel do celého světa (od MY 2017).
Základní Macan s R4 nedává smyls (pokud někomu nejde primárně o erb na kapotě/volantu) a Macan T s R4 nedává smyls už vůbec, protože jeho cena má blíž k Macanu S, než k základnímu Macanu. A nepřiplatit si 4000 euro (při dnešním kurzu cca 100 litrů) za naprosto skvělý V6 2.9 biturbo, nikdo příčetný snad ani nemůže. S R4 je to jen Macan, až s V6 je to Porsche Macan.
A že je s V6 o půl metráku těžší, než s R4? Koho to zajímá..., u dvoutunového SUV?
I poslední 911 T měla B6, a to měla o půl tuny méně! Když už Macan T, tak s V6 z Macanu S!
P.S. Adaptivní podvozek v kombinaci s klasickými pružinami, není nic nového, to měl v základu už první Macan GTS.
17. 2. 2022 14:50
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Argumentace jak noha, tyjo. Pokud nejseš "méně movitej zákazník" (a.k.a. socka), tak snad kupuješ rovnou Cayenne Turbo, ne? Všechno vostatní je jenom póza...

Osobně na dvoulitrovým Macanu nevidim nic špatnýho. Normální prémiový středně velký SUVčko. Skoro 300 koní a stovka pod šest. Zpracování a materiály tip top. K čemu jako bude tvojí ženě při rozvážení dětí a nakupování dobrej třílitrovej šestivál? Nebo při víkendový cestě na chalupu? Stejně pojedeš od Chodova až někam do Tábora celou cestu v koloně osmdesátkou.
17. 2. 2022 16:11
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
jsou trhy, ve kterém nejsou motivací jenom peníze, ale především pokuty, zrovna teď jsem koukal na jednu M4, která stojí v Holandsku 89 000 EUR, ale při exportu ven ze země už je jen za 69 000 EUR, 20 tisíc dostane dealer zpátky, když to prodá jinam...
btw. Macan vnímám jako čistě holčičí auto, stejně jako sesterskou Q5...
Avatar - white label
17. 2. 2022 17:24
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Zákazníci musí mít nejen na pořizovací cenu auta, ale i na další platby spojené s nákupem/provozem auta, dle místních podmínek..., společným jmenovatelem ovšem zůstává, že na to (všechno) musí mít...
Pokud má verze s R4 nejen nižší pořizovací cenu, ale i nižší poplatek za tzv. nadvýkon, nebo pojistku, tím spíš je to verze pro méně náročné/solventní zákazníky (neplatí úplně obecně, jako všechno).
Avatar - Dinar
17. 2. 2022 16:13
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Na dvoulitrovém macanu není nic špatně, na macanu T je špatně ten dvoulitr.
Avatar - white label
17. 2. 2022 16:22
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Jo, i tak se to dá napsat.
Pro mě je Macan s R4 (za ty prachy) pouze nezajímavý, ale Macan T s R4 už je mimo mísu.
18. 2. 2022 05:43
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Já mám pocit, že jste stále nepochopili filosofii verze T ;-) vždycky to byla sportovněji laděná verze základního modelu. Ať u 911 (základní F6), tak u Caymanu (základní F4) a teď i u Macanu. ;-)

To, že je R4 Macan apriori špatně, vůbec nepopírám, měla tam být jako základ podladěná V6.
Avatar - white label
18. 2. 2022 15:05
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
editace
Avatar - white label
17. 2. 2022 16:19
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
6,4/6,2 s je pod 6 s? 265 PS je 300 PS? Ale to je nakonec jedno, o to tu stejně primárně nejde.
Článek je o Macanu T.
Svez se s Macanem s R4 a pak s V6 a potom to můžeme probrat i bez zbytečných papírových hodnot.
Pokud je někdo "méně movitý zákazník" ("a.k.a. socka") tak si obvykle nevybírá nové auto zrovna u Porsche. A s R4 má mnohem víc cenově zajímavějších nabídek (včetně prémie), než je Macan.
Pro mě je Macan s R4 zbytečně přeplacené auto, ale pokud se někomu třeba neodolatelně líbí, nebo chce mít prostě hlavně něco se značkou Porsche, tak ať si ho klidně koupí i s R4.
Tím spíš pro manželku. O Macanu se často mluví, jako o Porsche pro ženy, a právě u Macanu s R4 to platí především.
17. 2. 2022 16:36
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Mea culpa, skutečně jsem našel hodnotu 5.8 s, ale pro 0-60mph. Auto Motor und Sport uvádí 0-100kmh za 6.2 s se Sport Chrono packetem.

Z toho, co jsi psal, byl R4 macan obecně pro méně movité zákazníky, na to jsem reagoval. Pokud se bavíme čistě o tom, jestli T jako sportovní verze má mít R4 nebo V6, tak budiž. I když známe případy, kdy méně (nad přední nápravou) je skutečně více (Fahrvergnügen). Pravdaže u těžkého SUV jízdní vlastnosti dvoulitrem už asi nezachráníš...
Avatar - white label
17. 2. 2022 16:56
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Že byl R4 Macan původně nabízen především pro méně movité zákazníky (proto pouze na vybraných, tehdy méně náročných, trzích) je holý fakt... A to byla jediná souvislost, ve které jsem to zmínil.
Bez R4 by toho určitě tolik neprodali, ale pro image Macanu (potažmo Porsche) to optimální není, je to jediný R!4 v aktuální nabídce Porsche. I proto s ním původně pro Macan nepočítali, nebo jen hodně okrajově.
17. 2. 2022 17:49
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
No jo, Macan je holt spotřebák, i když prémiovej, tak i se spotřebním motorem...
Btw, co si tím pádem myslíš o H4 v Boxsteru? :-)
Avatar - white label
17. 2. 2022 19:39
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Každé SUV je spotřebák, i když je od Porsche (včetně "nejsportovnějšího" sériového SUV na světě - Cayenne Turbo GT), ale Macan s V6 (ideálně GTS) je mnohem větší radost řídit, než Macan s R4. Porsche umí do každého auta dostat kus DNA Porsche, ale s tím R4 je ho tam opravdu velmi velmi málo, jen nepatrný zlomek.

Nemám s tím v principu podobný "problém" jako s R4 v Macanu.
Je to malé lehké auto, a je to B4, ne R4. Navíc dokud je možnost atmo B6 4.0...
Avatar - iudex
18. 2. 2022 08:44
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Štvorvalec v malom ľahkom športiaku je niečo úplne iné ako v ťažkom SUV. Kým pri Boxsteri s tuším 1,3t tá úspora 60 kíl má vplyv na agilitu, pri dvojtonovom aute, navyše SUV je to už irelevantné.
A napokon boxer je predsalen trošku zaujímavejšia konfigurácia ako plebejský R4.
P.S. Ja osobne by som nechcel ani 718ku s B4 (60t za základ, resp. 74t za Sko), ak by som finančne nedosiahol na GTS so šesťvalcom (88t), tak by som Cayman obišiel úplne a skončil najskôr v M240i so šesťvalcom (za 54t, t.j. za cenu nižšiu ako Cayman so štvorvalcom).