Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan T oficiálně: První čtyřdveřové téčko odkazuje na ikonickou 911

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Stuttgarstská automobilka představuje vůbec první Macan T a zároveň první čtyřdveřový model, který se tohoto označení dočkal.

Nový Macan T rozšiřuje současnou řadu menšího SUV Porsche, přičemž „téčko“ je v hierarchii posazeno mezi standardní Macan a Macan S. Pro vůz takového střihu je to velká čest, neboť ještě nedávno bylo toto písmenko výsadou modelů 911 a 718. Již od 60. let symbolizuje u Porsche označení Touring pro vozy, které vynikají precizním naladěním, exkluzivní výbavou, úspornými motory a autentickým zážitkem z jízdy.

I Macan T je podle tvůrců věrný duchu Porsche 911 T z roku 1968, především díky samotnému naladění a lehké pohonné jednotce. Novinka dostala dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 195 kW (265 k) a 400 newtonmetry točivého momentu. Motor je spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a parametry agregátu posílá na všechna kola.

Z klidu na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a pokračovat zvládne na maximální rychlost 232 km/h. Proč nedostala přednost na papíře atraktivnější 2,9litrová V6? Důvodem je právě požadovaná obratnost, vždyť šestiválec by na přední nápravu přidal dalších bezmála 60 kilogramů.

Video se připravuje ...

Standardně dostává Macan Touring ocelové pružiny, které však disponují aktivním řízením Porsche Active Suspension Management (PASM). Takovou kombinaci byste u žádného jiného modelu značky nenašli. Karoserie je o 15 milimetrů blíže zemi, stabilizátory na přední nápravě mají tužší naladění a celý podvozek se dočkal specifického naladění právě pro tento konkrétní model. Na přání můžete zvolit adaptivní vzduchový podvozek, čímž se světlost sníží o dalších 10 milimetrů (u Porsche poprvé pro čtyřválcové motory). A vůz lze samozřejmě dovybavit také systémem Porsche Torque Vectoring Plus.

Verze T se dále vyznačuje kontrastní barvou na přídi, vnějších zpětných zrcátkách či bočních lištách. Všimnout si můžeme rovněž sportovních koncovek výfuku a dvacetipalcových kol, která si vůz propůjčuje od Macanu S. zákazníci mají na výběr 13 metalických a speciálních barev karoserie.

V kabině najdeme standardně dodávaná, v osmi směrech elektricky nastavitelná sportovní sedadla v exkluzivním čalounění. I tady je několik detailů zhotoveno v kontrastním zbarvení, zbytek kabiny pak vychází z poslední verze Macanu, jehož omlazení proběhlo v létě minulého roku. V interiéru tak najdeme velkou středovou konzolu se spoustou dotykových tlačítek, stejně jako 10,9“ obrazovku multimediálního systému s navigací, jež je součástí standardní výbavy.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - white label
18. 2. 2022 15:05
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
editace
Avatar - iudex
18. 2. 2022 08:44
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Štvorvalec v malom ľahkom športiaku je niečo úplne iné ako v ťažkom SUV. Kým pri Boxsteri s tuším 1,3t tá úspora 60 kíl má vplyv na agilitu, pri dvojtonovom aute, navyše SUV je to už irelevantné.
A napokon boxer je predsalen trošku zaujímavejšia konfigurácia ako plebejský R4.
P.S. Ja osobne by som nechcel ani 718ku s B4 (60t za základ, resp. 74t za Sko), ak by som finančne nedosiahol na GTS so šesťvalcom (88t), tak by som Cayman obišiel úplne a skončil najskôr v M240i so šesťvalcom (za 54t, t.j. za cenu nižšiu ako Cayman so štvorvalcom).
18. 2. 2022 05:43
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Já mám pocit, že jste stále nepochopili filosofii verze T ;-) vždycky to byla sportovněji laděná verze základního modelu. Ať u 911 (základní F6), tak u Caymanu (základní F4) a teď i u Macanu. ;-)

To, že je R4 Macan apriori špatně, vůbec nepopírám, měla tam být jako základ podladěná V6.
Avatar - white label
17. 2. 2022 19:39
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
Každé SUV je spotřebák, i když je od Porsche (včetně "nejsportovnějšího" sériového SUV na světě - Cayenne Turbo GT), ale Macan s V6 (ideálně GTS) je mnohem větší radost řídit, než Macan s R4. Porsche umí do každého auta dostat kus DNA Porsche, ale s tím R4 je ho tam opravdu velmi velmi málo, jen nepatrný zlomek.

Nemám s tím v principu podobný "problém" jako s R4 v Macanu.
Je to malé lehké auto, a je to B4, ne R4. Navíc dokud je možnost atmo B6 4.0...
17. 2. 2022 17:49
Re: Prémiové SUV so štvorvalcom
No jo, Macan je holt spotřebák, i když prémiovej, tak i se spotřebním motorem...
Btw, co si tím pádem myslíš o H4 v Boxsteru? :-)