Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Macan T
Porsche Macan T
Porsche Macan T
Porsche Macan T
9 Fotogalerie

Porsche Macan T oficiálně: První čtyřdveřové téčko odkazuje na ikonickou 911

Stuttgarstská automobilka představuje vůbec první Macan T a zároveň první čtyřdveřový model, který se tohoto označení dočkal.

Nový Macan T rozšiřuje současnou řadu menšího SUV Porsche, přičemž „téčko“ je v hierarchii posazeno mezi standardní Macan a Macan S. Pro vůz takového střihu je to velká čest, neboť ještě nedávno bylo toto písmenko výsadou modelů 911 a 718. Již od 60. let symbolizuje u Porsche označení Touring pro vozy, které vynikají precizním naladěním, exkluzivní výbavou, úspornými motory a autentickým zážitkem z jízdy.

I Macan T je podle tvůrců věrný duchu Porsche 911 T z roku 1968, především díky samotnému naladění a lehké pohonné jednotce. Novinka dostala dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 195 kW (265 k) a 400 newtonmetry točivého momentu. Motor je spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a parametry agregátu posílá na všechna kola.

Z klidu na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a pokračovat zvládne na maximální rychlost 232 km/h. Proč nedostala přednost na papíře atraktivnější 2,9litrová V6? Důvodem je právě požadovaná obratnost, vždyť šestiválec by na přední nápravu přidal dalších bezmála 60 kilogramů.

Video placeholder
Porsche Macan T oficiálně • Zdroj: Porsche

Standardně dostává Macan Touring ocelové pružiny, které však disponují aktivním řízením Porsche Active Suspension Management (PASM). Takovou kombinaci byste u žádného jiného modelu značky nenašli. Karoserie je o 15 milimetrů blíže zemi, stabilizátory na přední nápravě mají tužší naladění a celý podvozek se dočkal specifického naladění právě pro tento konkrétní model. Na přání můžete zvolit adaptivní vzduchový podvozek, čímž se světlost sníží o dalších 10 milimetrů (u Porsche poprvé pro čtyřválcové motory). A vůz lze samozřejmě dovybavit také systémem Porsche Torque Vectoring Plus.

Verze T se dále vyznačuje kontrastní barvou na přídi, vnějších zpětných zrcátkách či bočních lištách. Všimnout si můžeme rovněž sportovních koncovek výfuku a dvacetipalcových kol, která si vůz propůjčuje od Macanu S. zákazníci mají na výběr 13 metalických a speciálních barev karoserie.

V kabině najdeme standardně dodávaná, v osmi směrech elektricky nastavitelná sportovní sedadla v exkluzivním čalounění. I tady je několik detailů zhotoveno v kontrastním zbarvení, zbytek kabiny pak vychází z poslední verze Macanu, jehož omlazení proběhlo v létě minulého roku. V interiéru tak najdeme velkou středovou konzolu se spoustou dotykových tlačítek, stejně jako 10,9“ obrazovku multimediálního systému s navigací, jež je součástí standardní výbavy.